GOGL -Vi er i startgropen i en supersyklus (3)

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
21.06.2022 kl 13:03
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
KJEPET
GOGL 09.02.2022 kl 13:55 527673

Lager en tråd, da forumet ikke takler store tråder.

Her er link til den forrige tråden
https://finansavisen.no/forum/thread/140660/view/4239866
Redigert 09.02.2022 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
nman
18.03.2022 kl 08:58 9470

Capesize litt ned i går, men:
Chinese ferrous futures rose, with benchmark Dalian iron ore advancing by more than 5% on renewed hopes for additional stimulus to help the world’s second-biggest economy offset the impact of a COVID-19 resurgence.
https://www.hellenicshippingnews.com/baltic-index-edges-down-on-capesize-dip/
msmekk
18.03.2022 kl 08:58 9467

Tror vi kan se helt bort fra noe støtte fra Kina, det vil å så fall ikke finnes en eneste kinesisk El bil,i Europa og Amerika, trenger ikke offentlig boikott heller for jeg og veldig mange med meg ville slutte å kjøpe kinesiske varer
vulkan
18.03.2022 kl 09:11 9414

Du har nok rett i det, det er redsel for dette som vil holde Kina i sjakk for støtte til Russland (og invasjon av Taiwan). Tror de fikk seg en overraskende leksjon i hva samstemt og omfattende sanksjoner er siste ukene. Men så er det dette med gamle stormannsgale menn som har mistet kontakt med virkeligheten......
hogan
18.03.2022 kl 09:16 9399

Blir ingen sort svane, den grønne klimarevolusjonen er langt viktigere for det har eliten bestemt at det skal bli, kan gi mange grunner men stopper her
Golden Goat
18.03.2022 kl 10:01 9278

Kinacape opp 4,2%:

China-Japan/Pacific Round Voyage 22701 (+914)
Realistoptimist
18.03.2022 kl 10:57 9430

Stille før stormen... knapt omsetning i dag
KJEPET
18.03.2022 kl 11:02 9414

OSE kan vi snart bare regne som en pre-trade til US. Bare se på volumet siste måneden så ser man det....
Bennyfyfasan
18.03.2022 kl 11:04 9407

Tidligere har shorterne brukt dager med lav omsetning til å gruse kursen. Det ser ut som om de er litt mer forsiktig for tiden :-)
Ling
18.03.2022 kl 11:06 9426

Omsettningen er jo bare halvparten av hva jeg har så langt i dag.
Alejandreuta
18.03.2022 kl 11:23 9378

Capes vil jo komme bedre ut av dette pga størrelse. Blir som kollektivkjøring dette...
Hold Hold Hold
Fjellbris
18.03.2022 kl 12:12 9234

BULK: BALTIC CAPESIZE-INDEKS +0,04% TIL USD 21.604/DAG

Oslo (Infront TDN Direkt): Baltic Capesize-indeksen er opp 0,04 prosent til 21.604 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
Golden Goat
18.03.2022 kl 12:55 9122

Laber bevegelse i BDI selv om kina og cape skulle tilsi det motsatte skyldes nok kullet i australia som ikke kommer seg på kjøl. 1-2 uker så er nok dette løst og alle piler vil peke opp. Full effekt i kina-comeback er heller ikke til stede, selv om vi har sett god oppgang der i det siste, da dette er en gradvis prosess i et stort system med tidsforsinkelse i flere ledd.
KJEPET
18.03.2022 kl 14:05 9066

Bjellesauen Jim Cramer sier at veien å gå fremover er via selskaper som har økt utbyttene den siste tiden. Da kan det være verdt å se litt på Golden Ocean. God helg :-)
https://www.cnbc.com/2022/03/17/jim-cramer-says-investors-should-buy-these-11-recently-boosted-dividend-stocks.html

Det plukkes videre av Vale på C3. C3 ruten opp 2,2% på dagens BCI. Det er nå bare et spørsmål om tid før vi får et skikkelig løft. Og april er som regel en veldig god måned for aksjekurs utviklingen.

Jeg kunne tenke meg at #1 skrev en tweet om inngående skips til Brazil nå.
Redigert 18.03.2022 kl 15:08 Du må logge inn for å svare
Ryddegutt
18.03.2022 kl 21:03 8655

Hærlig avslutning i usa … da er gogl på 12.usd igjen!! Er vel nå moroa skal starte igjen!! God helg
KJEPET
18.03.2022 kl 22:06 8540

Da er vi gang igjen :-)
https://twitter.com/steelluux/status/1504848977476337666

Her er også en tweet som underbygger mitt syn i det korte bildet.
https://twitter.com/eleven_v/status/1504894408369582089
Redigert 18.03.2022 kl 23:19 Du må logge inn for å svare
Ryddegutt
18.03.2022 kl 22:50 8446

After trade også litt opp.. 12.04 nå.. men at den bryter 12 igjen er positivt👍🏻 Hvis det ikke kommer masse global elendighet nå så kan kommende uke bli givende .. se linken kjepet akkurat delte 😊
Golden Goat
19.03.2022 kl 01:38 8324

Booming container market helps to fuel shipbuilding recovery

Forthcoming emission regulations have also contributed to owners deciding to order new ships, as well as in the liner sector the first wave of 14,000 – 15,000 TEU megaships now reaching a crucial mid-life decision stage, often being replaced by today’s largest-size vessels of 22,000 – 24,000 TEU.

Another contributing factor is that major yards such as Hudong-Zhonghua in China are beginning to handle Qatar Gas’s mega-order for liquefied gas vessels to replace its existing LNG fleet, and Jiangnan Shipyard and DSIC are opening up to the market for LNG carrier builds. The sheer size of these giant gas ships, as well as of their container-carrying counterparts, takes up much available yard space, dockside berths and materials.

The end result has been that newbuilding slots across the major yards have filled up incredibly quickly. Owners are really going to struggle to find slots for large ships to be delivered by 2024, perhaps even Q1 2025, in top-tier yards.

https://www.hellenicshippingnews.com/booming-container-market-helps-to-fuel-shipbuilding-recovery/
Bennyfyfasan
19.03.2022 kl 15:05 7916

Jeg er i en bransje som bruker mye stål. Det har blitt vanskelig å skaffe like mye til en god pris som tidligere pga sanksjoner mor Russland. Prisene på nybygg kommer til å stige ytterligere fremover. På den negative siden kommer den globale veksten til å få seg en trykk på kort sikt
nman
19.03.2022 kl 19:20 7611

Bulker: Bulker values have firmed.
GOGLs siste pnmx salg er også listet opp…
Panamaxes Golden Empress, Golden Endeavour and Golden Enterprise (79,500 DWT, Dec 2010 – Sep 2011, Jinhai Intelligent Manufacturing) sold to Lomar Shipping in an en bloc deal for USD 52.00 mil, VV en bloc value USD 53.06 mil.
https://www.hellenicshippingnews.com/weekly-vessel-valuations-report-march-15-2022/
Kenevil
20.03.2022 kl 18:55 6724

Nå vil krigen måtte avsluttes før noen skip kan gå til Ukraina da altså....
Alejandreuta
20.03.2022 kl 22:31 6419

Da tar Australia klart parti, hvordan tror dere kinamann forholder seg til dette som "Russlandsympatisør" da? Forholdet mellom Australia og Kina var ikke akkurat optimalt fra før av? Får håpe Vale klarer å levere for en gangs skyld...
nman
21.03.2022 kl 06:32 6174

Capesize market will soon be coming out of the first quarter of the year when, historically, it has been known to lift a notch or two in value. With recent strong fixture activity, global tensions and economies continuing to re-open from the pandemic, the market is sure to be pulled in numerous directions and unlikely to stay flat for long.
https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-market-capesize-market-cools-down-after-recent-surge/
Geir Rune L
21.03.2022 kl 10:19 5768

Kinacape opp 0,52%:

China-Japan/Pacific Round Voyage 180000DWT Capesize $/day 22819 118
thypoon
21.03.2022 kl 10:43 5689

Bedre i supramax. 40k China-Indonesia
KJEPET
21.03.2022 kl 11:58 5477

Køene ved havnene i China øker ganske bra om dagen :-)
The Godfather
21.03.2022 kl 13:23 5285

Freight futures am update
Capesize down ~2%
Panamax flat
Backline
21.03.2022 kl 14:05 5241

Baltic Capesize-indeks -5,2% til USD 20.481/dag, ifølge The Baltic Exchange.
nman
21.03.2022 kl 14:24 5322

Og Panamax er opp 2,82% til USD25.225/dag.
KJEPET
21.03.2022 kl 15:54 5168

Marshall shorter for harde livet, mens skipsprisene stiger og kursen stiger :-).
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG396372051
Backline
21.03.2022 kl 16:21 5141

Om vi ser litt på short-historikken til Marshall i GOGL, er nok vurderingen den, at før eller siden må de treffe blink. Så langt er tapet på 123 mill. https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Golden%20Ocean%20Group&land=norway
nman
22.03.2022 kl 06:29 4611

The current situation in the shipping markets has been favorable of increased ton-mile demand. However, the long-term implications of the Ukraine war are difficult to quantify at this stage.
https://www.hellenicshippingnews.com/shipping-ton-mile-demand-increasing-as-importers-looking-for-lower-costs-of-commodities/
nman
22.03.2022 kl 06:36 4598

Som KJEPET har formidlet er nå køene iferd må å slå fjorårets:
Global Port Congestion Remains Elevated: New Highs In Bulkcarrier and Car Carrier, Increasing Trend Again in Container.
https://www.hellenicshippingnews.com/global-port-congestion-remains-elevated-new-highs-in-bulkcarrier-and-car-carrier-increasing-trend-again-in-container/
Redigert 22.03.2022 kl 06:37 Du må logge inn for å svare
mrblack2
22.03.2022 kl 08:57 4459

Ifølge https://www.marketwatch.com/investing/stock/gogl?mod=over_search. Så er short andelen 2,74% Mens på de norske sidene er det angitt 1,82%. Det har lenge vært oppgitt lavere short i Norge, noen som vet hvorfor det er så stor forskjell?
Bennyfyfasan
22.03.2022 kl 09:05 4440

Ratene for langtidscharter på en Panamax går opp til 21250 dollar. Mer enn dobling fra forrige kontrakt. «Artemis», på 76.942 dødvekttonn, er bygget i 2006.

https://ilaks.no/fraktratene-mer-enn-dobles-i-cargills-nye-time-charter/

Realistoptimist
22.03.2022 kl 09:19 4473

Det er to ulike shorter, den ene på Nasdaq, den andre på Oslo børs.
fattigstakkar
22.03.2022 kl 09:34 4590

Optimismen er betydelig mindre på OSE enn i USA.