GOGL -Vi er i startgropen i en supersyklus (3)

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
21.06.2022 kl 13:03
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
KJEPET
GOGL 09.02.2022 kl 13:55 502362

Lager en tråd, da forumet ikke takler store tråder.

Her er link til den forrige tråden
https://finansavisen.no/forum/thread/140660/view/4239866
Redigert 09.02.2022 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
Realistoptimist
09.04.2022 kl 14:16 6764

Med GAV på 100,6, så regner jeg med at du har ganske mye realisert gevinst fra tidligere, som er brukt på å kjøpe deg inn igjen den senere tiden?
Platinum365
09.04.2022 kl 14:43 6749

Ja jeg solgte alt et par uker tilbake

Men det ble straks et tomrom uten gogl-trådene. Kjøpte meg inn igjen, er nok litt ekstra man kan skvise ut av sitronen, til tross for resesjon, inflasjon og massiv pengetrykking i statene.

Er fornøyd, fint lite å bedrive tiden med bortsett fra å kose meg på forumet med dere trofaste skribenter

Setter stor pris på alt dere bidrar med, begynner å bli edru nå
Geir Rune L
09.04.2022 kl 14:45 6757

Hvor mye er dere inne med? Har selv kommet opp i 45,5 k inkl gearing og tidligere re investerte utbytter. Har ikke vært med så lenge som mange av dere andre og gjorde første inntreden i september 2021 og var med på en skikkelig nedtur - elendig timing - men har nå ca 85% i gevinst av innskutt kapital og er strålende fornøyd med det. Deler av porteføljen på 20k aksjer benyttes til å trade svingninger med. All in i Gogl😂
Platinum365
09.04.2022 kl 14:53 6774

21600

Hamstret en god del seismikk i det siste, men liker Kjepet & co så må ha litt her og
Golden Goat
09.04.2022 kl 17:28 6605

Det snakkes om at oppgang i tankerrater skal være bærekraftige og fortsette godt videre opp. Neste spørsmål er da; får vi en ny bølge med nybyggbestillinger fra denne sektoren? I så tilfelle, skal de tilgjengelige slots for store skip dras vekk fra 2025. Tankbåter er 1) mye mer profitable for verftene å bygge (verftene ønsker ikke å låse sine slots til billige tørrbulkordre, tankordre derimont; ja) og 2) tar beslag på slots hos verftene i større grad ettersom de tar lengre tid å konstruere.

Krysser fingra for tankmarkedet, selv om det i midlertid er kjedelig for oss bulkere å 'havne i skyggen' en periode, men dette er vi både vandt med og vi blir godt belønnet på sikt.

https://twitter.com/realGoldenGoat/status/1512812598621876230?s=20&t=QgejxPnKvezxcdtHRCgbZA
Golden Goat
09.04.2022 kl 17:41 6595

"Spørsmålet mitt, som egentlig kun baserer meg på eksisterende kurs, og endringer til denne, er hvordan man regner ut når man skal selge?"

> Vil si en start er når tørrbulkmarkedet begynner å modnes. Det blir 'allemanseie' å ha aksjer i tørrbulk også blant de nevrotiske bankfolka. Da har vi hatt en flerårig oppgang i rater, nybyggbestillinger begynner å slippe ut på vannet. Husk; selv en ganske stor nybyggbølge vil ikke være nok til å kunne knekke ratene, det er et langt etterslep i tørrbulk nå som blir lengre og lengre for hver uke som går nå.
> Selskapene skal prises 1,3-1,5*NAV ettersom aksjeprisen inkluderer diskonterte verdier av fremtidige utbytter. Dette som en konsekvens av at 'alle' selskaper i sektoren har hatt stabile utbytteutbetaling i mange år.

Dette er det en god stund til, ettersom at GOGL til stadighet prises som et bandittrederi på randen til å gå konkurs.
Golden Goat
11.04.2022 kl 11:29 5268

Kinacape flatt, -1,9%:
China-Japan/Pacific Round Voyage: 11084 -217
mithra
11.04.2022 kl 11:46 5237

Og FFA-ene for april er ned med 2.000.
Dere må komme dere over i selskaper som satser på supra/ultramaxer
bankersen
11.04.2022 kl 12:15 5178

Stemmer at jeg tok gevinst på 90 og ned til 79, men kjøpte meg kraftig opp i tørrbulk DSX, GNK, 2020 og bla til ca. 72-74 i Gogl som annonsert her inne. Dermed fikk jeg vært med på akt 2 slik at jeg er svært nære 300% avkastning på kapitalen på ca 2 år. Jeg forlater nok festen mens det fremdeles er moro det betyr at jeg redusere gradivis i god tid før toppen er nådd. Trenger ikke de siste kronene, gjelder ikke bli for grådig. Jeg respekterer alle sine strategier og håper alle sammen lykkes.
Golden Goat
11.04.2022 kl 12:40 5160

Wow. Kunne ikke motstå din velartikulerte argumentasjon. Gikk short i GOGL og inn i BELCO med gearing.

Fra spøk til revolver: Børsen (og forumet for den saks skyld) er på påskeferie. Volumer i fysisk sluttning har vært fraværene de siste 1,5 uker. Derav svak papirutvikling. Er ikke noe man skal selge aksjer på. Om noe, er det kjøpsmulighet, men det er ikke lett å få tak på mange aksjer i dagens lave handelsvolum på børs. Er bare å sitte tilbake og la NAV stige dag for dag, og før vi vet ordet av det, kommer det snart et nytt utbytte.
bankersen
11.04.2022 kl 12:53 5144

Lurt å allokere de neste dagene. Ett spm. om tid før det smeller nå. La oss se på slutten av uken hvordan det står til da.
msmekk
11.04.2022 kl 12:54 5221

Cleaves øker til 23 dollar i Golden Ocean. Det er snart 100% opp! Satser på at Verdens beste Shipping analytikere flere år på rad får rett igjen
Golden Goat
11.04.2022 kl 13:03 5203

Tror ikke det smeller denne uka. Børsuken blir amputert både i Oslo og over dammen. Neste uke. Kanskje.

Likevel, fult og helt en god kjøpsmulighet.
Bennyfyfasan
11.04.2022 kl 13:47 5086

Jeg tror ikke jeg skal se mer på kursene denne uka om FFA fortsetter slik som nå. ;-)

Det blir spennende å se om den kullboikotten mot Russland får effekt - og i så tilfelle hvilken effekt på ratene. Siste ord er neppe sagt...
Slettet bruker
11.04.2022 kl 14:11 5105

Snart under 10 k nå, der gjerne Cape liker seg best
Viggen
11.04.2022 kl 14:23 5072

Det ser ut til å bli en tung dag i USA, men anbefaler en lytt på dette intervjuet om situasjonen i Shanghai før en går helt i kjelleren. https://theloadstar.com/more-blank-sailings-as-spot-rates-tumble-and-chinas-lockdowns-take-their-toll/
Golden Goat
11.04.2022 kl 14:54 4976

Cape-indeks må gjerne gå under 10k, eller 8k. GOGL vil likevel være godt over BE om man tar med dagens bunkerpris og scrubberfortjeneste. Scrubberfortjeneste er også med på å presse ned cape-indeks.
Platinum365
11.04.2022 kl 14:55 4968

Kan helst droppe å gå under spør du meg
bankersen
11.04.2022 kl 15:46 4866

Huff d ble det vel mye Gøggen aksjer her nå. Godt de er sikret til det bedrer seg i H2 så får en kose seg med utbyttene til da.
Saddam68
11.04.2022 kl 15:48 4867

Ja nå gikk d fint i Usa langt under 100 nå :(
Slettet bruker
11.04.2022 kl 15:52 4849

Kjøper litt Gogl på 98 kroner nå.
Støttenivå og 50 dagers glidende.

Skal ha Gogl inn mot sommeren, gidder ikke løpe etter.
Nå er det omtrent 6 måneder siden jeg solgte mine 34 kroners aksjer på 96 kroner, det siste 1/2 året er shipping prisene opp 20%., skal i en fornuftig verden sette stadig høyere støtte nivåer, men i Gjøglen Ocean har aldri noe vært normalt.
Redigert 11.04.2022 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
ørnen
11.04.2022 kl 16:06 4756

Artig å lese kommentarene her inne. Så mye synsing, håp og tro skal du lete lenge etter. Går indeksen opp på en rute så postes det og man konkluderer med at nå er himmelen igjen skyfri og at rater på 40-50' ligger rett rundt hjørnet.
Samtidig så lukker man øynene for følgende faktum
- trenden på BDI er ned
- BDI er svært lav pr.d.d
- Kina har ikke kontroll på C situasjonen i lander og er i delvis panikk modus
- inflasjonen øker i verden med påfølgende rentehopp som gjør det dyrere å låne penger
- det er store problemer med vareflyten i verden som vil føre til at mange bedrifter vil få redusert resultat framover
- Oslo børs i ATH
- etc
Utelukker ikke at girl kan se på 80 og 70 tallet om ikke så lenge
Geir Rune L
11.04.2022 kl 16:06 4859

Marshall økt short med i underkant av 200k.
bankersen
11.04.2022 kl 16:08 5063

Kjøpte og på 98-99, skulle en få NOK 20 i utbytte for året så kan det bli rett så hyggelig inngang på de aksjene.
bankersen
11.04.2022 kl 16:10 5082

Artig å se hvor mange ganger du tar feil Ørnen. Får bare håpe du ikke driver investere penger😀
Slettet bruker
11.04.2022 kl 16:17 5080

Det er helt riktig.
Trenden i Bdi / Cape har vært ned i månedsvis= er i dass= kan neppe bli værre inn mot sessong
Kina har ikke kontroll og det er fult utbrudd/ de tar alvorlige grep nå= kan neppe bli værre/ en av grunnene til at Cape er i dass i dag
Inflasjon galoperer= det eneste en kan investere i er hardt stål som stiger hver uke som går
Det er full stopp i havnene= 500 skip ligger å venter= Lave rater/ få nye sluttninger=hva skjer inn mot høy sesong når etterspørselen øker og flyt i havner omsider må løsne opp
Ose i Ath= setter ny Ath uka etter påske.

etc
1-Kjøp shipping når raten er i dass
2-Utelukker aldri noen i Gjøgleren Gøgg, men svært mye tyder på at det herifra kun kan bli bedre.
3- blås i hva Marshall gjør, tekke som byr, de gjør ikke annet en å tape i Shipping.
Redigert 11.04.2022 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
ørnen
11.04.2022 kl 16:47 4952

Det er bare å lese litt hva du selv har skrevet så ser du at vi sitter i samme båt mht til å ta feil etc. Ellerscså regner jeg med at du er kjent med stop-loss etc
bankersen
11.04.2022 kl 16:50 4951

Det artigste med at ratene er i dass (alt er relativt de er bedre enn alle årene etter 2009) er at Ulrik sikret Gogl gode rater Q1 og Q2 og dermed sikrer utbytte kapasitet på ca. 0,4USD pr. kvartal i lavsesongen. Når Cape kommer opp og peaker til høsten så tar Ulrik en telefon og sikrer på nytt. Magisk type Ulriken….
bankersen
11.04.2022 kl 17:05 4909

Vanskelig med stop loss når en er nesten 300% i pluss på 2 år og det meste stammer fra Gøggen😀😀
hogan
11.04.2022 kl 17:07 4993

Repeterer denne
Himalaya shipping sier
EEXI regulations set to come into effect jan 1 2023
Less fuel efficient ships will either need to do major retrofitting, reduce speed or be scrapped.
All this it says could see an estimated 20% reduction in dry bulk tonnage supply. Neste år blir det stramt marked uansett hva Kina gjør, tror ikke mange vil selge bulk aksjer denn høsten, blir neppe lavsesong neste år. En del ship må jo også ta servicen i år hvis ikke for de ikke frakte. Blir veldig bra i bulk utover.
Solgte traderaksjen Gogl på 106 fredag men gikk inn for tidlig i dag på 103,2, Gogl overrasker alltid med 98, ble lurt igjen.
kodenavn
11.04.2022 kl 18:31 4825

Dry bulk: Japan’s ban of Russian coal imports to benefit tonne-mile shipping demand
bankersen
11.04.2022 kl 18:40 4853

Er vel ved støttenivå på BDI nå så bli ikke overrasket om det snur her. Noen skal vel dumme seg ut med å slutte en båt eller to på disse nivåene så drar det vel nordover igjen.
Golden Goat
11.04.2022 kl 19:47 4753

Regner med at du, på lik linje med oss andre her inne, plasserer penga dine i tråd med det du sier og at du dermed shorter GOGL. Gøggen med 104% oppside kontra Cleaves' 12 måneders TP. Lykke til.

https://twitter.com/realGoldenGoat/status/1513573544025804808?s=20&t=Asq4ClJfvpFmshJIgZcfhQ
Golden Goat
11.04.2022 kl 19:49 4746

Dagens kurs, for the record: 23 Amerikansk dollar er lik 202,58 Norsk krone
Golden Goat
11.04.2022 kl 20:24 4691

Cleaves oppjusterer TP primært på bakgrunn av to følgende punkter;
1) Økning i NAV pga. nylige skipstransaksjoner. Rapporten viser frem hvor ferskvare slike beregninger er. Skrapverdi settes på 15,2mUSD, men var allerede i går bekreftet godt over 16mUSD. Stålpriser indikerer ytterligere oppgang, men det er ikke mange som ønsker å skrape cape'n sin ved dagens markedsutsikter så det er ikke rett frem å validere disse skrapprisene.

2) Q4-tall. Scroller man ned til tabellene ser man hva som forventes som FCF (free cash flow) for Q1. Forrige rapport hadde den på 72mUSD som tilsvarer en utbyttekapasitet på 0,36 USD pr aksje (veldig konservativt, men rettferdigjort på bakgrunn av mangel på data). Denne er nå oppjustert på bakgrunn av kvartalsrapporten, som overasket med relativt sterke kontrakter, opp til 115mUSD. Dette tilsvarer en utbyttekapasitet på 0,58 USD pr aksje. For året i sin helhet foventes FCF å ende opp på 960mUSD kontra 853mUSD tidligere. Differansen utgjør en forskjell på 107mUSD eller 0,54 USD pr aksje. Total utbyttekapasitet blir 4,8 USD.
Slettet bruker
12.04.2022 kl 06:03 4127

EU sanctions on #coal trade from #Russia would mean an additional volumes equal to 31 #capesizes or 66 #panamaxes a year
bankersen
12.04.2022 kl 06:52 4131

Congestion….

Some major ports in China closed due to bad weather today. We are aslo seeing things are going slower due to covid-19 lockdown restrictions in China. Ships in Drydock or scheduled for it are also facing delays. The situation spins out of control now

https://twitter.com/dnashipping/status/1513733772860338176?s=21&t=rE5ISSGppoRwv16a5jrD6w
Redigert 12.04.2022 kl 06:53 Du må logge inn for å svare