GOGL -Vi er i startgropen i en supersyklus (3)

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
21.06.2022 kl 13:03
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
KJEPET
GOGL 09.02.2022 kl 13:55 544512

Lager en tråd, da forumet ikke takler store tråder.

Her er link til den forrige tråden
https://finansavisen.no/forum/thread/140660/view/4239866
Redigert 09.02.2022 kl 20:58 Du må logge inn for å svare
nman
10.06.2022 kl 08:44 5370

Dollarkursen er satt til 9.4484 for Q1-utbyttet. Pengene pleier å dukke opp etter lunsj hos SB1Markets kunder.
nman
10.06.2022 kl 09:07 5330

USA-shorten økte med ca 1.8 mill aksjer til drøyt 4.8 millioner aksjer i siste halvdel av mai.
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/gogl/short-interest
fattigstakkar
10.06.2022 kl 09:10 5332

Er det i dag det snur?
Product
Price
Change
Jun
23125
+375
Jul
30250
+1250
Q3
34175
+1175
Q4
31500
+500
Cal23
21825
0
bankersen
10.06.2022 kl 09:33 5234

Nei, nå skal det selges unna ettersom det generelle markedet er ned. Glad jeg har en haug med BDRY, den kan de ikke ta fra meg, ikke at utbyttene øker heller:-)
KJEPET
10.06.2022 kl 09:36 5272

Begynner å bli interessante nivåer nå..........
Slettet bruker
10.06.2022 kl 09:36 5364

Sniker meg inn med litt på 31,5
Husk at ´alt´ av shipping er ned 20-25% på 4-5 dager.
Bedre risk reward nå er det i det minste
Redigert 10.06.2022 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.06.2022 kl 09:37 5387

Hehe, en som snart viker fra planen?
hogan
10.06.2022 kl 09:37 5416

Jeg forholder meg til 3-års raten på en cape model rundt 2010 på 31000k minus kommisjon, for de som inngikk den kan vel ingenting om dette her
Redigert 10.06.2022 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
KJEPET
10.06.2022 kl 09:41 5433

He,he. Neida, foreløpig ikke. Men det begynner jo å krible litt igjen... Abstinensene sitter i fortsatt :-)

Følger godt med på bulkmarkedet fortsatt, og kan ikke se helt grunnen til denne panikken (støyen).

Vale ser at det blir en del flere skip tilgjengelig de neste par-tre ukene, og holder igjen. Da kan vi få en uke eller to til med synkende rater, men så vil det smelle opp. Så lurer på å utnytte panikken til min fordel snart.... Men med dagens spread i fuel blir det kanskje at jeg heller vil gå for 2020.
Redigert 10.06.2022 kl 09:49 Du må logge inn for å svare
bankersen
10.06.2022 kl 09:41 5451

Nei, de er helt borte vekke sammen med forskerne i Cleaves, samt Ulrik og Magnus som ikke giddet låse inn på 36K ut året. Jokke som spår 100K i løpet av høsten må jo være helt skrudd på samme måte som han spådde at det skulle bli 10K i vinter:-))
Slettet bruker
10.06.2022 kl 11:27 5286

Kina capen opp 900 dollar i dag

Det er resesjons frykt som senker alt av shipping nå.
Det blir ikke fler bulk baljer av den grunn og malm skal fortsatt skipes, gjerne fra nå og fremover hvis vanlige sesonger fortsatt skulle gjelde, noe det gjerne gjør uavhengig av hva som skjer på børsene.

At risk reward nå på 130 kroner er langt bedre en på 155, det trenger ingen å diskutere.
Redigert 10.06.2022 kl 11:34 Du må logge inn for å svare
Golden Goat
10.06.2022 kl 11:59 5337

Oppgang i Kina i dag, opp 4,9%:

China-Japan/Pacific Round Voyage 18564 (+875)
Golden Goat
10.06.2022 kl 12:07 5315

Min forståelse er at 2020, pga sin overvekt indeksslutninger har en profit-share på scrubber-premium mens gøggen med hovedvekt på spotslutninger sitter igjen med hele scrubber-premium. Så selv om 2020 har scrubber på hele flåten og Gogl på 'bare' litt over halve, så kommer de nokså likt at the end of the day når det kommer til fuel spread.
Bullco
10.06.2022 kl 12:21 5407

Glem Gogl. Den har lite å gå på. På tide å våkne og følge med på Eiof. Den kommer nå.
Dobling i løpet av neste uke.


The Godfather
10.06.2022 kl 12:25 5414

Baltic Capesize-indeksen er opp 0,11 prosent til 19.665 dollar pr dag, ifølge The Baltic Exchange.
PerS
10.06.2022 kl 13:08 5279

Da må en vel kunne anta at det avspeiler seg i ratene. Dvs at indekskontraktene sluttes tilsvarende høyere enn spotkontraktene (før scrubber premium)..?
nman
10.06.2022 kl 14:13 5161

Da er utbyttet på konto i SB1 :)
Fjellbris
10.06.2022 kl 14:31 5135

Freight futures am update
Capesize up ~2%
Panamax up ~2%
#shipping #drybulk $BDRY
bankersen
10.06.2022 kl 15:31 5022

Tror det stemmer. 2020 har valgt gode/sikre relasjoner med gode kunder fremfor maks profitt. Det kan lønne seg i det lange løp når en ser på utbytterekken selv under elendige rater. Gogl er giring som en ser igjen i volatiliteten. Trade Gogl og long 2020 som fattig sier. Kjøpte litt Gogl nå for trading 129,30 fikk jeg det for.
Redigert 10.06.2022 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
msmekk
10.06.2022 kl 15:39 8865

Prøver meg i Gogl igjen på 130 Kr, er nå ned 16% fra salget på 152 Kr. Tør dere vente lenger?
ZinoDK
10.06.2022 kl 15:42 8886

Årh irreterende - udbytte er ikke i Nordnet endnu.
Og netop nu lave kurser.
Golden Goat
10.06.2022 kl 15:50 8857

Du har rett, bare at det er motsatt. Spotkontrakter kan sluttes lavere ved at skipseier vet at hele premium tilfaller ham. Indekskontrakt følger indeks slavisk, selv om man kan tonnasje-justereslutning, så er kotraktene utformet slik at de fordeler scrubberpremie.
Golden Goat
10.06.2022 kl 15:52 8874

Med Kina opp hadde jeg sett meg fornøyd med dagens aksjekurs. Jeg kom inn høyere enn dagens kurs og er strålende fornøyd med at jeg fikk økt antallet aksjer.
fattigstakkar
10.06.2022 kl 18:38 8690

GOGL should have good earnings in Q2 2022, and demand should further support rates in the 2nd half of 2022, with China reopening from its Covid-19 lockdowns. We rate GOGL a speculative near term BUY.
https://seekingalpha.com/article/4517526-golden-ocean-group-14-percent-yield-low-debt-strong-earnings

De skriver også at snittet av analytiker-targets er 16.32. "Tilfeldigvis" akkurat i det området kursen vendte ned.
Ryddegutt
10.06.2022 kl 22:47 8486

Veldig hyggelig after trade i dag. Opp til 13.72 med volum på nesten 17000 aksjer .
Geir Rune L
11.06.2022 kl 00:08 8384

Worldquant økte short med ca 300k på torsdag. Sammen med Marshall står de nå med 4,8 mill aksjer short i gogl på ose.
Hardingen
11.06.2022 kl 12:06 8245


2022 8th Capital Link Maritime Leaders Summit Greece Forum - Shipping & The Global Supply Chain

https://www.youtube.com/watch?v=qHVSRd_Dl9Y
Golden Goat
13.06.2022 kl 09:32 7149

Fraktes i 50k mt om gangen. Blir vel en 120 ekstra handylaster i løpet av året, på toppen av de tidligere kvotene som har blitt gitt. De snart 2 siste årene er det småbulk som har ledet og satt en baseline for stor- og mellomstorbulk.

Interressant åpning i dag, håper noen her inne fikk plukket på 127.
Redigert 13.06.2022 kl 09:38 Du må logge inn for å svare
msmekk
13.06.2022 kl 10:33 7034

Bulk ser sterk ut idag selv om børsene faller kraftig. Er nok trolig en bunn som dannes nå
fattigstakkar
13.06.2022 kl 12:16 6884

sammenlignet med alt annet klarer bulk seg veldig bra. tør ikke helt stole på at det holder ut dagen så reduserte risikoen en del. liker ikke markedssentimentet nå.
ørnen
13.06.2022 kl 16:40 6498

En liten realitetsorientering er sikkert fornuftig i disse dager. Å tro på julenissen og stigende rater/kurs vitner om sterk tro
Realistoptimist
13.06.2022 kl 17:06 6425

Og du som solgte 12. april, på rundt 96-97 kr, og traff bunnen før den steg rundt 50% på en drøy måned. Er rådet ditt å selge nå også?
nman
14.06.2022 kl 06:40 5988

Sjekk grafen til Pacific cape indexen; vi ligger høyere enn på samme tid i fjor. Litt fart i Brasil nå så blir det bra!
https://www.hellenicshippingnews.com/wp-content/uploads/2022/06/P20220613.pdf
bankersen
14.06.2022 kl 07:23 6065

Nå ligger det 5 NMAX og drifter utenfor Cape, før de er ryddet av veien blir det nok ikke noe fart i ratene. BCI faller nok videre. En må nok holde ut en stund til. Er greit å sitte i 2020 hvor utbyttene kommer hver 30 dag og de kommer helt til Cape går under 5000 i snitt en mnd og kanskje enda lenger ned nå som spread er rekordhøy. Selv med gevinsplitt er det 10k ekstra scrubber premie om dagen oppå en rate på 18k og størrelse premium er det god inntjening. Gogl også vesentlig mer attraktiv nå, men shorterne kan i større grad legge sin klamme hånd over den når det er lenge til neste utbytte.
ørnen
14.06.2022 kl 07:33 6061

I forhold til mange her inne så driver jeg ikke backtrading. Ei heller forteller jeg om mine handler. Synsing i ettertid er alltid lett. Det er bare å lese denne tråden. 95% er bullshit, 5% er nytt informasjon
msmekk
14.06.2022 kl 08:30 6052

Salget er nok over, idag blir det grønt over hele linjen
bankersen
14.06.2022 kl 08:51 6105

Og du er den største bidragsyteren, Ørnen. Bullshiten Faller omtrent med 95% hver gang du holder deg unna tråden :o)
Ryddegutt
14.06.2022 kl 22:33 5534

Golden Ocean Group Limited GOGL is a leading international dry bulk shipping company. The company provides customers with flexible and reliable transportation services and develops strong industry relations with partners and customers. It resides within the Zacks Transportation – Shipping Industry, which is in the top 12% of all Zacks Industries.

GOGL enjoys rewarding its shareholders via its 14.9% dividend yield - much higher than the S&P 500’s 1.5% annual yield. Additionally, the company is committed to increasingly rewarding its shareholders, as displayed by its eight dividend increases in the past five years and a five-year annualized dividend growth rate of a massive 56%.

Zacks Investment Research
Image Source: Zacks Investment Research

The company’s forward earnings multiple sits on the low side at 5.5X, well below highs earlier this year of 10.3X, and much lower than the S&P 500’s value – shares trade at a deep 68% discount relative to the general market. The company sports a Style Score of an A for Value.

GOGL is a Zacks Rank #2 (Buy).
ørnen
15.06.2022 kl 06:44 5728

Jeg har ikke sagt at jeg bidrar med noen ting. Jeg konkluderer bare ut fra det som skrives, fra deg inkludert.
Etter at Kjepet trakk seg ut så har kvaliteten på tråden sunket dramatisk. Det er bare sanningen, en observasjon jeg er overbevist om at de fleste er enig om.
bankersen
15.06.2022 kl 07:53 5763

Må starte følge 2020 tråden da. Vi har fått med Kjepet på laget der😀 Nå er det Eco NMAX som gjelder de neste mnd. og kanskje lenger fremover. Jeg har lagt all fundamental informasjon om markedene den siste tiden på den tråden.
nman
15.06.2022 kl 09:03 5619

Kina's volum av jernmalmimport :
For signs of strength in imports of major commodities, it was better to look at metals, with iron ore imports at 92.62 million tonnes in May, up from 86.06 million in April and 89.79 million in May last year.
It was the strongest month for the steel raw material since January, although imports are still down 5.1% in the first five months of the year.
There are expectations that the world’s biggest buyer of iron ore will continue to ramp up purchases as part of efforts to stimulate the economy through boosting spending on infrastructure, construction and manufacturing.
...
Overall, May’s imports of major commodities in volume terms do provide some hope that the worst is over for the Chinese economy and an acceleration is possible in coming months.
But much will depend on Beijing’s success in maintaining its zero-COVID policy without widespread lockdowns, as well as hoping exports hold up despite the global economy battling high energy prices and rising inflation.
https://www.hellenicshippingnews.com/chinas-commodity-import-volumes-not-as-impressive-as-dollar-value/
nman
15.06.2022 kl 09:15 5635

GoodBulk's markedskommentar (fra Q1 rapporten):
...
The weakness of Capesize earnings during the first quarter of the year is strongly correlated to low iron ore exports from Brazil where heavier-than-normal rainfall disrupted mining activities and operations at ports resulting into a 7.4 million tonne drop in exports compared to Q1 2021. The market was also negatively impacted by a resurgence in Covid-19 infections in China that triggered stringent restrictions in some major cities including Shanghai and Tangshan, the largest steelmaking hub in the country, and hurt industrial activity. This partly explains the sluggishness of China’s iron ore and coal imports during the first quarter of the year, down 15.3 million tonnes and 17.1 million tonnes yearon-year respectively.

The outbreak of the war in Ukraine also had a major impact on the dry bulk industry, triggering a reshuffling of many trades (mostly the coal trade) and making some areas almost untradable (particularly the Black Sea). Russia and Ukraine are major dry bulk exporters and the war has significantly disrupted shipments from both countries. The war also triggered a jump in European coal imports that increased by 1.0 – 1.5 million tonnes per week post-war and benefitted mostly the Capesize segment. The Panamax and Supramax segments fared better than the Capesize segment in the January – March period with the Baltic Panamax Index and the Baltic Supramax Index averaging $23,218 and $25,156 per day respectively, up 25.5% and 51.2% year-on-year respectively, supported by strong minor bulk activity. Capesize earnings rebounded towards the end of April, driven by higher volumes of cargoes, including iron ore from Brazil and the outlook for the remainder of the year is solid as the fleet growth will remain limited and as demand is expected to strengthen further with higher coal volumes and a rebound in iron ore demand into China fuelled by government’s stimulus.
https://www.hellenicshippingnews.com/goodbulk-reports-improved-first-quarter-results/
Golden Goat
15.06.2022 kl 11:29 5464

Turnaround tuesday i går, kinacapen med en frisk oppgang på 9,0%:

China-Japan/Pacific Round Voyage 17770 (+1468)
nman
15.06.2022 kl 15:36 5259

WORLDQUANT LLC økte shorten med ca 350.000 aksjer i går.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG396372051
Golden Goat
15.06.2022 kl 16:13 5270

Intermodal rapporterer denne uken nybyggbestillinger i LNG og Container henholdsvis 8 og 14 stykk. Ser ut til at tiden er inne for en ny bestillingsbølge i container. Her går skipene for 260m USD per stk. Verftene sluser inn bestillingene på skip med høy byggekostnader. Gapet er stort mellom tørrbulkskip (under 70m USD) og container og det er lenge til at det blir aktuelt for verftene å åpne for å bruke sine slots til å bygge Nukes. Da må vi har langvarige krakk i samtlig øvrige shippingsegmenter. Hvilket selvsagt er forsvinnende usansynlig. Caset for storbulk-segmentet og dens forestående supersyklus forbedres dag for dag.
Kalle Kurtasje
15.06.2022 kl 17:14 5203

Hva er risikoen/ mulighet for at containerskip ordre kanselleres, som kan åpne for raskere levering i tørrbulk segmentet?
(Ikke ønskelig, selvfølgelig)
Slettet bruker
15.06.2022 kl 17:59 5122

Den er nok minimal, det aller meste skal leveres, i tørt er ordreboken minimal og det vil vedvare.