Hvorfor får staten aldri nok penger?

Slettet bruker
NKR 09.02.2022 kl 22:42 1386

Formueskatt,mva,avgifter,strøm mat bolig mm
De får aldri nok og vil bare ha mer mens folk er belånt og overbelånt på hus og bil.
Hva har du fått med staten?Mere avgift og andre fordyrende problemer,vi er ikke som andre land selv om vi ser ned på dem.
Det er så skremmende at vanlige folk straffes hele tiden med det du stemte på.
For og gi folk adang til noe må det beskattes opptil flere ganger,og alt er velferd.
Jeg tror undergrunnen i folk ser at staten er et monster som eter seg mette og driver villedet politikk der noen blir fete mens alle andre skal slite seg ut.
Folk har unger og utgifter som gjør at familiepolitikken ikke går opp.
Hva skjer,ingen regjering elle storting gir vanlige folk overskudd eller penger,lev på first price eller handle i sverige sier jeg.
Det er utrolig at dette er lov,vi snakker om og flå både rike og fattige som betaler 65% dyrer mat og sigaretter mm.
Politikere er jævelen vi ikke vil være selv.
Slettet bruker
09.02.2022 kl 23:05 1356

Staten er den kriminelle her som ydmyker og presser folk ned og tvinger de til og betale et gilde de selv har skapt,det er ikke formuende eller fattige som er problemet men staten som overkjører alt og alle.
Politikerne stjeler fra oss og det er noe som ikke stemmer etter 50 år med olje.
Dobbelmoral råder og ingen har en sjanse mpt staten som bare vil ha mer av en eller annen grunn.
Kjeltringer og lovdata må endres.
Øivind247
10.02.2022 kl 01:51 1296

Bare legg på en beat så kunne det funka som en ok rap. Et par små korreksjoner, det skal være "for å gi" og "til å betale" med "å" i stedet for "og". https://www.sprakradet.no/sprakhjelp/Praktisk-grammatikk/Aa_eller_og/
Slettet bruker
10.02.2022 kl 06:08 1212

Fordi de bruker penger som en full sjømann.
Andor
10.02.2022 kl 06:51 1178

Staten er et speilbilde av folks grådighet,vi krever bare stadig mer og mer.Det er derfor skatter og avgifter skulle vert hugget inn i grunnloven.
Slettet bruker
10.02.2022 kl 06:52 1175

Kanskje du skulle måke litt foran egen dør først.
Eller hva med å lage en låt som heter "Øyvind goes funka beat"

https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=fun
Øivind247
10.02.2022 kl 12:46 1051

Oboy-oboy, for en konstruktiv diskusjon! Du bør i hvert fall begynne å stave folks navn riktig først, så skal jeg vurdere å måke foran døra ved neste snøfall.