IOX - Oljeknøtt-aksje kan flerdobles i løpet av kort tid

MC Axel
IOX 11.02.2022 kl 00:37 313281

I think this should have its own thread😁

It's good with a little extra advertising ;)

------------

Aksjeanalyser.com: "Oljeknøtt-aksje kan flerdobles i løpet av kort tid"

I følge Bjørn Inge Pettersen så kan IOX stå foran en kraftig kursoppgang. "Ser ikke bort i fra at kursen flerdobles" sier han.

https://www.nettavisen.no/okonomi/aksjeanalyser-com-oljeknott-aksje-kan-flerdobles-i-lopet-av-kort-tid/s/5-95-388406
Slettet bruker
28.04.2022 kl 13:13 5670

Altair
Fra dagens rapport. Ser it til at de nå jobber med nytt fokus for fase II Altair og lla47.

The block is placed in the Llanos Basin at approximately 5 km north of LLA-47. Currently, the block is fully covered with 3D seismic, detailed surface geochemistry plus hard geological data gathered from Altair.x-1, Altair.x-2, Mizar.x-1, Purita.x-1 Colirojo.x-1 and Turaco.x-1 wells lead to a new subsurface understanding spotting structures with interesting potential. Hence, Interoil is working in completing an integrated geological model (Altair plus LLA-47) aimed at minimizing exploratory uncertainties and valuing these new promising structures: Zamba, Milonga and Guyra with two interesting exploration objectives: (i) the Gacheta and (ii) the Carbonera formations
sacco12
28.04.2022 kl 13:15 5761

Det er vel kanskje dette området de har søkt om til ANLA, og kanskje derfor ting har blitt utsatt da nye tillatelser må bli gitt.

Kan bli svært gøy når grønt lys kommer. Virker også som det er på vei, med tanke på dialogen mellom partene.
Redigert 28.04.2022 kl 13:17 Du må logge inn for å svare
Mdg1
28.04.2022 kl 13:19 5800

Har aldri sagt de går konk. Jeg sier bare at likviditeten er så dårlig at de ikke kan bruke penger på store utviklingsprosjekter bortsett fra de tre brønnene de har finansiering til. Så er det priset inn gangske mye forventninger allerede om man sammenligner med andre små oljeselskaper. Derfor synes jeg det er litt mye masing om firedobling og mere til. Da prises plutselig selskapet likt med oljeselskaper som har nettoresultat på opp mot 200mill i kvartalet med dagens oljepris. I så fall må funnene i de tre brønnene samlet gi 2-3 tusen tønner. Når Vikingo bare produserer 300 høres det mye ut i mine ører. Iox går neppe konkurs. Bond lån blir helt sikkert refinansiert om det trengs i 2026, men en femdobling har jeg lite tro på. Da må i så fall oljeprisen holde seg høy i mange år fremover.
Redigert 28.04.2022 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2022 kl 13:22 5798

Sacco: Ja jeg tenker også at på bakgrunn av utfordringer og problemer med plassering av brønner/lokasjoner i forrige plan, så er nytt fokus og endringer spilt inn. Der pågår det en prosess nå. Intet avgjort der. Men det er meget positivt at det kan komme løsning for videre boring. Det er meget bra. Har vørt en lengre prosess og mange protester i forhold til forrige plan( fase II) Men får vi avklaring på ny plan og boring som de sier, med fokus Altair/LLA 47, sett under ett. Nye vilkår. ? Kan bli bra dette 🦟🐝🐝
Mdg1
28.04.2022 kl 13:27 5757

Samtidig går de da bort fra de områdene de har mest tro på til områder som stod lenger nede på listen. Så er det ikke sikkert de får godkjenning her heller. Jeg tror nok prosessen fortsetter å dra ut.
Raknesi
28.04.2022 kl 13:39 5700

Totalt uinteressant hva du TROR
Peter Sellers
28.04.2022 kl 13:57 5651

@Mdg1, det er fint med litt balanse på et forum men jeg skjønner ikke helt agendaen din. Uansett hva andre kommer opp med så må du vri det til motsatte/negative, greit at du har dine egne meninger men det går an og ha litt mer nyanse enn bare sort hvitt...er litt usikker på om du er aksjonær eller ønsker billig inngang, men slutt å se på verden i dag med rosa briller for olje og gass kommer verden til å være avhengig i mange 10år til, ferdig snakka!!
OlJAEN2
28.04.2022 kl 14:07 5685

men detta var ikke så mye positift utslag på kursen da.
Slettet bruker
28.04.2022 kl 14:14 5656

Her bare ett lite svar på wn Petronord tråd som den samme MDG er inne å skriver i. samme med Zena. Så interesse for oljeselskap har den godeste mdg. Men greitt å vøre kritisk, men han har masse mot iox. Tenker han kanskje er blant de tidligere aksjonærer som satt fast på høy kurs, som meg selv 😊 Eller så prøver han å være lur og har interesse av kjøp og salg i det meget korte bildet. hvem vet, ihvertfall ikke noe troverdig det han driver med. Alle kan lese tall og resultat og det er ikke hemmelig at det har gått trått med iox. Men litt nyanse. Ellers er mdg blokkert hos meg, fordi han i så mange år har kommet med useriøse innspill og støy om selskapet. Særlig det at de ikke kan betjene gjelda, går konken, m.m Min respons er blokkering. Alle andre velger selv fritt.
Fluefiskeren skrev
I forhold til andre oljeselskaper er det i hvert fall en bra dag. Mange faller 5-6 %. Unntaket er IO..
I tillegg har IOX en gjeldsgrad på 70%. De har vel 350 mill i gjeld som er enormt mye for et så lite selskap. Derfor de ikke klarte å få overskudd selv i Q4 med høye priser. Pnor er røverkjøp i forhold til Iox
OlJAEN2
28.04.2022 kl 15:27 5480

på tide med REKTYL nå
Slettet bruker
28.04.2022 kl 16:14 5356

Det har vært fastlåst konflikt lenge rundt borefase 2, Altair og lla47. Jeg ser positivt på at det er bevegelse i form av at andre lokasjoner kommer på papiret. Tror at det samtidig blir en hestehandel om Altair der det var uenigheter i fjor når de skulle til å bore. Der har de spilt inn et annet navn/lokasjon. Så da håper jeg de får go på de nye plasser. Det kan bli meget bra det også. Da er jeg også med på at ei melding om godkjenning kan være nær også. Vi snakker ny plan nå. Ei økning via et par gode brønner i C, vil absolutt gjøre susen 🦟🐝🐝
Redigert 28.04.2022 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
28.04.2022 kl 16:20 5314

@bergsmofs, joda Mdg1 er også hyppig gjest på Qec trådene så ikke noe ukjent fenomen han der, men i motsetning til hva han skriver her så er han positiv i Qec trådene så han sitter nok inne der! Ang PNOR så var jeg inne men kom meg ut på break even når den siste korrupsjon herremannen i styret ble sikta. Solgte meg ut av Qec 1måned før forbudet i Quebec kom før påske om olje/gass utvinning , så pt kan man også glemme Qec for triggeren er helt borte en gang for alle! Vel nå sitter jeg godt forankret i IOX og blir her til tillatelser foreligger for det kan jo bli rett så hyggelig :)) ha en fin kveld :)))
Fluefiskeren
28.04.2022 kl 16:32 5268

Vær nå redelig hvis du skal sitere meg. Jeg skrev kun første linje av det du refererer. Derimot tror jeg det var Thief som skrev resten av sitatet du liksom kom med.

Skjerpings!
Redigert 28.04.2022 kl 16:42 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
28.04.2022 kl 16:35 5257

@Solventia, hvor har det blitt av deg som var skikkelig på og flink til å grave fram litt info til oss, har du mista trua? :))
Ærligtalt
28.04.2022 kl 18:35 5070

Ja, oljen på vei mot 107 dollar igjen - og IOX er algostyrt ned for å bryte den positive tekniske trenden

Med rett melding kan rekylen bli voldsom
OlJAEN2
28.04.2022 kl 18:43 5054

men når kommer den rette meldingen.i mine øyene synes det langt fram i tid
Solventia
28.04.2022 kl 19:12 4986

Sier takk for det. Nei, men det ble for tidkrevende å holde på slik jeg gjorde i en periode. Har sjekket daglig, men kan ikke finne noe nytt å melde. Så har innstilt meg på å være veldig tålmodig her.
Redigert 28.04.2022 kl 19:20 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
28.04.2022 kl 19:35 4990

Det er ikke lengre frem i tid enn at det er særs overkommelig

Lla47 kommer, det være seg salg, JV eller eget prosjekt

Redigert 28.04.2022 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2022 kl 23:48 4685

Peter Sellers: litt av et navn 😃 Ja ser han mdg en er flere små olje og eller gassmygger. Han bidrar med lite annet enn tøv og vas. At selskapet har brukt lang tid, vet alle. at de store oljefunnene drøyer, det vet vi alle. Men de har produksjon de holder liv i selskapet. De skal ha for å utnytte de mulighetene de så langt har grep om. Workover, gjenåpning osv. Så som du skriber, vi venter på forløsningen. Ett eller flere funn av olje, om de får bore og treffer olje, så vil de være i godt pluss. Jeg har ikke så stor post, som jeg hadde. Solgte meg ut ved sist oppgang. Kjøpt inn igjen en del på 2,18 for noen dager siden. Det ble kjedelig å ikke være aksjonær i IOX 😊 Fokus er nok skiftet nå i det siste. Det har ligget i kortene ei god stund at de har utfordringer i området hvor de tidligere har tenkt å bore. Men kanskje vi nå får fortgang i fase II boring. I kjent Iox stil kommer de nok til enighet med myndighetene ( også de lokale) å borer de nevnte nye plasseringer, bla.a Zamba 😃 Så snart blir det dans. Har tro på at de får til videre utvikling, selv om at dette har tatt alt for lang tid, til nå 🙄 Olja nu i blått med over 2%. Kanskje responderer kursen på det i morra ! Ha en god kveld 😀
Redigert 28.04.2022 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
29.04.2022 kl 06:31 4554

@bergsmofs, ja Peter Sellers var en glimrende komiker/skuespiller, se filmene hans Den rosa panteren og nicket mitt kan jo også tolkes på en annen måte :))) har du lest årsrapporten og hva er din mening? hører fra deg, ha en fin dag :)))
Akte
29.04.2022 kl 06:53 4520

Lagde i mærke til hvad de skrev angående LLA47 i rapporten. Det tager kun 10-15 dage at bore en brønd og 10-15 dage for at demob riggen igen. Boring kan starte når som helst når tilladelsen er klar
Ærligtalt
29.04.2022 kl 06:57 4516

OG de tjener selvfølgelig også godt på høye oljepriser i mellomtiden

Alt tilsier at denne skal snu for alvor nå
Akte
29.04.2022 kl 07:43 4420

Rekyl i olien næsten 109💰 tror vi går på weekend med en pris pænt over 110💰
OlJAEN2
29.04.2022 kl 08:57 4251

blir fort 2.30 nå
Prøv
29.04.2022 kl 10:33 4094

Har tru på et løft over 2.3 no med disse oljeprisene
Bullox
29.04.2022 kl 10:58 4040

Selv du skjønner at vi er i en helt annen situasjon finansielt etter rapporten ble skrevet. Olje prisen er faktisk 50% høyerer.

EVENTS AFTER THE BALANCE SHEET DATE
The remarkable event to refer to is the situation related to the invasion of Russia to Ukraine. It is public
knowledge energy prices in general experimented important increases and particular oil prices were the most
dynamics. At the closing date of the balance sheet, the oil price (brent) was settled at USD 78 per barrel. The
price reached a peak on March 8, 2022, at USD 127,98 per barrel. This situation has changed the economic and
financial projection of the company, even, the way to do business. Decisions about investments are under deep
analysis and changing. Also, the impact on the valuation assets will be significant.
The management is seeking to obtain farm-out agreements or exploration agreements with local third parties
that can take the risk and develop and explore in the existent licensed areas, reducing the risk of the company
and taking advantage of the current situation
Slettet bruker
29.04.2022 kl 11:11 4028

Peter Sellers: En av mine yndlings skuespillere og filmer 😃 Har nok sett stort sett alt. Så meget bra 👍🏻
Når det gjelder Årsrapporten så må den også selfølgelig sees i sammenheng med reserveoppdateringen. Jeg ønsker gjerne å få seriøse og faglige innspill i forhold til det jeg nå skriver.
Oppsummert: Det er i Colombia de har størst potensiale til god økning. Argentina har potensiale til å øke, mest gjennom workover.
1. Først vil jeg si at det må skilles på utarbeidede utvikling og vedlikeholdsplaner. Det finnes slik plan for alle felt i begge land. Her beskriver de alle planer med økonomisk vurdering, investeringer og hvilke tiltak som skal til for å utvikle feltene. Så utviklingsplaner m.m må ikke forveksles med borefase II i Colombia
2. Boreplan fase II i Colombia. Denne lever et eget liv, uavhengig av de andre planer som selskapet kommuniserer.
3. jeg har lest alt nøye,både ressursoppdateringen og boreplaner og forpliktelsene i Colombia (Altair og Lla47) og beskrivelser av alle utviklingsplaner for deres felt

Så potensialet er stort i C om de får tillatelser og godkjenninger for sine planer videre. De har partnere og finansieringsmodell for denne fasen/boring. (SLS Energy og Quantum recources) Forpliktelser er 9 brønner nå. Innen mars 2023. De har søkt om forlengelse på Altair forpliktelse, en brønn der, samt lokalisering/definisjon på type brønn.
Treffer de på noen av disse brønnene, som det er stor sannsynlighet for, så tar selskapet steget opp en liga 🦟🐝🐝
NB, De må oppfylle tidsfristene her nå. Kan vøre en mulig risiko at de mister lla47 om de ikke klarer å drille de 9 innen frist. De beholder imidlertid borede brønner på lisensen 😅
Workover/boring av Infill brønner i puli C i Colombia, har bra potensiale til å øke prod. Her er det utv.planer Det er økonomisk gode prosjekter, lav øk. Innsats og bra inntjening etterpå.
Økt inntjening vil skje herfra og fremover fra workover og økte gasspriser samt oljepriser i C.
I Argentina er oljeprisen satt i intervallene fra ca 42 usd 2022 til ca 48 usd i 2030. Så her er det mindre vekst og inntjening. Noe vil de få gjennom reåpning og workovers, mest fra gamle felt.
En brønn er boret men stengt igjen. Den skal åpnes og testes men venter nok på go fra Echo m/partnere, før det kan skje. Omtalt som en lovende brønn, med potensiale opp mot 3000 bopd(rykter kun) Så her kan det komme en god vekst om den åpnes og blir satt i prod.
I Argentina er prod. Fra 5 felt de eier 8,34 % sammen med Echo Energy m.fl , total prod. Er 351 bopd og 9730 Mscf/d. Så 8,34% av de tall.
De eier 80 % av MMO der de har utv.plan med åpning av 15 gamle brønner … De er i gang, men arbeidet pauset, i vente av miljøgodkjenninger. De forventer ca 250 bopd, etter alle er åpnet. Dagens prod. Tror jeg er kun 19 bopd.

Alt i alt, så har de en del utviklingspotensiale og noen føtter å stå på i Argentina.
I Colombia er det stort potensiale, avhengig av godkjenninger og at de ivaretar lisensen på lla47. Det positive taler for at det går bra. De har god kontakt med Anh/Anla og erfaringsmessig pleier de å få til avtaler. At det har vart med godkjenninger og da videre drilling Altair/lla47, har med at det er veldig mange ulike interesser å ivareta. Slik som, vegvedlikehold/bruk, tillatelser til vegtransport i lokalsamfunn, støv og støy forhold skal ivaretas innen miljøgodkj. , vannveger/elver og naturpark områder skal være ivaretatt og sikret at det ikke kan skje miljøtilgrising eller forringning av miljø og vannforsyninger m.m
Så iox har møtt mye motstand og nye krav på området lla47. Derfor er nok boreplanene for fase II på lla47/Altair, nå revidert og skiftet litt fokus på hvor plassering blir. Det behøver ikke være negativt. Tror at prosessen nå kan få bedre fremdrift. Tror også at dialogen mellom myndigheter og iox kan føre til noen kompromiss. De har fått utsettelser for lla47, mens Altair er fortsatt uavklart. Så her kan det kanskje skje noe, til fordel for alle parter🙄

Derfor har jeg ett eierskap i aksjen pr.dags dato og følger med på videre utvikling. Potensialet for vekst er godt tilstede og de vil øke inntjening gjennom økte gass og oljepriser i Colombia først og fremst.
Puli C er et godt produserende område, mange gamle brønner. Indrilling her på tre brønner, jfr. Utviklingsplanen for puli c, kan gi veldig god økning !
På grunn av at det er mange planer for utv. Og vedlikehold på de mange lisensene og det skrives mye om hva som skal skje vs boreplanene i C, så innrømmer jeg at jeg har vært litt forvirret, men når disse to skilles så ser det meget bedre ut.

Så Peter Seller og andre eiere med troa, Lykke til 🦟🐝🐝
Redigert 29.04.2022 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Mdg1
29.04.2022 kl 11:21 4001

Det stemmer, men så har jo kursen steget med 150% også. Det er mere enn tilsvarende oljeselskaper ellers. Så det er priset inn ganske mye forventninger i aksjen allerede. Selskapet er tross alt fortsatt på under 800 boed netto.
Solventia
29.04.2022 kl 11:35 3943

Hadde håpet IOX kunne ta til seg tilbakemeldinger på at man må bli mer investorvennlig. En oppdatering av og til hadde gjort seg, selv om man ikke har konkrete nyheter å melde. Vi får håpe dette bedrer seg, og at de selv ser verdien av dette.
Peter Sellers
29.04.2022 kl 11:43 3926

@bergsmofs, takk for vurderingen din, ser ut som at dette kan bli positivt framover, ha en fin dag videre og god helg:)) Birdie nam nam:))))
Bullox
29.04.2022 kl 11:44 3964

DIREKTE LØGN
IOX: BRUTTOPROD. 1.083 FOEPD I COLOMBIA I MARS, 2.284 FOEPD I ARGENTINA
Du vrir på tall og kommer usanheter hele tiden....
Siden du nevner det så er jo IOX likt priset som de var 10 august 2020 (2,17 kr) og da var oljepris 45$ så du burde vi ha litt å gå på...
Er vi nærmere nå en vi var august 2020... tror det ja.... lykke til med dine patetiske løgner og desinformasjon...
Redigert 29.04.2022 kl 11:54 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
29.04.2022 kl 11:46 3964

@Solventia, der har du et godt poeng som du kunne fremme mot ledelsen for det er jo viktig å ha fornøyde investorer, ha en fin dag og god helg :))
Solventia
29.04.2022 kl 11:48 3986

Ja, dette har jeg gjort, og dette ble notert og skulle tas med i betraktning i fremtidige meldinger fikk jeg beskjed om. Takk, og i likeså! :)
Slettet bruker
29.04.2022 kl 12:42 3867

Peter Sellers: Værsågod 😉 Viktig å kjenne selskapets planer og kvaliteter ja. Ikke alle her inne som er så veldig nøyaktig på akkurat de tingene. Potensialet finnes og lever i beste velgående. Det bør komme avklaringer før høsten tenker jeg og at de setter boret i bakken så snart det er tørt. Kanskje får de boret en eller to brønner snarest. Alt avhenger av forhandlingene og godkjenningene på fase II på Altair/Lla47. Så ting kan skje og i worst case,»Cato» så starter de i fra november og frem til mars 23.
plutselig så kommer «Oho it is a bømb» 😂 dersom godkjenninger kommer. Det vil komme i egen melding til markedet. Det samme vil nok også skje ved ei oppstartmelding om konkrete planer, når og dersom de kommer dit 🙄 Den som har aksjer får se 🦟🐝🐝
Go helg 😀
Nb: Solventia og Peter S, Har sendt to eposter med ønske om bedre oppdateringer på utmeldte tiltak, som lar vente på seg, til CFO. I fjor
Redigert 29.04.2022 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Solventia
29.04.2022 kl 13:23 3760

Ja, ok. Fikk du ingen slikt svar som jeg fikk - at de skulle notere seg dette for fremtidige meldinger?
Slettet bruker
29.04.2022 kl 15:03 3586

Joda fikk svar fra dem. Etterpå startet det å komme kommentarer som vedlegg i prod. Rapporten. Det var bra forbedring. ( ikke bare meg som sendte email skal sies) Videre har jeg etterpå påpekt at når de melder ut aktivitet, og det ikke skjer noe på lang tid eller i det hele tatt, så bør de orientere ekstra og si noe om hvor de er i en prosess, eller at planer endres pga, osv, Etter den meldingen så fikk jeg svar, og da kom det oppdatering i en Q rapport som de henviste til. Ellers så svarer de nokså konsekvent på å få vite konkrete ting, at det kommer i egne mld, eller i Q rapp osv. Det er forståelig fordi de kan ikke orientere eks. Om drilling eller andre operative saker som innvirker på kurs og påvirker markedet. Derfor holder de seg til de rapporter som utgis. Men de er ikke helt utafor. Men noe mer når ting meldes og ikke skjer, hadde vært på sin plass, synes jeg 😊
Redigert 29.04.2022 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
29.04.2022 kl 16:18 3430

@bergsmofs og Solventia, flott at dere jobber mot ledelsen gutta, setter pris på det!! vi er opp 5% hittil i dag så får vi håpe den står seg ut til børsavslutning i dag :)
qestador
30.04.2022 kl 07:46 3051

https://stockcharts.com/freecharts/pnf.php?c=%24BRENT,P&listNum=
Ja nå ser vi hvordan utviklingen vises på grafen.
Jo spissere den blir jo raskere får vi nå et utbrudd .
Formen tilsier et utbrudd 50-50 anten opp eller ned.
Ut fra mangel på oljeinvestering som var drivkraften tipper jeg de n stikker høyere opp. Vi får se?
Fljo
30.04.2022 kl 08:52 2976

Tror ikke du skal se deg blind på denne grafen. Tror kursen vil ligge stort sett på dette nivået, og fluktuere i takt på oljeprisen.
Solventia
30.04.2022 kl 21:28 2646

Vi får se. qestador bruker å være solid.
Redigert 30.04.2022 kl 21:29 Du må logge inn for å svare