Rec spås opp i dag!

Silva77
REC 02.11.2018 kl 08:38 2710

Rec vil skyte fart i dag!

USAs president skrev på Twitter torsdag at han har hatt en «lang og veldig bra samtale» med den kinesiske presidenten, Xi Jinping.

«Vi snakket om mange temaer, med stor vekt på handel», skrev Trump.

Ser for meg aksjekurs nærmere 0.85 i dag!

Redigert 20.01.2021 kl 06:33 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.11.2018 kl 08:42 2667

Tung analyse.
Silva77
02.11.2018 kl 09:23 2526

Har etter mange år i aksjebransjen dannet meg en solid vurderingsplatform ?
Slettet bruker
02.11.2018 kl 09:33 2447

Selv er jeg relativt fersk men klarer å legge sammen 1+1. Oppgang fra start og over middagshøyden ca kl 12. Ender vel på ca 3-4% i pluss til slutt.
Boogieman
02.11.2018 kl 09:39 2373

Trumph og chinamann fikser dette ! Rec kan bli børsens vinner . Sitter long uansett:-)
Silva77
02.11.2018 kl 10:38 2231

Helt enig!
FAR100
05.11.2018 kl 09:44 1760

nå alle har kjøpt aksjer..... vet hva som skjer
polion
05.11.2018 kl 09:59 1616

Ja, ja, heldige de som er REC-shortere. Regner med at de som sitter ørlite long virkelig unner de nevnte dagens "fremgang". Nedenunder klipper jeg inn et innlegg fra en tidligere vismann:

Kina/USA/handelskonflikt/løsning/REC
polion
REC 24.09.2018 kl 08:00 1596
Man kan si mye galt om Trump, men handelskrig det kan han. Og hvem har mest å tape på denne krigen, USA eller Kina? Svaret er allerede gitt, og i dette tilfellet så er Kina før eller senere nødt for å bøye av og TAPE DET BERYKTEDE ANSIKTET. En som ikke har helt rent mel i posen og samtidig blir tatt på fersken, taper selvsagt ansikt - skulle da bare mangle. I forhold til USA, så har Kina over lang tid vært noen skikkelige griser hva gjelder utenrikshandel. Proteksjonisme, piratkopiering, urettmessig bruk av patenter, manipulering av egen valuta, ingen/liten åpenhet i forhold til myndighetenes kontroll/innblanding/subsidiering vedr. varer som går (dumpes) utenlands, "invasjon" av utviklingsland for å sikre seg billig olje og mineraler, osv, osv, osv. For øvrig så er det selvsagt også temmelig utfordrende for USA å konkurrere mot et land der økonomisk vekst prioriteres langt foran politiske og sivile menneskerettigheter.

Jeg er uenig med Trump i det aller meste, men hva angår handelsavtale med Kina, så har han definitivt noe for seg. Uansett litt morsomt å se hvor mye disse såkalte forståsegpåere klarer å blåse seg opp over Trumps "fullstendig uansvarlige handelspolitikk". Tror for egen del at tiden for en løsning nærmer seg med stormskritt, og at REC-produkter kan suse nokså tollfritt gjennom Kina.

PS. Apropos griser i utenrikspolitikken, så er det ikke lenge siden Kina boikottet lille Norge handelsøkonomisk. Noe av det absolutt mest alvorlige man kan gjøre mot et land, dette gjøres vanligvis bare i noen ytterst få tilfeller mot diktaturstater som har gått helt tullerusk. Og Kinas grunn for det hele var som kjent en såkalt ikke-sak. Og hvilken støtte/motreaksjoner fikk vi forresten fra EU (vår nærmeste allierte)? Absolutt ingen, de nærmest lo av hele affæren. Så da skal vi vel være glade for at det er Trump som tar kampen, og ikke vi her på bjerget, eller?