Ny verdi på Dof aksjen etter restrukturering.

Egard1
DOF 11.02.2022 kl 12:22 85432

Ser ut som det kan nerme seg slutten på forhandlingene siden de kun ber om forlengelse til ut april som max. Hva tenker folket utenom menigheten om hva verdien blir og hvor mye gjeld kommer det til å være igjen etterpå?
Slettet bruker
12.03.2022 kl 01:59 3778

Kom gjerne med tidsestimat iforhold til en annen løsning enn dere ønsker ..!? . Du kan si A , da fikk du spørsmål på B

Du ønsker ikke aksjer men som du vet så må alle dere kreditorer være 100 % enige her … tar sikkert feil her men hvorfor nevner ikke dette her når du er då informativ som du er !?.
Redigert 12.03.2022 kl 02:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2022 kl 02:17 3502

Hvor står det at halve gjelden skal bort…!? Håper du kommer fakta her nå …?. Håper at du er ærlig om du ikke finner det og sier her inne at du ikke kan dokumentere din påstand som du selv har skrevet her til info ( jeg er ikke ute etter å ta deg til info , søker kun fakta ).
viva1
12.03.2022 kl 02:40 3504

Om du vil at jeg skal gå igjennom rangeringen av den ulike gjelden til DOF systemet kan jeg godt gjøre det.

La oss starte i DOF SUBSEA ASA (DOFSUB) som ligger nederst i strukturen. Under DOFSUB ligger det skipseiende datterselskaper der konstruksjonsskipene sitt eierskap ligger. I disse samme datterselskapene ligger den sikrede bankgjelden knytt opp med sikkerhet til hvert enkelt skip. Flere banker kan ha dannet konsortium for finansiering av de enkelte skip. Dette utgjør cirka 5,9 mrd. DOFSUB gir morselskapsgaranti for eventuelle restkrav som oppstår i de ulike skipseiende datterselskapene dersom realisering av skip dekker utestående sikret gjeld. I DOFSUB ligger den 50% store aksjeposten DOFCON JV som inneholder de 6 PLSV skipene som går på langsiktige kontrakter i Brasil. I DOFCON JV ligger det cirka 6 mrd nok i gjeld (100% basis). I 2019 hadde DOFSUB ett aksjonærlån til DOFCON JV på 75 musd (dette blir nedbetalt ved overskudd fra DOFCON JV. Dette aksjonærlånet er pantsatt tilfordel for en kassakreditt i AMB AMBRO på 250 mnok. I DOFSUB er de 3 obligasjonslånene DOFSUB07, DOFSUB08 og DOFSUB09 på tilsammen ca 3 mrd nok utstedt. Da har vi dekket gjeldsstrukturen i DOFSUB med gjeld og eiendeler.

La oss nå gå igjennom en tenkt rangering av en konkurs av hele DOFSUB:

Sikret bankgjeld på 5,9 mrd skal selge 24 konstruksjonsskip for å dekke inn sikret gjeld. Det utgjør 250 mnok per CSV i snitt. Overskytende av ett slikt salg blir sendt opp til DOFSUB. Ved eventuell underdekning så blir mellomværende mellom salgssum og utestående krav sendt om som ett krav mot DOFSUB. I DOFSUB så vil ABM Ambro ha 1 prioritets krav på sine 250 mnok mot utestående 75 musd i aksjonærlån til DOFCON JV. Jeg gidder ikke underholde ideen om at DOFCON JV går konkurs med 4-5 års orderbacklog på 5-6 mrd nok, så den fortsetter som going concern. En bobestyrer i DOFSUB vil da stå ovenfor følgende oppgave. Han har enten fått tilført midler fra skipseiende datterselskaper dersom 24 CSV'er genererer mer enn 5,9 mrd nok. I motsatt fall vil en få ett krav fra resten av den sikrede bankgjelden pga garantien DOFSUB har mot sine skipseiende datterselskaper. Får han penger blir dette brukt til å betale ned på obligasjonsgjelden. I tillegg så skal DOFSUB sin 50% eierandel selges i markedet for deretter å bli brukt til å dekke obligasjonsgjelden. Blir noe tilovers blir dette utbetalt til DOF ASA som dividende. Så over til tilfelle der at salg av 24 csv'er ikke dekker 5,9 mrd. Da blir mellomværende sendt opp som ett krav til DOFSUB. Dette kravet er sidestilt den usikrede obligasjonene som dere liker presisere. Obligasjonene er senior unsecured. Dvs den rangerer likt med annen senior gjeld i DOFSUB. 50% av aksjene i DOFCON JV blir realisert av bobestyrer av DOFSUB, og oppgjøre blir fordelt pro-rata mellom restkrav fra sikret gjeld i skipseiende datterselskaper og de 3 obligasjonslånene. Blir der noe til overs blir dette utbetalt som dividende til DOF ASA, i motsatt fall vil både obligasjonseiere og sikret gjeld ta en lik % vis tap på sine krav.

Nå går vi til DOF ASA. Der ligger det 8-9 mrd i gjeld som er sikret i 15 aht og 14 psv'er. Det blir nå bobestyrer i DOF ASA som skal realisere disse verdiene til fordel for kreditorer. Dersom bobestyrer klarer å få mer enn 8-9 mrd i oppgjør for disse skipene, så vil overskytende gå til dividende til DOF sine aksjonærer. I teorien skal dette ikke skje, for ett selskap som er solvent skal ikke slåes konkurs. Så ett mer realistisk scenario er at de 29 skipene blir realisert til en verdi på under 8-9 mrd, og den sikrede gjelden i de skipseiende selskapene i DOF ASA vil måtte ta en haircut. DOF ASA har gitt tilsvarende morselskapsgaranti som DOFSUB gjorde mot sine skipseiende datterselskaper, så dersom AHT og PSV'er blir realisert med tap blir restkravet ført opp til DOF. Har f.eks DOF ASA mottatt dividende fra DOFSUB AS etter all gjeld der er oppgjort i det selskapet, skal det gå til å dekke garantikravet som DOF ASA har mot sin sikrede gjeld i sine skipseiende datterselskaper. Om det igjen er noen midler til overs så skal dette fordeles til aksjonærene.

Der har du rangeringen av de ulike kravene i DOF ASA strukturen, og om du legger merke til det så kan obligasjonsgjelden være senior usikret, men den er senior usikret på en meget gunstig plassering i DOF ASA systemet der det ligger eiendeler i form av 50% av DOFCON JV og kun sidestilt evt garantikrav fra skipseiende datterselskap.
Redigert 12.03.2022 kl 02:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2022 kl 02:53 3493

Så bra du tok deg tid her Viva1 !
Setter pris på din dybde her men har du tatt med alle kostnader med en restrukturering og tidsestimat her . Virker for meg at dette er gjort på et par uker ..!? .
Vi må være ærlig her inne ( alle er ikke det ). og det tror jeg du også er !?. Er ikke stygg med deg , bare etterspørr mange ting og det tror jeg du vet at jeg gjør …
viva1
12.03.2022 kl 02:55 3565

Blant obligasjonseierne er det kun nødvendig med 2/3 flertall i hvert av DOFSUB 07, DOFSUB08 og DOFSUB09 for å få igjennom en løsning. Samtlige banker og andre kreditorer trenger 100%.

Så tidslinjen fra en restrukturering blir presenterer er følgende: Det blir ikke presentert en løsning før den sikrede gjelden og bondholders komiteer som representere en stor % andel av de ulike obligasjonene blir enig internt. La oss kalle den dagen løsningsforslaget blir presentert dag 1. Da er det allerede en løsning som 100% av den sikrede bankgjelden har akseptert, så her trenger en ikke ta noe forbehold. Deretter blir det umiddelbart send ut innkalling til obligasjonseiermøte der obligasjonseiere skal stemme over forslaget. Her er fristen 14 dagers varsel. Dvs at en vil være på ca dag 15 når obligasjonseiermøte blir avholdt. Oppnår restruktureringsforslaget 2/3 flertall blir dette vedtatt og DOF vil deretter umiddelbart kalle inn til ekstra ordinær generalforsamling for å be om fullmakt til å utstede nye aksjer for å bruke til å konvertere gjeld. Dette har en frist på 14 dager. Så en egf i DOF ASA vil komme på dag 30 etter restruktureringsforslaget blir presentert. Om det blir godkjent så tar det formelle en 14 dager, så gjelden blir konvertert rundt dag 45. Blir det ikke godkjent så vil det være noen sonderinger inn i mot representanter for de som stemte forslaget ned for å se om det er mulig å få aksept ved å gi noen mindre innrømmelser. F.eks øke eierandelen til de opprinnelige aksjonærene med noen symbolske prosenter. Får en signaler på at dette går, så har en nok en ny egf på dag 50, og nye aksjer blir utstedt på dag 65. Om dette ikke går så vil nok gå rettens vei og tvinge dette igjennom, det tar nok 30 dager, så da vil en har konvertering gjelden på dag 60 eller 70. My best guesstimate på en tidslinje.
Slettet bruker
12.03.2022 kl 03:00 3622

Tusen takk Viva1 for dybde her … liker ærlige folk …

PS : time will show og håper du ikke hadde agenda med det du har skrevet her inne ( kun ærlig ) .
Redigert 12.03.2022 kl 03:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.03.2022 kl 03:17 3609

Sånn du legger dette frem så burde minoritets gruppa komme med et alternativ …!?. Tiden vil vise hva som skjer . Verken du eller oss vet hva som skjer til info …
drekkapilsen
12.03.2022 kl 03:52 3643

Det er vel dof asa som ligger tynt ann her. Like mye gjeld som DOFSUB men her ligger det 5-6 PSVer som er 20 år og knapt verdt noen ting, samt en del litt nyere PSVer og AHTSer. Her vil ikke et salg av de være i nærheten av å dekke gjeld på 8-9 mrd, Kanskje knapt halvparten. Så her må vel gjelden ned mot 2 milliarder for at det skal være mulig å drive videre. Jeg skal inn i DOF hvis den nye avtalen blir bærekraftig, men med den gamle backlogen med elendige rater må gjelden kraftig ned for at dette skal bli investerbart dessverre.
viva1
12.03.2022 kl 04:01 3636

Etter q4 presentasjonen der det absolutt siste CEO Mons Aase sa i denne presentasjonen var at det ble jobbet med konvertering av gjeld til egenkapital ble jeg 100% sikker på at det i løpet av relativt kort tid kommer til å komme ett forslag som er på å konvertere gjeld til egenkapital. Og når det i går etter stengetid kommer en eksplisitt kommer en advarsel og det bruker ord som betydelig mengde gjeld skal konverteres og det vil føre til en signifikant utvanning, så vil det i nær fremtid (uker/mnd) komme ett forslag om restrukturering som ikke vil være veldig gunstig for dagens aksjonærer. Ref alle andre restruktureringer som har blitt gjort siste årene. En sitter gjerne igjen med 5-10%. Det som var litt nytt som kom frem i dag er at det ble presisert at obligasjonsgjeld også er innblandet. Dette var kanskje naturlig å anta, selv om det på nøkkeltall ikke er nødvendig. Mitt instinkt sier at det korrekte hadde vært å shorte aksjen og gått long obligasjonen/bankgjeld. Men jeg tør aldri shorte så det gjør jeg aldri..... the market can stay irrasjonal longer than you can stay solvent. Regner med at short/long kommentaren min utløser en hel del spekulasjoner om mine motiver. Men jeg er kun long obligasjonen. Det er vel heller ikke mulig å låne aksjer til å shorte. Jeg hadde helst sett en kick the can down the road løsning, for å få finfine renter og 100% recovery, men Møgster og DOF har investert for mye tid og ressurser på å få igjennom ONEDOF med en sunn balanse, til at de gir opp nå. Dette blir nok grisete for dagens aksjonærer, og Møgster har ganske så sikkert en vei inn bakdøren, som ikke kan angripes legalt kun moralsk.

I finansverden vinner som regel den med mest ressurser og skarpskodde rådgivere tilgjengelig, det holder dessverre ikke med ståpåvilje og rette intensjoner. I alle slike situasjoner ønsker en mest mulig recovery på sine posisjoner akkurat som dere ønsker best mulig avkastning på deres. Og kommer den enes avkastning på bekostning av en annen, blir det alternativet valgt av 100 av 100 ganger, meg inkludert. Men ja, jeg tror det beste alternativet er at det forhandles som en gruppe for å forbedre opprinnelig utspill ørlite. Det er nok lagt inn en liten contingency i alle utspill for å få det igjennom uten må måtte søke nye godkjenninger. Men hva dere velger å gjøre skal jeg ikke legge meg bort i, men dere burde absolutt vurdere å innhente skikkelige uavhengige faglige råd for å vite hvor dere som gruppe reelt sett står, ikke hvor dere tror deres står.


Redigert 12.03.2022 kl 04:03 Du må logge inn for å svare
omac
12.03.2022 kl 07:52 3553

Hypotetisk, om minoritetsaksjonærene kan blokkere en emisjon/konvertering. Kan ikke de istedenfor å få 1 øre pr krone de har sende selskapet til skifteretten?

Om de har tapt 100k så spiller neppe en tusenlapp til eller fra noen rolle om de blir skviset ut.
Egard1
12.03.2022 kl 08:30 3509

Det står ikke at halve gjelden skal bort det står betydelig utvanning , for meg betyr det minst 50% av gjelden. Les hva viva skriver som tydeligvis har veldig god peiling.
NoomehtOt
12.03.2022 kl 09:07 3454

Er det slik at vi kan forvente at aksjen handles til ca 0.5kr på mandag?
Gullhaugen
12.03.2022 kl 10:09 3397

Det er nok lurt å vente med ny inngang til etter konverteringen. Da blir Dof et sterkt rigget selskap for fremtiden. Dette som skjer nå er det beste for selskapets fremtid men grusomt for dagens aksjonærer.
Dette har vi sett i Prosafe ,Siem ,Solstad, Seadrill m.m.
Redigert 12.03.2022 kl 10:11 Du må logge inn for å svare
hifidude
12.03.2022 kl 11:03 3417

Det tragikomiske er jo å lese hvordan menigheten nekter å ta virkeligheten innover seg.
SDRL all over, ble jo handlet skyhøyt over virkelig verdi helt from til de gikk ad undas.
JanOrge
12.03.2022 kl 13:00 3316

Selskapet har gjentatt det flere ganger, og finner det til og med nødvendig å gå ut i en separat melding nå. Jeg mener selskapet burde vært suspendert fra handel for å unngå at folk kaster bort mer enn nødvendig...
Slettet bruker
12.03.2022 kl 13:28 3353

Sotra Kran AS
Geir Ekren

Dette er samme sak, han eier Sotra Kran AS. Hvor lenge har han vert med her i DOF ?
Når kom han inn, og til hvilke kurser ca?

Har investeringen hans gått i pluss eller minus sånn ca ?

IK
viva1
12.03.2022 kl 14:29 3321

Hvordan kan en aksjonær sende ett selskap til skifteretten? En kreditor kan kreve ett selskap slått konkurs, eller ett styre kan melde oppbud.
Redigert 12.03.2022 kl 14:33 Du må logge inn for å svare
omac
12.03.2022 kl 14:54 3316

Ved å blokkere en emisjon f.eks?
viva1
12.03.2022 kl 15:00 3300

Går ikke konkurs av den grunn. Da må enten en kreditor kreve det, eller styre melde oppbud. Så jeg skrev tidligere på denne tråden så er en blokkering av en emisjon uten å ha reele alternativer, misbruk av minoritetsmakt, og en tvinge prosessen igjennom via rettsystemet.
Slettet bruker
13.03.2022 kl 01:40 3107

Har du fokus på om han tjente eller tapte på sin egen investering så burde du heller tenke på din egen greie . Noen gjør det bra og andre ikke . Til info så har ingen av oss noen grunn til å vite hvor mye etc… ( ærlig bare ) .
hypotetic
13.03.2022 kl 15:57 2891

Ja, men nå er det kommet norsk ch 11 løsning. Da blir det 6 måneder med en dommer som skal finne ut om selskapet er konkurs og hva verdiene egentlig er. Frykter absolutt ikke en slik prosess. Snarere tvert imot. Stadig flere båter går de neste måneder fra spotten og vil få lange terminkontrakter samtidig som det blir færre båter i spotten.
Gullhaugen
13.03.2022 kl 16:27 2862

Det sier seg selv at Dof denne gangen må gjennomføre en kraftig og bærekraftig restrukturering. Det nytter ikke å komme i en tilsvarende situasjon flere ganger. Nå må gjelden ned samt påfyll av EK. Pantet i båtene et nesten borte grunnet kraftige nedskrivninger av verdiene over flere år. Når dette er på plass bil dof være et kanon selskap med en flott fremtid innen flere områder. Trist for noen av dagens aksjonærer som har vært igjennom dette opp til flere ganger i Dof. Nå må det gjøres skikkelig og det er nok grunnen til at dette har tatt lang tid. Er redd denne aksjen skal halveres flere ganger nå.
viva1
13.03.2022 kl 16:44 2832

Det er en løsning et selskap kan benytte for å beskytte seg mot kreditorer som ønsker å slå selskapet konkurs. Det jeg beskriver er påstandene fra enkelte her er at det er bedre å slå selskapet konkurs enn å la de gjennomføre den restruktureringen som selskapet og kreditorene har blitt enige om (som nok vil går kraftig utover eksisterende aksjonærers % andel av det nye selskapet). Å slå ett selskap konkurs er det kun selskapet selv eller en kreditor som kan gjøre. Å stemme ned ett nødvendig restruktureringsforslag uten å kunne presentere andre alternativer enn at markedet er i bedring, de misligholdte lånene må vente til at markedet blir bra nok til å betjene de igjen uten at dette skal får konsekvenser for dagens aksjonærer, er naivt, urealistisk, virkelighetsfjernt og retten kommer til å erklære dette for misbruk av minoritetsmakt omtrent uten betenkningstid.
JanOrge
13.03.2022 kl 18:10 2883

Hvorfor solgte Mohn sine aksjer over børs til 70 øre per stk og Møgster lot være å kjøpe? Fordi de begge visste hvilken vei dette gikk. Det har vært soleklart lenge.
hypotetic
13.03.2022 kl 18:11 2907

Regner med at vi er enige i at konkurs er dårligste alternativ og at rentefondene minst av alt vil tape over 3 milliarder obligasjonsgjeld i front og heller ikke aksjonærene vil tape 0,3milliard. Vi har mange alternative forslag. Helhetlig situasjon er vesentlig bedre de neste år enn da restruktureringsforslaget med fortrinnsrettet emisjon på 200mill ble presentert i 2019. En fortrinnsrettet emisjon vil løfte kursen kraftig slik vi så i MPCC der den gikk 3000% og XXL der kursen gikk 2000% og tegningsrettene mangedoblet seg.
hypotetic
13.03.2022 kl 18:14 2933

Selskapet var konkurs da Moen solgte og oljen ble gitt bort gratis og alle skip lå i havn. Ratene dekket ikke driftskostnader, Value in use var negativ så skipene var også verdiløse når man tapte på å ta jobber. Litt anderledes nå de neste år...
hypotetic
13.03.2022 kl 18:47 2867

En opsjon med retten til ekstrem stor oppside blir aldri gratis. Moen som solgte var faktisk heller ikke dum. Han trengte pengene for emisjon i Transocean og gjorde vel 600% rask fordi han klarte å sanke sammen litt penger til den emisjonen samtidig med at han satt med enorme tap allerede i Transocean som da også var teknisk konkurs som en rekke andre offshoreselskap akkurat da på det verste.
JanOrge
13.03.2022 kl 18:51 2864

Og hva forteller det deg? Møgster kunne skaffet seg over 50 mill aksjer for under 20 mill... Valgte å la være. Du sier at selskapet var konkurs og tapte penger og derfor ville ikke Møgster handle. Du "visste" tydeligvis noe han eller Mohn ikke gjorde. Når virkeligheten nå innhenter deg, så er tydeligvis plutselig Møgster imbesil, selv om en rekke "invistorer" i dette forumet har omtalt fyren som en gud.
Selskapet har varslet om utvanning i årevis nå. Reaksjonen til mange er fornektelse av virkeligheten og hamstring av aksjer. Hstray "leste regnskap på så høyt nivå" at han visste noe selskapet selv ikke vet. Ser ikke han på topp50.... Rart i grunn... Samme mann leide Norwegian nesten helt frem til skifteretten men backstabba samtlige etter at Bjørn Kjos ringte for å forklare han at selskapet ville bukke under uten emisjon i 10 milliarder-klassen. Våkn opp. Matematikken redder ikke et selskap som har vært i default i to år...
hypotetic
13.03.2022 kl 19:12 2849

Får ta det enda en gang til for deg men så gir jeg også opp.... Value in Use er negativ når driftskostnadene er større enn ratene den gangen. Når ratene er så lave er det banken som har et problem for da har de et enormt latent milliardtap.
Redigert 13.03.2022 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
JanOrge
13.03.2022 kl 19:36 2807

Du skjønner mer enn meg. Men ledelsen i selskapet ditt er enig med meg. Og han kunne betalt en symbolsk sun for et potensiale på flere milliarder (ifølge deg) Du overgår både Møgster, Mohn og dette «amatørstyret»… Men å sette deigen på denne gjengrns løpende vurderinger har du ingen problemer med. En selvmotsigelse i seg selv. Du mener han og resten av styret ikke skjønner noe, men likevel vil du tungt inn....
omac
13.03.2022 kl 19:37 2817

Tror du svarer feil person med påstandene dine, jeg solgte de med 400% fortjeneste
hypotetic
13.03.2022 kl 19:49 2785

Hvorfor kjøpte du ikke Kahoot på 135kr når alle analytikere og ledelsen sa at det ville stige kraftig. Hvorfor kaste bort tiden din du på DOF og slike aksjer som dette med mye negativitet og nedsnakking til og med fra ledelsen. Det er jo også mulighet til å velge de som har steget mye hele tiden og der alle forteller deg at alt skal videre opp.
JanOrge
13.03.2022 kl 19:53 2773

Klart du solgte. Så du sitter og venter på ny inngang du og? Nå blir sunnyboy sinna på deg...
Slettet bruker
13.03.2022 kl 20:09 2744

Janorge !
Jeg er glad på omac sine vegne at han fikk bra gevinst på sitt kjøp 🎉🎉. Mulig Sunnyboy også får en gevinst på sin investering , men det vil tiden vise ..!?.
viva1
13.03.2022 kl 20:20 2714

Det er inne på dette forumet en total mangel på hvordan DOF ASA er strukturert og hvordan gjelden er rangert pga struktur. Som jeg brukte litt tid på i denne tråden var å gå igjennom hvordan den ulike gjelden i konsernet er rangert. Ved en konkurs i DOFSUB vil obligasjonen inneha en faktisk 2 prioritet til alle skipsverdier som ligger i underliggende skipseiende selskaper. Obligasjonseiere stiller som nr 2 til realisasjonsvederlaget til 24 subsea skip, kun sekundært til 5,9 mrd NOK. Er det noen som mener at verdien av 24 subsea skip i dag ikke overstiger 5.9 mrd? I tillegg så sitter obligasjonseierne med en skikkelig godbit. De er senior usikret kreditor i DOFSUB AS som eier 50% av DOFCON JV der de 6 PlSV skipene ligger. Ingen annen gjeld kan komme mellom eierskapet til denne 50% aksjeposten. Ett evt restkrav fra skipseiende datterselskaper til DOFSUB kan fremme ett krav basert på morselskapsgarantien DOFSUB har gitt. Dette kravet vil være sidestilt obligasjonsgjeld når verdier (les 50% eierandel i DOFCON JV) skal realiseres. Tror virkelig ikke at verdien av 50% i DOFCON JV er så liten at obligasjonseiere taper alt. Obligasjonseiere eier usikret senior gjeld, men denne gjelden er plassert i den absolutt mest optimale plassen en kan eie usikret senior gjeld i DOF ASA strukturen. I det selskapet som sitter med eierskapet til juvelen i DOF ASA strukturen, DOFCON JV. Hadde disse obligasjonene vært plassert i DOF ASA hadde de vært tilnærmet verdiløse. De ville da kun hatt en opsjonsverdi på ett marked som trenger å bedre seg sterkt. For at aksjonærene skal oppnå like god sikkerhet som de usikrede obligasjonene så må en først betjene 9 mrd i sikret bankgjeld som er tilknyttet PSV OG AHT aktiviteten som ligger under DOF ASA. Denne gjelden er ikke relevant for obligasjonseierne. Men det virker nå som om at obligasjonseierne blir tvunget med på dugnad i en viss form for å få bedre den totale balansen i ONEDOF. Jeg som obligasjonseier mener at det er fullstendig unødvendig, og at det må ryddes i PSV/AHT gjeld og det ikke er nødvendig med justeringer med noen gjeld i DOFSUB. Det sier litt om kreftene som står bak her at det jobbes mot å tvinge obligasjonseierne til å ta "unødvendig" konvertering til aksjekapital (Nøkkeltallene (med unntak av orderbacklog) i DOFSUB er faktisk bedre enn i 2018 da de 900 mnok i DOFSUB09 ble hentet inn, er det da nødvendig å konvertere obligasjonsgjeld?). Her er det Møgster og de bankene som sitter både med dårlig sikret gjeld i DOF ASA og DOF SUBSEA AS som jobber sammen for å tvinge obligasjonseierne med på dugnad. Håper det blir aksjer i DOFSUB og ikke DOF ASA som jeg frykter (Ref: OneDOF). Om de klarer tvinge obligasjonseiere til "unødvendig" konvertering så kan en bare anta hva resultatet da vil bli for dagens DOF ASA aksjonærer. Meget Dårlig. Regner med at jeg om kun få dager igjen vil føle trangen til å måtte korrigere utsagn om at obligasjonseiere vil tape alt.....
Redigert 13.03.2022 kl 20:21 Du må logge inn for å svare
omac
13.03.2022 kl 21:03 2643

Kanskje det blir ny inngang kanskje ikke, jeg har da fremdeles noen igjen men litt penger av bordet er alltid bra
hypotetic
13.03.2022 kl 21:25 2608

Gjeldskonvertering vil bli nedstemt og det vil bli meldt fra gruppen. Finnes ingen som frykter konkurs eller en 6 måneders ch11 nå. Vi er åpne for 2019 løsningen med fortrinnsrettet emisjon hvis dokumentert at nødvendig. 2019 løsningen er bra for dere obligasjonseiere også og nå er markedet de neste år mye bedre. Det har vel aldri skjedd historisk noen gang at kursen ikke stikker opp kraftig og tegningsrettene får stor verdi når man befinner seg i et marked som er i kraftig bedring. MPCC som var omtalt som gjeldsberg gikk 3000% og XXL gikk 2000%, tegningrettene mangedoblet seg rett etter at nyheten om en finansieringsløsning var klarlagt i disse selskapene fordi løsningen kom i et marked i kraftig bedring.