Hvis jeg var Jethro

JosefK
AZT 12.02.2022 kl 12:01 1066


Så ville jeg tenkt stort. Veldig stort.

Og her kommer det den mest sinnsyke tanken i historien:

ArcticZymes har 200 mill på konto. Og ja, de skal brukes til uorganisk vekst. Vel og bra. Med ett unntak: i løpet av to år har ikke et eneste oppkjøp blitt gjort. Og her kommer min ville ide:

1. Bruk fra 50 til 100% av de pengene til å kjøpe egne aksjer
2. Noter disse aksjene på NASDAQ
3. Bruk NASDAQ noterte aksjer som oppgjør når endelig en oppkjøpskandidat eller kandidater er klar.

Valueringen av aksjen ville skutt i taket er min spådom. Og man ville lett finansiere større oppkjøpskandidater enn det man i utgangspunktet hadde råd til. Bare spredningssalg på NASSE tror jeg ville gitt en hyggelig gevinst.

Nå er jeg IKKE Jethro, men en minioritetsaksjonær. Men jeg er sikker på et par ting:

1. amerikanerne hadde skjønt ensym giganten ArcticZymes bedre enn Ola dunk
2. NASDAQ blir kjent igjen i hele verden og er kanskje den markedsplassen som er best egnet for valuering av høyteknologi
3. jeg tror denne strategien ville bragt merverdi til oppkjøpte selskap
4. økt tilstedeværelse i usa ville være bra også for organisk vekst

I sum: Uorganisk vekst ville kunne skje raskere enn nå. Og ha høyere impact.




Slettet bruker
12.02.2022 kl 12:08 1048

Dette ligger vel utenfor Jethro's ansvarsområde... Dette er vel mer enn oppgave for styret?

Ellers er jeg ikke unødvendigvis uenig i ideen din..

Redigert 12.02.2022 kl 12:08 Du må logge inn for å svare
JosefK
12.02.2022 kl 12:12 1045


Ingen ville skjønt en overskrift som sa «hvis jeg var Marie».

Bearwizard
12.02.2022 kl 12:15 1036

Spennende tanker Josef. Håper Jethro leser forumet😉
issis
12.02.2022 kl 19:21 854

ikke sinnsykt i hele tatt Josef k. tvert imot
kanskje på tide å spille inn til valgkomiteen at minoritetsaksjonærer skal inn i styret
Slettet bruker
12.02.2022 kl 19:34 820

Nå har vel nynoterte biotek-selskaper i USA regelrett DUMPA i verdi på børsen der.. Så å notere AZT i nærmeste tid, innebærer en stor risiko..

Kamskje vente en tid, til ting stabiliserer seg i USA, mtp inflasjon og covid19 som tar livet av tusenvis av amerikanere med livsstilsykdommer hver dag.