Uke 7 - 2022

solfylt
RECSI 14.02.2022 kl 07:56 42634

Q4 om fire dager (18.02.2022) Om det skal komme meldinger før dette så begynner det å haste litt…
Uke 6 endte på kurs 15,02.
omac
15.02.2022 kl 12:31 7791

Det ligger neppe så mye i kortene utfra dette,aksjekurser går opp og ned og din papirformue endres deretter
Slettet bruker
15.02.2022 kl 12:38 7809

Godt å ha deg tilbake omac :)

Helt enig her.

Tall er tall, ikke noe annet enn det.
Sa2ri
15.02.2022 kl 12:38 7814

My bad - det har du helt rett i. Lett å glemme at kursen gikk mye fra starten av Q4 til sutten av kvartalet. Det er derimot ikke relatert til RECSI sitt resulatat som var det jeg oppfattet spørsmålet/utsagnet å være relatert til.
Slettet bruker
15.02.2022 kl 12:57 7762

Er du sikker på at det ikke bokføres på det tidspunktet avtalen ble inngått, noe som var i november (Q4)? Tror kanskje dette er med i tråd med regnskapsprinsippet der bokføringsdato og kontantstrømmer ikke alltid er sammenfallende. Fredag vet vi sikkert.
Nsxnsx
15.02.2022 kl 13:24 7630

Nå vet vi jo at å annonsere åpning av ML ikke kommer til å komme i forbindelse med Q4 og guiding. Ref innlegg på andre tråder om ny lov lokalt.

Denne må jo stemmes igjennom først. I det korte bildet kan vi vel fort få nye lavere innganger da, men desto kraftigere oppgang når den først kommer....
Slettet bruker
15.02.2022 kl 13:27 7714

Det jobbes hardt i Moses Lake nå - skatteincentiver på plass, så kommer major investiments. REC Silicon er sentrale ref the Washington Herald / så for dem som fortsatt har tid, venter en stor belønning:)
Stabukk
15.02.2022 kl 13:35 7657

Ja, det blir jobba politisk lokalt «to give tax breaks to companies seeking to build solar panels in Washington» og “REC is talking to other companies in similar industries.” Dette i følge Nyhetstråden.

Utan tvil lovande, og tålmodighet vil svara seg, trur eg. Hanwha-nyheten frå Rec kom som lyn frå klar himmel.

Men Wacker ser ut til å gi blaffen i politiske vedtak om skatterefusjon innan fornybart. Selskapet har klint til med melding om ei større utviding i Tennessee. «Wacker's investment here represents the largest single manufacturing investment ever in Southeast Tennessee and company officials say they are eager to capitalize on the property and its technology to produce even more chemical compounds».

Også andre har meldt om sine planar: «Altus Power and Heliene Partner to boost U.S. solar manufacturing».

Oslo børs ser ut til å vera litt lei Rec sine «meldingar» om «talking to other companies». Veldig positivt med Hanwha, men er det ikkje på tide at Rec «boost» eller «jumpstart» gjenåpning av Moses Lake? Slik at aktuelle kundar veit kva dei har å halda seg til? Ser ut som vi må venta eit par mnd til. OK for meg, men Rec bør ikkje risikera å missa store kundar.
omac
15.02.2022 kl 13:51 7561

Det kan jo være det er triveligere å spise snitter og snakke om livet på kontorene til REC istedenfor å fyre opp kjeler og stresse med de tingene
Nsxnsx
15.02.2022 kl 14:00 7469

Om HS tar tilnærmet hele kapasiteten til ML på 100% så er det vel ikke så nøye å "pleie" andre potensielle kunder.

Og da passer det jo fint å spise kake på kontoret :)
omac
15.02.2022 kl 14:08 7428

Jeg sa snitter
Slettet bruker
15.02.2022 kl 14:24 7305

Vi trenger nyheter, så vi kan fokusere på annet enn snitter og kaker :P Haha.
Nsxnsx
15.02.2022 kl 14:28 7433

omac skrev Jeg sa snitter
He he he....ja beklager at ikke jeg var helt presis :)
omac
15.02.2022 kl 14:32 7399

Det blir nok snitter og kaker en god stund til, anse dette som en gjesteopptreden fra meg. Når skatteincentivene i Washington går gjennom tipper jeg vi hører noe. Og det kan ta månedsvis
Slettet bruker
15.02.2022 kl 14:41 7318

Hehehehe.

Men spør du meg så får jeg inntrykk av at REC nøye sørger for å ha minst 3 ben å stå på her.
Dvs. både solar, batteri og halvlederindustri.

De byttet ut VP med HS, og har i mange år hatt ganske tydelige ambisjoner om å følge batteriutviklingen nøye, i tillegg til alt Butte leverer på.

Det virker på meg som at de (REC) godt vet hva de driver med, og er flinke til å forstå viktigheten med balanse og hvilken "leverage" de nå har i dagens marked.

At de skulle droppe en av disse fokusområdene anser jeg som usannsynlig nå, da de har holdt godt på dette i lang lang tid.
manman01
15.02.2022 kl 14:43 7371

Hehe vi tager med glæde imod hvad du har at tilbyde Omac (:

Håber ellers du nyder din pause (:
Slettet bruker
15.02.2022 kl 14:48 7378

Mens de spiser snitter i ML snitter vi ned....
Slettet bruker
15.02.2022 kl 14:50 7360

ba-dum-tch!
Slettet bruker
15.02.2022 kl 14:53 7384

Jeg tipper de har råd til nypillede stillehavsreker på disse snittene, etter HS sitt innskudd.
Nsxnsx
15.02.2022 kl 15:39 7138

Noen som så intervjuet med Grove ? Synes han virket rimelig rød i kinnene :)

Hadde passert 1 mill aksjer nå......
Slettet bruker
15.02.2022 kl 15:41 7405

Grove-effekten som slår til nå, tro..? Ble plutselig litt fart jo
Slettet bruker
15.02.2022 kl 15:46 7539

Kort svar: Grove viste null kunnskap om REC og virket ikke som han var oppdatert på noe som helst. Det er Nasdaq som dro oss over nå.
Sa2ri
15.02.2022 kl 15:52 7620

Tenkte samme tanken, og det var grunnlaget for mitt svar, men det kan godt hende jeg tar feil. Ikke sikkert det kommer noe håndfast om dette på fredag da dette jo er relatert til AKH, ikke RECSI sitt resultat.
Dolly
15.02.2022 kl 16:28 7481

Grove har tjent mer enn oss alle på børs. Synes ikke vi skal kalle han kunnskapsløs. Kan gjerne si det er flaks osv men jeg blir ikke veldig overrasket om han igjen treffer på rec, så teft virker det som han har. Holder han posisjonen i 6-12måneder kan han fort plusse noen millioner på de 60mill han allerede har tjent på denne aksjen.
Skalleknarp
15.02.2022 kl 16:45 7448

Enig. Vi har nesten alle med noen få avvik hauset REC opp i skyene i lang tid så vi er vel også enige i at det er på tide…
Slettet bruker
15.02.2022 kl 17:13 7419

Link til der poteten med flaks snakker?
Slettet bruker
15.02.2022 kl 18:41 7211

Synes hans oppsummering av Røkkes arbeid siden inntoget I Rec var langt bedre enn det fleste andre har formulert det her inne. Dersom man skulle tatt forumet på alvor, så burde Røkke tilsynelatende ha vært rullet i tjære og fjær før han ble plassert i offentlig gapestokk. Hans oppsummering av handlingene til Røkke vitner i hvert fall om at mannen forstår business - om han forstår tech i Rec er da faktisk litt underordnet i mitt hode så lenge han har fått noen andre til å gå god for den delen...

Grove oppsummerer at Røkke ryddet opp i skattesaken med norske myndighter, fikk til en avtale med Nordea i skatteskyldsspørsmålet og fikk inn Hanwha på eiersiden på underkant av et år. Solide poenger i mitt hode, i hvert fall når det kommer til business-siden.

Forstå meg rett: Jeg er på ingen måte noen fan av Grove, men helt bort gjorde han seg jo ikke. Jeg deler forøvrig ditt syn på at Grove ikke er årsak til dagens kursutvikling. Det er også et dårlig karaktertrekk han viste da han nedsnakket Rec etter nedsalget, men slik er det vel gjerne med bjellesauene. Bjellene ringer når (u)dyrene skifter retning... ;)

Vel. Nok tid brukt på Grove. Kjedelig er han jo i hvert fall ikke.
Slettet bruker
15.02.2022 kl 19:17 7031

Meet Sumeet Mudgal, our Sr. Interconnection Planning Engineer. Sumeet brings over 11 years of industry experience. In his prior roles at #MISO, he contributed towards several key projects in areas of #transmission planning, system operations, and energy markets. We're pleased to have him as a member of our #Solar Development team!

#Question: What's one challenging issue that arose during the pandemic from your experience as a development #engineer?

#Answer: Like many other industries, the PV module industry is facing its share of supply chain issues. Delays in procuring PV modules have an adverse impact on a project’s finances and deliverables. Glad to see Q CELLS USA addressing the supply chain issues by building a comprehensive U.S. solar value #chain from the production of polysilicon to fully assembled solar modules.

https://www.linkedin.com/posts/q-cells-usa-corp_miso-transmission-solar-activity-6899412298289573888-djwv
Slettet bruker
15.02.2022 kl 20:57 6678

He he, ja du har helt rett omac. Jeg gikk meg litt vill her…🤭
Slettet bruker
15.02.2022 kl 22:27 6337

Men er ikke det i påvente av Q4 for økt solcellesalg osv?
Recsi faller vel ikke under den kategorien, enda?
Slettet bruker
15.02.2022 kl 22:29 6365

(Misforstå meg rett her jeg nå sitter med 1.5M investert i Rec 😅)
Nsxnsx
15.02.2022 kl 23:12 6091

He he....han er nok et godt stykke forbi meg... Men jeg kjøper stadig litt mer og litt mer...selv om jeg også har falt for fristelsen å trade litt i det siste. Sett i ettertid så kunne jeg nok stort sett bare sittet stille i båten 😉 P.S. Skal lure på når jeg får invitasjon til å sitte å kjase med Trygve ? 🤣🤣🤣
Slettet bruker
15.02.2022 kl 23:15 6087

https://columbiabasinherald.com/news/2022/feb/15/solar-bill-could-provide-tax-breaks-panel-manufact/

MOSES LAKE — A bill proposed by Sen. Judy Warnick, R-Moses Lake, to give tax breaks to companies seeking to build solar panels in Washington is expected to get a hearing in the Senate Ways and Means Committee on Thursday.

Warnick said Senate Bill 5849, is “moving through” the Senate, and is scheduled for a committee hearing on Thursday, Feb. 17. Warnick said the measure is not bound by the Feb. 15 cutoff rules that apply to policy bills because it’s a tax incentive.

“And it’s necessary to implement the budget,” she said.

The bill would extend a targeted 43% business and occupation tax cut for manufacturers of solar panels and components another five years past the original expiration date of 2027 to 2032.

Warnick said she is having to work to convince colleagues in the legislature that a tax incentive for solar manufacturing is beneficial.

The legislation is tied to a potential major investment in the works that would allow REC Silicon, which halted output in 2019 following a lengthy trade dispute with China that blocked access to that country’s solar panel market, to restart solar-grade polysilicon production.

“I’m just trying to do my part to make Washington state attractive for investment,” Warnick said.

Richard Hanover, business development director for the Port of Moses Lake, said during a meeting of the commission overseeing the port on Monday he is watching the progress of the Warnick bill closely as part of the major potential investment.

“It’s such a big project, and there’s still quite a bit of stuff going through,” Hanover told commissioners. “And REC is talking to other companies in similar industries.”

Hanover also pointed to proposed federal legislation, the Solar Energy Manufacturing for America Act – also known as SEMA – sponsored by Rep. Daniel Kildee, D-Michigan, which was introduced last September. SEMA would provide federal tax credits for solar manufacturing “at every stage of the supply chain” in order to foster and sustain domestic solar production in the United States, according to a synopsis of the bill available at the website of Sen. Jon Ossoff, D-Georgia.

REC Silicon is listed as one of the companies supporting SEMA.
Trollstuket
16.02.2022 kl 00:05 5888

Q cells på Linkedin

Meet Sumeet Mudgal, our Sr. Interconnection Planning Engineer. Sumeet brings over 11 years of industry experience. In his prior roles at #MISO, he contributed towards several key projects in areas of #transmission planning, system operations, and energy markets. We're pleased to have him as a member of our #Solar Development team!

#Question: What's one challenging issue that arose during the pandemic from your experience as a development #engineer?

#Answer: Like many other industries, the PV module industry is facing its share of supply chain issues. Delays in procuring PV modules have an adverse impact on a project’s finances and deliverables. Glad to see Q CELLS USA addressing the supply chain issues by building a comprehensive U.S. solar value #chain from the production of polysilicon to fully assembled solar modules.


Siste setning her angår REC i stor grad.

Masse gode nyheter her den siste uken, håper det fortsetter slik.
Stabukk
16.02.2022 kl 06:28 5458

Q-Cells/Hanwha har mange dyktige folk i denne bransjen i USA. Kanskje også den som skal bli ny permanent CEO etter Torvund?
Den som skal inn i denne viktige stillinga, treng ikkje nødvendigvis vera norsk.
Om James May fungerer godt i stillinga, kan jo styret vurdera å tilby han jobben som eit åremål i 4-5 år?
Nsxnsx
16.02.2022 kl 09:09 4796

Kun 2 dager igjen nå for å komme seg inn for de som står på utsiden :)

Tror dere ikke vi får besøk av mange NEL investorer i dag ? I den leiren er det vel heller dårlig stemning om dagen.....jeg var også i NEL en gang, men når vi hadde gått fra rett over 1,- til 20,- ++ så var jeg fornøyd :) (ikke store summene den gangen, men prosentvis var det en hinsides avkastning)
Nsxnsx
16.02.2022 kl 09:14 4779

He he NEL stiger mer enn Recsi......med den nyheten....jaja børs er ikke alltid lett å forstå :)