ALNG - nå et solid utbytteselskap


Fra selskapet er det gitt signal om USD 7 M i utbytte . Vil nå ut fra kurs gi ca 9 % direkteavkastning . Samtidig har de brukt tilsvarende USD 7 M på kjøp av aksjer i
COOL COMPANY. Dette kan gi en spennende relasjon på sikt ;)
rammern
13.07.2022 kl 10:55 2059

FREEPORT
Da er 30 av antatt 90 dager unnagjort .
Gitt det relativt inneholdte området av innretningen som er fysisk påvirket av hendelsen, er en gjenopptakelse av delvise operasjoner rettet mot å oppnås om ca. 90 dager, når sikkerheten og sikkerheten ved å gjøre det kan sikres, og alle regulatoriske klareringer er oppnådd.

Freeport LNG er oppmerksom på virkningen denne hendelsen og vår suspensjon av operasjoner har på vårt personell, vårt omkringliggende samfunn, og de innenlandske og internasjonale gass- og LNG-markedene. Vi har enorm takknemlighet for den uselviske innsatsen som utføres av Freeport LNG-operatører og beredskapspersonell og lokale beredskapspersonell for raskt å adressere og inneholde virkningene av arrangementet på våre anlegg, vårt personell og det omkringliggende samfunnet.
Struts
11.07.2022 kl 13:07 2261

Tja, De kan jo bare kvitte Dem med aksjene. Dersom De har noen da.
PS. Ellers er vel =WILPRIDE= nå i AG etter å ha forlatt Bonny, Nigeria (lastehavn) 18. juni
Og =WILFORCE= er vel på vei fra W.Africa (Bonny?) mot Las Palmas med ETA 13. juli.
Redigert 11.07.2022 kl 14:50 Du må logge inn for å svare
nilsern
11.07.2022 kl 12:58 2247

Og nå ligger også WilPride for anker og venter på ordre..... En skikkelig pengemaskin dette gitt.....
Whatnow
10.07.2022 kl 19:00 2433

Hvor stor er sjansen for at denne blir kjøpt opp av et større selskap når det nå ser ut til at den skal ut på en lengre ørkenvandring?
Redigert 10.07.2022 kl 19:06 Du må logge inn for å svare
Lynmann
10.07.2022 kl 15:29 2481

"Med årskontrakter på1 Year T/C 155-165k TFDE $135,000 ifølge Fearnleys analyse fra i dag, er vel heller ikke ALNGs treårs kontrakt på 90 000 USD spesielt imponerende, heller?"

Det er lett for oss amatørar (orsak) å gjera oss til domarar overfor dei med skoa på.

For det første er ikkje verdsetjing av ein 3-års avtale identisk med eit års avtale. Dermed er det upresist å sei at 90.000 ikkje er imponerande. Det var den gjeldande pris primo juni. Såleis var det fantastisk å få denne lange kontrakten dagen før denne katastrofale brannen i Texas.

For det andre er det ikkje slik at når Fearnley angir ein 1-års rate, finnest der ein uendeleg mengde kontraktar tilgjengeleg på eitkvart tidspunkt. Slik tabba eg meg ut i min optimisme med tru på straumlinjeforma overgang til nye kontraktar for Awilco i april. Der var ikkje flusst av ledige slots.

Uten brannen på Freeport hadde båtane hatt oppdrag. No er det berre å håpa på eit og anna kortsiktig oppdrag før den langsiktige kjem. I mellomtida må me akseptera eit nullresultat i Q2 og i beste fall eit mindre underskot for Q3. Årsresultatet for 2022 vert svært skuffande samanlikna med våre håp for berre ein månad sidan.

Jo du har nok rett, med det lille forbeholdet om at selv om Q2 er ferdig kan hendelser etter Q2 bli rapportert om i Q2-tallene som kommer 23. august.
nilsern
09.07.2022 kl 11:09 2740

I Q2 har Wilforce ikke hatt oppdrag, så noe utbytte før aller tidligst Q3 kan du bare glemme! Tipper kanskje etter Q1 23, hvis de evner å få begge skipene under kontrakt.
Aramis
09.07.2022 kl 01:07 2854

Med årskontrakter på1 Year T/C 155-165k TFDE $135,000 ifølge Fearnleys analyse fra i dag, er vel heller ikke ALNGs treårs kontrakt på 90 000 USD spesielt imponerende, heller?

Jeg sendte Heiberg en email og fikk et høflig svar tilbake med beskjed om at begge skipene seiler i spotmarkedet, og at man ikke sendt ut info annet i forbindelse med kvartalsrapportene. Men at 2. kvartal kom til å bli svakere enn 1, var det ingen tvil om.

Så begge skipene er i spotmarkedet - men uten oppdrag og med lange tomturer? Har ikke inntrykk av at andre LNG-rederier har de samme problemene med å få last?

Til slutt sier Heiberg "Aktiviteten på lengre TC er fortsatt sterk, men det som har kommet til markedet har vært med levering lengre frem i tid enn det som passer posisjonen til våre skip."

Vet ikke om jeg akkurat finner noe videre positivt i dette.






Utbytte utsatt, jeg forventer at de vil betale ut etter Q2 eller Q3-tallene, litt avhengig av om når de klarer å finne gode kontrakter.
kazynor
08.07.2022 kl 18:32 2923

Kom det noengang utbytte i denne aksjen? Eller ble det utsatt?
Struts
08.07.2022 kl 14:18 3001

Skal ikke påberope så mye innsikt. Men LNG markedet (som mange innen shipping) er ofte sesongbetont, og som sådan dårlig om våren og bedre siste halvår. For LNG (innbiller jeg meg muligens) er markedet spesielt volatilt, da det er et nisjemarked (ulikt bulk/tank osv). Selv om interessen har nærmest eksplodert siste tiden (se eksempelvis Qatars massive nybygnings-program av 174,000 m3 skip), er det klart at spotmarkedet for LNG (som alle markeder) har blitt influert av Putins invasjon av Ukraina 24.02.22. I Norge (Melkeøya) har terminalen vært nedstengt, nylig også den i Freeport, USA.

Så, for å gjøre en lang historie litt kortere, spotmarkedet er nå på (la oss si) $ 55,000 så er det ganske enkelt fordi befraktere vet å utnytte situasjonen akkurat nå. Rederne følger selvfølgelig også med, og posisjonerer seg mot et forventet bedre høst/vintermarked. Og for det vil de ikke ta av seg verken bukse eller truse foreløbig. Så for forward levering er nok det ($ 130-140k om dagen) som gjelder nå. Skal ikke spå om hvem som får rett og hvilken vei markedet vil bevege seg, det er nok av spåkoner der ute som faktisk tar seg VELDIG godt betalt for akkurat det. De er også kjent under kategorien anal-
ytikere.

Har selv en del aksjer i ALNG. Må innrømmes de er nå i minus fra investerings tidspunkt (mange av mine shippingaskjer er det samme siste ukene). Men ser ikke Armageddon i horisonten!

Muligens ikke svar du søkte, men det lille bidraget jeg kunne komme med. Lykke til videre, og riktig god sommer!
Redigert 08.07.2022 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
rammern
08.07.2022 kl 13:38 2952

Man behøver ikke innsikt for å skjønne at et skip ikke seiler rundt på måfå ;)
nilsern
08.07.2022 kl 13:15 2957

Nå har vel WilForce seint rundt på måfå siden april, tapet tilsvarer vel nå mer enn det vedtatte utbytte på 7 mill $. Må si heg blir mer og mer skeptisk til caset, ser ikke ut som om det er mulig å få laster. Hvordan ettårskontraktene blir oppgitt til 130-140’ $ per dag er for meg totalt uforståelig! Noen med større innsikt i shipping som kan forklare?!?
Lynmann
01.07.2022 kl 17:43 3233

Nei, eg veit ikkje. Men lurar på, no som du har tapt over ei krone sidan din forrige anbefaling 18.juni. Du seier du tenkjer sjølv, men viser stadig til Kristian og Pareto sin anbefaling på 8.70.
På det tidspunkt visste du at brannen ville kosta 3 mndr og 45 tapte frakter. Korleis kunne du tru at dette ikkje ville påvirka spot og i neste runde 2022-resultatet?
4-talet kjem sjølvsagt før 8-talet.

Alle venter på utbyttemeldingen. Blir det som ventet 50-70 øre årlig må vel kursen opp minst til 8-10 kroner?
rammern
30.06.2022 kl 16:11 3508

rammern skrev Innlegget er slettet
Elsker frykt og kjøper på riktig tidspunkt .Nærmer seg 3,- under Paretos kursmål
Mer enn 50 % oppside eller kommer enda en dust i Pareto og forklarer et eller annet .
Redigert 01.07.2022 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
rammern
30.06.2022 kl 15:01 3577

På tide at du legger frem ditt synspunkt .
Lng aksjer opp eller ned ?
Eller vet du ikke ?
Redigert 30.06.2022 kl 15:04 Du må logge inn for å svare
rammern
30.06.2022 kl 14:56 3581

Den har du ikke peiling på . LYKKE TIL
rammern
30.06.2022 kl 14:40 3579

Vil sikkert skuffe deg om du visste snittkursen min og + i aksjen
Et tips : Da Petter S var tvunget til å selge kjøpte jeg ;)
Redigert 30.06.2022 kl 14:49 Du må logge inn for å svare
rammern
30.06.2022 kl 14:31 3548

Dagens kursfall (6,04 ) har gitt meg mulighet til å kjøpe meg opp . Riktige briller og kunnskap bør tilsi at aksjen er billig ut fra dagens forutsetninger .
rammern
27.06.2022 kl 07:28 3776

Kristian Falnes (Tidligere SKAGEN fondene ) Har fortsatt troa kjøpt seg opp i det siste til 800.000 aksjer
Kurs nå 6.26 ,Paretos kursmål med anbefaling kjøp er 8.70
Redigert 27.06.2022 kl 13:35 Du må logge inn for å svare
rammern
22.06.2022 kl 12:03 1898

Tydelig pessimist i motsetning til meg . Solgt deg ut ?
At du tar forbehold forstår jeg godt ut fra hvordan du kan hente (henter info ) ;)
Redigert 22.06.2022 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
Lynmann
22.06.2022 kl 11:54 1889

Det som går under radaren er ei rekkje båtar uten oppdrag utover hausten!
Kva er det som tilseier "gode kjøp" akkurat no?

I Gulfen uten oppdrag (med alle forbehold):
British Sapphire
Yiannis
Meth. Heather Sally
LNG Bonny II
Gaslog Glasgow
BW Magnolia

Med status «for orders» i Atlanteren:
MARAN GAS AMORGOS
FLEX RAINBOW
STENA CRYSTAL SKY
FLEX ENDEAVOUR

Ein status som også kan inkludera
LNG Sakura
Golar Snow
Marvel Swan
Igjen, med alle forbehold.
rammern
22.06.2022 kl 07:53 1980

Kristian Falnes gjorde som meg i går , kjøpte alng. Ref dagens aksjonærendringer TDN-finans
Redigert 22.06.2022 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
rammern
21.06.2022 kl 15:57 2121

Ser ut som ALNG går under radaren i sektoren . Så noen gode kjøp her i dag .
Helg11
17.06.2022 kl 12:27 2440

I følge Pareto har LNG Carrier spot rate (TFDE) gått ned fra 111.436$ forrige uke til 108.508$/day denne uken, så her er det store forskjeller fra analytikerne.

Andre interessante nyheter er at Gazprom øker eksportmuligheter til Kina: https://www.energyvoice.com/oilandgas/asia/420321/gazprom-and-cnpc-sign-technical-deal-on-far-east-route-for-supplying-russian-gas-to-china/
Samtidig som de kutter i overføringene til Frankrike, Italia og Tyskland: https://www.thelocal.fr/20220617/urgent-france-no-longer-receiving-any-russian-gas-via-pipelines-network-operator/

LNG Imo har nylig fylt opp en last med LNG fra Bonny i Nigeria og på vei til Spania. Wilpride nå ligger som nestemann i køen, kan være den skal samme ruten for å fylle opp europeiske lagre?
Lynmann
17.06.2022 kl 10:42 2511

Absolutt!
Men det er noko som heiter 'Ein dråpe i havet':
Ein ekstra transport pr veke frå Melkøya, mot 1.800 tapte seglingsdøgn frå Freeport.

Ofte er den kortreist også, vår norske gass. Første båt frå Melkøya vart svippa på ein fire dagars tur til Skagen.
Produksjonen denne veke går på 5 dagars tur til England. Dette krev berre ein kapasitet på 100 seglingsdøgn over 3 mndr.
Dermed er 1.700 seglingsdøgn frigjort. Konsekvensen framover kan ein eksempelvis følgja her
https://fearnpulse.com/#3.

Deretter kan du vurdera konsekvensen av nedprising frå 96.000 til 60.000 dollar pr dag.
No er ikkje dette eit stort problem for dei langsiktige. For dei som er inn og ut av aksjen var det kanskje dårleg timing for det annonserte kjøpet i går.
rammern
17.06.2022 kl 00:24 2636

Det blir vel litt + av at Melkøya produserer lng igjen ;)
Alt må med Lynmann :)
Lynmann
16.06.2022 kl 18:39 2773

Nokon ser absolutt forbi algoritmehandelen.
"Når 3 veker vert utvida til 3 mndr, snakkar me betydelege ca. 45 tapte turar i 2.halvår."
Med overskot på båtar i Atlanteren, kva skjer med dagsratane? Årsresultatet for 2022? Aksjekursen?
rammern
16.06.2022 kl 14:44 2851

Av og til er algoritmene blinde og det gjør aksjemarkedet spennende ved å ha kunnskap spesifikt rundt selskaper og deres marked og posisjon der.
Struts
16.06.2022 kl 14:21 2773

Den går i det minste mot strømmen av de fleste shipping-selskaper akkurat i dag. Pussige greier, de tjener alle (med enkelte unntak) penger, men ingen liker dem! Jaja, det er vel mer relatert til USA (som vanlig) enn så mye annet.