Mseis mot q1 2022 Del:1
Da var q4 2021 unnagjort, og vi retter oss mot nye og bedre utsikter i 2022.
Selskapet har en baclog på hele 2,6mrd.
1,7mrd av dette skal utføres ila. H1, q1,q2 2022 om jeg har forstått det riktig.
Det står fortsatt potensielle gode triggere foran oss, og en kontrakts innhøsting utover året.
Gg
Selskapet har en baclog på hele 2,6mrd.
1,7mrd av dette skal utføres ila. H1, q1,q2 2022 om jeg har forstått det riktig.
Det står fortsatt potensielle gode triggere foran oss, og en kontrakts innhøsting utover året.
Gg
Uten groms den går nedover med groms i tillegg da vil itte je kommentere:)
danmark1
28.02.2022 kl 15:33
3128
De store investorer har det de skal have og de små med is i maven kan købe billigt nu.
Nok en dag med null interesse fra større investorer! Må være noe som stinker i skapet her! Redd det kommer mer groms i gf
Torsteinius
28.02.2022 kl 15:16
3168
Det er jo en stor fordel for investorer som er tålmodige at det er avstand mellom konsensus i Norge og virkeligheten. Magseis er jo på god vei til å bli lønnsomt uten disse endringene i makro. En annen ting er at dersom man ikke leter vil det bli mer og mer tomt i de aktive brønnene. Så et eller annet sted er smertegrensen uansett. Det er bare å vente på at det blir vondere og vondere til de må begynne å lete. Det gjør rimelig vondt allerede.
Mseis er nok nærmere 3kr enn 4 kr...!!!
danmark1
28.02.2022 kl 11:31
3405
Jeg er godt klar over, at der er langt fra den norske "virkelighed" til den reelle. Det ville bare være synd, hvis gode norske selskaber i olieindustrien ender på udenlandske hænder, netop som indtjeningen kommer til at slå alle rekorder.
Rek2
28.02.2022 kl 11:26
3414
Du må forstå danmark1 at her opp på bjerget,har vi nå lang tid fått høre at olje og gass er ut finish finale,mens grønne aksjer er tingen....
så vindmøller ,solceller det er tingen,greit når man har sterke stormer ,på xx m\s og en halv til 2mtr snø som ligger oppå solcellene,,,
så har vi fått et stort parti som heter MDG,det er da mest byfolk som skal da fortelle oss hvor gæli det er med diesel biler osv...
du kan da ikke forvente at vi her på bjerget skal snu oss så fort .......
så vindmøller ,solceller det er tingen,greit når man har sterke stormer ,på xx m\s og en halv til 2mtr snø som ligger oppå solcellene,,,
så har vi fått et stort parti som heter MDG,det er da mest byfolk som skal da fortelle oss hvor gæli det er med diesel biler osv...
du kan da ikke forvente at vi her på bjerget skal snu oss så fort .......
Odi.1
28.02.2022 kl 11:14
3404
Du kan sammenligne det med pyramidespill, på sikt er det ingen avkastning , det er kun drømmer, og helt rare visjoner ,og de siste som sitter i det taper alle sparepengene sine, mens "gutta boys" bestiller seg enda større yachts og ferie paradiser, og blir sittende full lastet i O&G segmentene med enda mer avkastninger.
Redigert 28.02.2022 kl 11:16
Du må logge inn for å svare
danmark1
28.02.2022 kl 10:55
3434
Jeg forstår ikke, hvorfor grønne aktier skal stige 2 cifret og olieaktier bare følger markedet, det burde være omvendt. Men det kommer vel, når det går op for investorerne, at olie/gas bliver første område, hvor man må skrue produktionen op og finde alternativer til russisk olie/gas.
Rek2
28.02.2022 kl 09:47
3531
Jeg ser at di fleste handler både Kjøp og salg ligger under Top 50...
for så å dukke opp med over 2 mill aksjer slik som CITIBANK, N.A. - KONTO #998A.
Ellers er det Nordnet som kjøper -selger med sine 2 konto (det er peanuts i det store sammenheng)
Topp 50 ligger litt over 75% av aksjene,som di har gjort en stund nå....
for så å dukke opp med over 2 mill aksjer slik som CITIBANK, N.A. - KONTO #998A.
Ellers er det Nordnet som kjøper -selger med sine 2 konto (det er peanuts i det store sammenheng)
Topp 50 ligger litt over 75% av aksjene,som di har gjort en stund nå....
Odi.1
28.02.2022 kl 09:36
3534
Er nok ekstrem diskusjoner rundt i verden nå hvor en skal lete opp sikker energi med O&G for å kompensere nedstengning av Russisk kapasitet.
En kan ikke fortsette å finansiere sin egen fiende ut og ut , uten at dette går totalt av skaftet.
Tenker Magseis ligger langt opp på listen over hvor en skal sette inn støtet med investeringer for å sikre seg med i verdensledende teknologi, og ett selskap som er bygget for enorm vekst.
Når konflikten er over, på den ene eller andre måten, og ting har roet seg ned vil det begynne for alvor. Da kan en se langt etter aksjer under 10-12 kr. Just say.
En kan ikke fortsette å finansiere sin egen fiende ut og ut , uten at dette går totalt av skaftet.
Tenker Magseis ligger langt opp på listen over hvor en skal sette inn støtet med investeringer for å sikre seg med i verdensledende teknologi, og ett selskap som er bygget for enorm vekst.
Når konflikten er over, på den ene eller andre måten, og ting har roet seg ned vil det begynne for alvor. Da kan en se langt etter aksjer under 10-12 kr. Just say.
Redigert 28.02.2022 kl 09:38
Rek2
28.02.2022 kl 09:29
3552
Magseis Fairfield - Update on request for extraordinary general meeting
(Oslo, 25 February 2022) Reference is made to the announcement made on the 18th
of February 2022 regarding a request for an extraordinary general meeting (EGM).
The shareholders representing 6.68% of the shares have postponed their request.
The board of directors of Magseis Fairfield will call for an EGM to be held no
later than 22nd of March 2022.
The board of directors will publish further information in due course.
For further information, please contact:
André Bjørvik, SVP Corporate Communication
Tel: +47 907 42 746
Email: andre.bjorvik@magseisfairfield.com
(Oslo, 25 February 2022) Reference is made to the announcement made on the 18th
of February 2022 regarding a request for an extraordinary general meeting (EGM).
The shareholders representing 6.68% of the shares have postponed their request.
The board of directors of Magseis Fairfield will call for an EGM to be held no
later than 22nd of March 2022.
The board of directors will publish further information in due course.
For further information, please contact:
André Bjørvik, SVP Corporate Communication
Tel: +47 907 42 746
Email: andre.bjorvik@magseisfairfield.com
Melder Mseis ny storkontrakt denne uken? 66000 noder i høysesong? Det er i så fall ikke billig :) jeg tror det…
Dandan60
27.02.2022 kl 17:37
3805
Tyskland vil fra og med i år øge sit forsvarsbudget med 100 milliarder euro om året.
Europæiske og Nato-lande vil følge tyskernes eksempel og opruste kraftigt. Flere penge til vestlige seismikselskaber(Mseis) og olieselskaber.
Flere lande er i gange med at sælge ud af aktier i alle russiske seismikselskaber og olieselskaber, herunder Britiske BP.
Europæiske og Nato-lande vil følge tyskernes eksempel og opruste kraftigt. Flere penge til vestlige seismikselskaber(Mseis) og olieselskaber.
Flere lande er i gange med at sælge ud af aktier i alle russiske seismikselskaber og olieselskaber, herunder Britiske BP.
Redigert 27.02.2022 kl 19:00
danmark1
27.02.2022 kl 16:49
3846
Norsk olieservice generelt er på bundniveauer. Der vil blive run på norske selskaber nu.
Dandan60
27.02.2022 kl 12:21
3965
En meget alvorlig situation nu. Der skal udbygge gasfelter og oliefelter hurtigst muligt. Penge er intet problem for EU Landerne.
Kun Mseis har ressourcer til rådighed og næsten ingen gæld. Køb Mseis inden den falder i udenlandske hænder.
Kun Mseis har ressourcer til rådighed og næsten ingen gæld. Køb Mseis inden den falder i udenlandske hænder.
Synd det måtte krig og lidelse til for å feie covid og grønne fantasier fullstendig av banen! Syk verden…
danmark1
27.02.2022 kl 10:25
4037
MagseisF og rigselskaberne får travlt. At markedsværdien på aktier i olieservice er så lav, som den er, synes ubegribelig i nuværende situation. De var underpriset før Rusland gik ind i Ukraine, så nu er det nærmest grotesk lavt.
Sofasparer
26.02.2022 kl 15:27
4246
Ikkje godt vite hva en skal tro om konsekvensene etter dette.
Å ei heller vrient spå om hvor mye lengre Putin går.
Kan bli småskremt av mindre
Å ei heller vrient spå om hvor mye lengre Putin går.
Kan bli småskremt av mindre
Odi.1
26.02.2022 kl 10:16
4364
Blir enormt fremover med Explorer i hele verden etter dette diktator stuntet. Virkeligheten vil alltid overgå fantasien.
Bare tenk tanken nå hvor mye Biblioteker og Multiklienter stiger , Sky rock!
Bare tenk tanken nå hvor mye Biblioteker og Multiklienter stiger , Sky rock!
Redigert 26.02.2022 kl 10:18
Odi.1
25.02.2022 kl 17:53
4571
står jo som annonsert tidligere , LAL
Må vel komme ett utkast til denne saken også snart?
Hva vi skal stemme for eller mot.
Må vel komme ett utkast til denne saken også snart?
Hva vi skal stemme for eller mot.
Odi.1
25.02.2022 kl 17:52
4575
Hotlegs skrev Ca 400.000stk sist jeg sjekka.
Ty, har de på to kontoer (vps/ask) heldigvis, så styrer knapt unna :)
Gjelder dette tvisten som allerede er meldt til voldsgift eller er det enda mer grums ?? Begynner å lure….
Tyrkman skrev Kommer til at blive godt for dig Hotlegs
Tyrkman
25.02.2022 kl 14:12
4727
Hotlegs skrev Ca 400.000stk sist jeg sjekka.
Kommer til at blive godt for dig Hotlegs
Hotlegs
25.02.2022 kl 13:44
4764
Odi.1 skrev hva er antallet ca for topp 50?
Ca 400.000stk sist jeg sjekka.
Hotlegs
25.02.2022 kl 13:19
4797
Jeg er 99% inne.
Snuser på top 50.
Om det blir bra eller ikke gjenstår å se.
Vært et trått år.. 🤐
Snuser på top 50.
Om det blir bra eller ikke gjenstår å se.
Vært et trått år.. 🤐
Volum er null, interessen er null og slik har det vært siste 11 mnd! Men mange har solgt fra 5,7 til dagens kurs! Samtidig har stordalen og Sindre økt en god delen!
Trymte
25.02.2022 kl 13:16
2367
Sofasparer skrev Jaggu øka eg på 3,85 Er det så kjekt selge 😅
Samme her. Fylte på til 3,85, selv om jeg har lovet meg selv at det er nok MSEIS nå. 71% av porteføljen min er nå Magseis, noe som egentlig er langt over komfortgrensen. Er ikke hvert år det dukker opp sånne muligheter på Oslo Børs.
Odi.1
25.02.2022 kl 13:12
2375
Det som er agendaen her, gjøre de åpenbart sikre, usikre, så de kan knabbe aksjer for peanøtter.
De får det ikke til da, ikke med oil pris, ikke cov , ikke med krig... Volum er null og nix.
HOLD!
De får det ikke til da, ikke med oil pris, ikke cov , ikke med krig... Volum er null og nix.
HOLD!
Tradinator
25.02.2022 kl 13:05
2393
Alle mønster bryter ut av normalen når overbevisningen er der. Tror de fleste blir overbevist utover våren når kontraktene rennner inn.
Poenget mitt er at mseis følger ikke oljepris oppover! Men du alltid ned! Da er d ikke rart vi roter rundt her nede!
Mseis har gått fra 5,7 til nå 3,8 på en nær dobling av oljepris i samme periode…ja har fått med meg det!! Elendig er det
Tradinator
25.02.2022 kl 12:28
2468
En oljepris på 90 er fantastisk med tanke på MSEIS, det tror jeg de fleste vet. At den nå er unormalt høy vet alle. Du husker kanskje ikke at aksjen var på nesten 5 når oljeprisen var 60......?
Sofasparer skrev Jaggu øka eg på 3,85 Er det så kjekt selge 😅
Nå skal vel oljeprisen ned til rett over 90$ Mseis vil med dette følge oljeprisen ned og svekkes ytterligere 10 % just say hold på hatten
danmark1
25.02.2022 kl 10:08
2489
Der skal hentes mere olie op og det skal gå stærkt. MF får travlt.
Hold på hatten, toget går osv osv