BCS – Profilert Investor mener BCS kan gå mange 100X DEL2
Den profilert Investoren Haakon Sæter mener BCS kan gå mange 100X om de lykkes.
En investeringer på 100 000 i BCS gir 20 millioner om kursen går 200X og 50 millioner om kursen går 500X gitt BCS lykkes og Sæter deretter får rett. Det er et stykke vei frem dit, men går kursen en brøkdel av dette ex. 10X-20X så er det fortsatt en gullkantet investering på dagens kursnivå rundt kr 35-36.
Hvis målet er å komme på Kapitals liste over Norges 400 rikeste - hvilken av aksjene skal bringe deg dit?
– Bergen Carbon Solutions. Den aksjen kan gå mange hundre ganger dersom de lykkes, sier Sæter.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/10/06/7748347/den-aksjen-kan-ga-mange-hundre-ganger
En investeringer på 100 000 i BCS gir 20 millioner om kursen går 200X og 50 millioner om kursen går 500X gitt BCS lykkes og Sæter deretter får rett. Det er et stykke vei frem dit, men går kursen en brøkdel av dette ex. 10X-20X så er det fortsatt en gullkantet investering på dagens kursnivå rundt kr 35-36.
Hvis målet er å komme på Kapitals liste over Norges 400 rikeste - hvilken av aksjene skal bringe deg dit?
– Bergen Carbon Solutions. Den aksjen kan gå mange hundre ganger dersom de lykkes, sier Sæter.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/10/06/7748347/den-aksjen-kan-ga-mange-hundre-ganger
Hjelpalaus
01.03.2022 kl 17:51
3824
Er forjævlig med 6-sifret papirtap på en av årets beste børsdager.
Helt utrolig at denne gikk så mye ned i dag etter nyheter i går. Føles som man gikk glipp av en stor oppgang i dag, men hva var det som var så negativt som jeg ikke ser? Er det rett og slett at folk er lei av å vente på ingenting? Jeg tror det er minst 1 år til denne er opp å nikker på nivået den var på for kun1 mnd siden.
rockpus
01.03.2022 kl 18:11
3802
Hjelpalaus skrev Er forjævlig med 6-sifret papirtap på en av årets beste børsdager.
Jeg tror dagens fall skyldes skuffelse og frustrasjon over at når det endelig kom en melding, så viste den seg å være relativ ubetydelig.
Men det betyr jo ikke at de meldingene vi virkelig venter på ikke kommer snart! Det betyr bare at Sagmo velger å melde også denne type mindre betydelige nyheter.
Sagmo har jo meldt at det vil komme gode nyheter snart, og at dersom det mot formodning skulle bli behov for flere emisjoner, blir det på mye høyere kurser enn denne siste. Jeg husker dog ikke hvor det var han kom med disse optimistiske utsagn. Noen som har en link?
Noen som virkelig tror han hadde fått med Saga på siste emisjon, om kontrakter egentlig var helt i det blå?
Men det betyr jo ikke at de meldingene vi virkelig venter på ikke kommer snart! Det betyr bare at Sagmo velger å melde også denne type mindre betydelige nyheter.
Sagmo har jo meldt at det vil komme gode nyheter snart, og at dersom det mot formodning skulle bli behov for flere emisjoner, blir det på mye høyere kurser enn denne siste. Jeg husker dog ikke hvor det var han kom med disse optimistiske utsagn. Noen som har en link?
Noen som virkelig tror han hadde fått med Saga på siste emisjon, om kontrakter egentlig var helt i det blå?
Gascoigne
01.03.2022 kl 18:37
3753
Ikke glem at det i går ble bekreftet at Climeworks etablerer seg i Mosjøen. Det er positivt for BCS, for da har de leverandør av co2 vegg-i-vegg med den nye fabrikken.
Londonmannen
01.03.2022 kl 18:45
3767
Tro kan du gjøre i kirken. Du er jo ute at BCS så hvorfor henger du fortsatt igjen på disse sidene. Når du solgte så antar jeg at det skyldes at du har mistet troen på at BCS skal lykkes. Det er en ærlig sak. Men bruk da tiden din på noe du har tro på. Bare et godt råd.
tekna
01.03.2022 kl 18:55
3746
Var nok mange som håpet på kontraktsmelding, men så kom en intetsigende melding i går. Med dertil nedsalg i dag, eller aggressive maskiner som solgte på best med minivolum etter kl 10:30. Nå arbeider BCS med kontrahering av entreprenører. Så skjønner at investorer vil se kontrakt/er snart. Og det tror jeg kommer. For alt hva vi vet kan det være LG Chem som skal ha cnf, og legge ned sin egen cnf fabrikk. Tolmodighet er viktig men vanskelig i disse dager:)
tekna
01.03.2022 kl 18:58
3747
Og i US er esg aksjer opp i dag også for 4 dag på rad. Tiltross for negative indekser.
Spekulatorspurv
01.03.2022 kl 19:06
3728
Hjelpalaus skrev Er forjævlig med 6-sifret papirtap på en av årets beste børsdager.
De som kjenner dette caset akkumulerer bare på disse nivåer, om reddharene vil kaste kortene sine og sitte igjen med svarteper så skal de da få lov til det 😊👏 Man kan ikke sitte å se på kursen fra dag til dag når det er uro i markedet og nyhetstørke. Enten så har du troa, eller så har du ikke. Gi selskapet en sjanse, de jobber jo på de, helt uforstyrret og upåvirket. De trenger kun tid, og det må vi gi dem. Tipper mange har hoppet over i olje idag. Så dette bryr meg fint lite, dette er kun midlertidig 👌
Hjelpalaus
01.03.2022 kl 21:34
3666
Jeg sitter tungt inne i dette selskapet allerede og har p.t ikke mer å putte inn. Har nesten 30% gevinst på dagens kurs
nopetter
01.03.2022 kl 21:46
3636
Et lite problem er at dette er 4 år fram i tid, da er det kortere tidshorisonter til CNF fabrikken. Det er iallefall kjøpere på banen når kursen dupper under 49. Noe den også vil gjøre imorgen Dowen har falt under utgangspunktet det steg på to dager
Redigert 01.03.2022 kl 22:29
Du må logge inn for å svare
Rule
01.03.2022 kl 22:10
3579
Ja, fantasi kurs til langt under emi kurs - en gave. Jeg havde ikke troet det var muligt. Ukraine krisen påvirker som sådan ikke BCS og deres planer. Formentlig ingen afhængighed af komponenter eller kunder den vej.
MacT
01.03.2022 kl 22:20
3560
Handler siste måneden Fra folk som sitter rundt middagsbordet til Grùnder Finn blydt Svendsen.
Heidy Blydt Svendsen.
BERGEN CARBON S +5 000 +9,98% 55 082 0,1475% 01/03/2022
BERGEN CARBON S +3 000 +6,37% 50 082 0,1341% 24/02/2022
BERGEN CARBON S +18 518 +67,18% 46 082 0,1234% 15/02/2022
BERGEN CARBON S +4 000 +22,14% 22 064 0,0591% 26/01/2022
Frode Blydt Svendsen.
BERGEN CARBON S +2 000 +1,2% 169 101 0,4% 01/03/2022
BERGEN CARBON S +18 518 +12,46% 167 101 0,4475% 15/02/2022
BERGEN CARBON S +4 000 +2,77% 148 583 0,3979% 11/02/2022
BERGEN CARBON S +2 600 +1,83% 144 583 0,3872% 27/01/2022
BERGEN CARBON S +3 000 +2,16% 141 983 0,3802% 26/01/2022
BERGEN CARBON S +4 000 +2,96% 138 983 0,3722% 20/01/2022
Heidy Blydt Svendsen.
BERGEN CARBON S +5 000 +9,98% 55 082 0,1475% 01/03/2022
BERGEN CARBON S +3 000 +6,37% 50 082 0,1341% 24/02/2022
BERGEN CARBON S +18 518 +67,18% 46 082 0,1234% 15/02/2022
BERGEN CARBON S +4 000 +22,14% 22 064 0,0591% 26/01/2022
Frode Blydt Svendsen.
BERGEN CARBON S +2 000 +1,2% 169 101 0,4% 01/03/2022
BERGEN CARBON S +18 518 +12,46% 167 101 0,4475% 15/02/2022
BERGEN CARBON S +4 000 +2,77% 148 583 0,3979% 11/02/2022
BERGEN CARBON S +2 600 +1,83% 144 583 0,3872% 27/01/2022
BERGEN CARBON S +3 000 +2,16% 141 983 0,3802% 26/01/2022
BERGEN CARBON S +4 000 +2,96% 138 983 0,3722% 20/01/2022
Redigert 01.03.2022 kl 22:21
rockpus
01.03.2022 kl 22:28
3570
"Er forjævlig med 6-sifret papirtap på en av årets beste børsdager."
Er ikke disse to innleggene litt motstridende?
Er ikke disse to innleggene litt motstridende?
Londonmannen
02.03.2022 kl 07:20
3337
Vi befinner oss i en situasjon der faren for en 3.verdenskrig er reell. En mann som er psykisk ute av balanse sitter på kontrollen med atomknappen og verden har ikke vært nærmere en 3. Verdenskrig med fatalt utfall, siden Cuba-krisen i 1962. Jeg er ikke overrasket om enkelte blir preget av denne situasjonen og velger å lette seg litt i aksjemarkedet. For fremtiden er høyst usikker.
Samtidig så står det klart for meg at BCS ikke hadde startet opp med bygging av en fabrikk i Mosjøen, dersom de ikke hadde gode grunner til det. Denne prosessen hadde ikke startet uten at styret var enige om at det er grunnlag for den og at dette er riktig. Styret hadde heller ikke gått med på å gjennomføre en emisjon på kun 250 mill, dersom de ikke på nåværende tidspunkt hadde klare signaler, for ikke å si forsikringer, om at fullfinansiering ville være mulig gjennom bruk av andre kilder enn en emisjon.
Det er derfor ingen grunn til at vi småaksjonærer skal frykte at Sagmo har satt i gang denne byggeprosessen uten solid støtte fra styret samt klare signaler på at dette blir suksess. Likevel er det investorer i BCS som velger å selge seg ut/ned på disse lave kursnivåene. Da velger jeg å konkludere med at deres valg primært skyldes Putin og hans irrasjonelle handlinger i Ukraina og ikke Sagmo sin fremoverlente holdning mhp fabrikkproduksjon av CNF i Mosjøen og Høyanger. Dersom verden fortsatt står kommende sommer, så er jeg overbevist om at fabrikken i Mosjøen står klar til produksjon ved nyttårsskiftet og at aksjekursen innen den tid ligger betydelig høyere enn det den nå gjør.
Ha en riktig god onsdag. Leve Ukraina! Leve det ukrainske folket!
Samtidig så står det klart for meg at BCS ikke hadde startet opp med bygging av en fabrikk i Mosjøen, dersom de ikke hadde gode grunner til det. Denne prosessen hadde ikke startet uten at styret var enige om at det er grunnlag for den og at dette er riktig. Styret hadde heller ikke gått med på å gjennomføre en emisjon på kun 250 mill, dersom de ikke på nåværende tidspunkt hadde klare signaler, for ikke å si forsikringer, om at fullfinansiering ville være mulig gjennom bruk av andre kilder enn en emisjon.
Det er derfor ingen grunn til at vi småaksjonærer skal frykte at Sagmo har satt i gang denne byggeprosessen uten solid støtte fra styret samt klare signaler på at dette blir suksess. Likevel er det investorer i BCS som velger å selge seg ut/ned på disse lave kursnivåene. Da velger jeg å konkludere med at deres valg primært skyldes Putin og hans irrasjonelle handlinger i Ukraina og ikke Sagmo sin fremoverlente holdning mhp fabrikkproduksjon av CNF i Mosjøen og Høyanger. Dersom verden fortsatt står kommende sommer, så er jeg overbevist om at fabrikken i Mosjøen står klar til produksjon ved nyttårsskiftet og at aksjekursen innen den tid ligger betydelig høyere enn det den nå gjør.
Ha en riktig god onsdag. Leve Ukraina! Leve det ukrainske folket!
nopetter
02.03.2022 kl 08:46
3228
man må håpe at Putin blir skutt av egne eller at det skjer et statskupp innad i kreml, det er skremmende at høyerestående russikse offiserer som er tatt til fange først ble orientert da ammunisjonen ble utdelt at de skulle skyte på russiske terrorister, de ante ikke hva de gjorde der. ordet krig ble aldri nevnt
M79
02.03.2022 kl 08:49
3206
Opp 4-5% i dag ? Bryter den over emi kurs 54” så er det fort opp igjen på vei til 80-100kr👍
Londonmannen
02.03.2022 kl 09:00
3182
Jeg tror det er viktig å innse at et regime som baserer sin eksistens på desimnformasjon og løgn heller ikke kan tillate seg å si sannhenten til dem man sender i krig.
Men resultatet blir kontraproduktivt når offiserer og soldater innser at de ikke møtes som redningsmenn i Ukraina, men skjelles ut og opplever mennesker som uten våpen kaster seg foran militærkjøretøy og tanks, villige til å ofre sitt eget liv i en forsvarsvilje vi ikke haer sett siden Hitler styrtet sine stormtropper inn i sine naboland.
Det er helt tydelig at de russiske styrkene ikke er forberedt på hva som møter dem i Ukraina og da blir motivasjonen deretter. Såvidt jeg vet er russiske militære avdelinger avhenig av klare kommandolinjer. Dersom disse brytes eller planen svikter i kontakt med fienden, da evner ikke russiske offiserer å improvisere. Eller rettere sagt, de tør ikke i frykt for å gjøre noe galt.
Helt greit at Russland rår over langt større militære styrker, men de sliter med lange forsyningslinjer, kamper i byområder, overraskende sterk ukrainsk motstand og derved sviktende motivasjon og moral. Med så mye sand i maskineriet vil jeg ikke bli overrasket om den russiske militærmakten har kjørt seg inn i en alvorlig hengemyr de neppe kommer ut av med æren i behold. Det er vel en viss fare for at den lille mann i Kreml kan få hjertestans av mindre enn det han i disse dager opplever. Men omgivelsen hans skåner han nok for den verste sannheten, enn så lenge. De tør nok rett og slett ikke fortelle den lille, sinte, frustrerte mannen hvordan det virkelig står til. Den dagen det går opp for han vil han trolig ta sin død av det. Ikke grfeit å være diktator. Enda verre er det å være en fiasko diktator. Prøv det den som vil.
Men resultatet blir kontraproduktivt når offiserer og soldater innser at de ikke møtes som redningsmenn i Ukraina, men skjelles ut og opplever mennesker som uten våpen kaster seg foran militærkjøretøy og tanks, villige til å ofre sitt eget liv i en forsvarsvilje vi ikke haer sett siden Hitler styrtet sine stormtropper inn i sine naboland.
Det er helt tydelig at de russiske styrkene ikke er forberedt på hva som møter dem i Ukraina og da blir motivasjonen deretter. Såvidt jeg vet er russiske militære avdelinger avhenig av klare kommandolinjer. Dersom disse brytes eller planen svikter i kontakt med fienden, da evner ikke russiske offiserer å improvisere. Eller rettere sagt, de tør ikke i frykt for å gjøre noe galt.
Helt greit at Russland rår over langt større militære styrker, men de sliter med lange forsyningslinjer, kamper i byområder, overraskende sterk ukrainsk motstand og derved sviktende motivasjon og moral. Med så mye sand i maskineriet vil jeg ikke bli overrasket om den russiske militærmakten har kjørt seg inn i en alvorlig hengemyr de neppe kommer ut av med æren i behold. Det er vel en viss fare for at den lille mann i Kreml kan få hjertestans av mindre enn det han i disse dager opplever. Men omgivelsen hans skåner han nok for den verste sannheten, enn så lenge. De tør nok rett og slett ikke fortelle den lille, sinte, frustrerte mannen hvordan det virkelig står til. Den dagen det går opp for han vil han trolig ta sin død av det. Ikke grfeit å være diktator. Enda verre er det å være en fiasko diktator. Prøv det den som vil.
in2deep
02.03.2022 kl 09:33
3106
BCS får stadig mer å bevise i forhold til lovnadene fra de første månedene på børsen.
Kommer det ikke snart en POSITIV melding med substans, går jeg på veggen av frustrasjon.
Det dingler til stadighet gulrøtter foran aksjonærene fra JBS om gull og grønne skoger, regelrett haussing, men det eneste som kommer av nyheter fra den kanten er konstateringer om at ting ikke går som planlagt.
Få ut JBS og skaff en CEO med erfaring fra ASA (+internasjonale forhandlinger), og ansett også en IR-direktør med erfaring fra ASA.
Da tror jeg noe av tilliten kan gjenopprettes i tide.
Beklager dagens frustrasjon, men etter å ha sittet som aksjonær siden dagen BCS ble notert, så merker jeg det røyner på.
Men like fullt så mener jeg at JBS burde ha kjent sine begrensninger og trådt til side for en mer salgsrettet rolle, og latt andre og mer erfarne ledere tatt styringen. Dette har jeg ment siden i fjor sommer.
Mvh (Ja, fortsatt all in her!)
Kommer det ikke snart en POSITIV melding med substans, går jeg på veggen av frustrasjon.
Det dingler til stadighet gulrøtter foran aksjonærene fra JBS om gull og grønne skoger, regelrett haussing, men det eneste som kommer av nyheter fra den kanten er konstateringer om at ting ikke går som planlagt.
Få ut JBS og skaff en CEO med erfaring fra ASA (+internasjonale forhandlinger), og ansett også en IR-direktør med erfaring fra ASA.
Da tror jeg noe av tilliten kan gjenopprettes i tide.
Beklager dagens frustrasjon, men etter å ha sittet som aksjonær siden dagen BCS ble notert, så merker jeg det røyner på.
Men like fullt så mener jeg at JBS burde ha kjent sine begrensninger og trådt til side for en mer salgsrettet rolle, og latt andre og mer erfarne ledere tatt styringen. Dette har jeg ment siden i fjor sommer.
Mvh (Ja, fortsatt all in her!)
rockpus
02.03.2022 kl 09:56
3066
Selv om du selvsagt møter mindre motargumenter når du nå prøver å hausse opp din nye tradingposisjon, må du være klar over at du gjennom lang tid har fullstendig ødelagt din troverdighet på disse tråder!
nopetter
02.03.2022 kl 10:18
3045
det eneste jeg ser at sagmo kan melde noe om en nye avtaler eller nye LOI kanskje med climeworks. det oppløftende er at det er kjøpere på f.eks 47,20 t.o.m. i to omganger
Londonmannen
02.03.2022 kl 10:51
3065
Jeg kan ha forståelse for at man som aksjonær ønsker oppgang og som sådan blir noe frustrert når kursen faller tilbake gang på gang. Men i dagens situasjon tror jeg det er viktig åp fokusere på det fundamentale og bry seg mindre om kursutviklingen.
Vi vet at det høsten 2021 kom svært mange uerfarne nye investorer inn i aksjemarkedet. Flere av disse har nok også funnet veien inn i BCS i håp og tro om snarlig srore gevinster. Disse investorene blir også skremt av det som skjer på den geopolitiske scne og blir vettaskremte når kursen faller noe tilbake.
Men jeg mener det er såpass mange solide, gode tegn på at ting går rett vei i BCS at det er liten grunn til å være frustrert og bekymret. I løpet av et år vil fabrikken i Mosjøene være i produksjon. Innen den tid vil det komme statstilskudd til byggingen og det vil bli inngått avtageravtaler til internasjonale kunder. Meldinger som vil løfte aksjekursen til høyder som kan være vanskelig å tro på i dag.
Ha en riktig god onsdag og vær glad dere lever i Norge! Leve Ukraina! Leve det ukrainske folket!
Vi vet at det høsten 2021 kom svært mange uerfarne nye investorer inn i aksjemarkedet. Flere av disse har nok også funnet veien inn i BCS i håp og tro om snarlig srore gevinster. Disse investorene blir også skremt av det som skjer på den geopolitiske scne og blir vettaskremte når kursen faller noe tilbake.
Men jeg mener det er såpass mange solide, gode tegn på at ting går rett vei i BCS at det er liten grunn til å være frustrert og bekymret. I løpet av et år vil fabrikken i Mosjøene være i produksjon. Innen den tid vil det komme statstilskudd til byggingen og det vil bli inngått avtageravtaler til internasjonale kunder. Meldinger som vil løfte aksjekursen til høyder som kan være vanskelig å tro på i dag.
Ha en riktig god onsdag og vær glad dere lever i Norge! Leve Ukraina! Leve det ukrainske folket!
VårDitto
02.03.2022 kl 11:00
3038
Du har nok glemt et par andre kriger lenge etter Hitler sin tid, både når det gjelder krigsårsak og (ikke minst) heltemot og forsvarsvilje hos ofrene; typisk "demokrativokteren" USA som krigsherre, og typisk Vietnam/vietnameserne som uskyldige ofre!
Litt off topic dette her, men innenfor ettersom krigen nok bærer en stor del av skylden for at en ren vekstaksje som BCS lider mer enn andre, bl a fordi mange nå flytter midler til energi og andre selskaper som profiterer på krigen.
Litt kortsiktig, men plausibelt; BCS har tross alt et lerret å bleke ennå før fabrikker er oppe å stå.
Litt off topic dette her, men innenfor ettersom krigen nok bærer en stor del av skylden for at en ren vekstaksje som BCS lider mer enn andre, bl a fordi mange nå flytter midler til energi og andre selskaper som profiterer på krigen.
Litt kortsiktig, men plausibelt; BCS har tross alt et lerret å bleke ennå før fabrikker er oppe å stå.
Londonmannen
02.03.2022 kl 11:31
2969
Nei, har ikke glemt verken Koreakrigen, Vietrnamkrigen eller Gulfkrigen. Og jeg skal ikke hevde at sannhetsgehalten er større når USA sitter i førersetet. Men akkurat nå er det Ukraina som får unngjelde.
Hva angår BCS så har du nok rett i at BCS har et lerret å bleke før fabrikken er oppe og står. men dersom du forventer fravær av kursdrivende meldinger inntil så skjer, så tror jeg nok du vil få deg noen overraskelser.
Hva angår BCS så har du nok rett i at BCS har et lerret å bleke før fabrikken er oppe og står. men dersom du forventer fravær av kursdrivende meldinger inntil så skjer, så tror jeg nok du vil få deg noen overraskelser.
Redigert 02.03.2022 kl 11:31
rockpus
02.03.2022 kl 12:34
2895
Det er tydeligvis en del som tror at det ikke vil komme kursdrivende nyheter før etter at fabrikken er ferdig.
Men tror dere da virkelig at selskapet kunne tatt en så stor risiko ved å bygge fabrikk, uten at de visste at det ville gi inntekter? Jeg føler meg sikker på at at de har fått klare signaler om signering av kontrakter, bare de først kunne dokumentere tomtekjøp, beslutning om å bygge fabrikk samt gjennomført kapitalsikring. Disse signaler er jo samtidig grunnlaget for at de fikk gjennomført emisjonen slik de gjorde! Sagmo har jo da også antydet ganske klart at det kommer gode nyheter den kommende tid, og begrunnet for hvorfor de ikke skaffet seg fullfinansiering under den siste emisjonen.
Men tror dere da virkelig at selskapet kunne tatt en så stor risiko ved å bygge fabrikk, uten at de visste at det ville gi inntekter? Jeg føler meg sikker på at at de har fått klare signaler om signering av kontrakter, bare de først kunne dokumentere tomtekjøp, beslutning om å bygge fabrikk samt gjennomført kapitalsikring. Disse signaler er jo samtidig grunnlaget for at de fikk gjennomført emisjonen slik de gjorde! Sagmo har jo da også antydet ganske klart at det kommer gode nyheter den kommende tid, og begrunnet for hvorfor de ikke skaffet seg fullfinansiering under den siste emisjonen.
nopetter
02.03.2022 kl 13:22
2831
Londonmannen
02.03.2022 kl 13:27
2856
Vel, en ting er hva ledelsen ville gjort, men selskapet har da et styre med representanter for de største eierne. Og verken. Saga Pure eller Awilco ville tillatt et ubegrunnet fabrikkeventyr i Mosjøen dersom det ikke var grunnlag for det. Uansett hvor mye CEO kommer fra Mosjøen.
Nei, bygging av fabrikker i Mosjøen og Høyanger er basert på foreløpige leveranser som trolig er så godt som i bods. Men dersom jeg ikke tar mye feil vil det komme meldinger om ytterligere fabrikker før fabrikken i Mosjøen står klar. Jeg trorvi i løpet av ett år eller to vil få oppleve den berømmelige ketshupeffekten.
Nei, bygging av fabrikker i Mosjøen og Høyanger er basert på foreløpige leveranser som trolig er så godt som i bods. Men dersom jeg ikke tar mye feil vil det komme meldinger om ytterligere fabrikker før fabrikken i Mosjøen står klar. Jeg trorvi i løpet av ett år eller to vil få oppleve den berømmelige ketshupeffekten.
VårDitto
02.03.2022 kl 13:33
2839
Du må lese innleggene du svarer på skikkelig før du kommenterer.
Jeg mente og sa klart at din mening om at denne krigens hendelser og folks lidelse/mot er enestående siden Hitlers tid mangler realistisk hold og sammenlignet med f eks Vietnam.
Nok om det.
Jeg sa da heller ingenting om at jeg ikke forventet nyheter før fabrikken(e) er oppe og står, bare at dette tar tid og at mange nå veksler til andre papirer som er mer i vinden p g av krigen OG at dette er årsaken til laber kursutvikling.
Jeg mente og sa klart at din mening om at denne krigens hendelser og folks lidelse/mot er enestående siden Hitlers tid mangler realistisk hold og sammenlignet med f eks Vietnam.
Nok om det.
Jeg sa da heller ingenting om at jeg ikke forventet nyheter før fabrikken(e) er oppe og står, bare at dette tar tid og at mange nå veksler til andre papirer som er mer i vinden p g av krigen OG at dette er årsaken til laber kursutvikling.
VårDitto
02.03.2022 kl 13:38
2842
Så til noe helt annet; er det flere som har trøbbel med handelen i dag?
Jeg har et par salgsordre inne (ikke BCS :-)), og får hverken endret eller slettet disse.
Ringte med DNB og fikk beskjed om at feilen ligger hos Oslo Børs, men i så tilfelle burde de vel stanse all handel; det kan jo potensielt være riktig ille for de(n) som rammes.
Jeg har et par salgsordre inne (ikke BCS :-)), og får hverken endret eller slettet disse.
Ringte med DNB og fikk beskjed om at feilen ligger hos Oslo Børs, men i så tilfelle burde de vel stanse all handel; det kan jo potensielt være riktig ille for de(n) som rammes.
Londonmannen
02.03.2022 kl 15:41
2695
Ok, ser den.
Men hvor smart det er av investorer å hoppe etter der interessen og kursoppgangen er størst, gjenstår å se. Skulle den rette meldingen komme mens man sitter på utsiden av BCS så kan det koste den dyrt. Dem om det.
Men hvor smart det er av investorer å hoppe etter der interessen og kursoppgangen er størst, gjenstår å se. Skulle den rette meldingen komme mens man sitter på utsiden av BCS så kan det koste den dyrt. Dem om det.
20 kr opp på en nice melding er ikke usannsynlig. Det har skjedd før, og vil selvsagt skje igjen. Da skal man jo sitte i aksjen.
tekna
02.03.2022 kl 16:04
2720
Basert på tidligere børsmeldinger og det som er presentert i siste selskapspresentasjoner og muntlig opplyst til helg.no kommer det flere kontrakter meget snart.
Kommunikasjonen kombinert med produksjon av 160 tonn cnf gjør at dette kan potensielt være en enorm mulighet for billige aksjer. Har merket meg at de ikke skal ha større lager, ergo skal det produseres for kunder.
Kommunikasjonen kombinert med produksjon av 160 tonn cnf gjør at dette kan potensielt være en enorm mulighet for billige aksjer. Har merket meg at de ikke skal ha større lager, ergo skal det produseres for kunder.
Redigert 02.03.2022 kl 16:11
nopetter
02.03.2022 kl 20:10
2547
Spørs hvordan dette vil influere co2 markedet særlig innenfor CCS når prisene har stupt.
The price of carbon permits in Europe has crashed dramatically following Russian’s invasion of Ukraine, lowering the cost of emitting carbon for the EU’s most polluting companies.
Permit prices, which are part of the EU’s emissions trading scheme, were launched in 2005, and reached a high of €97 (£80) in early February, but have now slumped below €70. Prices were on course to drop to almost €60 on Wednesday afternoon, representing the biggest fall since 2014.
The price of carbon permits in Europe has crashed dramatically following Russian’s invasion of Ukraine, lowering the cost of emitting carbon for the EU’s most polluting companies.
Permit prices, which are part of the EU’s emissions trading scheme, were launched in 2005, and reached a high of €97 (£80) in early February, but have now slumped below €70. Prices were on course to drop to almost €60 on Wednesday afternoon, representing the biggest fall since 2014.
rockpus
02.03.2022 kl 21:08
4862
Tillater meg å kopiere et innlegg fra en person på Xtrainvestor:
"Hvis nedsalget den siste tiden har vært relatert til meldingen om samarbeidet med TionTech så er det ikke spesielt overraskende at dette ikke kom helt i mål. Det er et selskap med to ansatte vi snakker om som er samarbeidspartneren her, og det å tro at dette skal ha stor betydning for CNF/BCS er helt bak mål. Men det er nok en del som har blitt skremt/lurt til å selge fordi de tror dette var noe "stort" de hadde i pipen."
"Hvis nedsalget den siste tiden har vært relatert til meldingen om samarbeidet med TionTech så er det ikke spesielt overraskende at dette ikke kom helt i mål. Det er et selskap med to ansatte vi snakker om som er samarbeidspartneren her, og det å tro at dette skal ha stor betydning for CNF/BCS er helt bak mål. Men det er nok en del som har blitt skremt/lurt til å selge fordi de tror dette var noe "stort" de hadde i pipen."
tekna
02.03.2022 kl 21:27
4839
Skjønner at folk blir utolmodige. Men det kan straffe seg når meldinger kommer. Nå er kursen der den var før fabrikk ble presentert.
Satser på at avtaler nå kommer på løpende bånd nå. Hvor lang tid bruker man på «advanced discussions»? Hadde vært morsomt om det ligger på newsweb kl 08:00 i morgen.
Satser på at avtaler nå kommer på løpende bånd nå. Hvor lang tid bruker man på «advanced discussions»? Hadde vært morsomt om det ligger på newsweb kl 08:00 i morgen.
J.B.Sagmo Twitter 16 min siden;krigen Ukraina Russland ,ikke påvirket utviklingen av BCS.
nopetter
02.03.2022 kl 22:00
4783
Akkurat nå er det store bildet som gjelder pga krigen og råvarene. Dowen er opp med ca 600 poeng første gang på 3 dager den er positiv, roboten styres etter dette og ratioen. Så er det futtene i morgen som bestemmer retningen. Alt det andre har nærmest null betydning etter min mening
Det er fortsatt inflasjon og rentene som styrer amerikanerne da FED har gått ut og sagt at de kommer til å heve styringsrenten i USA det er enda å se hvordan markedet der vil reagere når dette synker inn. Dere har selv sett hva som har skjedd tidligere bare FED har nevnt at dem skal heve renta. Kursras
Det er fortsatt inflasjon og rentene som styrer amerikanerne da FED har gått ut og sagt at de kommer til å heve styringsrenten i USA det er enda å se hvordan markedet der vil reagere når dette synker inn. Dere har selv sett hva som har skjedd tidligere bare FED har nevnt at dem skal heve renta. Kursras
Redigert 02.03.2022 kl 22:22
rockpus
02.03.2022 kl 22:51
4704
Hva mener du egentlig med "alt det andre"?
Er det ikke positive nyheter rundt kontrakter og eventuelt statlig tilskudd vi venter på?
Er det ikke positive nyheter rundt kontrakter og eventuelt statlig tilskudd vi venter på?
nopetter
02.03.2022 kl 22:59
4701
Det tenkte jeg at du forstod at triggere ikke gjelder inni dette. Men det sagmo har twitret om at det markedet vi ser nå ikke har betydning for kursen til BCS viser at han heller skal holde på med det han kan.
Hvis USA hadde satt inn sanksjoner mot russisk olje og gass til verdensmarkedet så hadde olja boomet til kurser over 200-300 Derfor holder Biden seg langt unna slike sanksjoner for da hadde børsene og fuel prisene trekt med seg økt alt av råvarer til stratosfæren
Hvis USA hadde satt inn sanksjoner mot russisk olje og gass til verdensmarkedet så hadde olja boomet til kurser over 200-300 Derfor holder Biden seg langt unna slike sanksjoner for da hadde børsene og fuel prisene trekt med seg økt alt av råvarer til stratosfæren
Redigert 02.03.2022 kl 23:07
rockpus
02.03.2022 kl 23:02
4694
OK.
Men jeg går ut fra at det Sagmo mener, er at krigen ikke påvirker selskapet operasjonelt. Tror neppe han siktet til kursen.
Men jeg går ut fra at det Sagmo mener, er at krigen ikke påvirker selskapet operasjonelt. Tror neppe han siktet til kursen.
nopetter
02.03.2022 kl 23:18
4664
Verdensmarkedet bruker 100 millioner fat olje per dag. USA kunne lett ha lettet sanksjonene mot Iran som produserer denne olje mengden per måned og fått slutt på dette. Da nytter det svært lite å sende 60 millioner fat av krise reservene. Det skal vel være et opec møte snart så får man se om de kan plse ut mer olje for å få en ende på galskapen som ender til slutt med hyperinflasjon eller det som er enda værre stagflasjon
Redigert 02.03.2022 kl 23:32