BCS – Profilert Investor mener BCS kan gå mange 100X DEL2

Lakshmi
BCS 15.02.2022 kl 14:10 99933

Den profilert Investoren Haakon Sæter mener BCS kan gå mange 100X om de lykkes.
En investeringer på 100 000 i BCS gir 20 millioner om kursen går 200X og 50 millioner om kursen går 500X gitt BCS lykkes og Sæter deretter får rett. Det er et stykke vei frem dit, men går kursen en brøkdel av dette ex. 10X-20X så er det fortsatt en gullkantet investering på dagens kursnivå rundt kr 35-36.

Hvis målet er å komme på Kapitals liste over Norges 400 rikeste - hvilken av aksjene skal bringe deg dit?
– Bergen Carbon Solutions. Den aksjen kan gå mange hundre ganger dersom de lykkes, sier Sæter.
https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/10/06/7748347/den-aksjen-kan-ga-mange-hundre-ganger
Rule
09.03.2022 kl 23:52 4261

Sidst vi fik sådan et positivt momentum bankede kursen til 80 NOK på 3 dage. Man skal være vaks ved havelågen når det først smelder.
Rule
10.03.2022 kl 00:00 4362

så har du ikke sat dig ind i casen. De 3 tons skal de da nå på Flesland i år som minimum. Måske det kan 2-3 dobles ved udvidelse af Flesland, så 20 - 60mill NOK her i 2022 kunne være et mulig udfald.
Rule
10.03.2022 kl 00:04 4374

men jeg tror nu de vil prioritere at få sig forberedt til fabrikken frem få at få det volumen de kan i 2022. Men noget af den størrelse må de hurtigt kunne stampe igang, hvis det skal være...
Slettet bruker
10.03.2022 kl 07:21 4203

J.B.Sagmo Twitter 1 time siden:the future is bright.

😉😊
Hjelpalaus
10.03.2022 kl 08:04 4194

Oisann. Den forplikter.
tekna
10.03.2022 kl 08:08 4177

Bør meldes på newsweb!
Redigert 10.03.2022 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2022 kl 08:18 4159

✊Good meetings and the future is bright✊
nopetter
10.03.2022 kl 08:30 4154

vil bare minne dere om at E-on den tyske energi giganten kjøpte 25% eierandel i HRGI for en kort tid tilbake, spettet og saga kjøpte 6 siffrede antall aksjer langt over dagens børskurs. tyskerne har nå forlatt russiske investeringer for ever and ever og satser nå maksimalt på andre grønne energi kilder. her kan det komme hva som helst iht BCS det er jeg sikker på
tekna
10.03.2022 kl 09:57 3955

Kan ikke skrive slikt på slutten av en pandemi og midt i en krig i Europa uten ENORME nyheter.
Hjelpalaus
10.03.2022 kl 10:03 3938

Nei, jeg syns det er drøyt av CEO å legge ut noe sånt. Tullete rett og slett
Londonmannen
10.03.2022 kl 10:07 3936

Ja, fremtiden er lys, så snart krigen i Ukraina er over og Putin er fjernet. Men med Putin sin kontroll på atomknappen, så er verden et usikkert sted å være. Men alternativene er ikke så mange.

Den brutale endringen Tyskland spesielt og vesten generelt, nå skal gjennomgå mhp overgang fra fossil energi til grønn energi, vil helt klart utgjøre et enormt mulighetsrom for grønne bedrifter, inkludert BCS. Og slik sett har nok Sagmo rett i sine uttalelser. Men enn så lenge sitter der en liten mann i Kremel og kaster mørke skygger over oss alle.
nopetter
10.03.2022 kl 10:24 3896

det er vel ingen som vet hva som kommer etter putin, de han omgir seg med har et mye større hat mot vesten. og det er langt fra sikket at noen krig vil avsluttes med å ta livet av putin. løsningen må komme innad i russland eller med en løsning sammen med ukraina, det vil være galskap av vesten å prøve å blande seg inni denne konflikten da er 3. verdenskrig like om hjørnet.

det vil være en smertelig omstilling fra tyskland når de skal kutte ut russerne, noen nære løsninger med gass problematikken er ikke gjennomførbar fra land som libya, venezuela osv. tyskland skal bruke 1000 mrd NKR på forsvaret og like mye på en grønn omstilling. ikke rart sagmo skriver at framtiden ser lys ut når de har hatt møter med tyskerne. han ser det i lys av dette og ikke noe annet. det som skjer nå med olja vil gjøre ubotelig skade på hele oljenæringen hvis verden går inni en resesjon og når den da snur så har verden funnet andre energikilder. og da stuper olja ned mot 20 tallet for da har ingen bruk for den mer

med en gang roboten prøvde å mose kursen under 49 så dukket en 10 000 kjøper opp, tror flere nå har sett og forstått hva som foregår, glem ikke at den MÅ dumpe for å tjene penger
Redigert 10.03.2022 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
rockpus
10.03.2022 kl 10:29 3891

Sagmo har nok kun hatt fremtiden for eget selskap i mente. Men det kan selvsagt bli oppfattet som provoserende for mange å lese en slik kommentar i disse tider. Dermed litt ubetenksomt av Sagmo.
nopetter
10.03.2022 kl 11:31 3790

WOW ny LOi i Japan, første gang sagmo navngir et japansk selskap

(Bergen, 10 March 2022): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today
announces that we have signed a letter of intent with the Japanese company

Inabata Europe GmbH (Inabata).

Bergen Carbon Solutions has signed a Letter of Intent with the Japanese company

Inabata where the intention is for Inabata to develop business relationship with

BCS and purchase of carbon nanofibers (EcoNano) from BCS. Inabata is intended

to introduce EcoNano in their different product ranges such as high-performance

and engineered thermo plastics, composites, automotive, electronic appliances

and other related products. Inabata and BCS agree on introducing BCS EcoNano to

their customers in Europe and Japan.

"We continue to work towards becoming a major supplier of our green carbon

nanofiber and this new LOI is showing once more the potential in our EcoNano CNF

product. Being able to deliver the greenest and most efficient carbon

nanomaterials for the growing market is important and at the same time

contributing to lower the global CO2 emissions" says CEO Jan B. Sagmo.

"Inabata Europe is committed to driving the revolution of industry and

contribute to a greener future. Eco-friendly nanomaterials are key to emerging

technologies enabling us to reduce our impact on the planet. We look forward to

utilising our network to support Bergen Carbon Solutions in changing our way of

life.""

ENDS

For additional information, please contact:

Jan B. Sagmo, CEO, janbsagmo@bergencarbonsolutions.com,

+47 473 72 701.

Karina Brudeseth, CFO, karbru@bergencarbonsolutions.com, +47 413 43 381.

About Bergen Carbon Solutions | www.bergencarbonsolutions.no Bergen Carbon

Solutions uses innovative technology to produce carbon nanofibers, using CO2 and

Norwegian hydropower. This makes the production unique and environmentally

friendly. Bergen Carbon Solutions is listed on Euronext Growth under the ticker

BCS.

About Inabata Europe GmbH https://www.inabata.co.jp/english/business/

Inabata Group provides innovative solutions and services for information &

electronics, chemicals, life industry, plastics businesses worldwide. For more

than a century, Inabata's specialized functions have satisfied a vast range of

client requirements through business planning, marketing, manufacturing, and

logistics. Inabata is determined to continue serving as a trusted partner,

meeting the true needs of our customers.

https://newsweb.oslobors.no/message/556062


Redigert 10.03.2022 kl 11:38 Du må logge inn for å svare
zxcvbnm
10.03.2022 kl 11:33 3785

Bergen Carbon Solutions: New letter of intent with Japanese company Inabata Europe GmbH
(Bergen, 10 March 2022): Bergen Carbon Solutions AS (BCS, OSE:BCS) today announces that we have signed a letter of intent with the Japanese company Inabata Europe GmbH (Inabata).

Bergen Carbon Solutions has signed a Letter of Intent with the Japanese company Inabata where the intention is for Inabata to develop business relationship with BCS and purchase of carbon nanofibers (EcoNano) from BCS. Inabata is intended to introduce EcoNano in their different product ranges such as high-performance and engineered thermo plastics, composites, automotive, electronic appliances and other related products. Inabata and BCS agree on introducing BCS EcoNano to their customers in Europe and Japan.


"We continue to work towards becoming a major supplier of our green carbon nanofiber and this new LOI is showing once more the potential in our EcoNano CNF product. Being able to deliver the greenest and most efficient carbon nanomaterials for the growing market is important and at the same time contributing to lower the global CO2 emissions" says CEO Jan B. Sagmo.

“Inabata Europe is committed to driving the revolution of industry and contribute to a greener future. Eco-friendly nanomaterials are key to emerging technologies enabling us to reduce our impact on the planet. We look forward to utilising our network to support Bergen Carbon Solutions in changing our way of life.””
in2deep
10.03.2022 kl 11:55 3713

Nå ser vi tydelig at BCS har et troverdighetsproblem.
Markedet løftet ikke engang på øyenbrynene av en ny LOI.

Nå er det kun penger på bordet som betyr noe!

Vi får håpe vi får noe endelig vedr avtale før sommeren.
nopetter
10.03.2022 kl 11:57 3705

sagmo sitt problem er at han ikke kan levere en pøkk før om ca 12 mnd, ergo blir det svært problematisk å lage noen leveranse avtaler før han vet hvor mye som vil gå til batteri produsentene

der dukket det opp kjøpere på 50,0 nivåene
Redigert 10.03.2022 kl 11:59 Du må logge inn for å svare
VårDitto
10.03.2022 kl 12:03 3694

Det at partneren nå navngis, kan meget vel bety at LOI'en inneholder noen formuleringer av mer juridisk bindende art, hvor I'en representerer omfanget og som sådan ennå er udefinert nok til å klassifisere det som LOI og ikke kontrakt.
rockpus
10.03.2022 kl 12:18 3624

Her tror jeg kanskje du traff spikeren på hodet! Jeg har lenge undret meg på hvordan selskapet skal kunne beregne leveringer, når de har så mange LOI-er og interessenter. Potensialet er ganske sikkert størst når det gjelder batterier. Dermed er det logisk at Sagmo avventer resultatene fra batteritestene som nå forhåpentlig pågår, før han "deler ut" kontrakter. Han har sannsynligvis god grunn til å føle seg sikker på at disse tester blir vellykket! Vi bør vel kunne forvente avklaring innen sommeren?
synste
10.03.2022 kl 12:34 3602

Tenker og at ting henger sammen her. Tror at det fort kan bli kapasitets problem mtp bare 1-2 fabrikker. Når det løsner og kontraktene signeres fortløpende så dukker det nok opp behov for enda flere fabrikker. Forøvrig luksusproblem.
nopetter
10.03.2022 kl 12:38 3671

som jeg skrev igår så er jeg sikker på at den fabrikk satsingen til sagmo må bli utvidet, HVIS de skal levere til panasonic så har de nå 4 giga fabrikker under drift innen 2 års tid. så har han dette selskapet og 4 andre i asia. da er regnestykket enkelt
Londonmannen
10.03.2022 kl 12:54 3635

Jeg tror nok vi alle har fått et noe mer realistisk bilde av hvordan prosessen fremover må bli. Våren 2021 hadde jeg inntryk av at en LOI skulle materialisere seg i en kontrakt i løpet av sommeren/tidlig høst. Men hvordan kunne den det når BCS ikke hadde etablert produksjonen? Den gang hadde jeg også inntrykk av at de skulle levere moduler rundt om i verden som skulle bidra til å redusere CO2 utslippene.

I dag er det ikke leveranser av moduler det er snakk om men produksjon og leveranse av CNF. Da er det innlysende at BCS må danne seg en oversikt over hvor mye CNF de kan påregne å få levert og skalere produksjonen etter det. Når de nå har satt i gang prosessen med å etablere to fabrikker i henholdsvis Mosjøen PG Høyanger, så er nok det på bakgrunn av at de er rimelig sikre på å kunne levere det volum som de to fabrikkene skal produsere. Men de har trolig allerede LOI nok til å kunne skalere opp produksjonen enda mer. Så dagens LOI må sees som del av en prosess til å kartlegge hvor mye CNF de må kunne produsere,

Neste sted blir å få på plass avtakeravtaler knyttet til den enkelte LOI der det kontraktsfestet hvor mye CNF som BCS skal levere. Men disse må komme på plass når de ser at de kan levere produktet. Jeg tror derfor at vi vil se tre søyler stige opp parallelt; første en søyle med LOIer, som allerede er begynt å bli betydelig. Deretter en søyle med avtageravtaler som springer ut av de forskjellige, men ikke nødvendigvis alle, LOIene. Den tredje søylen vil være produksjonskapasiteten til BCS etterhvert som nye fabrikker bygges og settes i drift. Og denne veksten vil begynne å ta virkelig av fra 2023 når første fabrikk begynner å levere CNF.

Det jeg venter på nå er den første avtageravtalen. Men jeg forventer ikke den før i andre halvår 2022. Tar det som en bonus om den kommer før.
Londonmannen
10.03.2022 kl 12:56 3632

Nå tror ikke jeg at BCS blir eneleverandør av CNF til batteriproduksjonen. Panasonic vil nok sikre seg ved at de benytter flere leverandører.
rockpus
10.03.2022 kl 13:13 3569

Bildet vi dannet oss i fjor om at LOI-er skulle materialisere seg i avtaler innen høsten, var jo på direkte bakgrunn av uttalelser fra Sagmo.
Når det gjelder min forventning om avtageravtaler allerede innen sommeren, så er det igjen på bakgrunn av signaler som Sagmo har gitt. At jeg velger å tro på det, skyldes at det er logisk når de nå kan dokumentere at tomtekjøp og finansiering er i boks. For de aktuelle selskaper som ønsker avtaler, er det svært viktig å komme først i køen til BCS!
Londonmannen
10.03.2022 kl 13:20 3645

Det har du nok rett i. Men vi får skrive det på konto for uerfarenhet. Tror nok læringskurven til Stormo har vært bratt.
nopetter
10.03.2022 kl 14:09 3667

ja de har flere leverandører men panasonic har i alle år vært hovedleverandøren til telsa av batterier til elbiler. tesla har også flere som leverer særlig 4680 batteri serien til dem, der er en liten utfordring hvor mange leverandører har dem av "billig CNF" vi vet at LG har en CNF fabrikk etter det jeg leste så ble den satt i drift for ca 18-24mnd siden og de må bruk ren pyrolyse i framstillingsprosessen. CATL leverer og til tesla av samme serien så de må ha en grafen eller CNF leverandør i kina

norvolt i sverige skal bygge en batteri fabrikk for bla volvo og VW, vi vet ikke hva som kan komme derfra

https://www.volkswagen-transportbilar.se/sv/om-oss/transportmagasinet-online/reportage/northvolt-framtidens-batterifabrik.html#:~:text=Northvolt%20Zwei%20b%C3%B6rjar%20att%20byggas,i%20Skellefte%C3%A5%20%C3%A4r%20n%C3%A4stan%20overkligt.%22&text=MEN%20NORTHVOLT%20ETT%20%C3%A4r%20den,och%20det%20sker%20i%20Skellefte%C3%A5.
Redigert 10.03.2022 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
tekna
10.03.2022 kl 14:50 3644

Dette er nok en bekreftelse. Holder for meg. At den ikke stikker på dette, og handles på 50 tallet er utrolig. Men ut fra handelen ser man ar nedsalget er definitivt over.
Slettet bruker
10.03.2022 kl 17:21 3517

Ingolven fikk seg 20.000 nye aksjer 3 kr under salgspris i går. De røk ut 3 kroner mer enn jeg gav for dem igjen. Herlig aksje.
Vurderte å ta nye lodd i sluttauksjoen, men vi får se om roboten til DNB skal ha den ned i 47-48 igjen i morgen. Dette er jo penger på gaten.
tekna
10.03.2022 kl 17:24 3519

Og det tror du på selv? Gikk nesten ikke volum der du hevder å ha solgt i går. Men om du føler deg bedre; gjerne for meg.
Slettet bruker
10.03.2022 kl 17:40 3483

Åh, hvor solgte jeg, og når tid ? Siden du vet dette bedre enn Ingolven selv ?
rockpus
10.03.2022 kl 18:40 3392

Synes du at du bidrar med nyttig info eller vurdering ved å fortelle oss hvor flink du er til å trade?
Slettet bruker
10.03.2022 kl 18:50 3396

Kanskje flere her burde trade. Hjelper ikke å være med fra 30 til 80 to ganger, og jokke mellom 40 og 53 kroner. Da er det vel bedre å få mer omsetning i aksjen som trading gir, og realisere gevinster daglig. INGEN, gjentar INGEN, har blitt fattig av å ta gevinst.

Er det slik at man bare skal skrive hallelujah innlegg, synge "kumbaya my lord" og skrive om at aksjen skal i 500,- på noen avtaler....Er det ingen som har batterier i sine kalkiser, og i det minste kan gjøre en analyse på PE og PB kurs 500 ?

IK
Redigert 10.03.2022 kl 18:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2022 kl 20:24 3257

Så flink du er.. bøyer meg i støvet. Men tror du, med god sikkerhet, blir liggende igjen rullende i støvet en "vakker" dag. På et eller annet tidspunkt innser du smertelig at selv Ingolven vil feile stort.
Slettet bruker
10.03.2022 kl 20:41 3274

Jaja, jeg solgte EQNR for tidlig og, men hva gjorde det når jeg fikk inn 150k på noen dager, 20k aksjer.

Er det Spetalens roboter som hindrer oppgang på slike nyheter som i dag?
Slettet bruker
10.03.2022 kl 21:00 3249

Raske peng, alltid fint. Men og alltid være på hugget, stresse rundt og kanskje føle en selvpåført anger og frustrasjon osv osv.. Ikke helt min gate; jeg har min egen behagelige tilnærming til livet, og tar det også helt med ro da det gjelder BCS. Folk er forskjellige, skal i grunn ikke blande meg i hva du gjør og ikke gjør.

Det er nok mest sannsynligvis det. Den får bare styre på, lite å få gjort med det. Jeg har god tid.
Slettet bruker
10.03.2022 kl 21:04 3304

Har du sett 80 kr to ganger i traderen, og blitt med ned igjen uten å sikre gevinst, Fattern ?

Dersom ja, når selger du ? 500 ?
Redigert 10.03.2022 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2022 kl 21:24 3314

Har blitt med på hver eneste bølge, opp- og nedturer. Har gjort min jobb i forkant og føler meg mer enn trygg nok i det valget jeg har tatt. All inn fra første stund, soleklart.
Jeg selger da jeg har behov for cash, om det blir om 3 år, 5 år. Det vites ikke. Men som sagt, jeg tar livet med ro. En god stund! :-)
tekna
10.03.2022 kl 21:41 3204

Gamefattern,
Synes caset ser bedre og bedre ut jeg også. Får stadig bekreftelser på at dette kan bli en «killer» i tiden fremover..
rockpus
10.03.2022 kl 22:23 2939

Hvor interessant og nyttig tror du forumet hadde blitt, om vi alle bare hadde innlegg om hvor mye vi tjener på trading?

Ingen er forresten garantert fortjeneste bare ved å være langsiktige nok. Men det er samtidig et faktum at svært mange taper i lengden på trading også. Det ene utelukker ikke det andre, og ingen er garantert suksess.
Slettet bruker
10.03.2022 kl 23:18 2866

Har man hodet boltet fast på rett stake og tåler litt moro svingninger, kan dette bli særdeles hyggelig med litt tid. Man ser konturene ganske tydelig.