WWI - Dagens kurs 246, verdier ca kr 551, P/B 0,45

Frodon
WWI 15.02.2022 kl 17:36 27293

WWI er et holdingselskap med mye spennende satsinger, eks grønt satsingen "New Energy". Hovedinntektene kommer fra bilfrakt, hvor ratene har steget betydelig, samtidig som bilproduksjon har gått dårlig. Nå har det snudd. Her er et lite utdrag fra dagens rapport fra Sparebank 1 Markets angående bil salg og produksjon:

"Auto sales are recovering, are ‘just’ 7% below the 2019 level
Sales rose sharply in the US, in EM x China, and probably in China as well"

"Auto production on the way up!
Germany just 4% below the ‘19 level, was down 43%! China is 13% above, from -4%"

Pga lite bygging av nye bilfrakt skip, er det ventet at markedet vil bli meget trangt de neste årene.

WAWI (WWI eier 37,8%) mcap 26,5 milliarder, WWI verdi kr 10,01 milliarder. 12.7.2022 Dnb kursmål kr 110 på WAWI, som priser WWI sin verdi til kr 17,56 milliarder. Mye oppside i WWI hvis Dnb får rett. Dnb har forøvrig kursmål på kr 407 på WWI

TRE - (WWI eier 77%). Treasure sine aksjer i Glovis + cash er verdt ca kr 5,87 milliarder og de har kr 0 i gjeld
Treasure eier 4.125.000 aksjer i Glovis a krw 184.500, dvs ca krw 761.062.500.000, dvs ca usd 580 mill, som gir verdi ca kr 5,75 milliarder
Treasure har ca kr 111 mill i cash
Totale verdier og cash kr 5.87 milliarder,
Treasure har kr 0 i gjeld
Dvs verdi og cash pr aksje kr 27,45

New Energy (grønt satsingen til WWI). Dnb priser dette til usd 393 mill, dvs kr 3,9 milliarder. 31.5.2022 kjøpt de 24% til i NorSea for kr 500 mill (økt fra 75% til 99% eierandel). Verdi totalt kr 4,4 milliarder. Jeg har trukket kr 500 mill fra cash beholdningen til WWI

EWIND (WWI eier 25,66%) mcap 1,8 milliarder, WWI sin verdi kr 461 mill

Reach Subsea ASA (WWI eier 21%) WWI sin eierandel verdt kr 159 mill.

QUBE - WWI eier aksjer i Qube verdt ca kr 676 mill

Marine service - (WWI eier 100%) - verdt ca kr 6,9 milliarder i følge Dnb

The market value non-current financial assets at 31.3.2022 was USD 107 (105-106) million, dvs kr 1.062 millioner

The market value of current financial investments was USD 110 (135-136) million at 31.3.2022, dvs kr 1,092 milliarder

Cash usd 183 mill pr 31.3.2022, dvs kr 1,82 milliarder (kr 150 mill gikk til Reach mars 2022). 31.5.2022 kr 500 mill går til økning av eierskap i NorSea fra 75% til 99%. Dvs totalt cash ca kr 1,167 milliarder

Gjeld pr 31.3.2022 USD 725 million, dvs ca kr 7,19 milliarder
'
Totalt verdier minus gjeld ca kr 24,6 milliarder ink full verdi treasure sine aksjer i Glovis

Dette utgjør verdi på ca kr 551 pr WWI aksje
Dagens kurs kr 246
Det gir en p/b på 0,45 pr dags dato.

Q4 2021 rapporten er ute 17.2.2022
https://newsweb.oslobors.no/message/554212

https://www.wilhelmsen.com/

https://www.wilhelmsen.com/new-energy/

Jeg er aksjonær i WWI og flere av underselskapene de eier
Redigert 20.07.2022 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Frodon
07.07.2022 kl 12:15 4134

Peter Hermanrud og jeg er enige, beste shipping segmentet er bil frakt ;)

https://www.tiktok.com/@finansavisen/video/7115333752422780165?_t=8TchiXRr8Uw&_r=1
Frodon
14.07.2022 kl 22:41 4018

Da har WWI utløst kjøpsignalene igjen. Klarer aksjen å bryte over motstanden på kr 250? Topp 20 aksjonærene øker sin beholdning fortsatt,
Frodon
18.07.2022 kl 20:32 3932

Fra dagens BørsXtra

"Bilfrakt fra Kina har iht Clarksons steget nesten 40% de siste par måneder ettersom covidrestriksjonene blir færre. Forbedringen anses som viktig for bilfraktshipping ettersom Kina blir stadig viktigere i produksjon av elektriske biler. Ratene ligger allerede på høye nivåer takket være fortsatt opphopning i visse havner og skiftende handelsmønstre samt økt kjøp av elektriske biler"

https://www.tradewindsnews.com/ports/chinese-car-carrier-calls-climb-40-as-restrictions-ease/2-1-1262033
Frodon
20.07.2022 kl 10:57 3825

WAWI (WWI eier 37,8%) mcap 26,5 milliarder, WWI verdi kr 10,01 milliarder. 12.7.2022 Dnb kursmål kr 110 på WAWI, som priser WWI sin verdi til kr 17,56 milliarder. Mye oppside i WWI hvis Dnb får rett. Dnb har forøvrig kursmål på kr 407 på WWI

TRE - (WWI eier 77%). Treasure sine aksjer i Glovis + cash er verdt ca kr 5,87 milliarder og de har kr 0 i gjeld
Treasure eier 4.125.000 aksjer i Glovis a krw 184.500, dvs ca krw 761.062.500.000, dvs ca usd 580 mill, som gir verdi ca kr 5,75 milliarder
Treasure har ca kr 111 mill i cash
Totale verdier og cash kr 5.87 milliarder,
Treasure har kr 0 i gjeld
Dvs verdi og cash pr aksje kr 27,45

New Energy (grønt satsingen til WWI). Dnb priser dette til usd 393 mill, dvs kr 3,9 milliarder. 31.5.2022 kjøpt de 24% til i NorSea for kr 500 mill (økt fra 75% til 99% eierandel). Verdi totalt kr 4,4 milliarder. Jeg har trukket kr 500 mill fra cash beholdningen til WWI

EWIND (WWI eier 25,66%) mcap 1,8 milliarder, WWI sin verdi kr 461 mill

Reach Subsea ASA (WWI eier 21%) WWI sin eierandel verdt kr 159 mill.

QUBE - WWI eier aksjer i Qube verdt ca kr 676 mill

Marine service - (WWI eier 100%) - verdt ca kr 6,9 milliarder i følge Dnb

The market value non-current financial assets at 31.3.2022 was USD 107 (105-106) million, dvs kr 1.062 millioner

The market value of current financial investments was USD 110 (135-136) million at 31.3.2022, dvs kr 1,092 milliarder

Cash usd 183 mill pr 31.3.2022, dvs kr 1,82 milliarder (kr 150 mill gikk til Reach mars 2022). 31.5.2022 kr 500 mill går til økning av eierskap i NorSea fra 75% til 99%. Dvs totalt cash ca kr 1,167 milliarder

Gjeld pr 31.3.2022 USD 725 million, dvs ca kr 7,19 milliarder
'
Totalt verdier minus gjeld ca kr 24,6 milliarder ink full verdi treasure sine aksjer i Glovis

Dette utgjør verdi på ca kr 551 pr WWI aksje
Dagens kurs kr 246
Det gir en p/b på 0,45 pr dags dato.
Frodon
20.07.2022 kl 13:00 3812

Da har WWI utløst alle kjøpssignal, dvs MACD, RSI over 50 (som signaliserer økt stigningstakt i aksjen) og alle glid snitt har utløst kjøpssignal

Kursen ligger 4,79% over 20 dagers, 0,14% over 50 dagers, 2,62% over 100 dagers og 11,82% over 200 dagers glidende gjennomsnitt
Frodon
20.07.2022 kl 15:54 3790

Gode nyheter for WWI 🤩 Lurer på hva som skjer med ratene når bil produksjonen tar seg opp og det fortsatt blir bygget lite nye skip 😅

Fra dagens BørsXtra

«BILFRAKT-SHIPPING: Eastern Pacific har fått rate på over 100.000 USD per dag i en 3-måneds periode for et 2015-bygget 6168 ceu fartøy utstyrt med scrubbere . Fartøyet avsluttet nylig en 6-månedsavtale til 40.000 USD per dag»

https://www.tradewindsnews.com/containerships/eastern-pacific-fixes-scrubber-fitted-car-carrier-at-unprecedented-rate/2-1-1262891
abbos
20.07.2022 kl 17:35 3780

Tror nok det er mer å hente i Wawi (Walenius) enn Wwi 😇
Fjellbris
21.07.2022 kl 20:46 3710

Har da tatt plass i WWI med 500 aksjer til snittkurs 246 som også var overskrift på denne tråd til Frodon i vinter ;-)
Satser på at WWI etter koreksjon i vinter / Ukraina krisen, nå er klar til å løfte seg igjennom 250 og etablere seg opp mot kr 500 det neste året😀


Redigert 21.07.2022 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Frodon
21.07.2022 kl 22:01 3695

Velkommen ombord!

Hmm, hvorfor kjøpte du ikke WWI B aksjen?

WILH. WILHELMSEN HOLDING SER. A kr 245
WILH. WILHELMSEN HOLDING SER. B kr 235

Et brudd opp igjennom kr 252 hadde vært fint ;) Det har vært rolig på topp 20 listen i sommer, skulle nesten tro de hadde ferie....men snart er de tilbake, forhåpentligvis ;)

Hva er grunnen til at du kjøpte aksjer her?
Fjellbris
21.07.2022 kl 22:39 3679

Frodon 22.01 : takk for det👍
Hvorfor, sitat fra deg: «Jeg foretrekker WWI som eier 37,8% i WAWI, 77% av Treasure + de har grønt satsing som går med overskudd + de eier 25% av Edda Wind + de eier 21% av Reach + de eier 100% i en del andre selskap som går med fine overskudd. WWI er priset til p/b 0,46»😉
Redigert 21.07.2022 kl 22:42 Du må logge inn for å svare
Frodon
22.07.2022 kl 00:27 3651

Det sitatet skrev jeg vell etter børsen hadde stengt 😜

Se åpningsinnlegget på denne tråden, oppdaterte tallene for noen dager siden
Fjellbris
22.07.2022 kl 09:10 3592

Frodon - jepp har lest og er oppdatert på tråden, inkl. din oppdatering i åpningsinnlegg:
« Dette utgjør verdi på ca kr 551 pr WWI aksje
Dagens kurs kr 246
Det gir en p/b på 0,45 pr dags dato.»
Blir spennende, håper du treffer 100%😀
Frodon
22.07.2022 kl 13:39 3561

Det har skjedd en del siden disse analysene kom ut, håper de blir oppdatert snart ;)

Husk at Dnb har kursmål på kr 110 på WAWI, som WWI eier 37,8% av. WAWI står i kr 63 pr dags dato

Dnb markets har analyse ute fra 6.5.2022 med kursmål på kr 408. Her er et lite utdrag fra analysen:

"Underlying value to materialise

We are positive on the car shipping outlook due to limited fleet growth and greater High & Heavy volumes, which should benefit WWI’s underlying holdings. In our view, this represents considerable upside potential to our current SOTP valuation, should WAWI achieve our target price. Maritime Services has seen good activity levels with a faster recovery, and we still see upside potential on further activity levels"

Pareto sin siste analyse er fra 2.3.2022 med kursmål kr 344. Her er et lite utdrag fra analysen:

«Growth already there – margins will come

Operational revenues are back to pre-Covid levels, even with limited cruise contribution. Margins were lower during the quarter (mostly non-recurring costs), and we make limited estimate changes (WAWI update boosts EPS though). DPS of NOK 7 better than expected, and we see upside for more as WAWI starts paying out. P/NAV ~0.55x when WAWI (and ‘all of shipping’) is hot is too low in our opinion»
Redigert 22.07.2022 kl 13:42 Du må logge inn for å svare
Frodon
22.07.2022 kl 20:52 3517

“China is becoming increasingly important to the global seaborne car trade, with the country’s total seaborne car exports more than doubling year-on-year in 2021 to a record 1.6m cars, or 9% of global seaborne car trade,” Clarksons Research said.

Long-haul exports to Europe have given significant support to vessel demand, the company believes.

“China is quickly becoming a major hub for electric vehicle (EV) manufacturing, with Chinese EV exports increasing by over 150% year-on-year to 500,000 cars in full-year 2021,” it added.

https://www.tradewindsnews.com/ports/chinese-car-carrier-calls-climb-40-as-restrictions-ease/2-1-1262033
freetexx
22.07.2022 kl 20:59 3537

Kjøpte du aksjer her i 2005, så har den 0 utvikling på 17år med unntak av utbytte. Inngang betyr alt
Frodon
23.07.2022 kl 00:17 3500

Har du justert for inflasjon, tilbakekjøp av egne aksjer, sletting av aksjer, utbytter i form av andre aksjer (WAWI og Treasure ble skilt ut) osv?

Hvis du kjøpte aksjer her 23.3.2020 har du over 200% avkastning 😜
Frodon
23.07.2022 kl 09:09 3456

Lars i Aksjesladder snakker om WWI i dagens sending. WAWI sin økning i det siste utgjør en økning i WWI på ca kr 50 pr aksje

1 time, 20 min

https://m.soundcloud.com/user-368296438/oh-snap-shortskroner-og-skrullingrefs
Frodon
29.07.2022 kl 07:58 3236

«Lettelsene i smitteverntiltakene i Kina trekkes frem som særlig positivt for produksjonen av biler og elektronikk.

oppgang ble drevet av et hopp på 14 prosent i bilproduksjonen»

https://e24.no/boers-og-finans/i/nW86Ad/tek-aksjer-trekker-hongkong-boersen-ned
Frodon
29.07.2022 kl 12:43 3229

VJ Invest har økt og økt sitt eierskap i WWI i lang tid

"Varner-brødrene satte ny rekord i aksjemarkedet

Ifølge selskapet hadde det en gevinst på investeringene på 32,1 prosent.

De største bidragsyterne til de gode aksjeavkastningene i fjor var investeringene i selskaper som Protector, Kid, Oda Group Holding, Note, Multiconsult, Wilhelmsen, Alphabet og Kitron"

https://www.dn.no/marked/varner/varner-brodrene-satte-ny-rekord-i-aksjemarkedet-dro-inn-nesten-300-millioner-kroner/2-1-1268342
fjettis
31.07.2022 kl 15:54 3121

TA sier selg. Dette er jo du opptatt av Frodon.
Frodon
31.07.2022 kl 19:10 4135

Tja, det kommer kanskje an på hvilken sikt du ser på ;) WWI har ligget i en stor stigende trend siden mars 2020. Faller aksjen under kr 224, brytes trenden. Kursen er kr 239 nå, etter å ha testen støtten på kr 224 med hell tidligere denne måneden
fjettis
31.07.2022 kl 20:39 4131

Nøytral nå. Men wwib sier selg. Merkelig. Upålitelig
Frodon
31.07.2022 kl 23:17 4094

Det kommer nok an på når du ser og hvilket tidsperspektiv du bruker. Det er blandede tekniske signaler i WWI nå, noen positive og noen negative. Investtech har kjøpsanbefaling

Du la kanskje også merke til denne:

Analyst rating: Strong buy

Det er jo ikke uten grunn. WWI er blant vinnerne ved høy inflasjon, som du kanskje vet? Det er et stort pluss ved høy inflasjon å ha tatt opp en del gjeld til vekst, hvor driften går med fine overskudd i tillegg til at de enkelt kan øke betalingen fra kundene sine når de får høyere kostnader selv…slik som WWI kan
Redigert 31.07.2022 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Frodon
31.07.2022 kl 23:26 4117

«Kjøper aksjer som tjener på inflasjon»

«Jeg holder pusten. Frykten kommer til å ri markedene, sier investor Harald Espedal. Han har lastet opp med aksjer som skal tjene på høyere inflasjon og nevner spesielt Olav Thon, oljeselskap, Wil Wilhelmsen, Storebrand og Bonheur»

https://finansavisen.no/nyheter/finans/2022/06/14/7881511/kjoper-aksjer-som-tjener-pa-inflasjon
Frodon
12.08.2022 kl 12:17 3950

WWI eier 37,8% av WAWI. WAWI har steget 51% siden 6.7.2022. I samme periode har WWI kun steget 10%. WWI møter motstand på kr 252 nå, dagens kurs kr 250. Blir overrasket hvis aksjen ikke bryter opp ;)
Frodon
15.08.2022 kl 22:20 3869

WWI er i modell porteføljen til Investtech, dvs blant de beste case på teknisk analyse på Oslo børs. Aksjen har brutt opp igjennom motstanden på kr 251 og utløst et nytt kjøpssignal. Eneste motstand oppover er kr 280, så det blir første målet nå
Interessert
15.08.2022 kl 23:16 3922

Jeg ser at DnB anslår årets p/e = 3,765 . Det tilsvarer en inntjening på over 25%. Jeg har forstått at denne typen selskaper som driver med litt av hvert, ikke er særlig populære, men det må vel være en slags grense for hvor billig et selskap kan bli? Men det er vel forventede uår som holder prisen nede. For øyeblikket er i hvert fall WWI midt i smørøyet.
Frodon
16.08.2022 kl 14:38 4713

Det virker som aksjen er populær blant dyktige langsiktige investorer, men kanskje ikke populær blant hobby investorer? Jeg har alltid likt slike holding selskap bedre enn fond. Billig ja, eller så hadde jeg aldri kjøpt her 😅 Blir gøy å følge med på WAWI resultatet, om kursen fyker opp på det. Hva tror du?
Interessert
16.08.2022 kl 14:58 4697

Det er jo en aksje som kan gå mye på kort tid. Om det blir nå, vet jeg ikke. Vi får se.
Frodon
16.08.2022 kl 22:17 4635

Fra 11.5.2022 til 7.6.2022 gikk aksjen fra kr 231 til kr 299. Kan håpe på en reprise nå ;) Verdiene ligger der uansett
DividendYield
16.08.2022 kl 22:21 4627

Hva tenker der om wawi resultatet? Godt opp i fra fjoråret, men under forventningene.
Frodon
16.08.2022 kl 22:41 4598

Hehe, alltid gøy med forventningene ;) Hvis en analytiker forventer EBITDA på usd 319 mill og har kursmål kr 110....så leverer selskapet EBITDA på usd 311 mill...hva burde kursmålet være på da? ;) Leste i rapporten at resultatet ble negativt påvirket av urealiserte tap på valuta derivater. Jeg har ikke fått sjekket opp dette enda, men resultatet er til og med 30.6.2022. Hvordan har bevegelsen på valuta vært etter det? Jeg synes jo resultatet er vanvittig bra midt i den krisen bil frakt er i. Husk at produksjon av biler er fortsatt på like lavt nivå som under pandemien og det er nå bil produksjonen holder på å hente seg inn. De neste 18 mnd regner de med høye rater pga lite nye skip blir bygget og det er mangel på skip. Kanskje kursen faller imorgen eller de neste 3 virkedagene hvis markedet faktisk er så skuffet over knall resultatet, men da tenker jeg kjøpsmulighet? Hva tenker du?

Jeg ser også at resultatet ble negativt påvirket av økt drivstoff kostnader. Mye av de ekstra kostnadene får selskapet tilbake fra kundene i de neste kvartalene

Fra Q2 2022 rapporten:

"Fuel surcharge revenue under FAFs increased with USD 40m QoQ countered by a USD 46m increase in fuel expenses. A large portion of the fuel expense increase is expected to be recovered as a surcharge revenue in subsequent quarters"

"FAF (fuel adjustment factor) is a main mechanism to manage fuel price risk in the segment and the main contributor to fuel surcharges revenue. However, the segment has a short-term exposure to the fuel prices since FAF is calculated based on the average fuel price over a historical period and then fixed during an application period, creating a lag effect. As such, in periods of rising fuel prices the segment will not be able to recoup the higher prices through the FAF. Conversely, in periods of falling fuel prices the segment will benefit from higher FAF"
Redigert 16.08.2022 kl 22:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.08.2022 kl 22:42 4598

Var ikke det skuffende da?
Redigert 16.08.2022 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Interessert
16.08.2022 kl 22:52 4584

126 mil $ er ca nesten 500 mil $ annualisert, som er nesten 5 mrd med dagens dollarkurs. Det gir en p/e ca lik 6. Det er bra, men markedet er urolig mht konjunkturene, så det er ikke sikkert vi får en oppgang. WWI er imidlertid ikke priset til selskapets eierandel på dagens kurs. Det blir uansett spennende å se hvordan WWI gjør det i de andre segmentene.
Frodon
16.08.2022 kl 23:04 4556

Legge til at de har ca kr 8 milliarder i cash... Det er helt sykt billig priset sammenlignet med børs selskap generelt, og WAWI går med overskudd....noe veldig mange børs selskap ikke gjør. Stål prisene går ned og verft i Asia senker prisene på nybygg. Får håpe det drøyer lengst mulig før det blir bestilt mye nye skip i bil frakt, da ratene sannsynligvis vil holde seg høye så lenge flåteveksten er negativ.

Ser du på Glovis (der Treasure eier 11% av aksjene), er den aksje kursen på full fart opp igjen etter veldig bra resultater. Treasure aksjen har ikke gått enda. Så der burde det være mer oppside til WWI.

Edda Wind kommer med resultat imorgen, der blir det sikkert skuffelse pga avbestilling av nye skip. Mulig det er priset inn allerede? De tar levering på nye skip i dette kvartalet, da vil jo inntektene øke mye.

Mest spent på WWI resultaten, men som vanlig blir vell overskriftene negative....alltid noen som forventer mye mer, loool
Slettet bruker
16.08.2022 kl 23:16 4537

Tipper det faller godt i morgen, resultat var langt under forventning.
Redigert 16.08.2022 kl 23:16 Du må logge inn for å svare
Kbb
17.08.2022 kl 07:43 4441

Litt dårligere en forventa, men det er tiden framøve prisen skal opp. Ingen grunn til å selge på lenge.
Frodon
17.08.2022 kl 08:17 4412

Dette er fra DN Investor idag

«Bilproduksjonen vil normaliseres ettersom forstyrrelsene i forsyningskjedene avtar og økningen i råvareprisene har falt ytterligere», skriver Capital Economics»
Slettet bruker
17.08.2022 kl 09:08 4364

Som forventet, disse ww selskapene er det bare å holde seg langt unna, er så over opphausset at det ligner ikke noe annet.
Redigert 17.08.2022 kl 09:09 Du må logge inn for å svare
Frodon
17.08.2022 kl 09:15 4351

Må si jeg er skuffet over Edda Wind, som skulle få 2 nye skip tidlig i august 2022, også melder de 17.8.2022 at de skipene er forsinket og blir levert i Q1 2023. De må jo ha visst lenge at de 2 skipene er forsinket? Aksjen har allerede falt mye, har noen visst mer enn andre? Slikt liker i hvert fall jeg dårlig

WAWI overreaksjon idag? Vente 2 dager til med kjøp?
Slettet bruker
17.08.2022 kl 09:21 4336

Er vel bedre å holde seg til GCC tenker jeg.
Redigert 17.08.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2022 kl 10:27 4276

Syns faktisk dette fallet er så overdrevet at jeg kjøper litt på 64,5, men her blir jeg ikke lenge
Selv om Gcc er et langt bedre case
Redigert 17.08.2022 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
17.08.2022 kl 11:13 4229

Måtte selge ut i brak Frodon, beklager det, aksjen skal vel ned til 50 lappen igjen.
Denne aksjen er hausset opp i skyene som du vet, selv Nas gjør det jo bedre på børs.
Redigert 17.08.2022 kl 11:14 Du må logge inn for å svare
Interessert
17.08.2022 kl 11:46 4190

Alt er i utgangspunktet interessant, men gcc tjente bare 2 mil UDS i q1. Er det noen spesiell grunn til de dårlige resultatene?
Slettet bruker
17.08.2022 kl 12:00 4168

Ja, de rapporterer på gamle avtaler/ rater, men som nå fortløpende fornyes på langt bedre rater, slik er ståa i Gcc, du vil få en kolosal vekst på inntjening i motsetning til Wawi som allerede er priset langt over kolosal inntjening,
Da får en slike reaksjoner når forventningene er så store, i Gcc er de vel fraværende, for det er ikke omsatt aksjer omtrent siste 3 måneder, i motsetning til Wawi og Hauto som er hausset i skyene av analytikere.

Wawi gikk fra 8 kroner til 80 kroner.
Da Gcc gikk på børs rundt 50 lappen, langt under Nav hadde allerede Wawi steget 500%.
Som Morten Astrup sa den gang i starten på året, jeg kjøper Gcc pga åpen eier struktur og pga at de andre aksjene allerede har steget mye, prisingen av Gcc er krise prising.
https://www.dn.no/bors/morten-astrup/gram-car-carriers/shipping/arets-forste-borsnotering-gram-car-carriers-stiger-forsiktig-hjornesteinsinvestor-morten-astrup-mener-han-kom-inn-pa-kriseprising/2-1-1144411
Redigert 17.08.2022 kl 12:03 Du må logge inn for å svare
Interessert
17.08.2022 kl 12:49 4123

Takk for det. Må se litt nærmere på tallene.
Slettet bruker
17.08.2022 kl 14:55 4066

Wallenius Wilhelmsen-aksjen nedjusteres til 80 kroner aksjen
Clarksons Platou Securities nedjusterer kursmålet på Wallenius Wilhelmsen til 80 kroner fra tidligere 85 kroner per aksje, samtidig som det opprettholdes en kjøpsanbefaling.
Slettet bruker
18.08.2022 kl 09:10 3925

Ned bare 15 kroner på 2 dager, hvor mange milliarder i fall?

Klarte ikke holde kjøps knappen unna 61 kroner
Slettet bruker
18.08.2022 kl 09:32 3902

50 kroner oppside bør da være attraktivt , Wawi er overhode ikke min favoritt i segmentet, det er Gcc, men dette fallet i Wawi vi nå ser, det er tull og det er langt overdrevet, denne aksjen stiger nok sakt men sikkert opp på 75 kroner igjen.


WAWI: SEB NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 110 FRA 120
18.8.2022 08:36 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): SEB nedjusterer sitt kursmål på Wallenius Wilhelmsen til 110 kroner fra tidligere 120 kroner. Kjøpsanbefalingen fastholdes.
Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset torsdag.

"Våre forrige estimater ser for optimistiske ut i lys av andrekvartalsrapporten, derfor nedjusterer vi våre estimater for fraktrater med 4 prosent for andre halvdel av 2022 og med 2 prosent for 2023/24, og vi nedjusterer våre estimater for logistikksegmentet for 2022. Våre EPS-estimater for 2023-2024 er redusert med 11 prosent og 9 prosent", heter i oppdateringen.

Junaid Razak finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 22 00 11 55
Redigert 18.08.2022 kl 10:13 Du må logge inn for å svare