GCC - Supersyklus / SHIPPING
GCC - Gram Car Carriers hadde første handelsdag i slutten av januar på Euronext. Kursen har siden det steget jevnt.
Sjekk ut presentasjon av selskapet (company presentation), som ein ser er det ein supersyklus på gang i segmentet og ratene peker oppover. Fra Februar 2022:
https://mb.cision.com/Main/20956/3509480/1537065.pdf
GRAM CAR CARRIERS: Tilrettelegger Fearnley initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 150. Meglerhuset mener dagens Net Asset Value per aksje er NOK 75.
Informativ artikkel fra Tradewinds:
https://www.tradewindsnews.com/insight/200-new-car-carriers-needed-to-2030-after-years-of-underinvestment/2-1-1122236
Les deg opp, gjer dine vurderinger - her kan ein komme tidlig inn i eit selskap som kommer til å tjene gode penger i årene som kommer.
Sjekk ut presentasjon av selskapet (company presentation), som ein ser er det ein supersyklus på gang i segmentet og ratene peker oppover. Fra Februar 2022:
https://mb.cision.com/Main/20956/3509480/1537065.pdf
GRAM CAR CARRIERS: Tilrettelegger Fearnley initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 150. Meglerhuset mener dagens Net Asset Value per aksje er NOK 75.
Informativ artikkel fra Tradewinds:
https://www.tradewindsnews.com/insight/200-new-car-carriers-needed-to-2030-after-years-of-underinvestment/2-1-1122236
Les deg opp, gjer dine vurderinger - her kan ein komme tidlig inn i eit selskap som kommer til å tjene gode penger i årene som kommer.
Redigert 21.02.2022 kl 06:33
Du må logge inn for å svare
Pølsebua
18.08.2022 kl 20:05
3364
Bra Longsitinbulk. Jeg har vært litt off et par dager og ikke fått med meg disse nyhetene. Jeg har også kun gcc innen bilfrakt fordi de betaler mest utbytte. Skal sitte i ro her noen år og regne på yield av opprinnelig investert kapital. Gleder meg til i morgen.
Wian
18.08.2022 kl 22:18
3677
Blir spennende i morgen ja. Forstod at det var forsinkelser i havnene og dermed mindre effektiv bruk av båtene som var Wavi sitt skjær i sjøen på Q2. Kan Gcc ha opplevd det samme? I såfall er jeg mer spent enn nødvendig er for morgendagen..
Eventuell ineffektivitet og forsinkelser i havner berører ikke Gcc i slik grad som Hauto/Wawi, ikke dyr bunkers eller.
Men, ser enkelte rapporterer valuta smeller på sin gjeld.
Vel, svaret får vi i morgen.
Men, ser enkelte rapporterer valuta smeller på sin gjeld.
Vel, svaret får vi i morgen.
Redigert 18.08.2022 kl 22:56
Du må logge inn for å svare
Pølsebua
19.08.2022 kl 08:12
3598
Resultatet tikker oppover. Utbyttet øker. Potensialet er imidlertid svært mye høyere. Ser ut som fire båter skal ha nye kontrakter fra nyåret. Store skip som plutselig får tregangeren i inntjening. Da fosser pengene inn. Denne rapporten viser at det går som planlagt, men at det er noen kvartaler igjen til monsterinntektene.
Dette er en no brainer.
De er utsolgt for 2022, kvartalene vil bli bedre og bedre
Ila q3-22 får en inn 4 skip som går på ny 20% høyere rate, i q4-22 får en inn 2 storinger på 30% høyere rate.
I slutten av 2022 q4 skal 4 skip fornye rate, q1-23 skal 2 skip fornye.
Resultatene vil bli bedre å bedre kvartal for kvartal og i slutten av 2023 vil dette se helt fantastisk ut.
Når en ser Viking Passama bli sluttet på 33 000 dollar til 2028 skjenner en hvor dette potensielt kan ende,dette blir ei dividende ku.
Dividendene kan virke flaue nå, likevel en ca 150% vekst i dividende fra q1-22, da var aksjen i 120 inndrag.
men dette er bare starten, her blir det gradvis vekst hvert kvartal fremover hele vegen på bunnlinjen.
Redigert 19.08.2022 kl 08:54
Du må logge inn for å svare
canarias
19.08.2022 kl 09:00
3530
Det er de store skipene som virkelig legger igjen på bunnlinjen, vi har stor oppside i vente.
Black Peter
19.08.2022 kl 09:56
3491
Jeg forventer at det strammer seg til ytterligere utover høsten, da f.eks VW `s konsernssjef i sommer uttalte at halvlederproblematikken i H2 er løst. Dette vil øke produksjonen og videre etterspørsel av tonnasje uavhengig av bilsalget. Fortsatt veldig lang ventetid på nybiler mot normalt.
Black Peter
05.09.2022 kl 19:59
3187
2 nye kontrakter idag, 35000usd/day for 4200c er 15% høyere enn forrige TC. Da mangler bare de 3 største båtene i puslespillet. Jeg har oppjustert 6700c båtene fra 42000 til 51000 i regnearket på forventet TC/5year, MEN det kan godt bli enda høyere.
GCC må være det beste du kan få av risikojustert avkastning på børs currently!.
Utbytte neste 4 kvartaler blir ca. kr 1,69 kr 2,02 kr 3,56 kr 4,13. Det er bare 1år til, og vi har gjerne P/E på 7 og 235kr i kurs.
Antar Pareto kommer med økt kursmål i morgen tidlig, som vil nærme seg 200NOK, så kjøpte mer på slutten i dag.
Hvorfor kjøpe lodd på ose når vi kan kjøpe dette papiret? Lykke til! :)
Gram Car Carriers signs TC contracts for Viking Diamond and Viking Ocean
Oslo, 5 September 2022: Gram Car Carriers ASA ("GCC") is pleased to announce
that the company has signed two five-year timecharter contracts with a major
operator for the mid-size vessels Viking Diamond (4,200 CEU) and Viking Ocean
(4,200 CEU), adding a total of USD 127.8 million of future revenue to the
contract backlog.
The charters are structured with a tapered dayrate profile, starting at USD
50,000 per day per vessel for year one, before declining stepwise to USD 20,000
per day per vessel for year five.
GCC må være det beste du kan få av risikojustert avkastning på børs currently!.
Utbytte neste 4 kvartaler blir ca. kr 1,69 kr 2,02 kr 3,56 kr 4,13. Det er bare 1år til, og vi har gjerne P/E på 7 og 235kr i kurs.
Antar Pareto kommer med økt kursmål i morgen tidlig, som vil nærme seg 200NOK, så kjøpte mer på slutten i dag.
Hvorfor kjøpe lodd på ose når vi kan kjøpe dette papiret? Lykke til! :)
Gram Car Carriers signs TC contracts for Viking Diamond and Viking Ocean
Oslo, 5 September 2022: Gram Car Carriers ASA ("GCC") is pleased to announce
that the company has signed two five-year timecharter contracts with a major
operator for the mid-size vessels Viking Diamond (4,200 CEU) and Viking Ocean
(4,200 CEU), adding a total of USD 127.8 million of future revenue to the
contract backlog.
The charters are structured with a tapered dayrate profile, starting at USD
50,000 per day per vessel for year one, before declining stepwise to USD 20,000
per day per vessel for year five.
canarias
06.09.2022 kl 09:14
3092
Fint innlegg Black Peter.
GRAM CAR CARRIERS vil være hos Pareto neste torsdag, tror det er enkelt nå å regne kursmål 200 pluss.
GRAM CAR CARRIERS vil være hos Pareto neste torsdag, tror det er enkelt nå å regne kursmål 200 pluss.
Black Peter
06.09.2022 kl 10:36
3057
Good to know.
Jeg gjorde en feil i går, la inn 35k for alle år, men det er feil. Det skal være nedtrappende med 50000/425000/35000/275000/20000 over perioden.
Utbytte blir da (minimum 50%)kr 1,69 kr 2,02 kr 4,01 kr 4,58 . Pris P/E 7 blir da 260kr.
Men, check this out:
Bruker vi samme TC profil på de største båtene som på Viking Ocean /Diamond og antar 50.000usd/day som er å forvente minimum, får vi 70000/60000/50000/40000/30000.
Utbytte blir da over 5kr kvartalet f.o.m. Q2 2023 vi får en P/E 7 på 305kr! :)
kr 1,69 kr 2,02 kr 4,58 kr 5,45
.....
Jeg gjorde en feil i går, la inn 35k for alle år, men det er feil. Det skal være nedtrappende med 50000/425000/35000/275000/20000 over perioden.
Utbytte blir da (minimum 50%)kr 1,69 kr 2,02 kr 4,01 kr 4,58 . Pris P/E 7 blir da 260kr.
Men, check this out:
Bruker vi samme TC profil på de største båtene som på Viking Ocean /Diamond og antar 50.000usd/day som er å forvente minimum, får vi 70000/60000/50000/40000/30000.
Utbytte blir da over 5kr kvartalet f.o.m. Q2 2023 vi får en P/E 7 på 305kr! :)
kr 1,69 kr 2,02 kr 4,58 kr 5,45
.....
canarias
06.09.2022 kl 15:33
3019
Vi har mye bra å se frem til Black Peter.
De store båtene er det veldig få av globalt så ratene der vil sannsynligvis kunne bli ekstremt bra for oss aksjonærer og selskapet.
Gram Car Carriers vil ha meget gode kort på hånden når de snart skal forhandles.
Pareto har energikonferanse neste uke den 14 og 15 og presentasjon av GRAM Car Carriers ser ut til å bli den 15 september.
De store båtene er det veldig få av globalt så ratene der vil sannsynligvis kunne bli ekstremt bra for oss aksjonærer og selskapet.
Gram Car Carriers vil ha meget gode kort på hånden når de snart skal forhandles.
Pareto har energikonferanse neste uke den 14 og 15 og presentasjon av GRAM Car Carriers ser ut til å bli den 15 september.
canarias
09.09.2022 kl 06:18
2918
Nytt innsidekjøp i GRAM Car Carriers på 31138 aksjer kurs 118.
Dividender og etterspørsel vil bli sterkt økende fremover.
Dividender og etterspørsel vil bli sterkt økende fremover.
Veldig pene regnestykker du har, og jeg er på lang veg enig.
Trolig er du noe for optimistisk på PE, jeg tror en PE på ca 5 , ja jeg vet det er lavt men det er slik markedet priser slike aksjer i dag.
Ja det er også lavt i et bilfrakt rederi der avtalene er lange, men slik er det.
Selv med meget lave forventninger vil en lett se en dobbling i dette papiret, og ja , dividendene blir også meget pene i 2023
Dagens dividender er litt flaue, men det er i 23 de øker noe voldsomt.
Innside kjøp på 118 bekrefter bare det vi ser, at denne er for billig på 120 kroner.
Aksjen er omtrent uendret siden mars,det er nok like før vi får et skikkelig rykk i aksjen her og en reprising opp mot 200 kroner og oppgraderinger av aksjen på løpende bånd fra meglere.
Trolig er du noe for optimistisk på PE, jeg tror en PE på ca 5 , ja jeg vet det er lavt men det er slik markedet priser slike aksjer i dag.
Ja det er også lavt i et bilfrakt rederi der avtalene er lange, men slik er det.
Selv med meget lave forventninger vil en lett se en dobbling i dette papiret, og ja , dividendene blir også meget pene i 2023
Dagens dividender er litt flaue, men det er i 23 de øker noe voldsomt.
Innside kjøp på 118 bekrefter bare det vi ser, at denne er for billig på 120 kroner.
Aksjen er omtrent uendret siden mars,det er nok like før vi får et skikkelig rykk i aksjen her og en reprising opp mot 200 kroner og oppgraderinger av aksjen på løpende bånd fra meglere.
Redigert 09.09.2022 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
canarias
09.09.2022 kl 21:51
2803
Det begynner å stramme seg til i GRAM Car Carriers, det er for lite bilskip tilgjengelig så kursen vil tikke oppover.
Det er også veldig få verft som er kapitable til å bygge bilskip.
Jeg gleder meg til de store Panamax skipene vi har skal ut på kontrakt,
GCC har meget gode kort på hånden der.
Det er også veldig få verft som er kapitable til å bygge bilskip.
Jeg gleder meg til de store Panamax skipene vi har skal ut på kontrakt,
GCC har meget gode kort på hånden der.
canarias
11.09.2022 kl 21:16
2645
Fin bull artikkel som kommer om Gram Car Carriers i morgendagens Finansavis
På tide denne får litt oppmerksomhet igjen, men den veksten som kommer i inntjening her 2023 kontra 2022, er nok dette ganske sikkert et av de beste shipping casene en finner på Oslo børs .
Sikret seg kontrakter for over 3,8 milliarder siden de gikk på børs, markeds cap 3,5 milliarder.
Og det skal komme mange fler kontrakter i tiden fremover, blir utvilsomt ei dividende ku,
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/11/7925200/gram-car-carriers-fra-emisjonsfiasko-til-borsvinner
Sikret seg kontrakter for over 3,8 milliarder siden de gikk på børs, markeds cap 3,5 milliarder.
Og det skal komme mange fler kontrakter i tiden fremover, blir utvilsomt ei dividende ku,
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/11/7925200/gram-car-carriers-fra-emisjonsfiasko-til-borsvinner
Redigert 12.09.2022 kl 00:16
Du må logge inn for å svare
Begriper ikke denne laggingen i Gcc, når Hauto og Wawi går.
Gcc er det beste caset
Gcc er det beste caset
Kan du forklare meg hvorfor GCC er det beste caset? GCC leverer utbytte-yield på rundt 3% (12mnd). Hauto leverer utbytte-yield på minimum 8% (12mnd).
Bruker Q2 tall for begge selskapene og finner:
HAUTO: EV/EBITDA 2022 = 2.5, EV/resultat 2022: 4.7, P/E 3.5.
GCC: EV/EBITDA 2022 = 8.6, EV/resultat 2022: 26, P/E 16,3.
Så enten er CGG overpriset, eller så er Hoeg underpriset. Eventuelt er det som jeg tror: CGG er priset der den skal/litt overpriset og Hoeg er kraftig underpriset. Vi har jo tidligere hatt diskusjoner rundt Shelf og Borr longsitinbulk, og der vant matematikken til slutt, så lurer på om den ikke vinner her også.
Bruker Q2 tall for begge selskapene og finner:
HAUTO: EV/EBITDA 2022 = 2.5, EV/resultat 2022: 4.7, P/E 3.5.
GCC: EV/EBITDA 2022 = 8.6, EV/resultat 2022: 26, P/E 16,3.
Så enten er CGG overpriset, eller så er Hoeg underpriset. Eventuelt er det som jeg tror: CGG er priset der den skal/litt overpriset og Hoeg er kraftig underpriset. Vi har jo tidligere hatt diskusjoner rundt Shelf og Borr longsitinbulk, og der vant matematikken til slutt, så lurer på om den ikke vinner her også.
Redigert 12.09.2022 kl 12:04
Du må logge inn for å svare
Kjære vene, har argumentert for dette gang på gang på disse trådene.
Gcc får en eksplosiv vekst i 2023 kontra 2022, dagens flaue dividender kan du gange opp med 5 mot slutten av 2023/2024
En tilsvarende vekst kan du bare glemme i Hauto Pg Wawi.
Gcc banker allerede i dag Wawi på dividender, om et år passerer Gcc Hauto på dividender/ opp mot dagens aksje kurser.
Sett deg i det minste ´litt´ inn i caset før du lurer,.
Tror du ikke hva jeg skriver, så les f.eks hva Black Petter sier over, tror du ikke på Black Petter, gjør din egen hjemme lekse.
du finner alle opplysninger i rapportene, antall åpne skip som skal fornyes fremover, og hva som allerede er fornyet, uten at de nye slutningene vises på nåværende kvarts rapporter.
Gcc får en eksplosiv vekst i 2023 kontra 2022, dagens flaue dividender kan du gange opp med 5 mot slutten av 2023/2024
En tilsvarende vekst kan du bare glemme i Hauto Pg Wawi.
Gcc banker allerede i dag Wawi på dividender, om et år passerer Gcc Hauto på dividender/ opp mot dagens aksje kurser.
Sett deg i det minste ´litt´ inn i caset før du lurer,.
Tror du ikke hva jeg skriver, så les f.eks hva Black Petter sier over, tror du ikke på Black Petter, gjør din egen hjemme lekse.
du finner alle opplysninger i rapportene, antall åpne skip som skal fornyes fremover, og hva som allerede er fornyet, uten at de nye slutningene vises på nåværende kvarts rapporter.
Redigert 12.09.2022 kl 16:19
Du må logge inn for å svare
Du lurte på hvorfor GCC henger bak Hoeg, og jeg forklarer deg med tall at det ikke stemmer helt. Dersom man bruker utbytteprognosene til Black Peter vil GCC ha utbytte-yield på ca 9,1% i 2023. De tallene er basert på at 50% av overskuddet gis i utbytte. Dersom Hoeg gir ut 50% av overskuddet leverer de utbytte-yield på 14% allerede i dag, og mer skal det bli i 2023! Så det du sier er direkte feil hvis man bruker Black Peter sine prognoser for 2023. Det er helt åpenbart at GCC ikke henger bak i utvikling i forhold til Hoeg.
Redigert 12.09.2022 kl 17:42
Du må logge inn for å svare
canarias
13.09.2022 kl 07:30
2528
Nytt innsidekjøp i GCC i går på kurs 124,77
Får vi panamax skipene våre på gode kontrakter som det ligger an til vil dividenden sannsynligvis kunne økes til over 50% I 2023.
Får vi panamax skipene våre på gode kontrakter som det ligger an til vil dividenden sannsynligvis kunne økes til over 50% I 2023.
Black Peter
13.09.2022 kl 10:40
2483
Direkteavkastning skal ligge på ca. 16% for GCC i 2023 basert på kurs 127kr.
Jeg kikket litt på Autoliners sist etter forrige kvartals svært gode tall, de leverte bra. Jeg har ikke sett like mye på det caset. GCC har en P/E på 3 basert på estimerte 2023 tall, og her er nesten alle tall kjent (lett å regne på)og for 5-6 år frem i tid. Videre har ikke Hauto den samme utbyttekapasitet som GCC slik jeg vurderer det, det er stor forskjell på minimum 50% og 30%, men dette kan selvsagt endre seg fremover.
Ser du kurser på 80-120kr for Autolines på 12mnd sikt? Det gjør ikke jeg, så økte i GCC i forrige uke.
Lykke til, synes begge er gode kjøp, WAWI brukes til trading :)
Jeg kikket litt på Autoliners sist etter forrige kvartals svært gode tall, de leverte bra. Jeg har ikke sett like mye på det caset. GCC har en P/E på 3 basert på estimerte 2023 tall, og her er nesten alle tall kjent (lett å regne på)og for 5-6 år frem i tid. Videre har ikke Hauto den samme utbyttekapasitet som GCC slik jeg vurderer det, det er stor forskjell på minimum 50% og 30%, men dette kan selvsagt endre seg fremover.
Ser du kurser på 80-120kr for Autolines på 12mnd sikt? Det gjør ikke jeg, så økte i GCC i forrige uke.
Lykke til, synes begge er gode kjøp, WAWI brukes til trading :)
Black Peter
13.09.2022 kl 10:44
2471
Jeg tror det er sannsynlig at Panamax blir sluttet i god tid før Q3, det kan komme i morgen. Spennende!
Tror å på økte utbytter på sikt, men er også spent på om de gjør lignende avtaler med høyere rater de første årene? Det gjør det også lettere med større utbytter(og kurs).
Aldri vært borti et case med så lav risikojustert avkastning, ikke som jeg kommer på hvertfall...
Tror å på økte utbytter på sikt, men er også spent på om de gjør lignende avtaler med høyere rater de første årene? Det gjør det også lettere med større utbytter(og kurs).
Aldri vært borti et case med så lav risikojustert avkastning, ikke som jeg kommer på hvertfall...
Mulig jeg misforstod det du skrev, Black Peter. Men for å oppklare: hva har du i estimert utbytte per kvartal i 2023? Vi kan uansett være enige om at segmentet er bra, og begge selskapene kommer til å levere god direkteavkastning. Jeg synes pdd at Hoeg er billigere priset, men det kan jo endre seg senere. Jeg har 12mnd kursmål Hoeg på 85kr👍
Det som er udiskutabelt er at Gcc sine kvartaler vil vokse, og i 2023 får en en voldsom vekst i de kvartvise estimatene,det skal også sluttes nye skip i 2023, så veksten vil fortsette til 24/25
Jeg kan ikke se at Hlng skal kunne klare noe tilsvarende.
I takt med at gjeld betales ned i Gcc, så kan jeg ikke se at dividende graden skal fortsette med 50%, det bør være rom for opp mot 75% etter som mer tonnasje låses inn , på disse lange avtalene.
Dette caset er en no brainer og som du påpeker, et case jeg ikke klarer se vesentlig risk i, ikke før en er ute i 2025 når det kanskje topper
Jeg kan ikke se at Hlng skal kunne klare noe tilsvarende.
I takt med at gjeld betales ned i Gcc, så kan jeg ikke se at dividende graden skal fortsette med 50%, det bør være rom for opp mot 75% etter som mer tonnasje låses inn , på disse lange avtalene.
Dette caset er en no brainer og som du påpeker, et case jeg ikke klarer se vesentlig risk i, ikke før en er ute i 2025 når det kanskje topper
Hva mener du med HLNG? Hvis det er LNG vs bilfrakt du diskuterer, så skjønner jeg at du er forvirret. Hoeg AUTOLINERS skal også vokse og får nye skip i 24. Hvis ratene stiger, ja så går begge sjappene bra. Du lurte fortsatt på hvorfor GCC «lagger» bak, og det gjør de ikke. De ligger faktisk foran Hoeg hva gjelder multippler. Så per dags dato er Hoeg latterlig mye billigere priset. Men siden du mener GCC skal vokse så vanvittig mye mer, så gir det kanskje mening da at GCC er priset på litt høyere multippler, eller hva tenker du long/short? Husk at Hoeg betalte utbytte for første gang dette kvartalet, så utbytte-policyen der er ikke helt satt. Kan like så gjerne komme 75% der og. Uansett er nok begge verdipapirene et bra bet inn mot 2024/25.
Redigert 13.09.2022 kl 11:25
Du må logge inn for å svare
Klarer de det, så er det knallbra! Vi får se om ett år hvilket selskap som har gått mest, men begge to er solide selskap i et oppadgående marked. Jeg ser bare at Hoeg er billigst priset på nåværende tidspunkt, og har handlet deretter. Du får ha lykke til BP👍
Black Peter
13.09.2022 kl 14:23
2355
Ja det blir spennende, her blir det utbytter - fy faen!
Du også :)
Du også :)
canarias
13.09.2022 kl 15:17
2333
Black Peter skrev 5-6kr pr. kvartal i 2023
Kan fort bli 5-6 kroner i kvartalet ja fra 2023,
da er det ikke mange årene før hele kostprisen av aksjene er betalt.
Vi har uansett de beste forutsetninger fremover for både gode dividender og økende kurs.
da er det ikke mange årene før hele kostprisen av aksjene er betalt.
Vi har uansett de beste forutsetninger fremover for både gode dividender og økende kurs.
Redigert 13.09.2022 kl 15:18
Du må logge inn for å svare
canarias
13.09.2022 kl 16:09
2312
Gram Car Carriers er invitert til Pareto Securities sin store Energikonferanse og vil holde sin presentasjon torsdag den 15/9 kl.11.30.
Her vil det bli bra guiding fremover, og kanskje får vi litt nyheter også.
Her vil det bli bra guiding fremover, og kanskje får vi litt nyheter også.
canarias
14.09.2022 kl 08:59
2227
Black Peter skrev Ja det blir spennende, her blir det utbytter - fy faen! Du også :)
Nytt innsidekjøp I går også 18418 aksjer på kurs 128,00
Redigert 14.09.2022 kl 09:00
Du må logge inn for å svare
Så du trodde ikke dette var noe særlig til aksje nei:-)
Redigert 14.09.2022 kl 16:24
Du må logge inn for å svare
Du er så ute av diskusjonen at jeg må le. Jeg spurte deg hvorfor du mener GCC er det beste caset når tallenes tale tydelig beviser at Hoeg Autoliners er soleklart billigst (kanskje lese navnet to ganger så vi unngår LNG misforståelsen igjen). Men du har ikke klart å gi meg et svar enda. BP gav et bra svar om utbytteprognosene hans/hennes, men det er kun prognoser. De faktiske tallene sier sitt. Vi kan diskutere segment, men der er vi helt enige long(short). Blir samme diskusjon som vi hadde for noen måneder siden i Shelf vs Borr. Segmentet er knallbra, men Shelf var og er billigst.
Jeg har gitt deg et svar på hvorfor, men du vil ikke lytte.
veksten i Gcc kommer til å overgå Hauto i mente i kvartalene fremover.
Når en estimerer pris og bruker dagens kvartals tall til grunn, da ser jeg egentlig ingen grunn til å diskutere dette videre med deg, for da vil du ikke ta poenget, eventuelt ikke skjønner poenget.
Du får ikke en exsplosiv vekst i kvartalene i Hauto fremover, da må i så måte dagen rater eksplodere, noe jeg definitivt ikke tror noe på.
Holder dagens rater seg får en en eksplosiv inntjenings vekst i Gram fra 22-23-24, da får en også vekst i aksje kursen, derfor sitter jeg her og ikke i Hauto, Høgh som jeg ellers også har lite til overs for.
Hlng var en kjapp skrivefeil, som vi alle vet robbet Høgh familien og bløffet sine med aksjonærer i det selskapet, tok det av børs rett før Lng markedet eksploderte, samme lekse i Usa med Hmlp, aksjonærene blir robbet av hovedeier der også, de folkene får ikke mine investor penger, det gjør Gram.
veksten i Gcc kommer til å overgå Hauto i mente i kvartalene fremover.
Når en estimerer pris og bruker dagens kvartals tall til grunn, da ser jeg egentlig ingen grunn til å diskutere dette videre med deg, for da vil du ikke ta poenget, eventuelt ikke skjønner poenget.
Du får ikke en exsplosiv vekst i kvartalene i Hauto fremover, da må i så måte dagen rater eksplodere, noe jeg definitivt ikke tror noe på.
Holder dagens rater seg får en en eksplosiv inntjenings vekst i Gram fra 22-23-24, da får en også vekst i aksje kursen, derfor sitter jeg her og ikke i Hauto, Høgh som jeg ellers også har lite til overs for.
Hlng var en kjapp skrivefeil, som vi alle vet robbet Høgh familien og bløffet sine med aksjonærer i det selskapet, tok det av børs rett før Lng markedet eksploderte, samme lekse i Usa med Hmlp, aksjonærene blir robbet av hovedeier der også, de folkene får ikke mine investor penger, det gjør Gram.
Redigert 14.09.2022 kl 17:13
Du må logge inn for å svare
canarias
14.09.2022 kl 20:50
2047
Black Peter skrev Ja det blir spennende, her blir det utbytter - fy faen! Du også :)
I morgen holder GRAM CAR CARRIERS presentasjon på Pareto sin store Energikonferanse.
Vi gleder oss.
Nå i kveld kom det enda en melding om nytt innsidekjøp på 35914 aksjer til kurs 128,14.
Vi gleder oss.
Nå i kveld kom det enda en melding om nytt innsidekjøp på 35914 aksjer til kurs 128,14.
Jeg ser bare ikke noe konkret i det du skriver. Det har jeg vel egentlig aldri gjort, fordi du snur jo i meningene dine på flekken. Hvor kommer denne veksten din fra som skal forsvare den høye differansen i prising? Siste kursmål på GCC var vel 150kr, mens Hoeg har 65kr. Altså vesentlig bedre oppside i Hoeg. I motsetning til deg er jeg nyansert nok til å se at 5kr per kvartal er bra (HVIS det slår inn). Ellers positivt med innsidekjøp. Du får ha lykke til med tradingen longshot!
Takk for det,
lykke til i Hauto
Dette er de folkene du investerer i der.
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/15/7930314/tok-hoeegh-lng-privat-i-fjor?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/15/7929261/hoeegh-lng-overtar-partners-selskapet-stikk-rent-sjoroveri-mener-fondsforvalter
lykke til i Hauto
Dette er de folkene du investerer i der.
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/15/7930314/tok-hoeegh-lng-privat-i-fjor?internal_source=sistenytt
https://www.finansavisen.no/nyheter/shipping/2022/09/15/7929261/hoeegh-lng-overtar-partners-selskapet-stikk-rent-sjoroveri-mener-fondsforvalter
Redigert 16.09.2022 kl 23:06
Du må logge inn for å svare
Stoltzen
20.09.2022 kl 08:53
1754
Pareto • GCC – Gram Car Carriers just announced a 5Y TC for the 6.7k CEU panamax ‘Viking Adventure’ (2015-built) at USD 60k/day on average with start-up in Q1’23. This yields EBITDA of USD ~100m over the contract period vs. our quoted value of USD 72m in our lagging NAV of NOK 176/sh. We assumed 3Y TCs for USD 45k/day so clearly upside here, with USD 60k/day for the remaining three panamaxes coming open next year yielding EPS of NOK ~50 in 2024. GCC also secured a two-year extension for the 4.2k CEU mid-size ‘Viking Coral’ (2011-built) at USD 35k/day with start-up in Q2’24 – in line with our estimates. This leaves 75% and 51% of 2023 and 2024 fixed, respectively. 10% up on conservative values yields YE’24 NAV of NOK 240, and GCC could clearly double again
canarias
20.09.2022 kl 09:25
1726
Flott nyhet på morgenkvisten.
Da var den første panamax,en vår sluttet på 5 årskontrakt, det viser hvor attraktivt og stramt bilskipmarkedet er.
Sterk økning i dividender kan vi også forvente fremover
Da var den første panamax,en vår sluttet på 5 årskontrakt, det viser hvor attraktivt og stramt bilskipmarkedet er.
Sterk økning i dividender kan vi også forvente fremover