ELABS med Ny kontrakt

PoLfareren
ELABS 17.02.2022 kl 08:52 16764

Det pøses på¨med kontrakter , vi skal snart på Børs og snart Q4 (10 mars) https://newsweb.oslobors.no/message/554025

Dette er hva som er kommet siden September 2021:

lliptic Labs Signs Another License Agreement with Current Smartphone Customer
Sep 8, 2021

- Elliptic Labs Signs Contract With a Large Smartphone Customer
Sep 10, 2021

- Elliptic Labs Launches AI Virtual Smart Sensor™ on Xiaomi Mi 11T Smartphone
Sep 16, 2021

- Elliptic Labs Signs a Significant Enterprise License Agreement with Xiaomi
Sep 28, 2021

- Elliptic Labs Launches AI Virtual Smart Sensor™ on Two Black Shark Smartphones
Oct 13, 2021

- Elliptic Labs Signs PoC Agreement with a Leading Global Smart TV Manufacturer
Oct 18, 2021

- Elliptic Labs and Syntiant to Bring Always-On, Ultra-Low-Power Experiences to Bosch’s spexor Device
Oct 26, 2021

- Elliptic Labs Launches AI Virtual Proximity Sensor™ on High Volume Redmi Note 11 and Note 11 Pro Smartphones
Oct 29, 2021

- Elliptic Labs Signs Proof of Concept Agreement with A Leading PC OEM for All-in-One PC System
Nov 1, 2021

- Elliptic Labs’ AI Virtual Proximity Sensor™ Announced on HONOR 60 and HONOR 60SE Smartphones
Dec 1, 2021

- Elliptic Labs Signs Software License Agreement with New Smartphone Customer for Seven Smartphone Models
Dec 13, 2021

- Elliptic Labs Brings AI Virtual Smart Sensor Platform™ to the PC Market
Dec 15, 2021

- Elliptic Labs’ AI Virtual Proximity Sensor™ Launches on Four Xiaomi Redmi Smartphone Models for Global Markets
Jan 27, 2022
Redigert 17.02.2022 kl 08:54 Du må logge inn for å svare
Tradinator
17.02.2022 kl 10:07 10028

Sykt at ikke denne er nærmere 30 kroner etter den høsten. Det må det generelle børsklima ta skylda for. Gleder meg enormt til Q4 rapport og guiding videre. pengene renner jo inn her nå.
Tradinator
17.02.2022 kl 11:01 9971

Tror vi trenger et Q4 her så folk får bekreftet at her bør de kjøpe med begge henda.
Andpaal71
17.02.2022 kl 11:06 9952

Hæ? Denne har en børsverdi på sinnsyke 2 milliarder…
Tradinator
21.02.2022 kl 09:22 9748

Å være vekst selskap i gaens børsklima er ingen spøk. Med tilvarende konraktfangst for et par år tilbake hadde denne stått i 40 kroner nå. Jeg tror faktisk at det ikke er lenge til den gjør det heller. Snart skal den over på hovedlisten og tiltrekke seg større investorer og slippe belastningen Euronext growth er for et selskap som skuffer inn kontrakter og som trolig vil bli en foretrkket partner i gigantkonsernet Bosch når de infører denne teknologien på mange av sine produkter fremover. I tillegg er det høyst sannsynlig at enda en av de store laptop leverandørene blir med på laget. Har ikke markedet fått med seg kontraktene? Venter på eksplosjon.
Serboss
28.02.2022 kl 09:19 9462

28.02.2022 09:04:42
ELABS: LANSERER PROGRAMVARELØSNING FOR GJENKJENING AV FYSISK TILSTEDEVÆRELSE
Oslo (Infront TDN Direkt): Elliptic Labs og Lenovo lanserer første programvareløsning for gjenkjenning av fysisk tilstedeværelse, AI Virtual Presence Sensor, på Lenovos bestselger ThinkPad T14.


Det fremgår av en melding mandag.


Elliptic Labs AI Virtual Presence Sensor gjør det mulig for PCen å skru seg av og på automatisk når brukeren forlater eller returnerer til skjermen, noe som både øker sikkerheten og reduserer strømforbruket.






TDN Direkt finans@tdn.no
Tradinator
28.02.2022 kl 09:54 9379

Dagens melding er helt rått! Verdens største PC produsent er med! Snart kommer teknologien i bruk hos giga produsenten Bosch i et helt annet segment. Børsens beste tech aksje på billigsalg under 30 kroner. Q4 blir mildt sagt spennende.
Serboss
28.02.2022 kl 10:10 9359

helt enig!!!
Tradinator
28.02.2022 kl 10:33 9320

Det sjuke er at vi ligger på 100 dagers gjennomsnittet, og med det som har tikket inn de siste 100 dagene sier det mer om børsklimaet enn Elabs. snart på hovedlisten, investor presentasjon på gang, og et Q4 som blir utrolig innteressant mtp Lenovo og Xiaomi avtalene som er inngått.
Tradinator
28.02.2022 kl 12:17 9232

10 prosent i disse tider er solid, men den kommer til å passere 30 når Q4 legges frem. Kan bli årets aksje i 2022.
Tradinator
28.02.2022 kl 14:13 9155

Sto i 29 så sent som i Desember og etter det har det kommet to meldinger til....Snart kommer fond og større investorer til å oppdage denne. Synd vi må vente litt til på Q4, men kanskje drypper det inn litt mer snacks før den tid. Laila & co leverer!
Tradinator
28.02.2022 kl 18:13 8991

Solid dag, og nå tror jeg vi bryter oppover. Investorpresentasjonen vil gjøre at mange får opp øya, og jeg tror tallene vil vise det svart på hvitt også.
Skier
01.03.2022 kl 08:41 8816

Ja, her vil trolig flere investorer sikre seg aksjer før den passerer 30 kr, egentlig litt rart aksjen ikke har passert dette nivået med alle avtalene som har kommet siste år. Muligens vil mange investorer i "dagens marked" også se penger på konto før de kjøper, men det kan fort bli dyrt ;-)
Tradinator
01.03.2022 kl 09:45 8761

Fortsetter Elabs i samme takt som de avsluttet 2021, blir det helt rått. Kan fort stå i 100 kroner snart. Verdien på disse avtalene kommer nok snart frem, mitt tips er at ingen har skjønt hvor store disse dealene er.
PoLfareren
01.03.2022 kl 12:32 8641

Å sette kursmål på over 100kr snarlig blir å ta hardt i. At ELAB skal høyt opp er jeg ikke i tvil om. Nå er det børs og Q4, som jeg tror vil være den første rekylen mot ATH, og ELAB vil komme frem på radaren. Jeg tror det er siste gang vi vil se kurser under 25kr etter Q4.
Redigert 01.03.2022 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
Tradinator
01.03.2022 kl 12:42 8625

Em kurs på 100 er høyt, men hva vet vi om verdiene i kontraktene som nå er i havn? Hva om Bosch ordre kommer og de lansererer produktserie med denne teknologien i 2022, kommer de andre produsentene etter som de gjør på mobil og pc markedet vil det bli hett på ordrekontoret hos Elabs:-)
Capaz
01.03.2022 kl 14:04 8565

En ny avtale med HP eller Dell vil løfte inntektsestimatene voldsomt, så det er det beste vi kan håpe på i det korte bildet. Selv er jeg såpass trygg på Elabs sin fremtid de neste 5 årene at kursen i mars eller august ikke er såååå viktig. Selv om vi alle helst vil ha grønne og solide prosenter i porteføljen fortest mulig.

Men bekreftelsen på at det var Lenovo, samt deres uttalelser om at Elabs vil «redefinere» hvordan de bruker human presence detection i deres laptop-portefølje, gjør meg trygg på at de får solide inntekter i årene fremover, og at 2023-guidingen er godt innenfor rekkevidde.
PoLfareren
01.03.2022 kl 15:24 8514

Lenovo var for min del, DErisken. Det gledes til Q4 resultater.
Redigert 01.03.2022 kl 15:24 Du må logge inn for å svare
Tradinator
02.03.2022 kl 10:18 8326

Nå tar folk plass i Elabs. Det begynner å gå opp for flere at dette er en Tech perle som snart handles på hovedlisten. De har de aller største navnene på kundelista, og flere skal det bli fremover.
Tradinator
02.03.2022 kl 12:16 8237

Noen som fikk med seg presentasjonen? På fredag er vi på Hovedlista👍
Tradinator
03.03.2022 kl 11:45 7960

Elabs ser meget sterk ut nå. På hovedlista i morgen. Blir spennede å følge de i åra som kommer.
Tradinator
03.03.2022 kl 14:07 7893

Sett gjennom denne og Laila Danielsen og hennes ekstremt kompetente team blir one to watch fremover. Voldsom vekst og enormt potensiale fremover. Stor interesse fra utenlandske investorer kan tyde på at det kan bli lønnsomt å være på hovedlisten. i morgen er første dag med de store.
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20220302_1
Sydney
21.03.2022 kl 12:02 7323

De er nå inne i nesten 100% av micro chips. Så blir det opp til produsentene om de velger å aktivere. Det hintes jo kraftig i dagens melding om at vi får flere kunder.
AH1234
21.03.2022 kl 12:21 7383

Det er jo helt fantastisk! Rart ikke kursen tar av.
Sydney
21.03.2022 kl 12:52 7355

Markedet priset aksjen stivt kun på Xiaomi. Da var forventninger inne. Med Lenovo inne prises aksjen 50% av guidingen ca. Når de guiding på 500 Mill neste år ebirde denne være verdt 6 milliarder uten forventninger om flere avtaler.


Hva skjer når HP Dell også signerer?

I mobil markedet? Samsung ? En sensor som de erstatter i laptop koster mellom 20-40 kroner. Elana selger for halv pris eller mindre. La oss si 10 kroner.

Lenovo selger 100 Mill laptop i året. Om de finnes i halvparten av Lenovo laptop som selges i 2023 når de målet. Med til og med 40% av Lenovo når de.målet tror jeg når vi legger til mobil markedet.

Husk at Elabs har POC med alle topp 10 laptop produsenter. Disse utgår AS we speak. Så selskapene skal ta sine beslutninger. Lenovo gikk foran og viser vei kommer de andre etter? Ja sannsynligvis siden de sparer beløp i hundre millioners klassen. Dette er mitt hoved bet i år. Jeg skal spå så får vi en laptop avtale til innen 2-3 måneder. Og en avtale tili høst.
Ja om dette slår til noe som er fullstendig realistisk når man tenker på hva selskapet uttalte på Q4 "ligger an til å bli standard " i laptop segmentet.

Ja hvor er selskapet den dagen det er ett faktum og de får inn 1-3 milliarder årlig herfra med ebidta på 50-60%?

Ja da er selskapet verdt mellom 30-50 milliarder.
focuss
21.03.2022 kl 12:58 7336

Da har vi både Intel og AMD

Advanced Micro Devices, Inc. er en amerikansk storprodusent av mikroprosessorer. Selskapet ble grunnlagt i 1969, og har sitt hovedkvarter i Sunneyvale i California. Hovedkonkurrenten er Intel.
Tradinator
22.04.2022 kl 08:20 6999

Småfrekk ny avtale med Lenovo…Denne er så moden nå
Babbai
22.04.2022 kl 09:53 6882

Først kom de inn i T14 - høyvolumsmodellen. Mange prater om Novelda som er i 4 (tror det var 4 nå) Lenovo-modeller... Novelda er i high-end. De har lave volum. Elabs klinket til med T14 som første modell. Det er high volume model.

Nå meldes det om 18 nye modeller. Tipper mange av de er ThinkPads. F.eks. Thinkpad E series. Når Lenovo går så bredt ut og omtrent samtlige andre OEMs og en ODM har PoC, tror jeg vi kan forvente en fin utvikling fremover.

HP next?
Myrabakk
22.04.2022 kl 10:11 6891

Helt enig, Babbai.
Jeg fant flere Lenovo-modeller i Bluetooth-registeret for et par uker siden, og så at det var lovende utsikter til disse. T14 som kom ut for litt siden har fått svært gode tilbakemeldinger i sammenligningsoppsett med tidligere serier, så det må være noe de liker i Lenovo! De reklamerer også med svært sterkt fokus på bærekraft i Lenovo. Da passer det perfekt med software som erstatter hardwaresensorer!

Norske hardwareselskapet Novelda er inne i noen få modeller til Lenovo, men de har ikke landet flere avtaler på lang tid. Det at Elabs nå klinker til med 18 (!!) Ekstra Lenovomodeller er helt vanvittig. Jeg tenker det skal bli vrient for Novelda å ta tilbake noe av Lenovo, så dette er fantastisk for Elabs, ikke så fantastisk for Novelda...

CEO Laila Danielsen har sagt at det er et laptopselskap som tenker utrulling i både high-end, mid-end og low-end segmentene sine, altså en total integrasjon, men at dette viser seg å være verdens største laptop-produsent var mer enn man kunne håpe på.

For et signal de sender fra Lenovo! Først deres storselger T14, og deretter ikke vare et par nye modeller, men 18 modeller! Dette gikk raskere enn jeg forutså...
Tradinator
10.05.2022 kl 08:27 6483

Enda en kontrakt…. Pøser på og kursen faller for hver melding. Sinnsyk bra utvikling i selskapet, kjøpes nå på billig salg…..
Bjørn 1212
10.05.2022 kl 20:44 6296

Fint å se at Lenovo går nærmest all-in med Elabs. Så får vi satse på at HP og/eller Dell kjører samme løp.
Tradinator
11.05.2022 kl 08:37 6157

Litt synd at at alle bare kjøper energi om dagen og all fokus i overskriftene er oljerelatert. Fortsatt noen dager til tall, men tror det begynner å se virkelig pent ut i bøkene nå. Hadde det vært 2019 nå hadde Elabs stått i 350,- Det tror jeg den gjør snart også når den re-oppdages.
saulus
11.05.2022 kl 10:55 6096

I 2021 solgte Lenovo 84 millioner PCer. La oss si at det i 2023 bare selges 80 mill. Anslag fraprospektet 3.3.2021 var at kost på enhetene var mellom 2.5 og 4 $ per enhet. La oss si det er elabs i 25 % av modellene og benytte elabspris på 2 $ og $-kurs på 9 = 18 kr x 20 millioner = 360 millioner. Med Xiaomi ++ er vi vel dermed rundt 500 millioner.
Og så kan vi spørre om hvor mange Lenovo-modeller det finnes, og leke med at det er elabs i halvparten av dem = 720 millioner kroner (+ mobil). Nå kan prismodellen faktisk være annerledes, men det virker som at redselen for at selskapet ikke skal nå målet på 500 m i 2023 er litt overdrevent høye skuldre. Samtidig synes jeg ikke det er avgjørende; det er viktigere at de etablerer seg som standardløsningen og kan holde ev. nye konkurrenter på avstand (ved å være best). Snart er det på tide med nye mål, for eksempel for 2025.
Kilder: https://www.statista.com/topics/3861/lenovo/#dossierKeyfigures
Tradinator
11.05.2022 kl 10:58 6092

Tør vi håpe på Dell/HP ser at dette er uungåelig om de skal henge med Lenovo? Jeg tror at vi ser den første ordren fra Bosch i løpet av året og åpner et voldsomt marked innen tools. Bilindustrien er også et target litt lenger frem. Laila & co går nok all inn på laptop/smartphones foreløpig, men om ikke lenge åpner nye markeder seg for verdenslederen Elabs. Gratis aksje på dagens nivå.
Prebus
11.05.2022 kl 11:34 6052

Jeg tror nok du opererer med for høye tall per sensor. Innsalget fra Elabs er nok at det skal være besparende både på strøm og pris. Jeg vet at analyse fra meglerhus (husker ikke hvilket) antok 0,66$ pr sensor. Jeg synes det er fornuftig å ha edruelige tall når man syntetiserer egen analyse uten fasit. Jeg ville tatt utgangspunkt i at de tar mellom 5 og 10 kr pr sensor i laptop, og deretter laget scenarioer med ulikt antall laptoper du anslår de inkluderes i.

Til slutt; langt fra sikkert at de får betalt pr enhet, kan være flere løsninger på en slik avtale. NB, dette er første gang Elabs er i laptop, kan være de har gitt Lenovo god pris for å nå bredt ut i deres portefølje.
saulus
11.05.2022 kl 12:03 6033

Du har helt rett i det (men jeg skriver for så vidt også at det kan være en helt annen prismodell). Jeg skulle ønske vi fikk litt mer konkrete tall, men det er vel neppe aktuelt.
At Lenovo som først har forhandlet seg til en god pris, er sannsynlig (som vel også Xioami har gjort). Men det er vel også grunn til å tro at det ikke vil gjelde i all fremtid, og det er en av grunnene til at jeg mener at mål for 2025 er mer spennende enn om akkurat 500 mill nås i 2023.
heilo888
16.05.2022 kl 22:56 5613

Hva er da realistisk mål for 2025?
Myrabakk
17.05.2022 kl 07:33 5510

Jeg synes nå fortsatt mål for 2023 er svært interessant.

Jeg begynte å følge Elabs I Q4 2020, og syntes det var særlig interessant at selskapet selv opererte med et mål om revenue på over en halv milliard innen 2023, med OVER 50% EBITDA. Det er skyhøyt, og om man ikke har så mye konkret av kontrakter å gå ut ifra så er et slikt 3-årsmål vanskelig å forholde seg til. Da blir det troen på ledelsen, eller mistroen til, som avgjør om man ser på det som et investeringscase eller ei.

Etter hvert som tiden har gått så har vi fått mer og mer som underbygger Elabs hårete mål, men mange ble skuffet over Q4-2021 da de bommet med 2021-estimatene om positiv EBITDA. For en optimist som undersøker regnskapene så ser han at årsaken er økt kostnad knyttet til selskapet, da særlig i forbindelse med børsflyttingen til OB fra growth, og splitten som ble foretatt. Om jeg ikke husker feil så bommet de med et par millioner på målet om positiv EBITDA, noe som er småpenger for optimisten. For pessimisten er det fortsatt en bom. Det gir nye investorer muligheter, og det ser vi på aksjonærlistene nå.

Nå har da Elabs sagt at 2022 vil gi signifikant høyere revenue enn alle år før, og året skal gi positiv EBITDA. For 2023 er altså revenue 500mill, med minimum 50% EBITDA. Lenger frem går ikke målsettingene som er kommunisert. Interessant er det at dette som ble kommunisert ved notering for 6 kvartaler siden fortsatt kommuniseres. Det er altså ikke endret, hverken den ene eller andre veien. Det øker troverdigheten i en slik målformulering.

For å nå målet er det også sagt at det holder at 1 laptopkunde integrerer Elabs sensor i sine maskiner, dersom kunden går bredt ut og benytter dette i mange maskiner. Akkurat dette er vel kanskje i ferd med å skje, noe som igjen er med på å underbygge troverdighet i kommunikasjon fra Elabs.

Kontrakt med Lenovo ble inngått, og første maskin ble sluppet nå i Q1-22, der vi faktisk fikk bestselgerserien til Lenovo, altså high-vol-serien først. Like etter fikk vi kontrakten på 18 nye modeller, og nå for kort tid siden kom altså enda en melding om at Lenovo og Elabs ytterligere utvider kontrakten.

Dette kan vel fort ligne på et scenarie der 1 aktør tar I bruk Elabs SW bredt, noe som er grunnlaget for 2023-målet??

Hva med 2025 da? Jo, det er "lenge" til... Elabs satte 2023-målet i 2020, altså drøye 3 år frem i tid. Nå er vi i 2022, så 2025 er drøye 3 år frem i tid. Jeg mener derfor det kan være på tide å oppdatere mål til 2025 for selskapet. Det er nok svært vanskelig, for i 2025 er nok AR og mer autonome biler en realitet, noe som kan være sterke vertikaler for selskapet. Hvor mye man skal legge inn her er vanskelig å anslå, men det er store summer i disse vertikalene.

Det vi vet om fremtiden er følgende:
-Ved offentliggjøring av kontrakt med Lenovo så ble alle andre laptop-selskaper stresset, og interessen tok voldsomt av (ifølge CEO). Det betyr vel at potensialet for at flere av POC-kontraktene Elabs har med disse ender opp som DesignWin. Om 1 aktør kan medføre at de oppnår 500 mill i revenue så kan sikkert 4 aktører øke dette vesentlig?
-Vi vet at Elabs kan bli store innen IoT, der de jobber med bla sensor-fusion, og har patenter på at elektroniske enheter kan "snakke sammen" ved hjelp av virtuelle sensorer, noe som er et meget stort marked.
-Jeg har selv spurt om de er aktuelle for AR og metaverset, noe selskapet bekreftet på Q&A var høyaktuelt. Andre selskaper påpeker at det store gjennombruddet med massesalg av AR-produkter til consumermarkedet antas i 2024 eller 2025. Dette bør nok inn i en kalkyle på målsettingen.
-Vi vet selskapet jobber med flere produkter inn mot automotiv,blant annet HPD, og dette med detektering av mennesker/dyr inne i bil ser ut til å kunne bli påbudt. Det lover godt for også dette markedet.
-Vi vet at flere smartphoneselskaper jobber med Elabs, og der vil vi kunne få en pekepinn på volumer når vi får navn på den nyeste kontrakten som er inngått.

Alt i alt vil så mye av dette kunne realiseres i løpet av 2022-2025 at jeg mener et mål for 2025-revenue vil bli satt meget høyt.

Blir gøy å høre Q1 I neste uke nå!
Redigert 17.05.2022 kl 14:38 Du må logge inn for å svare
Fünke
17.05.2022 kl 21:12 5345

Helt enig i det du tenker og formidler. Angående Q1 er jeg også veldig spent, men er også forberedt på at tallene ikke er så gode som de mindre «interesserte» kanskje forventer. Det viktigste er fremtiden!