REC Silicon - Fourth quarter 2021 results

Sa2ri
RECSI 18.02.2022 kl 07:00 34053

REC Silicon - Fourth quarter 2021 results

New York, USA - February 18, 2022: REC Silicon ASA (REC Silicon) reported fourth
quarter 2021 revenues of USD 43.2 million compared to USD 36.2 million in the
third quarter of 2021. The Company also reported an EBITDA loss of USD 0.4M
compared to a loss USD 3.7 million in the prior quarter.

The Company reported EBITDA contributed by the semiconductor materials segment
of USD 9.3 million for the fourth quarter compared to USD 1.8 million in the
third quarter. Third quarter results included the impact of delayed restart
following a planned maintenance outage to mitigate the effects of high
electricity prices. The increase in EBITDA contribution is primarily the result
of higher production volumes of intermediate products and lower electricity
prices during the quarter.

Silicon gas sales volumes for the fourth quarter were 750 MT compared to 728 MT
during the prior quarter. Total polysilicon sales volumes for the quarter were
481 MT and polysilicon inventories decreased by 168 MT.

REC Silicon reported cash balances of USD 110.5 million on December 31, 2021
compared to USD 126.3 million on September 30, 2021.

"Fourth quarter events clearly demonstrate that REC Silicon's strategic plan is
coming together. REC Silicon financial position has been substantially improved
due to Hanwha Solutions' investment. REC Silicon's low cost, high quality
granular solar grade polysilicon will become a key component in ensuring the
success of a PV supply chain in the United States. At the same time,
opportunities in silicon anode battery materials are beginning to materialize.
These events are expected to result in a firm plan to restart operations in
Moses Lake, Washington, " said James A. May II, CEO.

For more information, please see the attached fourth quarter 2021 report and
presentation.

The company will host conference call to present the results at 8:00am CET.
Following the presentation, it will be opened for questions from the audience.
The presentation will be in English. To join the videoconference, use the
following link.
https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20220218_9/

Audiocast participants need to register to post questions.

For further information, please contact:
Douglas J. Moore, Chief Financial Officer
Phone: +1 509 989 0749
Email: douglas.moore@recsilicon.com

Nils O. Kjerstad
IR Contact
Phone: +47 9135 6659
Email: nils.kjerstad@crux.no

About REC Silicon
REC Silicon is a leading producer of advanced silicon materials, delivering
high-purity polysilicon and silicon gas to the solar and electronics industries
worldwide. We combine over 30 years of experience and proprietary technology
with the needs of our customers, with annual production capacity of more than
20,000 MT of polysilicon from our two US-based manufacturing plants. Listed on
the Oslo Stock Exchange (ticker: RECSI), the Company is headquartered in
Lysaker, Norway.

For more information, go to: www.recsilicon.com

This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section
5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Audiocast participants need to register to post questions

https://newsweb.oslobors.no/message/554241
Redigert 18.02.2022 kl 07:32 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
18.02.2022 kl 16:16 10873

Håber du får ret med 11 kr for så skal jeg ha mange flere. Fik lige 5000 stk mere nu på 13,88 kr og tager gerne flere på de 11 kr.
Slettet bruker
18.02.2022 kl 16:55 10606

"Bare å gjøre det" du har ikke tenkt at ved å eventuelt vente å selvplukke sine sammarbeidspartere så vil det kunne gi mye større økonomiske goder? Jeg er glad du ikke har noe med rec sin strategiske fremgangsmåte. Du har null peiling og lever fortsatt i steinalderen.
Stabukk
18.02.2022 kl 17:33 10406

Er usikker på uchi sin konklusjon «Ekstremt positiv børsmelding» om Q4. «Belønninga» blei ein nedgang på 4,5%. Men sikkert ok for dei med urealisert gevinst.

Har sjølv bomma på både for høg inngang og sannsynligvis Rec si framdrift i forhold til ML. Men har eitt spørsmål som kanskje uchi eller Sa2ri kan svara på:
Er det berre Rec som er avhengig av SEMA, ikkje konkurrenten Wacker? Sistnevnte kunngjorde nylig storstilt utviding av sitt anlegg i Tennessee.

May snakkar om «a firm plan to restart operations in Moses Lake». Det er sikkert Hanwha veldig enig i. Men så snakkar May også om at «market conditions» kan tillata restart først i Q1 2024. Så kommunikasjonen blir litt utydelig, og synest Hanwha det er greitt å venta i to år på leveransar frå ML? Det er vel neppe «jumpstart» når ei gjenåpning tar ca. 8 mnd? Er fremdeles positiv og langsiktig, men Q4 gjorde meg litt betenkt.
Smaug
18.02.2022 kl 17:37 10382

Man skulle selvsagt ønske at REC var enda mer framoverlent i presentasjonen idag men jeg er ganske sikker på at ledelsen bevisst holder igjen for å legge et tydelig trykk på politikerene om å få igjennom støtteordninger som vil gi stor økonmiske gevinster i flere år. HS virker ivrige på oppstart nå, og dette tror jeg de kunne hvis de ville, men Røkke spiller kortene helt korrekt med tanke på lang sikt.

Dagens kurs er en vits når man ser på HS sin inngang og dagens kursmål. På den andre siden så har de store finansgutta bestemt seg for å herje ned det meste av Røkke sine selskaper idag. REC intet unntak.

Dette blir veldig bra til slutt. Ha en riktig fin helg😊
Sa2ri
18.02.2022 kl 17:40 10466

"Er det berre Rec som er avhengig av SEMA, ikkje konkurrenten Wacker?"

Det korte svaret på dette er nei - SEMA er ikke designet kun for RECSI - det er en "pakke" som støtter opp om en stor del av verdikjeden som RECSI er en del av.
Slettet bruker
18.02.2022 kl 17:46 10448

Solid kursras etter Qres ! Denne aksjen er hauset opp for mye av amatører !
Slettet bruker
18.02.2022 kl 18:00 10528

Leser du forumet? Vært presentert flere grunner til dette av flere, inkludert meg selv siste dagene. Også i denne tråden.
DjTao
18.02.2022 kl 18:16 10647

Er vel ikke slik at REC kun venter på SEMA med tanke på gjennåpning av ML.
Vil tro at anodeprodusenter som er interessert i å samlokaliserte seg med REC ønsker at skatteinsentiver ift til batterier blir realisert før de tar investeringsbeslutninger. At ML ikke er åpen enda og kan forsyne anodeprodusentene med de mengdene silangass som trengs er vel et også et ledd i å presse politikerne til å få klargjort rammevilkårene.
Redigert 18.02.2022 kl 18:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2022 kl 18:20 10659

REC Silicon reports loss in Q4, but remains optimistic

REC Silicon ASA got a boost by Hanwha Solutions’ investment and is now looking to restart Moses Lake facility, along with eyeing opportunities in battery materials.

REC reports that it is focusing its efforts on creating a domestic market for its product in the United States, working with a battery company looking to use polysilicon for the next generation of rechargeable batteries and an Oregon-start-up looking to build solar panels in Moses Lake.

https://pv-magazine-usa.com/2022/02/18/rec-silicon-reports-loss-in-q4-but-remains-optimistic/
Slettet bruker
18.02.2022 kl 19:56 10340

Dette gjør Selskapet utrolig spennende de er nå i gang med å skape et hjemmemarked og samarbeider også med batteriselskap . De har nå sett helt bort fra Kina virker det som og det er bra. Usa må bygge verdikjeder dette vet både republikanere og demokrater . Vi vil se det politiske spillet snart tar slutt og de vil fokuseres på dette. Ting begynner å haste og alle vet det.
Redigert 18.02.2022 kl 19:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2022 kl 20:01 10523

Selvfølgelig er det press for å få klargjort rammevilkårene . Det meste er nok på plass allerede og vi vil raskt få nyheter når dette er klart.
Marketwatch
18.02.2022 kl 21:36 10361

Q4 var svakt som ventet. Kursutviklingen i Rec avhenger 100% av mulighetene til at ML kan gjenåpnes. Gjenåpning i 2023 er nå mer usikkert, synes som om selskapet venter på politisk avklaring mhp å få støtte til oppbygging av en verdikjede for solar i USA. Dette ser ut til å ta lengre tid enn forventet. Batteridelen ser ikke ut til å komme før enn i 2025. Som jeg har skrevet tidligere, legger jeg ikke alle eggene i REC kurven, da der er andre investeringer som, ihvertfall kortsiktig, synes mer interessant. Tør imidlertid ikke å være helt ute, da Hanwha og AH brått kan komme opp med noe som ingen har tenkt på!
nemi's
18.02.2022 kl 22:44 10481

BørsMiss,

det er ingen grunn til å være sur på meg. Jeg har fortalt dere presis hvordan dette kom til å gå. Og du tar nok feil når du tror REC nå sitter og finsikter hvem av alle kundene ML skal prioritere å produsere til. REC's salgsdirektør sa til lokalavisen 31/12 : "We'd love to have a customer in the US". Hanwha, eller andre waferprodusenter, kunne for lengst a bygget en waferfabrikk i US for å produsere til innenlands celle- og modulproduksjon. Slik Violet Power også hadde planer om. Når det ikke skjer, kan du regne med det skyldes at det ikke finnes investeringsvilje fordi det heller ikke er mulig å regne hjem lønnsom drift.

Butte har nå guidet elendig salg av silangass i Q1-22. Ventede sesongvariasjoner kaller REC det. Mens dere hevder G14, Sila, OneD, Amprius,... ikke klarer seg en dag uten REC's silangass i US. Sila og G14 skriver opp og ned på sine hjemmesider og Twitter at de produserer Si-anoder for fullt til elektronikk-batterier hos sine kunder. I så fall skjer det helt uten at det vises i REC's regnskaper. Det er i hvert fall helt sikkert. Regn for øvrig med at batteriindustrien holder hjulene i gang året rundt selv om ikke REC gjør det.

Jeg ønsker deg og alle REC'ere en så god helg som bare mulig.
Redigert 18.02.2022 kl 22:46 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
18.02.2022 kl 23:36 10255

så er det Påan igjen...

Som sagt tidligere:

Rec oppgir ikke sluttkunder for hverken FZ polysilisium leveranser, silangass eller andre produkter i regnskap.


CEO bekreftet idag ved presentasjon av q4 at Ren Silicon leverer til Group 14 produksjon i Washington State.

Investerte du i HPQ silicon i januar 2021 når du hevdet de leverte silisium til EV industrien ?



VL
18.02.2022 kl 23:50 10183

Vi får holde oss med vedkommende en stund til, den dagen Rec rykker ifra så faller også vedkommende ifra( forhåpentligvis for godt) . Tålmodighet og gjør som Omac, logg halvveis av :) God helg.
Slettet bruker
19.02.2022 kl 10:13 9499

Håper Grove går på en stygg REC-smell nå. Håper ikke slikt for dere andre i REC, men det var nå det da…
Stabukk
19.02.2022 kl 10:37 9398

Kvifor håpa på at nokon går på ein smell i Rec? Er vi ikkje på forum for å stilla spörsmål, læra og oppmuntra kvarandre til å IKKJE gå på ein smell?
Steve Hops
19.02.2022 kl 12:19 9093

Jeg vet ikke jeg altså men det ser ikke ut som det kommer til å skje så mye før 2023 med REC. Status q på Butte og Moses Lake planlagt å åpne i 2023. Det å vente på politiske tilskudd i USA nå tar alt for lang tid og midt oppi alt med Russland så tror jeg dessverre det havner langt ned i bunken. Det er litt kjedelig for trodde en løsning var rett rundt hjørnet i desember, men akk nei. Krysser fingrene for at jeg tar feil.

En annen ting med Oslo Børs er at small cap/mid cap seksjonen er veldig volatil. De har en tendens til å stagnere over lang tid og lite action.
Redigert 19.02.2022 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
VL
19.02.2022 kl 13:35 8864

Hva annen forventet du deg? At vi skulle starte opp ML i 2022? Planen har alltid vært 2023 men melding om oppstart skal etter planen komme i 2022. Spørsmålet er når ? Wafer fabrikken , sila fabrikken , Group 14 må utvide videre/ sammenkoble seg med Rec. Hvem vet, plutselig får vi en melding om batteri samarbeid mellom Hanwha og AKH i Narvik ( spekulasjon) Det er nok ganske mye action i 2022 utenom åpningen til ML.
Steve Hops
19.02.2022 kl 13:58 8765

Er det en ting jeg har lært av Rec så er det at ting tar lang tid. Hvis noe skal skje f.eks neste kvartal så kommer det ikke før 2-3 kvartaler. Det går med god Norsk treghet. Jeg har troa på selskapet, men ser ikke at noe skal trigge aksjen 3-12 måneder. Så det er bare enda et vakuum, som dessverre er gjenkjenningsfaktoren på Oslo børs. Skulle så gjerne ønsket at vi Nordmenn var litt kjappere på labben. Vi er alt for baktung
Stabukk
19.02.2022 kl 14:24 8686

Er litt meir optimist, ut frå det Rec har fått til etter å ha gått inn i Rec. Viktigaste grunnen til det er Hanwha. Trur Korea-selskapet er langt mindre baktungt enn Rec framstår akkurat no. Vi kan måtta tola eit mindre vakum, men neppe meir enn 6 mnd. Er litt i minus no, men blir sittande. Går ting for tregt, kan godt Hanwha få kjöpa mine aksjar for 20-25 kr og ta styringa i Rec!
Null
19.02.2022 kl 14:26 8681

Litt trist dette at vi ikke får opp ML
Også pga at Norsun pr dato rasler med knivene om å permitere ansatte å stoppe ned produksjonen av wafere hvorfor?

JO pga mangel på råstoff til sine trekkere i Årdal......

Selv om det er mangel på råstoff så kan vi ikke starte fabrikken vår, det må jo da være mulig å få dette i gang med tanke på fremtiden.

Q4 ja hva skal man si ikke noe annet en de tidligere presentasjonene intet nytt under "solen" så
omac
19.02.2022 kl 16:17 8378

Jeg har en følelse av at her kommer det melding ut av det blå. Om det er nok kunder starter ML opp og potensielle kunder står i kø etterhvert. Husk at Røkke er en mester i forhandlinger og planen er nok lagt for oppstart. Treffer de planken med US subsidier venter de på det men det er nok cut off uten det om betalende kunder står klar.

For å bruke den forslitte frasen, den mørkeste timen er like før daggry. REC har mer enn nok penger, de har to enorme industrikonsern som dekker Europa, USA og Asia som største eiere og de hadde en av Norges beste forhandlere som styreleder som ryddet opp og gjorde veien klar for sønnen.

REC trenger ikke melding om oppstart av ML for å trekke opp til 20-30 kroner, de trenger kun endret moment om sol verdikjeden i USA og batteri. Stemningen snur fort, jeg tuner ut herfra så snakkes vi igjen når det er positive nyheter på trappene.

Tror du på caset så ikke la FUD og troll skremme deg, lukk heller Nordnet og Tivoliet her og lev livet imens.

Og det viktigste, dann deg din egen mening og tenk både på hva som taler for og hva som taler imot REC sin suksess. Jeg vil påstå at Butte alene minst dekker dagens kurs så nedsiden er begrenset. Ikke gjør en handel med Mr. Market når det er pessimistisk, markedet er manisk depressivt, vent til handelen som tilbys er god for deg.
Slettet bruker
19.02.2022 kl 16:40 8293

Ord for dagen. Vel talt, Omac. Og jeg skal heller ingen plass, men skal prøve å ta rådet om logge av for en stund
Slettet bruker
19.02.2022 kl 16:54 8232

Sikkert fornuftig, vi snakkes i juli
Steve Hops
19.02.2022 kl 17:58 8025

Takk. Absolutt ikke negativ til REC. Det som endret casen min var når jeg pratet med ei forsker som har jobbet med REC på NTNU. Det er et fantastisk produkt de sitter på, men bransjen skjønner ikke helt potensialet (enda), men det kommer for full fart.

Elsker de oppmuntrende ordene, og tror at aksjen kommer til å gå mot 20, før det virkelig eksploderer. REC er fantastisk og jeg likte det når Tore Torvlund og Jens Ulltveit-Moe dreiv skuta. Røkke er ikke noe småspiller han heller, så har veldig troa på han også. Spørsmålet videre er når nyhetene kommer tikkende, men før den tid så hjelper det at US media får roet ned krigsmaskinen sin. For akkurat må er det nok det som bekker kursene sammen med rentefrykten.

Elsker utsagnet om at markedet er manisk depressivt for det er sannelig sant. Jeg er i REC long 2025 tenker jeg å gjøre noe med aksjen, så har god tid enda.

God helg til alle REC’ere. Liten tvil om at selskapet sitter på gull.
Skalleknarp
19.02.2022 kl 19:02 7805

Har ikke studert Q4 resultatet så nøye men ser for meg at det sakte men sikkert vil gå opp for maaange at dette var da ikke så verst og risikoen for at dette IKKE skal bli RECSI suksess minker. Mao flere stiller seg opp på perrongen og vil være med på ferden mot - ja vi kaller det Suksess City. (Oppstart ML +++) Ingen vits å sable ned denne prosatanken da fremtiden vil vise hva det blir til. Fortsatt god helg🤠
Redigert 19.02.2022 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
Stabukk
19.02.2022 kl 21:42 7411

Må først korrigera meg sjølv: Er litt meir optimist, ut frå det Røkke/Aker har fått til etter å ha gått inn i Rec.
Men to avsnitt frå Q4 forvirrar meg litt, men andre har kanskje ei god forklaring:
1. «At the same time, opportunities in silicon anode battery materials are beginning to materialize. These events are expected to result in a firm plan to restart operations in Moses Lake, Washington, " said James A. May II, CEO».
Og så denne litt meir pessimistiske som e24 har fanga opp:
2. «I rapporten fredag fremheves det at planene om en gjenåpning har «betydelig mye usikkerhet» rundt seg. Rec Silicon planlegger fortsatt gjenoppstart av Moses Lake-fabrikken i 2023, men usikkerhet rundt SEMA-pakken i USA kan medføre forsinkelser i oppstart, fremgår det fredag».
Hanwha har på si side vore tydeleg med denne ordbruken: «….will help jumpstart silicon-production in Moses Lake»

Trur Omac har rett i at planen for oppstart er lagt og at Rec kan få kø av kundar som er klar til å betala forskudd for det dei bestiller. Vi bør også få vita kor stor del av produksjonen Hanwha skal ta. Med grunnlaget Røkke senior har lagt, hadde det og vore OK at junior og det nye styret vil gjera Rec meir synlig.
Slettet bruker
19.02.2022 kl 23:54 7046

Du hadde med ett avsnitt fra Q4 rapporten og ett utsnitt fra teksten i E24 om rapporten. E24's journalist er bare mer nøktern enn oss. Men 2+2 er fortsatt 4, så hvis USA ikke kommer til å etablere egne verdikjeder innenfor sol, batteri og halvledere, skal jeg gladelig spise hatten min.

God natt.
Slettet bruker
20.02.2022 kl 16:29 5864

Konflikten som nå kan se ut til å eskalere er bare bull for REC. Kanskje ikke innen solar, men definitivt gjennom semiconductors.
Da high tech land som Sør Korea, Taiwan og tildels Japan er svært utsatt for ett Kina som stadig provoserer. Og er i ett tettere samarbeid med Russland enn tidligere. Her kan det gå fort med paller framover.
Skalleknarp
20.02.2022 kl 16:34 5836

Nå har ikke vi noen skyld om det skulle bli krig, men jeg foretrekker heller fred enn om aksjene skulle stige noen prosenter. Synes også vi skulle la være å spekulere i slikt.
Redigert 20.02.2022 kl 16:55 Du må logge inn for å svare
ECCO
20.02.2022 kl 20:59 5149

Forstår hva du mener Skalleknarp og er enig at man ikke skal juble for krig, for en avkastning på børs. men selvfølgelig skal det være rom for å spekulere hvor det kan være lurt å ha spare pengene sine. Man bør være forberedt på det verste, men håpe på det beste 👍 god søndag
JohnnyBGood
21.02.2022 kl 11:03 4394

Folk/markedet lot seg skuffe av Q4-presentasjonen primært siden det ikke kom noen ML-avgjørelse. Men før eller senere presses det fram en oppstart, enten det er for anodeproduksjon hos en samarbeidspartner eller vestlig lav-karbon polyproduksjon for PV-industrien. Førstnevnte er avhengig av volumetterspørsel av EV-batterier, mens sistnevnte venter på insentiver fra det politiske miljøet. Begge gagner oppbygging av en ikke-kinesisk produksjonskapasitet som bare blir mer og mer aktuelt. De økte energiprisene bør jo også hjelpe begge bransjer.

At selv kinesiske silanforbrukere i større og større grad søker ikke-amerikanske kilder for silangasser, tilsier at all ekspansjon av batteri, display, elektronikk og PV utenfor Kina vil være til REC Silicons fordel.

Kiloprisen på silangass har holdt seg rimelig konstant i hver av markedene, noe som ikke gjør det vanskeligere å gå for silangass som innsatsfaktor i anodeproduksjon.

Poly fra Butte har fått et prishopp nå i 2022. Salgsvolumene av floatzone vil tradisjonelt øke kvartal for kvartal gjennom året. I tillegg vil ekspansjon av DCS-gassproduksjon i Butte få effekt i annet halvår. Biden-administrasjonen gjør dessuten tiltak for å øke tilgangen til energi i USA, noe som forhåpentligvis reduserer strømkostnadene for REC Silicon. Og enda til så vil container-squeezen løse seg mer og mer opp slik at gasseksporten til Asia vil kunne skje uhindret. Derfor vil selskapet få et økende resultat gjennom kvartalene i 2022.

Jeg ville dessuten tro at James May sannsynligvis holdt tilbake noe under sin presentasjon siden han sitter midlertidig i AD-rollen i selskapet. Dette nettopp for ikke å skape for høye forventninger som sin etterkommer må svare for.
Mathias
21.02.2022 kl 11:56 4218

Jeg mistenker at det nok dessverre kun er amatører på børs som kan ha blitt skuffet over at det ikke kom en melding om oppstart av ML under Q4. Det var da virkelig ingen mulighet for at det skulle skje?

Den passive holdningen er nok utelukkende et arbeid for at vi aksjonærer skal få best mulig utbytte på litt sikt, da det jobbes for å presse frem insentivordninger som ikke nødvendigvis blir delt ut til en bransje som tilsynelatende går kjempebra uavhengig av kommende ordninger.
Vi fikk høre om resultatforbedringer og at fremtidsutsiktene er videre forbedret med et mer modent potensial innen batterier, og vi kan vel alle tenke oss til at det jobbes med løsninger som vi ikke kjenner til i dag. Dette kan brått materialisere seg, slik vi så med Hanwha.

Markedet er ganske smart og vet hvordan de skal tjene penger på amatører som oss. Så nå ser vi nok dessverre det som skjer så ofte - Amatørene kaster kortene med tap mens de som har litt mer peiling sitter igjen med masse billige aksjer under neste opptur.

Alle gjør som de vil eller må, men jeg tenker det er best å sitte på hendene gjennom denne nedgangen, da det nok er fryktelig lite som skal til før kursen går kraftig opp igjen.
Stabukk
21.02.2022 kl 12:40 4056

Alle Q-rapportar har ei risikovurdering, og min mistanke er at den er for negativ i Q4 frå Rec når det gjeld gjenåpning av ML. Min mistanke er at Rec undervurderer Hanwha sin inngang som eigar og også som stor kunde.

Det tar blant anna e24 fatt i dette og har dekning i rapporten for denne formuleringa:..."det fremheves at planene om en gjenåpning har «betydelig mye usikkerhet» rundt seg".

Etter mi vurdering blir denne vurderinga feil etter at Hanwha kom inn som eigar. Og omtale av dette i media skremmer ein del aksjonærar ut. Men ikkje meg! Selskapet sin IR-kontakt bör ta dette opp med fungerande CEO May.
Slettet bruker
21.02.2022 kl 13:03 3951

Jeg tror ikke REC undervurderer Hanwha sin inngang. De har nok en felles strategi og plan for hva som skal skje.

Mulig jeg misforstår, men virker som du tror Hanwha bare kjøpte noen aksjer for å få eierandel. Her har det vært lagt masse planer i møterommene for flere år frem i tid.

Hanwha og REC har større og mer konkrete planer sammen enn med noen andre, inkludert også G14, tror jeg. Vi må dessverre vente på politikerne.
Creo
21.02.2022 kl 13:27 3864

Står nøyaktig det samme under "RISKS AND UNCERTAINTIES" i Q3. Det er vanlig å kopiere tekst til neste rapport der det mer eller mindre ikke er vesentlig endringer. Ser ikke på formuleringa som om det er brukt mye tid på den. Ser det står det samme i Q2 også.
Redigert 21.02.2022 kl 13:32 Du må logge inn for å svare
Stabukk
21.02.2022 kl 14:34 3613

Kjære AmatörKongen: Då må jo for svingande Rec sin CEO og styret i Q4-rapporten få med at Hanwha har styrka muligheten for gjenåpning av ML! No kjerm det fram at samme tekst er brukt under "RISKS AND UNCERTAINTIES" både i Q2 og Q3-rapport. Det er etter mi meining utilgivelig slurv. Kva om Hanwha innser at Rec sin fungerande CEO May og styreleiar ikkje tar hensyn til tilföring av nesten 1 mrd kr og klart signal om å bli stor kunde?

E24 og andre media leitar fram teksten som fortel om usikkerhet for restart av ML og brukar den, sjölv om selskapet har fått ein ny sterk eigar. Då er det ikkje det minste rart om Hanwha vil vurdera å kjöpa ut Aker, kasta CEO på dagen og overta styringa i Rec. Skal utbrodera dette når eg er heime frå jobb dersom folk har problem med å fatta dette!
Slettet bruker
21.02.2022 kl 14:36 3591

Det henger nok sammen med at dette er et politisk spill, som jeg og andre har nevnt flere ganger.

Litt dumt av REC å være optimistiske om massive politiske støttepakker står på trappene. Her gjelder det å være pessimistisk så politikerne får fart på seg.