Hareide driver et skittent spill

Slettet bruker
02.11.2018 kl 14:06 486


Hareide truer partiets delegater og gjør hele saken om til et personvalg.
Flere reagerer og kaller det Hareide gjør for et skitten spill:


Politisk redakør i Adresseavisen, Tone Sofie Aglen, tror flere føler Hareide spiller et skittent spill når han kaster sin stilling inn i potten før avstemningen.
- Dette startet så harmonisk, men jeg tror Hareide hadde stått seg bedre ved å forberede partiet bedre på dette, sier Aglen til NRK.

Legg forøvrig merke til Hareide på dette bildet etter sin tale:
https://vgc.no/drfront/images/2018/11/02/c=0,410,5472,2895;w=654;h=346;433122.jpg

Slettet bruker
02.11.2018 kl 14:33 473


Vil KrFs delegater være med på dette skitne spillet og la seg true til å stemme for et bestemt syn...?
Londonmannen
02.11.2018 kl 14:55 459

Nei, jeg håper da inderlig at delegatene har en bedre moralsk ryggrad enn det deres leder har vist den siste tiden.
Så jeg tror at det siste utspillet fra Hareide var kontraproduktivt mhp å vinne delegatene over til rød side.
polemiker
02.11.2018 kl 15:12 446

Politikerne fra Krf gjentar og gjentar at de ikke kan gå i regjering sammen med Frp pågrunn av at avstanden er for stor. Det er litt pussig, da det vel tradisjonelt sett er det partiet de har tapt flest velgere til. Kjenner flere tidligere Krf'ere som nå har hoppet over til Frp. Er kanskje derfor de hater dem og prøver å demonisere politikk og politikerne deres?

Det har vært et skittent spill fra Hareide fløyen og spesielt fra ham selv. Det var ingenting som tilsa at han skulle stile dette kabinettspørsmålet nå. Dette kunne han avslørt etter at valget var overstått. Hensikten med det er selvsagt helt åpenbart at han vil prøve å overbevise usikre delegater.

La oss håpe at det får motsatt effekt og at den teatralske avslutningen på talen vil kunne provosere folk til å hoppe den andre veien i stedet.

Om nå Krf velger blå side og gå i forhandlinger om å gå inn i regjeringen Solberg, vil det bli en fantastisk seier for høyresiden. Ikke bare kan man få en flertallsregjering, men man blir i tillegg kvitt en ryggradsløs imamsleiker og sosialist. Med noen år i regjering hvor de har bidratt til en slagkraftig politikk med store endringer og reformer, vil de forhåpentligvis tiltrekke seg flere velgere fra AP og SP.
Lisse
02.11.2018 kl 15:18 436

Jeg hørte nettopp en anstendig fyr si fra talestolen at han ikke ønsket å treffe igjen de velgerne
han før valget i fjor lovet at Krf ville støtte Erna og ikke Støre!
Det finnes altså noen i Krf med ryggrad og anstendighet...
Clubs
02.11.2018 kl 16:50 413

Sleske Bondevik var nettopp på tv,så han tar fri fra sitt tvilsomme fredssenter til fordel fir maktkampen
i Krf om å gå fra sine løfter til velgerne i fjor.
De fattigste og forfulgte,som han gjerne dytter foran seg,må vente.....
Han er mentoren til den like skinnhellige og løgnaktige Hareide,så de fortjener hverandre.
Redigert 02.11.2018 kl 16:51 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
02.11.2018 kl 19:41 396

En ting er sikkert, Oslosenteret kan glemme fremtidige bidrag fra den sittende regjering. Hareide og gubben i hornet på veggen får begynne å selge vafler.
polemiker
02.11.2018 kl 19:47 394

Tror vel heller ikke det London, men om det skulle røyne på så ville jeg foretrukket et par millioner i bestikkelse til dette senteret enn 1000 nye flyktninger.