NEL boblen i ferd med å briste. CEO med pump and dump.

Spanstind
NEL 19.02.2022 kl 11:56 27147

På onsdag la NEL fram 4. kvartalsresultatet. Det ble langt dårligere resultat enn forventet. Liten økning i ordrer fra ett år tilbake. CEO klarte på mesterlig vis å snu fokuset bord fra ennå mer blodrøde tall enn forventet til fantastiske planer om flere fabrikker. Her var det ikke bare Herøya som skulle erobres. I India, Usa og de fleste kontinenter skulle fabrikker fra NEL fra Notodden poppe opp. Dette med en av tidenes med haussete børsmeldinger ifm. 4. kvartalsresultatet på onsdag.

Et utdrag fra meldingen som kom med 4. kvartalsresultatet:

The company has initiated a site selection process for a large PEM and alkaline facility in the US, with an ambition to develop a global production capacity towards 2025 in the US, Europe and Asia.

"We have scalable solutions providing high quality and lower costs, are a technology leader on both alkaline and PEM, and have a product portfolio
spanning from 2, 20, 200 and 800 MW hydrogen plants. With our leading technology and capacity expansion capabilities, we are preparing to build production
facilities in the US, Europe and Asia totaling about 10 GW in 2025, pending the market demand. With the record-high pipeline and our leadership position within
hydrogen technologies, we are well-positioned to be awarded significant contracts in 2022 and we reiterate our strong long-term outlook," Løkke
concludes.



Dette er jo nesten morsomt. Fantastiske planer. Så dumper CEO 1 000 000 aksjer to dager etterpå. Var ikke planene så fantastiske likevel? Burde ikke NEL prøve å få eksisterende virksomhet lønnsom før de buser ut med store planer?

https://newsweb.oslobors.no/message/554365

"Oslo, 18 February 2022) Jon André Løkke, CEO of Nel ASA ("Nel") has today sold
1,000,000 shares in Nel at an average price of NOK 12.8643 per share. After the
transaction, Mr. Løkke holds 1,000,000 shares in Nel.

This information is subject to the disclosure requirements in articles 19 of the
Regulation EU 596/2014 (the EU Market Abuse Regulation) and section 5-12 of the
Norwegian Securities Trading Act."
Redigert 19.02.2022 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Kane
22.02.2022 kl 10:52 2899

Ja vi venter i spenning Seriøs. Takk for påminnelsen 👍
Regner med at du gjorde deg en kjempetrade i dag fra 11,10 til 12, men du var vel for opptatt med å pønske ut neste innlegg.
Redigert 22.02.2022 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Seriøs
22.02.2022 kl 10:58 2711

Bare hyggelig. Men du får bare stålsette deg for neste melding om nedsalg fra Løkke
Slettet bruker
22.02.2022 kl 12:34 2659

Ja dette var meget rart, NEL er i pluss på krigens dag, nå må ekspertutvalget her inne enten gå i vinterdvale eller skjerpe seg betraktelig (helst begge deler)
oppvigår
22.02.2022 kl 12:35 2664

Du tar nok feil. Det er nok ikke bare småsparere. Tror en av essene til Løkke vil nok være oversikten over hvor stor prosentandel den hemmeligholdte har, og den vil nok overraske mange med den høye eierandelen.
Løkke har nok troen, men han vil kanskje være med på å sette et større fotavtrykk i hydrogen eventyret.
Seriøs
22.02.2022 kl 14:00 2620

I pluss? Verdien til NEL i dag er skyhøy og det uten grunnlag. Kan du forklare hvorfor Nel skal være så høyt priset? Ingen andre har klart det til nå. Du må kunne regne og hva som kan go overskudd.

Selv hadde jeg litt håp om at Q4 skulle gi bedre bidrag men de svekkes ytterligere. Da kan ikke jeg skjønne at Nel noen gang vil tjene penger. Forklar gjerne og vil ikke høre omsetning og inngåtte kontrakter. Her snakker vi dekningsbidrag som for meg og mitt syn ligger i minus.

Løkke skal også eskalere og bygge kapasitet og det koster. Hvor skal penger til eskalering og drift hentes fra?
Redigert 22.02.2022 kl 14:02 Du må logge inn for å svare
Kane
22.02.2022 kl 14:08 2620

Nei men ”kjære deg” han mente jo bare at aksjen var på plussiden i dag :-)
Du trengte da ikke å utbrodere med noe du har sagt hundre ganger før.
Redigert 22.02.2022 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
Atomvinter
22.02.2022 kl 14:24 2600

Du kommer med påstander som du ikke har fnugg av belegg for.

Hvis du ser på all småhandelen som foregår i NEL på Tradegate så er det ingen som helst tvil om at mange småsparere kjøper aksjen. Store aksjonærer kjøper ikke poster på noen få hundre aksjer. Dessuten, når en aksjonær nærmer seg 5% eierandel, skal det flagges. Det har ikke vært en eneste flagging i NEL på årevis så vidt jeg kan huske. At noen skal "overraske mange med stor eierandel" faller på sin egen urimelighet.

At Løkke har "troen" og snart skal dra opp et "ess ut av hatten" er så naivt å tro som det kan blitt. I så fall ville han selvsagt aldri solgt halve beholdningen sin sent fredag. Det er vanskelig å diskutere på et forum når enkelte skribenter mangler fullstendig evnen til logisk argumentasjon.
Kane
22.02.2022 kl 14:44 2570

Det er godt vi har deg da Atomvinter som har evnen til å tenke logisk og som har ”fnugg av belegg” på alt du skriver.
Det er så logisk alt du skriver 👍
Atomvinter
22.02.2022 kl 14:52 2565

Ha-ha-ha, du tenker at det er logisk at Løkke "har troen", snart skal dra "et ess opp av hatten", og at det er derfor han solgte 1 mill. aksjer på fredag?
Hvis du leser innlegget mitt, så vil du faktisk se at jeg argumenterer for påstandene mine.
Brandolinis lov etc...

Ha-ha-ha.
Redigert 22.02.2022 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
Kane
22.02.2022 kl 15:01 2542

Har da aldri sagt det?
Jeg skryter jo bare av deg. Synes du er flink 👍
oppvigår
22.02.2022 kl 15:08 2537

Ta en titt på tradegate i dag. Hvilken småsparer har råd til handelen kl.14.25.19? 80000 aksjer skulle vel bli rundt 800000,-kr. Det er flere titalls på over 10000 aksjer, og ikke så mange, som ligger på noen hundre.
Du sier at jeg kommer med påstander jeg ikke har belegg for. Det samme må jeg si til deg.
Hvorfor skulle ikke Løkke ha en plan i det han gjør? Her kan vi tro hva vi vil, men det er bare Løkke selv som sitter med fasiten.
Hva som er logisk utfra det han gjorde, kan da diskuteres.
Kan du si hvor grensen går for småaksjonæren når vedkommende handler?
Seriøs
22.02.2022 kl 15:17 2515

Mr Kane burde heller komme med klare motargumenter da dette er et diskusjonsforum. Jeg tror iIkke Kane vet hva han har kjøpt
Atomvinter
22.02.2022 kl 15:23 2505

Du bruker som eksempel den største posten som er omsatt i dag, og hopper bukk over all småhandelen. Ok det. Men: Jeg selv er amatør i aksjemarkedet, og har selv enkelte aksjeposter i den størrelsesorden du nevner. I min verden er en "stor" aksjonær i et selskap som NEL innehaver av minst 0,25% av aksjene, dvs. nærmere 4 millioner. Da legger jeg godviljen til. Og det er fortsatt ganske langt ned til 80 000, for ikke snakke om 10 000 stk...

Dere får bare tro hva dere vil om Løkke.

“It’s Easier to Fool People Than It Is to Convince Them That They Have Been Fooled.” – Mark Twain
Redigert 22.02.2022 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
oppvigår
22.02.2022 kl 15:38 2494

Ser du ikke skjønner hva jeg sier. Kunne ha kalt deg for en tosk, men velger å ikke gjøre det siden da ville jeg vært på ditt lavmål. Du skal få det inn med teskje. En enkelt handel i dag var på 80000 aksjer. Dvs at en handlet det. Hvor mye Nel aksjer vedkommende eier vet vi ikke.
På spørsmålet mitt fikk jeg ikke noe fornuftig svar. Når en småsparer handler Nel akskjer, så er spørsmålet om hvor går grensen, ikke hva vedkommende besitter.
Atomvinter
22.02.2022 kl 15:44 2489

"Tror en av essene til Løkke vil nok være oversikten over hvor stor prosentandel den hemmeligholdte har, og den vil nok overraske mange med den høye eierandelen."

Dette er din påstand. Du snakker om en "stor prosentandel". Som jeg argumenterer i mot så godt jeg kan, bl.a. ved å henvise til flaggegrensen og all småhandel i aksjen. Til info tilsvarer 1% av NEL nærmere 15 millioner aksjer.

Plutselig nå sier du at "En enkelt handel i dag var på 80 000 aksjer. Dvs at en handlet det. Hvor mye Nel aksjer vedkommende eier vet vi ikke."

Hvem er tosken her?
Redigert 22.02.2022 kl 15:57 Du må logge inn for å svare
Kane
22.02.2022 kl 15:59 2469

Ja begynner faktisk å tro at du tror du er med i en veldig viktig diskusjon der du har rett og alle de andre har feil.
Det kalles å være høy på seg selv..
oppvigår
22.02.2022 kl 16:08 2458

Nå får du lese det jeg har skrevet. Å komme med flere teskjeer orker jeg ikke.
Seriøs
22.02.2022 kl 16:17 2469

Altså har du igjen vist at du ikke har peiling.

Hadde du hatt litt av kunnskapen til Value Investor så hadde du hatt litt viten om hva Nel er
Redigert 22.02.2022 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Seriøs
22.02.2022 kl 18:06 2450

Du kan kun slike svar og har ikke noe nytte i et forum. Value investor har mye kunnskap og han formidler mye nyttig. Les innleggene hans
Seriøs
24.02.2022 kl 08:07 2285

I dag blir der shorternes store dag. Gratulerer til de.
Kane
24.02.2022 kl 08:42 2256

Ja en liten krig hjelper godt på kursen😏
Gratulerer med intelligent innlegg 👍
Seriøs
24.02.2022 kl 09:02 2237

Takk. Mye vil rase på børs i dag men det er også vinnere og det er shortere og NEL har jo rekord i short på OSE så det er et hyggelig innlegg med tanke på de som er short..Nå har jo Kane aldri hatt noen innlegg som kan vise til kunnskap om NEL og dette er et typisk svar fra Kane.. .

Value Investor
24.02.2022 kl 09:17 2211

På hvilken måte skal denne krigen hjelpe NEL, Kane?

NEL er jo avhengig av lave energipriser for at deres energiødslene konsept skal gi noen mening.
Kane
24.02.2022 kl 09:24 2207

Syntes bare det var på sin plass å kommentere et lite intelligent og gjennomtenkt innlegg.
Gratulerer med at det kom en krig i Europa som gjør at shorterne
kan håve inn gevinst.
Min kunnskap om Nel deler jeg ikke med deg Seriøs. Hadde du hatt den kunnskapen hadde du risikert å tjene penger.
Seriøs
24.02.2022 kl 09:27 2194

Du har nok holdt den tett til brystet for alle kan man si.. Krig er ikke hyggelig men alltid noen som tjener på det ene eller andre i aksjemarkedet.
Kane
24.02.2022 kl 09:29 2186

Nå tror jeg du blander snørr og barter Value.
Har jeg sagt at denne krigen hjelper Nel.?
Sier jo bare at Seriøs gleder seg over at pga krigen kan shorterne nå gratuleres.
Ser du ironien?
Seriøs
24.02.2022 kl 09:30 2191

Blir spennende å høre hva Kane sier annet enn : Det er en hemmelighet som jeg velger å ikke dele med andre..
Seriøs
24.02.2022 kl 09:49 2195

Feil igjen. Vil si at shortere ikke er gribber. De gambler på lik linje med deg som tror på oppgang. Vil heller si at de som er med på en oppgang i NEL er gribber som hauser noe som er så luftig fra før og får med seg andre i en boble. Det kaller jeg heller "gribbete" hvis man skal bruke det ordet om investorer. Alle har en agenda og hvis du tror noen kan snu en aksje med fora innlegg så er du uviten. Det gjelder begge veier. Et fora er vel mer et diskusjonsforum hvor man får frem sine synspunkter. Hva man kan få ut av det er opp til en selv. Når jeg var i NEL for noen år tilbake så var jeg også litt usikker på hvor jeg hadde Value men etter å ha lest mange av hans innlegg så viser han stor kunnskap og verd å følge med på. Andre hausere har ikke så mye å komme med av nyttig overbevisende faktorer. Man må ha magefølelse for en investering og NEL har vel aldri gitt god magefølelse for meg. Selv om jeg har tjent noe her og der på NEL så er det aldri en aksje jeg vil sitte i. over tid. Man skal kunne ta ferie å reise fra PC innimellom og det hadde jeg ikke turt med NEL long investering. Ikke næå og fremover iallefall. De som har sittet til når fra da jeg gikk inn første gangen på rundt 6 kr har fått enn fin reise og forventer nok at denne skal vare evig. Man kan si at jeg skulle blitt i NEL over tid fra dag en ja, men man kan ikke bli med på noe man ikke har troen på. Man har heller ikke gått glipp av noe for det kan man tenke om alt og alle rakettene på OSE.
Seriøs
24.02.2022 kl 09:49 2221

Feil igjen. Vil si at shortere ikke er gribber. De gambler på lik linje med deg som tror på oppgang. Vil heller si at de som er med på en oppgang i NEL er gribber som hauser noe som er så luftig fra før og får med seg andre i en boble. Det kaller jeg heller "gribbete" hvis man skal bruke det ordet om investorer. Alle har en agenda og hvis du tror noen kan snu en aksje med fora innlegg så er du uviten. Det gjelder begge veier. Et fora er vel mer et diskusjonsforum hvor man får frem sine synspunkter. Hva man kan få ut av det er opp til en selv. Når jeg var i NEL for noen år tilbake så var jeg også litt usikker på hvor jeg hadde Value men etter å ha lest mange av hans innlegg så viser han stor kunnskap og verd å følge med på. Andre hausere har ikke så mye å komme med av nyttig overbevisende faktorer. Man må ha magefølelse for en investering og NEL har vel aldri gitt god magefølelse for meg. Selv om jeg har tjent noe her og der på NEL så er det aldri en aksje jeg vil sitte i. over tid. Man skal kunne ta ferie å reise fra PC innimellom og det hadde jeg ikke turt med NEL long investering. Ikke næå og fremover iallefall. De som har sittet til når fra da jeg gikk inn første gangen på rundt 6 kr har fått enn fin reise og forventer nok at denne skal vare evig. Man kan si at jeg skulle blitt i NEL over tid fra dag en ja, men man kan ikke bli med på noe man ikke har troen på. Man har heller ikke gått glipp av noe for det kan man tenke om alt og alle rakettene på OSE.
Seriøs
24.02.2022 kl 09:49 2237

Feil igjen. Vil si at shortere ikke er gribber. De gambler på lik linje med deg som tror på oppgang. Vil heller si at de som er med på en oppgang i NEL er gribber som hauser noe som er så luftig fra før og får med seg andre i en boble. Det kaller jeg heller "gribbete" hvis man skal bruke det ordet om investorer. Alle har en agenda og hvis du tror noen kan snu en aksje med fora innlegg så er du uviten. Det gjelder begge veier. Et fora er vel mer et diskusjonsforum hvor man får frem sine synspunkter. Hva man kan få ut av det er opp til en selv. Når jeg var i NEL for noen år tilbake så var jeg også litt usikker på hvor jeg hadde Value men etter å ha lest mange av hans innlegg så viser han stor kunnskap og verd å følge med på. Andre hausere har ikke så mye å komme med av nyttig overbevisende faktorer. Man må ha magefølelse for en investering og NEL har vel aldri gitt god magefølelse for meg. Selv om jeg har tjent noe her og der på NEL så er det aldri en aksje jeg vil sitte i. over tid. Man skal kunne ta ferie å reise fra PC innimellom og det hadde jeg ikke turt med NEL long investering. Ikke næå og fremover iallefall. De som har sittet til når fra da jeg gikk inn første gangen på rundt 6 kr har fått enn fin reise og forventer nok at denne skal vare evig. Man kan si at jeg skulle blitt i NEL over tid fra dag en ja, men man kan ikke bli med på noe man ikke har troen på. Man har heller ikke gått glipp av noe for det kan man tenke om alt og alle rakettene på OSE.
Kane
24.02.2022 kl 09:56 2292

Ja alt du sier her vet vi.
Trenger ikke å sende innlegget 3 ganger.
Seriøs
24.02.2022 kl 09:59 2301

Igjen et dustete svar og ingen kunnskap
Kane
24.02.2022 kl 10:14 2299

Det du skriver her er et bevis på hva du synes om de som ikke er enig med deg.. jeg er en dust og har ingen kunnskap fordi jeg ikke går god for dine meninger om Nel.
Her må jeg bruke ett av mine kraftigste uttrykk😉 Fjått!
Seriøs
24.02.2022 kl 10:19 2305

Det jeg sier er at du ikke har svart på noen av de kritiske spørsmålene som er i fora og sist fra Value. Det er fordi du ikke har kunnskap og bare dekker deg med raske svar som støtter min viten om at du er blank rundt NEL og hva de driver med. Så kjære deg! Les deg opp litt så kan fora bestå. Liker uenighet og det er et fora verdig med ulike syn. Men kom med motargumenter når du har lest litt om NEL


Redigert 24.02.2022 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
Value Investor
24.02.2022 kl 11:23 2314

Fulgte litt med på handelen nå, og nå gikk det aksjer for 10,59kr
Value Investor
24.02.2022 kl 11:40 2299

Faktisk lurer jeg på om jeg skal løse ut min egen short
Seriøs
24.02.2022 kl 11:40 2297

Vet, krigen har noe av skylden ja og aksjer som NEL blir svært utsatt da de blir forsinket voldsomt og prisene på råvarer eksploderer. Dette kan bli stygt og mulig sprekke helt. Hvem vil sitte i et skall av luft hvor prisingen ikke ser ut til å holde mål. Alle så jo Q4 tallene og at dekningsbidraget røk på en smell.