REC uke 8.

Slettet bruker
RECSI 20.02.2022 kl 20:02 33357

Ny uke.
Ser Slyngstad er klar til å begynne 1. Mars i Aker Asset Management.. Timingen kan være god. Hvor mye betydning dette har for REC gjenstår å se, men jeg tror her blir det synergieffekter som gjør at dette vil gagne REC.

https://e24.no/boers-og-finans/i/7dMmEW/vi-har-gitt-yngve-en-flying-start
Null
20.02.2022 kl 20:37 15273

Ble vel ikke den beste uken forrige uke startet på 15,4 og endte på 14 blank

Q4 kom inn på normalen, men så lenge ikke selskapet melder noen fremdrift med oppstart av ML så skjer det ikke mye
Blir vel en uke der vi må håpe vi ikke ser 12 tallet igjen hva mener dere ?
VL
20.02.2022 kl 20:47 15199

Vet egentlig ikke hva jeg skal forvente, kanskje det er det som skal til. At vi må roe oss og tune ned til det kommer en melding.
Slettet bruker
20.02.2022 kl 21:12 15033

Vi skal vel videre ned neste uke .. hvis det dat ikke kommer en melding .. men det bør vel straks avklares hvem som ser på nabobygget .. står i pending fremdeles . Synes det er mye meldingstørke til tross for at alle nyheter fra andre kanter sterkt indikerer at her skjer det store saker . Håper bare de kan kan sleppe nyheten snart og komme med noe konkret isteden for alt tåkeprat ..
Slettet bruker
20.02.2022 kl 21:34 14888

Ingen stor uke kursmessig. Det er ventetid og kjøpsmuligheter i RECsi.

Man får svært god odds på investeringen😂
Intravenøsiu
20.02.2022 kl 21:39 14862

Det er to aktører innen solcellebransjen som ønsker polysil fra Moses Lake, derfor en del frem og tilbake.



Intravenøsiu
20.02.2022 kl 21:53 14773

jeg tolker det slik: når Hanwha sier "jumpstart in Moses Lake" så kan ikke Rec følge det opp umiddelbart i media/guiding uten å potensielt lukke noen dører til den andre aktøren med planer i Moses Lake.

Den ene er Koreansk eid (Hanwha), den andre er Amerikansk. Utformingen politisk vil legge grunnlag for om den amerikanske aktøren får noe innpass.

Selvsagt kun en subjektiv spekulasjon dette, åpenbart mye vi ikke vet.



Redigert 20.02.2022 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Stabukk
20.02.2022 kl 22:03 14688

Hanwha burde kanskje vurdera å gi bud på Aker sine resterande aksjar, som ville gi full kontroll over styret. Hanwha ser jo behov for ei rask gjenåpning av Moses Lake, men signala frå Rec sin ledelse var nokså utydelige på fredag. Enig med Taycen: Konkrete meldingar trengst for å løfta kursen.
Intravenøsiu
20.02.2022 kl 22:17 14559

Det er utviklingen innen batteri i tillegg, jeg tviler sterkt på at Aker Horizon selger flere aksjer med det første.

Slettet bruker
20.02.2022 kl 22:22 14510

Tre tøffer måneder for oss langsiktige etter inngangen til HS. Kjedelig å være med på alle opp og nedturene uten å realisere gevinst. Med det sagt, så tror jeg at meldingene vil komme i bøtte og spann, når ML først gjenåpnes. Jeg tror mange vil få høydeskrekk og sikkert selge seg ut når den tid kommer, men for de som faktisk blir værende de neste årene, vil nok denne pinefulle perioden bli mer enn gjort opp for.

Som jeg skrev på fredag, så ble jeg positiv pga. fremtoningen på børsmeldingen kl. 07.00 på fredag, men selveste presentasjonen ble dårlig utført og det fikk meg til å savne Tore Torvund. Jeg antar at vi bør ha en ny CEO på plass innen noen måneder samtidig som vi bør se fremgang i forhold til politikken i løpet av den tid. Kortsiktig vet jeg ikke hvor vi skal, men det at aksjen vaker på disse nivåene er en gull mulighet for meg og mange andre til å akkumulere. Markedet oppfører seg alltid som et lite barn og det er viktig at du ikke lar det påvirke dine meninger og tro.

Som Omac skrev i den andre tråden så kan denne overraske stort. Ingen av oss visste at Aker vil hente en partner til. Aker og Hanwha er industri byggere og ikke investerings selskaper. De kommer til å skape verdi. HS sa selv at de skal jump starte fabrikken i ML, så jeg synes det er ekstremt merkelig at ledelsen alltid skal være så defensive under sine presentasjoner. Jeg liker at Wacker er så frempå og setter i gang og skulle ønske at REC var like fremoverlente. Samtidig forstår jeg at kundene deres er avhengige av politikere, slik at de vet hva de må forholde seg til i sine kalkyler på profit / loss.

En ting er sikkert; gull blir solgt til prisen av møkk her. De siste årene har bare vist oss hvor viktige vestlige verdikjeder er og hvor sårbare vestlige land egentlig er. Selskapet finner seg i en helt unik posisjon og vil påvirkes til ekstreme grader av US fornybare verdikjeder. Analytikere har denne på 20kr, 27kr og 30kr og dette er basert på dagens situasjon og risiko for at ML ikke gjenåpnes. Kommer meldingen vil alle disse analysene gå ut av vinduet og bli oppdatert med langt høyere kursmål.

Det finnes selskaper der ute som er priset til 10 - 1000X P/E, som kun har fremtidsplaner å vise til og et konsept både på Oslo Børs og på Nasdaq. Dette er selskaper som ikke har noe klart før om flere år frem i tid. Profitt vil ikke komme før flere år frem, hvis konseptet fungerer. Med REC er det annerledes. Vi snakker om gjenåpning i 2023. Selskapet vil være i profitt med en gang ML gjenåpnes og kan deretter tenke på videre ekspansjon / nye fabrikker. Vi trenger ikke å vente i 5 - 10 år, kun til 2023. Vi trenger ikke å prøve ut noe nytt som er usikkert, men noe som allerede har eksistert og blitt solgt over noen tiår. Vi vet at produktet vil være svært etterspurt, ettersom REC leverer ingrediensene solar og batteri industrien trenger. Selskapet er selvstendig og vil klare seg positivt økonomisk så fort fabrikken gjenåpnes. Likevel blir ikke fremtidige muligheter eller vekst priset inn. Selskapet har også mer enn nok penger på bok til at det å vente på gjenåpning ikke skader økonomisk eller tvinger selskapet til å ta en emisjon. Med andre ord så er vi aksjonærer trygge, selv om markedsverdien og volatiliteten de siste to årene skulle si noe annet.

Fabrikken i ML har kapasitet til ca. 18.000 MT. Dette er absolutt INGENTING i forhold til nødvendig etterspørsel de neste årene hvis US skal ha egne verdikjeder. Det må komme ytterligere fabrikker. Det må komme joint ventures og at REC får brukt patentene sine. Hele markedet ligger åpent og her handler det om å posisjonere seg. REC er ekstremt konkurranse dyktige, det bare vises ikke fordi fabrikken har vært nedstengt siden 2019. Kina vil gradvis bli stengt ut fra USA, så fort landet ikke er avhengig av kineserne lengre. Det vil være et politisk spill og kappløp mellom US og Kina på verdensbasis her og Kina leder så mye at det ikke er morsomt engang.

Jeg er ikke investert i REC for ML. Jeg er investert for vekst de neste årene. Hvis markedet ikke ser det jeg ser og vil prise en vekst selskap som om det er Gjensidige eller Storebrand, så skal ikke jeg argumentere i mot og bare fortsette å akkumulere videre. Før eller senere vil markedet være nødt til å endre sin mening og det er da jeg skal smile og le med vanvittig avkastning. Så lenge fundamentet ikke endrer seg, så er det bare å ignorere aksjekurs, logge ut fra forum og nyte livet. Fundamentet har aldri vært så sterkt som det er i dag på både makro og mikro nivå. Vi er på god vei og mye bedre skal det bli.

Vi stiller klart med to fabrikker i USA, en delvis eid fabrikk i Kina, proof of concept over noen tiår og i et segment som er på vei til å eksplodere i løpet av de neste årene. Likevel klarer ikke aksjonærer (eller markedet) her å tenke lengre enn nesa. Ledelsen fortjener kritikk for hvordan de kommuniserer, politikere fortjener kritikk for hvordan de har klart å bruke så unødvendig langt tid, men selv det forsvarer ikke den usle markedsverdien vi har i REC per dags dato. I mitt syn er det svært begrenset nedside, men helt ubegrenset oppside. Jeg selger ikke en eneste aksje før vi er på tresifret +++ fordi jeg ser hvilken beist selskapet er på vei til å bli og hvilken posisjon selskapet egentlig er i.

Hva du gjør med dine egne aksjer er helt opp til deg. Kjøp, selg, short, trade. Du bestemmer helt selv. Det er dine penger og din fremtid! Ønsker alle en god søndag! :)
nemi's
20.02.2022 kl 22:35 14386

På fredag sa dere at dere skulle legge aksjene i skuffen, logge av, og komme tilbake i mai. Men her er dere i gang med trøsteskriving før neste handelsdag er i gang! Og slik jeg kjenner dere, kommer dere til å skråle og ule videre i morgen om at REC-ledelsen nå må se til å vise seg...
Redigert 20.02.2022 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2022 kl 22:46 14288

Haha Nemi´s. Du får garantert notifications når jeg skriver. Dette kan ikke være tilfeldig. Har notert at du dukker opp sekundet etter at jeg legger ut et innlegg de siste ukene, også forsvinner du til den nye røde dagen kommer. Alternativt refresher du denne siden alt for ofte.

For ordens skyld er det du skriver helt feil. Jeg har aldri sagt om å legge aksjene i skuffen og å komme hit i mai, men så pleier du jo å klassifisere alle her under en kam, så lenge det er fordelaktig for deg. Det jeg skrev var å ta pause fra forum og å nyte livet, fordi alt for mange dømmer REC basert på dag-til-dag kurs.Jeg blir ikke overrasket om vi er tilbake på 20-tallet, selv uten noen nyheter. Aksjemarkedet er psykologi styrt.

Slik jeg kjenner deg derimot, så er vi fremdeles + 410% fra når du anbefalte om å shorte aksjen. Vi er 1.400% fra aksjekursen du ga ut i 2020. Dette er oppsiktsvekkende, fordi vi er fremdeles 1.400% fra ditt kursmål i 2020, selv etter å ha falt 40% fra toppen de siste tre månedene. Ha litt ydmykhet og ikke vis deg frem med mindre vi er på 1-3 kr. Åja, glemte det helt. Du er her bare for å spre FUD og propaganda og forsvinner alltid når det er grønne perioder for oss.

God helg, vår søte, fine maskot ❤️
Redigert 20.02.2022 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
20.02.2022 kl 22:50 14251

I morgen er jeg nesten sikker på at da blir det full fres i RECSI aksjen... O-yes...NOK 22,25 - here we come !!! (LItt startvansker for RECSI på morgenen - ser ut til å trenge noen pump med startgass....:)
Redigert 21.02.2022 kl 10:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.02.2022 kl 23:46 14030

Uten sammenligning forøvrig, men mye sannhet i dette. Jeff Bezos sa dette om Amazon under dot com smellen i et intervju:

«The interviewer, David Rubenstein, asked Bezos to reflect on the late 1990s when the “Dot Com” hysteria was underway. Bezos recalled that at the peak of the bubble, Amazon’s stock price touched approximately $113. Within 12 months, the price had collapsed to $6. That works out to a nearly 95% decline.

But what Bezos said next is the most important thing, “The stock is not the company, and the company is not the stock.” During the stock rout, Bezos described living in a parallel universe of a plunging stock price all the while Amazon’s actual business was improving rapidly. He ticked off numerous internal operating metrics such as, number of customers, profit per unit, defective products, etc., all of which were getting better!»

Det er om ikke annet, en del likhetstrekk. Det vil gå seg til her, 2022 blir nok ikke noe nytt 2021. Poenget jeg tar ut av hendelser som dette, er at det er i slike hendelser vi som investorer kan tjene penger i markedet. Det handler om å se verdi der ingen andre gjør det. Over tid vil det bli opplagt for andre, og da kan man nyte resultatene av sitt tidligere valg, villighet til å leve i usikkerhet basert på egen overbevisning. Det smaker godt til slutt, for i enden er alt ting godt!

God kveld og ha en nydelig børsuke som kommer.
Redigert 20.02.2022 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
manman01
21.02.2022 kl 09:42 13202

Hyggeligt at få lov til at købe på 13.58.

Ville intet have imod at vi bliver her til jeg får løn fredag (:

Ønsker alle en god dag, hold hovedet koldt🤝
fattigstakkar
21.02.2022 kl 10:07 12885

Takker for denne kjøpsmuligheten. Har lenge ønsket å øke posisjonen i REC på billigsalg.
Nsxnsx
21.02.2022 kl 10:08 12855

Akkurat nå virker ALT håpløst....og det er når ALLE selger og vil ut ....man skal kjøpe.

Det er slik formuer skapes :) Jeg handler....om ikke i like store kvanta som før :)
Stabukk
21.02.2022 kl 10:21 12623

Då er det nokså nöyaktig 50% opp til det Hanwha betalte per aksje for ikkje så lenge sidan. Q4 var betryggande nok for meg, men ikkje for dei fleste andre.
Stolar på manman01 og meg sjölv og blir sittande, men har lite å snitta ned for.
Skalleknarp
21.02.2022 kl 10:34 12448

Hvis man har troen på RECSI så spiller det vel ingen rolle om man ser 12 eller 11 tallet i dag eller i morgen. Det som går ned går like fort opp når forholdene i selskapet er til stede og markedet priser dette. Problemet i dag er bla. dato for oppstart ML. Ut fra det en vet i dag så er det planlagt oppstart - det er bare ikke opplyst om dato/klokkeslett. Bla fordi en del politiske forhold (som kunne vært avklart for lenge siden) både nasjonalt og lokalt fortsatt henger i luften.) Så derfor ikke sitt og stirr deg blind på kursen som daler og daler det gjør bare vodt værre. Ut fra det en vet i dag så er det jo ikke noe eventyrslott at RECSI kan bli en vinner..... Husk at det er noen som kjøper alt det vi selger billig i dag. Regner med at det er mange som gnir seg i hendene og når tilstrekkelig antall aksjer har byttet eier så snur det.... !!! Har notert dato og klokkeslett for dette innlegget og håper jeg kan ta det frem om ikke lenge og si - Hva var det jeg sa.
Nsxnsx
21.02.2022 kl 10:44 12339

Skal lure på om HS har lyst å kjøpe ut Aker for å få litt fortgang ? Pr nå bør de vel kunne få de resterende aksjene for rett under 20,-

Vinn vinn for alle parter :)
nemi's
21.02.2022 kl 10:53 12283

Du har rett. Klokkeslett for oppstart i ML er ikke opplyst om. REC sier de har "ability" til restart i 2023 "if market conditions improve".
Slettet bruker
21.02.2022 kl 10:53 12259

Tror ikke det skjer, er nok ingen fordeler ved å kjøpe seg ytterligere opp. De har nå negativt flertall sammen, det var nok viktig. Samtidig har de plass i styret og en fot innenfor. Jeg tror REC går så fort de bare kan.

Nå er det opp til politikere og kunder.
Nsxnsx
21.02.2022 kl 11:04 12136

Joda sikkert riktig det....men 1 mann i styret kontra HELE styret :)
Slettet bruker
21.02.2022 kl 11:08 12092

Verken marked eller kunder av den grunn. Hehe
Slettet bruker
21.02.2022 kl 11:13 12045

La oss være litt edruleige:)
Hvis AKH hadde ønske om å komme seg ut av REC, så hadde de solgt hele aksjeposten sin til HS når de inngikk avtale med dem, ikke kun halve.
Det er en grunn til at de vil sitte i REC, og det er det utrolig store markedet som vil åpne seg i årene fremover innen solar og batteri, slik vi har skrevet opp og ned i mente om her inne.

Husker ikke hvem som skrev det når HS gikk inn, men det passer meget godt: "AKH gav fra seg et kakestykke for å kunne få ta del av en MYE større kake!"
Slettet bruker
21.02.2022 kl 11:21 11941

Kundene lar muligens også vente på seg i påvente av at man får vedtatt skattekredittordningene - siden de vil gjelde for alle deler av verdikjeden, også RECs potensielle kunder - inkludert batterimaterialprodusenter.
Slettet bruker
21.02.2022 kl 11:29 11855

Billigsalg, billigsalg og billigsalg! Vi får kjøpt aksjene til nesten 34% rabatt i forhold til det Hanwha betalte. Som oftest, er det alltid de store som får rabatt på bekostning av oss små. Her er det bare å akkumulere videre. REC vil komme, så lenge US verdikjeder kommer og de vil garantert komme, fordi det er snakk om nasjonal sikkerhet og økonomi. Fornybart er det svarte gullet.

Nå nærmer vi også et punkt hvor det er ekstremt sterk teknisk støtte. Har nå kjøpt på 18kr, 17.5kr, 16kr, 15.5kr, 15kr og 14kr. Neste kjøp blir nok på 12 og 13-tallet. Får vi se om billigsalget fortsetter i noen dager til, det hadde jeg satt pris på.

Les innlegget mitt over. Du har ingenting å bekymre deg for så ikke la aksjekurs mentalt påvirke deg til å selge deg ut, hvis du har troen på fremtiden. Det er bare urealisert gevinst / tap og mitt tips til alle er aldri selg REC med tap. Nå har vi vært i nedgående trend i over tre måneder og det kan fort snu.
Nsxnsx
21.02.2022 kl 11:30 11843

He he ....jeg skriver bare noe for å få igang en diskusjon med flere vinklinger på en ellers meget god kjøpsdag :)
Slettet bruker
21.02.2022 kl 11:48 11637

Ja, det tror jeg også. Derfor hjelper det ingenting om HS kjøper hele Rec som foreslått over her :P
Slettet bruker
21.02.2022 kl 11:51 11604

Viktig å ha et nyansert perspektiv når det kommer til gjenåpningen av ML. Fabrikken brukes som en brikke i for å få på plass politiske insentiver som legger til rette for lønnsom drift av en hel verdikjede innen solar, batteri, chips osv. i USA. Jeg vil bli svært overrasket om de melder åpning før dette er på plass.
nemi's
21.02.2022 kl 11:55 11536

manman01 skrev Tak for at dele (:
Ikke rart REC tryner videre når vice president i REC fastholder at det ikke finnes sjanser for ML-restart uten finansiell støtte fra delstats OG DESSUTEN føderale myndigheter.

REC ber om å få bli en vernet bedrift i ML. Rett og slett.

Det er fordi det ikke finnes noen fabrikker noe sted i verden som etterspør noe som kan produseres i ML.

Det har aldri vært tydligere enn i dag. Og ingen har forklart det bedre enn meg gjennom årene. Stakkars Pareto - de har absurde kursmål, og desperate kunder som har bitt på, og vil ut.
Redigert 21.02.2022 kl 12:26 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
21.02.2022 kl 11:57 11528

Ja, I tillegg så er det flere aktører enn Hanwha, noen er lokale i Washington.

Overaskende at ikke forumet har plukket opp dette.
Småplukker
21.02.2022 kl 12:29 11253

Ingen er mer høy på seg selv enn du, Nemis, og ingen er mer unnlatende på å besvare relevante spørsmål som: Med den satsingen
som pågår innen sol og batteri, og med det klare ønske som er i USA, fra begge partier, på å få opp egen verdikjede,
tror du det om tre år vil være bedrifter som trenger Recs produkter? Du svarer ikke på sånt, fordi du også vet at svaret er et
klart JA.
Det at du stadig vekk påstår at gjenåpnet ML er priset inn i dagens kurs, er jo også så inni hampen latterlig at du mister all troverdighet.
Sånn. Det er det siste jeg skal bruke av tid og kalorier på de selvopphøyde innleggene dine.
Styve
21.02.2022 kl 12:44 11109

Syns nemi's innlegg er ein kjærkommen kontrast!

Tar eg innlegga til nemi's og legger på vektskåla sammen med alle hausserene så finn eg midverdien på kursen. Etter å ha følgt med på forumet i over ett år så viser det seg at teorien stemmer godt. Så etter mi meining må begge partar berre kjøre på! Ingen blir blokkert hos meg hvertfall.

Eg tar gjerne eit glass vin/øl med begge partar :)
Redigert 21.02.2022 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2022 kl 13:05 10873

Det stemmer ikke. Etterspørsel etter Silan er stigende. Kan ikke det produseres i ML?

Som vanlig svarer du vel ikke på spørsmål.
manman01
21.02.2022 kl 13:07 10857

Hvad var det jeg fortalte dig om denne besserwisser attitude, Nemis? Bare for opfriskning: den er til at lukke op og skide i.

Jeg vil gerne læse hvad du har at skrive, men ikke når du skal opfører dig sådan. Du blev gjort helt til grin da Hanwha købte for 20 NOK, og det er de færreste der vil lytte til dine råd, når du har spået 1 NOK siden 3 NOK. Det har du TYDELIGVIS ikke haft ret i.

Så gider du sætte dig ned, nappe en bolle, og formulere dig noget bedre? Så kan vi have en rigtig diskussion. Tak, og god dag.
Redigert 21.02.2022 kl 13:07 Du må logge inn for å svare
Intravenøsiu
21.02.2022 kl 13:09 10848

Det er 24000 tonn silangass kapasitet i Moses Lake (det kreves 1,4kg silangass pr kg polysilisium), Group14 har tidligere varslet at de ønsker 12 000 tonn av dette til en fremtidig fabrikk, i tillegg så har man Tekna, Amprius, Cenate, LeydenJar og OneD battery sciences.