REC uke 8.

Slettet bruker
RECSI 20.02.2022 kl 20:02 33378

Ny uke.
Ser Slyngstad er klar til å begynne 1. Mars i Aker Asset Management.. Timingen kan være god. Hvor mye betydning dette har for REC gjenstår å se, men jeg tror her blir det synergieffekter som gjør at dette vil gagne REC.

https://e24.no/boers-og-finans/i/7dMmEW/vi-har-gitt-yngve-en-flying-start
Intravenøsiu
21.02.2022 kl 13:12 7962

Rec benytter silangass som innsatsfaktor i motsetning til f.eks Wacker som benytter triklorsilan.
nemi's
21.02.2022 kl 13:58 7778

Nok et sutrete og tøvete innlegg fra deg. Det er ingen grunn til å være sur på meg for at REC-kursen er 13,-.

Kursen gikk i 1.32 med volum på 64 mill aksjer for tre år siden. Det er godt mulig at jeg spådde det - og i så fall var det en fulltreffer.

Du skjønner deg lite på Financials. Da spiller det i hele tatt liten rolle at kursen har vært 1 eller 20 kroner, en eller annen gang. Det er kun du og et fåtall andre HO'ere som fortsatt er opptatt av REC-kursen for tre år siden, og lenge før flere rekapitaliseringer som har skjedd i selskapet siden den tid.

At Hanwha har kjøpt aksjer for 20,- er historie for lengst, og i ML har REC-ledelsen ingen tidfestede planer om å starte produksjon av verken silangass eller polysil i ML. Derimot sier REC at føderal finansiell støtte er et premiss for at ML skal kunne restartes og produsere til ev. innenlandske PV- og BAM-produsenter.

Det har tydligvis vært Hanwha's bet. Det hadde du neppe regnet med. Og igjen er du blitt gjort til grin. Hanwha føler det sikkert likedan.
Redigert 21.02.2022 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
Null
21.02.2022 kl 14:24 7629

Nemis
Jeg har forsøkt å utfordre deg med direkte spørsmål tidliger får skjelden eller kanskje aldrig svar, så forsøker igjen

Tror du på åpning av ML?
Ved ja, evnetuelt når, år Q?

Dersom nei aldrig, begrunnelse?

Null

Null
21.02.2022 kl 15:21 7442

Når jeg begynar å få troen på pluss snur vi ned

Men mot alle odds + i dag 14 tallet lav som stopp kurs ;)
nemi's
21.02.2022 kl 15:49 7278

Selvfølgelig tror jeg på restart i ML! Jeg tror jo på det jeg ser ved selvsyn. Og siden kursen er nær 14,- er restart i ML for lengst priset inn. Ellers hadde kursen vært 7,-. Markedet priser inn restart med begrenset kapasitetsutnyttelse og lønnsomhet i ML-anlegget (fra 1984). Akkurat som andre analytikere enn bare meg for lengst har forutsett, f.eks. Bertheussen med sine 15,-. Siden REC nå har begynt å nevne 2024, så er det beste tipset for når det kan skje.
Slettet bruker
21.02.2022 kl 15:53 7258

Jeg tror REC sitter med gode kort på hånden spesielt mot lokal politikerne.
Om ML ikke åpner mister de mest sannsynlig anode produsentene, nytt solcelle selskap/ wafer og alle jobbene ML ville skapt.
Vil tro at de er interessert i å få dette til staten sin.
nemi's
21.02.2022 kl 15:57 7224

REC sier i dag at det er ikke nok! De trenger dessuten føderal økonomisk hjelp.
Intravenøsiu
21.02.2022 kl 16:22 7050

Slik jeg har forstått det så handler lokal støtte ved hjelp av "Warnick bill" som er foreslått av republikanske Warnick om støtte for massiv lokal satsing i tillegg til Rec innenfor solar, batteri er utenfor dette, og er absolutt ikke avhengig av støtte på delstatsnivå.

Hanwha har og nok produksjon utenfor Washington State (ingot/wafer i Malaysia, solar i Georgia USA), så de kan få til oppstart også uten Warnick bill eller SEMA act.


Når det gjelder batteri så finnes det ikke noe alternativ til Moses lake hverken i Europa eller USA for storskala produksjon av anode materiale med høyren silisium.
Redigert 21.02.2022 kl 16:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.02.2022 kl 16:25 7041

Dette høres i grunnen ikke særlig oppløftende ut, Nemi. Kanskje vi alle heller skulle finne et annet selskap å investere i. Virker jo som om hele greia (REC) er ganske dødfødt. Men du da, du bruker jo litt tid på dette selskapet - virker det som. Ser du andre/bedre selskaper å investere tid og penger i…? Du virker jo veldig kunnskapsrik, og entusiastisk mht omtanke for alle oss andre. Hvilke aksjer mener du vi burde gå inn i,
Slettet bruker
21.02.2022 kl 16:31 7100

Kan du forresten legge frem (for oss andre) de kalkylene dine som viser at restart av ML allerede er priset inn i aksjekursen? Du virker så opptatt av å opplyse oss andre om at REC ikke er noe blivende sted. Ville derfor vært kjempefint om du kunne legge frem dette tallmaterialet. På forhånd takk.
Slettet bruker
21.02.2022 kl 16:56 7109

SolarJuice to ramp up solar manufacturing capacity to 1.1GW

SPI Solar plans to begin manufacturing solar panels in California using the existing production lines at the former Sunergy PV solar plant, boosting capacity to 1.1GW in Q3.

Solarjuice Technology signed agreements to upgrade its Sacramento, California manufacturing facility with cutting-edge technology due in mid-May. The expansion will boost capacity from the current manufacturing capacity of 200MW to 1.GW, expected to be achieved in Q3.

https://www.pv-magazine.com/2022/02/21/solarjuice-to-ramp-up-solar-manufacturing-capacity-to-1-1gw/
manman01
21.02.2022 kl 17:31 7181

Hallo gamle, forstår du ikke hvad jeg skriver til dig? Jeg vil gerne læse hvad du har at skrive, og det ærger mig at du skal fremvise dine synspunkter på sådan en barnlig måde. Kursen i øjeblikket kan rage mig, men dette forum burde bruges til at gøre hinanden klogere istedet for det sprøjt du serverer. Dine tidligere opslag (ja jeg tog mig min tid at gå igennem nogle af dem) viser at du godt kan opføre dig ordenligt og servere brugbar information uden at hakke ned på andre. Hvad gik galt nemis?

Find mig gerne et screenshot af dette, da vil jeg med glæde indrømme jeg har taget fejl. Måske du skulle prøve at gøre det samme, med tanke på daglige kurser der viser 2cifrede tal på trods af dine spådomme.

Jeg fremviser ikke mig selv som ekspert, og jeg tror det er et fåtal herinde vil sige det om mig. Jeg forstår, modsat dig, at jeg ikke sidder med facitlisten, og ønsker altid at folk gør deres egne meninger, med deres egne penge, med den info der bliver gravet efter og fremvist. Mit fokus ligger i at forstå nuet og fremtiden, men dette bliver gang på gang ændret når du har dette sadistiske behov for at belære os på hvordan du har haft ret HELE TIDEN. Da må jeg synke ned på dit niveau, og fortælle dig at du opfører dig som en klovn.

Det er klart at føderal støtte er nødvendigt for at kunne konkurrere med kinesisk statsstøtte til sort elektricitet, og slaver - Medmindre markedet begynder at pege mod etisk og grøn fremstilling af solpaneler, eller at Kinas unfair konkurrence bliver lukket ude. Jeg ser begge disse ting ske, hvad med dig?

SEMA/BBB har tydeligvis været plan A, ja. Jeg skal fortælle dig hvad der er til grin: at tro et firma som Hanwha går ind med $160 millioner uden en plan b.
Småplukker
21.02.2022 kl 19:45 6790

Godt sagt Manman. Og som du sier, hanwha har selvsagt en plan B her. Det eneste Nemis klarer å forklare Hanwhas milliardinvestering med, er at dette var et "bet de gjorde. Som om et multimilliardselskap gjør det - når de uten problemer kunne ventet til avklaring på BBB kommer noen måneder senere, og spart seg hele investeringen. Men det passer ikke inn i historien han vil fortelle selvsagt. Så lett å gjennomskue at det er bare å flire - eller grine. På norsk.
Ta invest
21.02.2022 kl 20:59 6447

Jammen bra vi har Nemi her som en motvekt til all haussing. Vi er ned fra 24 til 13 igjen , for å stige til 24 igjen så må det varsles mye . Og det tar lang tid , langsiktighet i denne aksjen har ikkje lønt seg , her er kun tradere som har tjent siste 5 år . Har ikkje mista trua men det går virkelig ikkje fort fram i denne aksjen ,
Mathias
21.02.2022 kl 21:43 6231

I november kom nyheten om Hanwha, og Rec gikk fra 14-tallet til over 22 på ti kalenderdager, så det tar ikke nødvendigvis så lang tid å komme opp igjen med kun én god nyhet.
Hadde naturligvis vært fint med to gode nyheter nå 👍🏻
Slettet bruker
21.02.2022 kl 21:44 6234

Jeg trekker meg litt tilbake inntil det skjer noe mer spennende for rec.
Det er lett å bli dratt inn i en slags ekkokammer-effekt her på forumet merker jeg.

Det er spennende å følge utviklingen videre, men inntil det beveger seg litt mer politisk så er det ikke så mye å diskutere tenker jeg.
Tomta vi venter på svar for kan kanselleres slik som tidligere dersom det viser seg at subsidiene drar på seg ytterligere.
Jeg tipper det er grunnen til at kjøpet ble avlyst i fjor.

Det er ingen tvil om at det er mange som har sterke ønsker om vekst og fabrikk i statene.
Og som taper fortrinn for hver uke som går.
Jeg gjetter på at det kommer enda en overraskende melding når vi minst venter det, kanskje fra G14 denne gangen (det var en tydelig endring mot batteri i Q4-presentasjonen).
Men inntil da så fortsetter jeg å kjøpe på lav kurs til jeg går tom for midler.

Det kan godt hende at dette drøyer til 2024, selv om jeg tviler.

Jeg vet ikke med dere, men jeg har et bet på at de jobber med å overtale flere til å "sponse" oppstart av ML, og at Hanwha gikk først ut med investeringer for å legge press på de andre aktørene (og politikere) og samtidig få større fordeler enn resten.

God vinterferie!
Slettet bruker
21.02.2022 kl 22:36 6069

Uff!! Putin kjører på. Ikke bra!
Stabukk
21.02.2022 kl 22:38 6108

Siste 3 år er kursen opp over 146%, i følge Nordnet. Det er ikkje så gale, men utviklinga i fjor og så langt i år er ikkje mykje å jubla over.
Har uansett tenkt å bli sittande inntil vidare med kostpris 15,73. Mest sannsynlig ut dette året, kanskje også neste år.
Compilation20
21.02.2022 kl 22:46 6072

Kanskje de går for en rettet "Clima bill", og utelater mye annet i kommende samtaler...la oss håpe på det.
Build back later
After multiple rounds of slashing the total cost of the Build Back Better bill, US senators remain locked in negotiations. Democratic Senator Joe Manchin (West Virginia) voted against an earlier proposal, shocking many, and has now said he will reopen negotiations “starting from scratch.”
Manchin said that he is once again open to talks but wants the conversation to start over “from scratch.” SolarReviews projects the passing of the package would lead to the creation or continuance of more than 1 million solar jobs. For now, the nation awaits resolution in what would be the most significant climate and energy legislation in US history.
https://pv-magazine-usa.com/2022/02/21/build-back-later/
Slettet bruker
21.02.2022 kl 23:48 5839

hehe! ... Jeg flirer så jeg nesten ramler av stolen, men det er ikke fordi du ikke har et poeng - for det har du ;-)
Slettet bruker
22.02.2022 kl 06:29 5514

Teit at de sier at Manchin har stemt imot når de ikke har stemt over BBB, enda....
Slettet bruker
22.02.2022 kl 06:30 5520

Utrolig trist å se at putin presser på nå, dette er i ferd med å bli veldig stygt, veldig fort..
Slettet bruker
22.02.2022 kl 07:14 5479

Du har gått fra at ingen vil kjøpe produktene og at Ml aldri vil åpne til nå og si at du er sikker på restart av Ml??
Nå greier du å prestere å si at det er priset inn seriøst har du noen gang regnet på hva aksjen er verdt ved gjenåpning av Ml?? Flere hus har allerede gjordt dette å kommet til ca 80-90 kr .

Du viser til Bertheussen med sine 15 kr som er det klart laveste kursmålet i dette selskapet.
Dette kursmålet er heller ikke priset inn at Ml åpner.
Seriøst voks opp .


Skalleknarp
22.02.2022 kl 07:57 5282

Det er vel bare å stålsette seg i alle aksjer en har i dag inkludert RECSI. Gode argumenter er vel fånyttes på en dag som dette så vi får spare på kruttet til kurven snur igjen. Regner med at det ikke går mange dagene før markedet snur. Mao - "dørene lukkes". Uansett, ha en fin dag. Trøsten er alltid at det som går ned går opp igjen i aksjemarkedet. "Eventually" :)
Redigert 22.02.2022 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
Null
22.02.2022 kl 08:35 5059

Det blir vel ned mot 12tallet i da så er vel ikke mye annet enn å si god kveld
Om børsen skal ned 2prosent er det vel 7- 10 prosent på recsi som er normalen
Redigert 22.02.2022 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2022 kl 08:35 5104

Hehe, det blir en ekstatisk dag for trollet vårt i dag....
Kvike11
22.02.2022 kl 08:37 5138

God nyhed, RECSI kan stige fra start idag.
group 14 meddeler de er godt igang med silicium batterier, må være i samarbejde med RECSI

In 2021 we helped set the stage for the rapid proliferation of lithium-silicon batteries.
And now, in 2022, we are beginning to replace li-ion batteries with supercharged lithium-silicon batteries.

Kan det være signalet til at åbne fabrikken, er ikke et sekund i tvivl om de snart meddeler dette.
Slettet bruker
22.02.2022 kl 09:02 4957

Dette begynner å bli latterlig
VL
22.02.2022 kl 09:05 4933

Mente å huske at ML lå i USA , kanskje de har flyttet til Russland. Merkelig hvordan investorene reagerer, selskapet har ingenting med konflikten å gjøre men blir straffet.
Scatec som har avtaler i ukrainer faller med 3 men Rec er i Amerika og faller med 4. Lurer på hvem som selger nå
Redigert 22.02.2022 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2022 kl 09:08 4889

Tydelig at folk har panikk for noe som foregår på grensen mellom Russland og Ukraina, her ble det påfyll nede på 13,30...
Redigert 22.02.2022 kl 09:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2022 kl 09:09 4984

RECsi prises til 5,6 milliarder akkurat nå.

Når selskapet har 2 milliarder på bok, og all produksjon foregår i USA og kundene som følger av ML i hovedsak skal gå til produksjon på amerikansk jord til amerikanske sluttkunder - så synes RECsi svært billig✔️👍

Man kan jo nevne Hanwhas inngang på 20 kroner per aksje til det kjedsommelige - og det er i det minste en svært god pekepinn på at det er planer for selskapet og at kursen er lav.
Nsxnsx
22.02.2022 kl 09:13 4958

Nye aksjer på 13.19 og 13.20 er ikke å forakte :)

Kjøpers marked :)
VL
22.02.2022 kl 09:16 4951

jeg /vi nybegynner må lære oss å leve med opp og nedturene og ikke får panikk.
Charlie Munger cited the poem "If—" by Nobel Prize-winning writer Rudyard Kipling to highlight his point.

“As Kipling said, treat those two imposters just the same,” Munger continued. “You have to deal with daylight and night. Does that bother you very much? No. Sometimes it’s night and sometimes it’s daylight. Sometimes it’s a boom. Sometimes it’s a bust. I believe in doing as well as you can and keep going as long as they let you.”
Stonks_
22.02.2022 kl 09:30 4764

Jeg sitter per nå med det store spørsmålet, har ikke mye belåning på porteføljen min. Men skal jeg kjøpe mere recsi eller betale ned lånet når jeg får lønn, faen meg ikke lett altså. Spes nå når aksjen er så billig
enurweb
22.02.2022 kl 09:31 4785

Børsen er snudd fra kraftig minus ved åpning til å være på grønn side.
REC reagerte jo som alltid med å gå nesten 10x av resten av børsen i minus ved åpning og derfor fortsatt i rødt når resten er snudd til grønt.

Mikke Mus aksje store deler av tiden altså.... Eller hva Donald?
Stonks_
22.02.2022 kl 09:40 4696

Lurer på hvorfor, kanskje på grunn av 2 tungvektere som heter equinor og akerbp som er kraftig opp ettersom at oljen føk opp igår kveld
solfylt
22.02.2022 kl 13:17 4181

«The minerals targeted by the administration are those used in technologies including electric vehicles, batteries, solar panels and wind turbines – as well as electronics and defense systems.»
https://thehill.com/policy/energy-environment/595247-biden-administration-announces-mineral-supply-chain-push
Slettet bruker
22.02.2022 kl 13:23 4154

Det er bare å huske på at fra 2024 så skal det produseres batterier med Silan. Bare å glede seg.
Skalleknarp
22.02.2022 kl 13:33 4075

Uten å nevne navn, men når en sammenligner med diverse andre virksomheter som prises på luft og ?? (vet ikke hva jeg skal skrive) så er dette merkelig. Men som det alltid blir sagt her inne - det er markedet som bestemmer prisen på en aksje. Får håpe at man kommer på bedre tanker når det gjelder RECSI også etterhvert. De er jo i høyeste grad også den nye oljen som ingen protesterer mot. (Solpaneler og etterhvert batteri).
Slettet bruker
22.02.2022 kl 14:05 3946

Haha. Synes ikke at REC holder seg sterk i det hele tatt. Nadsaq opp, REC ned. Nasdaq ned 1%, REC ned 8%. Jeg hadde forstått det hvis REC var priset til 50 milliarder kroner, men vi er verdsatt til litt over 5 usle milliarder, med 2 milliarder på bok og 1 milliard i gjeld. Butte blir ikke priset inn fullstendig. ML blir definitivt ikke priset inn og det samme med det lille eierskapet vi har i Yulin. Salgspris på ML med ekstraordinær utbytte blir heller ikke priset inn (worst case scenario). Fremtids mulighetene med US verdikjeder er garantert ikke priset inn og vekst er ikke priset inn.

Akkurat nå blir de som ikke vet bedre eller ikke har et langtidsperspektiv presset ut. Man blir lei av å se de samme røde tallene, dag inn og dag ut og til slutt kaster man håndkleet. Men for hver gang noen selger, så er det kjøpere som ønsker avkastning på sin investering og som har troen, meg selv inkludert. Det positive med alt dette er at det er så utrolig mye markedet ennå ikke har priset inn, men det er kun snakk om tid. Det betyr at det er ekstremt mye oppside, gitt at ting klaffer.

Ingen vits for oss å ha de samme diskusjonene om og om igjen. Nå er det bare å akkumulere i stillhet, mens vi venter på at politikere får fart i seg. Det positive er at veldig snart vil politikere føle dette presset og dette kan gå på bekostning av arbeidsplassen deres - som gjør meg glad, fordi det er den beste motivasjonen disse egoistiske mennesker har. Sin egen trygghet og fremtid. Da kommer det fremgang, det lover jeg.

I mellomtiden så får jeg vurdere å pante partneren min, bedriftene, lungene og leveren, fordi jeg vil så absolutt ha flere aksjer under disse "tøffe" tidene, fordi jeg vet at så fort psykologien i markedet endrer seg, så er REC tilbake på 20-tallet, selv uten noen nyheter. Fundamentalt er REC i en sterkere posisjon enn noen gang tidligere. Noen som har lyst å kjøpe noen organer av meg eller? God pris! Jeg lover :)