PHLY - Ose`s mest underprisede aksje!
Ved utgang av 4 kvartal hadde selskapet en kontantbeholdning på 255 mill. usd, som tilsvarer 2.264 mill. kr. på dagens usd-kurs. Og det med en ordrereserve på 1.203 mill. USD.
Og ikke nok med det, selskapet er også gjeldfri!
For en bra kombinasjon med tanke på VERDI, men prises til stusslige 595,7 mill. kr. på børs.
Selskapet er allerede i en posisjon der dem allerede kan utbetale utbytte!
Snakker vi da om den mest underprisede aksje på Oslo børs?
Og ikke nok med det, selskapet er også gjeldfri!
For en bra kombinasjon med tanke på VERDI, men prises til stusslige 595,7 mill. kr. på børs.
Selskapet er allerede i en posisjon der dem allerede kan utbetale utbytte!
Snakker vi da om den mest underprisede aksje på Oslo børs?
Redigert 22.02.2022 kl 21:28
Du må logge inn for å svare
Frodon
22.02.2022 kl 21:45
16411
I følge deg sies det at tildeling vil bli utsatt til 2023 og at det snakkes om terminering av kontrakter. Skulle ikke aksjen ned til kr 30? Du skrev det tidligere idag 🙄
Cashbeholdningen du snakker om, er forhåndsbetalte penger fra Tote, som skal brukes til å bygge skip. Vet du ikke det?
«trani
28.01.2022 kl 10:55
Det sies nå om at tildelingen av skip 5 vil bli utsatt til 2023..
Er det dette markedet tar høyde for? Derfor den ekstreme fraværende interessen i aksjen?»
«trani
23.08.2021 kl 10:43
Det snakkes om terminering av skip 5 og 4.
Er det denne infoen som Apollo sitter på? Derfor dem selger og selger?«
«trani
I dag kl 09:38
Virker som denne skal falle ned til 30kr fremover nå»
Cashbeholdningen du snakker om, er forhåndsbetalte penger fra Tote, som skal brukes til å bygge skip. Vet du ikke det?
«trani
28.01.2022 kl 10:55
Det sies nå om at tildelingen av skip 5 vil bli utsatt til 2023..
Er det dette markedet tar høyde for? Derfor den ekstreme fraværende interessen i aksjen?»
«trani
23.08.2021 kl 10:43
Det snakkes om terminering av skip 5 og 4.
Er det denne infoen som Apollo sitter på? Derfor dem selger og selger?«
«trani
I dag kl 09:38
Virker som denne skal falle ned til 30kr fremover nå»
Redigert 22.02.2022 kl 21:51
Du må logge inn for å svare
trani
23.02.2022 kl 00:50
16269
Se på ordrereserven! Det er der den virkelige verdien ligger, og den kan bli større, og det i år!
Redigert 23.02.2022 kl 00:52
Du må logge inn for å svare
Det er vel hva de sitter igjen med etter skipa er levert som betyr noe,ikke hva de får for å bygge de.
trani
23.02.2022 kl 08:44
16144
Akkurat!
Hvor stor andel av dagens ordrereserve er ren profitt for Phly tro? Noen sier 5-10%
Personlig tror jeg det kan komme opp mot 15 % med flere kontrakter som kommer til å bli tildelt phly.
Hvor stor andel av dagens ordrereserve er ren profitt for Phly tro? Noen sier 5-10%
Personlig tror jeg det kan komme opp mot 15 % med flere kontrakter som kommer til å bli tildelt phly.
murpy
23.02.2022 kl 09:19
16097
Slapp av, de kommer til å tjene flust med penger her, historisk har de hatt store utgifter i starten og under bygginhg ved så å hente inn hele overskuddet hvor de deler ut mesteparten i utbytte. de siste årene har de delt ut 1,3 MILLIARDER i utbytte, så jeg tipper de vet hva de driver med.
Aiolos
23.02.2022 kl 09:57
16053
Vil bare advare alle uerfarne mot å ta det trani skriver for god fisk. Kjøp gjerne PHLY, men ikke pga hva han skriver. Jeg har trua på PHLY selv på sikt, og sitter fint lastet, men ser man på historikken til trådstarter er han åpenbart bare ute etter å manipulere kursen. Han har slengt ut negative udokumenterte påstander en stund nå for å få folk til å selge, og nå er plutselig alt rosenrødt med potensielle marginer på 10-15 % i sikte (selskapet guider 6 % selv om jeg husker korrekt). Han vet at dette er en aksje med minimal omsetning, så skal ikke mange aksjene til før kursen går noen prosent den ene eller andre veien, dersom noen uerfarne lar seg manipulere. Sier ikke at alt han skriver er løgn, men det er så mye falsk informasjon iblandet det som er sant at det ender opp som en kvalm suppe.
d12m
23.02.2022 kl 10:26
16004
Lars Ro har solgt ut alt. Kanskje salgspresset da avtar. Jeg har holdt meg i ro og tenker å gjøre det også fremover (ja, pun intended)
Redigert 23.02.2022 kl 10:26
Du må logge inn for å svare
kjylling
23.02.2022 kl 11:24
15948
Selskapet er så visst ikke i posisjon til å betale utbytte. Du lyver like hardt som du alltid gjør.
murpy
23.02.2022 kl 11:35
15921
Selvfølgelig betaler de utbytte, det har de gjort til gangs siden jeg kjøpte aksjen i 2012. Sommeren 2012 kjøpte jeg 250K aksjer som jeg har fått igjen mange ganger.
Forrige gang Philly Shipyard hadde fulle ordrebøker og delte ut utbytter var, som nevnt, utbyttene svært romslige. I årene 2014, 2015 og 2016 ble det samlet delt ut 145,9 millioner dollar, eller tett oppunder 1,3 milliarder kroner, i utbytte. Til sammenligning verdsettes selskapet onsdag formiddag til oppunder 630 millioner kroner, hvilket er langt under bokført egenkapital.
Fra historien, også hva gjelder Philly Shipyard, har vi erfart at «glemte aksjer» kan stige veldig raskt og veldig mye når utsiktene til utbyttehøsting styrkes og tidspunktene nærmer seg. Og 2024, når de første utbyttene nå ser ut til å kunne komme, er ikke så veldig langt frem i tid. Og innen den tid kan jo verftet ha sikret seg arbeid til 2025 og årene deretter.
Dersom man tør ha tro på verftet og har litt tålmodighet, bør man kanskje hamstre noen aksjer til kistebunnen før høstingsfasen.
Forige gang jeg kjøpte aksjen i 2012, kjøpte jeg på 3-5,- 250K steg deretter til over 200,-
Forrige gang Philly Shipyard hadde fulle ordrebøker og delte ut utbytter var, som nevnt, utbyttene svært romslige. I årene 2014, 2015 og 2016 ble det samlet delt ut 145,9 millioner dollar, eller tett oppunder 1,3 milliarder kroner, i utbytte. Til sammenligning verdsettes selskapet onsdag formiddag til oppunder 630 millioner kroner, hvilket er langt under bokført egenkapital.
Fra historien, også hva gjelder Philly Shipyard, har vi erfart at «glemte aksjer» kan stige veldig raskt og veldig mye når utsiktene til utbyttehøsting styrkes og tidspunktene nærmer seg. Og 2024, når de første utbyttene nå ser ut til å kunne komme, er ikke så veldig langt frem i tid. Og innen den tid kan jo verftet ha sikret seg arbeid til 2025 og årene deretter.
Dersom man tør ha tro på verftet og har litt tålmodighet, bør man kanskje hamstre noen aksjer til kistebunnen før høstingsfasen.
Forige gang jeg kjøpte aksjen i 2012, kjøpte jeg på 3-5,- 250K steg deretter til over 200,-
Redigert 23.02.2022 kl 11:37
Du må logge inn for å svare
Joystick
23.02.2022 kl 12:42
15869
kjylling
23.02.2022 kl 12:48
15844
Det blir uansett ikke betalt utbytte før 2023. Dette er en betingelse for NSMV kontraktene.
trani
23.02.2022 kl 13:41
15798
Se på 4 kvartals rapporten.
Tallene lyver ikke.
Selskapet er i et meget eksklusiv posisjon til å levere et fremtidig utbytte.
Og da er ikke skip 5 eller nye kontrakter medregnet.
Kjøp før denne skytter i været.
Er vel ingen begrensning for et evt utbytte fra denne kontrakten?
"Oslo (Infront TDN Direkt): Philly Shipyards datterselskap Philly Shipyard Inc. er tildelt en kontrakt av Great Lakes Dredge & Dock Company for bygging av et Jones Act-kompatibelt Subsea Rock installasjonsskip. I tillegg er det avtalt forkjøpsrett for Great Lakes for et andre skip. Den faste kontrakten har en verdi på rundt 197 millioner dollar, og hvis begge skipene blir bygget vil verdien være rundt 382 millioner dollar.."
Kilde: TDN
Tallene lyver ikke.
Selskapet er i et meget eksklusiv posisjon til å levere et fremtidig utbytte.
Og da er ikke skip 5 eller nye kontrakter medregnet.
Kjøp før denne skytter i været.
Er vel ingen begrensning for et evt utbytte fra denne kontrakten?
"Oslo (Infront TDN Direkt): Philly Shipyards datterselskap Philly Shipyard Inc. er tildelt en kontrakt av Great Lakes Dredge & Dock Company for bygging av et Jones Act-kompatibelt Subsea Rock installasjonsskip. I tillegg er det avtalt forkjøpsrett for Great Lakes for et andre skip. Den faste kontrakten har en verdi på rundt 197 millioner dollar, og hvis begge skipene blir bygget vil verdien være rundt 382 millioner dollar.."
Kilde: TDN
Redigert 23.02.2022 kl 13:46
Du må logge inn for å svare
kjylling
23.02.2022 kl 17:58
15701
Jeg ser på 4 kvartals rapport og finner dette:
"PHLY has paid out
significant dividends in the past. However, current priorities are to retain a strong balance sheet and,
consequently, the PHLY Board does not foresee payment of shareholder distributions, including dividends and
share buybacks, sooner than the delivery of the third NSMV."
Angående leveranse så var jeg visst litt optimistisk også.
"the first two vessels scheduled for delivery in 2023 and the last two vessels scheduled for
delivery in 2024"
Men det er vel uansett snakk om å kansellere kontrakten på noen av disse skipene om jeg ikke husker feil. Venter fortsatt på dokumentasjon på dette fra deg trani.
"PHLY has paid out
significant dividends in the past. However, current priorities are to retain a strong balance sheet and,
consequently, the PHLY Board does not foresee payment of shareholder distributions, including dividends and
share buybacks, sooner than the delivery of the third NSMV."
Angående leveranse så var jeg visst litt optimistisk også.
"the first two vessels scheduled for delivery in 2023 and the last two vessels scheduled for
delivery in 2024"
Men det er vel uansett snakk om å kansellere kontrakten på noen av disse skipene om jeg ikke husker feil. Venter fortsatt på dokumentasjon på dette fra deg trani.
Vil ikke høyere energi- og metallpriser bli en sann utfordring..? Og ei slik tid kanskje etterfulgt av resesjon. PHLY-grafen har i alle fall vært mye dypere enn på/ved 50.
murpy
14.02.2023 kl 09:39
14493
etter den rapporten de har lagt frem i dag, så burde, aksjen fly noe voldsomt. Isteden så faller den. Men velger å tro at folk ikke har lest og at det snur når markedet har gått igjennom rapporten.
Ville nå passet på å ta imot fra de som selger nå, for det varer ikke lenge.
Ville nå passet på å ta imot fra de som selger nå, for det varer ikke lenge.
Redigert 14.02.2023 kl 09:41
Du må logge inn for å svare
murpy
14.02.2023 kl 10:02
14433
Røkkes skipsverft sitter på enorm ordrereserve på 21 milliarder, MC er på 540 mill Kontantbeholdning og gjeldsfri og ikke minst store verdier. forsvarer MC. så de 21 MILLIARDENE er priset til under 0,-
Om ikke dette er noe man skal sitte i fremover, skjønner jeg ingenting.
Om ikke dette er noe man skal sitte i fremover, skjønner jeg ingenting.
Redigert 14.02.2023 kl 10:02
Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
29.11.2023 kl 11:43
13756
. Blir prisen 240 så er det er 400 prosenter fra nå.
Redigert 29.11.2023 kl 11:44
Du må logge inn for å svare
Oksenbull
20.06.2024 kl 11:49
12881
Spennende med Phly nå, blir aker selskapene solgt ut, nå phly og acc og neste mainstream?
GulbranGråstein
20.06.2024 kl 12:07
12813
"A suspension of trading in Philly Shipyard ASA has been imposed in anticipation
of an announcement from the company"
Kjenner jeg er spent her nå, hva skjer, melding om bud?
Gg
of an announcement from the company"
Kjenner jeg er spent her nå, hva skjer, melding om bud?
Gg
GulbranGråstein
20.06.2024 kl 13:07
12645
Frykter det kan være saken. Eller kan det være noe i handelsmønsteret som ikke er som det skal?
Gg
Gg
Skalleknarp
20.06.2024 kl 13:16
12596
Ingen god start på dagen for å si det slik. Noen som visste noe kanksje og derfor ville ut fort..?
Skalleknarp
20.06.2024 kl 13:46
12456
Lurifax skrev Og de som visste noe hadde bare 570 aksjer..?
Angrer vel nå da..?
Skalleknarp
20.06.2024 kl 13:52
12398
Er det bare å legge inn kjøp for godt under NOK 87 nå da kl. 14:00?
Redigert 20.06.2024 kl 13:53
Du må logge inn for å svare
Lurifax
20.06.2024 kl 14:07
12356
Det er dog alltids noen som er nervøse for at dealen ikke går endelig igjennom..
GulbranGråstein
20.06.2024 kl 14:09
12342
Penger på gata alt under oppkjøps sum, nå ca 10% fortjeneste ved kjøp.
Får vel gratulere oss selv vi som har handlet på lav kurs, fantastisk fortjeneste for min del på kort tid, snitt 40.
Gg
Får vel gratulere oss selv vi som har handlet på lav kurs, fantastisk fortjeneste for min del på kort tid, snitt 40.
Gg
Bullmarked
20.06.2024 kl 14:16
12294
Har tenkt i flere år at man burde kjøpe noen tusen aksjer i denne og legge i skuffen. Dessverre kokte det hele bort. Er bare å gratulere de som turte og orket : )
alltidpåjakt
20.06.2024 kl 14:47
12138
Ja, skjønner ikke helt dette virker jo som det er penger på gata, kjøpte selv noen aksjer til 73kr nå.
Noen som har ide hvorfor denne ikke prises til ca oppskjøpspris, er det grunnet risiko til at Hanwha skal trekke seg? Fordi om Hanwha ikke trekker seg så blir jo aksjene kjøpt ut av Hanwha til 87,24kr? Eller er det noe jeg misforstår her?
Noen som har ide hvorfor denne ikke prises til ca oppskjøpspris, er det grunnet risiko til at Hanwha skal trekke seg? Fordi om Hanwha ikke trekker seg så blir jo aksjene kjøpt ut av Hanwha til 87,24kr? Eller er det noe jeg misforstår her?
Skalleknarp
20.06.2024 kl 14:51
12126
Lurifax skrev Du får ikke kjøpt godt under 87 nå da.
Joda, fortsatt muligheter :)
Bullmarked
20.06.2024 kl 14:52
12119
Hvis Aker + JP Morgan er positiv nok til dette, skal det vel en del til før det ikke blir noe av. Men ser det er en del private med ganske solide eierandeler.
Lurifax
20.06.2024 kl 14:55
12098
Skalleknarp skrev Joda, fortsatt muligheter :)
Ja, fikk ikke med meg at transaksjonen gjelder kjøp av virksomheten og ikke selskapet.
helloween
20.06.2024 kl 14:57
12092
De har vel ett lån på 300 mil til mor selskapet som skal betales, så enn må vel trekke fra dette for å få riktig kurs. De fikk 87 kroner pr aksje ja, men minus 300 mil🤷♂️
Om det stemmer er det ca 58 kroner pr aksje som skal betales ut
Om det stemmer er det ca 58 kroner pr aksje som skal betales ut
Redigert 20.06.2024 kl 15:01
Du må logge inn for å svare
Pirato
20.06.2024 kl 15:23
11993
Regner med at Aker fikk rabatt på disse skipene sånt at Hanwha kan få verftet for en billig penge.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/16/8083211/rykter-om-gigantkjop-i-tank
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/01/16/8083211/rykter-om-gigantkjop-i-tank