PHLY - Ose`s mest underprisede aksje!
Ved utgang av 4 kvartal hadde selskapet en kontantbeholdning på 255 mill. usd, som tilsvarer 2.264 mill. kr. på dagens usd-kurs. Og det med en ordrereserve på 1.203 mill. USD.
Og ikke nok med det, selskapet er også gjeldfri!
For en bra kombinasjon med tanke på VERDI, men prises til stusslige 595,7 mill. kr. på børs.
Selskapet er allerede i en posisjon der dem allerede kan utbetale utbytte!
Snakker vi da om den mest underprisede aksje på Oslo børs?
Og ikke nok med det, selskapet er også gjeldfri!
For en bra kombinasjon med tanke på VERDI, men prises til stusslige 595,7 mill. kr. på børs.
Selskapet er allerede i en posisjon der dem allerede kan utbetale utbytte!
Snakker vi da om den mest underprisede aksje på Oslo børs?
Redigert 22.02.2022 kl 21:28
Du må logge inn for å svare
kentove
02.09.2024 kl 23:22
4818
Husker ikke helt ka de har men va en kreditt til PSI d var snakk om tidligere, og flere var i tvil om hva som skjedde der, står sikkert lengre oppe i tråden, men uansett sinnsyk rabatt, ulempen med de små børsene, merket det på nti helt til de kom i rampelyset og 3 doblet seg (mer før duppen) og omsetningen sikkert 100 doblet seg
kentove
02.09.2024 kl 23:24
4881
Har bare 3300alsjer så orker ikke undersøke, får tatt ut gevinsten skattefritt fra ask, så går rett til tegningsrettene i nti
Mira
02.09.2024 kl 23:47
4924
87 kr var budet fra Hanwa, men når du selger huset så tar du jo med deg innbo…kontantbeholdning ,4,5%av aksjeverdi pluss skattepengene som kommer inn nå…. Optimist og håper på minimum 110 kr pr aksje
kentove
03.09.2024 kl 00:27
4910
Q3 skattepengene kommer i? Etter budet har jeg bare "glemt" aksjen så ikke fulgt med eller brydd meg 😬😬
kentove
03.09.2024 kl 00:35
4907
Eller, etter d ble klart kreditten ikke ble fratrukket budet har jeg ikke fulgt med, kom på den igjen. År jeg så konsernsjefen lurte på hva pengene fra acc skulle brukes til, så får se om jeg husker d til i morgen og se intervjuet på finansavisen(tror jeg d var) i morgen kanskje.. Men fortrengt hele aksjen, sett bortifra jeg har kjøpt tegningsretter for rundt 87 kr aksjen i nti for å utnytte skattefradraget på ask da... Men som sagt, absurd rabatt, ulempen med access og growth, men og fordelen, kan finne gull der
d12m
03.09.2024 kl 08:24
4808
Minimum 110? Du er nok ikke bare optimist, men på en rosa sky i tillegg =D
Mira
03.09.2024 kl 08:56
4769
Du har kansje rett :), men jeg fikk omtrent samme svar da jeg skrev at ODL ville gå fra 20 til 60 kr…. Nå sier analytikerene at den kan gå mot 100 ?? Tiden vil vise … svaret får vi innen 2 mnd.for philly.
Joystick
05.09.2024 kl 10:19
4598
Second MARAD Training Ship Patriot State Completes Sea Trials
https://maritime-executive.com/article/second-marad-training-ship-patriot-state-completes-sea-trials
https://maritime-executive.com/article/second-marad-training-ship-patriot-state-completes-sea-trials
bravi
10.09.2024 kl 13:48
4300
Artig at 2nd NSMV vessel har blitt Christened, dessverre virker ikke det å hjelpe noe på kurs og omsetning i aksjen.
Gapet mellom aksjekurs og salgssum er stadig økende, skyldes dette at Aker planlegger å bruke salgssummen på f.eks nye grønne satsninger og ikke betale ut alt i utbytte?
Gapet mellom aksjekurs og salgssum er stadig økende, skyldes dette at Aker planlegger å bruke salgssummen på f.eks nye grønne satsninger og ikke betale ut alt i utbytte?
Mira
10.09.2024 kl 14:23
4267
Kan ikke i min villeste fantasi se at det kan gjøres innefor det lovlige. Aker kan bruke sin del og restene 30 % som tilhører de andre aksjonærene vil bli utbetalt og da blir det nok mer et de 100 mill $ …litt mer tålmodighet nå….kjøp viss du kan.
d12m
10.09.2024 kl 14:35
4253
Sålenge de holder seg innenfor egne vedtekter og selskapsformål kan de nok gjøre ganske så mye lovlig, og formålet til PHLY er veldig vidt formulert
https://phillyshipyard.com/wp-content/uploads/2021/04/phily_shipyard_asa_-_vedtekter_22._april_2020_nor.pdf
§ 2 Formål
Selskapets virksomhet består i å eie og drive industri- og annen tilknyttet virksomhet knyttet til bygging av skip, forvaltning av kapital og andre funksjoner for konsernet, samt delta i eller overta annen virksomhet
https://phillyshipyard.com/wp-content/uploads/2021/04/phily_shipyard_asa_-_vedtekter_22._april_2020_nor.pdf
§ 2 Formål
Selskapets virksomhet består i å eie og drive industri- og annen tilknyttet virksomhet knyttet til bygging av skip, forvaltning av kapital og andre funksjoner for konsernet, samt delta i eller overta annen virksomhet
Redigert 10.09.2024 kl 14:35
Du må logge inn for å svare
Investolaf
10.09.2024 kl 20:17
4184
Velkommen til klubben. For oss ACC-aksjonærer er det nettopp dette som har blitt marerittet. ACC er nå under kurs før salg og kontantene er i kassa. Helt uforståelig, men det er veldig lik formålsendring som de fikk gjennom på generalforsamling. Så ikke umulig at de kjører et større stunt med PHLY, ACC og AKH. En fryktelig måte å behandle oss eiere på!
Winter
10.09.2024 kl 21:38
4131
Er det tettere bånd mellom ACC og AKH enn det er til noe relatert til PHLY, vet ikke så mye om ACC ag AKH egentlig.
Kanskje bare mitt inntrykk at Phly er litt mer frittstående. Phly har vel også vært notert en god del lenger.
Kanskje bare mitt inntrykk at Phly er litt mer frittstående. Phly har vel også vært notert en god del lenger.
Investolaf
10.09.2024 kl 21:52
4108
Var litt rask der…ja det er tettere bånd mellom AKH og ACC. AKH eier jo 43% ca av ACC. Men i formålsparagrafen er siste setningene helt lik. Forvaltning av kapital og det med å overta annen virksomhet. Skal sies at ACC har med at det må være innen energi. Formålsparagrafen finner du på oppsummeringen fra GF
De har ordnet seg bra. De står helt fritt til å gjøre hva de vil, slik som styremedlemmene svarte på mailen som ble sendt for noen uker siden.
Jeg vet det er mange av oss som har sendt til styret o ACC også, men får bare svada. Selvfølgelig kan de ikke innsideinformasjon, men nå ha de sluttet å svare også. Nei, vi får bare vente å se, men dere har nok mange måneder foran dere med stillstand og mulig grusing av kursen.
De har ordnet seg bra. De står helt fritt til å gjøre hva de vil, slik som styremedlemmene svarte på mailen som ble sendt for noen uker siden.
Jeg vet det er mange av oss som har sendt til styret o ACC også, men får bare svada. Selvfølgelig kan de ikke innsideinformasjon, men nå ha de sluttet å svare også. Nei, vi får bare vente å se, men dere har nok mange måneder foran dere med stillstand og mulig grusing av kursen.
Redigert 10.09.2024 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
bravi
10.09.2024 kl 23:00
4056
Synes ikke det er særlig greit om Aker også bruker de andre investorenes (ca. 1/3) andel av salgssummen på investeringer som passer dem. Når vi investerte i Philly var det i et skipsverft og ikke i annen virksomhet. Men dessverre bestemmer majoriteten av aksjene, kan bare ignorere de øvrige.
Aker tenker stort med nye satsninger, da trenger de sikkert enda mere penger enn salgssummen og kan i tillegg foreta en emisjon i Philly med resultat at kursen havner nede på 40 tallet.
Aker tenker stort med nye satsninger, da trenger de sikkert enda mere penger enn salgssummen og kan i tillegg foreta en emisjon i Philly med resultat at kursen havner nede på 40 tallet.
Redigert 10.09.2024 kl 23:17
Du må logge inn for å svare
tinker
10.09.2024 kl 23:16
4046
Mens vi venter og ser, på stillstand og evt grusing -
danner dere noen tanker om eventuelle fremtidige investeringer i Aker-satelitter med så vide formål/fullmakter der investeringen kan endre karakter på en ukjent måte?
Akersjefen sier han er spent på styrenes avgjørelse- Er han det? Informasjon til eierne?
danner dere noen tanker om eventuelle fremtidige investeringer i Aker-satelitter med så vide formål/fullmakter der investeringen kan endre karakter på en ukjent måte?
Akersjefen sier han er spent på styrenes avgjørelse- Er han det? Informasjon til eierne?
d12m
10.09.2024 kl 23:49
4018
Klart han ikke er det. Han er altfor tett på til at det er noe som helst spenning for Eriksen. Dette vet han nok godt allerede
Redigert 10.09.2024 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
Winter
11.09.2024 kl 00:08
4006
Ved halvårsrapporten i Phly ble det nevnt at pengene fra salget kan re-investeres dersom det er til det beste for aksjonærene men order utbytte ble også nevnt.
Jeg holder utbytte som sannsynlig mtp at Phly har vært generøse med ubytte når de tidligere har vært i posisjon til å betale det. Dessuten så er vel salgssummen for Phly mindre enn i ACC, men Aker har nesten 60% av totalen.
Jeg holder utbytte som sannsynlig mtp at Phly har vært generøse med ubytte når de tidligere har vært i posisjon til å betale det. Dessuten så er vel salgssummen for Phly mindre enn i ACC, men Aker har nesten 60% av totalen.
Ventureman
11.09.2024 kl 10:08
3880
Vi kan jo også se på hva som nettopp har skjedd i Aker Biomarine hvor halve selskapsverdien ble utbetalt som utbytte!
Joystick
30.09.2024 kl 09:25
3424
Da er skip 2, Patriot State overlevert.
https://gcaptain.com/philly-shipyard-delivers-second-federal-training-vessel-patriot-state/
https://gcaptain.com/philly-shipyard-delivers-second-federal-training-vessel-patriot-state/
bravi
30.09.2024 kl 17:53
3315
Dette skipet er også antatt å være et tapsprosjekt, men uten særlig betydning for kursen. Nå er det straks Q4 og da skal det komme informasjon om veien videre for Philly og hvordan pengene skal brukes. Basert på omsetning i papiret og kursutviklingen i det siste ser det ikke veldig lovende ut, dessverre.
Joystick
30.09.2024 kl 22:09
3210
Begynner produksjon av Matson Containerskipene. Dette har de bevist tidligere at de kan og tjent penger.
https://www.phillyshipyard.com/aloha-class-lng-fuled/
https://www.phillyshipyard.com/aloha-class-lng-fuled/
Buyin85
08.10.2024 kl 23:04
2849
Ok volum siste to dager. Ca 24k. Sluttkurs begge dager under vwap. Hvem øker og hvem selger? Ser frem til oppdaterte lister neste to døgn. Ser vi >66,- i morgen..
d12m
15.10.2024 kl 13:23
2526
https://www.lowyinstitute.org/the-interpreter/us-wakes-china-s-latest-threat-big-ships
Merker meg formuleringen "In June, South Korean shipbuilder Hanwha Ocean bought the loss-making Philly Shipyard in Philadelphia for US$100 million, a deal approved by Washington in September."
Kan være en journalist som tar seg språklige friheter, men dersom det stemmer så satser jeg på at salget nærmer seg fullføring. Er vel november som er estimert tidligere
Merker meg formuleringen "In June, South Korean shipbuilder Hanwha Ocean bought the loss-making Philly Shipyard in Philadelphia for US$100 million, a deal approved by Washington in September."
Kan være en journalist som tar seg språklige friheter, men dersom det stemmer så satser jeg på at salget nærmer seg fullføring. Er vel november som er estimert tidligere
Redigert 15.10.2024 kl 13:24
Du må logge inn for å svare
kentove
17.10.2024 kl 13:41
2309
Ja, q4, men noen nevnte 11 november eller noe, satser på noen mill i pluss Q3 først som blir overført til morselskapet før salget 🤞🤞forhåpentligvis litt skattepenger, og levert skip,
Ventureman
17.10.2024 kl 19:33
2202
Ser på Dagsrevyen i dag at NOK har svekket seg mot USD siden budet på PHLY, dvs at vi norske aksjonærer får mer på konto (+ ca. 10%). 😊
Buyin85
20.10.2024 kl 09:10
1959
Basert på denne godkjenningen kan vel transaksjonen ferdigstilles før q3-rapport? Forutsetning i tilbudet er tap ift eksisterende estimat, og dette kan nok håndteres uavhengig av q3-rapport til markedet.
Forventer at handelsmønsteret fra denne uken vil fortsette frem mot 05.11.
Forventer at handelsmønsteret fra denne uken vil fortsette frem mot 05.11.
bravi
20.10.2024 kl 10:02
1912
Hva er verdien på Philly aksjen (salgssum + cash + skatterefusjon osv.) hvis f.eks Q3 resultatet er 0 (break-even i kvartalet)?
Buyin85
22.10.2024 kl 22:18
1624
Har ikke sett på dette. For mange ukjente og skatterefusjon først forventet i q4. Transaksjons verdi NOK 90.189 ved kurs 10.92
Buyin85
22.10.2024 kl 22:31
1608
Hvordan tolker dere denne i q2 rapport angående skatterefusjon: Refusjonskravene for 2018, 2019 og 2020 er for tiden under behandling av Internal Revenue Service (IRS). 2018-refusjonen på USD 6,5 millioner er mottatt, og på grunn av etterslepet hos skattemyndighetene, forventes både 2019- og 2020-refusjonene i fjerde kvartal 2024. Refusjonene for 2019 og 2020 har blitt omklassifisert til eiendeler klassifisert som holdt for salg per 30. juni 2024.
kentove
23.10.2024 kl 00:34
1542
Høres dessverre ut som det er med i salget, isåfall latterlig lav pris, når de allerede har tatt mer tap på de 5 skipene enn de forventer, så håper virkelig jeg tolker dette feil, men uansett sinnsyk stor rabatt så nærmt q, og salg, noen nevnte 11, men har ikke lest d selv
kentove
23.10.2024 kl 00:38
1541
Beste hadde jo vært om det var morselskapet som ikke skal selges som fikk de pengene 🤣🤑
Buyin85
23.10.2024 kl 06:19
1505
Rabatten er uansett utfall av skatterefusjon stor. Her er meldingen fra Hanwha som estimerer 11.11. https://engkind.krx.co.kr/common/disclsviewer.do?method=search&acptNo=20240624000447&docno=&formProcsCd=070&language=english
Buyin85
24.10.2024 kl 19:24
1235
Ny eier skal investere:
A top executive of the Korean conglomerate that’s buying a Philadelphia shipyard pledged to bring the facility back its 1940s prominence.
“We will be investing in Philly big time,” said Michael Smith, the newly named chief executive officer of Hanwha Defense USA. The yard is primarily known now for building Jones Act ships. U.S. law requires ships engaged in domestic maritime trade to be built in the United States. The yard produces about 50 percent of the largest domestically-built commercial vessels, including tankers and container ships, according to the company.
Speaking at a Hudson Institute event on the defense industrial base last week, Smith said Hanwha is also “looking at [mergers and acquisitions]” to expand its footprint in the United States. The company was in talks through this summer with Austal, an Australian-based company with an American subsidiary, to buy its Alabama facilities, Korean news agencies report. However, the companies did not reach an agreement.
Although the broad industrial base was the topic, the discussion largely centered on shipbuilding and the impact of the Australia-United Kingdom-United States agreement, also known as AUKUS, aimed at reducing barriers among the three nations for high-technology transfers.
Panelists cited Modular Open Systems Architecture in software as a major improvement in facilitating transfers and building to scale.
Shipbuilding is “always a significant element” in global strategy, said Hyun-dong Cho, South Korea’s ambassador to the United States. He added that Korea is second only to China in building ships.
Collaboration from technology transfers to bending metal to build ships requires trust, Cho added. He said there are still barriers to working with Washington to build U.S. Navy ships, “but this is a pivotal moment” in the two nations’ relationship.
He pointed to North Korea’s support of Russia, from supplying artillery shells to sending troops in its invasion of Ukraine, and China’s assertiveness in the Indo-Pacific, as examples of the changed environment.
“Speed and scale” are absolutely vital to meet these new challenges, Cho said.
Immediately, Smith said Hanwha is looking for partnerships and investments in the United States. “The good news is we have the capabilities back in Korea, so we will be a smart partner” with the U.S.-based company, he said.
Anduril announced this spring that it will partner with HD Hyundai Heavy Industries, also a Korean-based and major shipbuilder, on a variety of naval and maritime projects.
Pending final approval from regulatory agencies expected later this year, Hanwha will pay $100 million to Norwegian investment company Aker ASA for Philly Shipyard.
“Hanwha’s acquisition of Philly Shipyard is a game-changing milestone,” Navy Secretary Carlos Del Toro said when the purchase was announced.
“I could not be more excited to welcome Hanwha as the first Korean shipbuilder to come to American shores—and I am certain they will not be the last.”
Del Toro has encouraged foreign companies to invest in U.S. yards to create more competition among American shipbuilders.
At last week’s Hudson event, Rep. Rob Wittman (R-Va.) echoed Del Toro’s remarks about foreign investment in U.S. yards.
“We’re not the only nation that does really cool stuff,” the vice chairman of the House Armed Services Committee said.
“We have to be more predictive [in introducing technology] of the next step our adversaries will take.”
Steve Brock, a senior advisor to Del Toro, said the secretary’s message following his visit to Hyundai and Hanwha in February is to “invest in America.” He added that Austal USA in Alabama and Fincantieri Marinette Marine, an Italian-owned shipyard in Wisconsin, led the way in coming to the United States. Fincantieri is building the Navy’s new frigate at its American yard.
“The secretary has hoped others would follow that lead,” Brock said.
USNI News reported last month that Austal is working with a private equity firm to expand operations to build a submarine module facility near Mobile.
The “advantage to shipbuilders is to have diversified” and provided strategic depth to the United States, Brock added.
“Our shipyards are not the most modernized. We need more investment … to introduce 21st shipbuilding practices” to American yards, he added.
Noting that HD Hyundai Heavy Industries delivers 50 ships per year, Sang-bon Lee, head of engineering and design said, “we’re not replacing any jobs in America” by coming to the United States. He added that Hyundai’s military work orders – for new Korean destroyers, for example – are done efficiently by embedding commercial practices in building those ships.
Unlike U.S. shipyards, commercial shipbuilding in Korea is heavily subsidized by the national government. Korean shipbuilders are also losing ground to Chinese containership manufacturers and have moved to build more complex ships and look for new markets in like the U.S.
Philly’s major government contract now is with the Maritime Administration to build the National Security Multi-Mission Vessels for training at the federal and state maritime academies. The five ships are also designed to conduct disaster relief and humanitarian aid efforts.
They are not designed or built to warship requirements for survivability, panelists said.
While saying “we can’t do all this ourselves” in keeping pace with China and recognizing the Russian threat, Wittman held back from advocating that allies and partners build U.S. Navy ships overseas.
But readiness repair overseas makes sense, he said. “We do need that capacity” in case of war. “Deep-dive maintenance” needs to happen in America to ensure the U.S. retains that capability.
Allies’ and partners’ defense industries “have that technology and they can build [what is needed] today,” Wittman said.
Inside the Pentagon, Wittman said the requirements process takes too long to field equipment and software. He pointed to the 23 years that have gone into the F-35 Lightning II Strike Fighter as “the poster child of what not to do.”
“The Chinese start with a blank sheet of paper. They are willing to take risks,” he said. Too many “great programs” are inside the Pentagon but are not emerging because of the requirements process and budgeting cycle, Wittman added.
A top executive of the Korean conglomerate that’s buying a Philadelphia shipyard pledged to bring the facility back its 1940s prominence.
“We will be investing in Philly big time,” said Michael Smith, the newly named chief executive officer of Hanwha Defense USA. The yard is primarily known now for building Jones Act ships. U.S. law requires ships engaged in domestic maritime trade to be built in the United States. The yard produces about 50 percent of the largest domestically-built commercial vessels, including tankers and container ships, according to the company.
Speaking at a Hudson Institute event on the defense industrial base last week, Smith said Hanwha is also “looking at [mergers and acquisitions]” to expand its footprint in the United States. The company was in talks through this summer with Austal, an Australian-based company with an American subsidiary, to buy its Alabama facilities, Korean news agencies report. However, the companies did not reach an agreement.
Although the broad industrial base was the topic, the discussion largely centered on shipbuilding and the impact of the Australia-United Kingdom-United States agreement, also known as AUKUS, aimed at reducing barriers among the three nations for high-technology transfers.
Panelists cited Modular Open Systems Architecture in software as a major improvement in facilitating transfers and building to scale.
Shipbuilding is “always a significant element” in global strategy, said Hyun-dong Cho, South Korea’s ambassador to the United States. He added that Korea is second only to China in building ships.
Collaboration from technology transfers to bending metal to build ships requires trust, Cho added. He said there are still barriers to working with Washington to build U.S. Navy ships, “but this is a pivotal moment” in the two nations’ relationship.
He pointed to North Korea’s support of Russia, from supplying artillery shells to sending troops in its invasion of Ukraine, and China’s assertiveness in the Indo-Pacific, as examples of the changed environment.
“Speed and scale” are absolutely vital to meet these new challenges, Cho said.
Immediately, Smith said Hanwha is looking for partnerships and investments in the United States. “The good news is we have the capabilities back in Korea, so we will be a smart partner” with the U.S.-based company, he said.
Anduril announced this spring that it will partner with HD Hyundai Heavy Industries, also a Korean-based and major shipbuilder, on a variety of naval and maritime projects.
Pending final approval from regulatory agencies expected later this year, Hanwha will pay $100 million to Norwegian investment company Aker ASA for Philly Shipyard.
“Hanwha’s acquisition of Philly Shipyard is a game-changing milestone,” Navy Secretary Carlos Del Toro said when the purchase was announced.
“I could not be more excited to welcome Hanwha as the first Korean shipbuilder to come to American shores—and I am certain they will not be the last.”
Del Toro has encouraged foreign companies to invest in U.S. yards to create more competition among American shipbuilders.
At last week’s Hudson event, Rep. Rob Wittman (R-Va.) echoed Del Toro’s remarks about foreign investment in U.S. yards.
“We’re not the only nation that does really cool stuff,” the vice chairman of the House Armed Services Committee said.
“We have to be more predictive [in introducing technology] of the next step our adversaries will take.”
Steve Brock, a senior advisor to Del Toro, said the secretary’s message following his visit to Hyundai and Hanwha in February is to “invest in America.” He added that Austal USA in Alabama and Fincantieri Marinette Marine, an Italian-owned shipyard in Wisconsin, led the way in coming to the United States. Fincantieri is building the Navy’s new frigate at its American yard.
“The secretary has hoped others would follow that lead,” Brock said.
USNI News reported last month that Austal is working with a private equity firm to expand operations to build a submarine module facility near Mobile.
The “advantage to shipbuilders is to have diversified” and provided strategic depth to the United States, Brock added.
“Our shipyards are not the most modernized. We need more investment … to introduce 21st shipbuilding practices” to American yards, he added.
Noting that HD Hyundai Heavy Industries delivers 50 ships per year, Sang-bon Lee, head of engineering and design said, “we’re not replacing any jobs in America” by coming to the United States. He added that Hyundai’s military work orders – for new Korean destroyers, for example – are done efficiently by embedding commercial practices in building those ships.
Unlike U.S. shipyards, commercial shipbuilding in Korea is heavily subsidized by the national government. Korean shipbuilders are also losing ground to Chinese containership manufacturers and have moved to build more complex ships and look for new markets in like the U.S.
Philly’s major government contract now is with the Maritime Administration to build the National Security Multi-Mission Vessels for training at the federal and state maritime academies. The five ships are also designed to conduct disaster relief and humanitarian aid efforts.
They are not designed or built to warship requirements for survivability, panelists said.
While saying “we can’t do all this ourselves” in keeping pace with China and recognizing the Russian threat, Wittman held back from advocating that allies and partners build U.S. Navy ships overseas.
But readiness repair overseas makes sense, he said. “We do need that capacity” in case of war. “Deep-dive maintenance” needs to happen in America to ensure the U.S. retains that capability.
Allies’ and partners’ defense industries “have that technology and they can build [what is needed] today,” Wittman said.
Inside the Pentagon, Wittman said the requirements process takes too long to field equipment and software. He pointed to the 23 years that have gone into the F-35 Lightning II Strike Fighter as “the poster child of what not to do.”
“The Chinese start with a blank sheet of paper. They are willing to take risks,” he said. Too many “great programs” are inside the Pentagon but are not emerging because of the requirements process and budgeting cycle, Wittman added.
d12m
01.11.2024 kl 10:28
781
Hentet fra XI
Fra Hanwha Q3 transcript.
"Let me briefly update you on the upcoming deal closure for the daily shipyards. In June, together with Hanwha Systems, we signed a contract to acquire 100% of the shares in Philly shipyards located in Philadelphia, U.S.A. The government approval process for the acquisition is proceeding smoothly. We received approval from the CFIUS committee on foreign investment in the U.S. in September and are now awaiting approval from the DDTC, Directorate of Defense Trade Controls. We expect the deal to close within Q4."
Fra Hanwha Q3 transcript.
"Let me briefly update you on the upcoming deal closure for the daily shipyards. In June, together with Hanwha Systems, we signed a contract to acquire 100% of the shares in Philly shipyards located in Philadelphia, U.S.A. The government approval process for the acquisition is proceeding smoothly. We received approval from the CFIUS committee on foreign investment in the U.S. in September and are now awaiting approval from the DDTC, Directorate of Defense Trade Controls. We expect the deal to close within Q4."
kentove
04.11.2024 kl 13:04
514
Siste handelsdag før tall, og sikkert info om når salget skjer, forhåpentligvis har de litt mer info angående pengene enn ACC, men betryggende å se AKSO betale halve kursen i utbytte.. Tror forøvrig på blå tall i morgen, allerede tatt mer av tapet enn forventet så satser på de "nullstiller" og trekker tilbake litt av de pengene nå når de er så godt på vei med skipene, men noen grunn til den sinnsyke rabatten? Utenom aksjen er like aktiv som en regjeringspolitiker?