PHLY - Ose`s mest underprisede aksje!
Ved utgang av 4 kvartal hadde selskapet en kontantbeholdning på 255 mill. usd, som tilsvarer 2.264 mill. kr. på dagens usd-kurs. Og det med en ordrereserve på 1.203 mill. USD.
Og ikke nok med det, selskapet er også gjeldfri!
For en bra kombinasjon med tanke på VERDI, men prises til stusslige 595,7 mill. kr. på børs.
Selskapet er allerede i en posisjon der dem allerede kan utbetale utbytte!
Snakker vi da om den mest underprisede aksje på Oslo børs?
Og ikke nok med det, selskapet er også gjeldfri!
For en bra kombinasjon med tanke på VERDI, men prises til stusslige 595,7 mill. kr. på børs.
Selskapet er allerede i en posisjon der dem allerede kan utbetale utbytte!
Snakker vi da om den mest underprisede aksje på Oslo børs?
Redigert 22.02.2022 kl 21:28
Du må logge inn for å svare
Buyin85
I går kl 14:10
161
Ingen restriksjoner så god avklaring for videre fremdrift på NSMV prosjektet.
d12m
I går kl 13:05
198
Buyin85
10.12.2024 kl 09:46
449
Hanwha Occean garanterer for SRIV-prosjektet :)
Kilde:
https://engkind.krx.co.kr/common/disclsviewer.do?method=search&acptNo=20241210000436&docno=&formProcsCd=070&language=english
Kilde:
https://engkind.krx.co.kr/common/disclsviewer.do?method=search&acptNo=20241210000436&docno=&formProcsCd=070&language=english
Redigert 10.12.2024 kl 09:46
Du må logge inn for å svare
Marketwatch
22.11.2024 kl 09:06
955
Se dagens pressemelding fra Phly. Da ser det ut til at salget blir gjennomført dette kvartalet.
Marketwatch
21.11.2024 kl 16:11
1181
Etter det jeg kan se er Philly Shipyard saksøkt som følger:
"GREAT LAKES DREDGE & DOCK COMPANY, LLC v. PHILLY SHIPYARD, INC.
Filed: November 19, 2024 as 2:2024cv06198
Plaintiff: GREAT LAKES DREDGE & DOCK COMPANY, LLC
Defendant: PHILLY SHIPYARD, INC.
Cause Of Action: 28 U.S.C. § 1332 Diversity-Breach of Contract
Court: Third Circuit › Pennsylvania › US District Court for the Eastern District of Pennsylvania
Type: Contract › Contract: Other"
Dette ser ut til å gjelde det som ble omtalt på følgene vis i q3 rapporten til Philly Inc:
"The SRIV project is now also a loss-making contract and, therefore, the Company has accrued a loss provision in its Q3 2024 financial statements. Philly Shipyard believes there have been impacts beyond its control, leading to delays and cost overruns, and will seek remedies."
Aksjen i Philly ASA er idag ned nærmere 10%, så det er absolutt grunn til å spørre:
Hvorfor har ikke selskapet allerede vært på banen og meldt fra om dette er en vesentlig sak eller ikke? Avviser de kravene som fremsettes? Har det betydning for gjennomføring av salget av Inc? Den 5/11 skrev jo styret i forbindelse med offentliggjøring av q3 at salget forventes gjennomført i q4, så
de har jo plikt til snarest å korrigere uttalelsen, dersom noe uventet har dukket opp.
"GREAT LAKES DREDGE & DOCK COMPANY, LLC v. PHILLY SHIPYARD, INC.
Filed: November 19, 2024 as 2:2024cv06198
Plaintiff: GREAT LAKES DREDGE & DOCK COMPANY, LLC
Defendant: PHILLY SHIPYARD, INC.
Cause Of Action: 28 U.S.C. § 1332 Diversity-Breach of Contract
Court: Third Circuit › Pennsylvania › US District Court for the Eastern District of Pennsylvania
Type: Contract › Contract: Other"
Dette ser ut til å gjelde det som ble omtalt på følgene vis i q3 rapporten til Philly Inc:
"The SRIV project is now also a loss-making contract and, therefore, the Company has accrued a loss provision in its Q3 2024 financial statements. Philly Shipyard believes there have been impacts beyond its control, leading to delays and cost overruns, and will seek remedies."
Aksjen i Philly ASA er idag ned nærmere 10%, så det er absolutt grunn til å spørre:
Hvorfor har ikke selskapet allerede vært på banen og meldt fra om dette er en vesentlig sak eller ikke? Avviser de kravene som fremsettes? Har det betydning for gjennomføring av salget av Inc? Den 5/11 skrev jo styret i forbindelse med offentliggjøring av q3 at salget forventes gjennomført i q4, så
de har jo plikt til snarest å korrigere uttalelsen, dersom noe uventet har dukket opp.
Redigert 21.11.2024 kl 20:59
Du må logge inn for å svare
d12m
21.11.2024 kl 13:02
1345
Var grei timing på det innlegget du slettet hvor du var så knalltydelig på at her var det smooth sailing :D
Filthy Shot
21.11.2024 kl 11:34
1419
Trakk et annet innlegg jeg skrev om oppside, ser et annet sted at phly er saksøkt av en kunde. Risiko for at det kan få konsekvenser for caset.
Mira
07.11.2024 kl 10:33
1717
Kan transaksjonen bli med et stort utbytte ? Dette vil igjen føre til mindre skatt på gevinsten
murpy
05.11.2024 kl 14:52
1952
Hvorfor selger folk nå? Her er det jo gratis penger innen 1,5 mnd for salg + utbytte !!
Løp og kjøp !!!! noen skjønner ikke dette !!
PHLY: VENTER FORTSATT GJENNOMFØRING AV TRANSAKSJON I 4.KV
I dag kl. 08:00 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Philly Shipyard fikk en ebitda på -0,2 millioner dollar i tredje kvartal 2024, mot -0,2 millioner dollar i samme periode året før.
Det fremgår av selskapets kvartalsrapport tirsdag.
I juni 2024 inngikk Philly Shipyard en avtale med Hanwha og salg av Philly Shipyard, Inc. Transaksjonen forblir underlagt tilfredsstillelse av visse betingelser. Philly Shipyard venter fortsatt at transaksjonen vil gjennomføre i løpet av fjerde kvartal 2024.
"Styret og ledelsen fokuserer nå på å avslutte transaksjonen. Definisjonen av fremtidens strategi og struktur, og vurdering av alternativ bruk av provenyet (inkludert utbytte), vil bli tatt opp av selskapets styre etter gjennomføringen av transaksjonen", heter det i rapporten.
Løp og kjøp !!!! noen skjønner ikke dette !!
PHLY: VENTER FORTSATT GJENNOMFØRING AV TRANSAKSJON I 4.KV
I dag kl. 08:00 ∙ TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Philly Shipyard fikk en ebitda på -0,2 millioner dollar i tredje kvartal 2024, mot -0,2 millioner dollar i samme periode året før.
Det fremgår av selskapets kvartalsrapport tirsdag.
I juni 2024 inngikk Philly Shipyard en avtale med Hanwha og salg av Philly Shipyard, Inc. Transaksjonen forblir underlagt tilfredsstillelse av visse betingelser. Philly Shipyard venter fortsatt at transaksjonen vil gjennomføre i løpet av fjerde kvartal 2024.
"Styret og ledelsen fokuserer nå på å avslutte transaksjonen. Definisjonen av fremtidens strategi og struktur, og vurdering av alternativ bruk av provenyet (inkludert utbytte), vil bli tatt opp av selskapets styre etter gjennomføringen av transaksjonen", heter det i rapporten.
Redigert 05.11.2024 kl 14:53
Du må logge inn for å svare
kentove
04.11.2024 kl 13:04
1324
Siste handelsdag før tall, og sikkert info om når salget skjer, forhåpentligvis har de litt mer info angående pengene enn ACC, men betryggende å se AKSO betale halve kursen i utbytte.. Tror forøvrig på blå tall i morgen, allerede tatt mer av tapet enn forventet så satser på de "nullstiller" og trekker tilbake litt av de pengene nå når de er så godt på vei med skipene, men noen grunn til den sinnsyke rabatten? Utenom aksjen er like aktiv som en regjeringspolitiker?
d12m
01.11.2024 kl 10:28
1591
Hentet fra XI
Fra Hanwha Q3 transcript.
"Let me briefly update you on the upcoming deal closure for the daily shipyards. In June, together with Hanwha Systems, we signed a contract to acquire 100% of the shares in Philly shipyards located in Philadelphia, U.S.A. The government approval process for the acquisition is proceeding smoothly. We received approval from the CFIUS committee on foreign investment in the U.S. in September and are now awaiting approval from the DDTC, Directorate of Defense Trade Controls. We expect the deal to close within Q4."
Fra Hanwha Q3 transcript.
"Let me briefly update you on the upcoming deal closure for the daily shipyards. In June, together with Hanwha Systems, we signed a contract to acquire 100% of the shares in Philly shipyards located in Philadelphia, U.S.A. The government approval process for the acquisition is proceeding smoothly. We received approval from the CFIUS committee on foreign investment in the U.S. in September and are now awaiting approval from the DDTC, Directorate of Defense Trade Controls. We expect the deal to close within Q4."
Buyin85
24.10.2024 kl 19:24
2045
Ny eier skal investere:
A top executive of the Korean conglomerate that’s buying a Philadelphia shipyard pledged to bring the facility back its 1940s prominence.
“We will be investing in Philly big time,” said Michael Smith, the newly named chief executive officer of Hanwha Defense USA. The yard is primarily known now for building Jones Act ships. U.S. law requires ships engaged in domestic maritime trade to be built in the United States. The yard produces about 50 percent of the largest domestically-built commercial vessels, including tankers and container ships, according to the company.
Speaking at a Hudson Institute event on the defense industrial base last week, Smith said Hanwha is also “looking at [mergers and acquisitions]” to expand its footprint in the United States. The company was in talks through this summer with Austal, an Australian-based company with an American subsidiary, to buy its Alabama facilities, Korean news agencies report. However, the companies did not reach an agreement.
Although the broad industrial base was the topic, the discussion largely centered on shipbuilding and the impact of the Australia-United Kingdom-United States agreement, also known as AUKUS, aimed at reducing barriers among the three nations for high-technology transfers.
Panelists cited Modular Open Systems Architecture in software as a major improvement in facilitating transfers and building to scale.
Shipbuilding is “always a significant element” in global strategy, said Hyun-dong Cho, South Korea’s ambassador to the United States. He added that Korea is second only to China in building ships.
Collaboration from technology transfers to bending metal to build ships requires trust, Cho added. He said there are still barriers to working with Washington to build U.S. Navy ships, “but this is a pivotal moment” in the two nations’ relationship.
He pointed to North Korea’s support of Russia, from supplying artillery shells to sending troops in its invasion of Ukraine, and China’s assertiveness in the Indo-Pacific, as examples of the changed environment.
“Speed and scale” are absolutely vital to meet these new challenges, Cho said.
Immediately, Smith said Hanwha is looking for partnerships and investments in the United States. “The good news is we have the capabilities back in Korea, so we will be a smart partner” with the U.S.-based company, he said.
Anduril announced this spring that it will partner with HD Hyundai Heavy Industries, also a Korean-based and major shipbuilder, on a variety of naval and maritime projects.
Pending final approval from regulatory agencies expected later this year, Hanwha will pay $100 million to Norwegian investment company Aker ASA for Philly Shipyard.
“Hanwha’s acquisition of Philly Shipyard is a game-changing milestone,” Navy Secretary Carlos Del Toro said when the purchase was announced.
“I could not be more excited to welcome Hanwha as the first Korean shipbuilder to come to American shores—and I am certain they will not be the last.”
Del Toro has encouraged foreign companies to invest in U.S. yards to create more competition among American shipbuilders.
At last week’s Hudson event, Rep. Rob Wittman (R-Va.) echoed Del Toro’s remarks about foreign investment in U.S. yards.
“We’re not the only nation that does really cool stuff,” the vice chairman of the House Armed Services Committee said.
“We have to be more predictive [in introducing technology] of the next step our adversaries will take.”
Steve Brock, a senior advisor to Del Toro, said the secretary’s message following his visit to Hyundai and Hanwha in February is to “invest in America.” He added that Austal USA in Alabama and Fincantieri Marinette Marine, an Italian-owned shipyard in Wisconsin, led the way in coming to the United States. Fincantieri is building the Navy’s new frigate at its American yard.
“The secretary has hoped others would follow that lead,” Brock said.
USNI News reported last month that Austal is working with a private equity firm to expand operations to build a submarine module facility near Mobile.
The “advantage to shipbuilders is to have diversified” and provided strategic depth to the United States, Brock added.
“Our shipyards are not the most modernized. We need more investment … to introduce 21st shipbuilding practices” to American yards, he added.
Noting that HD Hyundai Heavy Industries delivers 50 ships per year, Sang-bon Lee, head of engineering and design said, “we’re not replacing any jobs in America” by coming to the United States. He added that Hyundai’s military work orders – for new Korean destroyers, for example – are done efficiently by embedding commercial practices in building those ships.
Unlike U.S. shipyards, commercial shipbuilding in Korea is heavily subsidized by the national government. Korean shipbuilders are also losing ground to Chinese containership manufacturers and have moved to build more complex ships and look for new markets in like the U.S.
Philly’s major government contract now is with the Maritime Administration to build the National Security Multi-Mission Vessels for training at the federal and state maritime academies. The five ships are also designed to conduct disaster relief and humanitarian aid efforts.
They are not designed or built to warship requirements for survivability, panelists said.
While saying “we can’t do all this ourselves” in keeping pace with China and recognizing the Russian threat, Wittman held back from advocating that allies and partners build U.S. Navy ships overseas.
But readiness repair overseas makes sense, he said. “We do need that capacity” in case of war. “Deep-dive maintenance” needs to happen in America to ensure the U.S. retains that capability.
Allies’ and partners’ defense industries “have that technology and they can build [what is needed] today,” Wittman said.
Inside the Pentagon, Wittman said the requirements process takes too long to field equipment and software. He pointed to the 23 years that have gone into the F-35 Lightning II Strike Fighter as “the poster child of what not to do.”
“The Chinese start with a blank sheet of paper. They are willing to take risks,” he said. Too many “great programs” are inside the Pentagon but are not emerging because of the requirements process and budgeting cycle, Wittman added.
A top executive of the Korean conglomerate that’s buying a Philadelphia shipyard pledged to bring the facility back its 1940s prominence.
“We will be investing in Philly big time,” said Michael Smith, the newly named chief executive officer of Hanwha Defense USA. The yard is primarily known now for building Jones Act ships. U.S. law requires ships engaged in domestic maritime trade to be built in the United States. The yard produces about 50 percent of the largest domestically-built commercial vessels, including tankers and container ships, according to the company.
Speaking at a Hudson Institute event on the defense industrial base last week, Smith said Hanwha is also “looking at [mergers and acquisitions]” to expand its footprint in the United States. The company was in talks through this summer with Austal, an Australian-based company with an American subsidiary, to buy its Alabama facilities, Korean news agencies report. However, the companies did not reach an agreement.
Although the broad industrial base was the topic, the discussion largely centered on shipbuilding and the impact of the Australia-United Kingdom-United States agreement, also known as AUKUS, aimed at reducing barriers among the three nations for high-technology transfers.
Panelists cited Modular Open Systems Architecture in software as a major improvement in facilitating transfers and building to scale.
Shipbuilding is “always a significant element” in global strategy, said Hyun-dong Cho, South Korea’s ambassador to the United States. He added that Korea is second only to China in building ships.
Collaboration from technology transfers to bending metal to build ships requires trust, Cho added. He said there are still barriers to working with Washington to build U.S. Navy ships, “but this is a pivotal moment” in the two nations’ relationship.
He pointed to North Korea’s support of Russia, from supplying artillery shells to sending troops in its invasion of Ukraine, and China’s assertiveness in the Indo-Pacific, as examples of the changed environment.
“Speed and scale” are absolutely vital to meet these new challenges, Cho said.
Immediately, Smith said Hanwha is looking for partnerships and investments in the United States. “The good news is we have the capabilities back in Korea, so we will be a smart partner” with the U.S.-based company, he said.
Anduril announced this spring that it will partner with HD Hyundai Heavy Industries, also a Korean-based and major shipbuilder, on a variety of naval and maritime projects.
Pending final approval from regulatory agencies expected later this year, Hanwha will pay $100 million to Norwegian investment company Aker ASA for Philly Shipyard.
“Hanwha’s acquisition of Philly Shipyard is a game-changing milestone,” Navy Secretary Carlos Del Toro said when the purchase was announced.
“I could not be more excited to welcome Hanwha as the first Korean shipbuilder to come to American shores—and I am certain they will not be the last.”
Del Toro has encouraged foreign companies to invest in U.S. yards to create more competition among American shipbuilders.
At last week’s Hudson event, Rep. Rob Wittman (R-Va.) echoed Del Toro’s remarks about foreign investment in U.S. yards.
“We’re not the only nation that does really cool stuff,” the vice chairman of the House Armed Services Committee said.
“We have to be more predictive [in introducing technology] of the next step our adversaries will take.”
Steve Brock, a senior advisor to Del Toro, said the secretary’s message following his visit to Hyundai and Hanwha in February is to “invest in America.” He added that Austal USA in Alabama and Fincantieri Marinette Marine, an Italian-owned shipyard in Wisconsin, led the way in coming to the United States. Fincantieri is building the Navy’s new frigate at its American yard.
“The secretary has hoped others would follow that lead,” Brock said.
USNI News reported last month that Austal is working with a private equity firm to expand operations to build a submarine module facility near Mobile.
The “advantage to shipbuilders is to have diversified” and provided strategic depth to the United States, Brock added.
“Our shipyards are not the most modernized. We need more investment … to introduce 21st shipbuilding practices” to American yards, he added.
Noting that HD Hyundai Heavy Industries delivers 50 ships per year, Sang-bon Lee, head of engineering and design said, “we’re not replacing any jobs in America” by coming to the United States. He added that Hyundai’s military work orders – for new Korean destroyers, for example – are done efficiently by embedding commercial practices in building those ships.
Unlike U.S. shipyards, commercial shipbuilding in Korea is heavily subsidized by the national government. Korean shipbuilders are also losing ground to Chinese containership manufacturers and have moved to build more complex ships and look for new markets in like the U.S.
Philly’s major government contract now is with the Maritime Administration to build the National Security Multi-Mission Vessels for training at the federal and state maritime academies. The five ships are also designed to conduct disaster relief and humanitarian aid efforts.
They are not designed or built to warship requirements for survivability, panelists said.
While saying “we can’t do all this ourselves” in keeping pace with China and recognizing the Russian threat, Wittman held back from advocating that allies and partners build U.S. Navy ships overseas.
But readiness repair overseas makes sense, he said. “We do need that capacity” in case of war. “Deep-dive maintenance” needs to happen in America to ensure the U.S. retains that capability.
Allies’ and partners’ defense industries “have that technology and they can build [what is needed] today,” Wittman said.
Inside the Pentagon, Wittman said the requirements process takes too long to field equipment and software. He pointed to the 23 years that have gone into the F-35 Lightning II Strike Fighter as “the poster child of what not to do.”
“The Chinese start with a blank sheet of paper. They are willing to take risks,” he said. Too many “great programs” are inside the Pentagon but are not emerging because of the requirements process and budgeting cycle, Wittman added.
Buyin85
23.10.2024 kl 06:19
2315
Rabatten er uansett utfall av skatterefusjon stor. Her er meldingen fra Hanwha som estimerer 11.11. https://engkind.krx.co.kr/common/disclsviewer.do?method=search&acptNo=20240624000447&docno=&formProcsCd=070&language=english
kentove
23.10.2024 kl 00:38
2351
Beste hadde jo vært om det var morselskapet som ikke skal selges som fikk de pengene 🤣🤑
kentove
23.10.2024 kl 00:34
2352
Høres dessverre ut som det er med i salget, isåfall latterlig lav pris, når de allerede har tatt mer tap på de 5 skipene enn de forventer, så håper virkelig jeg tolker dette feil, men uansett sinnsyk stor rabatt så nærmt q, og salg, noen nevnte 11, men har ikke lest d selv
Buyin85
22.10.2024 kl 22:31
2418
Hvordan tolker dere denne i q2 rapport angående skatterefusjon: Refusjonskravene for 2018, 2019 og 2020 er for tiden under behandling av Internal Revenue Service (IRS). 2018-refusjonen på USD 6,5 millioner er mottatt, og på grunn av etterslepet hos skattemyndighetene, forventes både 2019- og 2020-refusjonene i fjerde kvartal 2024. Refusjonene for 2019 og 2020 har blitt omklassifisert til eiendeler klassifisert som holdt for salg per 30. juni 2024.
Buyin85
22.10.2024 kl 22:18
2434
Har ikke sett på dette. For mange ukjente og skatterefusjon først forventet i q4. Transaksjons verdi NOK 90.189 ved kurs 10.92
bravi
20.10.2024 kl 10:02
2722
Hva er verdien på Philly aksjen (salgssum + cash + skatterefusjon osv.) hvis f.eks Q3 resultatet er 0 (break-even i kvartalet)?
Buyin85
20.10.2024 kl 09:10
2769
Basert på denne godkjenningen kan vel transaksjonen ferdigstilles før q3-rapport? Forutsetning i tilbudet er tap ift eksisterende estimat, og dette kan nok håndteres uavhengig av q3-rapport til markedet.
Forventer at handelsmønsteret fra denne uken vil fortsette frem mot 05.11.
Forventer at handelsmønsteret fra denne uken vil fortsette frem mot 05.11.
Ventureman
17.10.2024 kl 19:33
3012
Ser på Dagsrevyen i dag at NOK har svekket seg mot USD siden budet på PHLY, dvs at vi norske aksjonærer får mer på konto (+ ca. 10%). 😊
kentove
17.10.2024 kl 13:41
3119
Ja, q4, men noen nevnte 11 november eller noe, satser på noen mill i pluss Q3 først som blir overført til morselskapet før salget 🤞🤞forhåpentligvis litt skattepenger, og levert skip,
d12m
15.10.2024 kl 13:23
3336
https://www.lowyinstitute.org/the-interpreter/us-wakes-china-s-latest-threat-big-ships
Merker meg formuleringen "In June, South Korean shipbuilder Hanwha Ocean bought the loss-making Philly Shipyard in Philadelphia for US$100 million, a deal approved by Washington in September."
Kan være en journalist som tar seg språklige friheter, men dersom det stemmer så satser jeg på at salget nærmer seg fullføring. Er vel november som er estimert tidligere
Merker meg formuleringen "In June, South Korean shipbuilder Hanwha Ocean bought the loss-making Philly Shipyard in Philadelphia for US$100 million, a deal approved by Washington in September."
Kan være en journalist som tar seg språklige friheter, men dersom det stemmer så satser jeg på at salget nærmer seg fullføring. Er vel november som er estimert tidligere
Redigert 15.10.2024 kl 13:24
Du må logge inn for å svare
Buyin85
08.10.2024 kl 23:04
3659
Ok volum siste to dager. Ca 24k. Sluttkurs begge dager under vwap. Hvem øker og hvem selger? Ser frem til oppdaterte lister neste to døgn. Ser vi >66,- i morgen..
Joystick
30.09.2024 kl 22:09
4021
Begynner produksjon av Matson Containerskipene. Dette har de bevist tidligere at de kan og tjent penger.
https://www.phillyshipyard.com/aloha-class-lng-fuled/
https://www.phillyshipyard.com/aloha-class-lng-fuled/
bravi
30.09.2024 kl 17:53
4126
Dette skipet er også antatt å være et tapsprosjekt, men uten særlig betydning for kursen. Nå er det straks Q4 og da skal det komme informasjon om veien videre for Philly og hvordan pengene skal brukes. Basert på omsetning i papiret og kursutviklingen i det siste ser det ikke veldig lovende ut, dessverre.
Joystick
30.09.2024 kl 09:25
4235
Da er skip 2, Patriot State overlevert.
https://gcaptain.com/philly-shipyard-delivers-second-federal-training-vessel-patriot-state/
https://gcaptain.com/philly-shipyard-delivers-second-federal-training-vessel-patriot-state/
Ventureman
11.09.2024 kl 10:08
4691
Vi kan jo også se på hva som nettopp har skjedd i Aker Biomarine hvor halve selskapsverdien ble utbetalt som utbytte!
Winter
11.09.2024 kl 00:08
4817
Ved halvårsrapporten i Phly ble det nevnt at pengene fra salget kan re-investeres dersom det er til det beste for aksjonærene men order utbytte ble også nevnt.
Jeg holder utbytte som sannsynlig mtp at Phly har vært generøse med ubytte når de tidligere har vært i posisjon til å betale det. Dessuten så er vel salgssummen for Phly mindre enn i ACC, men Aker har nesten 60% av totalen.
Jeg holder utbytte som sannsynlig mtp at Phly har vært generøse med ubytte når de tidligere har vært i posisjon til å betale det. Dessuten så er vel salgssummen for Phly mindre enn i ACC, men Aker har nesten 60% av totalen.
d12m
10.09.2024 kl 23:49
4829
Klart han ikke er det. Han er altfor tett på til at det er noe som helst spenning for Eriksen. Dette vet han nok godt allerede
Redigert 10.09.2024 kl 23:49
Du må logge inn for å svare
tinker
10.09.2024 kl 23:16
4857
Mens vi venter og ser, på stillstand og evt grusing -
danner dere noen tanker om eventuelle fremtidige investeringer i Aker-satelitter med så vide formål/fullmakter der investeringen kan endre karakter på en ukjent måte?
Akersjefen sier han er spent på styrenes avgjørelse- Er han det? Informasjon til eierne?
danner dere noen tanker om eventuelle fremtidige investeringer i Aker-satelitter med så vide formål/fullmakter der investeringen kan endre karakter på en ukjent måte?
Akersjefen sier han er spent på styrenes avgjørelse- Er han det? Informasjon til eierne?
bravi
10.09.2024 kl 23:00
4867
Synes ikke det er særlig greit om Aker også bruker de andre investorenes (ca. 1/3) andel av salgssummen på investeringer som passer dem. Når vi investerte i Philly var det i et skipsverft og ikke i annen virksomhet. Men dessverre bestemmer majoriteten av aksjene, kan bare ignorere de øvrige.
Aker tenker stort med nye satsninger, da trenger de sikkert enda mere penger enn salgssummen og kan i tillegg foreta en emisjon i Philly med resultat at kursen havner nede på 40 tallet.
Aker tenker stort med nye satsninger, da trenger de sikkert enda mere penger enn salgssummen og kan i tillegg foreta en emisjon i Philly med resultat at kursen havner nede på 40 tallet.
Redigert 10.09.2024 kl 23:17
Du må logge inn for å svare
Investolaf
10.09.2024 kl 21:52
4919
Var litt rask der…ja det er tettere bånd mellom AKH og ACC. AKH eier jo 43% ca av ACC. Men i formålsparagrafen er siste setningene helt lik. Forvaltning av kapital og det med å overta annen virksomhet. Skal sies at ACC har med at det må være innen energi. Formålsparagrafen finner du på oppsummeringen fra GF
De har ordnet seg bra. De står helt fritt til å gjøre hva de vil, slik som styremedlemmene svarte på mailen som ble sendt for noen uker siden.
Jeg vet det er mange av oss som har sendt til styret o ACC også, men får bare svada. Selvfølgelig kan de ikke innsideinformasjon, men nå ha de sluttet å svare også. Nei, vi får bare vente å se, men dere har nok mange måneder foran dere med stillstand og mulig grusing av kursen.
De har ordnet seg bra. De står helt fritt til å gjøre hva de vil, slik som styremedlemmene svarte på mailen som ble sendt for noen uker siden.
Jeg vet det er mange av oss som har sendt til styret o ACC også, men får bare svada. Selvfølgelig kan de ikke innsideinformasjon, men nå ha de sluttet å svare også. Nei, vi får bare vente å se, men dere har nok mange måneder foran dere med stillstand og mulig grusing av kursen.
Redigert 10.09.2024 kl 21:59
Du må logge inn for å svare
Winter
10.09.2024 kl 21:38
4942
Er det tettere bånd mellom ACC og AKH enn det er til noe relatert til PHLY, vet ikke så mye om ACC ag AKH egentlig.
Kanskje bare mitt inntrykk at Phly er litt mer frittstående. Phly har vel også vært notert en god del lenger.
Kanskje bare mitt inntrykk at Phly er litt mer frittstående. Phly har vel også vært notert en god del lenger.
Investolaf
10.09.2024 kl 20:17
4995
Velkommen til klubben. For oss ACC-aksjonærer er det nettopp dette som har blitt marerittet. ACC er nå under kurs før salg og kontantene er i kassa. Helt uforståelig, men det er veldig lik formålsendring som de fikk gjennom på generalforsamling. Så ikke umulig at de kjører et større stunt med PHLY, ACC og AKH. En fryktelig måte å behandle oss eiere på!
d12m
10.09.2024 kl 14:35
5064
Sålenge de holder seg innenfor egne vedtekter og selskapsformål kan de nok gjøre ganske så mye lovlig, og formålet til PHLY er veldig vidt formulert
https://phillyshipyard.com/wp-content/uploads/2021/04/phily_shipyard_asa_-_vedtekter_22._april_2020_nor.pdf
§ 2 Formål
Selskapets virksomhet består i å eie og drive industri- og annen tilknyttet virksomhet knyttet til bygging av skip, forvaltning av kapital og andre funksjoner for konsernet, samt delta i eller overta annen virksomhet
https://phillyshipyard.com/wp-content/uploads/2021/04/phily_shipyard_asa_-_vedtekter_22._april_2020_nor.pdf
§ 2 Formål
Selskapets virksomhet består i å eie og drive industri- og annen tilknyttet virksomhet knyttet til bygging av skip, forvaltning av kapital og andre funksjoner for konsernet, samt delta i eller overta annen virksomhet
Redigert 10.09.2024 kl 14:35
Du må logge inn for å svare