Q4 2021 nærmer seg

zefal
AQUA 23.02.2022 kl 13:03 1581

Fredag 25.02.2022 legger Aqualisbraemar frem tall for Q4 2021. Noen som vil dele tanker?

Selskapet har lite gjeld, som må være attraktivt i dagens stigende rentemarkedet.
Selskapet har et bredt nedslagsfelt med kontorer over hele verden. Det gjør at vi i fremtiden er godt rigget for vekst.

Jeg regner med at integreringen av oppkjøpet for 1 års tid siden som doblet Aqua snart er ferdig integrert med systemer og det hele.
Det blir spennende å se hvilke synergier de til slutt har klart å få ut av dette. Samt hvilke planer de legger for veien videre.
Dette er et selskap som bygger stein på stein, samtidig som de er åpen for konsolideringer.
Forventer ingen voldsomme nyheter eller hopp på Q4 resultat, gleder meg således mer til Q1 i 2022.

Øker de utbytte for tredje år på rad også? :)
zefal
20.04.2022 kl 19:09 616

Utbytte kommer vel med Q2/halvårsrapport. 0,3 kroner.
Siden de betaler ut halvårlig så kommer det noe i høst også, totalt 0,6kr for 2022 :) Økende for 3 år på rad!
Soj
31.03.2022 kl 20:40 811

Når kommer utbytte?
zefal
14.03.2022 kl 21:04 1027

Stadig høyere priser aksepteres på kjøpersiden i Aqualis. Synes ordreboken vitner om at det kjøpes en del aksjer på høyere nivåer også.
Det skulle bare mangle. Aqualis er representert over hele verden, og satser beinhardt. De har en fot i hver leir når det gjelder olje og fornybar. Perfekt posisjonert for årene som kommer hvor vi kan forvente gode investeringer i begge sektorer. Før jeg antar at selskapet forlater oljeindustrien og satser fullt ut på fornybar når tiden er inne.
zefal
04.03.2022 kl 07:37 1188

Jeg tenker at vi skal si oss godt fornøyd med Q4 resultatene!

Det er vanskelig å ikke la seg rive med når CEO i kvartalspresentasjonen snakker om 2022 og "den perfekte storm" for Aqua.
- Det ser ut til at vi kan få en voldsom oppsving i oppdrag i oljesektoren.
- Fornybar vokser fortere enn noen gang. Mulig vi også ser et sterkt økt press på utvikling i Europa og USA for å bli mer selvforsynt av energi, og fornybar energi pga ukraina/russland.
- Ceo nevner også at maritim sektor går veldig godt, og vil fortsette inn i 2022.

Jeg håper på en solid topplinje vekst, men også at de klarer å få ut marginer rundt 7-10% på bunnlinjen ila året.

Jeg er ingen fan av å slenge ut kursmål, men at vi ser 20 kr på sikt (markedsverdi ca 1,85 mrd) er ikke utenkelig.

Kvaliteten i ledelsen er også helt ypperlig. Jeg liker godt når CEO sier de er på utkikk etter konsolideringer, men ikke for en hver pris. De ønsker ikke å vanne ut seg selv i nevneverdig grad. Det er jo også en av fordelene når det er grunderen som er CEO. De ønsker å gjøre det best mulig naturligvis.

Heia Aqua!
GulbranGråstein
25.02.2022 kl 12:41 1355

Her er vel bare å gratulere oss selv medaksjonærer.

Gg
Hjembrent
25.02.2022 kl 09:33 1409

Ser vel rimelig sterkt ut dette resultatet. Solid ledelse og drift sammen med gode muligheter framover både innenfor olje/gass og fornybar. Utbytte på 0,60 nok per aksje og år, som vi kan håpe på vil fortsette å stige, gjør dette til en god aksje å sitte på.
Hefner
25.02.2022 kl 06:34 1466

Da ble det økt utbytte:) Ellers en helt grei rapport i mine øyne. Håper på å få sett en gradvis marginekspansjon i 22 mot EBIT-målet på 10%, da gjenværende kostnadssynergier alene burde klare å pushe opp mot dette tallet. Ellers oppkjøp etter strategi og fokus fremover på frigjøring av arbeidskapital, så får vi se om det innfris. Kan påvirke kontantstrøm ganske betydelig med mer effektiv håndtering av kapital. Syns O&G blir spennende for 22/23.
Garagardo
23.02.2022 kl 23:35 1538

Håper på fortsatt økte utbytter :) spennende! Hadde vært kjekt med info om gode avtaler ila Q4 og god drift med synergier:)