Nordic Nanovector gjennomfører repemi!

Merlin
NANOV 24.02.2022 kl 12:10 16909

Start 28. februar slutt 15. mars

Tyder på at inklusjonsdataene som kommer 1. mars er MYE bedre enn noen har drømt om!

* The Company's existing shareholders as of 19 January 2022 (as registered in
the Norwegian Central Depository, Euronext Securities Oslo ("ESO", formerly
VPS), on 21 January 2022) who (i) were not allocated shares in the Private
Placement, and (ii) who are not resident in a jurisdiction where such offering
would be unlawful, or for jurisdictions other than Norway, would require any
filing, registration or similar action (the "Eligible Shareholders"), will be
granted non-transferable subscription rights that give a preferential right to
subscribe for and be allocated Offer Shares. The shareholders' preferential
right to subscribe for the Offer Shares will thus be deviated from.

* Each Eligible Shareholder will receive 0.04806 non-transferable subscription
rights for each share registered on such Eligible Shareholder in the Company's
shareholder register in the ESO as of 21 January 2022 (the "Subscription
Rights"). The number of Subscription Rights granted to each Eligible Shareholder
will be rounded down to the nearest whole Subscription Right. Each Subscription
Right will, subject to applicable securities laws, give the right to subscribe
for and be allocated one (1) new Offer Share. Over-subscription is permitted.
Subscription without Subscription Rights is not permitted.

* The subscription price in the Subsequent Offering is NOK 14 per Offer Share,
being the same as the subscription price in the Private Placement (the
"Subscription Price").

* The subscription period in the Subsequent Offering will commence at 09:00
hours (CET) on 28 February 2022 and expire at 16:30 hours (CET) on 15 March 2022
(the "Subscription Period"). The Subscription Period may not be shortened, but
the board of directors may extend the subscription period if this is required by
law due to the publication of a supplement prospectus.

* The Subscription Rights are expected to have an economic value if the
Company's shares trade above the Subscription Price during the Subscription
Period.
Redigert 24.02.2022 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
Merlin
24.02.2022 kl 12:12 11354

I tilfelle er det en stor rabatt på aksjen i øyeblikket!
Merlin
24.02.2022 kl 12:15 11321

Dette gjør ikke NanoV uten å ha meget gode nyheter å komme med. Det kan i tillegg til inklusjonsdata, være samarbeidsavtaler etv. også nyheter i forhold til FDA.
hgsd300
24.02.2022 kl 12:18 11295

Satt faktisk og snittet ned i det meldingen tikket inn.

Da er det bare og håpe de har noe som drar kursen et stykke over emi kurs igjen.

Er vel når alt ser mørkest ut en skal kjøpe, nå har vi både krig og Corona.
Redigert 24.02.2022 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
mofi1
24.02.2022 kl 12:20 11298

Ja, dette tar jeg som et udelt positivt tegn! Hvis de nå visste at det var fullstendig stopp mht. pasientinkluderingen, ville de avlyst rep.emien. Skal kursen komme over kr. 14, må de ha noe positivt å komme med relativt snart.
Merlin
24.02.2022 kl 12:27 11235

Her er det i øyeblikket 2 kr. i rabatt 14-12 kr. Det kan nå gi en enormt bra kjøpsmulighet.
Short1
24.02.2022 kl 12:39 11142

Kjøpt, her kommer det good news.
Merlin
24.02.2022 kl 13:01 11012

Hele repemibeslutningen tyder på veldig gode nyheter. For de av oss som følger med gir dette nå en eventyrlig mulighet til å tjene i størrelsesorden minst 2 kr. aksjen i løpet av noen dager.

Når selskapet går ut med en slik melding må de opplagt være helt sikre på at de kommer med så gode nyheter at aksjen får en reprising. De hadde vært pliktig til å komme med en børsmelding nå om inklusjonene på 120 er ferdig, men ikke om det ender under 120. Men om de har fått, når det offentliggjøres 1. mars, si 10 nye inkludert vil uansett kursen gå kraftig og langt over 14 kr. Vi vet fra før at gode nyheter i NanoV sender kursen kraftig i været. Får vi en kursdobling 1. mars?
Redigert 24.02.2022 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
saga68
24.02.2022 kl 13:05 11010

Takk Merlin
Akkurat som du forutså på en annen tråd.
Bør være liten tvil om at de kommer med positive nyheter.
Har kjøpt og fortsetter å kjøpe inkl mine rettigheter til 14
Broker500
24.02.2022 kl 13:07 11000

Så sykt! Røyk på SL på 11,70. Dumpet alt annet jeg hadde og kom meg inn igjen under 12 med det doble.
All in!
Merlin
24.02.2022 kl 13:30 10852

I realiteten er denne meldingen en positiv profitwarning. Det "ubehagelige" her at de ikke opplyser årsaken til at de gjennomfører repemien når kursen ligger så langt under repemikursen.. Det bør omgående gjøres av hensyn til tillitten til selskapet. Jeg håper Skullerud får sendt ut en melding i det minste om motivasjonen og hvorfor de mener repemien er realistisk.

Det jeg overhodet ikke tror, er at repemien kjøres på måfå! Jeg tipper det er mye bedre pax inklusjon enn forventet, og det er de som sagt ikke pliktige til å melde. så lenge ikke inklusjonene er ferdige.
Kagge
24.02.2022 kl 14:18 10679

Jeg kom meg inn med en pott rundt 12,50 for noen dager siden.. men satt også med betydelige andeler 21.1 så jeg har rettigheter..

I et case uten cash til rep emi.. og kurs over 14

vil jeg rekke og selge tilsvarende som tildelt i rep emi før jeg skal betale rep.emi??
Redigert 24.02.2022 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
24.02.2022 kl 15:23 10470

Satser på det blir bra på sikt,veldig bra rebajas i dag 👍
Sweetspot
24.02.2022 kl 15:27 10425

Fortjener en opptur nå :)
Leit å ikke ha mer å kjøpe for :/
Oregon
24.02.2022 kl 15:43 10330

Tror mest på en avtale som også kan bringe litt penger inn til NANO på sikt; kanskje noe outsourcing av deler av porteføljen eller mot region ( eksempel Asia) og at avtalen formelt inngåes 1. mars og meldes på morgenen den dagen før Q4.

Rekrutteringstall; ja de har 84 sites gående og det er mulig at det plutselig har løsnet, men i lys av Corona og tidligere utsagn om rekruttering til Paradigme så har jeg ikke de store forventninger der.

Kommer det ingenting nytt mener jeg styret og ledelse er helt på bærtur.
bj111
24.02.2022 kl 15:55 10236

Jeg har aldri sett noe liknende så blir veldig spennende å se hva de kommer med for noe må det være som gjør at kr 14 fremstår som attraktivt. Har mer enn nok av aksjer her så foretar meg ingenting nå men deltar på emisjonen dersom det viser seg å bli en god deal.
Bullinvestor
24.02.2022 kl 15:59 10187

Ja vi kan håpe det er noe gode nyheter i vente. Skullerud syns jeg har vært flink og på ballen hele tiden. Når det gjelder Marlene så er jeg ikke imponert, men det håper jeg hun beviser nå at hun duger. Vi aksjonærer fortjener å bli sett , hørt og ivaretatt. Har selv kjøpt i dag på kr 12,30 : )
Merlin
24.02.2022 kl 23:04 9428

US-børsen er opp i kveld. Negativt er snudd til positivt. Det er to handledager til vi får inklusjonsdata. NanoV vet hva de gjør. Det er ikke en repemivurdering som er tatt i søvne! Oslo Børs reagerte sundt på repemimeldingen i dag. Tipper kursen er godt over 14 før 4Q på tirsdag morgen. Det er jo meningen å gi aksjonærene en repemibonus vel? Det ligger en stor forventning nå på presentasjonen. Det er jo ganske mye som skal til når de kommer med en repemi når kursen ligger flere kroner under, bare et par dager før!

Det tyder på at det er en avgjørende og god nyhet som foreligger, som gjør NanoV sikre på en kraftig kursoppgang og muliggjorde repemimeldingen!
bj111
25.02.2022 kl 01:33 9187

Ser ingen annen logikk i det enn breaking news.
Studenten86
25.02.2022 kl 08:02 8876

Er vel både nedre og øvre grense som kan fremstå naturlig. Over et gitt nivå av type mld må det børsmeldes. Tror ikke selskapet hadde flørtet på dette viset om det var partnerskap.
Er vel rekruttering og evt progresjon i dialog som pågår med FDA som er relevante faktorer. Og rekruttering burde være i området fra 4 til mindre enn fullastet.

Vi er nær markedet uansett, og priset som om vi kun nærmet oss first in man og klinisk overhodet.
Oregon
25.02.2022 kl 08:47 8697

Jeg undres over hva ledelse/ styret har å komme med nå og har grublet litt:

- FDA kan ha godkjent 110 i stedet for 120 i Paradigme pga. gode resultater og i lys av Corona med problematisk rekruttering. (mulig, men lite sannsynlig).

- Redusert « konkurranse» pga. av stopp på flere av planlagte og ferdig utredede pasienter for PI3K lymfom behandlinger har gitt en betydelig switch over på NANO og de nå ser at Paradigme går fortere enn antatt. ( mulig, men det er kort tid siden PI3K lymfomer behandlinger kom under FDA lupen og ble satt på hold)

- Men 84 rekrutteringssites har fått opp farten og vi har nå mer enn 5 rekruttert siden sist i Paradigme og NANO ligger bedre an enn siste guiding ( ikke usannsynlig)

- Avtale med Big Pharma. Under planlegging av fase 3 har NANO inngått avtale om fortrinnsrett for Rituximab under utprøving tilknyttet Archer. I så fall er det Roche, men Novartis og andre har tilsvarene «biosimmilars» så en viss interesse som innebærer penger kan komme. ( ikke umulig, men litt for tidlig da Paradigme må gjøres ferdig først).

- Outsourcing av deler av porteføljen eller samarbeid inkl. milestones om penger tilknyttet utprøving og godkjenning i land der NANO primært kanskje ikke har focus eks Asia ( mulig, og faktisk ikke usannsynlig).

- Styret og ledelse tror at bare å prate om NANO, timelines og fremskritt og ikke komme med nyheter vil overbevise investorer om at ting blir bra. Dette prøvde de vel på en «Capital Market day» i fjor før jul. ( mislykket spør du meg, tilliten til ledelsens fremtids løfter uten mer kjøtt på beinet er tynnslitt).

Dette var litt drodling omkring grunn for å ikke å avlyse denne rep. emisjonen til tross for at kursen store deler av tiden har vært under emisjonspris 14kr.
Redigert 25.02.2022 kl 08:53 Du må logge inn for å svare
Fljo
25.02.2022 kl 08:48 8692

Tror dessverre heller det er IR-ansv/CFO i Nanov som er så lite oppegående at hun hverken skjønner at rep.emi burde vært avlyst for lengst eller at time-ingen ikke kunne vært dummere. Sannsynligvis har hun slitt og jobbet så hardt med prospektet at hun ikke orket tanken på at alt arbeidet hennes skulle være forgjeves.

Så får vi se hva markedet mener utover dagen.
Znabel
25.02.2022 kl 09:03 8547

Finnes det en aksje på Oslo børs med en mer dedikert kult-menighet enn Nano?

Jeg husker da dette var selve folkeaksjen i 2016. Da skulle aksjen opp i flere tusen kroner i følge Merlin. Og alltid var gjennombruddet rett rundt hjørnet.

Kulten var mye større før. Hvem kan for eksempel glemme TA-legenden Hugoil, og Londonmannen som var «bundet til masten». Blant mange andre. Kun en liten hard kjerne holder ut.

Dere er artige å følge med på. Håper dere kommer dere ut på et tidspunkt uten å ha tapt altfor mye penger.
Merlin
25.02.2022 kl 09:50 8329

Znabel: Håper du ikke driver med aksjer? Det er faktisk mulig å se FREMOVER i aksjemarkedet! Bakoverskuende er aldri lurt. Fasiten ligger i fremtiden. NanoV leverer på sin forskning og sine biotech-resultater, men det kommer ikke frem i markedsverdien. Fundamentalverdien er himmelhøyt over det markedet tror. Også du bør kjenne til VIP- Value Inflection Point, som er ganske avgjørende i biotech-sammenheng. For NanoV er det nå top data read out for Paradigme. Det er høyst sannsynlig at de er konsistente med tidligere og gode nok til 2L i fase 3.

Jeg regner ikke med at NanoV nå kjører repemi med "bare" 4 nye inklusjoner. De må ha noe langt sterkere å komme med.

Alt tyder på at det er et overraskende høyt inklusjonstall som er årsaken. Så lenge ikke inklusjonene er fullført er det ikke meldepliktig. Det er grunnen regner jeg med til at vi ikke har fått noen tilleggsopplysninger.

Men jeg vil anta at Paradigme nå er svært nært ferdig. De lå på 106, skal ha 120. De bør ha fått inn en vesentlig del av de 14 som mangler. Koronaen går mot slutten. Har de klart 8-10 inklusjoner, har de igjen 4-6. Det bør de klare raskt. De kan dermed også muligens fremskynde top line read out til 1H2022.

Om dette stemmer vil ikke kursen ligge lenge å vake på 14-tallet!

Det kan naturligvis, som nevnt tidligere, være andre årsaker, enda ikke kan offentliggjøres, men som vil være klare til offentliggjøring, men kommer 1. mars eller senere i emiperioden og som vil gi et kurshopp før emiperioden er omme. Jeg har nevnt FDA aksept for 2L 3 fase som en mulighet. En annen er partnermessige forhold.
Redigert 25.02.2022 kl 10:15 Du må logge inn for å svare
Kajtek
25.02.2022 kl 10:25 8157

Har noen av dere fått tilbud om å få kjøpe aksjer for 14,- ?
Billyjojimbob
25.02.2022 kl 10:49 8047

Nei,kun tilbud om lavere enn 14 pt👍
mofi1
25.02.2022 kl 10:51 8028

Det var ganske så optimistisk ang. antall inklusjoner, Merlin. Vi har jo ikke vært bortskjemt når det gjelder å bli positivt overrasket over dette tallet. De har jo satt en ganske lang frist, 15.mars for å tegne seg på rep.emien, så de har ennå noen uker på å få opp antallet. Men over fire ved 1. mars, vil vel også kunne bli mottatt positivt av markedet basert på det ekstremt lave kursbildet vi har nå?
Kajtek
25.02.2022 kl 11:11 7934

Jeg leste litt feil. Trodde fristen var 28 febr. Jeg har ikke penger på handlekonto. Må overføre fra banken for å kjøpe. Det klarer jeg ikke nå.
Frantzen
25.02.2022 kl 12:11 7698

Noen har brukt 50-60K aksjer for å holde den nede, siste timen
bj111
25.02.2022 kl 12:35 7584

Markedet ser ut til å være tvilende til at det skulle komme noe spesielt kursdrivende fra selskapet.
Merlin
25.02.2022 kl 12:40 7564

Les dette resonnementet, sakset fra TI:

The Observer

Når ble det sist gang besluttet at et selskap på Oslo Børs ønsket å gjennomføre en rep-emi når kursen befant seg 15 % under offer price på vedtakstidspunktet?

NANOV har alt å tape renommemessig på å prøve et slikt stunt hvis Q4 er en non-event, alternativt negativt.

Selskapet meldte ikke noe etter børs i går, da tenker jeg at optimismen / grunnlaget for å forvente godt tegnet rep-emi ligger i rekrutteringen.
Merlin
25.02.2022 kl 12:48 7530

"NANOV har alt å tape renommemessig på å prøve et slikt stunt hvis Q4 er en non-event, alternativt negativt."

Ja tenk om NanoV IKKE skulle ha dekning for å sette i gang repemien. Og at den bare blir en flopp der kursen ikke kommer over 14 kr. og folk ikke kjøper emiaksjer?

Da har altså NanoV i tilfelle skutt seg selv i foten, i tillegg til at de har mistet all tillit. Samtidig vil de ikke ha oppnådd noe som helst positivt.

Derfor nekter jeg å tro at de ikke har noe stort å komme med!

Ledelsen med Skullerud i spissen er alt for oppegående til å skulle gjøre et slikt negativt "stunt".

Jeg er fullstendig overbevist om at her kommer det en meget positiv nyhet, helst 1. mars under Q4, eller innen 15. mars, utløpsdatoen for repemien.

Derfor gir dagens kursnivå fortsatte en ypperlig kjøpsanledning. Avhengig av substansen i forventet melding, kan kursen fort gå opp i 20-30 kr på kort tid, om innholdet er materielt nok!
bj111
25.02.2022 kl 13:02 7468

Selvsagt har de alt å tape på dette men selskapet har jo vært ganske gode på å tape renome tidligere så konstanter kun at kurs fortsatt ligger under emi hvilket tilsier at markedet ikke har tro på noen stor nyhet. Slikt bruker å prises inn ganske fort. Skal en legge godsiden til så er det short på selskapet hvilket tilsier interesser i at kursen ikke skal opp. Det er og naturlig i dagens geo politiske situasjon at det er mindre risikokapital i omløp.

Kommer de ikke med noe som driver kursen godt over kr 14 så har de virkelig klart det store.
Merlin
25.02.2022 kl 13:12 7431

Skullerud er ny i ledelsen, og virker som en meget oppegående person. Det er altså ikke lurt å skjære alle over en kam, og sammenligne det han gjør med tidligere ledelser!

Skullerud har selv opplyst at han skal bygge tillit.

Jeg tror man derfor skal ha litt is i magen, og stole på at repemien er vel fundert. Skal den være det må det foreligge positiv info som ikke er meldingspliktig. Den eneste relevante er dermed inklusjonsdata som ikke overstiger13 pax.

De bør kunne rapportere minimum 5 nyinkluderte, skal de ha noenlunde hold for en repemi. Da vil det være under 10 pax igjen og de vil med økende rekrutteringstempo være i mål ila ytterligere 2 mndr.

For å kvantifisere litt:
Havner de derimot på 4 skal de få karakteren nøytral av meg.
Havner de under 4 mener jeg de har dårlig dekning for repemien.

Men de bør havne vesentlig høyere for å sette i gang repemien, og kursen bør hoppe godt opp på meldingen!
Falketind
25.02.2022 kl 13:34 7349

Full forståelse for dine betraktninger bj111, la oss håpe denne gangen at Skullerud vet hva som skal til for å bygge tillit jr. Merlin.
Kajtek
25.02.2022 kl 15:09 7084

Nå må dere slutte å si at Milene ikke vet hvordan tingene virker. Milene er dyktig og ingen nybegynner.
focuss
25.02.2022 kl 15:22 7068

Kommer det ikke gode nyheter nå i forbindelse med rep emisjon så bør Malene sparkes.
bj111
25.02.2022 kl 16:19 6889

Stemmer at han har sagt han skal bygge tillitt så sitter helt stille her og kjøpe evt emisjonsaksjer om det viser seg å bli lønnsomt. Jeg ser i grunn på det som en selvfølge at det kommer noe men markedet priser ikke inn at det kommer noe pr nå hvilket er noe merkelig. Er kanskje et tegn på at tillitten er helt fraværende i forhold til NANOV sin ledelse pr i dag. Enn så lenge har det gitt et lite løft i kursen men fortatt under emi kurs og short ble ikke endret i går. En naturlig tanke når de sender så klart signal, at iallfall 1 av de to med short ville ta gevinst selv om det er to datamaskiner som står bak de.
Bullinvestor
25.02.2022 kl 16:20 6899

Helt enig da må hun ta sin hatt og gå! For å ikke bli for skuffet har jeg tenkt hva om rep emisjonen blir et bomskudd… hvor de bare trenger mere penger..? bedre å senke forventningene litt.. men men er forsiktig optimist; )
Redigert 25.02.2022 kl 16:23 Du må logge inn for å svare
Merlin
25.02.2022 kl 17:42 6801

Repemien er et styreansvar. Malene gjør jobben. Hun har jo fått til alt det praktiske med hovedemisjonen, og vist sin dyktighet!

Og ikke ha tillit til Costaledelsen etc. betyr ikke at man kan overføre det til Skullerud.

Men det er nok helt klart mange som ikke stoler på at det kommer oppløftende nyheter 1. mars. Det taper de på!

Jeg er mer og mer overbevist om at det kommer gode inklusjonsdata - og som sagt, de kan nå ikke offentliggjøres.

Det kan virke selvmotsigende, siden opplysningen indirekte annonseres pga. beslutningen om repemien.

På den annen side er nå alle aksjonærer og markedet likebehandlet. Dermed får vi vente og se. Jeg tviler ikke på at NanoV ikke bommer og at vi vil få så positive opplysninger at repemien blir en suksess.

Jeg kjøpte forresten flere aksjer i dag.

Redigert 25.02.2022 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
Sydney
25.02.2022 kl 18:12 6703

Om de tror at kursen skal stige på en takt på 2 i måneden så er det helt ut på viddene.. om det er god rekruttering som er bakgrunn for å gjennomføre denne totalt ulogiske rep EMI så må de opp i over 6 garantert. Da kan man håpe de har såpass innsikt at de kan forbeholde paradigme complete innen 2-3 MND.

Enten er de på fylla hele gjengen Ellers så har de noe bra å komme med. Vi snakker om at det var krakk stemning og 12 kr på den tiden de tok beslutning. Krig i Europa.. har man litt tiltro til Skullerud og Egbert så er det ett godt tegn.
Redigert 25.02.2022 kl 18:18 Du må logge inn for å svare