Avkastning 30 % i året +++

Slettet bruker
ARCHER 26.02.2022 kl 03:45 36146

I kroner og øre gikk Archer cash positiv med ganske nøyaktig nok 180 mill. i 2021. Ytterligere ca. Nok 30 mill. dersom en vurderer nedbemanningskostnader som unormale kostnader.

Disse Nok 180 mill. gikk bokstavelig talt ene og alene til å redusere gjeld eller øke innestående på konto til Archer.

Dette tilsvarer cash generert for hver aksje i Archer fult utvannet på Nok 1,- pr. aksje tilsvarende ca. 30% på dagens børsverdi.

For 2022 forventes økt Ebitda med ytterligere ca. Nok 50 mill. som vil gi generert cash tilsvarende samlet Nok 1,25 pr. aksje.

Eiendelene i Argentina er bokført til ca. 2,7 mrd., dersom denne delen selges og de oppnår de vurderte bokførte verdier, vil netto rentebærende gjeld i Archer kunne reduseres til under Nok 2 mrd. Det vil være helt innafor, da resterende eiendeler i Archer er bokført til ca. Nok 4,5 mrd.

Eier kanskje du noe annet som gir deg tilbakebetaling på investeringer på 30% pr. år ???

🚀🚀🚀🚀🚀
nafa
02.03.2022 kl 22:29 3298

KLXE opp snart 100%.
Tror på minst 500% framover i denne.
Det vil da bety 2-3 kr i Archer framover.
Er nå litt bare det.
Redigert 02.03.2022 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2022 kl 10:34 3099

Ser engineering søke itte 10 stk. Må være noe større prosjekt på gang. En viss gjennomtrekk er det i alle firma, men når de plutselig trenger 10 stk, må det vel tolkes positivt.
danmark1
03.03.2022 kl 11:14 3056

Der ruller formodentlig snart nye kontrakter ind. Olieservice får travlt efter 8 år med underinvestering og skyhøje olie/gas priser.
Troll_Leff
03.03.2022 kl 11:27 3104

Prises på nisse børsen som en pølsebod på hjørne, komisk hele greia.

In Archer Engineering you will have the possibility to follow several multidiscipline projects across our project portfolio. You will be planning projects and follow up performance from project start to completion.

Diversity in Archer’s workforce makes us far stronger, we therefore encourage all qualified candidates to apply for a job with us, regardless of age, gender, functional ability, nationality or ethnic background.

Archer is a global oil services company with a heritage that stretches back over 40 years. With a strong focus on safety and delivering the highest quality products and services, Archer operates in 40 locations over 19 countries providing drilling services, well integrity & intervention, plug & abandonment and decommissioning to its upstream oil and gas clients. Archer is publicly traded on the Oslo Stock Exchange under the ticker ARCHER. Please visit www.archerwell.com for further information on our business, people and values.
danmark1
03.03.2022 kl 11:42 3089

Derfor er jeg fortsat på køberen ;-) De, der sælger nu, sælger med tab, det bliver ikke ved.
danmark1
03.03.2022 kl 11:51 3092

Den nuværende situation er et mareridt for shorterne. De må gøre hvad de kan, inden olieprisen når 150$.
SjonkelRolf
03.03.2022 kl 11:57 3089

Høres ut som en kebabsjappe med 40 retter på menyen. Der du kan steke, vaske og gå å handle på butikken.
Kanskje en kjede i beste fall.
Huff.
Markedet blir det sagt fra de flinkeste her inne……
Slettet bruker
03.03.2022 kl 12:00 3081

Hvem er det som shorter Archer? Sist noen var over 0,5% var i august i fjor...
SjonkelRolf
03.03.2022 kl 12:06 3058

Umulig for oss å vite . Så lenge posisjonen er under.
Såpass vet jo du også.??
Kanskje aksjeklubben ?
Troll_Leff
03.03.2022 kl 12:12 3089

Ja, det er til å skammes av. Markedet lir styrt og priset av økonomiske banditter som gir ordre videre til i de overbetalte som syrer i meglerhusene, og vi er også vitne til godt betalte hvitsnipper med slips, har mobile kontoret til på Hegnar trådene. Enkelte personer her inne som stammer fra meglerhusene burda skammet seg, og er langt i fra verdt den lønna de har. . Meglere og analytikere er jaggu ikke mye verdt, som tror det er bare å tråkke på andre for å berike seg selv.
Redigert 03.03.2022 kl 12:16 Du må logge inn for å svare
nafa
03.03.2022 kl 12:57 2963

Hei folkens.
Nytter nok ikke å gnåle så mye her nei.
Banden har nok full kontroll her.
Bare å sitte og smile å se på galskapen.
Heldigvis har jeg kjøpt meg opp en god del i PGS.
Her har vi i hvert fall volum og er i godt i pluss allerede.
julepølse
03.03.2022 kl 13:53 2892

En mager trøst er at det er relativt solid støtte rundt 2-2,20. Skal nok ned der.
nafa
03.03.2022 kl 14:07 2852

Julepølse i mars har jeg aldri vært borte i før 👎🏿
danmark1
03.03.2022 kl 15:13 2746

Det er en købsmulighed, man bør benytte. Jeg har købt hver dag, gennem flere dage nu. Hvis shorterne, med følge. bliver ved med at sælge aktier med tab, for at holde kursen nede, er det penge i banken på et senere tidspunkt.
Troll_Leff
03.03.2022 kl 15:40 2701

Klarte ikke å holde meg unna kjøpsknappen idag, Jeg har kjøpt noen titallls tusen idag, tyder på at dette er bunn og SDRL kommer i handel igjen innen kort tid, etter å ha blitt suspendert når Q4 ble fremlagt den 25.02 tror det blir trangt inn døra i archer i morgen, og motsatt vei i SDRL når handelen åpner igjen.
Slettet bruker
03.03.2022 kl 16:08 2636

Du får flytte til Kardemomme by, for i denne verden er det dessverre spis eller bli spist.
Husker tilbake til den tid hvor din slags kun holdt seg lønnet arbeid, og det å ha arbeidende kapital var forbeholdt eliten. Nå sitter dere å gjør "kloke" investering selv, og dersom ikke kursen går opp umiddelbart etter dere har kjøpt så er det hvitsnipper og meglere som har skylden.

Til informasjon så har jeg fortsatt tro på Archer, og har derfor tatt inn noe til, og da selskapet etter mine beregninger vil levere en ebitda på 110mUSD innværende år av en topplinje på rett i overkant av 1busd så takker jeg for de billige aksjen, og er glad for at vi ikke alle tenker likt. Men en ebitda på 110 så prises selskapet for all enkelthet til 660, og trekker du fra gjeld på 500, så blir det 1,07 dollar per aksje. Med andre ord så mener jeg at kursen fint kan forsvare 9kr, uten å hensynta vekst.
SjonkelRolf
03.03.2022 kl 16:22 2605

Idag har småaksjonærene igjen solgt aksjer………
Troll_Leff
03.03.2022 kl 16:55 2553

Dette stikker nok i side beinet til de "mest negative" som jobber døgnet rundt for å prate kursen ned, når de ser kursen i KLXE fortsetter oppover på Nasdaq. .
Hvitsnippene sitter å biter negler når de ser KLXE, koster noen aksjer å presse kursen ned, dersom de blir snappet opp av uvedkommende, så vi kommer til å få en kraftig rekyl opp, når brikkene til hvitsnippene er på plass for å røve til seg billige aksjer.
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/klxe,

Latterlig hele børsen,
Redigert 03.03.2022 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
03.03.2022 kl 17:17 2515

Archer omsetter for 7-800 sure mill i måneden.
Mcap på svimlende i underkant av 500 mill.
Jeg ramler ikke av stolen om markedet gjerne synes dette er litt høyt!
Slettet bruker
03.03.2022 kl 17:38 2508

Selvfølgelig går kursen ned, når media skriver om høy gjeld og kanskje emisjon/ reforhandling av gjeld. Hva gjør ledelsen for å roe markedet? Ingen verdens ting, stille som i graven. Resten av olje service går rett opp.
Slettet bruker
03.03.2022 kl 17:38 2511

Du må lære deg å tenke før du skriver, som på samme måte som man tørker seg i ræva etter man har gjort sitt og ikke før.
Dersom du for ett år siden investerte likt i Archer og KLXE, og begge skulle hatt lik utvikling så skulle KLXE ha vært nesten $11. Beløpet ville også vært noenlunde likt i en 2års periode. I en 5 årsperiode så må KLXE opp til $35. Så dersom man bruker din logikk så er Archer overpriset i forhold til KLXE.
Det som jeg sier, og det er ikke for å være negativ til Archer, er at KLXE er støy for oss som kan regne.
Jeg håper at KLXE går himmelhøyt, men for å komme til den verdi som var bokført under QES før IPO, så må den over 90.
Enn så lenge så er den finansielle investeringen kun ett piss i havet, og ville ved et salg kun redusert gjeld med 1,8%.
SjonkelRolf
03.03.2022 kl 17:57 2494

Archer eier vel ca 11% av et selskap priset til nesten det dobbelte av Archer. Klart dette er støy og ensidig negativt for Archer.
Kanskje spesielt for markedet
Troll_Leff
03.03.2022 kl 18:06 2478

At du ikke selger deg av ut av archer din jæv.. dust, skjønner ikke at du eier aksjer i selskspet i det hele tatt.
Er det noe de ikke kan i meglerhusene så er det nettop mangel på regne kunnskap. Her blåser det opp selkaper til MC uten å tjene en eneste krone i inntekter.
Redigert 03.03.2022 kl 18:09 Du må logge inn for å svare
nafa
03.03.2022 kl 18:09 2491

Håper alle som kan selger seg ut fortest mulig av denne pølsekiosken så vi endelig får slutt på denne elendigheta .
Det som nå foregår er nettopp å feie ut flest mulig av fattige stakkare som enten blir tvunget ut, eller ikke tør å sitte lengre.
Uansett god , men kostbar erfaring for mange dette.
Kjeltringene florerer her men ingenting vi kan gjøre med det desverre.
Selger ikke en eneste aksje her, ikke om JF gir bud på fattige kr5.6 heller.
RHesus12
03.03.2022 kl 18:44 2438

Skjerp deg. Har jo forklart deg årsaken. Slutt med det tullet ditt.
Troll_Leff
03.03.2022 kl 18:45 2438

Du og turnelueren virker jævla irritert om vi andre ikke selger, veldig til omtanke og tid dere bruker og har for ukjente personer på et selskap som har snart har en ordrereseve på 30 milliarder og har en mc på under 1/2 milliard. I tillegg tjener penger og betjener lån som er lenge til det forfaller. Største faren her er at de får nye 2 siffrede kontrakter og oljeprisen holder seg over 80 eller over 100 usd fatet før lånet forfaller. Ser ut som det begynner å tilspisse seg, så tipper vi står foran en gedigen opptur innen kort tid. Vil tro Fredriksen også vil ha med seg denne oppturen, cluet er jo de resterende utestående aksjene pisse maurene i meglerhusene jobber med å riste ut. Disse aksjene skal han jaggu gå betale for, jeg kjøpte noen flere ti tallsls tusen i dag, og disse skal ikke ut igjen før kursen er to siffret.
Redigert 03.03.2022 kl 18:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2022 kl 18:53 2416

Keep calm and hold. Som en reminder, soff lå lenge å skrapte mellom 4 og 5kr, nå er den i 19kr. Her er det også endel gjeld. Så når archer først går så kan den gå utrolig mye. Selge nå er bare tull, men mindre man ikke har tro på sektoren generelt. Men det er ikke en trader aksje, til det er det for mye spread og for lavt volum.
Slettet bruker
03.03.2022 kl 19:04 2453

Fordi at noe ikke er positivt, så trenges det ikke å være negativt. Hva er 11% av en markedsverdi på 87,5m$? Følger du meg på at det er ca 9m$? Nå sier jeg ikke at nok 85 mill ikke er penger, men i et selskap med en EV på over nok 5000 mill så er det svært lite. For oss som har vært aksjonærer en stund i selskapet så vet vi at Archer sin post i QES var verdsatt til 92,6m$ da de ble børsnotert ved IPO feb 2018. I tillegg hadde Archer gitt et lån på 10m$ som de konverterte til aksjer i IPOen. Alt dette ble til 11% i KLXE.
Jeg synes det er veldig bra at KLXE klatrer oppover, og ingenting vil glede meg mer dersom verdien kommer opp til 100+m$, som er de verdiene selskapet hadde i 2018, og da Archer ble handlet for i 8-9 kr. Så mens KLXE må gå over 10gangen, så holder det at Archer går under 2 gangen. Da gutten er jeg ved konklusjonen min angående KLXE og Archer, og det er at Archer har greid seg langt bedre på driften enn KLXE. Det er på driften i Archer verdiene skal komme, så får det være en bonus om verdiene øker i drittinvesteringen som ble gjort.
Troll_Leff
03.03.2022 kl 19:05 2461

Selvfølgelig, eneste skyts de har å komme med er gjelden, som det fleste selsksper har, men disse jæ… jøkene forsøker å få andre dette til å bli et problem. Det er fae. Sp udiotisk dom det kan bli. Har ikke sett makan, men det er dessverre slik de beriker seg på andre.
SjonkelRolf
03.03.2022 kl 19:18 2445

Galskapen vises kanskje best i akkurat det jeg skriver.
Drittinvesteringen som du kaller det, er nå verdt nesten dobbelt så mye som archer.
Og det er faktisk archer som eier en del av dritten.
Ikke omvendt.
Mulig du er best i regning her inne.
Slettet bruker
03.03.2022 kl 19:39 2388

Jeg vil ikke selge meg ut, og har aldri anbefalt andre til å gjøre det heller. Jeg har aksjer både på meg, min kone og barn.
Jeg har poengtert at selskapet er high-risk, og at man i et worse-case scenario vil tape alt. Når selskapet har en EV på 5milliarder, og en Mcap på 0,5 milliarder så er det ett faktum at det er et high risk case. Dersom du kjøper 10 leiligheter, og låner 9 av dem til pipa så tar man en større risk enn dersom man kjøper 2 og kun låner den ene til pipa.
Dersom det er andre som vurderer å kjøpe Archer så anbefaler jeg dere å sette dere inn i selskapet, og har et forhold til hva risiko man begir seg på, og dersom man har en diverifisert portefølje, så er dette ett krydder som KAN gi en solid avkastning. Men ta høyde for at 1kr investert i Archer tilsvarer en vekting på 7-8 kr. Svært mange av aksjonærerne er meget oppegående, og det er heldigvis kun et fåtall som Troll_Leff og hans medsammensvorne. GT2RS har noen interessante synspunkt, og er som regel velbegrunnede (men kanskje noe optimistisk i det korte bilde fra mitt synspunkt). Sannheten ligger vel kanskje et sted mitt imellom.....
Slettet bruker
03.03.2022 kl 19:56 2380

Av og til er det best å holde kjeft å bli mistenkt for å være idiot, enn å åpne den og fjerne all tvil....
Usikker på om du er klar over hvorfor Archer har så mye gjeld, men det er blant annet i investeringer gjort i selskap som QES. Alle kjøpene de gjorde var lånefinansiert da OSX aksjer gikk som smurt.
La oss si at du var CEO i Archer (i en euforisk verden), og tok opp 100m i gjeld for å kjøpe QES, og etter en periode på 7år så er verdien sunket til 1mill. Selv om du har verdi for 1mill så skylder du 100, og da blir dette -99mill. Forstår du ikke dette, så bør noen ta fra deg bank-id din umiddelbart.

SjonkelRolf
03.03.2022 kl 20:04 2371

Flott. Vi er visst investert både jeg og du.
Jeg synes også du virker som en idiot.
Står det noe i lovgivningen om det? Eller går jeg klar?
Slettet bruker
03.03.2022 kl 20:27 2338

Det innbefattes av ytringsfriheten, så det har du lov å mene.

Et lite innspill, det heter du og jeg; ikke jeg og du. At du er vokst opp i et umøblert hjem forklarer din mangel på fundamental forståelse, så du er unnskyldt.
Redigert 03.03.2022 kl 20:27 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
03.03.2022 kl 20:32 2354

Det har du rett til å mene.
Men vil gjerne skyte inn at på disse trådene. Archer trådene som jeg har fulgt siden 2018, er helt i toppen når det gjelder å være: bedreviter, nedlatende og generelt ufyselig.
Er en grunn til at jeg har svart deg de siste dager.
Troll_Leff
03.03.2022 kl 20:38 2350

Ja du er fa.. ikke god i hue. Det er vel opptil hver enkelt hvilken risiko man vil ta og om man er kortsiktig eller langsiktig, det er ikke dine eller andre penger jeg bruker. Slik du fremlegger det, så har du aksjer JA, men du fraråder alle andre å kjøpe aksjer i selskapet, og svartmaler hele greie med denne gjelden i selskapet som er det største våpenet til å holde flest mulig borte fra kjøps knappen. Maurene begynner å bli desperat for å miste for mange aksjer, samtidig de fraråder flest mulig å holde seg borte fra kjøpsknappen. Samme drittsekkene står i front og anbefaler kjøp når de skal kvitte seg med aksjene når kursene er på topp, og anbefaler salg når kursen er på bunn nivå.
Redigert 03.03.2022 kl 20:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.03.2022 kl 20:45 2338

Så du erkjenner at du i tillegg er en bedreviter, nedlatende og generelt ufyselig. Fint at du på tross av mangel på elementære egenskaper tross alt har selvinnsikt.
Da gir jeg meg, for jeg kan ikke diskutere med selverklærte idioter, fordi du drar meg ned på ditt nivå og knuser meg på erfaring.

En siste tips, ikke skriv mer da du skremmer bort potensielle nye aksjonærer.
Redigert 03.03.2022 kl 20:59 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
03.03.2022 kl 20:53 2329

Et siste tips! Ikke en
Slettet bruker
03.03.2022 kl 20:57 2313

Jeg oppfordrer, basert på common sense, og fraråder absolutt ikke. Har du lese og skrive vansker i tillegg til mangel på hvordan aksjemarkedet fungerer?

For deg så vil jeg fraråde all investering, til og med oppfordre deg til å få en formynder. Det er dyrt å være fattig, og ville ikke vært det for 10 millioner….