Da er PNOR ASA aksjene på konto

artumas
PNOR 26.02.2022 kl 21:26 54615

Jeg har PNOR aksjer på flere ulike vps-kontoer og de er alle på plass :-) Blir spennende å se hvordan markedet reagerer på aksjen som ASA, og dette på samme dag som tallene for 4 kvartal slippes. Siste sluttkurs var jo kr .1,- som var en ryddig avslutning før vi nå kommer på hovedlisten.
Fluefiskeren
26.02.2022 kl 21:42 15371

Blir skikkelig spennende.
artumas
28.02.2022 kl 14:33 14993

Dette ser ut til å gå veien :-) Har ingen planer om å selge så ennå. Tenker det er bra at tallene for 4 kvartal ikke ble sluppet på morgenen i dag så de ikke forsvant inn i asa-noteringen.
Slettet bruker
28.02.2022 kl 15:29 14890

Fluefiskeren skrev Blir skikkelig spennende.
Gratulerer med at du er i pluss✌️
Undertegnede må vente to øre til😬
Regner med at de kommer imorgen.:)
BetongBorris
28.02.2022 kl 15:34 14895

Er det lov å håpe på en liten sluttspurt i dag før tallene blir sluppet? :)
Fluefiskeren
28.02.2022 kl 15:34 14888

Takk. De siste to ørene kan jo komme idag også. Enda nesten en time igjen.

Faktisk så ser det ut at det var hovedlisten som skulle til for å få et løft. Ikke hver dag med 13,3 % stigning. Så får vi håpe vi ikke denne gangen også skal nedover igjen.
Blygen
28.02.2022 kl 15:55 14801

Innsiderne er nok på hamstringssiden i tiden fremover...last opp og sitt stille
artumas
28.02.2022 kl 21:32 14505

Etter hva jeg leser på ulike fora har flere med ask-konto slitt med å få handlet Pnor i dag. Dette kan nok ha vært en demper for dagens omsetning.
Slettet bruker
28.02.2022 kl 21:38 14470

Jeg purret Norne idag og det ordnet seg på en halvtime via god kommunikasjon.

Credit til Norne , også for realtime :)
The Observer
28.02.2022 kl 22:08 14360

Aksjer notert på AF kto kan ikke overføres ASK kto ref Nordnet.
polion
28.02.2022 kl 23:25 14665

Resultatfremleggelsen lar vente på seg. Kan det ha dukket opp regnskapsteknisk problematikk som vedrører selskap/korrupsjon/erstatning? Alle kjente forhold, skal som kjent rapporteres når/hvis nevnte kan få resultatmessige konsekvenser. Dog kun spekulasjon fra min side, håper det hele skyldes sommel og rot.
artumas
01.03.2022 kl 10:15 14427

Mener å huske at meldinger om notering på hovedlisten, samt når 4 kvartalsrapporten skulle fremlegges, ble gitt med "on or about" datoer. Sånn sett tenker jeg de er i rute med noen dager dagers slingringsmonn. Det bør selvsagt ikke drøye for lenge, men litt is i magen tror jeg vi bør ha. Mye har skjedd rundt dette selskapet på relativt kort tid så de har nok noe etterslep.
polion
01.03.2022 kl 12:01 14296

Heller intet nytt i dag morges (tyst som i graven), og det til tross for at Q4-tallene skulle vært presentert i går. Såpass usedvanlig/tullete/useriøs/uansvarlig fremgangsmåte at jeg føler det "ryker" av hele selskapet. Solgte derfor 50% av mine PNOR, så får vi se om det var en genistrek?
Roffa1
01.03.2022 kl 12:04 14287

Så du ikke denne
PetroNor E&P ASA: Invitation to Q4 2021 presentation, 2 March 2022

Oslo, 1 March 2022: PetroNor E&P ASA (OSE ticker: “PNOR”) (the “Company”), will report its fourth quarter 2021 results tomorrow, Wednesday, 2 March 2022.

At 08:30 CET on the same day, Chairman Eyas Alhomouz, interim CEO Jens Pace and CTO Claus Frimann-Dahl will present the results in a webcast.

The presentation and subsequent Q&A session will be held in English and may be viewed live at: https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20220302_4/

The financial report and presentation material will be published on www.newsweb.no and on the Company's web site www.petronorep.com at around 06:30 CET on the same day.

A recording of the event will be made available on the Company’s website after the webcast.

For additional information, please contact:
Investor Relations
Email: ir@petronorep.com
www.petronorep.com

https://newsweb.oslobors.no/message/555280
Kallanavn
01.03.2022 kl 12:11 14251

Har det kommet noen avklaring rundt arrestasjonene/Økokrim-saken med Søvold og Ludvigsen? Og i hvilken grad det potensielt kan skade selskapet?
polion
01.03.2022 kl 12:12 14247

Visst har jeg sett den, men den kom altfor sent (alt tatt i betraktning).
henrik9
01.03.2022 kl 13:05 14113

Selge seg ut pga ikke meldeplikig kvartalsresultat er noen timer forsinket?
Beklager, men dette har jeg absolutt ingen forståelse for.
hofa
01.03.2022 kl 13:26 14038

Har det skadet FIFA at VM i fodbold blev placeret i Quatar grundet omfattende korruption - nej vel 😉
artumas
01.03.2022 kl 13:53 13953

Og mens vi venter på Q4 stiger oljeprisen videre :-) Gledelig for neste kvartal :-)
polion
01.03.2022 kl 14:35 13868

"Ikkemeldepliktig resultat"? Når man har annonsert høyt og tydelig når man skal melde, så har man bare en ting å gjøre, nemlig å melde. Når det i tillegg er helt tyst om hvorfor man ikke melder, så er dette useriøst av et børsnotert selskap. Melding kom her ikke før en god stund uti børshandelen dagen etterpå. Husk, det er ikke Sinsen Sild og Videoutleie vi snakker om.
henrik9
01.03.2022 kl 15:42 13761

Synes bare det er litt overdramatisk med salg på så tynt grunnlag. Som vi vet kan forsinkelser oppstå. Denne kan være utenfor selskapets kontroll for alt vi vet.
polion
15.03.2022 kl 00:01 13193

I des./jan. var jeg en del inne på at det ikke betyr all verden hva selskapet og Økokrim har prediket på tidspunktet ved en tidlig etterforskning/siktelse. Dette fordi det skal etterforskes videre, mye mer kan som kjent dukke opp og har noen først grums i privaten så kan dette fort smitte over mot selskap vedkommende har jobbet i. Og videre mente jeg det var et meget dårlig tegn når selskapet ikke kunne gjøre noe som helst for å berolige markedet. Uteblivende melding fra selskapet, kunne faktisk tyde på at selskapet under de rådende omstendighetene faktisk ikke kunne foreta seg noe «beroligende». Fikk en del motbør fra opptil flere, men det er selvsagt helt greit.

Og da annonsert resultatfremleggelse uteble, postet jeg denne 28/2: «Resultatfremleggelsen lar vente på seg. Kan det ha dukket opp regnskapsteknisk problematikk som vedrører selskap/korrupsjon/erstatning? Alle kjente forhold, skal som kjent rapporteres når/hvis nevnte kan få resultatmessige konsekvenser. Dog kun spekulasjon fra min side, håper det hele skyldes sommel og rot». På bakgrunn av dette, skrev jeg at jeg solgte meg 50% ned, og da med etterfølgende forumkommentar om at noen syntes jeg «overdramatiserte med salg på tynt grunnlag».

Det som dog forundrer meg en del er FKL sin helomvending. Han var tidligere offensiviteten og positiviteten selv og nærmest eier av PNOR-trådene. Da korrupsjonssaken dukket opp, forsøkte han i flere innlegg å «glatte over». Å tone ned alvorlighetsgraden i at vår PNOR-sjef var siktet, en personsak som ikke berørte selskapet og at det var dette som Økokrim hadde begrenset siktelsen til. Han hadde tom. snakket med Knut Søvold og fått inntrykk av at nevnte virket å være en rettskaffen mann. Nå i det siste er det derimot FKL som i stor grad har styrt PNOR-pessimismen. Selvsagt er det også mye som tyder på at han har solgt seg ut, intet å si på det.
Men hva med eks.vis heller ta denne vinklingen; «Særdeles liten sjanse for at PNOR mister lisens i Kongo. Å terminere lisens for et firma som har drevet virksomhet i landet over tid, ville blitt såpass alvorlig og høydramatisk at det faller på egen urimelighet. Hvis en terminering, ville kongolesiske myndigheter på sett og vis nærmest «angitt» seg selv, med det useriøse stempel som det eventuelt ville innebære for landet».

Uten at jeg sikter til noen spesielle, synes jeg på generelt grunnlag at dette ordtaket er ganske godt: «I stille vær, så har selv værhanen fast karakter».

hofa
15.03.2022 kl 08:40 12892

Meget rigtigt skrevet, der er selvfølgelig mange teorier og gisninger om hvad der er hent. Jeg er dog af den overbevisning at det er tidligere forsmået samarbejdspartner fra Afrika der har givet korruptions oplysninger videre til økokrim, men spørgsmålet er - holder sagen. At FKL springer ud som Judas er jo hans egen sag, men skuffende. Jeg har ikke solgt en' eneste aktie - tværtimod.
E Desperados
15.03.2022 kl 08:58 12825

Jeg har jo i utgangspunktet vært positiv gjennom hele denne prosessen, men merket at optimismen fikk seg et lite skudd i baugen når Knut begynte å selge aksjer. Jeg tenker jo egentlig at dette er en sak som vil gi straff på personnivå og ikke selskapsnivå, men kjenner jeg blir litt usikker av at kursen bare fortsetter å rase.Er det noen som vet noe? Eller er det bare folk som blir utålmodige/nervøse og selger seg ut for å redusere risiko?
hofa
15.03.2022 kl 09:14 12739

Det er sikkert det sidste nervøsitet og lemminge effekt. Jeg tror dog på vi bunder ud i dag. Der sker ikke noget med Pnor, de skovler penge ind og tjener hele aktieværdien på et år, med nuværende oliepris. Kursen er helt ude i hampen.
FkL
15.03.2022 kl 09:17 12725

Her var det som vanlig mye usant og jeg lurer faktisk på om du bare bære nag fordi du har blitt kastet ut av tidligere tråder, eller om du faktisk ikke har fått med deg det som har skjedd.

Den eneste negative saken jeg ser med selskapet er selvfølgelig korrupsjonssaken. Inntil at AI-artikelen ble publisert så var eneste kilde til informasjon selskapet og Økokrim. Det er selvfølgelig slik at den og selskapets håndtering av den endret saken. I ettertid så har også yttreligere detaljer kommer frem i norsk media, hvilket også er betydningsfullt, samt at selskapet har tatt risiko som dekker situasjonen. Jeg ser at det er flere som ikke klarer å ta innover seg ny informasjon og heller ikke forstår at ting endrer seg underveis. Der har jeg vært tydelig. Jeg har derimot ikke kommet med en eneste annen negativ sak, men jeg konstaterer at du blander sammen det å ikke skrive noe med å være negativ. Det blir selvfølgelig bare idioti. Det er heller ikke mulig for meg å fronte selskapet som før med en slik sak hengende over oss. Det regner jeg med at alle forstår. Det går heller ikke ann å fronte utfall, det blir kun speulasjon. Det kan bli ingenting, det kan bli alt.
Redigert 15.03.2022 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
FkL
15.03.2022 kl 09:20 12707

Dette kler deg ikke hofa. Å kalle noen judas fordi de er negative til en korrupsjonssak er lavmål. Jeg er ikke veldig imponert og med din bakgrunn så hadde jeg faktisk forventet noe annet. Dette er ikke greit.
oivindl
15.03.2022 kl 09:36 12629

Du skriver dette om AI-artikkelen:
"Det er selvfølgelig slik at den og selskapets håndtering av den endret saken."

Nå har ikke jeg tilgang til artikkelen, men har fått med meg enkelte utsnitt her inne.
Men hva konkret tenker du på når det gjelder selskapets håndtering av saken?
oivindl
15.03.2022 kl 09:40 12605

"Jeg tenker jo egentlig at dette er en sak som vil gi straff på personnivå og ikke selskapsnivå.."

Enig i det.
Så langt er det vel ikke signaler om straff på selskapsnivå her i Norge. Om det er aktuelt med foretaksstraff, ville jeg tro selskapet også ville blitt siktet og etterforsket, såpass lang tid etter saken kom opp.
Redigert 15.03.2022 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
FkL
15.03.2022 kl 09:48 12555

All informasjon og hele artikkelen ligger tilgjengelig i trådene. Se i Aje tråden. Kort sier akkurat den artikkelen at saken dreier seg om korrupsjon vedr. kjøp av våre lisenser i Kongo. Anbefaler å lese den selv. Selskapets håndtering ligger i samme tråd, men kort oppsummert så har alle lest den og ikke tilbakevist den. Tvert om heller tatt inn dette i sine risiko. Men, man må nesten lese dette selv.
thief
15.03.2022 kl 09:51 12544

Selvfølgelig skulle selskapet kommentert innholdet i AI artikkelen. Da dette gjelder hovedlisensene til PNOR. Da de "nekter" å gjøre dette, er det nok hold i at korrupsjonsaken gjelder disse lisensene. Jeg har sendt flere mail, og jeg vet Fkl har gjort det samme (og han har vel andre kontakter også)Ingen vil bekrefte/avkrefte noe.De kunne lett avkreftet AI artikkelen, og kvittet seg med mye usikkerhet hos aksjonærene. Det har de ikke valgt å gjøre, dermed har usikkerheten økt siden AI artikkelen. Den er neppe tatt fra løse luften.Det er grunnen til at jeg solgte meg ned.
Fluefiskeren
15.03.2022 kl 10:01 12500

Men hvor mange har lest den AI artikkelen? Artikkelen lå bak betalingsmur. Hvor mange kjenner denne saken? Ikke så mange tror jeg. Kan forstå at de ikke drar den fram og kommenterer.
E Desperados
15.03.2022 kl 10:21 12424

Hele artikkelen lå vel ute på forumet her noen minutter før den ble slettet. Fikk hvertfall lest den da, men husker ikke hele. Så det eneste som ligger på AJE-tråden er linken (https://www.africaintelligence.com/oil--gas_courts-and-cash/2022/01/27/norwegian-fraud-squad-investigate-petronor-subsidiary-hemla-s-stake-in-pngf-sud,109729632-art) og FKL sitt innlegg med enkelte uttrekk:

"Her er uttrekk fra artikkelen. Jeg tenker at dette kanskje er noe selskapet bør uttale seg om og har også sendt den til dem.

«In mid-December, Petronor CEO Knut Søvold was detained by Norway's fraud squad Økokrim, which simultaneously searched the group's Oslo head office. According to our sources, Økokrim is investigating the circumstances in which Hemla Group obtained a 20% stake in the producing Tchibouela, Tchendo et Tchibeli-Litanzi oil fields of the PNGF Sud offshore block. Hemla Group, a subsidiary of Petronor and Petromal (controlled by Abu Dhabi-based National Holding) was owned at the time by Knut Søvold and his partner, Gerhard Ludvigsen.»

« Petronor, Petromal and Alhomouz are not involved in the current police investigation.»

«Today, most of Hemla's stake in PNGF Sud (16%) is controlled by Petronor, where chairman Eyas Alhomouz was forced to appoint Jens Pace as emergency interim replacement for Søvold in mid-December. «"

Tipper at det ikke er veldig mange som har lest så mye mer enn dette uttrekket. Dessuten så ligger det nå gjemt inne i en diskusjon om noe helt annet. Så kan vel tenkes at en del nye aksjonærer ikke har sett dette.
Redigert 15.03.2022 kl 10:23 Du må logge inn for å svare
polion
15.03.2022 kl 15:38 12062

Du lurer på om jeg bærer nag fordi jeg har blitt kastet ut av dine tidligere tråder? Jau, jau, jeg har tidligere skrevet at du er i din fulle rett til å ha egen tråd, samt kaste ut hvem du vil, samt at det videre ikke har vært noen som helst sure miner fra min side. Her lukter det teflonhjerne kombinert med en overdreven tro på egen betydning. Ser det forresten ut til at jeg trenger en FKL-tråd? Nei!

Ref: FKL «Her var det som vanlig mye usant». I forbindelse med konkurssaken, vet vi alle at her er det mye usikkerhet og mange nyanser. Det jeg har skrevet er faktabasert på din senere tids ensidighet og negativitet. Husk, det er ikke lenge siden du opptrådte motsatt, og da med stor iver etter å glatte over og legge all mulig godvilje til (ref. momenter i mitt hovedinnlegg). Om noen er Judas (ref. hofa)? Tidligere har du ikke nølt særlig med å koble inn admin når det måtte passe, kanskje de har en formening om dette?

PS. Får endelig håpe at du nå ikke kaster ut hofa. Han ligger vel p.t. litt svett an, vil jeg tro.
FkL
15.03.2022 kl 16:12 11974

Jeg regner med at dette er et forsøk på å være morsom. Det blir det samme som å si at man har vært prorussisk helt frem til angrepet på Ukraina, endret sitt synspunkt på bakgrunn av dette og så er det noen som ikke er virkelighetsorientert som blir forskrekket og peker på et annet tidligere standpunkt. Det blir for dumt. Det er ikke å glatte over noe som helst, det er å forholde seg til informasjon og selvfølgelig ta ytterligere informasjon til etterretning.

Dette er selvfølgelig også grunnen til at du blir kastet ut. Ingen diskusjon om aksjen eller noe fornuftig, kun tolkning av det andre har gjort, hvilket du er ganske dårlig på. Det blir min siste kommentar i saken, da jeg vet at du ikke klarer å forstå dette. Jeg gidder ikke å skrive opp og ned i en diskusjon med deg som er bare tull. Du får finne en annen på samme nivå. Forstår du det ikke så er det ikke noe jeg får gjort noe med.
polion
15.03.2022 kl 20:33 11774

Severin Suveren, du går frem som en ufin bulldoser og prøver deg med knetaklinger, som om det hjelper deg?
«Glatte over»? ØRLITE OPPEGÅENDE PERSONER vet at når selskapets sjef er siktet, så kan saker og ting fort ha smittet over i selskapet han har jobbet for. Og er først en siktelse gjort kjent, så kan mye balle på seg etter hvert som det graves litt i materien. I motsetning til hos meg, uteble her dine nødvendige nyanseringer helt og fullt, følgelig så blir dette «å glatte over», eller at meget stor velvilje ble lagt for dagen. Forventer faktisk en god del av han som tilsynelatende skal være nokså uovertruffen og hatt mest PNOR-innlegg av alle. Personlig så har JEG nyansert noe, du har definitivt ikke gjort det samme. Siden du var i overkant arrogant og benektende i ditt innlegg, må jeg tillate meg å komme med noen av dine repeterende synspunkter (alle gjort på mindre enn 24 timer):
******
15.12.2021 kl 16:01 Selskapet presiserer i sin melding at det ikke er noen mistanke om at dette gjelder selskapet, men at det går på personer med tilknytning til selskapet. Det er ganske tydelig på at det ikke er kjent at selskapet er involvert direkte. Det tror jeg vi hadde visst med en gang hvis så var tilfelle. Jeg har som FF kjøpt alt jeg har muligheten til.

15.12.2021 kl 19:06 Jeg tror vi hadde visst det allerede hvis selskapet var involvert og børsmeldingen tilsier jo at vi ikke er det. Mye kan derfor tyde på at dette er knyttet til et privat anliggende.

15.12.2021 kl 19:26 Dette er jeg rimelig sikker på at er et villspor. Da hadde selskapet vært involvert og selskapet er her veldig tydelige på at dette er rettet mot enkeltindivider og ikke selskapet.

15.12.2021 kl 20:24 Mange spekulasjoner i dag og jeg tror noen og enhver trenger å lese børsmeldingen om igjen.
- Gjelder individuelle personer
- Ingen mistanke mot selskapet, som selvfølgelig da utelukker våre lisenser og eventuelle Timis-koblinger.

15.12.2021 kl 22:19 Dermot så vet vi ikke hvilke personer dette gjelder eller alvorsgraden. Foreløpig så kan det gjelde hvilken person som helst og selvfølgelig også en eller flere i toppledelsen, men jeg kan ikke se ut i fra dagens melding at dette på noen som helst måte er tilknyttet selskapet direkte.

15.12.2021 kl 23:08 Det er ok, da blir vi nok ikke enige. Jeg skiller på person og selskap og klarer ikke se det på noen annen måte. Det blir det samme som at en person i et politisk parti skulle gjøre noe galt og så bytter man parti? Har aldri forstått meg på de som ikke klarer å skille på det. Hvis en person i selskapet har gjort noe galt så betyr det ingenting for hvordan jeg ser på selskapet.

16.12.2021 kl 08:01 Det stemmer, han er ikke dømt og vi vet heller ikke om det er alvorlige anklager mot ham. Jeg har hatt gleden av å møte Knut personlig og mitt inntrykk av ham er dønn solid. Ser på ham som en redelig person og jeg blir veldig overrasket hvis tiltalen inneholder noe som tilsier at med vel viten har utført noe kriminelt.

16.12.2021 kl 08:07 Det står tydelig i børsmeldingen at selskapet ikke involvert.
« The Company has no reason to believe that there are any suspicions against the Company as such, and further information can only be given if and when available to the Company.»
I da kom bekreftelsen på at det er Knut som er siktet. Hadde dette gjeldt selskapet så hadde det kommet en kontrabeskjed på dette og så hadde nok handelen blitt pauset i tillegg.

16.12.2021 kl 08:19 Absolutt, det er ikke noen garanti for noe som helst, men jeg kan gjenta at her blir jeg veldig overrasket hvis han har gjort en bevisst kriminell handling.

16.12.2021 kl 08:46 Her er vi helt klart uenige og jeg forholder meg til den informasjonen som er gitt. De som er involvert har blitt godt orientert om dette nå og hva saken gjelder. Hadde selskapet være involvert, eller noen av våre operasjoner så hadde vi fått informasjon om dette. Isteden har selskapet bekreftet det de fremla i går. Det er ingen informasjon om at vi er involvert og at dette er et privat anliggende for Knut.
At det kunne være ledelsen var jo alle åpne for etter melding i går, men jeg er helt klart overrasket over at det var Knut. Jeg har derimot ikke investert penger i Knut, men i PetroNor. Det er et selskap jeg har like stor tro på i dag.

16.12.2021 kl 09:26 Nå skal vi vel vente til vi vet nøyaktig hva Knut er mistenkt for ,og ikke minst om han faktisk blir siktet, før vi dømmer ham. Derimot så er dette selvfølgelig trist, men så langt har jeg ikke sett noe annet enn tydelig informasjon om at dette ikke gjelder selve selskapet. Trist, men nå må vi bare går videre.

16.12.2021 kl 11:03 Godt at han presiserer dette. Det hadde de garantert blitt informert om hvis så var tilfelle.
«Til E24 skriver Pace at selskapet ikke har blitt informert om at det er mistanke mot Petronor.»

16.12.2021 kl 12:36 Vi får trøste oss med at vi har en reserve som dette som både kan selskapet inn og ut og som kan steppe inn slik at normal drift går sin gang.
Også veldig bra at han presiserer at status quo er at selskapet ikke har fått noen som helst indikasjon på at vi er berørt. Det hadde vi fått for lenge siden om så var tilfelle.

16.12.2021 kl 12:50 Hvis dette er en ren privatsak, hvilket alt tyder på, så betyr jo dette ikke noe for selskapet i det lange løp. Skiller du ikke på person og selskap? Det gjør i alle fall jeg.
******
Vi kan jo først se på hva du har spekulert i/bidratt med i historisk tid, med flere tusen PNOR-innlegg og sammenligne dette med hvor PNOR står i dag. Du har sprukket en del.. Videre kan vi se på hva du postet like etter at korrupsjonssaken ble kjent og sammenligne dette med mine (han som intet vet og kan) spekulasjoner fra samme tidspunkt (Økokrim/siktelser/konsekvenser/m.m.). Hva for øvrig ovennevnte klipp angår, så er kanskje naivitet eller kompetanse to gode stikkord. Det kvalifiserer i alle fall ikke for de utidige angrep som du prøver deg på. Noen bør kanskje stikke fingeren i jorda og se litt nærmere på egne prestasjoner?

Når du nå er blitt kjørt såpass til veggs, er vel tiden kanskje snart moden for å rapportere meg til admin, eller? Hadde sannelig ikke forundret meg mye om det tok den vendingen.
FkL
15.03.2022 kl 23:22 11521

Det å forholde seg til den informasjonen som til enhver tid er tilgjengelig er selvfølgelig ikke å glatte over som som helst, men det kommer du nok ikke til å forstå. Du har igjen funnet din egen lille fasit, men den er bare din. Er vel ikke helt normalt dette? Ikke at jeg forventet noe annet, basert på dine tidligere tilsvarende innlegg. Det er også ganske morsomt å lese at man er satt til veggs. Det var nytt for meg. Imponerende arbeid på samme måte som at du prøver å overbevise deg om at du har rett, at du har forstått og at du trolig er et oppegående individ.

Nei, du har ikke satt noen til veggs, bare driti deg ut igjen. I motsetning til hva du selv tror så forstår du svært lite av det andre gjør og mener. Det å se sammenhenger er også helt borte ser jeg.

Les deg ytterlige opp på gode innlegg så går det nok bedre.
polion
15.03.2022 kl 23:54 11452

Her må jeg innrømme at det var mye bra: Ref.: «kommer du nok ikke til å forstå» - «du har igjen funnet din egen lille fasit, men den er bare din» - «ikke at jeg forventet noe annet» - «prøver å overbevise deg om at du har rett» - «bare driti deg ut igjen» - «så forstår du svært lite av det andre gjør og mener» - «det å se sammenhenger er også helt borte ser jeg»

Det må jeg si, i siste innlegg dro du deg kraftig inn igjen. Jeg var ikke imponert tidligere, men det ble jeg nå. Og de 14 stk. innleggene (gjort på snaue 21 timer) som jeg klippet inn, viser definitivt at her var det ingen hvemsomhelst som var i aksjon. Den 15. og 16. des. visste du ikke annet enn det Økokrim og selskapet hadde uttalt, og da er det bare tullinger som legger to og to sammen og spekulerer ørlite videre.

Nei, alltid interessante nyheter og aldri en gjentagelse fra forumets største bidragsyter. Synes ikke du skal ta kritikk på noe som helst.
Redigert 15.03.2022 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Fogge
15.03.2022 kl 23:59 11444

Der må være lov til å endre mening når man får mer informasjon og får tid til å tenke seg om. Først artikkelen i AI, så selskapet som ikke vil kommentere den saken, så prospektet med risikofaktorer, for videre "innsidesalg" av Knut uten at ny informasjon er delt i markedet. Har selv vært frem og tilbake her, basert på informasjon man har hatt underveis, ingen av oss har fasiten. Egen risikovurdering er nå at jeg heller tar denne på vei opp, ingen problemer med å ta denne på 1,3-1,5, hvis vi får en positiv nyhet, eksempelvis at siktelsen frafaller. Underliggende verdier ser jeg gjerne på som 3x dagens aksjekurs, uten usikkerhet til denne saken med Knut.

Ekstra kjedelig er det at pnor tydeligvis blir med ned på oljeprisen, selv om man ikke har vært med på oppgangen tidligere...
Redigert 16.03.2022 kl 00:03 Du må logge inn for å svare
oivindl
16.03.2022 kl 00:02 11419

Jeg går ut fra at du vedstår deg de sitatene Polion viser til?
Det er jo en del uttalelser der som må sies å være uheldige og i strid med ditt nåværende syn, og som hadde stått seg langt bedre i dag om de var mer nyanserte dengang. Uttalelser som ikke lett lar seg bortforklare med ny informasjon

Heller enn å gå til personangrep kunne du holdt deg til sak og argumentert for ditt skifte av standpunkt. Det er dessverre alt for mange som tyr til denslags når de møter kritiske kommentarer.
Skribenter du sikkert ikke ønsker å bli sammenlignet med.