Da er PNOR ASA aksjene på konto

artumas
PNOR 26.02.2022 kl 21:26 60230

Jeg har PNOR aksjer på flere ulike vps-kontoer og de er alle på plass :-) Blir spennende å se hvordan markedet reagerer på aksjen som ASA, og dette på samme dag som tallene for 4 kvartal slippes. Siste sluttkurs var jo kr .1,- som var en ryddig avslutning før vi nå kommer på hovedlisten.
Roffa1
19.03.2022 kl 23:56 3329

Fluefiskeren enig med deg, klarer ikke vente på morgendagen , men nå er den snart her
Fluefiskeren
19.03.2022 kl 21:28 3452

Jeg gleder meg så fælt at jeg neppe får sove i natt…..
Redigert 19.03.2022 kl 21:28 Du må logge inn for å svare
oivindl
19.03.2022 kl 20:24 3509

Det er nettopp logikken som er problemet, og du har ikke gjort rede for den logikken. I så fall hadde det vært fint om du var mer presis i forhold til hvor det er forklart.
Klipp og lim fungerer i så fall greit.

Jeg kommer tilbake i morgen med en begrunnelse for hvorfor dette er vesentlig, da også mer utfyllende om logikken.
stark
19.03.2022 kl 19:13 3600

Næh nej do.

Vældig interessant dette her........

Stark
FkL
19.03.2022 kl 18:56 3624

Med all respekt, dette svarte jeg deg på for et par meldinger siden. Det går på ren logikk og hvis du ikke tar den ut i fra det jeg har skrevet så kan ikke jeg hjelpe deg.
oivindl
19.03.2022 kl 18:41 3636

"Argumentet gjelder selvfølgelig kun de lisensene som faktisk ble diskutert der og da og kun i den sammenhengen."

Nå hadde du to argumenter, så jeg er litt usikker på om du tenker på ett spesifikt. Så jeg forholder meg til de to du har nevnt.
Manglende mistanke og melding fra selskapet.

Da gjenstår det å forklare hvorfor manglende mistanke til selskapet kan utelukke at lisensene i Senegal er berørt, men ikke i Kongo.
Det gjenstår å forklare hvorfor selskapets melding kan utelukke at lisensene i Senegal er berørt, men ikke i Kongo.
Mesopotamia
19.03.2022 kl 18:40 3646

Det som jeg har fått med meg er at det pågår sak mot to individer. Ingen kan påstå at saken ikke kan ramme PNOR på noen vis. Det fundamentale ser bra ut i mine øyne. Det må være denne saken som hindrer kurs oppgang i stor grad. Jeg vil gjerne høre fra de som er flinke til å forklare hvorfor kursen er så lav.
oivindl
19.03.2022 kl 18:28 3655

Har du ikke noe fornuftig å skrive om mine kommentarer, kan du gjerne la vær.
FkL
19.03.2022 kl 18:20 3672

Jeg står for det utsagnet, men husk at det ikke kan tas ut av kontekst :)
hofa
19.03.2022 kl 16:57 3779

Det er også min teori, som jeg også har skrevet om og sikkert også ham der har tippet AI, og sidst og ikke mindst tror jeg mine kollegaer i økokrim i Oslo sidder med røde ører, når de opdager, at de er ført bag lyset. Selvfølgelig er der korruption i Afrika det ved alle, men at økokrim i Oslo skulle kunne bevise det, den køber jeg ikke. Jeg slutter denne evindelige diskussion her, for vi bliver aldrig enige og ret beset, så ved vi ikke en skid. Jeg trøster mig med, at FKL håber JEG har ret. SLUT.
Redigert 19.03.2022 kl 16:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.03.2022 kl 15:06 3882

Blablablabla. På,tide og stoppe svadan din nå. Har du ikke noe fornuftig og skrive om selskapet, så ikke skriv.
FkL
19.03.2022 kl 14:10 3968

Selvfølgelig har jeg skrevet det tydelig nok og dette, som er en del av en pågående diskusjon, er ikke mulig å misforstå hvis man har fulgt med.

Argumentet gjelder selvfølgelig kun de lisensene som faktisk ble diskutert der og da og kun i den sammenhengen.

Nå begynner dette bare å bli latterlig fra din side. Her prøver du å dra deg unna. Du har ikke fått med deg hva som faktisk har vært diskutert.
Redigert 19.03.2022 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
oivindl
19.03.2022 kl 13:59 3988

Det er ikke freidig å skrive ment, du har bare ikke skrevet tydelig nok det du påstår.
Dessuten, argumentet ditt er like relevant uavhengig av hvilke lisens det er snakk om.
FkL
19.03.2022 kl 13:35 4019

Nei, det stemmer ikke. På tidspunktet dette ble skrevet så var ikke Kongolisensene omtalt i den sammenheng, ei heller noen AI-artikkel publisert. De eneste lisensene som var diskutert var SOSP og ROP på dette tidspunktet, som Timis-tillegget tydelig viser. Det er krystallklart at det er dette jeg har kommentert og at det kun er disse lisensene det dreier seg om. Spar meg for freidig «ment» kommentar. Her har du ikke fått med deg sammenhengen.
Redigert 19.03.2022 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
oivindl
19.03.2022 kl 13:14 4062

Mulig det var det du mente, men altså ikke det du skrev. Har jeg nevnt noe om Timiskoblinger til våre Kongo lisenser? Hold deg til hva jeg har skrevet.

Du viser til "mange spekulasjoner", ikke Senegal eller Timis spesielt. Du viser til børsmeldingen som du mener noen og enhver bør lese bedre, altså burde svaret ligge der.
Ingen henvisning til Senegal eller Timis der heller.

Men om du nå tenkte på Senegal lisensene da dette ble skrevet, så er jo argumentene dine like gyldige for alle lisensene.

For som du også skrev:
"Jeg tror vi hadde visst det allerede viss selskapet var involvert og børsmeldingen tilsier at vi ikke er det."

Men vi trenger ikke diskutere dette mer.
Men jeg synes forøvrig sitatoversikten som ble presentert av Polion, er ganske interessant og nyttig, og på ingen måte tatt ut av sin sammenheng.
Redigert 19.03.2022 kl 13:16 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.03.2022 kl 13:10 4070

Tipper hele saken har en sammenheng med denne saken. Er det Trond Kostveit som har tipset økokrim om noe som en hevn?

https://www.dn.no/marked/gerhard-ludvigsen/knut-sovold/kongo/nordmann-tapte-kamp-om-eierskap-til-kongo-olje/2-1-695556

Ser Knut har samme advokat nå som dengang.

Kostveit tør ikke reise til Kongo Brazzaville av en eller annen grunn.

https://www.intrafish.no/nyheter/sjomatutsending-sier-han-er-truet-og-redd-for-egen-sikkerhet-tor-ikke-reise-til-et-av-landene-han-har-ansvar-for/2-1-959574
Redigert 19.03.2022 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
19.03.2022 kl 13:02 4083

Han har da vel det. Det var artikkelen i AI pluss riskfaktorene ang. dette i prospektet. Slik har i hvert fall jeg oppfattet det.
tuja
19.03.2022 kl 13:00 4066

På xi antydes det at Petromal har økt med 1,1mill aksjer siden 1.mars. Dette gjennom nominee konto hos Clearstream Banking AS. Det må da være positivt at CEO i Petromal , Mr Alhomouz er på kjøpern.
FkL
19.03.2022 kl 12:54 4076

Nei, her bommer du helt. Våre lisenser og Timiskoblinger? Har du selv sett mange Timiskoblinger til våre Kongolisenser. Selvfølgelig ikke. Dette gjelder konkret ryktet som ble satt ut på XI om at korrupsjonssaken skulle gjelde våre lisenser i Senegal. Noe jeg avviste, da det ikke var logisk mulig. Skal du klippe ut meldinger så får du få med deg hva som diskuteres.
Redigert 19.03.2022 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
oivindl
19.03.2022 kl 11:53 4145

Vi må gjerne se fremover, men det kan også være lærerikt å se bakover fra tid til annen.
Sitatene som er gjengitt er særdeles tydelige og ikke minst bastante og er ikke tatt ut av kontekst.
Det er standard svaret når noen misliker at det blir stilt kritiske spørsmål til tidligere uttalelser.

Og så kan jeg legge til at standardkommentaren fra FKL synes å være at andre ikke har skjønt, roter eller ikke satt seg inn i selskapet.
Men han har enda til gode å gi en plausibel redegjørelse for den helomvendingen han gjorde, noe jeg ville betraktet som redelig å gjøre.
oivindl
19.03.2022 kl 11:47 4184

Jeg roter overhodet ikke, men du løper fra ganske klare og entydige uttalelser du tidligere har gitt:
Her er hele kommentaren:

"Mange spekulasjoner i dag og jeg tror noen og enhver trenger å lese børsmeldingen om igjen.

«From what the Company understands, the reason is criminal charges brought against individuals related to the Company. The Company has no reason to believe that there are any suspicions against the Company as such, and further information can only be given if and when available to the Company.»

- Gjelder individuelle personer
- Ingen mistanke mot selskapet, som selvfølgelig da utelukker våre lisenser og eventuelle Timis-koblinger"

Du viser til børsmeldingen, du gjengir en del som gjelder selskapet generelt, du utelukker som en selvfølge at våre lisenser er berørt, men nevner overhodet ikke hvilke eller gjør noen unntak.
Redigert 19.03.2022 kl 11:48 Du må logge inn for å svare
FkL
19.03.2022 kl 11:40 4193

For meg er det ikke snakk om Søvold, men om selskapets lisenser i Kongo er involvert eller ikke.

Hva korrupsjonssaken kan ha for følger synes jeg selskapet godt oppsummerer selv. Jeg har ikke noe behov for å legge til noen egne bekymringer utover det.
FkL
19.03.2022 kl 11:11 4244

Her roter du fælt. Denne uttalelsen, som da gjelder at korrupsjonssaken skulle ha tilknytning til Senegallisensene og Timis, har ingenting med Kongolisensene å gjøre. Knut har ingen historisk tilknytning til Senegallisensene og kunne følgelig ikke blitt siktet for noen forhold der, hvilket også gir logikkbrist i at det er ham og ikke selskapet som er siktet.
Fluefiskeren
19.03.2022 kl 11:04 4245

Enig. La oss se fremover isteden for å sitere ting skrevet tilbake i tid og tatt ut fra sin kontekst.
Odi.1
19.03.2022 kl 10:49 4276

Er ikke verre å forstå at også styret ville blitt dratt inn i dette da. Legg denne balle død nå. Diskuter heller det enorme potensiale PNOR kan få den neste fremtiden.
Olje og Gass etterspørselen er enorm i verden, med priser som stadig øker bør potensialet med en post i PNOR være enorm nå.
Slik jeg leste presentasjonen, så går vi en meget gull god tid i møte her.

Gl
Redigert 19.03.2022 kl 10:50 Du må logge inn for å svare
oivindl
19.03.2022 kl 10:39 4302

"Vi diskuterer ikke om selskapet er under mistanke eller ikke, men om våre lisenser er involvert eller ikke."

Nå har jo du tidligere slått fast at dersom selskapet ikke er under mistanke, så er heller ikke våre lisenser involvert.

"Ingen mistanke mot selskapet, som selvfølgelig da utelukker våre lisenser og eventuelle Timis-koblinger.

Det tok du dengang som en selvfølge, men ikke nå lengre?
oivindl
19.03.2022 kl 09:54 4339

"så er det i alle fall for meg uaktuelt å fronte selskapet på samme måte som før med korrupsjonssaken hengende over oss.
... for meg handler det om redelighet."

Redelighet er bra, men man kan da godt fronte selskapet uten å være uredelig. Det handler jo mer om ens egen overbevisning og edruelighet i forhold til konkret kunnskap.
Du frontet da selskapet i starten av saken, uten at det nødvendigvis fremstår som uredelig.
Men har du skiftet syn, er det selvfølgelig det som må legges frem.
Men hva er det som får deg til å helle mer mot at Søvold nå er skyldig, enn i starten?

Eller er det markedets reaksjoner du er bekymret for?
Redigert 19.03.2022 kl 10:16 Du må logge inn for å svare
søkeren
19.03.2022 kl 09:41 4360

Aksjonærpleie med emisjorer og "luftslott" er ikke ukjent for børsnoterte selskap. PNOR har vært ekstremt aksjonær fiendelig som har medført flere har solgt med tap, noen med store, inkludert meg.
oivindl
19.03.2022 kl 09:28 4359

Vi må vel gi dem relativt stor slakk når det gjelder produksjonsøkningen.
Uten å ha de konkrete tallene i hodet, så ligger vel økningen på rundt 10% av målsettingen så langt, og de opprinnelige tre årene er vel snart omme. Andre kan sikkert gjøre bedre vurderinger enn meg, men muligheten for å gjøre de gode kjøpene er vel heller ikke like gode.
Forhåpentligvis kommer det mer om ikke alt for lenge.
FkL
19.03.2022 kl 09:14 2496

Nei, når det gjelder korrupsjonssaken så blir vi ikke enige.

Når det gjelder produksjonsøkningen derimot så må vi gi selskapet litt slakk på grunn av alt det som har skjedd rundt oss og som vi ikke har kontroll på. Det synes i alle fall jeg.
Longline
19.03.2022 kl 09:03 2491

Er ny i denne aksjen.Kjøpte meg inn under krona med 200k.Men slikt krangling og usakeligheter som er på denne tråden kan en jo begynne å lure på hva som er rett eller galt.Har troa på tall å de selskapet står forvil bli en vinner til slutt..Ha en flott helg alle sammen.🌞
klaesp
19.03.2022 kl 08:56 2470

Selvfølgelig henger saken over selskapet, hvorfor tror du kursen er 90 øre og ikke 2kr? Alvorlighetsgrad er stor NÅR økokrim står midt i manesjen...
hofa
19.03.2022 kl 08:49 2453

Vi er langt fra enige om korruptionssagen, som du skriver "hænger over os", der hænger absolut intet over Pnor, men over 2 store aktionærer i Pnor. Jeg er alt for tung lastet her i Pnor ikke mindst på grund af en fantastisk fremstilling af virksomheden og dens endeløse række af triggere. At Pnor så har ændret sit produktionsmål over en 3 årig periode er skuffende og har måske også påvirket kursudviklingen.
FkL
19.03.2022 kl 08:37 2465

Han mener mye rart og lever i sin egen boble, som han tydelig har problemer med å se ut av. Han snakker derimot ikke for meg, selv om han selv tror han vet bedre enn andre både hva de gjør, mener og burde gjort.

Overfor deg derimot så kan jeg presisere at mitt syn på den tekniske delen av selskapet absolutt ikke er endret, men som jeg har presisert så er det i alle fall for meg uaktuelt å fronte selskapet på samme måte som før med korrupsjonssaken hengende over oss. Det er helt ok at ikke alle forstår det, men for meg handler det om redelighet.
hofa
19.03.2022 kl 08:13 2473

Du mener dermed, at FKL har antydet, at han har fået insiderviden - sådan læser jeg det ikke. Han skriver de kommenterer, men på hvad. Jeg har selv skrevet til IR mange gange og det er korrekt, at de er hurtige til at "kommentere" på mit skriv, men dog aldrig kursdrivende oplysninger og det tror jeg simpelthen ikke på "nogle" har fået. FKLs kovending ser jeg alene i at han har været bannerfører og nu måske er blevet usikker på hans ståsted. Positivt at han svarer og er til stede her, og jeg er da også sikker på at han stadig er pænt positioneret. Go weekend
Redigert 19.03.2022 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
polion
18.03.2022 kl 17:53 2749

EDIT: Kanskje nyansere pkt. 3 noe, der jeg la meget stor velvilje for dagen og kalte det humor. For hvis det derimot ikke var humoristisk ment, så er det nemlig litt graverende. Da blir gangen: Forumets superpositive hovedspaltist går (uten altfor gode forklaringer) over til å bli den førende pessimist, samtidig som han nå gir inntrykk av nær kommunikasjon med selskap/ledelse og antyder med det at han muligens «vet noe mer» enn andre (ref. innlegg 16/3 kl. 19:55). «Kallanavn» gjorde forresten noen kommentarer vedr. dette, og jeg synes betegnelsen «average-Joe» var treffende.

Jeg startet 15/3 kl. 00:01 med å sette et kritisk søkelys på noens forumvirksomhet, og som ventet ble jeg krossfestet av mange. Men all honnør til de som har giddet å følge opp. Føyer pkt. 3 seg inn i rekka/inn i agenda? Tja si det, Vår Herre får dømme!
solid1
18.03.2022 kl 15:33 2888

👍 Greit skrevet 🥂😊

Mulig vi kar få en reisning nå på slutten av dagen.

De e jo freddan 😯
Fluefiskeren
18.03.2022 kl 15:33 2819

Skuffende dag, men mye roligere enn i går.

Etter kraftig oppgang synker den igjen. Slik har den dessverre hatt som vane. Skal ikke si noe på det dersom det er opp igjen i morgen. Dagens fall er i hvert fall betydelig mindre enn gårsdagens stigning.

polion
18.03.2022 kl 09:59 3139

Personlig oppsummering fra polion etter at han i tidsrommet fra 15/3 har lest mange mer eller mindre gode innlegg:

1) Selskapet er ikke siktet, er ikke under mistanke, har ikke fullt innsyn og følgelig har det ei heller hatt noe som helst å børsmelde/tilbakevise (utenom den nevnte nokså vage og generelle «risiko»).

2) Ordet risiko er nevnt i prospekt/Q-fremleggelse, men ut fra de rådende omstendigheter anser jeg dette for mer en formalitet å regne. Å eventuelt frata noen en lisens etter at de har drevet over tid, er såpass høydramatisk og såpass absolutt worst case scenario at sjansen for dette er tilnærmelsesvis fraværende.

3) Litt god humor har det også vært på tråden og det er bra, som eks.vis at aksjonær har hatt en del kommunikasjon direkte med selskapet vedr. nevnte, men da uten at vedkommende ser behov for å dele sin personlige dialog med resten av forumet.

4) At storaksjonærene Knut og Gerhard (de som eventuelt kan ha begått ugjerningen) er insidere, derom hersker det i alle fall ingen tvil. Så får heller selskapets insidelister vise hva de vil.

5) Personlig er jeg nå mer positiv enn på lenge. Tiden har gått, og informasjonsmessig har det skjedd veldig lite relevant nytt siden korrupsjonssaken først ble kjent. Å gå fra notorisk positiv og over til notorisk pessimist, gir følgelig lite mening. Manns minne i aksjemarkedet strekker seg ikke langt, tiden jobber for oss og selskapets inntjening vil snart trumfe «gammal korrupsjonsmoro». Jeg blir følgelig fortsatt sittende med min 50% PNOR-restbeholdning inntil kursen er på minimum kr. 1,25 (forhåpentligvis oppnådd allerede innen 30/6-22). Det skal for øvrig nokså liten markedsinteresse til før denne aksjen virkelig skvetter oppover i kvantesprang. Så mitt råd, etter all mulig risikovekting, blir da kanskje i retning av: LØYP OG KJØYP !
Fluefiskeren
18.03.2022 kl 09:25 3187

Jeg tror at de fleste er helt enige i det du sier. Det skal ikke være noe ekkokammer. Man kan lære av hva dem med andre meninger skriver, men det må være uten personangrep og påstander som kommer må være begrunnet og helst dokumentert der det er naturlig. Hvis ikke er de ingenting verdt. Her mangler det mye. Men det er vel et generelt problem i forumet og også i andre sosiale media.
Kallanavn
17.03.2022 kl 22:34 3686

Antar at jeg er av de det siktes til, og til lesere/deltagere på forumet beklager jeg støyen jeg sånn sett har bidratt til her.
Samtidig mener jeg det er i alles interesse at graverende og/eller bombastiske påstander kan utfordres slik at dette forumet ikke kun fungerer som et ekkokammer for en enkeltperson eller noen utvalgte få. Det må være rom for flere meninger i et forum.
Regner med at de fleste som er inne på denne tråden enten er investert eller er interessert i PNOR og at man sånn sett er tjent med at flere synspunkter, nyanser og tilnærminger belyses, og spesielt at negative "drittpakker" med tvilsomme grunnlag ikke bare blir stående uimotsagt.

Når det gjelder personangrep så blir det etter min oppfatning litt sånn at man høster det man sår; har man en "brysk" (som han selv skrev) holdning til andre deltagere med både hersketeknikker og forsøk på fornærmelser, istedenfor å diskutere sak, så blir det fort det man kan få i retur. Men jeg er helt enig at det er en uting.
oivindl
17.03.2022 kl 20:07 3914

Ingen kan ta fra FKL den innsatsen og betydningen han har hatt på PNOR-trådene over lang tid.
Men nettopp derfor er det også av ekstra interesse når han endrer syn slik han har gjort.
Alle bør også være forberedt på kritiske spørsmål eller kommentarer til det man skriver. Personangrep hører ikke hjemme uansett fra hvilken kant det kommer.
Etter min mening har PNOR-trådene stort sett markert seg positivt ved at de fleste kommentarer og spørsmål har blitt besvart saklig og greit. Ikke minst av FKL.
Men nå er det turbulent for PNOR og da er det ikke unaturlig at det også blir mer turbulent i diskusjonene.
Greenoil
17.03.2022 kl 18:50 4051

Godt å høre FKL! Er enig med fluefiskeren om din kunnskap om Pnor, og det tror jeg faktisk de fleste her er som leser dine innlegg. Fluefiskeren og mange andre er også gode bidragsytere. Er tross allt flere som leser enn som komenterer, så får det bli opp til hver enkelt hva de gidder kommentere på. Sitter selv stille i båten i den tro at skaden for pnor allerede er skjedd og med P/E på snart 1 så er oppsiden i dag større enn nedsiden.
FkL
17.03.2022 kl 18:05 4142

Ingen fare FF, men takk for omtanken :) Enkelte her går det ikke an å ta seriøst, men det er heldigvis få. Selv om det skal være unødvendig å hisse seg opp, så skjer selvfølgelig det innimellom. Jeg bærer derimot ikke nag hvis jeg har bidratt selv.
tuja
17.03.2022 kl 17:57 4175

Enig, FF. Fkl er uerstattelig når det gjelder PNOR. Så vi må se framover, og håpe ting går seg til.
Fluefiskeren
17.03.2022 kl 17:41 4197

Ja. Nå går det veldig mye på person. Det er et massivt angrep fra flere på FkL. Virker nesten som noen håper han slutter å skrive. Det ville vært veldig trist. Ingen av kritikerne kan erstatte han.

Rart man ikke heller fokuserer på at det har vært en kjempefin oppgang for kursen i dag. Det er vel det viktigste?