RECsi Uke 9

Slettet bruker
RECSI 28.02.2022 kl 12:17 17563

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/Wj22JG/milliardaer-vil-kjoepe-kullkraftverk-for-aa-legge-det-ned

Det presser seg fram / Klima prioriteres og grønn industri vokser fram.
Slettet bruker
01.03.2022 kl 11:37 8376

Tja, vet ikke det.
Begynner å ligne veldig på mønsteret i slutten av januar også nå.
Stabukk
02.03.2022 kl 10:03 7716

Fann igjen denne tråden etter litt leiting. Og ser at Rec no er inne i eit mønster som passar for daytrading. Så langt denne veka er kursen likevel opp ca. 12% utan nyhetar frå selskapet sjølv. Vi fekk jo ein kraftig oppgang fredag, nesten like giod oppgang mandag og så ein korreksjon ned på vel 2% i går.

Per no i dag er vi i minus. Det svingar nokså mykje, 56 øre frå topp (15,17) til bunn (14,71). Så ein sving opp til 5,45 før vi sakte går nedover igjen.
Sidan dette er ein ynda trading-aksje, tar eg med litt frå den lukka tråden «Trading i Rec»:

«Tok en trade fra 15,10 til 15,35. Så dagen har vært bra for min del».

«Jeg forstår godt dem som sitter helt rolige hvis de aldri har noen klar magefølelse om opp- eller nedgang på kort sikt. Men hvis man f eks sitter med kullsviertro på at den skal ned et stykke den nærmeste tiden, så er det jo veldig dumt å ikke selge (alt eller noe), for så å kjøpe tilbake lengre ned... Totalt bortkastede penger».

Har sjølv ikkje god nok kunnskap, tid og magefølelse til å daytrada. Kunne gjort det med ca. 20.000 aksjar. Ein vellykka trade per dag med 20 øre margin kunne då gitt ei «dagslønn» på 4000 kr. Etter kvart også fleire aksjar.

«Superenkel forskning» seier meg at vi inntil vidare har ein brukbar bunn på ca 15 kr. Reknar då med at Rec sjølv ikkje kjem med nyhetar i løpet av mars. Ser for meg nyhetar tidlegast i april dersom BBB «light» med skatteinsentiv eller støttepakke frå staten Washington blir vedtatt. Er usikker på korleis Voleon tenker, med sin synlige short på ca. 6,7 mill. aksjar (1,59%), utan at det skjedde inndekking i går.

Slettet bruker
02.03.2022 kl 10:16 7613

Energikrise kan endre caset positvt. Mulig at USA og flere får fart på incentiver og investorer generelt vil nok i langt sterkere grad søke investeringer i energifeltet, både fossil- og fornybar baserte selskaper. Rec kommer til å bli en viktige player i det grønne skiftet, og dette skiftet vil nå få ny energi i en situasjon med energikrise og ikke minst ettter en klimarapport som skriker etter vind, sol og hydrogen. Trender er i ferd med å snu!
Småplukker
02.03.2022 kl 10:35 7456

Ting har snudd ja - har etf-fondet Global Clean Energy, som har steget fra 8.6 euro 24.februar,til 10.6 euro nå. Godt over 20% altså.
Redigert 02.03.2022 kl 10:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2022 kl 10:48 7354

Ikke mulig, men kommer garantert til å skje nå både i USA og EU. Man kan ikke være avhengig av Kina eller Russland det skjønner alle nå etter denne krigen. Selv republikanere vil skjønne at de må få opp farten . Demokrater og Republikanere vil stå sammen om dette fremover det politiske må gå raskere.
uldiuldi
02.03.2022 kl 14:09 6928

Når Toyota introducerer sin første dedikerede elbil, bZ4X, i Danmark til juni, spiller mobilitetskoncernens mangeårige erfaring med udvikling af batterier særligt positivt ind. Toyota lover nemlig, at batteriet efter hele 10 års brug eller op til 1 mio. km’s kørsel – alt efter, hvad der kommer først – som minimum stadig har 70 procent af sin oprindelige kapacitet til rådighed.

Dermed er man som ejer af Toyotas elbil altså sikret en god rækkevidde selv efter adskillige års og kilometers opladninger.

https://www.toyota.dk/world-of-toyota/news/toyota-giver-batteritryghed.json?utm_source=Responsys&utm_medium=email&utm_campaign=Enews_uge9_2022
omac
02.03.2022 kl 14:14 6888

Hva har dette med RECSI å gjøre?
Slettet bruker
02.03.2022 kl 14:33 6792

Er du litt ambivalent til eget svar her? Eller har du klimazenzorer ute som vi andre ikke får innsikt i? hehe
Slettet bruker
02.03.2022 kl 14:38 6747

Endelig, en "rapport" man kan stole på! Eller kan man det? NEI, mer tøv skal man lete lenge etter, men men...
Slettet bruker
02.03.2022 kl 15:17 6598

Hehe
Argumentene og konspirasjonsteoriene som dukker opp i lys av klimaendringer blir like søkt som at månelandingen var en bløff eller at jorden er flat.

Første stadie ved en mental konflikt er fornektelse og det er lettere for oss rent psykisk å akseptere teorier som støtter tidligere virkelighetsoppfatning enn å forandre på den.

Men ja, jeg er samtidig oppmerksom på at jeg også kan lide av kognitiv dissonans. Derfor en litt diffus retning i setningen ;)

Edit:
Mulig jeg var for vag i denne posten også.
Jeg mener at klimakrisen er ekte, verden er rett og slett ikke i stand til å samlet bløffe med noe så stort.
Redigert 02.03.2022 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
Småplukker
02.03.2022 kl 15:28 6525

La oss slippe fornektelser av det som faktisk er en etablert sannhet: Klimaet endrer seg og surprise, surprise: Å slippe ut 1000 000 000 000 000 000 000 tonn Co2 i vil ha en innvirkning på temperaturen i det som er et lukket system- vår atmosfære.
Redigert 02.03.2022 kl 15:29 Du må logge inn for å svare
Stabukk
02.03.2022 kl 15:43 6421

Auka fokus på klima/fornybart vil Rec skåra på. Den lukka tråden «Nyheter som angår Rec, del 2» gir mange gode innspel på dette, blant anna:
https://www.seia.org/news/state-union-address-emphasizes-serious-climate-change-threat-need-clean-energy
Ser og at «vippe»-senator Manchin vil behalda satsinga på olje og kol. Han har kanskje ambisjonar om å stilla som president, for det eine eller andre partiet?
I første omgang er det kanskje mest staten Washington sine skatte-insentiv Rec bør stola på.
Slettet bruker
02.03.2022 kl 16:06 6305

Altså, den diskusjonen er unødvendig:) Folk som fortsatt påstår at klimaendringene er naturlige svingninger er bare ute etter å provosere (eller tilbakestående).

Diskusjonen er om man tar det nok på alvor før det er for sent. Manchin vil nok støtte en klima-pakke i USA, sammen med med mange republikanere. Demokratene må bare kutte i andre saker de vil ha i BBB eller skille klimainsentiver ut fra pakken og stemme den igjennom som egen lov. Jeg tror meste det siste skjer/
Redigert 02.03.2022 kl 16:07 Du må logge inn for å svare
Stabukk
03.03.2022 kl 10:01 5703

Var jo ikkje over 16 så veldig lenge, desverre! Hadde trudd Hanwha/Q-Cells sitt behov var nok til å melda «jumpstart» av ML. Men taktikken er vel å avventa politisk skatte-avklaring. Inntil vidare vil Voleon kontrollera kursen. Heldigvis ingen stor omsetning på dagens nivå. Så langt har kursen svinga ca. 35-37 øre og det er jo nok til at gode daytraderar kan tena nokre kroner.

Slettet bruker
03.03.2022 kl 10:06 5666

Det må være kun blant småplukkere det er en etablert "sannhet". Historien lyver ikke, småplukkende spåmenn, gjør så!
Småplukker
03.03.2022 kl 10:29 5531

Finnes flusst av forum der du kan boltre deg med dine trøttende "sannheter". På et forum der de fleste satser på grønne investeringer ikke bare
av økonomiske grunner men også fordi de forstår at kloden behøver det - så taler du stort sett for døve ører.
Smaug
04.03.2022 kl 15:19 4923

Flere som mener at dagens situasjon vil få fart på det grønne skiftet.

Manman kan du legge den inn under nyheter :)

https://oilprice.com/Alternative-Energy/Renewable-Energy/Dont-Be-Fooled-By-Wall-Street-Sentiment-Clean-Energy-Is-A-Buy.html

DjTao
04.03.2022 kl 15:49 4830

Blir nok bra dette for oss REC aksjonærer tilslutt, men synd for USA at nesten ingen av de sosiale pakkene ser ut til å gå gjennom.

Manchin is suggesting limiting new spending to climate programs instead of an array of social spending initiatives that he says would likely get baked into the federal budget baseline for years to

https://thehill.com/homenews/senate/596822-democrats-frustrated-with-latest-manchin-pitch-on-build-back-better