Utbombet aksje-rekyl ventes. Kursmål 9x dagens kurs

Hurdalsamatør
PRYME 28.02.2022 kl 17:36 12768

For de som ikke kjenner caset har Pryme utviklet en teknologi for og i stor skala omdanne plast til pyrolyseolje. Produksjon fra deres første plant er ventet i q4 22. Dette er en forsinkelse på 3 mnd fra hva de tidligere har guidet.
De har allerede anskaffet tomt til neste fabrikk som skal prosessere 160k tonn plast til pyrolyseolje årlig.
Etter q4 presentasjonen den 24/2 kom Nordea med oppdatert kursmål på 100 kr. I dag handles aksjen til 11,9, som gir selskapet en mcap på i underkant av 180mnok. Som dere kanskje forstår er denne aksjen kraftig underpriset. De har lidd av at alle grønne aksjer har falt den siste tiden, og de har synki i kurs i de tilfeller quantafuel har meldt om feil eller forsinkelser.
Det er meldt om en emisjon snart, det er hensyntatt i Nordeas kursmål.
Det er også verdt å nevne at i løpet av 2025 skal halvparten av plastavfallet i EU resirkuleres. Plastic energy har kjørt fabrikker med lignende teknologi som pryme i over 5 år. Så denne teknologien virker.

Nordeas analyse:
Fredag 25.02: Kursmål 100,-.

KEY INFO
Target price NOK 100
Fair Value NOK 100
Share price, close NOK 13.99

Business description
Pryme is an Oslo-listed, Dutch-Headquartered converter of waste plastic into valuable products. The company has developed a unique process based on proven technology that offers downstream partners scale that is unmatched by peers, to date. Combining this with a growing list of partnerships through the
value chain, including a multi-layered offtake agreement with Shell Chemicals, and a first production facility under construction, we believe the company is at the start of a pan-European roll-out.

Investment case
There is no doubt that plastic products are a vital part of the modern world, but the consequent waste has resulted in significant pollution and emissions problems, with just 9% of all plastic ever produced being recycled. Governing bodies are beginning to take action, with global majors following suit. However, alternative recycling methods are needed to complement incumbent methods in order to hit the ambitious targets set, resulting in a megamarket for alternative
recycling processes, such as chemical recycling, in the future. Pryme has developed a unique process for the conversion of waste plastic into valuable products that boasts significant scale advantages over peers, resulting in less scale-up risk and impressive facility economics. This is important to end users, as
evidenced by its recent partnership with Shell. With other partners also in place, Pryme is ready to start production next year at its first facility in Rotterdam, which will trigger significant scaling up, once successful

Main risks
We consider the primary downside risks for Pryme to be:
1) lack of government support and green financing for the chemical recycling industry, resulting in a slowdown of market growth,
2) dependence on current partnerships (particularly offtake partners) and
3) technology risk at a commercial level

Estimate and valuation changes
We value the company using a risked DCF on a facility rollout with an 8% WACC. Taking into account changes to phase 1 and opex for the near term and building in the imminent equity raise, we arrive at
a risked target price of NOK 100 (113). Despite these growing pains, we still see an attractive long-term story, which is reflected by our target price being several times the price today (even a 1% WACC increase returns a target price 6x that of current share price levels).

Nordea Markets - Analysts
Elliott Jones
Senior Analyst

Jørgen Bruaset
Director
Patron72
04.03.2022 kl 16:06 4438

Circa group fikk tildelt 8,2 millioner euro i støtte fra franske myndigheter nylig.
Vil vel tro at pryme også kan søke støtte både hos eu og nederlandske myndigheter.
Verden har en utfordring med plast og pryme kan bidra her.

Zolly
07.03.2022 kl 09:48 4233

Det hadde vært et fint bidrag om det skjedde Patron72.

Noe nytt om emisjonen? Kan ikke se at det foreligger noe info i newsweb.

Optimus2k16
07.03.2022 kl 10:02 4205

Ingen som har noe info foruten deres egne sitater på at de har blitt kontaktet av Pareto. Heller ikke dette er meldt eller noe offentlige kilder på.
Trist å se de gå såpass ned som nå, men krig og ingen positive nyheter gjør vel sitt med alle aksjer for tiden.
trani
07.03.2022 kl 12:18 4111

Pryme sliter nok med emisjonen, da risken er for stor.
Dette tar for lang tid, og kapitalen er helt fraværende.
Frykter at en mulig fulltegning vil bli på mellom 1-2kr. slik som ståa er nå..
Hurdalsamatør
07.03.2022 kl 13:46 4131

Er nok større sjanse for at de venter noen uker til konflikten i Ukraina har roet seg. 1-2 kr blir for useriøst til at jeg gidder å kommentere det mer.
dubium
07.03.2022 kl 16:43 4116

Jag tror det är mest rimligt att anta att de försöker hitta något annat sätt för finansering än emission, och det är därför det tar tid. En insider i Pryme har ett väldigt stort innehav, han vill kanske helst undvika en stor utspädning? Jag skulle gissa att de letar lån, eller någon annan finanserings-modell. Just nu lär det vara svårt oavsett om man vill ha lån eller göra emissioner eller t.ex. teckna avtal eller göra andra affärer, eftersom hela världen är helt hysterisk över det här kriget.
Apekatten
07.03.2022 kl 16:50 4123

Irriterende at folk går på dette. Jeg har sagt på shareville og her på FA at man må kun stole på sikre kilder. At en random fyr her inne med få aksjer sier at det blir emisjon, da burde en varsellampe lyse.
Hurdalsamatør
07.03.2022 kl 17:01 4179

Jeg skulle gjerne sett screenshot eller annet angående de pareto greiene og bookbuilding også. Synd hvis det er slik at folk poster ting som ikke stemmer.
Bigdreamer
07.03.2022 kl 17:29 4230

Jag börjar misstänka att det inte är äkta info :( hoppas ledningen planerar andra lösningar som exempel lån som senare kan lösas in med en emi när plant 1 rullar i drift
Manon1
07.03.2022 kl 17:39 4226

Ser ut som det er litt støtte rundt 10 kr. Kjøpte noen tusen aksjer til i dag så får vi se om det holder eller om den skal videre ned.
Herman*
07.03.2022 kl 18:24 4189

Selskapet har jo sagt at de har hyret Pareto i forbindelse med en emisjon. Som nevnt før var generaltabben at de ikke sikret seg minimumstegning før de gikk ut og varslet emisjon. Nå blir det bare en spiral nedover frem til emisjonen er satt.
Patron72
07.03.2022 kl 18:37 4181

Post på Linkedin idag

Last week, we continued our Factory Acceptance Testing with some critical process equipment related to our plastic waste feedstock processing.

Thank you, Busch Vacuum Solutions and Coperion, for this successful FAT and test run 👌 

Follow our LinkedIn page - Pryme-Cleantech - and we will keep you posted on the developments.
dubium
07.03.2022 kl 20:45 4117

I presentationen står det inte bokstavligen att de har bestämt att de ska göra en (publik) emission, det står bara "contemplating to raise new equity" och det står att Pareto ska vara "financial advisor." Så jag tolkar det som att de kanske inte riktigt har bestämt hur de ska göra ännu. Det är nog därför det tar tid. De har ju inte bråttom heller, pengarna räcker ju några månader till.

"Pryme is contemplating to raise new equity to finance its business plan. Pareto Securities has been engaged as financial advisor."
Optimus2k16
07.03.2022 kl 22:04 4082

Samme som jeg har tenkt, men så kommer jo folk inn på forum med at de har blitt kontaktet og til og med fått tilbud om å være med på telefonmøte. Kanskje vi skulle bedt finansavisen sjekke IP og få slik info bekreftet med personen/adressen bak IP'n? Slikt kan vel fint karaktiseres som ulovlig og kursmanipulerende falsk informasjon i så fall?
Uansett er det svært lite salgsvilje på disse nivåene, og den styres stort sett av datamaskiner. Skulle noen virkelig ha lyst til å handle er det vanskelig å få noe særlig volum. Tar det som et godt tegn i disse tider.
Bolster
07.03.2022 kl 22:06 4105

Lykke til.
dubium
08.03.2022 kl 02:10 4040

Ja, jag förstår inte varför människor sprider uppenbart falsk information. Men det är nog ingenting man kan göra åt det.
Vetle
08.03.2022 kl 08:55 3972

Optimus2k16 og Til dere ALLE!

Jeg har snakket med Pareto og Pryme vedrørende finansiering.
Boudewijn i Pryme skriver til meg mandag 28 feb ---- Please speak to Pareto as they are managing the process.
‘market is always right’ but current shareprice at half bookvalue is not reflecting reality. Hold tighth .. Boudewijn
Jeg snakket med Pareto og fikk tilsendt skjema HVIS jeg ønsket å delta på en EVENTUELL bookbulding! Dette skulle SANNSYNLIGVIS skje sist fredag da selskapet og Pareto skulle ha Teamsmøte onsdag/torsdag.
Nå har ikke noe skjedd vedrørende EVENTUELL emisjon så kanskje de tenker annerledes da kursen fra fredag 25 feb har sunket videre med 25% til idag.
Jeg håper de velger andre løsninger enn bookbuilding som vil være ekstremt utvannende for både meg og andre her på forumet,.og JA jeg ville ikke deltatt på emisjonen!
Håper dette gir dere noen svar som kan være positivt vedrørende selskapet.
Boudewijn er definitivt optimist med denne uttalelsen :I share your thoughts and am a firm believer in the project.

Lykke til
Vetle
Herman*
08.03.2022 kl 09:31 4067

Han kan jo ikke si at han ikke har tro på prosjektet. De sliter åpenbart med å hente kapital, kanskje like greit å vente til det roer seg i Ukraina. Russland må vel implodere snart….
Optimus2k16
08.03.2022 kl 10:10 4012

Takk for litt mer utfyllende info.

Jeg er positiv til både firma og teknologien, det er bare ikke så lett å "vaske" ut seriøse og useriøse kommentarer på et slikt forum. Derav min etterlysning etter noe mer konkret, eventuelt mer informasjon fra "offentlig" hold.
Men ja, holder tight her og håper det løsner snart. De har nå holdt bunnen ganske godt den siste uken, så skal være god økning om noen ønsker seg inn med et litt større volum.

Får krysse fingre for gode nyheter fremover, både internt i firma og verden generelt :)
trani
08.03.2022 kl 15:41 3861

Bare møkk..
Her sliter selskapet MAX med å hente kapital, og folk står ikke i kø for å delta..
kapitalen er helt fraværende for Pryme!
Må ha mega stor rabatt for å tiltrekke seg kapitalen...
Dette vil bli svært stygt..
Redigert 08.03.2022 kl 15:46 Du må logge inn for å svare
Vetle
08.03.2022 kl 15:59 3833

Hei Trani
Virker som du har utholdenhet som en kinaputt. Enten høyt opp eller tilsvarende nede. Blir du enig med deg selv?

Vetle
Bigdreamer
08.03.2022 kl 16:20 3810

Jag tror Trani har solgt seg ut med stort tap och vill ha en billigare ingång. Han har definitivt inte den tålmodigheten som krävs i aktiemarknaden😂
matti123
08.03.2022 kl 17:17 3762

Han kjøpte på 16kr før IC. Regner med han realiserte på 10-12 en plass - og ser nå etter ny entry. Tror ikke investeringer er noe for han.
Bigdreamer
08.03.2022 kl 17:21 3751

Enig. Om man vill göra bra med pengar i denna aktie är det bara att hålla ut till tidigast jul men hälsa till plant två är uppe och går.
Men det är alltid tungt och nervöst när aktien stupar. Den som klarar psykologin vinner.
Bolster
08.03.2022 kl 17:55 3700

Mulig han gjor det, men ikke sikkert det var så dumt. Det er utelukkende negativt at emisjonen drar ut. Hvis det stemmer at Pareto har ringt ringt små aksjonærer mtp emisjon - ja da står ikke investorene i kø.
At en emisjon må settes med rabatt i dagens klima er vel ganske åpenbart?
Sundancer
08.03.2022 kl 18:06 3672

Grønne aksjer gjør et comeback om dagen. Ocean Sun opp 70 prosent på en uke. Scatec opp 18 prosent i dag. Tror vi kan se samme utslag her før eller senere. Skummelt å selge på bunn.
Manon1
08.03.2022 kl 18:13 3651

Tror ikke det stemmer at Pareto har ringt småaksjonærene, var nok ett rykte som ble satt ut. Jobbes nok med alternativer fra ledelsens side for å unngå utvanning av deres verdier, og det blir også bra for oss andre aksjonærene, tipper det er derfor Nordea kun justerte kursmålet sitt fra 113 til 100 kr.
trani
08.03.2022 kl 20:57 3550

Nordea sitter nok fast i rottefella, der PAS allerede har rømt. Sammen med Spetalen & Co.
PAS ser ikke noe lys i tunnelen, og dropper dekningen. Det sier jo sitt..?
Om ikke emisjonen blir satt på kronen, kan aksjonærene i beste fall få på kr.5
Redigert 08.03.2022 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
Bolster
08.03.2022 kl 23:03 3461

Det er jo spesielt at pareto ikke har dekning av aksjen lengre. Fra å være stål bull til nada. Når de i tillegg er hyret inn for den høyst sannsynelige emisjonen..
Trasti24
09.03.2022 kl 12:00 3304

Mye opp på lavt Volum. Tror denne fort vil hente seg inn når volumet og interessen øker. Er jo egentlig helt feilpriset selv om feilprising i denne sammenheng ikke kan brukes. Børs kurs er rett pris der og da :)
Optimus2k16
09.03.2022 kl 12:10 3290

Mente Pareto kom ut med en beskjed at de ikke ville ha dekning på aksjen mens de samtidig hadde en jobb for de med å se på grunnlaget for emisjon, kapitalinnhenting etc. Dette for å holde det mest ryddig ovenfor aksjonærer og andre om det skulle komme noe info.
Optimus2k16
09.03.2022 kl 12:12 3280

Børskurs er nok riktig her og nå, men med tanke på fremtiden og hva som ligger i grunnen burde den vært endel høyere ja.
Personlig har jeg et mål om at vi bør nå 20kr før jeg eventuelt selger :) Pr nå er jeg 15% i minus :/
Det er vanskelig å hente noe særlig volum i aksjen før kursen stiger, det ser man jo på omsetning og hva som ligger ute til salgs...
Bigdreamer
09.03.2022 kl 12:26 3257

Jag ska bli med til fabrik 2 börjas att byggas eller sälja på 80kr
Manon1
09.03.2022 kl 12:28 3251

Capex 340 mill.
Priset med dagens kurs på 11 kr til 160 mill.
Første fabrikk i produksjon q4 2022.
Samme teknikk som Platic Energy har produsert med i 5 år.
Plastic Energy hentet 145 mill Euro for 4 mnd siden.
Nordea kursmål 100 kr ved oppstart første fabrikk i Rotterdam q4 2022.
EU girer opp grønnt og gjennvinning pga krig og elendighet, Pryme i smørøyet for denne satsingen.
80 år gammel tysk teknologi som skal brukes i reaktorene. Samme som Plastic Energy har kjørt i 5 år - går som det suser.
Konkurrent Quantafuel som er i produksjon priset til 3 milliarder, Pryme vil fort strkke seg og få en tilsvarende prising. Tror begge selskapene vil lykkes. Plastic Energy går som det suser i Spania(ikke børsnotert men de hentet nettop lett 145 millioner euro..Pryme kjører samme reaktorene. Denne bransjen står forann en revolusjon.Plastikk er olje, pyrolyse prosess omdanner Plastikk til olje igjen. oljeprisen er på rekordnivåer og vil sansynligvis være der lenge, verdien av plast avfall vil stige i takt med oljeprisen. EU med 100 prosent krav omtrent om bruk av gjenvunnet plast. Jeg har ståltro på denne bransjen.
Bigdreamer
09.03.2022 kl 14:38 3185

Kanske vi kan förvänta oss mer info om nästa fabrik och nya partner innan utgången av mars:)

We are in discussion for a site in Rotterdam with good logistics and a strong partner where we could build significant capacity. Expectation is that a conclusion on feasibility will be reached by end of Q1, which could lead to the start of the permitting phase.
Hurdalsamatør
10.03.2022 kl 14:19 2957

Pen oppgang på forholdsvis høyt volum i dag. Jeg selger ikke..
Hurdalsamatør
11.03.2022 kl 12:06 2742

Når jeg skreiv innlegget ble aksjen handlet på 11,9 I dag har den vært handlet på 14,7. Altså opp over 20% Jeg tipper den skal ganske kjapt opp mot 20 kroner nå. Positive nyheter rundt finansiering vil kunne trigge en slik kursstigning.
Optimus2k16
11.03.2022 kl 12:44 2704

Ja, godt å se at det må en solid økning for at folk skal få litt aksjer av betydning her.
Selv hørte jeg på dere, og snitta meg kraftig ned mellom 12-13kr og er nå i pluss for første gang i aksjen :)

Spennende tider fremover nå! Hadde gjort helgen fullkommen med en positivt ladet melding nå ja!
marked1
11.03.2022 kl 13:34 2659

Meget positivt at ny CEO er på plass. Ny trigger når navnet offentliggjøres. Pryme over 20 kroner innen kort tid.
Fvj
11.03.2022 kl 14:21 2596

Håper det blir en trigger,satse på st nye CEO vil sende ut info litt oftere enn hva som er gjort til nå👍👍Satse på videre stigning til uka👍krysser fingre