Strake veien til 140,- đ°đ°
Med kraftige Þkende rater, sÄ er det bare Ä laste opp det man kan under 100,-
Et forsiktig kursmĂ„l innen pĂ„ske: 140,- đ°đ°đ°
Et forsiktig kursmĂ„l innen pĂ„ske: 140,- đ°đ°đ°
Redigert 07.03.2022 kl 15:43
Du mÄ logge inn for Ä svare
dÄrligtid
01.03.2022 kl 07:58
17551
Hvor har du info om kraftig Þkende rater fra. har du en link, eller er det noe du tror/har hÞrt/Þnsker ? Tenker du det samme gjelder om krigen i Ukraina forhÄpentligvis er over om noen uker?
boupa
01.03.2022 kl 08:14
17483
Sjekk hva denne nissen skriver pÄ andre trÄder sÄ skjÞnner du at det ikke er noe vits i Ä spÞrre. Han skulle vÊrt permanent utestengt fra FA.
Gulltider
01.03.2022 kl 09:45
17332
Ărlig talt, nĂ„ mĂ„ dere (dĂ„rligtid - boupa) vĂ„kne opp.
Kraftig Frontline-oppgang etter mangedobling av tankrater
Spotprisene for frakt av olje til havs mangedoblet seg for visse skipstyper sist uke. Det etter at Russland invaderte Ukraina, som igjen har fĂžrt til at Vesten har svart med en rekke sanksjoner mot fĂžrstnevnte.
Tankaksjer har steget bredt i kjĂžlvannet av markedsutviklingen, der Frontline-aksjen er opp over ni prosent mandag.
Russland er blant verdens stĂžrste produsenter og eksportĂžrer av olje, og situasjonen rokker dermed kraftig ved fraktmarkedet, spesielt omrĂ„dene som er nĂŠr uroen â slik som ĂstersjĂžen, Middelhavet og Svartehavet.
For Þyeblikket rapporteres det om at tankrederier ikke Þnsker Ä seile inn i russiske havner og heller ikke frakte russisk olje, pÄ grunn av risiko for fremtidige sanksjoner. Samtidig mÄ spesielt europeiske raffinerier i stÞrre grad se til omrÄder som USA og MidtÞsten for Ä skaffe leveranser dersom russisk olje sanksjoneres, som betyr lengre seilingsdistanser for skipene.
Analytiker Anders Karlsen i Kepler Cheuvreux forklarer at dette er positivt for fraktprisene, fordi det trolig skaper en endring i de vanlige handelsmĂžnstrene.
â Europa importerer mye drivstoff og rĂ„olje fra Russland. Dersom dette endres og volumene erstattes med andre kilder, vil det sannsynligvis fĂžre til Ăžkte seilingsdistanser ettersom bĂ„de Baltikum og Svartehavet er viktige utskipningshavner. Erstattes volumene herfra med andre volumer, vil det etter vĂ„rt syn ha en positiv innvirkning pĂ„ etterspĂžrselen etter tonnasje bĂ„de pĂ„ produkt- og rĂ„oljesiden, sier han.
Kraftig Frontline-oppgang etter mangedobling av tankrater
Spotprisene for frakt av olje til havs mangedoblet seg for visse skipstyper sist uke. Det etter at Russland invaderte Ukraina, som igjen har fĂžrt til at Vesten har svart med en rekke sanksjoner mot fĂžrstnevnte.
Tankaksjer har steget bredt i kjĂžlvannet av markedsutviklingen, der Frontline-aksjen er opp over ni prosent mandag.
Russland er blant verdens stĂžrste produsenter og eksportĂžrer av olje, og situasjonen rokker dermed kraftig ved fraktmarkedet, spesielt omrĂ„dene som er nĂŠr uroen â slik som ĂstersjĂžen, Middelhavet og Svartehavet.
For Þyeblikket rapporteres det om at tankrederier ikke Þnsker Ä seile inn i russiske havner og heller ikke frakte russisk olje, pÄ grunn av risiko for fremtidige sanksjoner. Samtidig mÄ spesielt europeiske raffinerier i stÞrre grad se til omrÄder som USA og MidtÞsten for Ä skaffe leveranser dersom russisk olje sanksjoneres, som betyr lengre seilingsdistanser for skipene.
Analytiker Anders Karlsen i Kepler Cheuvreux forklarer at dette er positivt for fraktprisene, fordi det trolig skaper en endring i de vanlige handelsmĂžnstrene.
â Europa importerer mye drivstoff og rĂ„olje fra Russland. Dersom dette endres og volumene erstattes med andre kilder, vil det sannsynligvis fĂžre til Ăžkte seilingsdistanser ettersom bĂ„de Baltikum og Svartehavet er viktige utskipningshavner. Erstattes volumene herfra med andre volumer, vil det etter vĂ„rt syn ha en positiv innvirkning pĂ„ etterspĂžrselen etter tonnasje bĂ„de pĂ„ produkt- og rĂ„oljesiden, sier han.
Redigert 01.03.2022 kl 10:37
Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellheim
01.03.2022 kl 12:23
17111
Jeg blir ikke overrasket om vi snart vil se historisk hÞye tankrater. I disse tider kan alt skje og det pÄ veldig kort tid.
fattigstakkar
01.03.2022 kl 12:25
17267
Da er shorten satt pÄ 88,6. FRO har steget altfor mye sammenlignet med andre tank-aksjer.
Redigert 02.03.2022 kl 09:29
Du mÄ logge inn for Ä svare
fattigstakkar
01.03.2022 kl 12:32
17225
FRO vs Hunt
https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=&symb=no%3Afro&x=58&y=14&time=8&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=4%2F13%2F2021&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=no%3Ahunt&comp=no%3Ahunt&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=0&lf3=0&type=64&style=320&size=2&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15
Siste tre mÄneder er FRO opp 43%. Hunt er opp 3%.
https://bigcharts.marketwatch.com/advchart/frames/frames.asp?show=&insttype=&symb=no%3Afro&x=58&y=14&time=8&startdate=1%2F4%2F1999&enddate=4%2F13%2F2021&freq=1&compidx=aaaaa%3A0&comptemptext=no%3Ahunt&comp=no%3Ahunt&ma=0&maval=9&uf=0&lf=1&lf2=0&lf3=0&type=64&style=320&size=2&timeFrameToggle=false&compareToToggle=false&indicatorsToggle=false&chartStyleToggle=false&state=15
Siste tre mÄneder er FRO opp 43%. Hunt er opp 3%.
Redigert 01.03.2022 kl 12:33
Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellheim
01.03.2022 kl 12:36
17208
Det betyr ikke nĂždvendigvis at FRO skal ned men HUNT skal opp :)
fattigstakkar
01.03.2022 kl 13:40
17067
Jeg er long Hunt, OET, TNK og EURN. Long FRO fram til i gÄr, nÄ short.
fattigstakkar
01.03.2022 kl 14:18
16969
Premarket i USA er FRO fortsatt opp 4%, selv om den har falt et par prosent fra intradagtopp, mens Euronav er ned 2%. Det er ikke logisk at de to stÞrste tankselskapene skal reagere sÄ forskjellig pÄ makrobildet. I stedet for Ä ta gevinst pÄ shorten kjÞpte jeg derfor Euronav.
fattigstakkar
01.03.2022 kl 16:17
16786
Man mÄ jo lure pÄ hva aktÞrene pÄ Oslo bÞrs tenker pÄ noen ganger. KjÞper de med bind for Þynene? NÄr OSE stenger regner jeg med at FRO fortsetter ned og havner pÄ samme nivÄ som de andre tankaksjene.
Backline
01.03.2022 kl 21:48
16456
Ja, det spÞrs hvordan man ser det. Dersom en er long i FRO og selger seg ned nÄr kursen er pÄ det hÞyeste pÄ dagen, og kjÞper tilbake billigere pÄ slutten av dagen, blir det brukbar butikk. SÄ kan en selvsagt hevde at det er bedre Ä selge seg helt ut og kjÞpe tilbake etter et fall, men da mÄ en ha tid til Ä fÞlge med til en hver tid.
Ărreten
01.03.2022 kl 22:26
16336
I disse tider kan jo alt skje, men noen stor korreksjon ned ligger det ikke an til teknisk. Sterk stÞtte 82-84. Den har nettopp fÄtt et kraftig kjÞpssignal teknisk.
GÄr ratene rett vei sÄ blir nok ikke dette noen sinke...
https://www.tradingview.com/x/OneIRjMK/
GÄr ratene rett vei sÄ blir nok ikke dette noen sinke...
https://www.tradingview.com/x/OneIRjMK/
fattigstakkar
02.03.2022 kl 09:17
15844
da ble det 7% gevinst pÄ shorten pÄ under ett dÞgn. takker og bukker.
Redigert 02.03.2022 kl 09:18
Du mÄ logge inn for Ä svare
Backline
02.03.2022 kl 12:32
15574
fattigstakkar skrev da ble det 7% gevinst pÄ shorten pÄ under ett dÞgn. takker og bukker.
Ikke verst. Jeg sitter pÄ gjerdet og venter pÄ tidspunkt for Ä Þke i FRO igjen. KjÞpte litt i dag, men det er mulig det er litt for tidlig. Ser vi 70-tallet snart?
fleken
02.03.2022 kl 13:16
15444
Vurderer ogsÄ Ä Þke litt i stortank, men er litt i tvil om hva, som vil skje nÄr bortfallet av russisk olje kommer for fult.vil det da bli mindre olje Ä frakte da med lavere rater eller vil andre nasjoner kunne dekke dette bortfallet?
Sognoksen1
02.03.2022 kl 13:28
15384
I gĂ„r var alt kjempegreier og i dag er tank pĂ„ bunn ikke lett og skjĂžnne dette markedet her ,prĂžver og kjĂžpe sĂ„ for vi seđ
Sandsli invest
02.03.2022 kl 13:37
15347
Vil verden kjÞpe mer olje nÄr Russland blir stoppet i Ä eksportere? Blir det da mer olje Ä frakte?
Tror at nÄr Russland ikke fÄr eksportert mer olje og flÄten derfra ikke fÄr seile sÄ gÄr vi mot likevekt. Samtidig er oljeprisen rekordhÞy, ergo det blir mindre etterspÞrsel.
I markedet er det et ordtak "En dĂžd katt hopper ikke 2 ganger"
Tror at nÄr Russland ikke fÄr eksportert mer olje og flÄten derfra ikke fÄr seile sÄ gÄr vi mot likevekt. Samtidig er oljeprisen rekordhÞy, ergo det blir mindre etterspÞrsel.
I markedet er det et ordtak "En dĂžd katt hopper ikke 2 ganger"
Redigert 02.03.2022 kl 13:39
Du mÄ logge inn for Ä svare
fattigstakkar
02.03.2022 kl 13:38
15331
Det er mest FRO som forstrakk seg i gÄr. Andre tankaksjer gjorde det mye dÄrligere. OET presterte Ä falle flere prosent, sÄ jeg kjÞpte der og shortet FRO. NÄ har jeg dekket FRO og ogsÄ kjÞpt litt. OET er opp i dag, sÄ ikke lett Ä se logikken fra dag til dag. Man mÄ nok regne med at det blir volatilt ogsÄ framover, og det er det jo mulig Ä utnytte. Jeg har planer om Ä sitte med noe tank long, men det meste er til salgs til rett pris.
(",)Aksjel
02.03.2022 kl 13:52
15283
Tenker behov for olje er der, og denne oljen mÄ hentes pÄ kjÞl fra andre steder lenger unna Europa. Dessuten er det spennende om det blir en avklaring i Iran samtalene. Tenker markedet er noe nervÞst etter stor oppgang siste to ukene. Har tro pÄ Iran enighet, Usa trenger dette, mÄ ha en seier her og har rekordlave oljereserver selv, skal til og med ta litt fra disse for Ä kompensere for russisk olje som forsvinner fra markedet, dog symbolsk lite mente markedet. Heller ikke bÊrekraftig Ä ha sÄ hÞye oljepriser over tid, dermed mÄ man produsere mer og dermed blir det mer frakt. Med sÄ fÄ skip bestilt de neste Ärene kan det bli svÊrt hyggelige Är fremover for dem som frakter olje.
Bennyfyfasan
03.03.2022 kl 09:35
14791
Pr i dag - hvis man ikke fikk med seg oppgangen fra 65-70kr er det ikke logisk Ä gÄ inn i Fro. Det er en grunn til at oljeprisen stiger - bortsett fra krig - og det er at det er for lite tilgjengelig. Som befrakter er man jo avhengig av mengde som pr i dag ikke er tilstede.
For min del er det 3 ting som kan endre ting pÄ kort sikt:
1) eskalering av krig som endrer ruter til tank. Gjerne med ett trusselbilde til sjĂžs
2) Iran kommer pÄ banen med avtaler. Jeg er ikke sÄ sikker pÄ at det skjer pÄ kort sikt pga det er betent politisk sÄ det HOLDER
3) Opec+ Äpner kranene. Pga holdningen til USA nÄr det gjelder skiferolje tviler jeg pÄ det.
Dermed - jeg tar ikke inngang fĂžr vi er rundt 70kr ish...om ting ikke forandrer seg
For min del er det 3 ting som kan endre ting pÄ kort sikt:
1) eskalering av krig som endrer ruter til tank. Gjerne med ett trusselbilde til sjĂžs
2) Iran kommer pÄ banen med avtaler. Jeg er ikke sÄ sikker pÄ at det skjer pÄ kort sikt pga det er betent politisk sÄ det HOLDER
3) Opec+ Äpner kranene. Pga holdningen til USA nÄr det gjelder skiferolje tviler jeg pÄ det.
Dermed - jeg tar ikke inngang fĂžr vi er rundt 70kr ish...om ting ikke forandrer seg
Ja stÞtter denne med unntak av at prisen pÄ frakt er ett resultat av tilbud og etterspÞrsel. Ikke om det er lite olje og kun det. Men ja tilbudet er for lyeblikket for stort. Vi produserer mye mer olje nÄ enn for 50 Är siden, men sÄ er ogsÄ flÄten stÞrre. Ta kull f.eks gode fraktrater. Verden skriker etter kull.
Tank og generelt shipping mÄ man vÊre inne i fÞr det smeller. Evt fÞlge med daglig for Ä komme seg inn. Men stort sett gÄr kursene opp i forkant pÄ forventninger for Ä falle etterpÄ igjen hvis ratene ikke kom seg opp som man trodde.
Er denne gangen bare forventning som ikke vil materialisere seg? Jeg tror ikke det.
Jeg tror krigen er startskuddet nÄ pÄ hÞyere rater. Det blir avtale med Iran og ifm med det forsvinner nok en glad i deg del bÄter fra markedet. Vi har tenkt til Ä starte Ä reise igjen. Troppeforflytninger rundt omkring i hele verden legger ogsÄ beslag pÄ olje.
Tank og generelt shipping mÄ man vÊre inne i fÞr det smeller. Evt fÞlge med daglig for Ä komme seg inn. Men stort sett gÄr kursene opp i forkant pÄ forventninger for Ä falle etterpÄ igjen hvis ratene ikke kom seg opp som man trodde.
Er denne gangen bare forventning som ikke vil materialisere seg? Jeg tror ikke det.
Jeg tror krigen er startskuddet nÄ pÄ hÞyere rater. Det blir avtale med Iran og ifm med det forsvinner nok en glad i deg del bÄter fra markedet. Vi har tenkt til Ä starte Ä reise igjen. Troppeforflytninger rundt omkring i hele verden legger ogsÄ beslag pÄ olje.
Redigert 03.03.2022 kl 12:15
Du mÄ logge inn for Ä svare
Gulltider
04.03.2022 kl 22:58
13670
FRO gĂ„r rett opp i USA đ°đ°đ°
Avtale med iran kan vĂŠre klar neste uke.
https://www.dn.no/utenriks/atomavtalen-med-iran-kan-vare-klar-neste-uke/2-1-1179343
Avtale med iran kan vĂŠre klar neste uke.
https://www.dn.no/utenriks/atomavtalen-med-iran-kan-vare-klar-neste-uke/2-1-1179343
skuggen
07.03.2022 kl 16:24
12638
Frontline spretter opp nesten 10 prosent. Det hjalp visst med en analyse i Finansavisen.
Redigert 07.03.2022 kl 16:26
Du mÄ logge inn for Ä svare
fattigstakkar
07.03.2022 kl 18:12
12379
Spennende tider i tank. Noen aksjer priser inn at vi stÄr foran et skikkelig tankrally, mens andre faktisk er ned siden nyttÄr. Jeg tar gevinst i de som har steget mest som TNK og FRO og flytter over i etternÞlere som Hunt og OET. I FRO har jeg Þkt shorten nÄ. HÄper oppgangen i FRO tyder pÄ at ratene snart vil ta av, men sikker er jeg ikke. Ikke mye Ä skryte av det som kom nÄ. https://f.hubspotusercontent40.net/hubfs/1975593/PDB/2022%20PDB/March%202022/March%207%2c%202022.pdf?utm_campaign=Poten%20Daily%20Briefing&utm_medium=email&_hsmi=206021840&_hsenc=p2ANqtz-8gyCndja3_938pxddqteb6R6J1A_C1zQNNIRGpHMdCAbrqS8egvqHqEZqUDRq8-bhi-lC1j3KL-Qv8aJFyY8EAX2LLmw&utm_content=206021840&utm_source=hs_email
Puma
07.03.2022 kl 20:00
12135
Poten Dayli er bare tull! Ingenting med FRO rater Ă„ gjĂžre! Barstad sagt dette flere ganger.
fattigstakkar
07.03.2022 kl 21:34
11896
Det sier ikke noe om hva de fÄr betalt, men det sier noe om hvordan betalingen svinger. Eller tror du FRO har et helt eget marked?
Puma
07.03.2022 kl 22:39
11726
Ja, delte markeder i realiteten! Eco med scrubbere (spread USD 200) fÄr betydelig hÞyere rater enn Potens spot non eco uten scrubbere!
fattigstakkar
07.03.2022 kl 23:02
11637
Ja, det vet jeg. Men det er et pÄslag pÄ de ratene som Poten viser, sÄ om Poten gÄr opp eller ned har det betydning ogsÄ for FRO, og som linken viser har alle skipstypene gÄtt ned de siste dagene, mens kursen har gÄtt opp.
Flipper
08.03.2022 kl 08:19
11254
Frontline Ltd. (âFrontlineâ or âthe Companyâ) announces the appointment of Mr. Jens Martin Jensen as Director.
Jens Martin Arveschoug Jensen joined Seatankers Management 1st March, 2022 â prior to that he was the CEO of Athenian Holdings. He previously served as Head of Shipping at New Fortress Energy (USA) and prior to that he was a Partner at Pillarstone Europe. From May 2008 to September 2014, he was the CEO of Frontline Management AS. Mr. Jensen has served as a director of various companies, including 2020 Bulkers Ltd, Frontline Ltd and Flex LNG Limited. Prior to these roles, he was a Partner/Director at Island Shipbrokers between the periods of 1996 - 2004 and held various positions at A.P. Moller/Maersk Group during 1985-1996 in Copenhagen, Mexico City, Tokyo and Singapore. Mr. Jensen is a Danish citizen and resides in the UK.
March 7, 2022
The Board of Directors
Frontline Ltd.
Hamilton, Bermuda
Questions should be directed to:
Lars H. Barstad, Chief Executive Officer, Frontline Management AS
Telephone: +47 23 11 40 84
This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Samme mann i Golden Ocean
Jens Martin Arveschoug Jensen joined Seatankers Management 1st March, 2022 â prior to that he was the CEO of Athenian Holdings. He previously served as Head of Shipping at New Fortress Energy (USA) and prior to that he was a Partner at Pillarstone Europe. From May 2008 to September 2014, he was the CEO of Frontline Management AS. Mr. Jensen has served as a director of various companies, including 2020 Bulkers Ltd, Frontline Ltd and Flex LNG Limited. Prior to these roles, he was a Partner/Director at Island Shipbrokers between the periods of 1996 - 2004 and held various positions at A.P. Moller/Maersk Group during 1985-1996 in Copenhagen, Mexico City, Tokyo and Singapore. Mr. Jensen is a Danish citizen and resides in the UK.
March 7, 2022
The Board of Directors
Frontline Ltd.
Hamilton, Bermuda
Questions should be directed to:
Lars H. Barstad, Chief Executive Officer, Frontline Management AS
Telephone: +47 23 11 40 84
This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5 -12 of the Norwegian Securities Trading Act.
Samme mann i Golden Ocean
Flipper
08.03.2022 kl 08:26
11236
Vet ikke om de. fleste helt er for unge til Ä huske dobbelt skrog ble krevet etter fadesen med skipet '' het Valdes eller noe sÄnt ).Skapte en kolossal forurensning pÄ U.S / Canadas vest kyst. ( kapteinen hadde promille )
Da fikk man ogsÄ et todelt market.
Da fikk man ogsÄ et todelt market.
Redigert 08.03.2022 kl 08:28
Du mÄ logge inn for Ä svare
Schenk
08.03.2022 kl 08:43
11170
Exxon Valdez het skipet, Valdez i Alaska. Var der i 1988 rundreise etter endt studie..đ
Flipper
08.03.2022 kl 08:52
11123
Et lite avsnitt
South Koreaâs Sinokor Merchant Marine has made a big profit on the sale of two panamax container ships in the red-hot market and has splashed out $42.5m to buy a secondhand VLCC.
The diversified owner is said to have sold the 4,253-teu Singapore Bridge (built 2002) and the 4,432-teu Baltic South (built 2010) en bloc to liner giant Mediterranean Shipping Co (MSC) for $160m.
MSC leads the way as container ship sales smash records
Read more
At the same time, the company is laying a wager on a tanker recovery by acquiring a Hyundai-built VLCC â the 298,996-dwt Athenian Success (built 2010) â from Athenian Sea Carriers.
One South Korean shipping source following Sinokorâs activities described the company as having the âmentality of some big Greek shipownersâ that sell vessels at high prices and buy into low-price ships when a market is weak.
âIt has carried out successful transactions in the past and is continuing with the [sale-and purchase] strategy,â said the shipping source.
South Koreaâs Sinokor Merchant Marine has made a big profit on the sale of two panamax container ships in the red-hot market and has splashed out $42.5m to buy a secondhand VLCC.
The diversified owner is said to have sold the 4,253-teu Singapore Bridge (built 2002) and the 4,432-teu Baltic South (built 2010) en bloc to liner giant Mediterranean Shipping Co (MSC) for $160m.
MSC leads the way as container ship sales smash records
Read more
At the same time, the company is laying a wager on a tanker recovery by acquiring a Hyundai-built VLCC â the 298,996-dwt Athenian Success (built 2010) â from Athenian Sea Carriers.
One South Korean shipping source following Sinokorâs activities described the company as having the âmentality of some big Greek shipownersâ that sell vessels at high prices and buy into low-price ships when a market is weak.
âIt has carried out successful transactions in the past and is continuing with the [sale-and purchase] strategy,â said the shipping source.
Flipper
08.03.2022 kl 08:59
11091
Takker Schenk
Var ikke helt sikker pÄ Alaska, og gadd ikke google, men du har rett
Var ikke helt sikker pÄ Alaska, og gadd ikke google, men du har rett