Jeg har alltid tenkt, elbil og krig, dårlig kombo?

Føre var
01.03.2022 kl 11:00 767

Ikke mange nordmenn, eller politikere som har tatt sånne ting i betraktning. Ingen som jeg har fått med meg i alle fall.

Ja, hva tror dere. Bruke en halvtime på å lade vanligvis, det kan oppstå en form for kø. Om strømforsyningen blir tatt ut? Problematisk å ha sitt eget kriselager med strøm, kontra fossilt.

Elektriske busser, elektriske ferjer, elektrifisering av sokkelen osv.

Att vannmagasinene til stadighet bør være så fulle som mulig, er det noe å tenke på. Eller passer ikke det heller inn?

Det er vel tryggest å komme seg fremover på samme drivstoff som forsvaret.

Tanker i fredstid består mye av fryd og gammen.

All denne elektrifiseringen, bør man kunne ha noen andre tanker i hodet samtidig.

Er det bedre å være føre var. Å kunne ha noen tanker om det skulle oppstå en krise,eller er det noe man ikke skal ha, fordi det ikke passer inn?

Kornlager, fossile lager av drivstoff osv osv.


Redigert 01.03.2022 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Føre var
01.03.2022 kl 11:24 730

Det er ikke så mange norske politikere som liker å snakke om en eventuel krise, de venter til den oppstår, da kan det være lit for sent, nå er det heller ikke sikkert det er så mange som har sånne tanker heller, hva vet jeg.

Er det ett problem?

En eventuek krise bør være ett tverrpolitisk tema, selv i rolige tider.

Men det blir vel kanskje ikke så mange stemmer ut av det, når alt er er rosengrønt!
Odi.1
01.03.2022 kl 11:38 708

En kan lade med bensin aggregat.
danmark1
01.03.2022 kl 11:42 696

Ja, køb en Honda strømgenerator ;-)
Føre var
01.03.2022 kl 11:42 695

Absolutt, hver mann sitt aggregat på taket. Det er krisetenking. Verre med busser, ferjer å lastebiler, til dels store aggregat. Men alt går.

Tipper det er mange Ukrainere på vei ut av byene som var glad for att den grønne bølgen ikke hadde tatt helt over.
Redigert 01.03.2022 kl 11:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.03.2022 kl 11:42 691

Hehe...

Ja tanks kan jo bare ha med portable vinnmøller og solpanel mens ubåtene kan tyv koble seg på havvind. (Dårlig med sol under vann.)
Føre var
01.03.2022 kl 12:29 628

Jeg så ett innslag på nrk om ett bomberom i Oslo som var fullstappa med elsykler, eller var det bysykler? Er det den grønne måten å tenke krise på?
Redigert 01.03.2022 kl 12:30 Du må logge inn for å svare