Aker Horizons - PĂ„ tide Ă„ shorte?
Verdiene under AKH forsvinner i hĂžy hastighet. ACC er ned 10% idag. AOW har jeg mistet helt troen pĂ„, da kostnadene bare for Ă„ fĂ„ anbud har gĂ„tt i taket. I tillegg er materialkostnadene hĂžye + de vil stige langt mer pga Ăžkende energi kostnader. ACH har jeg aksjer i, kun pga jeg fikk snitt inngang under kontant beholdningen, noe som er utrolig i seg selv. Idag skal Aker begynne med det nye grĂžnt fondet sitt. Vil de investere noe av pengene under AKH paraplyen? Aker er 100% avhengig av Ă„ klare Ă„ gi avkastning til investorene, da kan de ikke gĂ„ inn i ulĂžnnsomme prosjekterâŠsom eks havvind i Norge. Hvis Norsk havvind mĂ„ ha ca 80 Ăžre pr kwh for Ă„ gĂ„ i null, mĂ„ den Norske befolkningen akseptere en langt hĂžyere gjennomsnitts pris pĂ„ strĂžm enn tidligere. Vil de det? Hvis vi fĂ„r en langt hĂžyere strĂžm pris enn tidligere, vil selskap som Cloudberry fĂ„ fantastisk avkastning pĂ„ sin «billige» strĂžm produksjon. Mainstream og Aker Narvik er kanskje det mest spennende i AKH pr dags dato i mine Ăžyne. Men da mĂ„ Mainstream slutte Ă„ selge anleggene nĂ„r de endelig er ferdige.
AKH blir tradet i et bÄnd nÄ. Videre retning kan bli satt ved brudd opp eller ned igjennom dette bÄndet. Jeg tror dessverre at aksjen vil bryte ned, men jeg kan ta feil
AKH blir tradet i et bÄnd nÄ. Videre retning kan bli satt ved brudd opp eller ned igjennom dette bÄndet. Jeg tror dessverre at aksjen vil bryte ned, men jeg kan ta feil
Frodon
30.03.2022 kl 07:53
3730
manman01 skrev Dagens melding, hvordan tolkes denne?
Aker mÄtte jo gjÞre dette. RainPower har permitert mye av folkene, AOW er tomme for penger og nesten ingen verdier igjen. De fleste AOW aksjonÊrene pÄ HO sitter med store urealiserte tap, som de nÄ fÄr realisert. Uheldigvis kommer de over til AKH, sÄ fÄr hÄpe de selger AOW aksjene og/eller AKH aksjene sine.
Har Aker gjort dette, slik at AAM kan investere her etterhvert? Synd de ikke ble kvitt tapssluket AOW, men det blir kanskje mer usynlig nÄ?
Har Aker gjort dette, slik at AAM kan investere her etterhvert? Synd de ikke ble kvitt tapssluket AOW, men det blir kanskje mer usynlig nÄ?
Klausre
30.03.2022 kl 07:55
3713
Er redd dette setter AKH med underselskaper litt tilbake - kan ikke forstÄ at dette skal gjÞre annet enn Ä redusere verdien for AKH.
Jeg gikk selv ut av AKH for en stund tilbake, ble et godt tap a 100k. Men satte/ "flyttet" investeringen inn i VĂ„r Energi, Storebrand og B2Holding, samt en liten posisjon i SCATEC. Dette er selskaper som har steget godt etter mitt skifte, og med utbytter er jeg ikke langt fra Ă„ vĂŠre i null.
Det blir for mye luft i mange av disse grÞnne selskapene, og det blir litt mye spekulasjon for min del. I tillegg sÄ mange momenter det er vanskelig Ä h kontroll pÄ.
Jeg gikk selv ut av AKH for en stund tilbake, ble et godt tap a 100k. Men satte/ "flyttet" investeringen inn i VĂ„r Energi, Storebrand og B2Holding, samt en liten posisjon i SCATEC. Dette er selskaper som har steget godt etter mitt skifte, og med utbytter er jeg ikke langt fra Ă„ vĂŠre i null.
Det blir for mye luft i mange av disse grÞnne selskapene, og det blir litt mye spekulasjon for min del. I tillegg sÄ mange momenter det er vanskelig Ä h kontroll pÄ.
Redigert 30.03.2022 kl 07:56
Du mÄ logge inn for Ä svare
fastinvest
30.03.2022 kl 08:18
3615
AKH kommer til Ä bli ett av de stÞrste selskapene pÄ bÞrsen. Det skal investeres enorme summer de kommende Ärene og strategien er vel nÄ at de skal forsÞke legge det meste inn i AKH.
Det er ingen ide Ä diskutere verdisetting nÄ om du kommer til Ä sitte noen Är eller ikke. RÞkke har vist at de kan skape store verdier. Mainstream har en verdi pÄ 20 milliarder ifÞlge siste salg. Dette er ikke noe analytikere eller noen her pÄ forumet kan gjÞre noe med ettersom det er kjÞperne som bestemmer prisen pÄ ett selskap.
At ACH og AOW gÄr inn under AKH er veldig negativt for de som sitter i AOW og ACH og drÞmmer om store raske kursoppganger (som meg i ACH snitt 12) men kun kortsiktig. Det kommende Äret kommer til Ä bli svÊrt sÄ gÞy med mases nyheter og nye prosjekter. NÄ blir det mindre svingninger for AKH som gir bedre nattesÞvn og lettere Ä fÄ inn stÞrre investorer som har mindre Ä forholde seg til.
à Fusjonere er jo ikke noe AKH gjÞr om de ikke tror AKH vil stige i verdi av dette og fÄ en positiv utvikling.
Det er ingen ide Ä diskutere verdisetting nÄ om du kommer til Ä sitte noen Är eller ikke. RÞkke har vist at de kan skape store verdier. Mainstream har en verdi pÄ 20 milliarder ifÞlge siste salg. Dette er ikke noe analytikere eller noen her pÄ forumet kan gjÞre noe med ettersom det er kjÞperne som bestemmer prisen pÄ ett selskap.
At ACH og AOW gÄr inn under AKH er veldig negativt for de som sitter i AOW og ACH og drÞmmer om store raske kursoppganger (som meg i ACH snitt 12) men kun kortsiktig. Det kommende Äret kommer til Ä bli svÊrt sÄ gÞy med mases nyheter og nye prosjekter. NÄ blir det mindre svingninger for AKH som gir bedre nattesÞvn og lettere Ä fÄ inn stÞrre investorer som har mindre Ä forholde seg til.
à Fusjonere er jo ikke noe AKH gjÞr om de ikke tror AKH vil stige i verdi av dette og fÄ en positiv utvikling.
Redigert 30.03.2022 kl 08:19
Fjellbris
30.03.2022 kl 08:35
3470
PÄ sikt er dette bra for AKH, pÄ kort sikt tror jeg ikke dette gir positive kursutslag. Virker igjen som om noen viste om dette da kursen falt sÄpass mye i gÄr og spesielt pÄ slutten. Teknisk stÞtte pÄ 23,7 rÞyk da ogsÄ.
FĂ„r hĂ„pe vi fĂ„r fylt pĂ„ med mer 16-18 igjen, sĂ„ er det bare Ă„ legge i skuffen og Ă„pne opp om 3-5 Ă„rđ
FĂ„r hĂ„pe vi fĂ„r fylt pĂ„ med mer 16-18 igjen, sĂ„ er det bare Ă„ legge i skuffen og Ă„pne opp om 3-5 Ă„rđ
abbos
30.03.2022 kl 08:40
3427
Kan vel ikke vĂŠre negativt for aksjonĂŠrene i Aow og Ach dersom det er positivt for kursutviklingen i Akh ?
Husk : her er ogsÄ Slyngstad involvert !
Husk : her er ogsÄ Slyngstad involvert !
Redigert 30.03.2022 kl 08:42
fastinvest
30.03.2022 kl 08:44
3353
AOW og ACH har falt veldig mye. KjÞpte du pÄ hÞyere nivÄer kunne du hÄpet pÄ at det smalt inn ett nytt prosjekt som gjorde at man fikk en kraftig kursoppgang opp mot gamle hÞyder. NÄ forsvinner jo denne muligheten. Jeg har inngang pÄ 12kr i ACH etter Ä ha vÊrt med i IPO. SÄ for min del fÄr jeg aldri muligheten Ä fÄ igjen pengene mine i ACH og mÄ hÄpe pÄ at AKH aksjene tar igjen det tapte og litt til. NÄ tenker jeg som ACH aksjonÊr.
Jeg er ogsÄ AKH aksjonÊr og her tenker jeg at det er positivt bÄde kortsiktig og langsiktig. Jeg begrunner det hele med at det blir mindre styr og lettere for stÞrre investorer Ä kjÞpe seg inn. Jeg tror ogsÄ pÄ veldig mange nye prosjekter i 2022. De har jo vanvittig med cash nÄ
Jeg er ogsÄ AKH aksjonÊr og her tenker jeg at det er positivt bÄde kortsiktig og langsiktig. Jeg begrunner det hele med at det blir mindre styr og lettere for stÞrre investorer Ä kjÞpe seg inn. Jeg tror ogsÄ pÄ veldig mange nye prosjekter i 2022. De har jo vanvittig med cash nÄ
Redigert 30.03.2022 kl 08:45
fastinvest
30.03.2022 kl 08:48
3301
Denne er viktig:
MĂžte akutt behov
Aker-sjef Eriksen mener dagens nyheter viser Aker Horizons evne til Ä motstÄ markedsuro, samtidig som de posisjonerer selskapet til Ä Þke tilpasningen av ren energi og grÞnne teknologier for Ä mÞte EUs akutte behov for rimeligere, sikker og bÊrekraftig energi.
â Ved Ă„ kombinere Aker Horizons' dype industrielle og teknologiske ekspertise, med Aker Asset Managements evne til Ă„ mobilisere privat kapital til Ă„ finansiere store prosjekter, vil Aker-konsernet vĂŠre ideelt posisjonert for Ă„ mĂžte markedets krav om Ă„ forbedre energieffektiviteten, Ăžke fornybar energi og elektrifisering, og adressere infrastrukturflaskehalser, sier Eriksen.
Adm. direktĂžr i Aker Asset Management (AAM), Yngve Slyngstad, mener Aker Horizons' ekspertise til Ă„ utvikle investeringsmuligheter og lede prosjekter globalt, gjĂžr det ideelt posisjonert til Ă„ samarbeide med Aker Asset Management.
â Transaksjonen som ble kunngjort i dag styrker Aker Horizons' evne til Ă„ starte de store grĂžnne energi- og industriprosjektene som AAM Ăžnsker Ă„ investere i, sier Slyngstad.
MĂžte akutt behov
Aker-sjef Eriksen mener dagens nyheter viser Aker Horizons evne til Ä motstÄ markedsuro, samtidig som de posisjonerer selskapet til Ä Þke tilpasningen av ren energi og grÞnne teknologier for Ä mÞte EUs akutte behov for rimeligere, sikker og bÊrekraftig energi.
â Ved Ă„ kombinere Aker Horizons' dype industrielle og teknologiske ekspertise, med Aker Asset Managements evne til Ă„ mobilisere privat kapital til Ă„ finansiere store prosjekter, vil Aker-konsernet vĂŠre ideelt posisjonert for Ă„ mĂžte markedets krav om Ă„ forbedre energieffektiviteten, Ăžke fornybar energi og elektrifisering, og adressere infrastrukturflaskehalser, sier Eriksen.
Adm. direktĂžr i Aker Asset Management (AAM), Yngve Slyngstad, mener Aker Horizons' ekspertise til Ă„ utvikle investeringsmuligheter og lede prosjekter globalt, gjĂžr det ideelt posisjonert til Ă„ samarbeide med Aker Asset Management.
â Transaksjonen som ble kunngjort i dag styrker Aker Horizons' evne til Ă„ starte de store grĂžnne energi- og industriprosjektene som AAM Ăžnsker Ă„ investere i, sier Slyngstad.
Aksjeforelsker
30.03.2022 kl 08:53
3239
Hva skjer egentlig med AOW aksjene og ACH aksjene vi eier? Jeg er selvfÞlgelig i minus og har ikke solgt en eneste aksje. Men nÄ skal vi fÄ aksjer i AKH. Hva skjer med aksjene vi allerede har??
manman01
30.03.2022 kl 08:57
3174
manman01 skrev Dagens melding, hvordan tolkes denne?
Mange tak for svar allesammen, dejligt med lidt nuance (:
God dag, og Lykke til ved bÞrsÄbning om lidt!!
God dag, og Lykke til ved bÞrsÄbning om lidt!!
C-Eiken
30.03.2022 kl 08:58
3179
Du fÄr jo blot flere ? 1 AOW aktie giver 0,1304 aktier i AKH, sÄ de tillÊgges blot din nuvÊrende beholdning.
fastinvest
30.03.2022 kl 08:59
3173
De forsvinner bare.
Bytteforholdet i ACH er 0.2381. SÄ hvis du har 1 aksje i ACH fÄr du 0 i AKH om de runder nedover.
Har du 1000 aksjer i ACH ganger du disse med 0.2381 og det er antall aksjer du fÄr i AKH.
Dette vil skje pÄ en gitt dato og vil skje etter GF
Bytteforholdet i ACH er 0.2381. SÄ hvis du har 1 aksje i ACH fÄr du 0 i AKH om de runder nedover.
Har du 1000 aksjer i ACH ganger du disse med 0.2381 og det er antall aksjer du fÄr i AKH.
Dette vil skje pÄ en gitt dato og vil skje etter GF
abbos
30.03.2022 kl 09:01
3187
Aow og Ach forsvinner jo - da kan du aldri fĂ„ igjen pengene i Ach , men via Akh hvor din beholdning nĂ„ vil Ăžke đ
Brusselgeren
30.03.2022 kl 09:08
3131
Glad jeg tok ut endel gevinst i AKH fĂžr dette.
De sender jo kursen ned nÄ, men har de noen ess i ermet?
Trenger at det meldes om noe investeringer snart, ikke bare om salg.
Skeptisk til denne fusjonen, men vi fÄr se. Kanskje det kan bli veldig bra litt langsiktig.
De sender jo kursen ned nÄ, men har de noen ess i ermet?
Trenger at det meldes om noe investeringer snart, ikke bare om salg.
Skeptisk til denne fusjonen, men vi fÄr se. Kanskje det kan bli veldig bra litt langsiktig.
Frodon
30.03.2022 kl 09:17
3064
Det er jeg enig i. Men hva med de store eierne som satset pÄ ACH pÄ IPO kurs? NÄ fÄr de (ufrivillig?) aksjer i AKH, som ogsÄ faller i kurs. De har jo tapt enorme summer pÄ dette
fastinvest
30.03.2022 kl 09:19
3081
abbos skrev Hvorfor skrev du det ?
" SÄ for min del fÄr jeg aldri muligheten Ä fÄ igjen pengene mine i ACH og mÄ hÄpe pÄ at AKH aksjene tar igjen det tapte og litt til. NÄ tenker jeg som ACH aksjonÊr. "
Frodon
30.03.2022 kl 09:21
3055
Tror du AKH fortsatt skal bÞrs notere Mainstream, nÄ som de gÄr andre veien og fusjonerer det meste?
Synd Ä hÞre om tapet ditt i ACH. Jeg fÞler personlig at det er et lite ran av aksjonÊrene i ACH og dere fÄr jo ikke gjort noe som helst siden AKH eier 77% av selskapet. Budet burde vÊrt langt hÞyere, men ingenting Ä fÄ gjort med det dessverre :(
Synd Ä hÞre om tapet ditt i ACH. Jeg fÞler personlig at det er et lite ran av aksjonÊrene i ACH og dere fÄr jo ikke gjort noe som helst siden AKH eier 77% av selskapet. Budet burde vÊrt langt hÞyere, men ingenting Ä fÄ gjort med det dessverre :(
Frodon
30.03.2022 kl 09:23
3043
Slyngstad og AAM er i Aker og skal forhÄpentligvis investere i noen av prosjektene til AKH. De er veldig avhengig av at prosjektene AAM gÄr inn i gir avkastning
Meatskull
30.03.2022 kl 09:32
2990
Det positive er AKH fÄr ach og aow billig. Ach har jo mye cash :))) dette Þker ogsÄ betraktelig sjangsene for at AKH fÄr statsstÞtte ved neste statsbudsjett under stÞre og co som er kompis med RÞkke. Slik som ACC fikk pÄ 1 milliard :) hva vil skje med kursen til AKH nÄr AAM skal inn pÄ top5 listen til AKH?
fastinvest
30.03.2022 kl 09:44
4402
ACH har falt fra 16 kr til 5.5kr sÄ ja det har vÊrt en elendig investering som ble gjort da alt av grÞnt steg.
Mainstream tror jeg blir notert om det kommer en ny grĂžnn opptur men folk vil nok vĂŠre mer skeptisk og prise selskapet til mer reelle verdier en hva som ble gjort med ACH.
Uansett tror jeg AKH som sitter pÄ x antall milliarder (du har vel kontroll :) ) vil vÊre i stand til Ä starte nye prosjekter og gjÞre smarte oppkjÞp kommende Är.
Jeg tror alt som skjer har vÊrt nÞye planlagt. Ser vi pÄ ACH og AKH har begge falt kraftig etter IPO og det er vel dette Aker systemet og Junior selv ikke er sÄ happy med. NÄ skal de gjÞre noe med det og da legges det meste inn under AKH, de selger unna og fÄr tak i store summer som skal investeres og skape nye verdier for AKH slik at kursen kommer seg opp og forbi IPO.
Vi mÄ huske pÄ at verden nÄ kommer til Ä gjÞre enorme investeringer innen grÞnn energi. Ikke bare for Ä nÄ klima mÄlene ref. paris avtalen men ogsÄ fordi man er nÞdt til Ä bli uavhengig av fossilt som energi kilde som igjen skaper uÞnskede makt balansert rundt om i verden og da spesielt Russland.
Mainstream tror jeg blir notert om det kommer en ny grĂžnn opptur men folk vil nok vĂŠre mer skeptisk og prise selskapet til mer reelle verdier en hva som ble gjort med ACH.
Uansett tror jeg AKH som sitter pÄ x antall milliarder (du har vel kontroll :) ) vil vÊre i stand til Ä starte nye prosjekter og gjÞre smarte oppkjÞp kommende Är.
Jeg tror alt som skjer har vÊrt nÞye planlagt. Ser vi pÄ ACH og AKH har begge falt kraftig etter IPO og det er vel dette Aker systemet og Junior selv ikke er sÄ happy med. NÄ skal de gjÞre noe med det og da legges det meste inn under AKH, de selger unna og fÄr tak i store summer som skal investeres og skape nye verdier for AKH slik at kursen kommer seg opp og forbi IPO.
Vi mÄ huske pÄ at verden nÄ kommer til Ä gjÞre enorme investeringer innen grÞnn energi. Ikke bare for Ä nÄ klima mÄlene ref. paris avtalen men ogsÄ fordi man er nÞdt til Ä bli uavhengig av fossilt som energi kilde som igjen skaper uÞnskede makt balansert rundt om i verden og da spesielt Russland.
Meatskull
30.03.2022 kl 10:16
4149
Da er vi i pluss. Some big boys entering akh ;) snakkas gutta đđđ€©
Redigert 30.03.2022 kl 10:17
Frontman
30.03.2022 kl 10:18
4130
Som AOW aksjonĂŠr helt ok dette. Alternativet hadde jo vĂŠrt emisjon og utvanning. Sitter i ACH ut 10 Ă„ret, minst
Fjellbris
30.03.2022 kl 10:24
4210
Herlig, kjĂžpte mer pĂ„ lavt 21, skulle gjerne hatt mer under kr 20 men spiller ingen rolle!đ
Ingen verdier har gĂ„tt ned siden kursmĂ„l diverse hus i forige uke kr 35, nĂ„ slĂ„es ting sammen, stordrift pĂ„ plass med Slynstad i spissen sammen med RĂžkke til Ă„ forvalte og investere 100 (vis pĂ„ sikt) miliarder ++đ
Ingen verdier har gĂ„tt ned siden kursmĂ„l diverse hus i forige uke kr 35, nĂ„ slĂ„es ting sammen, stordrift pĂ„ plass med Slynstad i spissen sammen med RĂžkke til Ă„ forvalte og investere 100 (vis pĂ„ sikt) miliarder ++đ
Redigert 30.03.2022 kl 10:25
Frodon
30.03.2022 kl 10:27
4225
FÄr hÄpe du tjener inn tapet i ACH et annet sted ;)
--------------
"Uansett tror jeg AKH som sitter pÄ x antall milliarder (du har vel kontroll :) )"
Fastinvest
Jupp, er ferdig med min nye analyse "Det nye AKH 2022", men det er jo sÄ lite interesse for mine analyser pÄ HO og ca bare dritt kasting og personangrep....sÄ det er sikkert best om jeg ikke legger ut analysen. Jeg tjener jo like mye pÄ analysene mine, uansett om jeg hjelper folk her eller ei med info ;)
@TankeVekker
--------------
"Uansett tror jeg AKH som sitter pÄ x antall milliarder (du har vel kontroll :) )"
Fastinvest
Jupp, er ferdig med min nye analyse "Det nye AKH 2022", men det er jo sÄ lite interesse for mine analyser pÄ HO og ca bare dritt kasting og personangrep....sÄ det er sikkert best om jeg ikke legger ut analysen. Jeg tjener jo like mye pÄ analysene mine, uansett om jeg hjelper folk her eller ei med info ;)
@TankeVekker
Redigert 30.03.2022 kl 10:28
fastinvest
30.03.2022 kl 10:34
4194
Dine analyser bestÄr av kursutvikling til de forskjellige selskapene. Du tar kursverdi og regner ut summen og nevner kursmÄl pÄ AKH. Det gir liten mening nÄr folk ikke investerer pÄ dagens verdisetting men hva selskapet kan bli.
Du regner f.eks ikke ut verdier av prosjekter og potensiell verdi ved full drift. Mainstream verdien du satt var jo langt unna hva AKH fikk betalt ved sist salg.
Cash er jo lett Ă„ regne ut men er 10 milliarder verdt 10 milliarder i de riktige hendene?
Du regner f.eks ikke ut verdier av prosjekter og potensiell verdi ved full drift. Mainstream verdien du satt var jo langt unna hva AKH fikk betalt ved sist salg.
Cash er jo lett Ă„ regne ut men er 10 milliarder verdt 10 milliarder i de riktige hendene?
Redigert 30.03.2022 kl 10:34
Frodon
30.03.2022 kl 10:41
4213
Er det noen andre her som lager analyser pÄ verdiene i selskapet? Hvordan skal jeg kunne regne ut verdier av prosjekter og potensiell verdi ved drift? Du av alle pÄ HO burde jo vite hvor umulig det er, ref din investering i ACH....hvor absolutt alle meglerhus har totalt bommet ;) KursmÄlene i ACH var pÄ kr 19 til kr 22,6....ogsÄ burde de vÊrt pÄ kr 5? Og de har dette som yrke...
Har du regnet pÄ verdiene i det nye AKH + verdier av prosjekter og potensiell verdi ved full drift?
Har du regnet pÄ verdiene i det nye AKH + verdier av prosjekter og potensiell verdi ved full drift?
Redigert 30.03.2022 kl 10:43
fastinvest
30.03.2022 kl 10:58
4145
Nei det har jeg ikke og trolig ikke noen analytikere. Det som er greia er at analytikere setter kursmÄl dit vinden blÄser. Se de tidlige kursmÄlene som kom hvor hÞye de var. SÄ kommer en korreksjon og kursmÄlene gÄr ned. I mellomtiden har det ikke skjedd sÄ veldig mye annet en at bÞrsen har sendt aksjen ned men da kommer analytikerne med nye lavere kursmÄl. NÄ som EU har sagt det skal investeres kraftig i grÞnn energi sÄ settes kursmÄlene opp selv om man viste det ville investeres store summer innen grÞnn energi de kommende Ärene.
Du kan fint sette kursmÄl basert pÄ bÞrsverdi av de forskjellige selskapene, men det gir like mye mening som Ä sette ett kursmÄl basert pÄ forventinger.
Jeg tror kursen vil komme opp mot 40kr i lÞpet av Äret om verden blir mer normal men jeg har ingen analyse eller regnestykke Ä slÄ i bordet med. Jeg tror kun dette fordi verden skal investere enorme summer innen grÞnn energi og jeg tror AKH fÄr mange prosjekter fremover samtidig som de vil gjÞre andre oppkjÞp. Men dette er kun tro og ikke verdt en dritt pÄ lik linje som alle andre analyser som ikke inneholder faktiske tall med prosjekter og faktisk verdi ved full drift.
Jeg er ogsĂ„ inne i MPCE som driver med sol og som prises til ca. cash selv om man kan regne ut verdiene ved full drift og de er mye hĂžyere en dagens verdisetting av selskapet. SĂ„ hva er grunnen til at selskapet er sĂ„ lavt priset? Det mĂ„ vel vĂŠre at folk tror alt gĂ„r til helvâŠ
SÄ innen grÞnn energi handler mye om du tror pÄ selskapene eller ikke. Analyser virker Ä vÊre verdilÞst og selv om man regner pÄ prosjekter sÄ velger folk Ä ikke tro pÄ tallene. Ergo, du kan gjerne komme med kursmÄl men kanskje du burde slutte med store overskrifter hvor du setter lave kursmÄl ettersom din analyse egentlig er verdilÞs pÄ lik linje som alle andre analyser innen grÞnne selskaper.
Du kan fint sette kursmÄl basert pÄ bÞrsverdi av de forskjellige selskapene, men det gir like mye mening som Ä sette ett kursmÄl basert pÄ forventinger.
Jeg tror kursen vil komme opp mot 40kr i lÞpet av Äret om verden blir mer normal men jeg har ingen analyse eller regnestykke Ä slÄ i bordet med. Jeg tror kun dette fordi verden skal investere enorme summer innen grÞnn energi og jeg tror AKH fÄr mange prosjekter fremover samtidig som de vil gjÞre andre oppkjÞp. Men dette er kun tro og ikke verdt en dritt pÄ lik linje som alle andre analyser som ikke inneholder faktiske tall med prosjekter og faktisk verdi ved full drift.
Jeg er ogsĂ„ inne i MPCE som driver med sol og som prises til ca. cash selv om man kan regne ut verdiene ved full drift og de er mye hĂžyere en dagens verdisetting av selskapet. SĂ„ hva er grunnen til at selskapet er sĂ„ lavt priset? Det mĂ„ vel vĂŠre at folk tror alt gĂ„r til helvâŠ
SÄ innen grÞnn energi handler mye om du tror pÄ selskapene eller ikke. Analyser virker Ä vÊre verdilÞst og selv om man regner pÄ prosjekter sÄ velger folk Ä ikke tro pÄ tallene. Ergo, du kan gjerne komme med kursmÄl men kanskje du burde slutte med store overskrifter hvor du setter lave kursmÄl ettersom din analyse egentlig er verdilÞs pÄ lik linje som alle andre analyser innen grÞnne selskaper.
Frodon
30.03.2022 kl 11:05
4123
Gir det ikke stÞrre mening Ä regne ut verdier i et selskap enn "tenk pÄ et tall" metoden pÄ hva som kanskje kan skje i fremtiden? Utregning av verdier er det jeg tjener penger pÄ bÞrsen.
Fjellbris
30.03.2022 kl 11:08
4113
Frodon sitter og leker seg med tall og drĂžmmer om kr 11đ€Ł Dette samtidig som han poster alle baise og skremselstrĂ„dene sine, og dette er samme person som tidligere var hause konge nr 1 i AKH og diverse underselskaperâŠ.virkelig en seriĂžs fyr detteâŠđ€đ€Șđł
Blir like useriÞst som om man pÄ 60 og 70 tallet skulle lagt inn dagens verdi da pÄ prosjektene til Statoil. AKH er et Industriselskap som er posisjonert med de beste hodene + eiere til Ä vÊre med pÄ det grÞnne skifte.
Dagens verdi er ikke av interesse for de som investerer nĂ„, vi kan snakkes om 5-50 Ă„r, ref Shell, Statoil /Equinor mfl. som investerte i olje/gass for 40-50 Ă„r siden og verdier/kurs da vs nĂ„âŠ..
Blir like useriÞst som om man pÄ 60 og 70 tallet skulle lagt inn dagens verdi da pÄ prosjektene til Statoil. AKH er et Industriselskap som er posisjonert med de beste hodene + eiere til Ä vÊre med pÄ det grÞnne skifte.
Dagens verdi er ikke av interesse for de som investerer nĂ„, vi kan snakkes om 5-50 Ă„r, ref Shell, Statoil /Equinor mfl. som investerte i olje/gass for 40-50 Ă„r siden og verdier/kurs da vs nĂ„âŠ..
Redigert 30.03.2022 kl 11:13
fastinvest
30.03.2022 kl 11:11
4104
Hadde ikke dine tall kursmÄl pÄ 11kr eller noe i den stilen? Du mÄ ta innse at mÄten du regner pÄ ikke holdt denne gangen og at de som "trodde pÄ ett tall" gjorde lurt i Ä kjÞpe.
Uansett, jeg er bare uenig i dine utregninger og verdien av det. Jeg mener ogsÄ at det blir feil Ä lage overskrifter med lave kursmÄl som virker som du Þnsker Ä pÄvirke folk Ä selge slik at du kan kjÞpe billigere.
Jeg er ikke ute etter en fight og avslutter min diskusjon ang dette temaet. Respekterer at du mener noe annet.
Uansett, jeg er bare uenig i dine utregninger og verdien av det. Jeg mener ogsÄ at det blir feil Ä lage overskrifter med lave kursmÄl som virker som du Þnsker Ä pÄvirke folk Ä selge slik at du kan kjÞpe billigere.
Jeg er ikke ute etter en fight og avslutter min diskusjon ang dette temaet. Respekterer at du mener noe annet.
Meatskull
30.03.2022 kl 11:34
4076
Tror du AKH har mye cash nÄr statsstÞtte kommer i statsbudsjettet for 23? Regner med du og kjenner til hvor viktig tallet 23 er for frimurerlosjen og gutta? Uansett sÄ mente jeg at akh slipper og konkurrere med aow og acc om statstÞtten samt at AKH blir sett pÄ som en stÞrre og mer komplett aktÞr till og kjempe klimasaken for Norge ;) Batterifabrikkene til AKH vil koste mye penger og regner med det er her statstÞtten vil komme til. Blir det 5 milliarder? FÞrst skal AAM inn pÄ eiersiden sÄ fÄr de solid fortjeneste nÄr statsstÞtten kommer etter AAM er inne og alle de store og mektige innvestorene i World Economic Forum/Freemasons blir fornÞyde ;)
Meatskull
30.03.2022 kl 11:39
4089
Vertfall tydelig at Markedet/store innvestorer tolker dette positivt for AKH. Over 3 millioner aksjer omsatt og i grĂžnt :)
Meatskull
30.03.2022 kl 11:40
4164
Du som er god pÄ og tolke bÞrsmeldinger har allerede kjÞpt deg inn litt idag?
Frodon
30.03.2022 kl 12:23
4058
Hvis du forholder deg til innleggene fra Fjellbris, sitter du som regel med gammel informasjon.
Men hvis ikke du engang skjĂžnner dette, som nettopp tok et enormt tap i ACH, er jo ikke dette noen vits. MĂ„ si jeg blir litt paff, men dere ser jo resultatene i portefĂžljene deres
Men hvis ikke du engang skjĂžnner dette, som nettopp tok et enormt tap i ACH, er jo ikke dette noen vits. MĂ„ si jeg blir litt paff, men dere ser jo resultatene i portefĂžljene deres
Frodon
30.03.2022 kl 12:31
4056
Dessverre Meatskull, jeg har ikke kjĂžpt aksjer i AKH idag. Jeg hĂ„per virkelig at du lykkes med din investering etter hvert đ Hvis du trenger hjelp, er det mange fantastisk folk her inne som kan hjelpe deg. NĂ„ kommer AOW aksjonĂŠrene ogsĂ„
Redigert 30.03.2022 kl 12:31
Meatskull
30.03.2022 kl 12:56
4184
Nei trenger ikke hjelp og solgte meg ut ifra AOW pÄ 6.92 for lenge siden etter inngang pÄ 4. Bare spurte siden jeg unner deg oppgangen som kommer! Etter uken her er ferdig vil du se en veldig sterk ukes hammer candle med lang linje pÄ undersiden ;)
Fjellbris
30.03.2022 kl 14:46
4049
Frodon nytter det ikke Ă„ kommunisere fornuftig med lenger, han ser ikke skogen for bare trĂŠr, trĂŠr med kr 11 pĂ„đ Han ser alt sĂ„ mye skarpere enn alle andre, og lager short trĂ„d mot Slyngstad, RĂžkke & I + de store meglerhusene. Short overskriften i trĂ„den bestĂ„r, opprettet trĂ„d pĂ„ 18-19 tallet, siden har kursen vĂŠrt oppe i 29 og pt pĂ„ 23đ€Łđ€ Og sĂ„ bekymrer han seg for resultatet i portefĂžljene vĂ„re, hyggelig kar denne Frodon.,..đ€
Redigert 30.03.2022 kl 14:52
Bamse
30.03.2022 kl 17:38
3772
RĂžkke junior sa det skulle komme et nytt selsskap under HORIZON i 2022. Hva blir det tro?
Frodon
30.03.2022 kl 18:14
3662
abbos skrev Er han utestengt fra Sfo ?
Hva tenkte du pĂ„? De sitter med store urealiserte tap og skriver hva som helst for Ă„ prĂžve Ă„ komme seg opp igjen đ
Fjellbris
30.03.2022 kl 18:32
3598
Frodon - du skjĂžnte vel at abbos melding 15.21 var til degđ
Ellers er det godt Ä se at regjeringen iIKKE vil senke eller utsette klima mÄlene.
https://www.nettavisen.no/nyheter/espen-barth-eide-avviser-klimadebatt-alternativet-er-at-vi-odelegger-kloden/s/12-95-3424261517
Ellers er det godt Ä se at regjeringen iIKKE vil senke eller utsette klima mÄlene.
https://www.nettavisen.no/nyheter/espen-barth-eide-avviser-klimadebatt-alternativet-er-at-vi-odelegger-kloden/s/12-95-3424261517
Frodon
30.03.2022 kl 18:33
3680
Tenkte du pÄ denne, hvor du prÞvde Ä hjelpe investorer med gammel info om oppgang i verdiene til AKH, nÄr verdiene var ned over 40%? Det er utfordrende for meg Ä kommunisere med folk som handler aksjer pÄ gammel informasjon
https://finansavisen.no/forum/thread/146654/view
https://finansavisen.no/forum/thread/146654/view
Frodon
30.03.2022 kl 18:35
3666
Ja, og Abbos er dyktig, derfor jeg spÞr han. Han er ny pÄ AKH trÄden, tipper han er raskt up to date
abbos
30.03.2022 kl 18:56
3610
Valgte idag Ă„ akkumulere mer i ach til 4,90 istedet for Ă„ kjĂžpe akh .
Gir stĂžrre utteling i antall akh aksjer ved 0,2381 đđ
Gir stĂžrre utteling i antall akh aksjer ved 0,2381 đđ
Redigert 30.03.2022 kl 19:01
Fjellbris
30.03.2022 kl 18:58
3601
Frodon 18.33 - hva tenker du pĂ„? At du lot vĂŠre Ă„ kjĂžpe AKH 15. februar da jeg delte den artikkelen som lĂ„ pĂ„ HO etter Q4 presentasjon? Den dagen, altsĂ„ 15 februar i Ă„r da AKH lĂ„ pĂ„ 16 tallet og jeg kjĂžpte/akkumulerte flere aksjer (som jeg ogsĂ„ gjorde pĂ„ 17 og 18 tallet)? MĂ„ vĂŠre surt Ă„ se tilbake pĂ„ den trĂ„den / linken til omtale pĂ„ HO for deg som da satt og ventet pĂ„ kr 11 jađ€Łđ€Șđ
Redigert 30.03.2022 kl 18:59
Frodon
30.03.2022 kl 19:21
3556
Hehe, godt noen kan regne her đ Var ganske utrolig at ACH falt sĂ„ lavt idag. Men det er jo i selskap hvor mange ikke regner pĂ„ ting, at gevinstene er enklest đ„ł