QEC - alle rekylers mor?

SirJohnny
QEC 02.03.2022 kl 09:58 94866

Siste mnd:

DNO + 2%
Equinor + 26%
IOX + 55%

Og QEC ned - 28%.

Vi snakket om en differanse på rundt 50% mot andre olje og gasselskaper. QEC er generelt følsom mot olje og gassprisen, men er denne gang blitt glemt av markedet. Potensialet for erstatning og pilot fremstår som en gratis opsjon.

Jeg eier selv aksjer og oppfordrer folk til å tenke selv. Tror vi raskt vil se kurser på 2,50kr +
Pam
04.03.2022 kl 15:48 4689

Tuller du, oljeprisen er jo 115,50 akkurat nå. All time high....
God helg, får ikke gjort mer fornuftig på ose i dag ;-)
Slettet bruker
04.03.2022 kl 15:51 4687

MDG her hjemme vil nok stoppe det maset etter olje!! NB, iflg MDG så er det KLIMAKRISE så olje og gass, nope!! :-)))
Slettet bruker
04.03.2022 kl 15:53 4680

"All time high" :-).........er du født igår, eller er du bare uvidende?
Slettet bruker
04.03.2022 kl 15:57 4657

Pam er ikke noe feil i det men her inne er det som å banne i kjerka å trade. Husk at blant den harde kjernen så er det ett ordtak som heter: vær inne for TOGET kommer!! har ventet på det toget i det uendelige så flott at du har klart å tjene penger på trading i QEC, ha en fin helg :-)))
trani
04.03.2022 kl 16:16 4635

Gleder meg til en ny rekyl til uka..
Dette blir meget bra dere!
Ha en god helg så lenge..
Jensi
04.03.2022 kl 17:05 4571

Ja Rekyll starter Mandag
alle har glemt Jordan og Red (green) Leaf projektet
med 100$ +++ olie priser ............................. læg lige 2 og 2 sammen !
her kan det gå MEGET stærkt !
jeg har genkøbt alt hvad jeg solgt på sidste optur og sidder klar !
BIF78
04.03.2022 kl 17:09 4628

Jeg er total ligeglad med at du trader. Fortsæt du bare med det. Det er bare useriøst at snakke om kurs under 1 kr. Og så synes jeg det er useriøst at tale kursen ned for at håbe på lavere indgang. Herinde kan vi ikke påvirke kursen, så det du måske kan er, at skræmme nervøse småaktionær til at sælge med tab. Men konstruktive advarsler eller konstruktive indlæg er altid godt. Det kommer du nok lige så lidt med som jeg gør.
Carlsen73
04.03.2022 kl 17:47 4595

Jeg er ikke enig i, at vi her på forummet
ikke kan påvirke kursen. I perioder er volumen så begrænset, at få handler kan give betydelige udsving. Det er derfor ikke alene useriøst at tale kursen ned for at få lavere indgang, det er direkte usmageligt. Man sidder jo i så fald ligefrem og fryder sig over, at andre taber penge.
Redigert 04.03.2022 kl 17:47 Du må logge inn for å svare
StoTrader
04.03.2022 kl 17:55 4630

Helt enig! Men det gjelder å ha tålmodighet og is i magen med QEC aksjer. Sånn er det med alle aksjer som har fått rekyler de siste dagene. Tålmodighet og posisjonering er tingen😊

Dette kommer bare til å bli mer og mer spennende!

Ønsker dere alle en riktig god helg.
BIF78
04.03.2022 kl 19:02 4535

Det kan du selvfølgelig have ret i. Jeg er helt enig i at det er usmageligt. Desværre ses det ofte og jeg er bange for, at den uerfarne er taberen og det synes jeg er rigtig ærgerligt.

Vi må prøve at holde os til konstruktive indlæg, selvom der også skal være plads til en sjov kommentar. God weekend til alle
sigj2
04.03.2022 kl 19:16 4472

Bør komme noe lyd fra politikerne neste uke om hva de forhandler om 🙉
Slettet bruker
04.03.2022 kl 19:40 4480

Carlsen73.
Du har et poeng. Men er de som snakker om at pilot snart kommer og antyder kurser over 10 kroner så mye bedre?
Hva piloten angår, har myndighetene opptil flere ganger signalisert at døren er stengt for alle prosjekter for gassgjenoppliving.. Likevel males det til stadighet om at pilot kommer.




Redigert 04.03.2022 kl 19:43 Du må logge inn for å svare
sigj2
04.03.2022 kl 19:59 4534

Det er jo Jason som har sagt de kan snu
Carlsen73
04.03.2022 kl 20:06 4501

Nej! De mest ivrige og urealistiske blandt hausserne er ikke meget bedre. Men de gør ikke på samme måde folk kede af det, og de fryder sig ikke over andres fiasko.
piff
04.03.2022 kl 20:40 4471

Bare og glemme Jordan. det blir aldrig noe utavdet. Desverre, Hpoer ikke qec kanster mer usd etter prosjekter
Fjellbris
04.03.2022 kl 20:52 4492

Etter denne nyheten i kveld om at USA vurderer restriksjoner vedr olje fra Russland spratt oljeprisen rett opp i 117
….
https://finansavisen.no/nyheter/olje/2022/03/04/7831139/vurderer-sanksjoner-mot-russisk-olje
Redigert 04.03.2022 kl 20:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.03.2022 kl 21:07 4455

For min del har jeg gjennomlest Qec trådene fra noen år tilbake og fått med meg at piloten første gang skulle komme i 2019 og siden da er det blitt gjentatt
til kjedsommelighet at piloten kommer snart til tross for at det er ingen signaler fra myndighetene som bekrefter denne påstanden.

«…og de fryder sig ikke over andres fiasko.»
Det ville jo vært litt merkelig iogmed at de har forespeilet kurser som ligger høyt over dagens nivå. Å fryde seg ville vært jevntgodt med å innrømme at de har holdt noen for nar.
Redigert 04.03.2022 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
panamajack
04.03.2022 kl 21:07 4471

Er der nogen der har 100 000 tons kul til salg. Fortsætter med sort energi. Kommer flere til? Kommer kul sort energi tilbage, for at ikke at være afhængig af russisk gas.

https://ing.dk/artikel/odense-dropper-russisk-gas-paa-markedet-efter-100000-ton-kul-254746

Bare lige, for at gøre opmærksom på, ved Floridas vestkyst offshore 3 boringer, som jeg mener er videnskabelige undersøgelser. Hvor meget olie der i Atlantic ocean ud for Florida?
På østkysten Florida, se selv hvilke uudnyttede ressoucer der er.

https://fdep.maps.arcgis.com/home/webmap/viewer.html?webmap=a5d360cf9fa644148e035c3a501bdf6b

Og det er bare Florida. Så hvis Sleepy Joe mener noget med sanktioner mod Rusland, kan de bare hive ressourcerne op. Så den vesten kan undvære den russiske gas/olie.
Carlsen73
04.03.2022 kl 21:38 4371

Der er nogle, der er blevet revet med af deres iver og begejstring og nu desværre sidder tilbage med (u)realiserede tab. Det er naturligvis beklageligt. Man er dog selv ansvarlig for sine køb og salg. Men disse mennesker er ikke ondskabsfulde.

Det er kun moderators tilstedeværelse og beføjelser, der afholder en fra at kommentere frit og et eller andet sted fuldt berettiget på personer, der mere eller mindre tilbringer deres liv i disse tråde og samtidig hævder, at de ikke ejer aktier i QEC og heller ikke har planer om det. Det giver jo absolut ingen mening for almindelige mennesker.

God weekend!
Redigert 04.03.2022 kl 21:39 Du må logge inn for å svare
tuja
04.03.2022 kl 21:40 4374

Ja, helt utrolige priser på olje og gass. Perfekt tidspunkt for påkobling av flere 25% brønner, og økende produksjon. Blir fine kv.rapporter utover 2022.
sigj2
04.03.2022 kl 22:10 4314

Skulle vært europapriser på gass derborte
Nærmer seg 5$ nå
njn-
04.03.2022 kl 23:31 4141

Prisen i Canada fra Bloomberg:
QEC:CNToronto
Questerre Energy Corp
COMPANY INFO
0.29CAD
+0.03+9.62%
Volum 323,065

CAD= 7,02
NOK= 2,036
easygo
05.03.2022 kl 00:11 4056

Da er det vel bare Quebec som vil kjøpe russisk olje for å opprettholde sin grønne profil. Billig får de den også.
Beklager, det var ikke et tilsvar til piff. Havnet på feil sted (fat finger!)
Redigert 05.03.2022 kl 00:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2022 kl 01:32 3990

Binna evner jo ikke og få opp produksjonen, den bare faller ! Han flyr vel bare rundt i korridorene i Québec og håper på tillatelse mens montney er tydeligvis glemt!
Slettet bruker
05.03.2022 kl 02:08 3978

Hvem er det som føler seg lurt? De som solgte til kurs 3 kroner og tjente gode penger eller de som i flere år har ventet på at «piloten snart skal komme?»


kimj
05.03.2022 kl 02:36 3996

De er igang med borring av brønner og økt produksjon til astronomiske priser og inntekter følger naturligvis på de 2 områdene Questerre allerede driller og produserer idag. Godkjenning i Quebec har de allerede, fra alle First Nations. Godkjenning fra resten av Quebec det kommer veldig snart. Som jeg skrev i en annen post; Fordi de aldri i verden kommer til å betale 20 milliarder canadiske dollar i erstatning slik loven krever, samtidig som de vil ødelegge miljøet. Når det motsatte alternativet er å tjene 20 milliarder canadiske dollar for å redde miljøet. Hvis du ikke greier å forstå det selv, så er det sannelig ingenting jeg greier å gjøre for deg.

Ingenting er sikkert her i verden, det har du helt rett i. Men når folk kan tjene seg søkkrike på å redde planeten, da kan jeg garantere deg med 100% sikkerhet at hver eneste halvveis oppegående idiot, selv en halvape, kommer til å slå til ;-)
Carlsen73
05.03.2022 kl 05:55 3927

Jeg tror, vi taler lidt forbi hinanden, og det er muligvis foranlediget af, at vi ikke har helt det samme sprog.
Har man købt til omkring 1 krone i november og solgt til 3 kroner i starten af januar, så har man gjort den bedste handel i denne omgang.
Der er muligvis aktionærer, der har ladet sig rive med af hausseres iver og begejstring og købt sig ind på kurser langt over det nuværende. Det er beklageligt, men man er selv ansvarlig for sine køb og salg. Jason har i den forbindelse måske været lidt uforsigtig. Men han har næppe sagt, som han har, uden grund.
Mange af baisserne derimod hævder, at de slet ikke er interesseret i at eje aktien, men skriver alligevel negativt om den, dens ejere og selskabet bag i langt over hundrede indlæg hver eneste måned. Flere af indlæggene er i direkte strid med injurielovgivningen. De fryder sig i de mest ondskabsfulde vendinger over andre menneskers tab, og over at de fra tid til anden har ret i deres betragtninger.
Blandt hausserne er der mange, der skønner meget forkert, men de er langt mere fornøjelige og glædespredende indslag i debattrådene.
Redigert 05.03.2022 kl 06:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2022 kl 07:51 3851

Carlsen73, flot svar og spot on 👏

Næste uge skal vi over 2 NOK igen og herefter vil vi se 3 NOK op til regnskab d. 24. Marts. Selvfølgelig vil kursen gå meget højere, hvis pilot kommer inden den dato.
tynnidioten
05.03.2022 kl 08:47 3730

Ingen vet om QEC skal over 2 til uken.
På samme måte som at ingen visste om QEC skulle over 3 i februar (1-4 uger). Man vet ingen ting - men kan håpe og tro.

Man vet heller ikke hvordan «pilot» vil påvirke kursen.
Redigert 05.03.2022 kl 09:06 Du må logge inn for å svare
tuja
05.03.2022 kl 08:54 3702

Flere 25% brønner ventes å snarlig settes i produksjon, og senere i 2022 kommer også 2-3 50% brønner. Er ikke det å øke produksjonen?
Slettet bruker
05.03.2022 kl 09:55 3538

Kanskje denne artikkelen kan forklare situasjonen i Quebec for deg og ikke minst belyse Binnion og de utfordringer han står over for? Artikkelen som nærmest er blodfersk, er skrevet av en tidligere senator og nå redaktør.

André Pratte: En Calgarians edle, men meningsløse, søken etter å utnytte Quebecs uutnyttede gassreserver
Forfatter av artikkelen: André Pratte
Publiseringsdato:29. januar 2022 • 2 timer siden • 4 minutter lest •
Artikkelinnhold
Det minste du kan si om Michael Binnion, administrerende direktør i Calgary-baserte Questerre, er at han er en seig mann. Binnion kjøpte sin første gassletelisens på Quebec-territoriet for 20 år siden. Og her er han igjen, og prøver mot alle odds å overbevise Quebecer om at det er en god idé å utnytte provinsens enorme naturgassressurser. Dessverre er sannsynligheten for suksess liten.Questerre, en produsent av skiferolje og -gass, har krav på store territorier langs Saint Lawrence-elven, vendt mot Trois-Rivières, som ligger på toppen av Utica-skiferformasjonen. Det var en tid, for ikke så lenge siden, da regjeringen i Quebec drømte om at provinsen skulle bli en stor olje- og gassprodusent. Selv separatister var entusiastiske, og så olje- og gassinntekter som den økonomiske nøkkelen til uavhengighet.Men for litt over et tiår siden skiftet vindene. Bekymringer for klimaendringer, sammen med frykt for risikoen for utvinning av skifergass, endret provinsens offentlige mening rundt. Etter å ha avstått fra folkelig press, erklærte regjeringen, da ledet av den liberale premierminister Jean Charest, motvillig et moratorium på all olje- og gassleting i Saint Lawrence-dalen. Leteaktiviteten stanset i sin spor.Men Michael Binnion fortvilte ikke. Like pålitelig som Energizer Bunny, holdt han på. Han lærte fransk. Han ringte gjentatte ganger Quebec-journalister og spaltister. Han ble utnevnt til president i Quebec Oil and Gas Association. Og i dag promoterer han et dristig, nytt prosjekt.
Hans siste initiativ ligger på de tradisjonelle landene til Wolinak Abenakis, langs Becancour-elven. Det vil innebære utvinning av naturgass med energi levert av Quebecs rene vannkraft, og resirkulering eller binding av CO2-utslipp fra forbruket. Binnion hevder at dette er "verdens første null-utslipp naturgassproduksjon ... som vil ha en dramatisk innvirkning på utslippene fra produksjon."Questerre har signert en avtale med Abenakis, som lover First Nation med 469 medlemmer en del av jobbene og potensielle inntekter. Rådssjef Michel Bernard sa at avtalen "kan bringe velstand til nasjonen vår og likhet for folket vårt, samtidig som miljøet beskyttes."
Det som er sikkert er at avtalen vil irritere provinsstyret. Under forrige høsts åpningstale kunngjorde premier François Legault ny lovgivning som vil forby olje- og gassleting og produksjon i provinsen. Quebec vil tilby en viss grad av kompensasjon til selskapene som har jobbet i feltet i årevis, som Questerre. Men kompensasjonen vil sannsynligvis bli bedømt som utilstrekkelig, så vi kan forvente en lang juridisk kamp.Likevel gjør Binnion et godt poeng når han sier at "Det er ikke åpenbart hvorfor Quebec-regjeringen ville være imot et prosjekt med null-utslipp, sosial aksept og store økonomiske fordeler." Videre, som sjef Bernard sier, "Med de mange tragiske hendelsene i Quebec og Canada, tror vi at forsoning må gå utover ord og til virkelig handling."

Dessverre har logikk lite å gjøre med den populære følelsen mot alle olje- og gassprosjekter i Quebec. Det er fristende å anklage Quebecere for hykleri, ettersom deres personlige energivalg ofte ser ut til å motsi deres miljøposisjoner. Siden 1990 har utslippene fra veitransport økt med 60 prosent i Quebec, for eksempel. Hvordan kan du motsette deg oljeproduksjonsprosjekter hvis du kjører en SUV?Men opinionen, i Quebec som andre steder, er ikke en svart-hvitt ting. Det er motsetninger, ja, men det er også forklaringer og mange nyanser av grått. Quebec har aldri produsert olje eller gass; 95 prosent av elektrisitetsproduksjonen i provinsen kommer fra vannkraft, hvis utbygging har vært en kilde til nasjonal stolthet.
Selv om de putter bensin i tanken på bilene sine og noen bruker naturgass til å varme opp hjemmene sine og til matlaging, er olje og gass i Quebecers øyne «fremmede» energikilder. De foretrekker kanadisk olje fremfor olje fra andre land. Men ettersom klimaendringene har blitt en slik prioritet, er deres sterke tilbøyelighet til ingen olje i det hele tatt, så naivt som dette høres ut.
Å kjenne Michael Binnion, vil ingenting av dette ta motet fra ham. Han vil fortsette å reise mellom Montreal og Bécancour og Quebec City, banke på dørene til politikere og byråkrater, og forsøke å redde verdien av Questerres krav i provinsen."Selv om vi har stor tro på at prosjektet vårt er veldig gunstig for offentlig nytte, forsoning, det globale miljøet og den økonomiske velstanden til Quebecers, respekterer vi fortsatt myndighetenes rett til å bestemme på deres vegne," skrev Binnion nylig. Faktum er imidlertid at Quebec City allerede har bestemt seg, og jeg vil ikke satse en andel av Questerre – 32 cent når dette skrives – på sjansene for å få den avgjørelsen omgjort.
National Post
apratte@navltd.com
Slettet bruker
05.03.2022 kl 09:59 3524

Jo men det har ikke skjedd enda og jeg tror ikke på det før det kommer melding, stoler ikke på binna !
Slettet bruker
05.03.2022 kl 10:11 3487

Kanskje med god grunn? Qec hadde for 2018 et produksjonsmål på 5000 fat om dagen

Datert 12. juni 2018
«Questerres mål for 2018 er en produksjon på 5000 fat om dagen med potensial for tilsvarende volumer fra nye felleseide arealer, ifølge en oppdatering fra selskapet i forkant av aksjonærmøtet onsdag»

https://www.dn.no/energi/michael-binnion/canada/quebec/oljesjefen-floy-til-norge-for-a-berolige-eierne/2-1-356450
søkeren
05.03.2022 kl 10:38 3426

PikUp er "forsvunnet", nå har Profit Hunter overtatt. (samme person)
Slettet bruker
05.03.2022 kl 11:27 3297

Ja, det har vært store ord opp igjennom årene men ingenting har blitt innfridd. Bare stadig lavere produksjon !
Jensi
05.03.2022 kl 11:56 3222

he he !
ja de er sku såååå dygtige
og hans dicipel CPHValby(2500) - i guder
Kingklung
05.03.2022 kl 12:09 3185

Men hva er vitsen med å skrive her inne på qec tråden? Bruk heller energien din på noe du har troen på. For det du skriver er bare svada. Det er synsing hele veien. Jeg bryr meg ikke hva du tror eller ikke. La heller de som har troen bruke forumet til det det er ment for. Du og xxl må finne dere en annen hobby, for det virker som dere har fritidsproblemer.
tuja
05.03.2022 kl 12:21 3153

He he, det tror jeg jaggu du har rett i. Samme kveruleringen. I mitt hode er det kun støy. Tar egne bestemmelser for kjøp og salg. Og hva jeg tror framtida bringer iht QEC. Akkurat nå er vi i en skikkelig "boom" hva gjelder energipriser. Da blir økende produksjon helt fantastisk, og bunnlinja til ett gjeldfritt selskap bare bedre og bedre. Nærmer seg også kv.rapport.

Fortsatt god helg :)
Redigert 05.03.2022 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
trani
05.03.2022 kl 15:36 2888

Er sikker på at denne skal over 2 til uka, mulig allerede til mandag?
Og er nesten sikker på at denne kan få en test på 3 tallet også.