Kursmanipulasjon eller konspirasjonsteori.

elta-gnilk
PNOR 03.03.2022 kl 09:57 15787

Tenker at vi som ser spøkelser på høylys dag lager oss en egen tråd. Som jeg har skrevet i noen tråder før så stiller jeg spørsmål rundt denne ørkenvandringen, den er ikke av "normal" karakter slik jeg ser det. Tilfeldighetene iht. publisering av skittpakker er heller ikke tilfeldig. Så hvem er det mest sansynlig å kaste lys på? Ikke på oss småsparere, vi har ikke verken nokk aksjer eller fordeler av at kursen holdes nede i så lang tid. Så hvilken teori har du?
Nybegynner2
11.03.2022 kl 08:16 5154

Det er ingen informasjon som tilsier at Søvold selger til seg selv. Jeg følger med på topp 50 listen daglig, og minus et sted må følgelig gi pluss et annet sted. De store plusser er ikke aksjonærer som kan identifiseres med Søvold. I begynnelsen av uken kom det inn en ny privat investor, som nå eier 3,1 millioner aksjer. Mye av dette er plukket fra nedsalget Knut/Gerhard. Det er også tilkommet noen nye private investorer med kjøp over 1 million aksjer. Må være enig med FKL, utrolig mye rart som skrives om PetroNor. Vel og merke betaler jeg noen hundrelapper i måneden for å være oppdatert, men det meste ligger gratis og lett tilgjengelig.
Psychodad
11.03.2022 kl 08:21 5127

Takk for en nøytralt og godt innlegg.
pelo
11.03.2022 kl 08:51 5040

Korruptionssagen er rejst af norske Økokrim, og de har ingen jurisdiktion uden for Norge - og kan derfor ikke fratage nogen licenser i Congo.
Det er min klare opfattelse, at denne sag er en udløber af den gamle uenighed mellem Kostveit og Søvold/Ludvigsen, om ejerskab af Hemla og licenserne i Congo Syd.
Kostveit har tabt denne sag to gange ved retten, så dette må være hans aller sidste pust i sagen - og efter min vurdering mere et forsøg på at genere Søvold/Ludvigsen - og muligvis derigennem at få en eller anden kompensation (Søvold/Ludvigsen har i øvrigt tidligere tilbudt Kostveit en kompensation, som ligger langt ud over nogen restlig forpligtelse - men Kostveit har afslået).
Kostveit har også udtalt, at der ligger en potentiel retsag i Congo, men at han er blevet truet, og derfor ikke kan føre denne sag af hensyn til egen sikkerhed.
Der er mange vinkler på og af denne sag - den eneste vinkel jeg bare ikke kan få øje på, det er, hvorledes sagen skulle ende som en sag mod PNOR !
I øvrigt, så er jeg fuldstændig overbevist om, at Søvold uanset udfald, er historie i PNOR (hvilket jeg er ærgerlig over, set med de rent forretningsmæssige øjne)
hofa
11.03.2022 kl 08:59 4998

Spot on Pelo.
hmnei2
11.03.2022 kl 09:45 4883

Pelo,

OM jeg har lest riktig, så er myndigheter i ett afrikansk land med på denne etterforskningen. Jeg håper dog du har rett.
Slettet bruker
13.03.2022 kl 11:38 4442

Ett lite tips til dere som hyler om risikoseksjonen i prospektet og mulig tap av lisenser!
Ta dere en prat med CNPAV (Antikorupsjon gruppe - Congo not for sale) Dei har oversikt over det meste som innebærer korrupsjon etterforskning relatert til naturreserver i landet.

MC Axel
14.03.2022 kl 09:16 4143

Sad that the stock has to be punished so harshly. It is undoubtedly manipulated
Slettet bruker
14.03.2022 kl 12:16 4003

Måker bra ut nå😂 blir det 50 øre igjen?
Tallefjant
14.03.2022 kl 12:19 3976

Riktig blåmandag for Petronor. Eller, for oss som har investert i selskapet. De tjener penger som bare det. Vi som ikke har solgt oss ut blør penger.
Tallefjant
14.03.2022 kl 12:21 3962

Ikke umulig som det ser ut akkurat nå. Har tapt så mye på denne aksjen at man får enten bli med ned i skiten eller opp til himmels. Ser mest sannsynlig ut med det første akkurat nå.
hofa
14.03.2022 kl 12:25 3920

Jeg tror på snarlig optur og har købt yderligere op i dag. En virksom der tjener sin egen værdi på et år, det kan ikke blive ved. Tvangssalg og manipulation.
Slettet bruker
14.03.2022 kl 12:31 3884

Feil.
Du har ikke tapt en krone før du har solgt lavere en du kjøpte for.
Personlig så blir jeg sittende. Trur at det ikke er fare for lisensene etter kommunikasjon med anti korrupsjon gruppen i Kongo. Tolker Risk/Reward god, selv om det kan ta tid.
Jeg er da også aldri All-in i en enkelt aksje så overlever fint om det skulle bli total kræsj i enkelt aksjer.
Tallefjant
14.03.2022 kl 12:32 3869

Det har man vel sagt i flere år nå om denne aksje. Underpriset, følger ikke markedet, snart kommer den, neste rapport nå så er vi der, hovedbørsen, Aje, manipuleres. Begynner å bli riktig lei av å blø penger mens andre oljeaksjer går så det suser. Jeg blir i Petronor til de står i konkurs eller til jeg er i pluss. Er for mye minus til at jeg selger. All or nothing.
Tallefjant
14.03.2022 kl 12:36 3838

Jo, så er det jo. Jeg har ikke solgt så inget tapt ennå. Men det ser ikke særlig lovende ut i øyeblikket. Jeg blir også sittende og er heller ikke all-in i noen aksje. Men står alikevel ganske mye i minus på Petronorkontoen akkurat nå. I dag er jeg litt lei, optimismen jeg har til vanlig er ikke like høy i dag bare.
smaa
14.03.2022 kl 12:57 3755

Jeg er så enig med deg, og det ser ikke lystelig ut. Andre selskaper melder om gode inntekter, men ikke et ord her. Kunne fortelle oss om antall liftinger i Q1 og om at vi er trygge med lisensene i Kongo, at det bare er de tiltalte dette gjelder, gi oss litt solskinn. Tror mange av de overpositive er ute/på vei ut eller, selv de sier ikke noe lenger om at de sitter/er langsiktige. Er dere ikke taleføre lenger?
oivindl
14.03.2022 kl 13:19 3673

"Du har ikke tapt en krone før du har solgt lavere en du kjøpte for."

En vanlig floskel i aksjemarkedet.
Det er å lure/trøste seg selv å påstå noe annet.
Om du investerer 1 mill i markedet og det faller 50%, vil du likevel si du har en million i aksjer?
Selv skattevesenet aksepterer at du har tapt 50%, selv om fradrag for tapet ikke kommer før du har realisert.
Men et urealisert tap er fortsatt et tap.
På den annen side, det er håp i hengende snøre, og man kan ikke grave seg ned hver gang markedet er i mot en.
Redigert 14.03.2022 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Bsingh
14.03.2022 kl 13:57 3597

I tillegg til å være en vanlig måte å lure/trøste seg selv med, er det også et vanlig grunnlag å snitte seg ned på (Om du har papirtap på 50%).

@denvise2, har du noe kommunikasjon med anti-korrupsjons gruppen som du kan dele med oss? Syntes det er interessant info.
@Tallefjanten, er på samme plan som deg. Selger ingenting, men kjenner at jeg blir litt umotivert av dette. Ser at jeg skulle ha venta noen dager med siste kjøp også (Kjøpte rundt 1,072 sist). Menmen, den pleier å gå fort opp igjen fra disse nivåene, så får vi håpe at det skjer snarlig.
Redigert 14.03.2022 kl 16:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.03.2022 kl 14:06 3570

Herregud...
Kall det hva du vil for meg.
oivindl
14.03.2022 kl 14:15 3536

Det er ikke hva man kaller det, men hva det reellt sett er.
Kvike11
14.03.2022 kl 14:22 3502

For nogle år siden blev bankerne og mæglerne enige i, at det var bedre at skjule køber og sælger på marked.
De bildte politikkerne ind at det var det rigtige at gøre, for jo mere hemmeligt, jo højere kurser.
Politikerne vedtog derfor dette, dumme som altid, og tror at det hjælper at skjule hvem der handler er godt for marked.
De eneste der kan se hvem der handler er selvfølgelig bankerne og mæglerne selv, for det er nemlig godt de kan se det.
Os andre der betaler gebyr for handel, skal holdes udenfor denne information, for tænk hvis vi kunne se at det er vores egen bank der manipulerer eller sælger ud, samtidig med de anbefaler et køb.
Alle bliver taget ved rø....

Helt tydeligt at PNOR bliver manipuleret, hvem der står bagved kan vi ikke se mere.
Odi.1
14.03.2022 kl 14:27 3474

En ser jo også i denne at Oljepriser vil få meget positive utslag.
Var vel det enkleste å lese ut fra Presentasjonen i q4
solid1
14.03.2022 kl 14:31 3454

PNOR meldte for knappe 14 dager siden at Q4-21 ble det beste i selskapets historie, og de fleste antar at Q1-22 blir bedre.

Selskapet har slik jeg forsto det inngått leveranse-avtaler som gjør det mindre viktig når liftingene blir gjennomført.
Det er vel ikke mange selskap som tjener så mye som PNOR, så at de ikke melder om gode inntekter forstår jeg ikke hva du mener.

Den risiko vi har, og tar, er eventuelle korrupsjonsanklager mot selskapet. Økokrim har imidlertid tidlig bekreftet at selskapet ikke er involvert.

Ha en trivelig dag.
Slettet bruker
14.03.2022 kl 16:13 3254

Kort fortalt så fikk jeg tak i epost til Jean Claude Mputu som er talsmann for denne gruppen.
Spurte om dei visste om PNGF Sud lisensen til PNOR var involvert i etterforskning for korrupsjon.

Dear xxxxxxx

Thank you for email.
Not aware of such related to the mentioned licens.

Nå betyr jo ikke dette allverden, men tenker selv at hadde det vert fare for lisenser så hadde media tatt skikkelig tak i dette i utlandet. Bare se på saken om han israelske forteningsmannen som miste sine lisenser i Kongo.

Jeg gambler vertfall på kraftig rekyl!
Redigert 14.03.2022 kl 16:25 Du må logge inn for å svare
Bsingh
14.03.2022 kl 16:34 3188

Takk denvise2. Dette trenger ikke å være avgjørende nei, men man skulle jo tro at en talsmann for en slik gruppe hvertfall hadde hørt noe. Vi får vente og se hva tiden bringer, og det hadde vært bra med en kraftig rekyl ja.
Fluefiskeren
14.03.2022 kl 16:55 3137

Her er det tydelig at jeg ikke har fått med dette. Hvilken gruppe snakker vi om? Googlet Jean Claude Mputu og fant at han er en Antikorrupsjonsaktivist . Der stoppet det. Vet vi at han jobber med vår sak?
Bsingh
14.03.2022 kl 17:06 3107

@FF, denvise2 nevnte en gruppe som het CNPAV, og rett over er vell en mail fra Jean Claude Mputu til denvise2 som jeg forstod det. Utifra mailen leser jeg det som at han ikke har hørt noe om noe sak relatert til PNGF Sud lisensen.
Redigert 14.03.2022 kl 17:07 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
14.03.2022 kl 17:12 3080

Takk for svar. Vansklig å si om det har noen betydning da.
Bsingh
14.03.2022 kl 17:19 3048

Enig. Virker jo litt merkverdig at han ikke har hørt noe, men betyr jo ikke at det har noe å si.
Nybegynner2
15.03.2022 kl 06:19 2638

Oversikten i dag over topp 50 og de største salg/kjøp viser at det ikke har vært noe nedsalg fra verken Knut&co eller EngGroup. Kun endringer blant private og fond. Kommer med en ny oppdatering i morgen.
Mdg1
15.03.2022 kl 08:49 2416

Ut fra alt jeg har lest er dette en rettsak mot Søvold og ikke selskapet. Rettsaken er i norsk rettsvesen og de får støtte fra Kongo for informasjon. Så lenge det ikke forekommer noe rettsak i Kongo så vil det ikke kunne påvirke lisenser for selskapet. Eller tenker jeg feil. Norsk rettsvesen kan i alle fall ikke frata et selskap en lisens i et annet land
tuja
15.03.2022 kl 09:18 2336

Takk for deling. Virker som det har været ubegrunnet panikk i leiren, og nedsalg til glede for nye investorer.
beetle
16.03.2022 kl 11:13 1901

Det blir skrevet her at det ikke har vært noe nedsalg fra de to involverte, hvordan kan dette hevdes ?
Og oppdatering ?