Omsider bunnet ut - cash positive next

OveRolandsen
HOC-ME 03.03.2022 kl 16:35 1056

Jeg forstår ikke helt hvorfor denne er solgt så hardt ned. Balansen er stødig, selskapet vokser raskt, men brenner seff cash ifm dette. Likevel kan de innmari enkelt bremse vekst og kutte kost for å bevise profitabilitetsgrunnlaget i bedriften. Ser dyr ut på multipler nå såklart, men så lenge det er vekst der, er det akseptabelt i mine øyne. Ettersom nå vekst og EV/s er last years topics og man nå fokuserer på kortsiktig cashflows, verdi og stabilitet, har den kommet hardt ned. Men jeg syns denne har fått smelle unødvendig hardt ift at den rimelig fort kunne snudd seg om til et cash positive SaaS selskap som da ville hatt rimelig attraktive multipler. Nå har de kvittet seg med en cash drain divisjon også, så fremover vil rapportene se mye bedre ut. Den burde hvertfall handle opp på 15-16kr i mine øyne. Jeg har tatt et bet her nå.
Redigert 03.03.2022 kl 16:36 Du må logge inn for å svare
Kjelksen
21.06.2022 kl 17:03 817

Tok eit lodd her eg også igår, men ekstremt lite bevegelse i dinna 😅 Hørte dei snakka om den i aksjesladder om oppkjøp so får gi den nokon veker kanskje?🤷‍♂️
Felixcat
24.06.2022 kl 16:43 722

Litt "irriterende" med Next. Nesten alle dagene skjer det samme med at det først går ned med noen få aksjer, så litt opp og ned og timen før slutt gjerne på bunn, så går det ganske rett opp ved slutt. Stort går det opp ca 15 øre ved slutten, i dag 17 øre. Som vanlig var det ikke store omsetningen, men når det gikk opp de 17 ørene var det med nær 40% av dagens omsetning. La meg på kjøp på 10000 stykk i dag, men var litt for lavt. Kursen er langt under hva den burde være, men ett godt tips kan være når det i løpet av dagen har gått ned noen ører, å kjøpe for så å legge seg på salg til 10-20 øre mer ved dagens slutt. Men selvsagt ingen garanti.
JahMason
27.06.2022 kl 12:28 658

Begynt å plukke her selv. Antar (spekulerer) det kommer et oppkjøp her, så blir en fin premium hvis det stemmer :)
Aksjen falt mye og ser god risk / reward på dagens prising
JahMason
28.06.2022 kl 07:37 616

Tenker at de fleste ønsker transaksjoner ferdig før 1.Juli. (Ferie).
Så enten kommer det en deal en deal denne uken, eller så er det mer realistisk fra august og utover.

Men man vet jo aldri, da Viking Ventureselskaper eier såpass stor andel, kan det like gjerne smelle midt i juli mens man ligger på stranden.
Tatt en post her for litt sommer spenning.
jokke
28.06.2022 kl 14:54 565

20. oktober 2020 ble House of Control notert på Merkur Market, etter at selskapet hentet 350 millioner i frisk egenkapital med hjelp av meglerne i Pareto Securities og ABG Sundal Collier. Emisjonskursen ble satt til 21 kroner pr. aksje. I dag er prisen for hele selskapet 335 mill mcap og de hadde 126 mill i cash og 54 mill i revenue ved Q1. 7. januar kunne vi lese i FA: Pareto Securities kursmål på aksjen reduseres fra 28 til 13,5 kroner. I dag får man den under 6 kroner…..
JahMason
28.06.2022 kl 18:00 530

Rimelig nedtur at salget av selskapet virker å ha falt gjennom..

Likevel priset svært lavt nå. Pareto har igjen endret til Hold 7kr. ABG har vel selg?

Tror likevel det er oppside her, men må nok vente på Q2 eller Q3 for å se vekst og inntjening øke.