REC bør selge seg ut av Yulin

Pippen
RECSI 04.03.2022 kl 21:00 1943

Det her har allerede kostet alt for mye uten at det fører til cashflow fra Kina til REC.
Kinas støtte til Putin er problematisk.
Den siste uken har vist at det er enorm risiko knyttet til å investere i udemokratiske land. Sanksjonene mot Russland gjør nå investeringene der verdiløse.
Hva skjer den dagen Kina viser muskler mot Taiwan?
Den siste uken har vist at det er kritisk viktig å opprette en produksjon av energi som gjør oss uavhengige av udemokratiske land.
Alle ressurser bør kanaliseres til USA og Europa for å få til dette.

Kjære Røkke, May og resten av gjengen. Selg Yulin NÅ!
Slettet bruker
04.03.2022 kl 21:19 1870

Trodde Yulin var skrevet ned til 0 for lenge siden.
Pippen
04.03.2022 kl 21:35 1785

Det har vel strengt tatt vært 0 fra dag en.
Moses Lake er vel også nedskrevet til 0.
Det var ikke helt det dette innlegget handlet om.
BIF78
05.03.2022 kl 07:37 1353

Du tænker på at sælge inden Kina indtager Taiwan? I princippet et ret godt spørgsmål. Jeg tror dog desværre ikke, at reaktioner mod Kina bliver lige så stærke som mod Rusland. Det skyldes at vi i vesten er endnu mere afhængige af Kina rent handelsmæssig. Det er meget problematisk, men det er nok desværre sådan det er. Den afhængighed vil tage mange år, at gøre sig fri af, men man er nød til at starte et sted.
Så er der spørgsmålet om Kina vil gå ind i Taiwan. Det frygter jeg de vil. Ingen tvivl om at Kina og Rusland har aftalt at Rusland først skulle gå ind i Ukraine efter vinter-OL. Kina støtter Rusland og ser hvordan vesten reagerer overfor Rusland. Jeg gætter på, at når de paraolympiske lege er overstået, så vender Kina sig mod Taiwan.

Skal REC så sælge Yulin? Alt efter situationen vil det nok være det rigtige at gøre.
Redigert 05.03.2022 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
05.03.2022 kl 08:13 1268

Er det noen kjøpere i køen og hva kan en oppnå ved salg?
Slettet bruker
05.03.2022 kl 09:29 1117

Har du mobil? PC kanskje? Ser du på TV? Kjører du bil? Eller T-bane/buss? Alle disse har et flust av komponenter laget i Kina. Hvis du virkelig har denne oppfatningen må du virkelig jobbe for å ikke være ne hykler.
Kvike11
05.03.2022 kl 10:00 1026

Ville være tude tosset at sælge deres del, de skal tværtimod købe en større del, faktisk alt det de kan og gerne over ejerskab på 51 %
Sol energi har et kæmpe marked forude, og selv om deres fabrik i Moses Lake åbner, endda med en ekstra tillægsfabik til batteri,
tror jeg de også vil starte nye fabrikker op i både Europa og Korea med tiden.
Fabrikken i Kina kan være strategisk godt placeret, til marked i Asien.
Glæder mig til melding om åbning af fabrik i USA, når den kommer