DOF er spennende men……

castro1
DOF 06.03.2022 kl 20:39 3837


«Løsningen som diskuteres med långiverne inkluderer konvertering av gjeld til egenkapital, og selskapet advarer nok en gang om at dette kan få betydelig negativ effekt for dagens aksjonærer.«

Faren for en utvanning som vil gjøre at du sitter igjen med tilnærmet ingenting er overhengende.

Soff er ferdig restrukturert og over kneika.
suspekt
06.03.2022 kl 23:58 3638

Kjøp dei opp i dof og bli med på festen!! Les dei opp på dof bulls dersom du er i tvil.
hifidude
07.03.2022 kl 08:19 3470

Slik analyseres mulighetene i DOF av E24, dette er en spekulantdrevet oppgang:

For Dof-aksjen er imidlertid kursoppgangen håpløs. Rederiet har i årevis misligholdt sin gigantiske milliardgjeld. Senest forleden kveld ble det meldt om forlengelsen av en midlertidig avtale om at kreditorene skal la gjelden forbli misligholdt, uten å foreta seg de grep en långiver ellers ville kunne ha gjort i en slik situasjon.


Det å tro at kreditorene i Dof vil la aksjonærene få noen særlig stor del av den bedringen i markedet vi nå ser, er temmelig naivt. I Solstad Offshore og særlig Siem Offshore er det åpenbart mer å hente i aksjen.
Myra2
07.03.2022 kl 09:09 3343

Ser ut som full gass mot reprising
Slettet bruker
07.03.2022 kl 15:25 3023

Kalkisen kommer i posten og du kan regne på hva jeg har tapt /tjent på din anbefaling ( sendes til sirkuset ditt i Larvik ).

Om du husker dårlig så kan jeg finne den i historikken din til info ….

Tipper du sitter på andre siden av bordet som obligasjoneier usikret sådan . Er vel en grunn til at du hyler rundt her med sirkuset ditt på forumet her …!?
Redigert 07.03.2022 kl 15:42 Du må logge inn for å svare
hifidude
07.03.2022 kl 16:20 2938

Alltid like elegant og veltalende Sunny, tipper du skrev flotte stiler på skolen.

Forøvrig får du ta det med journalisten på E24 ;-)

ted46
07.03.2022 kl 16:31 2899

Ser du stikker hodet opp av gullfiskbollen å trekker litt luft. Kanskje på tide å reorientere seg litt i samme öyeblikket.Å bruke journalister som sannhets vitner,må jo hvere århundrets beste.
Slettet bruker
07.03.2022 kl 16:33 2882

Du trenger ikke ta meg , men heller komme med et tall og regnskap når du har mottatt kalkisen …:-). Du har kommet med en klar anbefaling her inne til meg og mange andre om hva vi burde gjøre . At jeg er amatør / rettskrivning etc… trenger du ikke bry deg så mye om . Kom deg ut av sirkus teltet ditt nå og svar på det jeg Spørr om ….

( ser etter kalkis i lekebutikken , klovne kalkis )
Redigert 07.03.2022 kl 16:37 Du må logge inn for å svare
xray292
07.03.2022 kl 21:07 2620

Norwegian player seals two walk-to-work deals with DOF Subsea.

https://www.offshore-energy.biz/norwegian-player-seals-two-walk-to-work-deals-with-dof-subsea/

Blir spennende å se hvordan markedet vil reagere
Slettet bruker
07.03.2022 kl 21:11 2608

Mulig sirkuset kan komme med hvor dårlig dette vil bli for Dof ?.
PS : Klarte ikke å finne kalkis i lekebutikken idag , skal lete videre etter klovne kalkis ……
Nano Rekyl
07.03.2022 kl 22:01 2491

Du få finne en med store tall og knapper på denne kalkisen😊
Slettet bruker
07.03.2022 kl 22:12 2432

Jeg jobber med saken til info ….:-). Den blir sendt til Larvik hvor sirkuset jobber …:-). Ser faktisk ut som jeg må ordne klistremerker å sette på den kalkisen . Spurte på Ringo idag og ekspeditør visste ikke om det fantes klovne kalkis ( jeg kan improvisere ..:-).
Egard1
07.03.2022 kl 22:40 2326

Interessant med stigningen som har vert her siste dagene er troen på at alt løser seg så stor eller er det bare dead cat bounce. Om vi ser på realitetene er det ikke mye som har endret seg bortsett fra krigen i Ukraina. Den vil selvfølgelig påvirke situasjonen på lengre sikt men for Dof sin del vil den ikke endre noe på kort sikt innenfor 1 år. I ett drømmescenario kan en tenke seg en økning i ratene på 50%, det er veldig mye på lengre kontrakter. Så må en tenke hvilke båter som kan dra nytte av det første 6 månedene det er ikke mange, heller ikke de neste 6 månedene. Da gjenstår det å regne litt på hvor mye en kan øke inntektene selv om ratene stiger 50% og det er ikke veldig mye. Så kan en argumentere med at ratene skal dobles og det kan hende men det endrer ikke faktum om at inntektene vil ikke dobles av den grunn. Overhengende i kontrakter som ikke er veldig gode og der noen er direkte dårlige og vil vare en stund til gjør nok at DOF slik vi ser det finansiert i dag ikke er levedyktig desverre. Men for all del den kan gå til 10kr før den detter til det den egentlig er verd som er 20øre maks.
suspekt
07.03.2022 kl 23:10 2248

Stod du igjen på perongen?? Alltid like trist det. Husk børsen stiger ofte mest på håp, tro og forventninger, og faller ofte på fakts.
Børsen kan ligge fra 6-12 mnder i forkant av inntjening og gode tall.
Det er mange eksempel på det, men trekker frem Nel, som gikk fra kr 2 til 34 kun på håp. De har aldri tjent en krone, men overlevet på emisjoner hele tiden. Dof tjener penger og betaler avdrag og renter.
Egard1
07.03.2022 kl 23:14 2230

Hadde DOF tjent penger og betalt sine forpliktelser hadde de ikke vert i den situasjonen de er i nå.
Slettet bruker
07.03.2022 kl 23:25 2169

Til info så gjelder dette en hel sektor . De fleste andre har hatt restrukturering , og noen må mulig ta en runde til . Dof betaler renter og avdrag på noen skip . Som du sikkert vet så var det noen som satt seg på bakbeina ( kreditor ) og ville ha sin gjeld tilbakebetalt . Tror du Dof hadde klart sine forpliktelser om de hadde hatt 3% rente som de andre ?. Har Dof en backlogg som kan forsvare inntjening til å nedbetale sin gjeld ved forlengelse av tiden som SOFF ?. Hva med alle de opsjoner som ikke kommer frem her ,titter du tilbake på tidligere kontrakter så vil du se endel av dem !.
Redigert 07.03.2022 kl 23:26 Du må logge inn for å svare
Egard1
08.03.2022 kl 21:22 1770

En kan ha verdens største baclog men om den består av ikke bærekraftige kontrakter betyr det ingen ting. Jeg har sagt det før at her må.minst 10mrd av gjelden bort for å få ett levedyktig selskap. Det vil ta for lang tid å få gode nok kontrakter til å overleve med dagens gjeld det er grunnen til at selskapet.må refinansiere.
suspekt
08.03.2022 kl 22:23 1627

Det kommer jo litt an på hvor lenge det er villig til å fornye standstill. Det ser jo ut som standstill forlenges månad for månad.
Det sier mei at kreditorene er villig å vente og de ser at markedet er i sterk bedring, og at det beste alternativet er å vente til dof tjener atskillig mer penger enn nå, slik at de får igjen sine penger.

Vi har sett slike supersykluser i flere shippingsegmenter før, det går i voldsomme sykluser.
Se på bulk og container som foregår nå. Det samme kommer mest sansynlig til å skje innen offshore.
Noe av årsaken er at det ikke finnes noen regulering av bygging av ny tonnasje.
Derfor blir det store topper og dype daler, det tar tross alt tid og bygge nye skip.
Dersom det skulle komme en emisjon på 3-5 kr, så ville ikke den være så utvannende for dagens aksjonærer.
Backlog er viktig, bedre med fast jobb og sikker inntekt, en vikarjobb og usikkerhet.
hifidude
14.03.2022 kl 09:07 1183

Det er INGEN bunn i DOF nå, spillet er tapt.