Veien videre

Møre75
DLTX 07.03.2022 kl 09:44 26036

Da forrige tråd ble uendelig lang så kan vi begynne på nytt .
Kursen går i dass , stille fra ledelsen og crypto daler .
Da har vi vel oppskrifta på elendighet
Møyfrid
14.03.2022 kl 08:30 4906

Ja, ny bråte med aksjer sprayes ut på en udefinerbar godtepose ala Haft.

Markedet bør gå bananas.
Hooodl
14.03.2022 kl 10:25 4806

Noen som kan forklare meg hvorfor vi går helt feil vei i dag? Noe jeg ikke skjønner med oppkjøpet av DSM??
helloween
14.03.2022 kl 10:32 4845

Merkelig reaksjon på meldingen, burde jo ha vært i pluss
Møyfrid
14.03.2022 kl 10:40 4839

Det er vel få som skjønner noe av oppkjøpet.

Tror dem må bevise at dem bygger mer enn korthus.

Så langt, null tillit.
Danielbp
14.03.2022 kl 10:42 4843

Aksjen har vært i fritt fall siden nyttår, blir spennende å se hvor langt ned vi skal, ser vi firetallet?
Redigert 14.03.2022 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Møyfrid
14.03.2022 kl 12:55 4787

Det tror jeg er vel pessimistisk.

Er nok massiv kjøpsvilje fra 6,5 og nedover.

Omtrent som den motstanden som har bygget seg opp ved 10 og 12.

Der må det nok mer til enn kjøp av udefinerbare LCC's for å bryte.
Møre75
14.03.2022 kl 13:14 4768

Er vel lenge siden det har hvert så skral omsetning som no
Møyfrid
14.03.2022 kl 15:37 4686

Fancy ordrebilde...:-)
Blygen
14.03.2022 kl 15:51 4724

He,he...med tanke på at selskapet skal generere masse cash neste halvår og videre....er det nok lurt å ha noen lodd...:)
Møyfrid
14.03.2022 kl 16:51 4665

Ja, det skal du se kommer til å skje... 🤣🤣🤣

Må i tilfelle være at AMI betaler inn på forskudd.
Møyfrid
14.03.2022 kl 19:06 4606

Liten kuriositet at det transparente selskapet DLTx i hovedsak kjøper opp LCC`s registrert i Delaware. De trenger ikke nødvendigvis være så gamle heller.

FILTECH SPV LLC: 12/29/2020

AFTON BLOCKCHAIN LLC: 9/4/2021

Det blir spennende å se prospektet i forhold til hva selskapet mener disse bringer til torgs.

Vi husker jo CEO sin forklaring av Filecoin i forhold til NYC, så jeg blir ikke forundret om det legges frem i det øvre sjiktet av pluss-skalaen...

Ozzie
14.03.2022 kl 22:17 4508

DLTx is on the ground at #SXSW2022 this week and just ONE DAY away from Filecoin Foundation's Decentralized Web Gateway! 🤩

DLTx's Simon Campbell & Kaitie Zhee will be talking at the Filecoin Live Stage Tuesday, 3/15 @ 11:15am CT.

If you're in town, there's still time to register 👇
http://lu.ma/fil-sxsw

Not in town? No problem. Stream live and check out #DLTx tomorrow 👇
https://lnkd.in/g6Uzs-JZ
asulg
15.03.2022 kl 08:46 4389

Christer Ekeli @ChristerEkeli
21:31
Ikke noe særlig å finne ut der. Snakket med IR, de skulle komme med mer informasjon i løpet av uken

https://chat.xtrainvestor.com/channel/dltx
p0lsa
15.03.2022 kl 10:19 4355

Tror man skal ta det IR sier med en klype salt, opplever at de vet like lite som oss.
Møyfrid
15.03.2022 kl 13:59 4297

Filecoin nede på 52 uker lav i dag.

Og det bøttes inn med coins.

p0lsa
15.03.2022 kl 15:12 4238

Har du sett noe på hvor stor andel av coinsa som er låst i "collateral" for at man skal kunne stille kapasitet til nettverket? Har du samtidig sett noe på hvordan antall coins påvirker prisen for lagring på Filecoin nettverket?
Møyfrid
15.03.2022 kl 15:46 4199

Nei, for slik jeg oppfatter det er dette sekundært.

Jeg referer til "circulating supply", altså hva som er tilgjengelig for allmuen til enhver tid, og det øker grassalt hvert døgn.

Når det gjelder hva som lagres på dette mediet er jeg overbevist at det er så lite at det ikke er verdt å nevne.

Kan også legge til at "social score" på denne coinsen nå er lik nærmest 0. Altså, den er omtrent ikke omtalt.
Selv hetsen på Twitter når Filecoin selv poster noe er tilnærmet borte.

Kortene er nok kastet.

Blir ikke overrasket om den trades ned i dypet på lavere topper og lavere bunner.
Møyfrid
15.03.2022 kl 15:51 4196

For øvrig har jeg like mye tillit til Filecoin som jeg har til CEO etter hans markedsføring av coinen under Q4 pres.

Men, det ser ikke ut til at det bare er meg. Kursen sier alt.

PT er dette caset tapt, men det åpner kanskje for noen fine trades - for dem som måtte følge kallet.

Selv setter jeg heller pengene i World Games eller T5PC.
UberMath
15.03.2022 kl 18:21 4174

Christer Ekeli tror jeg kjøper HMONY nå om dagen?

I dag kom HMONY med årsrapport og det var lite nytt, men de skriver de starter opp Utvikling eller FoU relatert til Helium og Filecoin. Hva tenker dere om det? Filecoin er det liv laga?
Møyfrid
15.03.2022 kl 18:50 4144

Spennende!

Selv tror jeg Advokat Per Danielsen vurderer å binde deler av hyttelånet, om han har hytte og den er belånt.

Ellers kan det for alt jeg vet være liv laga for filecoin, men jeg tror ikke det er det for Harmonychain.



UberMath
15.03.2022 kl 19:38 4128

Hvis filecoin går til helvette så går DLTX til helvette. Hva har endret seg med Filecoin caset. Forklar fordi den har du fulgt med på langt bedre enn oss andre.
Møyfrid
15.03.2022 kl 19:54 4102

Hva har endret seg?

Først og fremst at Filecoin har sunket ca 77% siden DLT annonserte prosjektet i august i fjor, og nærmer seg break-even i forhold til pris for mining.

Men, det skal ifølge de lærde være et lagringsmedium uten sidestykke, men ingen kan fortsatt henvise til at det blir brukt til annet enn piloter og tester.

For øvrig har jeg nok ikke fulgt med så mye bedre enn de fleste, men jeg har fulgt opp en del som postes om fenomenet, herunder CEO`s egne uttalelser, og jeg får ikke kartet til å stemme med terrenget.

Men hva som måtte komme om 5-10 år er egentlig fint lite interessant i en teknologisk utvikling som "ingen" har kontroll på.

Da skal man i alle fall være litt over snittet optimist i forhold til å gidde å ta restaurantregningene for Haft i mellomtiden.

Men du får nok bedre svar på dette i Q1. Ett kvartal jeg tror blir blodrødt.
UberMath
15.03.2022 kl 20:06 4140

Det er spesielt å se deg pessimist på dette. men samtidig så tror jeg det kan være nyttige. Dette vil ta tid og filecoin trenger ikke bli løsningen.

Jeg tenker at filecoin og lignende økonomier koblet sammen med datatjenester kan få en rolle for å facilitere fri flyt av data. Brukere av skyer i dag (om det er selskap eller private) må alltid forholde seg til kompatibilitet mellom skyer... Det har til og med oppstått hybrid skyer, hvor tjenesten er at en leverandør leverer en hybrid sky som henter inn data fra multiple skyer. For et surr. Filecoin kan fjerne alt det om jeg har forstått det rett?
Møyfrid
15.03.2022 kl 20:37 4135

Jeg var like optimistisk som den jevne DLTx investor mellom august og nyttår.

Meldingene rant inn og selskapet lå virkelig i flyten.

Nok en gang så stemte ikke kartet med terrenget.

Ikke ulikt ett annet selskap på OSE som visstnok driver i samme bransje....
denkmal
16.03.2022 kl 08:05 4029

Oppgang i USA, oppgang i Asia, oppgang i crypto.

9'ern bør være innen rekkevidde.
Møyfrid
16.03.2022 kl 08:13 4032

Filecoin ligger helt likt som den gjorde da OSE stengte i går.

20 cent over siste 52 ukers lav.

Skal man tro på en 9`er bør prospektet være særs bra. Det er lovet mer informasjon om det i løpet av uken.
denkmal
16.03.2022 kl 08:25 4015

Bitcoin var over $40k i natt, får den etablert seg der drar den resten av segmentet med seg opp - inkludert Filecoin. Tenker ikke så mye på prisen der iom. at prisen først vil være avgjørende når filecoinlånet er nedbetalt. Investeringen der er heller ikke den største, og antar at kompetansen/hardware kan brukes til andre ting i worst case - så oppsiden er klart større enn nedsiden imo.

Prospektet ja... Overholdelse av frister bør stå øverst på prioriteringstavla på Aker brygge, Sekundært på lista må være å informere aksjonærene om hva de faktisk driver med - jf. oppkjøpet av DSM + 3x SPVer med ukjent innhold.
Redigert 16.03.2022 kl 08:26 Du må logge inn for å svare
UberMath
16.03.2022 kl 09:38 3995

Møyfrid , Harmonychain er bare nok et blockchain selskap. Det verken er cure for cancer eller noe annet. Slektninger av meg sitter ikke i styre og stell :). Men for folk som vil være eksponert mot blockchain tech så er HMONY et greit kjøp hvor selskapets verdi er bare 1.75 av omsetningsmidlene. De har inhouse Forskning og folk som programmerer og faktisk utvikler på ymse blockchain i motsetning til DLTX? Men kommer de noen gang til å levere plusser i bunnlinja? Det vet man jo ikke. Jeg mener at det de forsøker å realisere lett burde gi dem plussen, men hvis folkene er inkompetent så vil det jo ikke skje. Jeg er ingen insider og vet ikke svaret. Men svaret vil vi ha innen 3 mnd og dersom svaret er at de ikke er inkompetent så vil aksjen går ekstremt hardt opp.
Redigert 16.03.2022 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
p0lsa
16.03.2022 kl 09:51 3990

Etter oppkjøpet av DSM så har DLTx også utviklere som sitter å programmerer og utvikler på blockchain. Disse jobber aktivt med nye løsninger på Filecoin sine løsninger, faktisk.
Theo19
16.03.2022 kl 09:58 4031

Helt tragisk dette,på tide å komme med noe snart.Mulig dem er fornøyd med kursen etter nytt år.TC som fikk 18.- er sikkert superfornøyd,omsetningen har også stoppet helt opp.Hva med innsidige kjøp,er kursen enda for høy.
UberMath
16.03.2022 kl 10:52 4009

hvilket etter min mening er vitalt for et teknologi selskap. man kan ikke bare ha luringer som fører overskudd over regnskapet alt etter om papirer på børs blir pumpet eller ikke. Jeg tror alle blockchain selskap som er flinke har en spennende fremtid.
UberMath
16.03.2022 kl 12:03 3950

Dont worry alt ordner seg. Bitcoin over 100 $ senere i år og både DLTX og HMONY ligger et par multipler opp herfra. Jeg tror multipelen blir høyere på HMONY, men det er det jo selvfølgelig forskjellige meninger om. Smak og behag.
Møyfrid
16.03.2022 kl 13:05 3925

Og hvorfor ikke gå nærmere kilden og heller sette trygda på en av de større over dammen som er langt foran disse pølsebodene?

RIOT, MARA el?

De har trynet godt og kan for den optimistiske ansees som gode plukk.
UberMath
16.03.2022 kl 13:20 3913

Det kan være rett.. men mcap på DLTX og HMONY er til sammen omtrent 500 mill. Jeg vil tro at der er minst 25 milliarder kroner som potensielt sett søker nordiske krypto eksponering over børs. Oppsiden er enorm om de bare begynner og leverer på ting som treffer. Kommer HMONY sitt chip design bare i produksjon i det minste så skjønner alle at HMONY vil fly himmelhøyt. Meldes det bare en kontrakt om mining partnerskap på 10 MW så vil også HMONY fly himmelhøyt. Det skal ikke mye til for den som er tålmodig og venter. Det samme for DLTX. Kommer det en melding som øker substansen i filecoin så er det rett opp.
Ozzie
16.03.2022 kl 16:50 3823


David Johnston panel moderator:
Brave new world - Looking for authenticity and sustainability in crypto mining - cfc St. Moritz 2022

https://www.youtube.com/watch?v=ZZjETeJpfBQ
Redigert 16.03.2022 kl 16:53 Du må logge inn for å svare
p0lsa
16.03.2022 kl 19:39 3816

Noen som har vært i kontakt med selskapet i det siste? Synes dette minner om sommeren 2021 hvor det var helt tyst fra selskapet.
asulg
17.03.2022 kl 08:05 3629

Christer Ekeli @ChristerEkeli
10:44
Hadde en lang prat med Thomas i går, og syntes den egentlig var ganske bra. Anbefaler alle å ringe han å ta en prat. Kort oppsummert:
Selskapet jobber med en presentasjon av DSM. Burde være på plass snart.
DSM har blant de dyktigste menneskene i bransjen på oppsett av mining, server etc. som gjør at man får tynet ut enda bedre ytelse enn mange av konkurrentene. Disse åpner også døren slik at man kan få enda bedre avtaler på Filecoin nettverket slik at man kan få bedre betalt.
I tillegg får vi fullt eierskap til FSP og disse tre SPVene. To av disse er mer Filecoin mining, og den tredje er Bitcoin mining.
Rhodium har mulighet til å forlenge fristen for notering slik at de slipper ny søknadsprosess.
Filecoin lån nedbetalt i desember-ish, og det er først da Filecoin kursen får påvirkning på inntektene til selskapet
Kostpris på Filecoin går ned etterhvert som selskapet får på mer kapasitet
Årsaken til at meldingen kom lørdag kveld var pga. det var da clossure-agreement ble signert, og da er selskapet pliktig til å børsmelde dette umiddelbart ihht. regelverket.
Alle presentasjoner etc. som gjøres i utlandet er for å få på plass investorer til SPVene slik at de kan vokse videre.
Skal bli mer fokus mot norske og svenske investorer i tiden som kommer
Selskapet selv føler ikke at de har “stukket hodet i sanden”, men forklarer dette med at et oppkjøp tar vanvittig mye tid, og ettersom de har gjennomført dette uten en "investment bank" har de spart betydelig penger på dette, men det har krevd mye tid.

https://chat.xtrainvestor.com/channel/dltx