Quantafuel Two Lines In Operation PoC OPPNÅDD


16.03.2022, 08:00:00

Quantafuel ASA | Update on Quantafuel’s Skive plant
Quantafuel has completed the repair work for the first two lines, and the plant is gradually returning into production. Both lines have been tested in production and have converted plastics at high load after the repair work.

“With both burner chambers now repaired and installed, we continue our aim for higher uptime and capacity,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.
https://newsweb.oslobors.no/message/556661

Edit 21. mars: Nu er vi ved at løse den sidste udfordring, som er at skabe en stabil drift på fuld belastning. Det mål når vi om ikke længe siger Terje Ulla Eiken (Chief Operations Officer)

Edit 28. mars:
Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant https://newsweb.oslobors.no/message/557707
Redigert 28.03.2022 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
HP17
16.03.2022 kl 18:14 3779

Nettopp og POC er nok fortsatt helt i det uvisse, hva er egentlig problrmet/ene?

men det er 2 ting jeg ikke er overbevist om:

(1) At produksjonsmålet på 12.000 tonn i 2022 vil nås
(2) At PoC blir nådd

Dette henger sammen og ikke minst så henger det sammen med BASF sitt krav til eierskap og risk for exit om ikke selskapet leverer - derfor har jeg redusert og avventer utviklingen fremover.

Vi DRITER I hva du er overbevist om eller ikke.
Herman*
16.03.2022 kl 18:32 3754

Basf sitt eierskap er uinteressant. Deres motivasjon har hele tiden vært å sikre seg nafta fra Qfuel. De har aldri signalisert at de ønsker noen form for kontroll med selskapet. Den dagen de evt avslutter samarbeidet med Qfuel, kan en stille noen spørsmål. Når det gjelder de 12000 tonnene, tror jeg også det er urealistisk. Er mer opptatt av runrate som jeg finner mer relevant.

RE - Det er vel en ganske desperat handling å "hevde" at BASF omtrent er på vei ut av selskapet.
Har du ikke magemål ???

* BASF inngår partnerskap med krav hvor de er den finansierende part og da må partneren levere. Her er et godt eksempel på et slikt samarbeid som ble inngått i 2016 og hvor partneren ikke innfridde krava og BASF trakk seg ut rundt 2,5 år senere - januar 2019.

BASF has served a notice to Avantium that if the investment criteria are not fulfilled by 5 December 2018, it is entitled under the joint venture agreement to exit from Synvina

https://www.canplastics.com/materials/basf-exiting-bioplastics-jv-with-avantium/1003449375/#:~:text=Citing%20a%20disagreement%20over%20the%20deal%E2%80%99s%20interpretation%2C%20chemical,to%20commercialize%20the%20YXY%20technology%20developed%20by%20Avantium.

I 2019 ble BASF partner med Qfuel og stilte opp med lån med diverse betingelser - nå er det gått over 2,5 år og Qfuel har ennå ikke levert som lovet - så ja, man skal ikke bli overrasket om BASF etter hvert sier at nok er nok og trekker seg ut ....

BASF har gjort 29 slike exits allerede og Qfuel kan bli et nummer i rekken om de ikke snart leverer:

https://pitchbook.com/profiles/investor/11550-61#investments
Redigert 16.03.2022 kl 19:05 Du må logge inn for å svare

BASF sitt eierskap burde så absolutt ikke være uinteressant og det av flere grunner:

(1) Løpende finansiering i forbindelse med planlagte ekspansjoner
(2) Kunnskap og Nettverk
(3) Akselerert utrulling

Trekker BASF seg ut så betyr også det at de mener at teknologien ikke holder mål noe som vanskeliggjør videre finansiering av teknologien som BASF dumpet ...
Redigert 16.03.2022 kl 19:17 Du må logge inn for å svare
Vetle
16.03.2022 kl 19:33 3656

Hei Herman
Hvis du mener at BASF sitt eierskap er uinteressant i Qfuel bør du slutte å poste mer innlegg. Utrolig at noen er så til de grader blanke når det gjelder reelle eierskap i Qfuel.
Til din info , og siter meg på dette, går BASF ut av samarbeidet og selger sin andel halveres Qfuel og du får den under 10 kroner i uoverskuelig fremtid.
BASF er kvalitetsstempelet over alle eiere i Qfuel, synd du er så uvitende om nettopp slikt!
God bedring!
Vetle
oivindl
16.03.2022 kl 19:37 3666

"BASF har gjort 29 slike exits allerede og Qfuel kan bli et nummer i rekken om de ikke snart leverer:"

29 av 103 ser det ut til. Altså exit i under en dredjedel av tilfellene. Da er det statistisk overvekt for at de ikke trekker seg ut.
Eller man kan si de har god teft for å gjøre fornuftige investeringer.
Men uten å kjenne årsakene til exit eller risikoen i de prosjektene de har gått inn i, er det ikke så mye å trekke ut av dette.

En av exitene gjelder fusjon/oppkjøp.
Hadde kanskje fått fart på kursen det.
Redigert 16.03.2022 kl 19:42 Du må logge inn for å svare

Nå må dere slutte med dette tullet deres om at 12000 tonn er urealistisk. Selskapet selv, altså de som jobber med dette daglig guider fortsatt 12000 T i år. Om BASF sitter som stor eier eller ikke er ikke det viktigste, betyr mye mer at de forblir en storkunde.
HP17
16.03.2022 kl 20:12 3586

Din tillit til ledelsen er rørende, minner nesten litt om den som finnes i enkelte religiøse sekter. Men ikke glem ordtaket «love makes blind» og til sist så handler alt om å tjene penger i aksjemarkedet og da må følelser og synsing legges bort og investeringer basere seg på fakta og rasjonalitet.
Bulldog
16.03.2022 kl 20:26 3559

Nytt bilde med tankvogn fra Skive i dag: https://ibb.co/jL0sYvC

Skive er konstruert med 4 linjer som i sum kan gi 20000 tonn i året produsert.
To linjer er da 10000 tonn/året, dvs 27,4 tonn i døgnet. I transport er det 31,15 m3 tankvolum.

Hvor mange m3 tar tankvogna fra Anhalt?
Isolated one to four compartment vehicles with capacities up to 35 m³, https://www.anhalt.de/chemical_tank_transports.html

Det kom en tankvogn i går og en ny i dag. Er det en trend så er de godt inne i PoC volum > 90%.
___________________________________________________________

1 cubic meter of fuel oil equals 0.89 ( ~ 1) tonne
I går: https://ibb.co/V2Ms5FR
I dag: https://ibb.co/jL0sYvC
Redigert 16.03.2022 kl 20:32 Du må logge inn for å svare
Herman*
16.03.2022 kl 20:51 3515

Når det gjelder Basf og deres motiver og motivasjon, diskuterte jeg det direkte med ledelsen høsten 2020. De var klare på at Basf ikke hadde noen interesse i Qfuel som eier utover det å sikre et teknisk samarbeid for å få frem grønn Nafta. Jeg tror spørsmålet mitt ble stilt i sammenheng med et potensielt fremtidig oppkjøp. Altså: Basf bryr seg ikke om hvem som eier Qfuel så lenge de får det de er ute etter. På det tidspunktet trodde ikke ledelsen at Basf var en kandidat til å kjøpe opp selskapet eller at de ville blokkere et eventuelt bud fra en annen aktør. Om ting har endret seg i det siste vet jeg ikke, men ser ingen grunn til det. Så jeg tar meg friheten til å skrive hva som måtte passe meg. Folk må ha fokus på hva de vil, selv tror jeg at faktisk produksjonsvolum frem mot POC og full produksjon vil være det viktigste.
Redigert 16.03.2022 kl 21:24 Du må logge inn for å svare
Bulldog
16.03.2022 kl 21:00 3479

BASF Report 2021
Stahl Lux 2 S.A., Luxembourg (BASF interest: 16.32%),
Quantafuel ASA, Oslo, Norway (BASF interest: 10.59%), and CIMO
Compagnie industrielle de Monthey S.A., Monthey, Switzerland
(BASF interest: 15%), are classified as associated companies as
BASF is represented in the relevant boards and can thus exercise
significant influence over the companies.
https://report.basf.com/2021/en/_assets/downloads/entire-basf-ar21.pdf

Disse tre selskapene har BASF en spesiell interesse for.
Redigert 16.03.2022 kl 21:11 Du må logge inn for å svare

5 stappfulle lastebiler i uka er jo en god start. Tipper neste melding er antall leveringer. Håper de ikke melder ukentlig, men månedlig. Men jeg vil først ha nivået så langt

Jeg vet de har spesiell interesse for Quantafuel. De er BASF's legetime inngang mot en grønnere profil. De får nafta ved hjelp av å redde verden med å rydde den for plast. Dere som nå er ute og kun inne for å lage støy og kvalme kan dra til et meget varmt sted
Herman*
16.03.2022 kl 21:26 3441

Hvis det er meg du sikter til, så doblet jeg beholdningen på 15 kroner og selger ikke med det første.
Strategi
16.03.2022 kl 22:23 3323

Fremtiden ligger fremfor oss, quantafuel kan bli en hjørnestein for de som sitter med et godt knippe aksjer.
Tror denne kursmessig kommer til å knuse det meste på sikt.
oivindl
16.03.2022 kl 23:43 3273

"Din tillit til ledelsen er rørende, minner nesten litt om den som finnes i enkelte religiøse sekter."

Minner kanskje litt om din tillit til enkelte skribenter her inne.
oivindl
17.03.2022 kl 07:31 3094

På to linjer som kjørte på 55% kapasitet i to uker i januar, fikk de ut over 200 tonn.
Det gjenstår jo å se hvor høy kapasitet de klarer å kjøre med fremover, men klarer de 80% i Q2, muligens med linje 3 i produksjon i løpet av perioden, kan de nå ca 3000 tonn H1.
Da trenger de ca 90% kapasitet på alle fire linjer i H2 for å være i mål.
Om det er realistisk er vel vanskelig for utenforstående å vurdere, men virker absolutt ikke som en umulig oppgave.
HP17
17.03.2022 kl 07:33 3182

Helt korrekt - 12000 tonn ER urealistisk.
Strategi
17.03.2022 kl 08:11 3121

Det er vel egentlig bare trist og leit å få et forum "spammet" med en linjers innlegg", uten noen form for substans.
Noen endrer til og med holdning annenhver dag basert på om de er inne eller ute av aksjene .
Forumet er jo ment som et sted "meningsutvekslinger" kan utveksles basert på tilgjengelig informasjon.
Dessverre har forumet nærmest blitt ødelagt av "netttroll". og useriøse personer som har som hobby å ødelegge en hver form for god meningsutveksling.
Volume
17.03.2022 kl 09:03 3010

Her er et lite bidrag til den pågående debatten om BASF og Quantafuel. https://www.basf.com/global/en/media/news-releases/2021/04/p-21-192.html.
Som du ser er artikkelen 10 måneder gammel. Her er det ingen ting som tyder på at BASF ikke tror på Quantafuel. Snarere tvert imot. Interessant er det også at BASF
vil ha behov for 250 000 tonn årlig av produkter fra Quantafuel. Nå får du ta frem regnestaven og se hva dette betyr i kroner for Quantafuel. Utgangspunktet kan være en fabrikk på Skives størrelse på 20 000 årlig. Men dagens priser vil denne ha et overskudd på NOK 80 mill. pr. år. (Opplyst av selskapet i en eller annen pressemelding)
Volume
17.03.2022 kl 09:21 2985

Her kan du se at BASF også er engasjert i mekanisk resirkulering av plast:
https://www.basf.com/global/en/who-we-are/sustainability/we-drive-sustainable-solutions/circular-economy/mechanical-recycling.html.
Fabrikken i Esbjerg blir designet til å gjenvinne 50% av mottatt plast som mekanisk gjenvunnet.
For denne delen av anlegget er nå prosjekteringen i gang og utstyret bestilt (Det var derfor de nylig hadde en emisjon). Det vil være operativt neste år.
Redigert 17.03.2022 kl 09:25 Du må logge inn for å svare
Bulldog
17.03.2022 kl 11:00 2886

Er det noe Selskapet nå ønsker seg så er det fullførelse av egendefinert PoC (Proof Of Consept).

Tirsdag: https://ibb.co/V2Ms5FR
Onsdag: https://ibb.co/jL0sYvC
Torsdag: ??

Produksjonen går for full maskin og PoC er i nærheten.
thief
17.03.2022 kl 11:49 2889

Ser ut som produksjon er i full sving🙂Kommer nok PoC endelig på plass får vi håpe. Da dobles fort aksjen!
Herman*
17.03.2022 kl 12:08 2841

Litt edruelighet er vel på sin plass. Sist de hadde to linjer i produksjon, prosesserte de over 100t plast i uka. Dette tilsvarer over 80 tonn nafta. Hvor mange små tankbiler tilsvarer det? Så det er helt naturlig at det kjøres ut et par biler om dagen-litt avhengig av hvilke tankbiler som brukes. Men bra at det er produksjon… La oss håpe de snart melder om 150 tonn/uke.

Hmmmm se her ja, 3,33% minus. da legger jeg meg på kjøp rundt 17,50 så ser vi om jeg får napp.
ezUnix
17.03.2022 kl 13:56 2714

Ut fra den siste børsmeldingen, hva er estimatet på ny oppdatering om mengden av råstoff de kjører gjennom de to produksjonslinjene og når regner man med at de åpner nye?
Strategi
17.03.2022 kl 14:38 2648

Det er et paradox at Quantafuel handles på lave kurser, 7 kr under emisjonskurs hvor 400 mill ble lagt inn i selskapet for ytterligere grep om anlegget i Esbjerg.

Selskapet har aldri tidligere vært i så god posisjon for videre vekst og inntekter som nå.
Det er de tålmodige som sitter igjen som vinnere her, snart smeller det opp godt over emisjonskursen på 25.-
Volume
17.03.2022 kl 14:41 2644

I slutten av mai har de presentasjon av Q1. Tror ikke du får mer info før det om fabrikken er i gang.

Strategi, har du en formening om at noe av shorten er dekket inn siste 2 dagene?

Ja det er vel det minste vi kan forvente. Jeg gjør i alle fall mitt til at shorterne får færre aksjer å dekke inn. Begynner å bli litt vel mye, men jeg har jo stål tro og god tid så her skal det kjøpes hele tiden om det er ledig kapital.
Redigert 17.03.2022 kl 15:50 Du må logge inn for å svare
ezUnix
17.03.2022 kl 15:33 2615

Da bruker du fornuft og gjør som innsiderne. Folk med førstehåndkunnskap om selskapet kjøper mens småsparer-tullebukkene selger i panikk og mater shorten.
Redigert 17.03.2022 kl 15:49 Du må logge inn for å svare
Strategi
17.03.2022 kl 15:34 2621

PRESS RELEASE - 16 MARCH 2022 08:00

Update on Quantafuel’s Skive plant
Facebook
LinkedIn
Twitter
Download as PDF
Quantafuel has completed the repair work for the first two lines, and the plant is gradually returning into production. Both lines have been tested in production and have converted plastics at high load after the repair work.

“With both burner chambers now repaired and installed, """we continue our aim for higher uptime and capacity,”""" says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

Vi snakker her om et selskap som i 2021 leverte totalt 6 Tankbiler med fluid totalt for året, det leverer de sånn ca. nå pr uke vil jeg anta.
Med andre ord så er selskapet nå oppe og står (i forretningsmodellen), det er det tydeligvis ikke så mange som forstår.

Min anbefaling er å ta loddet før melding.
Redigert 17.03.2022 kl 15:45 Du må logge inn for å svare