Quantafuel Two Lines In Operation PoC OPPNÅDD

Bulldog
QFUEL 08.03.2022 kl 08:28 108848

16.03.2022, 08:00:00

Quantafuel ASA | Update on Quantafuel’s Skive plant
Quantafuel has completed the repair work for the first two lines, and the plant is gradually returning into production. Both lines have been tested in production and have converted plastics at high load after the repair work.

“With both burner chambers now repaired and installed, we continue our aim for higher uptime and capacity,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.
https://newsweb.oslobors.no/message/556661

Edit 21. mars: Nu er vi ved at løse den sidste udfordring, som er at skabe en stabil drift på fuld belastning. Det mål når vi om ikke længe siger Terje Ulla Eiken (Chief Operations Officer)

Edit 28. mars:
Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant https://newsweb.oslobors.no/message/557707
Redigert 28.03.2022 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
Strategi
18.03.2022 kl 23:41 4222

Man kan si mye om shorting av aksjer, selv er jeg ikke noen tilhenger av short da denne «form for investering» ikke er regulert.
Jeg mener short burde ha en regulering mot «markedskollaps- naturkatastrofer- krig, osv.
I quantafuels tilfelle, kastet 5 shortselskaper seg over aksjen etter en brann i anlegget, og denne form for «grådighet» synes jeg er uetisk.
De kastet seg massivt over også med formål om å ruinere «frarøve»aksjonærer så store verdier som mulig, resultatet blir selvfølgelig stor frykt og mange kaster ut aksjer i panikk.
Nå var jo situasjonen slik at markedet kom sterkt tilbake etterhvert da det viste seg at årsaken til stoppen var meget «overkommelig «og enkel og fikse.
Når en short settes så grådig (et par av de på meget lave kurser) men alle på under 25 kr, så skaper dette en ubalanse.
Som (Bulldog) skriver så må short på et eller annet tidspunkt dekkes inn, og jeg mener vi som sitter i aksjen er i en god posisjon og at shortsiden tok grundig feil i alvorlighetsgraden i denne uheldige hendelsen.
Viktig å huske på at forretningsmodellen til Quantafuel ikke bare består i Porolyse av plast, de driver også med gjenvinning og avfall og fremtiden blir en kombinasjon av dette, med porolyse på hvert anlegg.
Det blir aldri tomt for avfall og plast, gjenvinning av metaller, bedre og bedre sorteringsystemer kommer til og alt vil bli optimalisert og automatisert i fremtiden.
Når det gjelder (markedet) så er det viktig å la «hodet» snurre litt, det sitter over halsen og brukes til å tenke med.
Gjenvinning er stor stor forretning og Quantafuel har skjønt dette , på pyrolyse vil jeg si at de er helt i fremste rekke og modellen med annen gjenvinning er solid.
Sett i forhold til annen industri har Quantafuel og andre som driver moderne gjenvinning store fordeler, de trenger ikke noen stor organisasjon på drift, salg mot marked osv osv osv.
Markedet kommer med leveranser til gjenvinning og de som driver med dette får støtte og betalt for å ta dette imot for gjenvinning og videre salg og /eller deponering.
Quantafuel har nå løst porolyse delen som manglet og har de beste partnere i markedet samt avsetning på «nafta» som er sluttproduktet i alle verdensdeler de måtte sette opp anlegg, planene er store.
Fremtidens Porolyse anlegg fra Quantafuel vil bli konstruert litt annerledes «kommunisert av Quantafuel» men prosessen er den samme mye ligger på logistikk og kapasitet.
Nå kjøres 2 anlegg i skive, snart kommer det 3 anlegget i drift så det 4. og tankbilen går daglig til BASF med «nafta», hva mer kan vi drømme om.

At det har vært utfordringer underveis - ja det har det vært, men de er også løst under veis.
Kommer det til å bli flere problemer, (sikkert) men disse er løsbare, teknikken funker og det er ikke mange mekaniske deler i prosessen.

Det skrives mye rart på forumet er som ikke har noen rot i virkeligheten og formålet er å skape frykt og usikkerhet (noe vi også ser resultater noen ganger).
Ta et kvarter i sofaen og tenk deg gjennom «caset» så skjønner du hvorfor kursen har vært oppe i 84 kr på sitt høyeste (arrester meg gjerne om det er for høyt) flere år før selskapet var klare for markedet.
Nå er selskapet klare for markedet har lagt planer for flere fremtidige anlegg og er allerede involvert i flere anlegg som er i daglig drift, det går tankbiler med «NAFTA» daglig og kursen er 18 kr, det har nettopp vært en emisjon på 400 mill på 25 kr.
Det har nettopp vært et innsidekjøp på 30000 aksjer på 17.88 (tror jeg det var) av den nette sum av 536.400 kr.

Er det nå vi skal selge ???? Er dette logisk????.
Nei , det er nå vi skal vurdere caset og fylle opp «krigskassa» dersom vi har trua, det har jeg gjort.

Lykke til, og her er det mye bra info;

https://www.quantafuel.com/our-solution/our-partners

https://www.quantafuel.com/map-over-projects

Plants & Projects
In line with Quantafuel’s vision to become the world’s most significant contributor to the sustainable handling of plastic waste, we are now ready to roll out technology and plants throughout Europe.


Redigert 18.03.2022 kl 23:51 Du må logge inn for å svare
Pentagon
18.03.2022 kl 23:50 4232

Anti strategi.
Først Cambi ( ned x antall %) så flyr som har gått i bakken med er brak, nå Quanta.
Skal si du har truffet bra🙄.

Pentagon
Strategi
18.03.2022 kl 23:56 4232

Bare så du er klar over det «Pentagon» så tapte jeg ikke noe i hverken Cambi eller Flyr.

Uansett så skjønner jeg ikke at dette har så mye med Quantafuel og gjøre, du må gjerne komme med innspill dersom jeg har skrevet noe som ikke stemmer her.

Min hovedoppfordring er å la de som leser «tenke selv» og ta egne avgjørelser på bakgrunn av dette og tilgjengelig info.

Takk for bidraget.
Redigert 19.03.2022 kl 00:00 Du må logge inn for å svare
Pentagon
18.03.2022 kl 23:58 4269

Hard læringskurve er lov.
Lykke til.
Bare belyser at dette med aksjer er hard lærdom.
gw60
19.03.2022 kl 03:00 4223

👌😢🎈
ezUnix
19.03.2022 kl 09:15 4132

Fine lenker Bulldog, takk. Ser at "calls" dominerer.
For å oppsummere mine observasjoner: markedet vil nå ha en skikkelig rekyl. Teknologi og grønne selskaper som QFUEL som er i sluttfasen før de begynner å tjene (store) penger og som ble kjørt ned i grøfta kommer til å oppleve fornyet tillit, interesse og frisk kapital. Nye stimulipakker og store sekker med oljepenger vil gå til prosjekter som gjør oss energinøytrale og uavhengige av leveransene fra andre nasjoner. Blir ikke forundret om aksjene til QFUEL ligger snart på 30-tallet.
Bulldog
19.03.2022 kl 11:58 4011

Har en følelse av at Quantafuel Kristiansund går rimelig bra. Amalie (IMO 9163702) er rett som det er oppe og henter/leverer cargo. Senest på torsdag.

https://newsweb.oslobors.no/message/548337
Strategi
19.03.2022 kl 12:39 3977

Nettopp, Bulldog.
Det er mange som ikke ser Quantafuel for det det er, vi snakker om drift og eierskap i gjenvinningsanlegg med porolyse på siden.
Det fokuseres på skive anlegget, og porolyse anleggene der og man glemmer resten av verdikjeden.
Det snakkes også lite om Quantafuels forsknings og utviklings senter i Sverige eller heller ikke om Esbjerg anlegget (som er under rivende utvikling.
Som du nevner Kristiansund. Så har vi Sunderland i England som er under planlegging, Dubai er under forhandlinger, Amsterdam kommer etterhvert så det skjer mye i selskapet og jeg tror det nå fremover kommer til å skaleres opp da selskapet nå er sterkt på vei over fra en etablerings fase til en driftsfase.

Spennende blir det, og som jeg mener; Quantafuel har aldri stått sterkere enn nettop nå.
Selskapet kommer til å bli en gigantisk aktør, et viktig element er selskapets «partnere» og deres kontaktflater og ikke minst store kompetanse.
rischioso
19.03.2022 kl 14:43 3878

Det triste og det som fortsatt skaper usikkerhet er mangelen på PoC - at man får til en stabil produksjon året rundt for uten det kvalitetsstemplet så blir det jo ingen ekspansjon av den kjemiske resirkuleringen verken i Esbjerg, Sunderland, Dubai, Amsterdam eller noen andre plasser. Da ender man kun opp med den mekaniske resirkuleringen som vi kjenner til ikke er noen butikk alene.

Mao, fint med planer, men uten PoC som igjen betyr stabil prod over tid så er ikke planene mer verdt enn en drøm og planene har nå passert året og fremstår fortsatt mer som en drøm enn noe annet fortsatt i påvente av PoC som selskapet ikke lengre tør å estimere når kan komme etter x-antall bommerter ...

Så ja, det begynner å bli mange utålmodige hvor risken øker for hver dag som går uten PoC hvor BASF med sin finansielle posisjon som skulle bidra med sin del med ekspansjon, kompetanse og nettverk takker for seg noe de har gjort mange ganger før i andre case de var investert i, men som heller ikke leverte ...
Herman*
19.03.2022 kl 15:31 3830

Hvis de kan vise til jevnt økende produksjon, vil markedet oppfatte at POC er innenfor rekkevidde. Da får vi en pen reprising utover våren. Skulle det bli mye start-stop med lav produksjon blir det selvsagt desto kjedeligere for aksjonærene. Tror vi får en oppdatering innen tre uker.
HP17
19.03.2022 kl 16:00 3829

En god oppsummering og jeg er redd du treffer spikeren på hodet her.
Vetle
19.03.2022 kl 16:39 3778

HP17
Helt korrekt konklusjon og oppsumering fra Rishioso er likeså.
Jeg tror også dette vil ta tid, og tenker vi ser 2023 og vel så det, før volumet de ønsker å omdanne er innenfor egne mål. Men først er POC det aller viktigste og dernest bekreftelse på at dette fungerer over tid ( minimum 3 mnd ) på flere linjer samtidig.
Klarer de dette vil dagens kurs være en fantastisk inngang i tidsperspektivet, men ett steg om gangen og POC er det som gjelder i første halvår 2022

Vetle
YNWA250505
19.03.2022 kl 18:37 3691

Ja du er sikkert veldig redd for det. Både du og riskokeren prøver å baisse hver eneste dag og flere ganger om dagen så dere kan få råd til å kjøpe noen hundre aksjer for ukepengene deres
rischioso
19.03.2022 kl 20:31 3597

....hvis forbrenningskammerne ikke holder tett etter modifikasjonen og gassene blandes så kommer dette først - amen ....

https://www.youtube.com/watch?v=u5SF4SlqNDQ
Redigert 19.03.2022 kl 20:31 Du må logge inn for å svare
ezUnix
19.03.2022 kl 21:04 3572

Tror det holder. Du gjør det klinkende klart hva du er ute etter i alle de substansløse påstandene du legger ut.

"Based on all the conversations we had we believe that the proof of concept is at max weeks away. There is plenty of upside."
https://fitinvestmentideas.com/2022/03/16/quantafuel-back-in-operation-broker-comments/
Redigert 19.03.2022 kl 21:11 Du må logge inn for å svare
Bulldog
19.03.2022 kl 21:55 3534

https://www.lingq.com/en/learn-italian-online/translate/it/3155887/%C3%A8-rischioso/
I dette tilfellet Risikabel investering. Da må det jobbes desto mer.
Redigert 20.03.2022 kl 00:05 Du må logge inn for å svare
thief
20.03.2022 kl 02:37 3391

Riskokeren er over i det bunnsolide selskapet iox😂Han er allerede i minus.Der er jo ledelsen fantastisk og alt går på skinner🙂!Finner vel knapt noe selskap, hvor progresjon har vært så dårlig.Nå satser han på at flaks skal gjøre at kursen stiger,for er ikke annet som vil øke kursen.Leser man iox trådene,har det vel aldri eksistert mer idiotiske hauseinnlegg ,uten bunn i virkelighet.Beregninger mtp mcap er av en helt annen verden,og der hiver riskokeren seg på😂Skal man prøve å fremstå troverdig,er vel ikke det akkurat heldig.Men alle på forumet vet jo hva han driver med,og gjennomskuer han hver gang.Selv om han prøver så godt han kan,er bare komisk🤡
Strategi
20.03.2022 kl 08:16 3297

Det er ingen grenser for hva som legges ut på forumet her, å legge ut you- tube videoer av katastrofer er å gå langt over streken og jeg anbefaler å SLETTE disse.
Det er helt utenfor det som er akseptabelt, men viser at etiske sperrer, direkte løgn på fora, barnslig oppførsel osv. har tatt helt av på mange fora.
At Admin og ledelsen i Finansavisen ikke tar tak i dette og utestenger er helt utrolig.
Gå litt i dere selv dere som bedriver dette og tenk nøye over hva motivasjonen er- og dere finner sannsynlig vis en diagnose.

Fora er ment å være meningsutveksling basert på fakta - status og hva men ser fremover basert på utvikling, uttalelser fra selskapet man følger og guiding fra selskapet om hvilke planer de har lagt for fremtiden.

Mulig det burde være en aldersgrense her også, dette er jo fullstendig vanvittig useriøst.

rischioso
20.03.2022 kl 14:04 3112

Så spør jeg hvilken påstand er så løgn?

* At kjemisk resirkulering av plast fristiler lett antennelige og eksplosive gasser som feks "carbon monoxide"

https://azchemistry.com/what-chemicals-are-released-when-plastic-is-burned


* Hva er egentlig "carbon monoxide" og hvor explosiv er den egentlig?

General Description
Carbon monoxide is a colorless, odorless gas. Prolonged exposure to carbon monoxide rich atmospheres may be fatal. It is easily ignited. It is just lighter than air and a flame can flash back to the source of leak very easily. Under prolonged exposure to fire or intense heat the containers may violently rupture and rocket.

https://cameochemicals.noaa.gov/chemical/335#:~:text=Carbon%20monoxide%20is%20a%20colorless%2C%20odorless%20gas.%20Prolonged,heat%20the%20containers%20may%20violently%20rupture%20and%20rocket.


Kort oppsummert:

Da er det dokumentert at "carbon monoxide" blir frigjort under brenning av plastikk, at den i tillegg til å være svært skadelig for miljøet så er den også svært lett antennelig og explosiv. Den er fargeløs og luktfri og man er derfor helt avhengig av at monitoreringen fungerer slik at en lekkasje umiddelbart blir oppdaget og produksjon blir shuttet ned før de lett antennelige gassene blandes og eksploderer.


Hva skjedde så den 06.02 på fabrikken i Skive?

Quantafuel ASA | Skive update
Quantafuel’s plant in Skive, Denmark, has experienced a mechanical failure in the burner chamber of one of the production lines. As a safety precaution, we have closed down all production for the time being, until root cause is identified and rectified.

https://newsweb.oslobors.no/message/552766


* Jo fabrikken ble shutted ned - hva var så årsaken?

Quantafuel ASA | Update on Quantafuel’s Skive plant
With reference to the notice on 6th of February regarding the temporary shutdown of Skive production, our inspection has revealed damage on the steel cone connecting the burner chamber with the flue gas heating box of the reactor.

https://newsweb.oslobors.no/message/553187


* Jo, det ble oppdaget en potensiell lekkasje i forbrenningskammeret på linje 2 da kon var skadet som skal tette for å holde forskjellige gasser adskilt der i blant den lett antennelige og høyeksplosive "carbon monoxide"

Quantafuel sin teknologi er ny og er derfor å anse og være i en testfase hvor de ikke har fordelen som en etablert teknologi gir som er blitt testet og brukt over år og av samme grunn er risken også langt høyere for at uforutsette ting vil kunne skje når den nå tas i bruk - noe stadige modifikasjoner og ikke minst denne hendelsen beviser.

Mao, påstanden er ingen løgn og beskriver en høyst reell risk som er nå dokumentert. Så får den enkelte som påstod at dette var løgn gå en runde med seg selv og finne ut av sine feilaktige påstander - om dette bunnet ut i mangel på kunnskap eller var et forsøk på å prøve og dekke over den reelle risken som finnes ved kjemisk resirkulering av plast ved bruk av ny og uprøvd teknologi. For skal vi ikke kunne snakke om risk på samme måte som muligheter så faller jo hele hensikten med forumet bort ....

Dette til ettertanke - Fortsatt god helg!
Redigert 20.03.2022 kl 14:21 Du må logge inn for å svare
Herman*
20.03.2022 kl 15:14 3054

Riskokeren: Du er alt for smart til å drive med dette. Du forandrer angivelig ståsted over natta uten at det har skjedd annet enn at du har solgt aksjene dine. Du tror nok ikke på halvparten av det du skriver selv… Hvis du skal påvirke kursen med ren manipulasjon, bør du finne aksjer med minimal omsetning.
rischioso
20.03.2022 kl 15:24 3054

Herman, dette tok helt av og langt mer enn min hensikt opprinnelig var. Det behøvde ikke blitt slik, men jeg blir jo nødt til å detalj forklare når visse løper til admin med påstander om at dette er løgn.

Jeg har heller ikke endret ståsted over natta og har informert om at jeg gradvis har redusert i takt med hendelser og at selskapet ikke leverer så dette er jo ikke noe nytt. Det er også mitt valg og hver enkelt må foreta sitt, men da er det også vel så viktig at vi forholder oss til fakta og ikke beskylder hverandre for løgn hver gang noe blir skrevet man ikke ønsker å høre.

Caset består av muligheter og risk hvor begge deler er like viktig å diskutere og så langt har ikke selskapet levert og det innenfor et betydelig tidsrom som igjen trigger annen risk som feks at mulige avtaler ikke blir materialisert og/eller at partnere takker for seg. Mao, caset er ikke statisk i så måte og av samme grunn bør ikke den enkelte heller være det.

Jeg har ikke endret mening fordi jeg har redusert, jeg har redusert fordi selskapet ikke leverer som lovet og gjennom det så har jeg mistet noe av trua - altså ikke omvendt som mange har det med å påstå. Risk management - verken mer eller mindre så gjenstår det og se an utviklingen fremover som vil være førende for om jeg også selger lytteposten eller om jeg øker - det er det den faktiske utviklingen som bestemmer - ingenting annet ...
Redigert 20.03.2022 kl 15:33 Du må logge inn for å svare
hatitchi
20.03.2022 kl 15:41 3038

Har du vurdert å investere i ZENA, riskokern? Har hørt at de skal selge olje for 100 mill iløpet av de kommende ukene.
Herman*
20.03.2022 kl 15:54 3051

Riskokeren: Du står selvsagt fritt til å kjøpe og selge når det passer deg, men du har jo en historikk med å svinge fra det ene ytterpunktet til det andre. Personlig skjønner jeg godt at mange er negative til Qfuel, det er jo et selskap som har en lang tradisjon med å underprestere.
Strategi
20.03.2022 kl 16:09 3070

Som vanlig er dine påstander, hvor du prøver å fremstå som spesialist helt feil.

Ref ; quantafuel:

Quantafuel ASA | Skive update
Quantafuel’s plant in Skive, Denmark, has experienced a mechanical failure in the burner chamber of one of the production lines. As a safety precaution, we have closed down all production for the time being, until root cause is identified and rectified.


Ref; quantafuel sin melding;
Quantafuel ASA | Update on Quantafuel’s Skive plant
With reference to the notice on 6th of February regarding the temporary shutdown of Skive production, our inspection has revealed damage on the steel cone connecting the burner chamber with the flue gas heating box of the reactor.

Ref din påstand; Kort oppsummert:

Da er det dokumentert at "carbon monoxide" blir frigjort under brenning av plastikk, at den i tillegg til å være svært skadelig for miljøet så er den også svært lett antennelig og explosiv. Den er fargeløs og luktfri og man er derfor helt avhengig av at monitoreringen fungerer slik at en lekkasje umiddelbart blir oppdaget og produksjon blir shuttet ned før de lett antennelige gassene blandes og eksploderer.
——————
Dette er bare tull og tøys, bare piss. Har ikke noe relevans til hva som skjedde på SKIVE.

I siste del av brennkammeret er det en kon, når varme går igjennom en kon skjer 2 ting, hastigheten øker , varmen sentreres videre inn i kammeret under reaktoren.
(Det er ingen åpen varme (flammer) i dette kammeret.
Konen i enden av Brenneren har således ingen ting med kammeret under reaktoren å gjøre bortsett fra å videreføre varme inn i kammeret.
Det er stor belastning på en slik kon og det ble brent et mindre hull i denne noe som resulterte i noe røykutvikling.
Anlegget ble selvfølgelig stoppet og sjekket.
Derav denne meldingen; Quantafuel ASA | Skive update
Quantafuel’s plant in Skive, Denmark, has experienced a mechanical failure in the burner chamber of one of the production lines. As a safety precaution, we have closed down all production for the time being, until root cause is identified and rectified.

Så igjen denne; Quantafuel ASA | Update on Quantafuel’s Skive plant
With reference to the notice on 6th of February regarding the temporary shutdown of Skive production, our inspection has revealed damage on the steel cone connecting the burner chamber with the flue gas heating box of the reactor.
———
Det er ingen flamme i «heating boksen», det var aldri noen fare for eksplosjon i anlegget.
Det var kun en mekanisk feil i en kon som førte til at denne delen måtte forsterkes da en kon bake en brenner (øker farten på varmluft)- sentrerer denne og dette gir igjen økt varme og økt belastning slik at dette måtte forsterkes med bedre materiale.
Dette var isolert sett ingen stor sak, en enkel sak og forbedre til lav kost.

Det er ikke gjort andre endringer enn dette i porolyse prosessen, det har ikke vært noen fare for eksplosjoner.
—————————
Du skriver dette: Jo, det ble oppdaget en potensiell lekkasje i forbrenningskammeret på linje 2 da kon var skadet som skal tette for å holde forskjellige gasser adskilt der i blant den lett antennelige og høyeksplosive "carbon monoxide".

Hvor har du dette fra; Konen har ikke den oppgaven du beskriver i det hele tatt.
DEN SKAL IKKE TETTE for å holde forskjellige gasser adskilt der i blant den lett antennelige og høyeksplosive "carbon monoxide".

Du legger ut eksplosjonsvideoer fra you Tube, legger ut data ark på "carbon monoxide".

Dette har ingen relevans overhodet med det som skjedde på SKIVE.

På generell basis kan man enes om at all industri som driver med brennbare produkter, hele oljeindustrien - Gas- batteri- osv i det uendelige må ha sterke rutiner.

Men på skive var det kun snakk og en KON som ikke tålte høy belastning (ikke skapte noen eksplosjonsfare) som måtte utbedres, og igjen det ble ikke utbedret annet rundt selve Porolyse teknikken.

Selskapet har også kommunisert at Proof of Consept når det gjelder teknikken er å anse som fullført.

Du legger også ut info med ditt eget (sannhets gehalt at BASF «omtrentlig» sannsynligvis er på vei ut av samarbeidet med Quantafuel.

Hvor har du dette fra, hvorfor legger du ut sånt sprøyt.

BASF er sannsynligvis meget fornøyd med et flertall tankbiler med nafta fra Skive hver uke.

Ta deg sammen og gå litt i deg selv.





Redigert 20.03.2022 kl 16:33 Du må logge inn for å svare
Volume
20.03.2022 kl 16:36 3072

Det er riktig at CO er en meget farlig gass. Den fremkommer ved ufullstendig forbrenning uansett hva som brennes. Usynlig og tung gjør at du ikke skal oppholde deg i feks ei smøregrav for biler om det står en bil i nærheten med motoren i gang, men med en ufullstendig forbrenning. Men hva har dette med Skive å gjøre?
thief
20.03.2022 kl 21:04 2853

Er jo ikke noe å bry seg om,bare komisk å følge med på når han kjøper og når han har solgt.Selv om casene ikke har forandret seg noe, så virker det som om selskapene den ene dagen er konkursen nær eller at det skal rett til himmelen🙂Verste er jo at han ikke virker å skjønne dette selv,at folk syntes det bare er latterlig. Spesielt at han lissom skal fremstå som spesialist i alle casene han skriver om.Men der er det mange hull🙂Slutta for lengst å ta noe fra han spesielt seriøst!
ezUnix
21.03.2022 kl 08:06 2638

God mandag og god ny børs-uke til alle unntatt baiserne.
Produksjonen går stabilt og for fullt på to linjer i QFUEL. Om litt blir dette en milliardbutikk.
Redigert 21.03.2022 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Herman*
21.03.2022 kl 08:27 2623

Ikke for å ødelegge feststemningen, men hvordan kan du si at produksjonen går for fullt på to produksjonslinjer? Det ville jo vært et mirakel.
ezUnix
21.03.2022 kl 08:34 2604

"Ved høy belastning". Potato, potatoe.
Redigert 21.03.2022 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Bulldog
21.03.2022 kl 11:41 2453

PoC = X days of continuous operation with average Y% uptime on any of the lines, at XX% capacity with at least YY% oil yield at an acceptable customer specification

PoC (Proof of Concept) =

X days of continuous operation********************* PoC tidsfoløp er ukjent? Nei, det er to uker.

with average Y% uptime on any of the lines****************** To linjer i drift nå. En av de er nok for å greie PoC

, at XX% capacity with at least YY% oil yield**************** 16. mars: high load after the repair work

at an acceptable customer specification****************** BASF har tatt i mot flere tankbiler siste tiden


Fra melding 8.12.21 https://newsweb.oslobors.no/message/548715:
The upgrade of Quantafuel’s Skive plant is progressing as communicated in the Q3 2021 report. We are now starting hot commissioning, followed by feeding of plastics in mid-December and the targeted Proof-of-Concept (PoC) around year end.

Dermed kan en slå fast at PoC går over TO UKER.
Redigert 21.03.2022 kl 11:43 Du må logge inn for å svare
Bulldog
21.03.2022 kl 11:58 2429

Fra melding 8.12.21 https://newsweb.oslobors.no/message/548715:
The upgrade of Quantafuel’s Skive plant is progressing as communicated in the Q3 2021 report. We are now starting hot commissioning, followed by feeding of plastics in mid-December and the targeted Proof-of-Concept (PoC) around year end.

Tidsfoløp:
Oppvarming reaktor 7 dager
P0C 14 dager
SUM 21 dager

Linje 2 sto på oppvarming 28. februar. I dag er det 21. mars. SUM 21 dager.
Bulldog
21.03.2022 kl 12:20 2396

Ett år tilbake, 2. mars 2021, med CEO Bøhn ved roret:
– Hva er målet ditt for selskapet de fem neste årene?

– Målet er ganske enkelt at Quantafuel skal styrke sin posisjon som verdens ledende produsent av kjemisk resirkulert plast, og får gjennomført en massiv utrulling av produksjonskapasitet – først i Europa og deretter på global basis. Alle ser på Skive nå, men Skive er egentlig bare proof-of-concept og stedet der vi utvikler, tester og forbedrer vår prosessteknologi for en storskala utrulling. Skive vil få en kapasitet på 20.000 tonn plast i året. Vi bør ha som målsetting å etablere tre–fire millioner tonn i produksjonskapasitet bare i Europa.


Utvikler, tester og forbedrer hadde han rett i. Hele Skive anlegget handler om en selvpålagt og utvidet PoC. Vel, nå er forsøk nummer tre? i gang.

ezUnix
21.03.2022 kl 12:45 2349

"Linje 2 sto på oppvarming 28. februar. I dag er det 21. mars. SUM 21 dager."
Tenker du meldingen om fullført proof of concept er rundt hjørnet? Det forklarer i såfall "tapen", med langt flere store kjøpsordre de siste dagene.
Redigert 21.03.2022 kl 12:50 Du må logge inn for å svare
Strategi
21.03.2022 kl 12:49 2408

Det nærmer seg melding med store skritt nå.

Vil tro at den smeller kraftig opp direkte når melding kommer dersom ikke noe uforutsett kommer i veien (tror selskapet har fullkontroll nå).

Slik jeg ser det er Quantafuel en av de få sterke kandidater som kortsiktig doblingskandidat.
Dette mener jeg bestemt ut ifra hvor selskapet står nå, noen vil sikkert si at jeg er litt inhabil fordi jeg er investert i selskapet.
Det får så være.
På litt lengre sikt kan kursen dra seg kraftig videre opp godt over 100.- og videre dersom selskapet skalerer opp.
Redigert 21.03.2022 kl 12:49 Du må logge inn for å svare
Strategi
21.03.2022 kl 14:22 2363

Hva er det egentlig som skjer nå?
Shorten er uendret på 5.23 %.
Hvorfor dekkes det ikke inn short??
Det som nå skjer er at mange sitter å venter på nyheter, så lenge det ikke er press opp på høyere kurser er det ingen spesiell grunn for short siden å dekke inn, de kan isteden jobbe med snitt kurs på shorten. selge- kjøpe inn lavere- repitere dette .
Dette blir som å se på maling tørke, shortsiden er også autostyrt og selges det ned eller også opp vil de følge.

Dette skaper fine kjøpsmuligheter så jeg har selv plukket litt mer, og det er sikkert noen få som trader litt , det er lave volum.
Dersom det kommer negativ melding vil shortsiden få ytterligere grep og bedre muligheter for inndekk, de jobber nå for å holde/senke kursen for å utløse stopp loss og /eller skape frykt for å bedre shortkurs.

Tror ikke godmelding er langt unna så trade forsiktig dersom du er enig.

“With both burner chambers now repaired and installed, we continue our aim for higher uptime and capacity,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.

Quantafuel is a Norwegian technology-based recycling company with the purpose of ending wasteful and unsustainable handling of our planet's resources. Drawing on more than ten years of development, Quantafuel converts waste plastics back into low-carbon synthetic oil products replacing virgin oil products. Quantafuel aims to rapidly build up production capacity on a global scale and to have a meaningful impact on one of our time's most pressing environmental challenges.

https://www.quantafuel.com/media#/pressreleases/update-on-quantafuels-skive-plant-3168900
Redigert 21.03.2022 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
Herman*
21.03.2022 kl 16:23 2224

Nei. Testet ved høy belastning er ikke det samme som at de produserer for fullt. To linjer har aldri produsert for fullt, i hvert fall ikke over mange dager.