Quantafuel Two Lines In Operation PoC OPPNÅDD

Bulldog
QFUEL 08.03.2022 kl 08:28 108279

16.03.2022, 08:00:00

Quantafuel ASA | Update on Quantafuel’s Skive plant
Quantafuel has completed the repair work for the first two lines, and the plant is gradually returning into production. Both lines have been tested in production and have converted plastics at high load after the repair work.

“With both burner chambers now repaired and installed, we continue our aim for higher uptime and capacity,” says Quantafuel’s CEO Lars Rosenløv.
https://newsweb.oslobors.no/message/556661

Edit 21. mars: Nu er vi ved at løse den sidste udfordring, som er at skabe en stabil drift på fuld belastning. Det mål når vi om ikke længe siger Terje Ulla Eiken (Chief Operations Officer)

Edit 28. mars:
Quantafuel ASA | Quantafuel announces Proof of Concept for its Skive chemical recycling plant https://newsweb.oslobors.no/message/557707
Redigert 28.03.2022 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
thief
08.04.2022 kl 09:26 2969

19 kom,helt utrolig!Klarer de 18 også på dette!😕
Strategi
08.04.2022 kl 09:27 2977

Ikke helt enig Herman.
Redaktøren har ansvaret for hva som publiseres.
Det må være noe undersøkende journalistikk basert på etiske retningslinjer og fakta basert tilgjengelig informasjon.

Man kan absolutt ikke bare "anta" eller "synse" frem en analyse og legge denne ut.

Helt utenfor det som kan forsvares.
Herman*
08.04.2022 kl 09:30 2964

FA er jo ikke ansvarlig for innholdet i analysene…
rischioso
08.04.2022 kl 09:36 2950

Ja, og desto viktigere så må selskapet nå være sitt ansvar bevisst og komme på banen med en oppdatering som slår hull på drittkastingen - en oppdatering som uansett var forventet å være nærstående med tanke på prod status og innfasing av linje 3 (og 4).
ibyx
08.04.2022 kl 09:41 2915

Men hva er substansen i dette? Underslår analytikeren poc´en?
Er han da kjemiker eller industriell ingeniør? Støtter han seg i det minste på noen slike som ikke måtte være «kjøpt og betalt»?
Hvis ikke er det jo bare å kjøpe billige aksjer på denne «anbefalingen» mot analytikernes hensikt..
Og FA? Pytt pytt sann.
Apropos FA. De kunne jo sånn i faktasjekkingens og balansens tid prøve få noen med motsatt syn få uttale seg?
😂
Redigert 08.04.2022 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
rischioso
08.04.2022 kl 09:47 2881

Jo - indirekte så er de det - FA har et ansvarsforhold for alt de velger å publisere, men utfordringen ligger i at bevisførselen har visst seg å være utfordrende for når alt kommer til alt så er det jo ingen fasit, men kun en analyse ikke ulikt andre analyser som blir presentert på forumet daglig. Det jeg savner er at flere kommer på banen med analyser slik at vi får en lett blanding, men det virker som at de mer etablerte sitter på gjerdet og venter på oppdatering som bekrefter en fortsatt høy oppetid og økte volumer før de tar pennen i hånden - og en slik oppdatering skal ikke være langt unna - time will show, men jeg har i alle fall valgt å øke på denne midlertidige og høyst overraskende dippen og ikke latt shorterne feste alene ... ;)
Redigert 08.04.2022 kl 09:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.04.2022 kl 09:51 2858

Sprekt

QFUEL: ARCTIC NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 10 (125), NEDGRADERER TIL SALG
8.4.2022 09:27 · TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Arctic Securities nedjusterer kursmål på Quantafuel til 10 kroner pr aksje, fra tidligere 125 kroner pr aksje – og nedgraderer aksjen til salg fra kjøp.
Det fremgår av en analyse publisert torsdag ettermiddag.

En nedgradering på 115 kroner altså:-))
Hvor mange prosent er det, jeg klarer ikke regne ut så store tall jeg.

Spør dere selv, hvem i alle dager er denne fyren i Arctic, er dette en analytiker? Som tok feil i sine anslag med 115 kr?
Her har dere det tydelige bevis, lytt aldrig til et megler hus, da er du konkurs etter 2 år
Redigert 08.04.2022 kl 09:56 Du må logge inn for å svare
rischioso
08.04.2022 kl 09:53 2845

Begynner å minne meg om FRO i 2013/-14 - kursmålet til DNB var 8nok, jeg tok en inngang på 16 og satt til 37 - den gikk til 38 før den snudde - en fin reise ... ;)
Redigert 08.04.2022 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
thief
08.04.2022 kl 09:55 2830

Lurer på hva de hadde lagt til grunn med sitt kursmål på 125kr,når de nå har 10kr og med PoC i boks??
thief
08.04.2022 kl 09:58 2823

Tydeligvis var ikke PoC positivt,komisk!
QUANTAFUEL: Arctic bråsnur, innrømmer tydeligvis enorm bommert, nedgraderer aksjen fra kjøp til selg og kutter kursmålet over 90% til NOK 10 fra NOK 125! Nordea kutter hardt i kursmålet til NOK 10 (17), gjentar selg. 
Strategi
08.04.2022 kl 09:58 2831

Det er snart helg.
Hold på aksjene er mitt tips.
rischioso
08.04.2022 kl 10:02 2808

Substansen ligger jo helt klart i at målet er å skape usikkerhet hvor ingen har noen interesse å skape usikkerhet bare for usikkerhetens skyld, men på oppdrag for noen. Og slik sett så kan timingen være god siden det ble meldt et vakuum fra PoC ble meldt til linje 3 og 4 blir faset inn. Men på den annen side og siden vi ikke har hørt noe negativt så går prod med 2 linjer som forventet og en oppdatering er nærstående hvor linje 3 mest sannsynlig klargjøres i disse tider for en innfasing. Så denne analysen ligger an til å bli et bomskudd kursmessig, men økt usikkerhet har de trigget frem til selskapet oppdaterer det motsatte i markedet - noe som uansett var forventet i disse tider og som burde bli akselerert når det nå foreligger en slik analyse.
Slettet bruker
08.04.2022 kl 10:03 2800

Hvor ble det av sjefs skribent Reserven i Qful?
thief
08.04.2022 kl 10:07 2758

Ikke mye hjelp å få fra media/analytikerne, da sprer usikkerheten seg fort gitt.Mye psykologi på børs. Med disse kursmålene på 10kr, faller vi vel enda mer,før fornuften slår inn!
Nanoq
08.04.2022 kl 10:12 2717

Som redaktør Steinar Grini i Finansavisen sier: "Vi har forsøkt å få kontakt med analytiker for utdyping, men ikke lykkes med det foreløpig"...

Ha, ha, ha....Mon ikke det hadde vært en god idé å gjøre dette FØR dere ukritisk viderebrakte denne såkalte "analysen" til leserne og markedet??

Lykke til med det utdypingsforsøket. Jeg regner da med at dere fortsetter med å presse Arctic og Ryttervold for kommentarer for å komme dypere ned i analysesubstansen her. Og at dere snart gir leserne en grundig briefing om dette når dere har fått mer troverdig info.

Ellers bør et stort finansmedia som Finansavisen ikke ukritisk viderebringe denslags kursdrivende info uten å stille relevante kritiske spørsmål til analysemetode og dokumentasjon. Et ord som "kursmanipulasjon" er det ikke vanskelig å få på netthinnen i en sånn sammenheng...
rischioso
08.04.2022 kl 10:13 2715

Vi får bare håpe at du ikke har gamblet for mye av beholdningen på akkurat det og sitter med for lite når det snur for det vil snu på et eller annet tidspunkt og om og når selskapet fjerner usikkerheten så vil det gå raskt nordover. Shorterne som nå sitter i pluss vil med største sannsynlighet dekke seg inn og det gjelder de fleste med unntak av Think - de er fortsatt i en god minus.
velkjent
08.04.2022 kl 10:18 2679

Skulle tro FA er underlagt "vær varsom-plakaten".Å presentere noe som fremstår som ren konspiratorisk teori bør rapporteres. Også Arctic med sine luftige analyser, bør rapporteres til Finanstilsynet. Det er altfor mange finansakrobater ute og går p.t.
rischioso
08.04.2022 kl 10:19 2674

Ja, det ringer i alle varselbjellene som finnes. Selskapet har nettopp nådd en historisk milepæl og de er i fint driv mot flere triggere basert på nettopp denne milepælen (PoC) hvor tidslinjen ikke på langtnær er brutt etter dette, men allikevel så er det tidslinjen Ryttervold legger til grunn. Jeg kunne ha skjønt det om selskapet nettopp hadde meldt nye problemer og uidentifisert tidslinje, men når ingenting er meldt etter at milepælen er nådd så gjelder siste status og ting går som planlagt - da blir det veldig spekulativt å skulle override det med å mene noe helt annet - en heller våt finger i været analyse ...
Redigert 08.04.2022 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
thief
08.04.2022 kl 10:20 2672

He..He,sitter med mest cash. Har ikke så mye aksjer nå🙂Så får vi se når det snur i qfuel,fikk seg en psykologisk knekk nå.
YNWA250505
08.04.2022 kl 10:21 2652

Hvis du selger deg ut pga denne idiotiske artikkelen fra en totalt inkompetent Quantafuel analytiker som fortjener du ikke bedre. Selv fikk jeg snittet litt ned igjen på lave 19-tallet som jeg ikke hadde trodd var mulig. Ned 9% pga denne artikkelen? 18-tallet neste og da MÅ jeg bare hente mine aller siste kroner frem. Nesten litt lyst å takke den ensomme Ryttervold
Strategi
08.04.2022 kl 10:22 2645

For noe jævelskap.
Her må det ligge noen sterke kroner på bordet til Artic
Redigert 08.04.2022 kl 10:30 Du må logge inn for å svare
BIF78
08.04.2022 kl 10:24 2639

Efter at have læst op casen, så synes jeg at den virker spændende. Men venter lige et par dage. Skal se om den skal længere ned eller uroen lægger sig snart.
rischioso
08.04.2022 kl 10:25 2635

Ja, det er lov det oxo - men jeg forholder meg til det selskapet har meldt og er forventet å melde fremover og kommer ikke til å gjøre endringer av betydning før det foreligger nytt av betydning og benytter derfor heller anledningen til å fylle på så får tiden gi oss fasit - om ikke lenge vet vi mer og legger vi omsetningen til grunn så virker det ikke å være mange som vektlegger dagens tvilsomme analyse ... ;)
Redigert 08.04.2022 kl 10:27 Du må logge inn for å svare
aksjebull
08.04.2022 kl 10:28 2605

Og der havnet FA i samme gruppe som Arctic og Nordea! Fullstendig meningsløst og uten rot i virkeligheten. Husk dette når nyhetene fra selskapet kommer framover. Lurer på hvor mye shorterne har betalt for slike "nyheter"?
Hmm, lete fram mere gryn for å kjøpe på dippen...
thief
08.04.2022 kl 10:32 2570

Ja,ingenting som overrasker mer på børs.Sikkert noen som selger den enda billigere enn nå også.Så venter med påfyll🙂Vært artig å høre hvorfor kursmålene blir massakrert, etter en milepæl for selskapet er i boks. Hva hadde de forventet?Spesielt Arctic med mål på 125kr før.Selskapet går jo riktig vei.Hva forandret regnestykket så drastisk!
rischioso
08.04.2022 kl 10:48 2476

Regnestykket virker å kunne forandre seg over natten så lenge man selv velger variablene som skal brukes og ikke forholder seg til det selskapet melder, men fornuften har det med å sige inn etter hvert - kanskje allerede i løpet av dagen i dag og i alle fall så snart en oppdatering fra selskapet foreligger og den kan tikke inn når som helst ... ;)
Slettet bruker
08.04.2022 kl 10:49 2467

Etter som dagen går, så forverrer kursen seg. Dette bør ikke gå upåaktet hen. Jeg kommer til å sitte med mine aksjer, men det er for ille at en analytiker fra "klar himmel" kan redusere børsverdien på et selskap med 330 millioner kroner på en formiddag. Selv har jeg varslet på Finansavisen og Arctic, men en bedre idé er kanskje å varsle DN om at det kan være en gravesak her. Ingen vil vel fryde seg mer enn om det viser seg at Finansavisens journalist er litt for god venn med noen short-kunder eller Arctic -analytiker Ryttervold. Hvis det er noen som har en journalist-kontakt i DN (eller E24) så kan vel dette være et tips.
Jossert
08.04.2022 kl 10:55 2443

Realitetene begynner å synke inn. Mye mulig teknologien fungerer, men den er milevis unna god nok til å levere i det omfanget alle aksjonærene håper på. Teknologien og selskapet oppsto i en tid da alle kastet penger etter dem, fordi historien og alle de andre "grønne" historiene var fantastiske. Det er langt igjen til målene, om man noen gang kommer til å nå dem, og det skal brennes mer penger enn plast før man er der. Meglerhus tjente gode penger på å være en del av denne historien og samtidig håve inn på å dra dette til børs. Nå innser de at dette ikke fungerer. Å ha analysert noe til 125 kroner aksjen er basert på at alt "funker" !!! Når det ikke funker, så runder man av ned til....i det minste ett tosifret beløp. 10 kroner !!! Ledelsen prøver å motivere gjennom meldinger om at teknologien fungerer og alt går etter planen....men innerst inne, hva tror dere de egentlig tenker om dette nå. Hvorfor stikker toppsjefen så tidlig...masse penger rett i lomma og et selskap som ikke kommer til å levere. Bedre med penger i lomma enn det maset han hadde stått ovenfor nå. Står denne i over 5 kroner ved årsskiftet, så blir jeg imponert. Beklager negativiteten.
rischioso
08.04.2022 kl 10:56 2428

Helt klart verdt et forsøk for det er liten tvil om at det er ugler i mosen - analysen er svært tynn og vektlegger ikke de faktiske fremskritt som er gjort noe som naturlig skulle ha ligget i bunn. Videre så blir selskapets tidslinje ignorert og overkjørt med egne gjetninger på årevis med forsinkelser og det før det foreligger brutt tidslinje etter PoC - så her stinker det for å si det mildt ...

Kanskje en ide å ha kontaktet journalisten som gravde opp pendlerbolig scammen på stortinget for å finne ut av om det er en link mellom analysen og shorteren Think ...;)

https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=QUANTAFUEL&land=norway
Redigert 08.04.2022 kl 11:36 Du må logge inn for å svare
rischioso
08.04.2022 kl 10:58 2409

... kommer det fra en som ikke gjør annet en å trade i et av OSE's mest useriøse selskaper - DLTX - ikke rette tiden for den type humor her inne akkurat nå ....
Strategi
08.04.2022 kl 11:00 2403

Nok en "fantastisk" analyse på formiddagen, stor takk for at du engasjerer deg i selskapet.
REF:
!!! Når det ikke funker, så runder man av ned til....i det minste ett tosifret beløp. 10 kroner !!!
Du er vel også Anal lytiker.
Jossert
08.04.2022 kl 11:49 2246

Hei, igjen...jeg håper jeg tar feil av mine spådommer,(er ikke anal lytiker) men summen av nyheter, analyser, hvem som selger aksjer (KB Management selger fortsatt), samt litt kunnskap om teknologien som ligger bak, gjør at jeg ender på en slik konklusjon. DLTX er en annen historie, mye som skal bevises der også.
Strategi
08.04.2022 kl 11:54 2237

Hold på aksjene, ingen vits å trade småører nå som fort kan ende i tap for de fleste.

Blir ikke forundret om om den havner opp til 21 kr igjen før børsslutt.
rischioso
08.04.2022 kl 11:54 2252

Her forholder vi oss ikke til spådommer nettopp fordi vi ikke trenger - du tror kanskje at teknologien fungerer - vi vet, stort mer er det ikke å diskutere om den saken før du leser deg opp. Norsk tipping er lokalisert på Hamar - OSE er på annen lokasjon - dette til din info ... ;)
Redigert 08.04.2022 kl 11:56 Du må logge inn for å svare
rischioso
08.04.2022 kl 11:59 2242

Nå bedrives det inndekking - blir spennende og se neste shortoppdatering. Mitt bet er at Think har satt en ny short rundt nivået analysen kom for å få et bedre snitt og dekker noe inn på dippen. De fleste som sitter i en god pluss dekker seg nok inn - helt eller delvis.

Om det viser seg å stemme så må vi få lempet Ryttervold in the cage sammen med 2 storvokste ADHD homofile i kategorien giver så blir Ryttervold receiver og får oppleve sitt mest spektakulære ritt noen gang ... ;)
Redigert 08.04.2022 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
ibyx
08.04.2022 kl 12:04 2210

Men volumet er altfor lavt for fundamental inndekning i pluss.
Spennende å se hvor my kraft det er over denne analystriggeren. Holder de ut dagen? Korttidshukommelsen og knaskning av meldinger gjelder analyser også!
Forvent mer ved til bålet!
Redigert 08.04.2022 kl 12:05 Du må logge inn for å svare
Bulldog
08.04.2022 kl 12:07 2209

Det bedrives trading. 50 minutter uten en kommentar, her på tråden, samtidig som kursen gikk oppover. Nå går kursen nedover igjen og kommentarene strømmer på.

100% REN INTRADAG TRADING
rischioso
08.04.2022 kl 12:09 2181

Vel, hva gjør det lettere å kommentere mens man trader ned enn opp - en trade er en trade uansett - same-same, but different... ;)

Den eneste forskjellen fra i går til i dag er at analysen bidro til at shorternes inndekkingsintervall ble senket istedenfor hevet som den ville ha blitt gjort om ikke analysen kom. Mao, nå er 3 av 4 shortandeler i pluss og vil således mest sannsynlig dekke seg inn - litt etter litt, mens den fjerde (Think) som fortsatt sitter i en god minus vil dekke inn og sette ny ved flere anledninger for å bedre snittet. Det som kan ødelegge det er om seksapet kommer med triggende nytt og sannsynligheten for akkurat det er høy i disse tider og den nærmeste tiden fremover.
Redigert 08.04.2022 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
Strategi
08.04.2022 kl 12:16 2155

Klarer ikke å se penger i denne tradingen på dette nivået, tror / håper fallet er over og det går litt frem og tilbake- opp og ned.
Der ut til at dette i beste fall går i null.

Short siden burde nå sikre seg og gå stille ut en og en,
Think er det litt annerledes med, men tviler på at de tør å øke shorten som ble satt midt på 14 tallet.
For stor grådighet lønner seg skjelden.
Redigert 08.04.2022 kl 12:18 Du må logge inn for å svare