Hvorfor vil vestlige politikere ha en så høy oljepris som mulig?

Jensenpirken
08.03.2022 kl 17:38 1468

Politikerne her i vesten gjør tiltak for å få oljeprisen høyest mulig. De er aldri fornøyd, tippe de går for 200$ fatet, så 300 $ fatet!?

Vil ikke dette ramme fattige land kraftig?

Skjønner ikke helt hvordan de tenker. Vil de ha skade verdensøkonomien mest mulig?
Redigert 08.03.2022 kl 17:39 Du må logge inn for å svare
china
08.03.2022 kl 17:41 1451

Forklar hvordan dette er politikerne sin feil?
Jensenpirken
08.03.2022 kl 17:47 1428

De vil stramme inn tilbudet og ha det lavest mulig og nekte å kjøpe russisk olje. Samtidig vil de ikke øke produksjonen. Land med kapasitet får ikke lov til å øke.

Tror ikke denne stigende oljeprisen er sunn for verdensøkonomien og aksjemarkedet. Inflasjonen blir høy og aksjemarkedet virker helt i i ubalanse. USA børsene er i ferd med sin 4 dag på rad med kraftig nedgang. Rike land tåler det, men mange vanlige folk i fattige land risikerer å bruke hele lønna si på drivstoff.

Tror også egentlig disse stadige hardere sanksjonene mot Russland skader verdensøkonomien mer enn de skader Russland. Det tipper helt over.

Mulig jeg er helt på villspor !?
Redigert 08.03.2022 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
Jensenpirken
08.03.2022 kl 22:35 1298

Nå har vi 4-5 børsdager på rad med nedgang på USA børsene og interessen for å ikke ødelegge verdensøkonomien er bortimot null.

Så lenge politikerne legger til rette for at oljeprisen skal opp ( på helt usunne nivåer) så vil ikke børsene stige.

Odi.1
09.03.2022 kl 07:49 1187

Det neste på agendaen vil være å få på plass Stryk under valg av totalt ubrukelige Politikere.
Dette kommer til å bli ett folkeopprør for å få på plass de neste årene om en vil beholde Demokrati.
Denne kumuleringen er livsfarlig for alle samfunn.
Oilbaron
10.03.2022 kl 10:30 929

Høy oljepris er bra for miljøet ifølge Mdg Og Ap jo høyere jo bedre.
Nu har man bommet litt, for det var ikke tanken at strømprisen skulle bli så høy som den er blitt.
Men sånn går det når man har politikere som ikke evner å se konsekvensene av sine handlinger.
Høy strømpris kan vi takke Høyre AP og FrP for.
Nylig fikk en inkompetent energiminister sparken, for sin udugelighet så får vi håpe at den nye er bedre.
Ser at Sp er begynt å tvile ang kabler til oljeplattformer, men vår miljøvernminister sier dette er nedfelt i hurdalsplattformen.
Det grønne skiftet har sin pris, en får bare håpe at fornuften seirer til slutt men jeg har min tvil.
Når man har Hugo Chaves som forbilde med politikken sin så tror jeg det er mange som går magre tider i møte.
Fikk tlf fra han som pleier å utføre service på varmepumpen forleden, han fikk beskjed om å ringe tilbake når strømprisen er blitt normale igjen.
Varmepumpen har ikke blitt brukt denne vinteren ikke fordi jeg har dårlig råd, men liker ikke å kaste penger ut vinduet.
Har rikelig tilgang på gratis ved, men har tidligere brukt den kun som et supplement.
pengex
10.03.2022 kl 11:16 901

Er ikke dette slik en inflasjon starter.
Redigert 10.03.2022 kl 11:16 Du må logge inn for å svare