Dette er hva som skjer i SIOFF

stoploss14
SIOFF 08.03.2022 kl 17:50 1559

Dette gjøres kun for å få større finansiell fleksibilitet.. Det er en ny artikkel i FA nå. Her er et utklipp av hva CEO sier:

Slik selskapet er etter restruktureringen, så ligger det vilkår til hvilke investeringer det kan gjøre. Nå blir mulighetene større, sier konsernsjef Bernt Omdal i Siem Offshore.

Videre sier han:

Man bytter aksjer like-for-like, så sånn sett er det ingen endringer. Det er samme styre, ledelse og forretningsplan, men dette gir større handlingsfrihet, sier Omdal.
flaggstad
09.03.2022 kl 00:02 1279

Takk for info. Var jo usikkerhet da meldingen kom. Får meg til å tenke at nedsalget er over da de går videre med dette. Tror det kan være positivt for aksjekursen at det blir norsk registrert med ASK konto .
mimer
09.03.2022 kl 01:06 1216

stoploss14 - veldig bra du fikk belyst dette som beskrevet på annen tråd også.

Artikkelen i FA du nevner bekrefter dette og bør oppklare eventuelle misforståelser:
https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2022/03/08/7832726/vil-putte-siem-offshore-inn-i-nytt-selskap?internal_source=sistenytt

På XI forum ble det spekulert i om GIEK ikke støtter forslaget (siden støtten p.t. ikke ser ut til å inkludere de). Men tipper det var fra de som hadde solgt seg ned / ut 😎

Tror dette blir veldig bra, det er ikke noen endring i selskapets verdier, dette grepet kan vel bare føre til at de øker ytterligere...
harlin
09.03.2022 kl 01:30 1191

GiEK har på ingen måte solgt seg ut, de eier fortsatt 32,5% av selskapet. Men de kommer neppe til å være langvarige eiere. På et eller annet tidspunkt skal de ut, men jeg tviler på at de selger over børs på normal handel. IF er forøvrig på vei ut. Litt uklart hvor mye som gjenstår, men det nærmer seg tomt
mimer
09.03.2022 kl 08:27 980

Jeg skrev ikke at GIEK har solgt, antydet bare at andre, som brukte det som usikkerhetsmoment , har solgt...

Ja IF flagget jo under 5% forleden, så de skal nok helt ut, kan jo håpe at de er mer eller mindre ferdige.

GIEK bør vel få til en plassering av sin post når de ønsker seg ut. Å begynne å selge nesten 100 millioner aksjer over børs framstår ganske urealistisk. Med denne omorganiseringen av SIOFF kan det kanskje åpne seg flere muligheter for at andre aktører ønsker å komme inn...