PHO - 3 børsdager til q3

Slettet bruker
PHO 03.11.2018 kl 17:25 13187

Ja, her en sitter og funderer... tre dager igjen

Er du ikke inne sier du, men hallo da, det blir ikke mye billigere en nå tørr eg spå.

Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
Realisten
03.11.2018 kl 17:44 7181

Dette blir en spennende uke. Et ørlite plussresultat, ny guiding og en forrykende presentasjon av Daniel og Bellete tror jeg blir en giftig kombinasjon.

Uansett kan vi nok se frem til flere gode år fremover.
Ha en flott lørdag alle sammen!
Londonmannen
03.11.2018 kl 19:21 7038

Q3 ligger bak oss, og tallene er allerede historie.
Det viktigste er således ikke bunnlinjen i regnskapet, men hvordan veksten i antall scope og brukerfrekvensen utvikler seg. Dersom den er akselrerende så er fundamentet for inntjeningen til PHO akselererende. Og det blir de viktigste indikatoren å se på kommende torsdag.
Ut fra hva styreformann har uttalt, bla i juni, så ble CEO skiftet ut pga at selskapet endret seg fra å være et utviklingsselskap til å bli et selskap som skal kommersialisere Cysview, og etterhvert andre produkt som the Bladder Cancer Company. Vår nye CEO Dan Schneider har den nødvendige bakgrunnen til å gjøre denne jobben best mulig og til å vinne størst mulig markedsandel.

Jeg forventer at Schneider vil benytte Q3 presentasjonen til å gi oss sitt syn og fremtidsutsikter. Det vil bli meget spennende!
På samme måte vil Bellete informere oss status etter Q3 og gi oss grunnlag for å se hvor raskt prosessen skjer. Det blir ikke mindre spennende.

Så er det diverse spekulasjoner om hvorfor styreformannen stiller på Q3 presentasjonen. Jeg tror han har noe han vil overbringe aksjonærene, eller så ønsker han å få være tilstede når selskapet hopper ut av den ene rollen og inn i en helt ny rolle.
Kan det hende at det ifm dette taktskiftet i selskapet ikke bare er nødvendig å skifte CEO, men også hvilke børs sekskapet skal noteres ved i fremtiden? Og dersom det skal skje et skifte, vil det da bære naturlig å gå til en amerikansk børs? Spennende.

Personlig har jeg nøkterne forventninger til Q3, og tror nok at det største taktskiftet vil bli avdekket på Q4 18. Men jeg tror nok at Q3 vil inneholde nok positive indikasjoner til at kursen tar et nytt byks oppover allerede på torasdag.
fjellmann1
03.11.2018 kl 19:36 6982

Å flytte til annen børs vil ikke være bra. Koster mye og det medfører mye byråkrati for oss aksjonærer.
Jeg skal øke min beholdning i morgen, tør ikke vente lenger.
Slettet bruker
03.11.2018 kl 21:41 6819

Kanskje Washington og Baltimore nærmer seg 40% markedsandeler allerede.
Da blir det Eufori igjen.

Men som LM skriver, vi skal ikke vente alt for mye av Q3 fordi fexiscope ble lansert så sent som i mai 2018.
pyrrhos
03.11.2018 kl 22:37 6733

Jeg er spent på om den langsiktige strategien for selskapet blir tydeligere og hvilke veivalg som styret må ta.
Første fase er tydelig nok med fokus på oppbygging av en egen salgsorganisasjon i USA i tillegg til Norden. Med resultatene fra partnere øvrige Europa, Canada, Australia etc, sørge for at selskapet oppnår sterk vekst og lønnsomhet. Sørge for aksept og refusjon i segmentene Pre-diagnose, TURB og Surveillance
Fase 2
Avtalen med Combat i Norden kan være første ledd for en utnytte egen salgsorganisasjon til å distribuere produkter/tjenester for å bredde produktspekteret for The bladder cancer company. Hva tenker styret med hensyn til nye partneravtaler? Når PHO har oppnådd tilfredsstillende lønnsomhet blir det spennende og se om selskapet vil fase ut Ipsen i hele eller deler av det europeiske markedet og etablere egen salgsorganisasjon, oppnå bedre kontroll og betingelser og samtidig og kunne distribuere partner produkter i flere europeiske markeder (Frankrike, Spania, Italia, UK, etc)
Det som ser ut til å ligge lenger fremme er befolkningsrike land i Asia (China, India, mm) Japan kan være spesielt med tanke på at Olympus her hjemmehørende er. Sør-Amerika har vil vel heller ikke hørt noe om så langt. Nøkkel spørsmålet er i hvilke geografiske områder planlegger styret å implementere konseptet The Bladder Cancer Company?

Det er i hvertfall ingen tvil om at styret og Schneider har nok å jobbe med i tiden fremover. Presentasjonen på torsdag blir spennende på mange måter!
Redigert 03.11.2018 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2018 kl 09:29 6572

En av årets mest spennende uker, noen som skal på q og hilse på?
ITinvest
04.11.2018 kl 09:50 6518

æ tenkt mæ dit
Scoopfinder
04.11.2018 kl 11:36 6371

Jeg håper ikke de noteres i USA.
Det trenger vi ikke. Et par hundrelapper i årlig utbytte er bra nok for en enkel mann som meg ?
Slettet bruker
04.11.2018 kl 11:51 6326

Ja, fra 2019 kan det kanskje bli vurdert utbytte til aksjonærene.
Såvidt jeg kan se har det to ganger tidligere har det blitt utbetalt utbytte i Photocure.
I 2009 ble det utbetalt et ekstraordinært utbytte på 4.-/aksje mens det i 2012 ble utbetalt et ordinært utbytte på 2.-/aksje.
Redigert 04.11.2018 kl 11:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.11.2018 kl 11:59 6292

Fra mars 2018, men denne har du sett og kommentert tidligere forcuss.

https://simplywall.st/stocks/no/pharmaceuticals-biotech/ob-pho/photocure-shares/news/breakeven-on-the-horizon-for-photocure-asa-obpho/
Slettet bruker
04.11.2018 kl 12:00 6273

Elvoquest

Photocure er vel det eneste utviklingsselskapet på OSE som ikke har levd av emisjoner, men i stedet gitt aksjonærene utbytte ved milepæler som har gitt klingende mynt i kassa, selv om 6 kr er svært beskjedent på 18 år.

Går dette caset som det ser ut til, kan man nok allerede i 2020 forvente et utbytte som er betydelig større enn alt som er gitt gjennom 18 år hittil.
Slettet bruker
04.11.2018 kl 13:45 6143

ja, hva kommer på Torsdag. En videre positiv utvikling er forventet men blir den høy nok og blå bunnlinjen.

Eller litt rød så de kan skrive med store bokstaver , taper fortsatt ;)
Computum
05.11.2018 kl 00:11 5864

Og hjemmesiden er endelig oppdatert med bilde av den nye CEO.

"Daniel Schneider
President and Chief Executive Officer
Dan Schneider joined Photocure November 2018. He brings more than 25 years of experience in developing and expanding rapidly growing healthcare companies in the U.S., most recently as the General Manager for Ablynx N.V. in North America. He has also held executive management positions in other pharmaceutical and biotech companies, including BTG International, Somaxon Pharmaceuticals and Sepracor.

Mr. Schneider is a U.S. citizen and holds an MBA from Washington University and a Bachelor of Science degree in Business Administration from St. Louis University with a double major in Finance and Marketing."
Slettet bruker
05.11.2018 kl 09:53 5641

Stabil topp 20 liste, ikke store endring siste uke.
Londonmannen
05.11.2018 kl 10:03 5588

Så er vi inne i en uke som skal gi oss PHO aksjonærer nye svar, samt peke ut retningen fremover den nærmeste tiden.
Tallene på bunnlinjen er allerede historie og vil kun fortelle oss hvordan ting utviklet seg gjennom et kvartal der amerikanerne avviklet sin sommerferie.
Mitt fokus vil være delvis på antall scope som er utplassert og brukerfrekvensen, men primært på hva Bellete presenterer samt hvilke fremtidsvyer som Daniael Schneider vil komme med.

Frem til torsdag tror jeg ikke det vil skje all verden i PHO aksjen. Her er det bare å vente på hva som kommer torsdag morgen.
Computum
05.11.2018 kl 10:16 5531

Litt mer nøktern nå som det bare er dager igjen?
Det var litt mer spenst i dine forventninger for knappt en måned siden:
"Men jeg drister meg til å tro, merk deg tro, at forventninger til Q3 lan presse kursen opp mellom 70 og 80 kroner. Dersom ledelsen på W3 kan verifisere at veksten er akselererende, dette er en forutsetning for fortsettelsen, så tror jeg vi kan oppnå kurs rundt kr 100,- ved inngang desember. Dersom ledelsen kommer med en positiv guidingen i læået av november utelukker jeg ikke at vi har sett PHO omsatt på kr 120 før nyttår. Men som sagt, disse kursnivåene skjer ikke av seg selv."

La oss håpe på 120 før nyttår :-)
Slettet bruker
05.11.2018 kl 10:19 5506

Compuman. Don't criticise the optimists by pointing out their excessive expectations. They don't like it.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 10:21 5482

Glad at du fikk solgt halvparten idag, håper du gikk i pluss på dem.
Så får vi håpe at du framover bare er halvparten så interessert i PHO som nå.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 10:25 5447

Dagens topp 50 liste viser at det nå er 9 private investorer blant de 50 på topp, den største med 190k aksjer.
bravi
05.11.2018 kl 10:30 5412

Det virker ikke å bli den inngangen til Q3 som mange håpet på. Kursmålene eller antydningene fra flere har heller ikke slått til. Noen fra top 20 har lettet seg litt og M har en stor short i aksjen, slikt drar heller ikke oppover. I tillegg har selskapet sittet helt muse stille siden Q2 og skapt usikkerhet.

Hva som gjør at selskapet stiller så mannsterk på Q3 vet ikke jeg men det kan komme en overraskelse. Slik det ser ut nå skal man være fornøyd om kursen holder seg på 50 kr. Kursen går ned i dag også
Realisten
05.11.2018 kl 10:33 5385

Muse stille, som i kun annonsering av Combat Medical-avtalen og ny CEO?
Londonmannen
05.11.2018 kl 11:03 5313

Computum
Jeg har ikke noe problem med at jeg hadde større forventninger inn mot Q3 enn det som det blir i realiteten. Men det er ikke PHO sin feil at så skjer og jeg hoilder fasrt ved at dersom ledelsen leverer varene og bekrefter akselererende vekst i såvel antall scope og brukerfrekvens, da tor jeg fortsatt at kursen kan skyte mot 100 ved inngangen til desember. For det er tross alt antall scope og brukerfrekvensen som danner grunnlaget for PHO sine inntekter, men inntektene henger litt etter, samtidig som markedet normalt forskutterer veksten i aksjekursen.

At så ikke skjer i PHO denne høsten, det har flere årsaker. Den største er nok at fokus til markedsaktørene slett ikke er farmasiaksjer, men aksjer relatert til helt andre markedssegment. Hva angår fond så er det dem som har uttalt at et selskap ikke er interessant før verdien er kommet opp i 3-4 milliarder, helst over 5 mrd. PHO ligger i dag på vel en mrd.
I tillegg har vi sett utover høsten at fortiden ligger som en klam hånd over PHO. Tidligere aksjonærer sliter med å bli overbevist om at PHO i dag er noe ganske annet enn PHO før mai 2017. Det synes som de trenger mer enn Q2 18 for å bli overbevist. Jeg tenker at noen flere vil bli overbevist på torsdag, mens andre må trolig også få med seg Q4 før de innser at det ikke er tilfeldigheter at PHO opplever gjennombrudd i det amerikanske markedet.

Jeg registrerer og aksepterer at investorer på OSE er villig å betale langt mer for selskaper innen farmasi som ennå ikke har noe godkjent produkt å slå i bordet med og som fortsatt er flere år fra å kommersialisere noe som helst, forutsatt at de ikke feiler på oppløpet. Det må være opp til den enkelte hvilke risiko man er villig å ta, men i PHO synes meg den risikoen å være svært liten. Trolig enda mindre etter torsdagens presentasjon.

Ja, jeg synes det er merkelig at markedet ikke er villig å prise PHO høyere etter det vi allerede vet, men enkelte må ha ting inn med teskje før de evner å skjønne hva det er som skjer. Derfor ligger kursen der den ligger og dert er lite jeg kan gjøre med det. Men jeg innser at det letteste her i markedet er å være negativt innstilt og bli gledelig overrasket når det skjer noe som er langt mer positivt enn forventet, enn å uttrykke sin positivitet og måtte innse at optimismen ikke alltid slår til.

Vel, vel vi får se hva ledelsen har med i kofferten på torsdag. Har hørt at det er noe som heter "den som ler sist ler best hele veien til banken."
Daniel
05.11.2018 kl 11:30 5233

Jeg tipper at de optimistiske kursmålene for slutten av 2018 ikke kommer til å bli realiteten før slutten av 2019.
Londonmannen
05.11.2018 kl 11:41 5186

Daniel
Det er du i din fulle rett til, svaret får vi uansett ikke før slutten av 2019. Men det må i tilfelle innebære at PhO ikke lykkes å repetere suksessen fra Washington Baltimore området. Og da må det som skjedde i det området kun fremstå som et uforståelig blaff. Jeg tror det ikke, men det er nå min holdning. Jeg tror at når såpass mange urologer fremholder at BLCC teknologien som ny SOC, så vil denne holdningen slå ut i et merkbart økt salg av scope utover i resten av 2018 og inn i 2019. I så tilfelle vil veksten i salg av Cysview ta seg kraftig opp og avfeire seg på bunnlinjen. Og jeg finner det lite realistisk at en akselererende vekst på bunnlinjen ikke vil tiltrekke seg interesse fra såvel media som nye investorer.

Men jeg kan selvfølgelig ta feil, men jeg tror ikke jeg gjør det.
Computum
05.11.2018 kl 11:45 5192

Innlegget er slettet
Prøv å legge av deg irritasjonen og personfokuset. Alle har rett til å skrive på forumet så lenge forumreglementet ikke brytes. I så måte er du kanskje på tynnere is enn vedkommende du kritiserer?

"Følgende er ikke tillatt:
Trakassering av meddebattanter."
Slettet bruker
05.11.2018 kl 11:45 5179

Vi får håpe vi får store markeds andeler.

Litt for kursen sin del, mest for det er den beste behandlingen som alle burde få.
focuss
05.11.2018 kl 11:50 5156

Pasienter og sykehus har jo to valg, De kan gi behandling A eller behandling B. Gis behandling A gir det en betydelig lengre tid til tilbakefall. Hva Medicare foretrekker er vel neppe noe å diskutere.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 11:58 5093

Innlegget er slettet
??? get a life man
billionæren
05.11.2018 kl 12:04 5069

... men du tippet 27 flexiscope i q3, noe jeg betrakter som eksplosiv utvikling og gir grobunn for ditto kurs ?
Slettet bruker
05.11.2018 kl 12:09 5052

Siden det kommer fra deg, Computum. Jeg ser poenget, og sletter innlegget.
Daniel
05.11.2018 kl 12:20 5013

Jeg har troen på at sykehus som aktivt bruker rigide skop med blålys ønsker fleksiskop så raskt som mulig. Samtidig har jeg lært at kursutvikling kan ta tid, og jeg velger derfor å holde forventningene på et litt forsiktig nivå for å unngå å ta dårlige avgjørelser og ikke minst unngå skuffelse.
Londonmannen
05.11.2018 kl 12:48 4951

Daniel
Sikkert en fornuftig tilnærming og jeg antar at den er gjort mhp din egen risikoprofil, din personlig økonomi og andre relevante faktorer for deg. Vi er alle forskjellige og hva som er rett for en vil nødvendigvis ikke være riktig for en annen.
Vi tolker også diverse informasjonsbiter forskjellig. Men det er jo nettopp slike faktorer som danner et marked. Skulle alle tolket alt rett og hatt samme oppfatning så ville det enten bare vært kjøpere til en aksje eller bare selgere. Hadde ikke blitt rare omsetningen av det.

Så istedet for å skjelle ut hverandre fordi vi har ulik oppfatning om tingenes tilstand, burde vi hylle forskjellene ettersom det er disse som skaper et marked vi alle kan utnytte, hver på sin måte.

Forøvrig er jeg enig med deg i at de som benytter regide scope vil ønske å anskaffe seg et flexiscope så raskt som mulig. Og deri ligger jo noe av strategien som skulle benyttes ved introduksjonen av flexiscope i markedet. Bellete informerte på Q2 om at de ville først tilnærme seg de sykehus/klinikker som hadde hatt flexiscopene til utprøving, dernest sykehus/klinikker som hadde erfaring med regide scope og som derfor var familiær med BLCC teknologien sin fortreffelighet. Og det er vel nærliggende å tro ut fra uttalelser fra urologer og pasienter at dem som har erfaring med regide scope vil være mer enn klar for å anskaffe sykehuset/klinikken et flexiscope.

Torsdag vet vi mer hvordan salgsstrategien har fungert.
Londonmannen
05.11.2018 kl 12:51 4928

Ikke uventet ser vi nå et forsøk på å presse kursen nedover for om mulig å få utløse stop loss. Skjønner at det begynner å haste for dem som ligger short for torsdag 8 nov kommer raskt nærmere. Og man skal ikke ha fulgt mye med for å skjønne at det kan komme gode nyheter mhp fremtiden til PHO på torsdag. Noen overraskende negative nyheter kommer ikke, for det måtte selskapet ha meldt til markedet. Derfor har nok shorterne begynt å svette aldri så lite.......
Daniel
05.11.2018 kl 12:55 4908

Jeg har investert et (for meg) betydelig beløp i Photocure, og er den absolutt største investeringen i hele min biotek-portefølje. Jeg ønsker selvfølgelig at kursen skal gå til himmels i løpet av noen uker, men jeg tror ikke at det kommer til å skje nå. Vi får helt sikkert noen knalldager i løpet av 2019, men jeg prøver å holde meg nede på jorden. Det er bedre å bli positivt overrasket enn skuffet. :)
Computum
05.11.2018 kl 13:11 4853

Jeg tror at å shorte PHO var basert på den uforklarlig kraftige oppgangen i etterkannt av Q2 og forventet børskorreksjon. Vil tro at shorten har gitt god avkastning og kanskje blir dekket inn i løpet av uka? Det er vel vanskelig å se for seg noe stort fall fra dette nivået? Eller?
Londonmannen
05.11.2018 kl 13:15 4839

Daniel
Joda, ikke uenig i det. Men som bergenser blir det til tider litt vanskelig for meg...;-))
Londonmannen
05.11.2018 kl 13:20 4813

Computum
Mulig det, men toppen inntraff jo 10 sep og det tok enda noe tid før shorten viste seg.
Enten er shorten satt på en spek eller så er det noen som har tolket bildet annerledes enn det en dal andre her har gjort.
Men ut fra den informasjonen som har tilflytt markedet siden juni 2018, så finner jeg det vanskelig å skulle tolke fremtidsutsiktene til PHO så negativt som de ansvarlige for shorten har gjort. Men ettersom det hevdes at shorten er satt av proffe og jeg med flere må regnes som amatører i sammenligning, så kan man jo ikke utelukke at der kommer en svart kanin opp av hatten på torsdag, men jeg evner ikke å se hva det skulle være.
Dog vil jeg ikke utelukke at det kan være flere som tenker i de baner og at det kan være årsaken til en noe laber kursutvikling inn mot Q3 presentasjonen
Redigert 05.11.2018 kl 13:22 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
05.11.2018 kl 13:40 4748

Må jo si at det er facinerende å se at alt av farmasi aksjer stiger, mens det eneste selskapet som har et FDA godkjent produkt i markedet, med refusjonsordninger på plass, opplever tilbakegang i kursen kun tre dager før Q3 presenteres. Akkurat det forteller meg at hovedårsaken til at kursen ligger der den ligger er spøkelser fra PHO sin nære fortid. Markedsaktørene tror tydeligvis ikke at PHO er i stand til å overraske positivt på to kvartalspresentasjoner etter hverandre. Men faktum er vel at markedsaktørene etterhvert må erkjenne at PHO før og nå ikke er det samme og at man heretter vil måtte innse at det blir mer reglene enn unntaket at PHO leverer positiv ladet kvartalspresentasjoner, sa brura!
Mental Mania
05.11.2018 kl 13:41 4737

Belette holdt sin svært så optimistiske presentasjon nesten halvveis inn i Q3.
Allerede da satt han med halve fasiten for hva vi har i vente på Torsdag. Kan ikke si det var så mye pessimisme å spore. Tviler på at ting plutselig har gått skeis i siste halvdel av Q3 når ferieavviklingen da stort sett er overstått.