PHO - 3 børsdager til q3

Slettet bruker
PHO 03.11.2018 kl 17:25 13204

Ja, her en sitter og funderer... tre dager igjen

Er du ikke inne sier du, men hallo da, det blir ikke mye billigere en nå tørr eg spå.

Redigert 21.01.2021 kl 04:08 Du må logge inn for å svare
kreinh
05.11.2018 kl 13:54 4508

Jeg må bare innrømme at Photocure har vært en skuffelse de siste halvannen måneder. Når man lover ny guiding i 2H hadde vel alle her på forumet regnet med at den ville komme før Q3 presentasjonen, spesielt etter å ha reklamert med "akselererende vekst". Hadde ledelsen tenkt litt i retning av "børspleie" skulle man absolutt ha sukret ventetiden mot Q3 med ny guiding. Når dette ikke har skjedd sprer man i stedet usikkerhet i markedet: Har det skjedd noe negativt? Håper på en mer kommersiell ledelse av PHO i fremtiden slik at verdiene kommer skikkelig frem. I stedet slik som nå at alle må grave i hver en krok i halv dokumentert ofte gammelt skrot for om mulig å finne noe med litt relevans. Når man leser alt som er skrevet opp og ned og i mente både her og andre steder ser man et klart behov for bedre informasjons flytt fra selskapet. Om jeg er frustrert, ja litt...

På den andre siden vet jeg at jeg har investert i et selskap som vokser og vil bare gjøre det bedre og bedre. Men jeg har et stort ønske om at det ikke bare er en liten gjeng (pharma gutta) som skal skjønne dette men også de store gutta i meglerhusa og analytikere som blir lyttet til i markedet. Mest sannsynlig går torsdagens presentasjon de norske meglerhusene hus forbi :-) Da har jeg mer tro på amerikanerne når de ser hvilken pengemaskin Photocure blir...

Londonmannen
05.11.2018 kl 14:08 4456

Inntil 2H er omme, så kan man ikke skyte ledelsen for ikke å ha kommet med oppdatert guiding når det fortsatt er nesten to måneder igjen av 2H. Nei, jeg tror ikke de fleste forventet ny guiding før presentasjon av Q3. Jeg tror heller ikke den kommer ifm Q3 men snarere litt lenger frem. Jeg tror nok at ledelsen ønsker at ny CEO skal kunne akseptere og godkjenne en guiding før den kommer til oss aksjonærer. Det er tross alt CEO som skal stå for gjennomføringen av og oppfyllelsen av det guidingen uttrykker. Derfor ville der være feil å komme ut med et slikt dokument uten å la ny CEO få sette seg godt inn i status og fremtidsutsikter før man offentliggjør den. Ikke glemmat vår nye CEO har lang erfaring i å kommersialisere denne typen selskap og har trolig et og annet å bidra med i en slik guiding.
Guiding kommer når den kommer, men ikke forvent den før Q3 eller under Q3. Skulle den derimot bli offentliggjort ifm Q3 så får vi ta det som en gledelig overraskelse. Men jeg holder en knapp på atvdet kommer lenger ut i november.
Daniel
05.11.2018 kl 14:23 4400

Apropos noe jeg har spurt om før uten respons: Er det noen som vet hvordan historikken til Daniel Schneider er mtp. børsmeldinger og guiding osv? Det vil gi en pekepinn på hva vi kan forvente.
focuss
05.11.2018 kl 14:42 4360

Ingen behandling har sterkeste anbefaling foreløpig fra myndighetene i NMIBC men BLCC har den den beste i TURBT med evidence grad B.

Så er det slik at BLC Cysview ligger an til å få evidence grad A i gigantmarkedet surveillance i outpatient setting. Det vil være den sterkeste anbefalingen det er mulig å få.Beslutning månedskifte nov/des. Vil være oppsiktsvekkende og bestemmende for behandling.


Det gis altså anbefalinger fra myndigheter om hvilken type behandling som skal benyttes. Styrken i anbefalingen defineres som følger:

A) High
B) Moderate
C) Low
D) Very low

TURBT
For TURBT har ingen A, men BLC Cysview har den beste som er B. NBI har C. Altså BLC Cysview representerer sterkest anbefalte behandling for TURBT

Surveillance
BLC Cysview innstilt på A. Bekreftelse senere i høst.
focuss
05.11.2018 kl 14:47 4323

Fra PHO sin Q2 rapport.

In May, the United States Centers for Medicare & Medicaid Services (CMS) released their preliminary
coding recommendation to establish a specific reimbursement code (A code) for instillation of
hexylaminoleviluate (Cysview) when used in physician office and other sites of care starting January 1,
2019
Slettet bruker
05.11.2018 kl 15:09 4256

Gjetter på at om cms kommer med ny anbefaling, opp fra B til A, så kommer den den 21.november, samtidig med at de publiserer nye refusjonsregler for 2019.
Londonmannen
05.11.2018 kl 15:17 4238

Med den betydning grad A vil ha for PHO så tror jeg ikke vi vil få oppdatert guiding fra ledelsen før den saken er avklart.
focuss
05.11.2018 kl 15:23 4224

Smånissen

TURBT blir vel stående på B ( BLCC uansett best i markedet)

Surveillance kan gi A grunnet fase 3 studiet. p<0,0001 gir ikke CMS anledning til tvil.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 16:06 4118

Takk for spesifiseringen. Det kiler jo litt i en smånissemage ved tanken på dette. Det er lov å håpe! : )
Slettet bruker
05.11.2018 kl 16:43 4623

Ja en sak er i alle fall sikker, de vet hvor stor inntressen fra sykehusen ær. Og det kommer nok frem
på et eller annet sett. Trur den er meget stor.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 16:45 4617

En må bare konstatere at vi som har tro på torsdagen er i mindretall.
Men jeg er sterk i min tro på at dette blir bra og lar meg heldigvis ikke påvirke av at kursen også faller idag. Dynamikken i dette spillet fortjener en avhandling i seg selv.
En logisk brist for min del er hvertfall at et selskap som enda ikke har et produkt på markedet og i realiteten ingen garanti for at de vil få det heller, ingen inntekter og ca. 85 mill i underskudd i q3 er pr. Idag verdsatt i markedet til ca. 3 ganger mer enn Photocure.
Potensialet for PHO er liksom ikke 1mrd, vi snakker om 15-35 mrd bare i USA. PHO er nå i krysningspunktet hvor inntektene kanskje overstiger utgiftene og selskapet har NULL gjeld.
Hva er logikken, hva er det jeg ikke forstår?
Vel, den logiske bristen vil nok jevne seg etterhvert, men saueflokk mentaliteten er jo et moment.
Ok, bare 2 dager igjen så får vi svaret på hvem som traff.
Redigert 05.11.2018 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.11.2018 kl 17:02 4558

Det er denne avstanden mellom det potensialet vi som tror på selskapet ser, og den manglende tro, eller kunnskap, som foreløpig er der i markedet ellers som gjør Pho til den perlen den er på dette nivået.

Jeg har ikke én dårlig følelse i magen med hensyn på torsdag og q3. Kanskje noe galt med meg, men jeg gleder meg veldig mye og tror kursen og selskapet får god fart da. Skal være tilstede på Continental og kose meg hvert sekund av presentasjonen!
Slettet bruker
05.11.2018 kl 17:07 4556

Tror du får en god opplevelse der, det er jeg ikke i tvil om.
Lykke til
Slettet bruker
05.11.2018 kl 17:08 4545

Takk! Det samme! ?
bravi
05.11.2018 kl 17:45 4528

Kan det være noe kurs dempende som forumet ikke har fanget opp? Hvis ikke må det være at markedet tar feil i dette caset eller at noen går inn for å få ned kursen. I dag igjen en blå børsdag men Pho går ned, det er merkelig.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 17:53 4509

To børsdager til, så har vi alle svar.
Slettet bruker
05.11.2018 kl 18:42 4427

Foreløpig er det bare klinikker og urologer som har interesse av BLC&C.

Mange vil få en forsmak på hva vi står foran på torsdag morgen.

At mange er i tvil om dette caset er helt uforståelig for meg.
Londonmannen
05.11.2018 kl 18:49 4403

Eller så kan det være så enkelt som at selskapet er notert på OSE men har sin hovedgeskjeft i USA og at markedsaktørene ikke helt skjønner hvor stort dette er i ferd med å bli. Delvis på grunn av selskapets historie og delvis på grunn av at markedsaktørene på OSE har sitt hovedfokus på helt andre segmenter. PHO driver jo sin aktivitet med primært amerikanere og innenfor USA. I det markedet blir PHO svært liten og lite synlig. Man skal ha spesiell interesse for PHo for å kunne virkelig danne seg et inntrykk. Jeg er slett ikke overrasket over at PHo lever et liv i skyggenes dal, enn så lenge. Men det skal bli virkelig artig å se tilbake på denne tiden neste år på denne tiden. Du verden!!
Slettet bruker
05.11.2018 kl 18:57 4370

Når verdien passerer 5 mrd i 2019 blir det lagt merke til over alt.

Norske og utenlandske meglerhus kommer til å fotfølge Photocure i årene fremover.
CanonBoy
05.11.2018 kl 23:37 4119

Mye diskusjon om forventninger til Q3, manglende stigning i aksjekursen siste ukene, innlegg om konkurrerende nye teknologier/trusler og andre potensiale negative hendelser. Vi på HO er stort sett aksjonærer og har interesse i at aksjekursen drar nordover i en viss fart. Samlet i forumet er det en utrolig mengde kunnskap om PHO, forskning og resultater, markedet og potensialet.

Jeg er ganske komfortabel med at 08. November blir en meget god dag for oss som har tro på selskapet. Salget vil fortsette å stige og bruksfrekvensen vil øke. Jeg tror også at uttalelsene om «framtidsutsiktene», pipline vil styrkes. Om dette er nok til å doble aksjekursen og at nye investorer/media vil komme om bord er jeg usikker på, men at dette kommer til å skje, i en ikke for lang fremtid, er jeg helt sikker på. TTT er ett faktum.

Ingen negativt har skjedd med det fundamentale i PHO siden Q2, heller det motsatte når vi ser på nettet og linker til nyheter, linker som er omtalt på HO og andre steder. Hvorfor tror noen at dette skal gå til h…. mellom 08. august og 08.november?

Hva med å se dette fra en litt annen vinkel fra PHO og kjøperne sin side.

Vi vet hva som er resultatene av den siste forskningen (Fase III), godkjenninger, flexi Scope og vitenskapelige artikler etc. Hvorfor kjøper ikke "alle" denne aksjen NÅ? Budskapet må ikke bare ut til nye investorer, men også til kjøperene/beslutningstagerne som tross alt danne grunnlaget for vår fremtidige suksess.

PHO har siste tiden bygget salgsorganisasjon i USA. Å selge til sykehus i USA er kanskje den dyreste og mest tidskrevende prosessen du kan drive med. Det er ikke bare å gå til en Urolog og selge Cysview, han er heller ikke nødvendigvis like opplest på fordelen med vårt fortreffelige verdensledende produkt som vi har pt. Har lest flere steder at du kan regne med 12 til 24 måneder for å komme i mål. Fase III som er nøkkelen er kun tilbake til Q1 2018 (om jeg husker riktig).
Selgerne til PHO er nå i en prosess med å overbevise Urologene om Cysview slik vi kjenner det, de skal gjennom dokumentasjon, de skal bevise at det er ingen juridiske smutthull som kan skade sykehus/pasienter, Utstyr skal gjennomgås, opplæring gjennomføres etc.
I tillegg er det en mengde stakeholders og beslutningsnivåer som det skal tas hensyn til. Det er andre avdelinger som kjemper om oppmerksomhet, status og budsjetter. Det er en mengde nivår med beslutningstagere som skal involveres og overtales. Selv om Cysview er verdens beste produkt (SOC) skal vi huske på at de alle fleste på et sykehus kjemper for sin egen profesjon (enten det er prostata, hudkreft, brystkreft etc), og dette er en intern kamp om oppmerksomhet/prestisje som ikke har noe med PHO å gjøre. Så skal de gjennom den administrative kvernen, beslutningsnivåene og budsjettkvernen i hvert sykehus. Til dette trenger de et ett suverent produkt som er FDA/CMA godkjent og dyktige selgere. Det er nettopp dette PHO nå jobber med og har full fokus på. Men ting tar litt mer tid før vi ser de endelige resultatet, og det tar lengre tid enn hva aksjeinvestorer på OSE tror. Vi vil jo gjerne se en dobling av kursen dagen etter vi har kjøpt, eller?

Jeg tro Q4 i betydelig grad vil bekrefte at vi er på vei mot en akselererende vekst, men at vi først i løpet av H1 2019 vil oppleve den virkelige forandringen ved at større investorer kommer på banen og media virkelig begynner å dekke selskapet. Da vil vi virkelig se en fundamental endring i aksjekursen.

Happy Nov 8th (:=}
Londonmannen
06.11.2018 kl 08:22 3937

Ikke uenig med deg at prosessen er lang, kronglete og ender opp i TTT.
Men ut fra det Bellete fremholdt om salgsstrategien skulle man i første omgang henvende seg til de sykehus/klinikker som hadde vært med på utprøving av flexiscope og dernest gå på de sykehus/klinikker som allerede hadde regide scope og som derigjennom var familiær med BLCC teknologien sin fortreffelighet. Bare mhp regide scope er det snakk om 128 enheter.
Vil anta at denne strategien vil bidra til en shortcut i forhold til de hinder du nevner. Og på denne måten er det grunn til å tro at den akselererende veksten vi har sett i utplassering av scope gjennom 1H 2018 kan opprettholdes også i 2H 2018. At det kan være vi får en dipp pga avvikling av sommerferie kan vi ikke utelukke, men selv med det burde det ligge an til at det er utplassert 25+ scope i Q3. Dvs at der burde være realistisk at det er totalt 155+ scope i drift ved utløpet av Q3.

Men jeg også har tro på at det blir først i 2019 at det virkelige gjennombruddet kommer ved at PHO blir mer synlig, får mer omtale og betydelig mer interesse fra investormiljøet både i Norge og i utlandet. Men jeg har tid til å vente. Tror jeg vil ha betydelig avkastning det kommende året.
flaksegrisen
06.11.2018 kl 10:08 3830

Jeg har bare en liten post i Photo til tross for jeg er overbevist om at den akselererende veksten fortsetter, og at vi får en økning i kursen etter q3.

Men synes ikke det er helt unaturlig at kursen ikke har steget den siste uken. Kanskje den gjør det den siste dagen på forventninger. Kursen har allerede gått opp mye etter q2 så markedet forventer allerede økt salg. Short posisjonen legger også en demper på optimismen til flere. Spørsmålet slik jeg ser det er hvor stor salgsøkningen og særlig flexiscop er for hvordan det vil slå ut kursmessig etter q3.

Stor optimist og tror økningen i kursen kommer i ukene etter q3 akkurat som etter q2.
kreinh
06.11.2018 kl 10:27 3774

Lurer på hvem som kjøper og selger. Det ble i grunnen kjedelig når opplysning om hvilke hus som kjøpte og solgte ble tatt bort fra transaksjonene. Følte at vi smånisser hadde litt mer kontroll over hva som skjedde da. Ha en ny kjedelig børsdag igjen alle sammen. Meg selv inkludert....
Tobias
06.11.2018 kl 10:40 4095

Fin kjøpsanledning dette.
Slettet bruker
06.11.2018 kl 10:49 4067

synes det er deilig uten megler id, så slapp en baissere som så brukte det for å gjøre andre usikker.
Slettet bruker
06.11.2018 kl 10:49 4062

Realistisk scenario nå fram til imorgen 1625 slik jeg ser det er at vi enten vil oppleve en svak, men jevn stigning mot 53-54 Eller at MW dumper for å skremme flere til å selge slik at vi lander ned mot 48.
Slettet bruker
06.11.2018 kl 10:51 4048

MW burde heller være volum skræmt ;) 25k på to timer, her kan det bli trangt.
Computum
06.11.2018 kl 11:01 4014

Man kan si kursen har gått mye, men den er fremdeles under der den toppet ut etter at High Seas kjøpte seg opp for noen få år siden. Det var mange, inklusive meg selv, som dengang gamblet på at kursen skulle videre opp. Istedet halverte den seg etter hvert. Vil det denne gangen gå bedre?
Slettet bruker
06.11.2018 kl 11:34 3954

Nær selskapet sier att det går bedre så er det en liten sjanse att det gjør det. trur du ikke det.
kreinh
06.11.2018 kl 11:36 3942

"Akselererende vekst" høres nokså overbevisende ut....
Slettet bruker
06.11.2018 kl 11:39 3929

Under 50 again. Tragic.
Slettet bruker
06.11.2018 kl 11:40 3921

Uhaa, ikke mange børstimene igjen før vi sitter med svaret.

https://www.hegnar.no/TV/kvartalspresentasjon/97451491

Mener forøvrig at shorten i Pho er satt ut fra tekniske nivåer. MW forvalter over 250 milliarder kroner, og har satt en for dem fullstendig ubetydelig short på noen få millioner i Pho. De setter mange slike små-bet, og ut fra deres tekniske algoritmer for å sette en short, har de over mange plasseringer sett over ett gevinst på slike plasseringer. Men at de har brukt noe som helst energi på det fundamentale i Pho tror jeg ikke på. Da hadde de droppet denne plasseringen.

Redigert 06.11.2018 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.11.2018 kl 11:47 3904

Kreinh,
Enig, det gjør det.
Ingen garantier kan gis, men jeg føler meg bra komfortabel. Jeg har stor tro på selskapet og ansettelsen av Schneider gjør at dette ser umåtelig bra ut.
Og en lunken stemning nå i forkant bryr jeg meg ingenting om. Dersom det går som jeg tror på torsdag vil de på gjerdet betale minimum 10% mer for aksjene da enn idag.
Londonmannen
06.11.2018 kl 12:58 3812

I den grad PHO er et selskap med en enorm oppside, så kan man jo være rimelig sikker på at det sitter andre større aktører som har sett det samme. Med den usikkerheten shortere og andre har klart å skape inn mot denne Q3 rapporteringen, så vil jeg slett ikke bli overrasket om noen forsøker å skremme oss småaksjonærer når tallene er presentert. Derfor kommer jeg ikke til å bry meg om kursbevegelsene på torsdag, men konsentrere meg om antall scope utplassert, brukerfrekvensen på scopene og hva ledelsen sier om utviklingen i USA og andre markeder forøvrig.
Slettet bruker
06.11.2018 kl 14:13 3697

LM,
Dersom torsdagen ender slik som noen få av oss tror, vil ingen klare å holde igjen PHO.
Og ingenting tyder på annet enn at torsdagen blir en fortsettelse av q2.
Det sies ofte at kursutviklingen i forkant av q kan si hva som venter. De gangene markedet tar feil får mange det travelt.
Slettet bruker
06.11.2018 kl 14:43 3640

Det er i hvert fall tydelig at noen jobber knallhardt for å holde denne igjen mens de akkumulerer aksjer, irriterende å være vitne til når man ser potensialet til denne aksjen.
Slettet bruker
06.11.2018 kl 14:50 3622

Ikke la deg provosere av det, den kommer når tiden er inne og det er ikke lenge til....