Kurseksplosjon er nær i VGM og VOW

mai2003
VOW 08.03.2022 kl 20:52 8335

Legger hodet litt på hoggestabben og kommer med påstanden om potensiell kurrseksplosjon innen kort tid. Det fundamentale fokus er kraftig forsterket og på nytt aktualisert gjennom den tragiske krigen i Ukraina. Grønne aksjer er utbombet. Teknisk begynner det å se spennende ut og drister meg derfor til med denne påstanden før trendbrudd og linjalene atter en gang kommer frem:)

VOW ser 26,60 innen 2 uker
VGM ser 4,3 innen uka er omme
Fluefiskeren
08.03.2022 kl 21:01 8302

Linjalene håper jeg blir liggende. Det har vist seg at de er veldig gamle og slitte.
aksjeintr
08.03.2022 kl 21:02 8292

Kan ikke annet en å si meg enig. Vow har falt for mye over lengre tid. Forklaringen er nok at TTT, men Vow tjener faktisk penger samtidig, i motsetning til flere andre «grønne» selskaper som driver i samme gata.

Vgm er pt en uslipt diamant, men denne blir gull.
Fluefiskeren
08.03.2022 kl 21:05 8278

En diamant som går over til å bli gull? Hmmm. Bør vel heller bli en slepen diamant med det utgangspunktet.
Record
09.03.2022 kl 14:59 7935

Mye nervøsitet på børsene om dagen , mye har nok endret seg i forhold til hvilket tidsperspektiv en bør forholde seg til .
Ett par store kontrakter (som vi vet ligger i løypen) så tar vi kanskje en ICE :-)
hatitchi
10.03.2022 kl 00:20 7706

Foreslår å heller si "bruker ikke penger som fulle sjømenn".
Om VOW leverer 1 i resultat når markedet forventer 100 så har det liten betydning om resultatet faktisk var -1 eller +1.

Om de tjener penger i dag avhenger av hvor mye de aktiverer av kostnader, et regnskap har ikke en fasit.
Slettet bruker
10.03.2022 kl 14:16 7424

Trist utvikling. Ned nye 10 % uten grunn
spekulator
10.03.2022 kl 14:36 7370

Grunnen er vel at indeksfond må selge seg ut før 21 mars. Når disse er tom, går den oppover igjen. Kjøp på denne dippen.
spekulator
10.03.2022 kl 14:38 7358

Glemte OBX fondene også.
Record
10.03.2022 kl 15:46 7260

Vågal "påstand" slik det ser ut nå .
Vi VOWere er jo etterhvert blitt vant med store svigninger ,tror ikke at så mange aksjer bytter hender selv om omsetningen er grei.
Er nok en short av litt betydning side den kjøres så hardt med alle de positive signalene vi har fått den siste tiden , ingen røk uten ild har vel ledelsen bekreftet gang på gang ,her kommer den nok nyheter av betydning snart .
Blir spennende utover våre om det blir noe nytegninger fremover , kommer vel på kapitalmarkeds dagen vil jeg tro .
theblueone
10.03.2022 kl 15:48 7251

Skjønner hva som skjer nå pga indeksendringen. Det er første gang på flere måneder at jeg ser reell handel hos VOW:
Normalt er det roboter som herjer med stort sprang mellom kjøper og selger, og med utallelige , kontinuerlige endringer i kursnivåer, og stort sett bare 1 kjøper/selger pr nivå. Idag er det kort avstand mellom selger og kjøper pr nivå og det er opp til 5-6 ordresettere pr nivå. Kunne det bare vare også etter 21.03.!!!
Slettet bruker
10.03.2022 kl 16:25 7159

Nåja ser ingen god grunn til at aksjen skal falle 10% kun basert på at den skal ut av indeksfond. De to andre aksjene som ble tatt ut (PCIB & Avance) endte svakt i pluss og svakt ned.
Record
10.03.2022 kl 16:30 7143

Den falt når den kom inn også , de som trenger å vite slikt vet det nok i forkant .
De store handlene går som regel utenfor den delen av børs som vi har tilgang til.
mai2003
23.03.2022 kl 20:00 6489

Ikke så hakkende gærnt tips dette. Ble litt ødelagt i dag av Follum-meldingen, men skitt au.
Interessant at sb1 bare har klart å kjøpe 395k. Trodde de faktisk hadde klart hele potten nå mtp dumpingen av større poster for noen dager siden.
Nå skal jeg bare lene meg tilbake og håper Karbon, Hammers og noen få andre seriøse kan fylle på med teknisk og fundamental info etterhvert som kursene stiger og meldingene om nye spennende avtaler strømmer på. 2022 blir et knallår!
oivindl
23.03.2022 kl 23:13 6158

Interessant at du ønsker påfyll av teknisk info.
Her er hva Hammers la ut 18. mars:
"TEKNISK;
- Hovedbildet viser at det fortsatt er en overordnet negativ trend som gjelder.
- Jeg har likevel registrert en MULIG vendeformasjon under utvikling. Det er lite som skal til for at dette kan begynne å gå riktig vei igjen.
- Kommer tilbake til saken hvis det skjer noe konkret i positiv retning. I så fall snakker vi om billigsalg på VOW rundt dagens nivåer."

Da var det vel ingen positiv teknisk utvikling da, siden det ikke kom noe mer?
Men allerede dagen etter oppgangen, kom det en positiv teknisk analyse fra Hammers, ikke verst det.
Men kanskje litt seint?
Hammers
23.03.2022 kl 23:50 6070

- Etter mitt syn kom den tekniske vendingen i går.
- Ellers har jeg sluttet å mate notoriske nettroll med opplysninger.
- Jeg nevner ingen navn, men DU og diverse andre gjengangere innen temaet nettroll kan gjerne ta dere en titt i speilet.

- Konsekvensen er at ALT matnyttig egenprodusert tankegods heretter kommer sent fra min side.
- Dette i motsetning til tidligere tider da opplysninger nærmest ble levert "LIVE".

- Slik går det når enkelte KUN er ute etter drittslenging og sabotasje av diverse tråder.
- Personlig registrerer jeg uansett hva jeg gjør - og jeg benytter meg av det.
- Like personlig har jeg NULL behov for å dele egne kunnskaper med andre når man fra enkelte KUN får dritt i retur.

- Jeg gjør hva jeg gjør ut fra egne vurderinger - så kan dere gjøre det samme.
- Tror det er best slik.

Hammers Hilser
oivindl
24.03.2022 kl 07:53 5840

Dette er ikke drittslenging, men sunn skepsis til TA generelt og det du presenterer spesielt. Dine sitater fra noen få dager siden, er korrekt gjengitt, og det er vel også en kjensgjerning at din analyse kom litt sent?

Det er jo flere ting å sette spørsmålstegn ved. Du har gjentatte ganger forklart at intradag kurser ikke har betydning, kun sluttkurs.
Men her skriver du "Da bruddet kom i dag tidlig ble champis'en satt i kjøleren."

Du har gjentatte ganger hevdet at slike chart ikke er ditt syn, kun hvordan aksjonærene handler.
Hvordan kan du da snakke om plagiat?
Hvordan kan da andres TA være tull?
Hvordan kan du da hevde at "Å forholde seg til all mulige rare varianter av TA medfører for det meste usikkerhet.
Det ene argumentet slår gjerne det andre ihjel."
-Hammers

Kan man velge parametre og få det resultat man selv ønsker?


Du har da selv sterke meninger om andres bruk av TA, så hva er grunnen til at din bruk av TA er fredet?

"Disse broderingene som SOH i Finansavisen driver på med har jeg personlig NULL sans for.
Da blir det mye "kanskje, hvis, dersom", osv. Få klokkeklare svar."
-Hammers

At du ikke lengre ønsker å presentere disse live, har ikke med usikkerheten hvor vidt de treffer å gjøre?
Redigert 24.03.2022 kl 07:58 Du må logge inn for å svare
oivindl
24.03.2022 kl 08:05 5794

"Slik går det når enkelte KUN er ute etter drittslenging og sabotasje av diverse tråder."

For et drøyt år siden, beskyldte du meg for det samme. Jeg var skeptisk til dine og andres overoptimistiske syn på den nærmeste fremtiden i VOW. Jeg spådde ikke kursen hverken opp eller ned, men stilte en del vesentlige spørsmål og korrigerte en del feilinformasjon.
I dag viser erfaringene at alle mine betenkeligheter var reelle, og nå har mange av kritikerne, inkludert deg selv, fremmet mange av de samme tankene.

Det skader ikke med ulike syn på en aksje, så lenge de er godt begrunnet. Det var mine den gang og det er de i dag. Det har ingenting med sabotasje å gjøre.

Snarere er det du som notorisk tyr til personangrep så snart noen stiller kritiske spørsmål.
Redigert 24.03.2022 kl 08:08 Du må logge inn for å svare
nolast
24.03.2022 kl 08:20 5742

oivindl. Kan du gjøre et forsøk på å lese innlegget ditt fr kl 07.58. Jeg forstår overhode ikke hva du prøver å uttrykke. Da har jeg også problem med å forstå hvorfor du gidder å bruke tid på Vow. Vi andre aksjonærer greier stort sett å ta våre beslutninger uten masse støy. Ha en god dag mens vi venter på neste kontrakt.
Karbon
24.03.2022 kl 10:27 5471

I forlengelsen av det skribenten Bubleslurp la ut på forumet for et par dager siden vedr. Circular Carbon, så har jeg gravd litt i materien, og tenkte å dele litt av dette på forumet:

Vi vet fra før at verdens største sjokoladeprodusent, Barry Callebaut har fått overlevert et pyrolyseanlegg fra Circular Carbon, som var bestilt fra Vow. Dvs. Barry Callebaut bestiller anlegg fra Circular Carbon, som igjen bestiller dette fra Vow. Pyrolyseanlegget til Barry Callebaut fungerer slik at prosessen gir grønn energi til fabrikken deres, samtidig som det dannes biokull, som vil benyttes i jordbruket.

Barry Callebaut har uttalt at de vil bli carbonpositive fra 2025, dvs på under 3 år fra i dag. Dette betyr at Barry Callebaut sannsynligvis har planer om å bestille flere pyrolyseanlegg framover, i og med at de har hele 60 fabrikker på verdensbasis.

Her kan man lese om prosessen:

https://www.barry-callebaut.com/en/group/media/news-stories/cocoa-shells-biochar-power-reduce-carbon-emissions-and-produce-green

Fra linken ovenfor:

“What is very interesting about biochar is that it can help to mitigate climate change. It can be used to produce energy, permanently store carbon, improve soil quality and reduce waste.

Using our cocoa shells to produce biochar, will help us with achieving our Forever Chocolate target of becoming carbon positive by 2025. Ultimately, we want to benefit the climate by creating carbon circularity. We can use the cocoa shells to create green energy in our factories, as a fertilizer enhancer in soil, and as a carbon sink. A simple example of a carbon sink is that while trees can ‘temporarily remove’ carbon from the atmosphere, biochar applied to soil can capture carbon and store it for hundreds of years, thus creating a permanent carbon sink.”

Videre:

“We also partnered with Circular Carbon, who provided us with the technical expertise to translate the idea of producing biochar into practical reality.”

Se også denne artikkelen, som omtaler mye av det samme:

https://bartalks.net/barry-callebaut-to-use-biochar-to-meet-sustainability-goals/

Barry Callebaut har altså Circular Carbon som partner, som igjen er kunde av Vow. Ser vi da uttalelsene fra Circular Carbon for to dager siden i sammenheng med planene til Barry Callebaut, så kan hver og en gjøre seg opp sine tanker om hva vi kan forvente oss nå framover:

Circular Carbon for 2 dager siden:

"We are gearing up for rapid scale up."

Og:

"Stay tuned, as we are launching several new open positions in our engineering department very soon."

Jeg tror vi går mange gode år i vente, og Vow har løsningene for en industri som ikke akkurat er på vei nedover. Den har nettopp startet.....
Redigert 24.03.2022 kl 10:54 Du må logge inn for å svare
oivindl
24.03.2022 kl 14:57 5286

Helt greit nolast, det var et svar til Hammers.
Jeg er skeptisk til TA, og regner med at det må være lov å diskutere også det.
Hammers sine uttalelser over tid er høyst inkonsistense, det har jeg gitt uttrykk for.
Hammers langer ut mot andres bruk av TA, men tåler ikke spørsmål til sin egen analyse.
Der har du saken litt forenklet.

Og som jeg påpekte i et tidligere innlegg, har det jeg skrev for et års tid siden, som også ble betegnet som støy, vist seg å være høyst relevant.

Men du har kanskje en annen oppfatning av støy?
Redigert 24.03.2022 kl 14:58 Du må logge inn for å svare
sbx
24.03.2022 kl 15:05 5259

Dette beskriver vell hvordan Vow-trådene har vært de siste 1,5 årene? De som er negative blir ofte sablet men det er jo typisk at Hammers er frempå med noen hårete kursmål. Jeg benekter ikke at karen er flink men for meg dukker han opp for en periode også borte med engang det stanger. Solgte meg ut med et greit tap tidligere i høst etter uttalser om formueskatt. Spennende selskap men vi får se hvor det ender i dette klimaet.

Det bør være mulig å komme med andre syn enn kun rakett-emojier.
Takk for meg
Redigert 24.03.2022 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
oivindl
24.03.2022 kl 15:26 5211

"De som er negative blir ofte sablet..."

Ja, og du trenger ikke være negativ engang, det holder lenge å være realistisk.
Slettet bruker
24.03.2022 kl 18:55 5029

Long time no see Oyvind

På tide å se på opplegget i BCS trådene?
Slettet bruker
24.03.2022 kl 22:07 4817

Flott at du følger opp Oyvindl. Dette var noe jeg påpekte her om dagen. Skrivekløen hans forsvant plutselig i takt med på nytt fallende kurs.
mai2003
11.04.2022 kl 21:47 3790

Da har jeg i dag kjøpt meg ytterligere opp i Vow. Overrasket over at Hammers ikke har hentet frem linjalen. Jeg mener vi nå er helt i bunnen av ny stigende trend. Volumbalansen er godt positiv og vi har hentet fart for å bryte 200 glidende snitt i neste byks
Fjellmann
12.04.2022 kl 02:02 3645

Du traff jo veldig godt med spådommen din 8 mars også ang vgm og Vow. Er flott med spådommer for å hausse folk til å kjøpe mer.
Fluefiskeren
21.04.2022 kl 18:40 3030

Helbom United på trådstarteren.
Listen
25.04.2022 kl 09:01 2564

Det blir ingen kurseksplosjon- i så fall andre veien. VOW og VGM kommer til å bli knallhardt straffet i dagens makrobilde. Treghet i nye ordre, kostnadsinflasjon og høyere renter - samt stasfinanser som ikke tåler å subsidiere det grønne skiftet...................
Slettet bruker
25.04.2022 kl 09:12 2541

Dette blir bra på sikt, og med det bør denne tulletråden legges død :)
Record
25.04.2022 kl 09:15 2522

Nordnet har hele handelsbordet for seg selv , går bare en vei uten noen oppdateringer .
Hvor lavt kan de trykke kursen før de handler tilbake sine microvolumer , kan bli kostbart for dem med en pen oppdatering mot slutten av uken :-)
nolast
12.05.2022 kl 09:50 1889

GF i dag. Kan vi forvente noen nyheter.? det er vel på tide!!
Naustberget
12.05.2022 kl 09:54 1878

19.5-22
upsidedown
12.05.2022 kl 21:27 1650

Oppdatering rundt grunnforholdene på Follum er lovet i Q2, så vi kan forvente noe snart.