kaunis
10.03.2022 kl 21:16 3981

Ingenting kan forandre på det du skriver, som vil gi et selskap mulighet til å kunne gjøre et tilbakekjøp av aksjer. For de som ikke forstår sammenhengen, les neste setningene så mange ganger at du forstår det: Når et selskap har så stor inntjening at den kan betale utbytte, er det flere andre valg som må vurderes. Kontantstrømmen må være så stabil og stor at det vil genere overskudd i den nærmeste fremtiden, så kan det vurderes om aksjekursen er for lav i forhold til inntjeningen og en kan da foreta et aksjetilbakekjøp, og slette det antall aksjer som er tilbakekjøpt, men samtidig kan det utdeles utbytte. Det kan også opprettes et reservefond som en sikkerhet for uventede hendelser. Samtidig kan det utstedes obligasjoner (lån som selges til markedet til en fast rente og innløsningsdato) som kan brukes til et enda større tilbakekjøp av aksjer. Det er samtidig viktig å ha lån (gjeld ) som reduserer den frie aksjekapitalen, mindre skatt. Inntjening som gir et godt overskudd er grunnlag for all bruk av kontanter/fri kapital til annet en, vedlikehold, utvikling, tilsetting av flere høyt kvalifiserte medarbeidere og maskineri osv. En skal ikke bruke tilgjengelig kapital når en i en tidligfase ,til gjenkjøp av aksjer, når det er nødvendig ¨å bruk all kapital til videre utvikling for å få lavest mulig renter på nødvendig belåning for å ha tilgang til fri kapital til den daglige driften og å kunne betale renter å avdrag på utviklings lån en har tatt for å få bedriften i gang og til å betale leverandører og materialer samt rigger og utstyr i millionklassen til olje utvinning. For Zena kan det ta flere år før en bruker overskudd/lån til tilbakekjøp av aksjer. Men ser en, at en vil generere store overskudd i nær fremtid, kan en bruke en lånefasilitet til slikt tilbakekjøp for å styrke aksjen i markedet.
Pessimist1
10.03.2022 kl 21:24 3949

Som vanlig er vi helt enig Svartsyn. Cash is king, få opp produksjonen å solid inntjening før selskapet begynner å spekulere i aksjer.
Aldara
10.03.2022 kl 22:50 3787

fylla... Nordnet har passert/ikke passert denne grensen ihvertfall en gang før. Dette betyr nada i det store og hele!
Bull dog
11.03.2022 kl 08:15 3510

Hva kan vi forvente idag? Opp og ned for så å stige på slutten av dagen.
Blientotre
11.03.2022 kl 08:18 3494

Mest sannsynlig, men umulig å si
happi67
11.03.2022 kl 08:30 3423

Vi får nyte vårsolen og vente. Zenith tjener penger hver dag nå😎. Så kommer nyheter snart,håper jeg
olje
11.03.2022 kl 08:32 3403

Tikk Takk...Tikk Takk..kampen om tilværelsen i ZENA er i full gang. Spennende tider!
YNWA250505
11.03.2022 kl 09:20 3296

Det er hele tiden folk som legger ut til dels store poster over 500k. Det ligger kun småkjøpere på kjøp over 0,112. Dere som nå har hausset selskapet i månedsvis om ikke år, hva er det markedet ikke liker med Zena? Det kan vel ikke være normalt med denne lave?? kursen med tanke på all olje som i løpet av 3 uker skal bli solgt forhåpentligvis til en svært høy pris. Dette vil bringe inn enorme summer for denne knotten av et energiselskap, men kursen går bare nedover og nedover. -6,1% nå og synkende. Kan det fortsatt være slik at kjøperne ikke stoler på ledelsen eller evner å se potensialet. Dere her inne er jo 100% overbevist om at selskapet skal gå 5-10 gangeren. Hva er det investorer utenfor Hegnar Forum ikke klarer å se? De fleste sier: bare vent så kommer Talipia og da skal du se. Jeg satt og sitter fortsatt i IOX og venter på deres Talipia. Det er over 5 år siden LLA47 skulle bores opp som en sveitserost. De er fortsatt ikke i gang. Jeg vet ikke om jeg orker et nytt LLA47 i enda et oljeselskap. Men jeg har jo også tro på at Zenith vil levere og vet jo at det kommer inn en haug med millioner snart og derfor sitter jeg fortsatt og venter på godmeldingen som vil ta selskapet over 0,2 i første omgang. Men kursen detter og 9% ned nå på stigende oljepris er flott
Slettet bruker
11.03.2022 kl 09:30 3250

Noen som benyttet volumet som var 2 dager siden på å komme seg ut? 😁

Gullit
11.03.2022 kl 09:32 3227

Langt ifra. Det løsner for Zenith no.. bare å glede seg
Aldara
11.03.2022 kl 09:33 3228

YNWA - Jeg tror noen bevisst med viten og vilje manipulerer og stagger.
Som drivstoff bruker manipulatøren/e ACs forsåvidt tynnslitte tillit da han så irriterende mange ggr tidligere har sagt at ting skal skje-uten resultater-så langt!
Mulig noen innehar en short såpass liten at den ikke synes på FTs sider?
Viking har også tidligere nevnt at der holdes en stor short----kan hende han selv er eieren?
Murofen
11.03.2022 kl 09:36 3230

Ok, ser hva du skriver. Men hvor lenge har den lagt mellom mellom 9 og 12 øre? Hva har trådene her spådd? Nothing happens. Tiden vil vise
YNWA250505
11.03.2022 kl 09:42 3192

Gullit, hvor ofte har du og dine kompiser her inne sagt dette? Sikkert siden kursen sto minst 100% en nå. Og den kursen dere har ropt om i månedsvis/år har i tillegg vært på oljekursen som er langt under det vi opplever i dag. Og selv med oljepriser langt over $100+ så raser kursen. Er det kun basert på tro håp og en overdose kjærlighet/naivitet eller hva?
Hva er det som holder igjen kursen
Hvorfor er det "ingen" som vil kjøpe Zenith aksjer eller hvorfor er det så mange som kviter seg med Zenith aksjer
Når kommer Talipia i produksjon?
Er CEO en kar å stole på selv om han har kjøpt millioner av aksjer?

Dette er ikke baissing da jeg selv sitter med 1mill+ aksjer og ønsker de seff til himmels. Jeg prøver bare å forstå dere som er så sikre og har vært det i flere måneder, hvorfor tror dere så sterkt på selskapet når de ikke klarer å levere noe som helst i disse eventyrlige energipriser tider.
Barneskirenn
11.03.2022 kl 09:45 3200

Du har i hvert fall ingenting å komme med. Å kalle zenith et luftslott på 9-12øre er bare useriøst. Du lager innlegg kun for å provosere.
Om ca. 20 dager selger de olje for +100mnok. Luftslott.
Viking_I
11.03.2022 kl 09:47 3193

This time someone entered, If we get Norwegian Zenith shareholder list we will know who entered may be around 70 to 90 million shares buy by single purchaser.
Viking_I
11.03.2022 kl 09:56 3178

Short happened around ROB-1 announcement and then new placement happened. It get unnoticed as we will not get notification shares traded on Euronext (it only available on Oslo Børs), As I following Zenith closely from last 2 year you will get hint in many times with previous RNS.
1) how many knows 40% warrant lapsed on 24th Feb which was good for zenith.
2) how many of knows last payment made by Zenith on March 4, 2022 was in loss making deal (convertible loan facility with higher share price).
Viking_I
11.03.2022 kl 10:03 3163

Before Easter company will double the share price. so short seller beware and process already started. Tilapia II and Oil sale is the booster including institutional investor in long term. in last 3 days 80% day traders are wipe out now only some are left so price falling processed slow down. it is difficult to take down to 0.1 now.
Redigert 11.03.2022 kl 10:06 Du må logge inn for å svare
Viking_I
11.03.2022 kl 10:13 3294

Next few days big buyer will try to maintain course between 0.11 to 0.12 by buying slowly to eliminate remaining impatient.
Redigert 11.03.2022 kl 10:14 Du må logge inn for å svare
Murofen
11.03.2022 kl 10:21 3265

Men hvor er den evige oppturen som er spådd i ett uendelig antall kurser da? bare vente enda litt til så skjer det eller?
Billyjojimbob
11.03.2022 kl 10:27 3253

Må vente på nyheter her som der👍
Gullit
11.03.2022 kl 10:29 3241

Du er nok litt historieløs. Vi har gått fra ett konkursbo til en seriøs produserende og utviklende oljeaktør. Er selv meget fornøyd med det fundamentet som AC har klart å skape. Noen ting kan man ikke råde over, men att det her bør komme andre kurser er en selvfølge. Vi selger jo snart olje til over halvparten av mcap samt det går så det griner i Italia. Tror man har forskjellige formeninger om hvor lang tid man skal bruke for å bli en aktør som tjener milliarder isteden for millioner. Så virker det som om verden forstår att oljeproduksjonen må opp. Da kan det fort løsne flere steder.
jantt
11.03.2022 kl 10:30 3242

til jul eller til nytår eller til januar eller februar vil kursen stige voldsomt. Nu er det til påske gaaaaaaaaaaaaap
Viking_I
11.03.2022 kl 10:43 3204

All depends on news
New field in Tunisia acquisition was cancel due to higher oil price (expected in Dec 2021 to reach 1000bopd target)
SLK 22.5% expected in Dec End but postponed
ROB-1 production halt in Jan
Nigeria Deal was expected in Jan 2022 cancelled now ( or postponed till court result)
ROB -3 to start in Dec postponed till June 2022
EZZ side track moved from Dec 2021 to March 2022 now.
------------------------------------------------------------------------
Italian profit margin increase a lot in last 2 months.
Oil sale is confirm Now in April 1st week with at least $11.4 million in bank (half of the market cap)
Some big buyer entered this week.
Tilapia expecting before Easter.
Probable share buy back before Tilapia and oil sale news. (200 million buyback will take course to 0.18)
Redigert 11.03.2022 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Viking_I
11.03.2022 kl 10:56 3551

Be aware hidden volume at 0.116, removed now
Redigert 11.03.2022 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
Aldara
11.03.2022 kl 11:20 3478

Soon taken out all at 0,116?
Slettet bruker
11.03.2022 kl 11:24 3548

De gutta har forelsket seg i zenith. Det går som regel ikke bra.

Greitt å ha en god dose med realitet enn blind forkjærlighet.

Faktumet er att signeringen har tatt godt over et år (tilapia) og når den kommer er tydligvis helt random. I år? Neste år?

Hvor lang tid er det verdt å vente? Mange andre selskaper går som det suser, mye spennende der ute. Helt greit att tålmodighet er en dyd, men med måte.

Zenith idag virker helt handlingslammet og er under myndighetene sin nåde.
futureistoday
11.03.2022 kl 11:55 3488

Nå skal det sies at DU virker utrolig ivrig til og ytre dine negative meninger her på forumet Albaliciouz, når 98% av innleggene dine er i zena (resterende 2% i mpcc) så kan jeg bare anta du har en egen interesse i og sverte Zena. Ingen med hodet på rett plass bruker så mye av fritiden sin på og baisse og omtale ett firma på den måten du gjør med alle dine innlegg uten egen agenda. Hvis du mot formodning skulle være en av karakterene som ikke har hodet riktig skrudd på så vil jeg oppfordre deg til og finne en nabo eller venn du kan sladre negativt sammen med da slike typer går best sammen. Selv ser jeg det samme som alle andre som har investert seriøst i Zena. Ingen CEO som kjøper seg kraftig opp, eller større investorer som kjøper seg inn hvis selskapet ikke har føtter og stå på. Det du tidligere har omtalt som "Luftslott" har daglig produksjon av olje og leverer strøm konvertert fra gass, har mye i pipelinen og venter inntekter fra oljen som (9 mnd produksjon) som langt overgår halve mcap`en til Zenith. Jeg sitter trygt på i raketten som bringer oss til luftslottet ;) Ha ellers en flott helg alle sammen!
Gullit
11.03.2022 kl 12:28 3405

Så sant..
Barneskirenn
11.03.2022 kl 12:49 3382

Enig, futureistoday.
Hvis vi hadde tatt vekk inntekten i Tunsia, kan det diskuteres luftslott. Zenith er underpriset ved dagens inntekter vs. mcap. Tilapia er en enorm bonus, og vil være en gamechanger hvis den endelig landes. Ved oljepris over 80 dollar, er zenith et spennende case! Strategien AC har valgt er god, og blir spennende å se om zenith får utnyttet denne.
Men, som ved alt annet, er det risiko. HVIS tilapia ryker, kommer aksjen garantert til å få seg en trøkk ned til 0,5-0,8.. før den går opp igjen.
MarketGunsling
11.03.2022 kl 12:59 3340

Zenith today seems completely paralyzed and is under the mercy of the authorities.


Except for the fact that they are about to sell 114,000 barrels of oil produced from the company's Tunisian wells for approximately $12 million.
gravemaskinen
11.03.2022 kl 13:32 3252

Bare å selg.. Jeg øker..
Allroad18
11.03.2022 kl 13:48 3196

IOX "stuper" også, over 9 %, så det er ikke bare Zenith "fenomenet"som går i nedoverbakke. Men investorene i denne Zenith aksjen hyler i kor hele tiden, utrolig unødvendig! Gå heller til psykolog og få snakket ut med han og bevar ro og saklighet på forumet. Det er bare en uke siden!! vi kunne kjøpte denne for under 0,09, så kom igjen folkens, vær glad for oppgangen derfra og opp hit som den er idag.
Murofen
11.03.2022 kl 14:05 3188

Jeg har aksjer selv, så er ikke negativt om den går opp. jeg ser bare ikke at det vil skje. Og det har jeg ment lenge. Det hausses i mente, men det er ingen oppgang å hente. Og slik har det vært nå hele veien.
Bull dog
11.03.2022 kl 14:07 3177

Mener du at salg av olje om to uker er bløff?
Den får bare gå ned. Så får vi heller følge med da oljen blir solgt.
Murofen
11.03.2022 kl 14:23 3128

Ytterst sjeldent man tjener penger på slike lavpris aksjer. Mange har hauger av aksjer, det vil bli kamp om å komme seg ut ved oppgang, det er billig å shorte, og få vil sitte i båten å vente på en oppgang som er av betydning. Det er enormt mye aksjer i omløp, og ett enormt antall aksjonærer med ulik agenda. Trådene her hausser denne opp langt tilbake i tid..nå skal det skje, nei nå, nei i morgen...osv. Sannheten er at intet skjer. Og dessverre er det også slik det forblir er jeg redd. Ingenting hadde vært bedre enn at det ble en positiv overraskelse. Ingen kan spå inn i framtiden. Mitt poeng er at jeg anser det som overveiende sannsynlighet at her forblir det som det er i all overskuelig framtid. La oss håpe jeg tar feil.
Computum
11.03.2022 kl 14:34 3081

Hva hver enkelt aksje koster er vel underordnet? Bortsett fra at noen småinvestorer føler seg som kongen på haugen når de kan kjøpe 100.000 aksjer.
Det er selskapsverdien som betyr noe, og den er vel ikke spasielt høy hvis noe av det som skrives om blir realiteter?
Barneskirenn
11.03.2022 kl 15:10 3018

Høres ut som en god business-plan: investert i aksjen, men har null tro på at den skal opp (og i tillegg; "det har jeg ment lenge").
Logikken her går meg hus forbi. Er nok ikke noe aksjonær du nei. Kun for å provosere at du skriver innlegg her.
LittleNoisyBoy
11.03.2022 kl 15:36 3021

EU decides against ban on Russian oil imports
LittleNoisyBoy
11.03.2022 kl 15:37 3227

Se live tv DW
Murofen
11.03.2022 kl 15:38 3247

Der er jeg enig. Derfor jeg har tatt en liten pott. Men jeg har tatt de med den tanke at disse pengene er tapt. Så får alt annet komme som en stor overraskelse. Det er jo underlig med så mye oppgang som denne har i vente, at den hører hjemme på dagens taperliste, da også tatt dagens Oljepris i betraktning.
Redigert 11.03.2022 kl 15:53 Du må logge inn for å svare