Sioff: Dårlig formulerte børsmeldinger blir hardt straffet

livsstil
SIOFF 11.03.2022 kl 09:43 6638

For noen dager siden sendte Sioff ut en kryptisk melding, tror mange med meg lurte på hva de egentlig mente med meldingen. Mange ringte eller sendte mail til selskapet og vi fikk en klarhet at dette ikke betydde så mye annet enn det var krone for krone i bytteforholdet i det nye selskapet og at de skulle tilføre noe mer kapital.
Jeg tror alle er enige at dette var utrolig klønete formulert og aksjen har blitt hardt straffet i ettertid og gått ned ca 25%, vel og merke etter en tid med bra oppgang.
Jeg fatter ikke at selskapet sendte ut denne meldingen uten å være enda tydeligere med sitt budskap. Når aksjen endelig begynte å røre på seg etter å ha ligget i dvale i lang tid og har hatt en fin oppgang så klarer selskapet selv å rote det til med denne form for kommunikasjon, det er godt gjort. Timing er viktig, og Sioff burde naturligvis aldri sendt ut denne melding nå, selv om man blir litt mer bundet. At de skal rote seg i den fornybare sektoren når de har en oljepris og et offshoremarked som kommer til å være svært hett skjønner jeg ikke.
At adm.dir. i ettertid sier at dette er en positiv melding vitner om kunnskapsløshet. Aksjemarkedet hater usikkerhet, spesielt i disse tider.

I skrivende stund er vi tilbake på 4-tallet etter å vært omsatt på 6,40 rett før meldingen ble sendt ut.

Jeg slutter aldri å forundre meg over amatørmessige børsmeldinger.

Ja, jeg er har mange aksjer i selskapet og tro på Sioff, men dette var svært skuffende av selskapet.
Redigert 11.03.2022 kl 09:54 Du må logge inn for å svare
Byzantin
16.03.2022 kl 09:18 1373

Yep, døra lar seg visst ikke åpne pga. trengsel
Offshore OBS
16.03.2022 kl 09:20 1361

Var altså en underliggende agenda til den kryptiske meldingen.
Spørsmålet nå blir hva Siem synes om dette med Sveaas?
Tradinator
16.03.2022 kl 09:29 1307

Kjøpt for 7,2
Spartan
16.03.2022 kl 11:28 1175


Aksjekursen reflekterer ikke nødvendigvis den reelle verdien av selskapet. Hva Mr. Market til enhver tid kan mene kan noen ganger være helt feil. SIOFF har fine muligheter mot -23, når driften går i pluss med overskudd er det tellende fremfor kursvingninger her og nå. Det er der ledelsen skal ha fokus, og det har jeg tro på at de får til. Du skulle heller gledet deg over muligheten til å kjøpe aksjer billig før den tar av i fremtid med mye pluss på bunnlinjen og reprising av skipsverdiene.
Tradinator
16.03.2022 kl 11:52 1092

Reprising av skipsverdiene har Sveaas sett vil komme og det gryende energimarkedet får ingen stoppet nå. Hadde ti kroner som kursmål for 2022, tror det blir i snaueste laget nå.